TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Mimssu82 kiitokset yritys kova 10 olla vaipumatta =)

alien sitähän se nla tätikin viimeks ihmetteli.. Alunperin epäilty että tämäkin lapsi olis alle 3kg esikoinen tuli etuajassa ja oli 3405g ja kakkonen päivän myöhässä 2970g. Viime viikolla sanoi neuvolassa että yli kolmikilonen on tällä hetkellä jo mahassa että on isompi kun kakkonen ollut... Ja laskettuun on vielä muutamia päiviä jälellä... No kyllä kait tuo tuolta ulos tulee ei ne vissiin koskaan ole mahaankaan jäänyt.


Ei hyvänen aika meijän 1v popsii kissanpapuja tuola ihan onnessaan täytyy mennä sanomaan että se on ihminen ei kissa :LOL:

matsu83
 
Kumikameli Onnea vauvanhakumatkalle! =)

MrsO Hieno homma että pelkopoli käynnistä oli apua ja että nyt voit luottavaisin mieliin lähteä synnyttämään!! :) :hug:

Mimssu82 Minullakin on ollut semmoinen jännä väsymys päälle ne viimeiset päivät, vaikka olenkin suht hyvin nukkunut yöllä. Ehkä se on kroppa joka on enemmän väsynyt... sitten olen kyllä aika paljon ollut sisällä, eli varmasti pitäisi käydä ulkona enemmän niin tulis sitä raittista ilmaa joka ehkä piristäis enemmän...

ON: Viime yön nukuin vähän huonommin, syy oli menkkakivut tai ainakin luulen näin... Nyt aamusta lähtien ei ole sitten enää ollut, kovettumia tuntuu ja välillä painontunnetta mutta ei mitään kivuliasta vieläkään... Labrassa ollaan tänään käyty, iltapäivällä soitan sitten neuvolaan niistä vastauksista ja sitten kävin vielä endokrinologian polilla kilpirauhas-asioissa ja onneksi sain niitäkin selvitettyä, kun asiat ei sielläpäin oikein toimi... :kieh: Noh, onneksi kehtaa itse mennä, niin saa asiat järjestykseen... =)

Hyvää päivänjatkoa teille ja suppareita tasapuolisesti kaikille! ;)

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 38+6 :heart:
 
Kumikamelille tsempit!

Tänään neuvolassa käyty:

Rv:39+4 (38+4)
Paino: +1300 (-233) Lähtöpainoon 8,4kg
Hemoglob.: 123 (3viikkoa sitten 110)
Sf: 35 (35)
Tarjonta: rt (rt)
sydämen syke: 140 (130)
Liikkeet: ++ (++)

Painosta ei sanonut mitään, vaikka oli noussut paljon viikossa. Tai sanoi, että hyvä kun nyt on noussut, kun pari viime kertaa paino oli laskenut. Ja sanoi, että normaalia, kun noussut nyt noin paljon, kun oli se keuhkokuume ja ruoka ei pariin viikkoon maistunut ja nyt on taas maistunut.

Ei ollut vielä kiinnittynyt, mutta sanoi, että ei ole hirveästi merkitystä, kun olen jo kolmannen odottaja ja kun supisteleekin jo niin ei välttämättä sitten mene enää kauan.

Viime yönä, kun tänne olin kirjoittanut, että supistukset loppuivat, kun nousin niin takaisin, kun menin nukkumaan niin supistukset alkoivat pian uudestaan, mutta muutaman kerran supisteli vain ja loppuivat. Nyt tänään on muutamia kertoja mahaa poltellut. Saas nähdä alkaako ensi yönä taas supistelemaan.


 
heippa kaikille!

hassua miten tähän kotona oloon alkaa pikkuhiljaa tottua, hyvin jaksaa kun teen pitkiä lenkkejä koiran kanssa ulkona. kiva kuulla etten ole ainoa joka ei usko vauvan syntyvän lähiaikoina..
täällä hääräilen kaikenlaista valmiiksi vauvaa varten, kunnes hetki sitten tajusin että hukkaan taitaa mun siivoukset mennä, täällähän on tulossa varpajaiset kun en ole itse paikalla..
mulla kohoo pullataikina, täytyy mennä leipoon!

jaksamista kaikille!

minea 39+4
 
emos sulla on kyllä aika ideaali toi kokonaispaino mitä tullut! mulla oli viimeks 14,5 kg saa nähdä mitä nää viimeiset viikot tuo tullessaan... zemppiä supistuksiin! oon varma että kyllä sä ainakin ennen mua synnytät.

minea 39+4

 
Päivää!

