Pikkumini mietti
istukan paikkaa. Mulla ei viimeksi nt-ultrassa puhuttu mitään istukasta. Vasta rakenneultrassa katsottiin, missä se sijaitsee. Ja senkin jälkeen se saattaa vielä vähän siirtyä kohdun kasvassa, mutta toki jos sen todetaan olevan vaikka etupuolella, niin ei se siitä taakse siirry. Mulla oli viimeksi tosi lähellä kohdunsuun reunaa ja sain uusintaultran raskausviikolle 28. Silloin istukka oli noussut sen verran ylöspäin, ettei haitannut alatiesynnytystä.
Niin ja tuo
äitiyspakkauksen vaihtuminen menee aika hilkulle. Jos haluaa varmistaa uuden pakkauksen, niin ei kannata heti silloin sitä laittaa tilaukseen, kun saa raskaustodistuksen. Se vaaditut 154(?) päivää tulee täyteen n. rv22, joka on siinä elo-syyskuun paikkeilla.
Noita
vaaleanpunaisia ja -sinisiä vaatteita on enemmän isoissa marketeissa kuin muissa kaupoissa ja usein, jos joku tuo lahjaksi vaatetta esim. lapsen synnyttyä, niin ne tuppaa olemaan just noita vaatteita. Kyllä mä vaaleanpunaista oon tytöllä pitänyt, mutta ne harvat mitä itse oon ostanut, niin on kyl ollut jotain kirkkaan värisiä. Mut mä en oo niin hirveän nirso vaatteiden suhteen. Meiltä löytyy varmaan ihan kaikenvärisiä vaatteita. Kunhan on siistiä ja (ainakin alunperin
) puhdasta.
Hitsi että on hankala pitää pokka, kun joku kysyy vauvajuttuja. Tänään jo toinen tuttu kommentoi, että onko sit kohta jo toinen vauva tulossa heti perään. Sit me mölistään vaan jotain ympäripyöreetä. Ihan ilman perusteita tai epäilyksiä noita siis kysyvät. Ykskin sanoi vaan, että kannattaa tehdä toinen heti perään. "Niih.."
Onko se
fb-ryhmä jo perustettu? Ku mä en ainakaan oo saanut mitään kutsua.
Mä aion kyl kirjoitella tännekin, vaikka fb-ryhmään nyt liitynkin mukaan. Fb:ssä kommentointi ja kirjoittaminen on vähän erilaista. Siis en tarkoita vain sisältöä, vaan ihan käytäntöä. Siellä kun ei voi selailla sivuja taaksepäin, vaan pitää vain rullata ja rullata sitä sivua alaspäin.
Viime tammikuisten yleiseen pinoon kirjoittelin alussa, mutta sitten kun perustettiin tänne kaksplussalle kerho tammikuun ensikertalaisille, niin jäin sinne kirjoittelemaan. Loppuaikana taas palasin kirjoittelemaan yleiselle puolelle silloin kun synnytys läheni. Kaipasin kokemuksia perätilasta ja niitä sainkin. Meil on tosiaan nyt aivan ihana ryhmä noiden kerholaisten kanssa. Vauvojen synnyttyä siirryttiin facebookiin ja nyt ollaan pari kertaa tavattukin. Meitä on vain yhdeksän, niin on ihanan tiivis ryhmä ja voi puhua ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä.
Niin naimisissa me ei olla eikä siis kihloissakaan. Aina mä siitä haaveilen, mutta eipä oo mies kosinut ja itse en sitä haluaisi tehdä. Yhdeksän vuotta yhteiseloa tulee kohta täyteen.