? Tammikuun Toivot 2012 ?

Huomenet,
pikasesti tännekkin piti tulla ennen ku töihin lähden. Tein testin nyt aamulla ja negahan se oli :/ taas on vaan sit normaalia pitempi kierto. Miks ei voi menkat toimii normaalisti :(

raparperitaivas: joo monet on ihmetellyt sitä miten toi mun viime synnytys hoidettiin ja kätilö viel lopuks kysy mult, et mitäs me nyt merkataan tähän synnytyksen kestoks. Vastasin, et kolme päiväähän tätä tehtiin, ni tokas siihen, ettei voi sellasta sinne papereihin laittaa, et johan sitä ihmeteltäs, et hän laittaa sen alkaneeks siit ku puhkastiin kalvot.
mut, nyt jo kiire töihin.. :wave:
 
:wave:

Pahoittelut kaikille negan saaneille ja myös ikävistä lääkäri/sairaala -kokemuksista kärsineille :hug:

Mulla itellä on myös (vähän aiheesta poiketen) tosi kurjat muistot tytön syntymästä. Hänhän syntyi siis viikolla 36+4. Mulla alko viikolla 36+2 norovirus. Kaikki tuli ulos yötä päivää ja kuumetta oli sen 38c. Kävin sairaalassa tiputuksessakin 36+3. Siellä käytiin läpi mun tilanne ja kerroin kaikki mun tilaani liittyen. Tiputuksesta pääsin kotiin. Palasin illalla takaisin, kun en suppareissa kestänyt kotoa. Vielä tullessa mulle sanottiin, että ei tää tänään vielä synny, et oksentaminen on vaa saanu vatsan kipeeks. No tyttö lopulta syntyi viitisen tuntia myöhemmin, vietiin suoraan sinisenä elvyttelyyn (pisteetkin laski jopa yhteen). Vietti viikon teholla. Kukaan ei ollut merkinnyt mun tietoja koneelle, vaikka sanoivat, että ai sä oot se noropotilas, joka täällä jo tänään kävi. Kukaan kätilö ei halunnu olla mun kanssa tekemisissä ja tulivat käymään vaan kellon soitosta. En haluais enää ikinä kyseiseen sairaalaan synnyttämään, mutta pakkohan sinne on mennä jos toisen haluan.. On jääny tosi pahat muistot. Kukaan ei halunnut kerrata synnytystä, koska kätilö jäi vapaille. Ainoastaan siellä teholla meille oltiin ihan älyttömän ihania :'( Laitoin tapahtumista synnärille kyselyä ja palautetta (kyselyä siksi, etten itse muistanut synnytyksestä puoliakaan ja mieskään ei siinä hädässä osannut kysyä vauvan synnyttyä mitään). Vastauksena tuli "vastine", jossa kerrottiin, että vanhemmat nyt usein ylireagoi tällaisissa erikoistapauksissa. Eli tosiaan erittäin huonot kokemukset. Itse synnytys siis meni periaatteessa hyvin ja "normaalisti" mun taudista huolimatta. Mutta isoakaan kiitosta en voi antaa. Ainoastaan kivunlievitys ja vauvan ulos saaminen onnistui oppikirjan mukaan eli nämä ns. fyysiset jutut.

Huh, tulihan sanottua. Edelleen homma kaivelee, vaikka siitäkin alkaa olla jo 1v3kk.

Täällä ei mitään kummempaa. Ihan mieletön väsymys edelleen. Luulen, että pitäs syödä vähän enemmän vitamiineja, koska ruokavalio on kuitenkin ok ja liikuntaakin tulee tytön kanssa lenkkeillessä ja puuhatessa :) Vielä en kyllä osaa ajatella tätä raskausoireena, koska tässä ois vielä 4 päivää kuitenkin sinne aikaisimpaan testauspäivään...

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua! Ja erinomaista äitienpäivää kaikille jo äideille :flower:
 
En nyt kyllä ymmärrä yhtään! Enkä tiedä, mitä pitäs ajatella.

Eilen illalla kiristeli alamahaa, kuin olisi kovatkin vatsalihastreenit takana. No, ei ollut. Tein illalla sitten myöhällä taas yhden testin. Ja siihenhän pärähti selkeä testi viiva heti kohta! Siis haalea oli, mutta kuitenkin selvästi ilman pyörittelyjä nähtävissä. Sitä ihailin sitten pitkään, ja olin onnellinen.