Hurjalla tahdilla tulee vauvoja tänne, onnea kaikille nyytin jo saaneille :heart: :heart:

Arvasin, että tässä käy näin; laskettu aika on tänään ja lapsi ei tee elettäkään ulostautuakseen. :x En jaksaisi enää millään odottaa, mutta mitään ei tehdä kun miun olo on ihan ok ja vauva tuntuu viihtyvän paikallaan. Sentään tänään neuvolassa varattiin aika yliaikakontrolliin ensi viikon perjantaille 30. pvä. Sain kyllä saatteeksi vinkin, että koska se on perjantai niin todennäköisesti laittavat sieltä vielä kotiin, jos ei ole akuutti tilanne. Jippii.

Äitini näkee enneunia, etiäisiä niinkuin täälläpäin sanotaan ja hän oli unessa nähnyt päivämäärän 23.1. Toivotaan että mummo on oikeassa ja muksu tulee perjantaina :LOL:

Kaikkia ässiä paitsi saunaa on kokeiltu. Ei mitään vaikutusta. Äsken kävin kaupungilla pari tuntia shopittelemassa, ei tullut yhtään supistusta. TÄMÄ LAPSI EI SYNNY IKINÄ! TAHTOO JO OMAN VAUVAN!

Pahoittelut avautumisesta, tämä varmaan on vaan ainoa paikka tällä hetkellä missä joku aidosti ymmärtää :D
Palaillaan mammat, toivottavasti kaikkien beibit alkaisivat jo irtoilemaan!

Päivikki ja sitkeä Urholiina 40+0 (jösses, tänne asti on jo tultu)
 
Niiskunen
Pearl ja Runttipulla mulle kokemuksia suunnitellusta sektiosta? On mulla kyllä takana kaks sektiota mut ne on ollu kiireellisiä. Torstaina tuo olis edessä. Jännittää valtavasti. Oliko teillä ne tukisukat valmiina? Mä en sit "saanu" hommattua niitä.
 
Kaupoilla käyty ja vielä tunnin lenkki perään. Sain aikaseksi kivuttomia supistuksia, vihlontaa ja selkäkivun....ei sitä oo ennen ollut näin tyytyväinen siitä, että saa aikaseks kipua :LOL: vaikka ei näilläkään kivuilla lähdetä vielä synnyttämään. Nyt masussa vaan hikataan, että taitaa toisella olla vielä ihan mukavat oltavat siellä :D

Alien 40+0
 
Pikainen visiitti sairaalasta käsin... Kävi kuin kävikin... minulla on maksaarvot lähtenyt hurjaan nousuun ja sen takia nyt seurannassa osastolla ja Adursalin aloitus. Onko muilla kokemusta??
Hoitaja puhui että huomenna voisi olla käynistyksen paikka, mutta en oikein siihen usko kun salit ja osasto on ihan täynnä....

Ei ollenkaan kiva, ja pitkääksi tulee tämä aika täällä sairaalassa, mutta onneksi vauvalla on kaikki hyvin... :heart:
 
Iltaa kaikille,

Mimssu82 ja enkelitytön äiti täälläkin on ilmassa armotonta väsymystä. Tänään on olllut vieläkin uuvuttavampi päivä kuin eilen. En tiedä onko syynä sitten pari huonosti nukuttua yötä vai tämä raskaana olo vaiko niiden yhdistelmä. Päätäkin on jomottanut iltapäivästä asti ja lihakset ovat sellaiset vetelän tuntuiset. Yritin vähän nukkua päikkäreitäkin, mutta ei siitä mitään tullut kun masussa alkoi heti sellainen mellakka, että oksat pois :kieh: .

Onneksi mies tajusi tilanteen ja vei lapset luistelemaan ja sen jälkeen hakevat pitsat niin ettei mun tartte laittaa iltaruokaa. Kumma kyllä omat ruokahalutkin ovat olleet koko päivän vähän hakusessa, väsymyksen piikkiin laittaisin senkin kun kyllä mulle normaalisti edes jonkinsortin syöminen on maittanut :/ . Jano sitävasten on koko ajan.

Pitäisiköhän sitä vaikka yrittää tehdä vahän joogaa, jos tuo päänsärky edes helpottaisi kun panadolikaan ei siihen tunnu auttavan. Ja josko sitä saisi yönsä nukuttua edes jossakin muodossa kun keho ja mieli vähän rentoutuu.

