Kiitos Nepsus viestistä ja onnea teebirdille tytöstä :heart: :flower:
Käytiin siellä pelkopolilla, ja alku näytti sen verran heikolle et meinasin lähteä sielt menee... Eli, tarkoitus oli et siel olis vastassa se sama kätilö jonka kans aiemmin keskusteltiin, mutta, ajanvarauksien kans tuli jonkin sortin sekaannuksia ja siellä olikin taas uus kätilö!! Ajattelin vain et ei mitään järkeä ole mennä keskustelee, et ei se sen kummemmaksi enää muutu!
Noh, mentiin kuitenkin kokeilee juttelua kun sinne asti oltiin päästy, ja se osoittautuikin ihan hyväksi jutuksi! Kätilö oli välillä kyl melko tökerö sanomisissaa, se esim. sanoi kun puhuttiin edellisestä synnytyksestä et "sulla ei olis kannattanu mennä sinne ammeeseen"
Sanoin kätilölle et "no enpä tienny tuota sillon kun sitä ammetta mulle tyrkytettiin!"
Sit se myös tokas et onhan sitä ennenvanhaanki ilman lievityksiä synnytetty... Siihen tokasin vain et joo, vaan nykyään niit on tarjolla! Kätilö tuumas kans et onhan noi synnytykset menny loppujen lopuks kuitenkin hyvin kun on terveet lapset. Siihen vastasin et ei se paljon lohduta siinä puskiessa.
Jotkut asiat se tosiaan osas sanoa tuollai "hienosti", mut muuten se oli paljon "paremman" oloinen kun se edellinen.
Tämä sanoi et hän kyllä antais spinaalin mulle vaik olisin 10cm auki, ja jos oikein pelottaa että meinaa paniikkia pukata niin voin saada rauhoittavaa
Sitä en kyl haluu, haluan olla itekin mukana siin synnytyksessä
Mutta siis, hyvä mieli tuli siitä keskustelusta, ja kyllä se ainakin nyt taas hetkeks rauhoitti hieman mieltä!
Suunniteltiin tulevaa synnytystä ja sovittiin ettei mtn muuta lääkkeellistä lievitystä kun vain spinaali, eikä ammetta koska olen kuulema sen verran nopea synnyttää et vauva saattaa syntyä ammeeseen
Sit oli lääkäri myös, se oli kuitenkin sama joka oli sillon viimeks. Lääkkäri kysy mitä mieltä ite olen siit käynnistys mahdollisuudesta, ja totesin et se olis sillai kivempi et kun tämä uus kätilö oli kans valmis tulee siihen hommaan mukaan (tokas vain et onhan kumma jos ei saada mulle hyvää kokemusta synnytyksestä ) et jos se käynnistettäs sit sillai et tämä kätilö olis vuorossa. Lääkäri otti ja soitti tälle kätilölle ja kysy sen vuorot ja niin vain sovittiin et ens vkon keskiviikkona meikäläinen painelee viimeistään synnyttää
Tosin, jos ruuhkaa sattuu oleen niin käynnistys siirtyy torstaille.
Vauvalla oli kaikki ok, painoarvio oli isompi kun odotin, 3400g!! Kohdunsuu 2cm auki ja kaulaa n.1,5cm jäljellä.
Että näin. Nyt nukkumaan, koska mulla taas ekaa kertaa moneen vkoon väsyttää nyt jo!! Normisti valvon n. neljään! Kai tuo reissu sen verran helpotti mieltä et nyt sais nukuttuu
Mrs O & nti Eelis 38+3