nicona tervetuloa mukaan :wave: Plussaonnea
Onpa tosiaan kurjia negatestejä ollu monilla
Toivottavasti ne vielä plussiksi muuttuisivat!!
Ainakin lupaavia oireita löytyy monella =)
Barbamama tikutitko oviksen vai ootko arvioinu sen omien tuntemusten mukaan? Sulla kyllä ihan lupaavaa tuo, jos viimeksikin sait plussan vasta kp35! Muistatko oliko sulla sillon myöhäinen ovis vai nousiko hcg hitaasti? Plussaonnea!
Nyt tulee pelkkää omaa napaa, pahoittelut! Oon ollu koko aamun NIIIN vihanen, että voisin melkein itkeä! Aiheuttajana tämän aamun polikäynti. Kävin siis toisen kerran julkisella lapsettomuuspolilla toistuvien keskenmenojen tutkimiseen liittyen. Oli eri lääkäri kuin viime kerralla ja eroa edelliseen lääkäriin oli kuin yöllä ja päivällä!! Ekalla kerralla lääkäri oli siis mukava, tähän tämänpäiväiseen verrattuna huippumukava. Tämän päivän tapaus oli etunimestä ja korostuksestaan päätellen itänaapurin naisia. Eikä siinä mitään, jos hommansa osaa.
Tarkoituksena oli tällä kerralla ultrata munasarjat, että kasvaako sielä follia ja minkäkokoista. Ensinnäkin hyvä, että edes päivää sanottiin, kun menin huoneeseen, kun jo samantien käskettiin laverille. Lääkäri ei puhunut koko ultran aikana mitään. Edellinen sentään kertoi koko ajan mitä näkyy. Sen jälkeen selitti, että 13mm folikkeli näkyy, mutta "meidän rajamme on 15mm", että "saa nyt nähdä riittääkö tuo ". Jäi ihan epäselväksi, että mikä raja se 15mm on, että onko se raja, mitä follikkelin pitäisi olla tänään (kp12) vai vasta parin päivän päästä
Kun yiritin kysyä, että vastaako follikkelin tilanne sitä, kun yleensä kp 14 saan ovisplussan, niin en siihenkään antanut järkevää vastausta. Viime kerralla sanottiin, että jos verikokeiden vastauksia on tullut, niin saan tietää ne nyt. No, niitäkin sain itse kysellä ja nyhtää. Kuulemma kaikki ei ollu tulleet, mutta ne jotka oli, oli "normaalien rajoissa". Kysyin erikseen kilpirauhasarvoista ja TSH oli 3,1. Kun kysyin sitä, että monet lääkärit on sanoneet, että tuon TSH:n pitäisi olla alle 2, mielummin lähellä 1, jos yrittää raskautta, että eikö 3,1 ole liian korkea. Niin lääkäri tokaisi vaan, että "se on normaalin rajoissa". Kun tiukkasin asiaa uudestaan, että miksi sitten muualla sanotaan toisin, niin vastaus oli " en minä tiedä, muilla on sitten väärää tietoa. Arvot ovat nämä ja jos se on niiden sisällä, niin se on hyvä". Voi kiesus, että ottaa päähän!!! Taas yksi näitä sokeasti raja-arvoja tuijottavista lääkäreistä |O Lisäksi lääkäri sekoili päivämäärien kanssa, niin kalenteripäivien, kuin mun kierron päivien.
Muutenkin jäi vähän "haista paska -fiilis" koko käynnistä. Kun ottaa huomioon käynnin syyn: keskenmenojen syyn selvittämisen, niin ei maininnut koko asiaa. Ei kysynyt mitään "mitä kuuluu" tai "olisko sulla jotain kysyttävää". Sai "hohtimilla onkia" tietoa ja siltikään sitä ei saanut. Sama lääkäri ilmeisesti hoitaa myös "perus lapsettomuuspotilaita", niin onnea vaan niille, joiden ensikäynti lapsettomuustutkimuksissa on ko. lääkärin vastaanotolla. Tuolta naiselta vissiin ihan turha odottaa mitään empatiaa. Edellinen lääkäri sentään vastasi kysymyksiin, kysyi onko kysyttävää. Aloitti myös vastaanoton sanoilla "olette täälä vähän ikävissä merkeissä, kun useampi raskaus päättynyt kesken", niin siitä tuli heti ns. hyvä fiilis, että joku edes koittaa ymmärtää ja auttaa. Tän päivän käynnistä jäi vaan paska maku suuhun. Ja lisää odotusta. Ennen juhnannusta on uusi aika, jossa pitäisi saada vihdoin kaikki tulokset. Tosin JOS käy niin paska säkä, että kromosomivastaukset ei oo tullu, niin sitten aika siirtyy ELOKUUHUN polin kesätauon takia.
Aloin tässä miettimään, että onkohan mun munasolut aina liian pienä irrotessaan? Jossain luki, että yleensä folli kasvaa 22-25mm kokoiseksi, ennenkuin irtoaa. Ja folli kasvaa 1-2mm vuorokaudessa. Niin jos mulla taas on ovis kp 15, niin toi nykyinen folli ois vasta noin 19mm, jos kasvais sen 2mm päivässä. Onkohan se liian vähän? Voisikohan km:t johtua siitä, että munasolut on "liian pieniä"? Pää täynnä kysymyksiä