Anteeksi omanapaisuus ja marmattaminen, jaksamisia ja parempaa iltaa kaikille :wave:

:heart: Anni :heart:
 
ONNITTELUT UUSILLE VAUVAN SAANEILLE!!! =)

Täällä tänään käyty neuvolassa, tässä kuulumiset:

RV 40+4

RR 134/81
pissat puhtaat
turvotus ++
paino + 1300 g ( :ashamed: )
tarjonta RT
vauva kiinnittynyt
SF-mitta 35
vauvan :heart: 130-140

Täällä oltu kuumeessa ja räkätaudissa nyt pari päivää, olo sen mukainen... :/ :snotty:
Supisteluja tulee satunnaisesti, ei liiemmin kipeitä - sellaisia menkkamaisia suurin osa. Limaista, valkeaa vuotoa tullut jonkin verran nyt parina päivänä.

Nämä LA:sta ylimenevät päivät muuten ON pitkiä! :attn: |O

Nyt takaisin sohvalle ja peiton alle, mieskin töissä...

- Sirpula ja Masukaveri rv 40+4 :heart: -
 
Niiskuselle ja muillekin synnytyksestä :)

Eli 14.1. aamulla puol ysin aikaan saavuttiin osastolle ja alettiin odottelemaan, sydänkäyrää otettiin pitkä tovi ja odoteltiin... ja odoteltiin.. puolen päivän aikaan sanottiin että just päästään sisälle, --> klo 13 aikaan sitten lopulta mut vietiin sinne valmisteltavaksi ja mies jäi pukeutumaan sairaalavermeisiin.
Kanyyli laitettiin käteen ja alettiin valmistella spinaalia, tohtori tuli paikalle ja alkoi piikittämään. Siitä ei tullu mitään :headwall: Viiden piikittämisen jälkeen paikalle tuli vanhempi lääkäri joka sai sitten vihdoin sen piikin oikeaan paikkaan. Oli aika kamala kokemus tämmöselle piikkikammoselle, ja sen piikin laittaminen minua kyllä sattui. Tosin jännitinkin sitä ihan hirveästi että osa kivusta saatto olla kuviteltua... No, sitten tositoimiin, lakana eteen ja mies paikalle. Verenpaineet vähän valahti alas ja aloin ykäillä, mutten jaksanu mitään ulostaa kun aloin olla jo puuduksissa. Sitten muutama minuutti ja alkoi vauvan kaivelu masusta. (tuntu jännälle, siis ei satu missään tapauksessa mutta tuntee kun jotain siellä liikutellaan). Tytöllä olikin napanuora 3 krt kaulan ympäri ja kertaalleen vielä kropan ympäri :eek: Eli sektio oli meille todellakin ainoa vaihtoehto.. kätilö sanoi että onneksi ei olla käännösyritystä tehty (no kylläpä oli kertaalleen...), että se oli ollut tosi vaarallista. No, tyttö saatiin ulos ja vauva käväisi mun rinnalla silmät tapillaan, virkeä kuin mikä! Siinä vaiheessa pääsi helpotuksen itku, onnen tunteet vaan hulahti ja tyttö vei tämän äidin sydämen samantien. Ja isänkin, näkisittepä hänet täällä tytön kanssa.. :heart:
Sitten alkoi ompelu, sain oksitosiinia tms. kohdun supistelun vauhdittamiseksi, kun se alkoi painua kasaan eikä supistua. Heräämössä olin reilun tunnin ja tunto palasi nopsaan jalkoihin. Ja aloin heiluttelemaan nilkkoja ym reippaasti heti kun vaan tunto tuli. Sitten illemmalla meinasin joutua takaisin heräämöön kun kohtu edelleen oli lyttyyn menossa, kätilö paineli masua ja tunsi selkärangan - kun pitäisi tuntua vielä melko napakka kohtu. Lisää sitä oksitosiinia, yön yli tipassa ja aamulla kaikki olikin kunnossa. Kätilöt kävivät "murjomassa" kohtua monta kertaa yössä (se sattui ihan kohtuullisesti) jotta se supistuu ja veret tulee ulos. Siinä vaiheessa vuosin melkolailla, leikkauksessa en menettäny verta kuin jonkun vajaan litran.

Seuraavana aamuna katetri irti, kanyyli pois ja ei muuta kuin hakemaan ruokaa ja suihkuun. Liikkeelle pian, ensimmäinen nousu oli kamalinta mutta sitten helpottaa. Särkylääkkeitä söin tokana päivänä ja kolmantena vain muutaman tabun ja vkl en enää ottanut mitään. Sunnuntaina kotiuduttiin, oltiin päivä pidempään kun vauvan sokeriarvot vähän heitteli.

Kaikki siis ok, leikkaus meni hyvin enkä jääny mitenkään pelkäämään leikkausta - uusiksi voisin ottaa jos olisi tarve. Tänään poistettiin tikit ja ainoa milloin muistan leikkauksen, on yskiessä. Silloin tulee hetkellinen viiltävä/polttava kipu leikkauskohtaan, mutta muuten tässä pitää itseään oikein muistutella ettei mitään saisi rehkiä.

Niin ja masu jää melkoiseksi palloksi vielä joksikin aikaa (itsellä vieläkin pullottaa) kun masuun syntyy ilmaa, joka sitten tulee hiljalleen pois. Jännä miten löysä tuo nahka nyt on, kun tottui pinkeään pallukkaan aiemmin. Nyt siis toivutaan muutamia viikkoja vielä ja kolmen kuukauden päästä uskaltaa aloittaa itsensä kuntouttamisenkin, siis muutakin kuin kävelyä ja lantiopohjanlihasten kuntouttamista.

Jees, ja mulla oli ne sukat ja ne kyllä oli hyvät silloin leikkauksen jälkeisenä päivänä. Sit seuraavana päivänä kun kävin suihkussa liipasin ne jo mäkeen, kun ne on niin hankalat pukea enkä pystyny kumartelemaan hirveesti. Mutta siis hyvät oli ja hintansa väärtit.

Onnea kaikille vauvatuneille, ja odottajille vielä jaksamista ja supisteluja :heart:
Meillä vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin ja tänään neuvolatäti kävi jo kotona punnitsemassa pienen. 70g oli tullut lisää painoa 2 vrk aikana joten pian ollaan takaisin syntymäpainossa ja siltä osin kaikki hyvin. Saatiin reipas terve tyttö joka on niin isänsä näköinen, ettei ole epäselvää kuka isukki on ;)

Tsemppiä kaikille, nyt alkoi maiskuttelu tuolta peiton uumenista, pitänee mennä syöttöpuuhiin :heart:

Runttis ja pikkuinen 6vrk
 
Iltaa!
Jaahas, jospa pakkaisi tuon oman sairaalakassin nyt valmiiksi, huomisen 40+0 kunniaksi! Kävin tuossa 4 kilsan lenkin, eikä supparin supparia, sektio haavaan vaan koskee niin jumalattoman paljon :headwall: Vauvan pää on laskeutunut melko alas jo, tuntuu ihan erilaiselta tuolla alapäässä kuin ennen :LOL:
Neiti on meuhtonut koko illan tuolla mahassa, tuntuu että tulee mahanahkasta ihan kohta ulos :D No huomista äippäpolia odottaessa, aikun saiskin jäädä sille reissulleen..... :wave:
 
..tänään on kuukautisten mukaan LA ja huomenna ultran mukaan..

aamulla käytiin neuvolassa ja kaikki ookoo- painokin tippunut :saint: lääkäri teki sisätutkimuksen. Paikat tiukasti kiinni edelleen. Lapsivettä oli, istukka ei alkanut kalkkeutumaan, paino pienellä 3080g ja kaikki hienosti.. siitä sitten lähdettiin takas neuvolantätin luo ja housuun hulahti jotain!!! vessaan äkkiä ja puhdasta verta oli housut täynnä. no siis niinku menkkojen runsaina päivinä.. ei muuta ku sidettä housuun. Verta voi tulla ihan helposti jos kohdunsuuta sörkitään..

Sitten käytiin Lappitaren (voi hyvin ja näyttää upealta) ihanaa pikku-ukkelia tervehtimässä ja siellä huomasin, että nyt on kyllä muutakin kuin verta housuissa.

Ruskeaa ällöä limatulppaahan siellä oli!!! Soitin neuvolantädille ja määräs heti käyrälle. Sinne ei piirtynyt ainuttakaan supistusta, niinkuin en ole tuntenutkaan vielä yhtään.. tutki onko vuodossa lapsivettä, ei ollut. Teki vielä uuden sisätutkimuksen, eikä mitään tapahtunut, joten kotia kohti... täällä lepäillään ja ohjeina on, että jos huomenna vielä tihkuuttaa verta, niin ei saa mennä koirien kans ulkoilemaan. Ja jos tulee supistuksia tai lapsivettä, niin heti terveyskeskukseen..

..no joo. Ei kyllä siis mitään tuntemuksia, että lähtö olis käsillä. Parasta aikaa henkisesti ja ruumiillisesti tämä loppuaika minulla. Ei haluais sen vielä päättyvän, mutta täytyy myöntää; Eräpäivä lähestyy!!!

..eiköhän me pian treffata tuolla vauvapuolella :heart:
 
No niin,saatiinhan se netti toimimaan meilläkin!! :D
Oli varsin ärhäkän näköinen asentajatäti,joka tuonne tolppaan kiipes.
Laitan tähän nyt joukko-onnittelut kaikille,jotka ovat jakaantuneet viime tiistain jälkeen :heart:
Rupean kohta lueskelemaan teidän juttuja...39 sivua...*huokaus*...pitäs varmaan keittää pannullinen kahvia :LOL:

Tyttelillä oli eilen eka nla.
Paino oli noussut melkein syntymäpainoon,50 g:aa uupui.
Napatynkäkin irtosi mutta jäljelle jäi sellanen "häntä",että ens`ti:na täytyy käydä uusiksi nla:ssa,niin laitetaan siihen vähän Laapis-kynää kuivattamisen vuoksi.

Tyttö on nukkunut kahtena yönä 4 tunnin putkia ja kun pakko-opetin tutille hirmuisen imemisen tarpeen vuoksi,niin nukahtaakin heti sänkyyn laskettaessa :heart:

Tosin rinnat huutaa armoa noin pitkien tirsojen takia ja sitten tyttö vetää maitolitroja melkoisella metelillä :LOL:

Täytyy näköjään lypsää taas lisää pakastimeen tän illan aikana.
Tällä maitomäärällä vois ruokkia toisenkin :eek:

Pitää mietti,ottasko yhteyttä sinne äidinmaitokeskukseen ja rupeais luovuttamaan sinne...
 
Tuli muuten mieleen, että tiedättekö te vielä yhdessä kasassa olevat (ja miksei jo vauvan saaneetkin) tarkan hedelmöittymispäivän? Äitini sanoi mulle, että usein vauvat syntyy tasan 9kk hedelmöittymispäivästä :LOL: en tiedä kuinka tuo pitää paikkansa mutta omalla kohdalla on näin mennyt...jos tuohon on uskominen niin saan tässä odotella vielä seuraavat 8pv...huoh.

Kiitos runttipullalle synnytyskertomuksesta :)

Anar kuulostaa lupaavalta tuo lima...mahtaiskohan sulle kohta tulla lähtö!

Täällä ei vieläkään mitään |O

Alien 40+0
 
Moikka!

Jaksuja Enkelitytön äidille sinne raisaalaan! :hug:

Anar tsemppiä sinne niiden vuotojen kans!

Mä aloin miettii... Kun mun la siirrettiin aikoinaan vauvan pienen koon vuoksi ja menkkojen mukaan la olis ollu eilen. Eilen vauvan painoarvio oli sen 3400g.
Kakkonen syntyi rv 41+0 ja painoa typyllä oli silloin 3300g, niin voiko tosiaan olla mahdollista että tämä eukko painaa noin paljon enemmän??!! Siis rv 38+2 3400g?? Vai olisko se la sittenkin ollu eilen?? Alko nimittäin pelottaa et pysyyko tuo muksu masussa siihen keskiviikkoon saakka...

Mrs O

 
Hei taas!
Maanantai ei mittää, tiistai ei mittää ja keskiviikkotorstaikin varmaan ei mittään..! Noo ollaan sitten vaan ja möllötetään. Kaikki kotihommatkin on aika lailla valmiina vauvaa varten. Täytyy nyt taas keskittyä, etten ihan tylsisty tässä niinkuin joulukuun alussa...

Mun menkkojen mukainen LA ois huomenna, mutta tuskin se mitään merkkaa, virallinen vasta ens MA. Eikös täällä oo lähes kaikilla ollut aikalailla oireita ja limatulppaa ja sillee ennen kuin mitään tapahtuu, niin en jaksa uskoa, että mä vielä aikoihin synnytän. Tai sitten tää veijari tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Hyvää yötä ja paljon OIKEITA suppareita kaikille, joilla on tilaus jo vetämässä!

Lilli 39+1
 
Lara83
Huomenna on sitten jo viikko yli LA:n... eikä mitään oireita! Ei supistuksia, limoja tai mitään muutakaan, kovin on vielä ylhäälläkin. Kaikkia ässiä harrastetaan ja kävelyitä jne.... Alkaa jo turhauttamaan |O

Nyt silityspuuhiin :wave:

Lara83 40+6
 

Yhteistyössä