Aamulla uusin testin, ja ei niin mitään! Siis aivan puhdas nega!

Onko kellään kokemusta noista Davidin herkistä testeistä? Onko ne miten luotettavia? Aikaisemmissa testeissä ei ole tullut edes minkäänlaista viivanpaikkaa aikojenkaan päästä. Paitsi silloin yhtenä aamuna se punainen, joka levisi viivanpaikan näköisestä kohdasta kontrolliviivaan.

Mitähän tässä nyt tekis?!? Kun tilasin tosiaan sen isomman satsin noita herkkiä testejä, niin ei todellakaan innosta nyt lähteä sitten tästä apteekkiin kuitenkin taas testiostoksille! Mutta jonkinlaisen varmuuden kyllä tahtoisin suuntaan tai toiseen saada pikimmin!
 
Lilianne: Onko ne niitä liuskoja vai puikkomallisia? Mulla on kyllä hyviä kokemuksia niistä Davidin herkistä (10mlU/ml) puikkotesteistä. Eivät antaneet minkäänlaista viivanpaikkaa tai edes roskishaamua, vaikka kuinka yritin tihrustaa ja käännellä eri valoissa... Toivottavasti tuo sinun eilinen viivasi enteilee hyvää =) Itse kävisin varmaan hakemassa Apteekin oman tuossa tilanteessa kun on viikonloppukin, eikä pääse netistä mitään tilaamaan... Mutta mä olenkin malttamaton :D
 
Lilianne > Davidin herkät antavat haalean haamun näköisiä viivanpaikkoja, jotka eivät tarkoita mitään. Suosittelen sinulle Cittarissa ja Prismassa myytäviä Pregcheck-puikkoja, jotka ilmeisesti ovat samoja kuin Apteekin omat. Ovat ainakin luotettavia ja mielestäni edullisiakin. Muistaakseni noin 4€/kpl. Plussatuulta!

Nukahdin taas sohvalle, tällä kertaa jo ennen Housen loppua. Aamulla heräsinkin sitten jo kuudelta, kun en jaksanut aikaisemmin nousta pissalle. Tein sitten testinkin ja negaa se näyttää. Avattuna saan tiirattua sieltä viivan hyvässä valossa, mutta se ei mitään tarkoita. Testailen varmaankin alkuviikosta uudestaan. Vuoto tuskin alkaa, jos ja kun jatkan Lugeja. En uskalla lopettaa kuuria vielä, kun esikoisestakin testasin apteekin malla haamun menkkojen ollessa jo myöhässä.

Illalla tuikkaili sen verran inhottavasti, että sylissä ollut lapseni huolestui. Tuntui aika imakalta tuolla kohdunsuulla. En keksi parempaa sanaa kuvaamaan tuota tunnetta. Ihan kuin kohdunsuuta olisi imetty jollain kohdun sisälle päin. :x Tuota tapahtui puolenkymmentä kertaa noin tunnin sisällä. Pms-oireiksi en oireiluani kutsuisi, mutta lääkkeitten piikkiin voi hyvinkin mennä. Testaamisen jälkeen näin sellaista unta, että puikkoon oli ilmestynyt takaisin unille mentyäni vahva testiviiva. :D Toivottavasti oli enneuni ja seuraavaan testiin tulee selvä plussa. :rolleyes:
 
Lilianne: Joo mä ostan aina noita Pregcheckin puikkotestejä "Apteekin omina". Ne ovat saman valmistajan (Oriola Oy) ja ulkonäkökin on identtinen. Ainoastaan tupen väri on liila, kun taas Apteekin omassa tuppi on sininen. Kyseessä on siis todennäköisesti täysin sama testi. Hinta on tosiaan halpa (3,99) Apteekin omaan verrattuna =)

macy gray: Pahoittelut negasta :hug: Toivoahan kuitenkin on, jos olet plussannut esikoisestakin vasta menkkojen ollessa myöhässä =) Mulla on nyt muistaakseni neljä
Luge-kiertoa takana. Ja aina on menkat alkaneet vasta neljä päivää Lugejen lopettamisen jälkeen, riippumatta siitä millä dpo:lla olen Luget lopettanu. Olen lopettanut kaksi kertaa dpo 14, kerran dpo 13 ja kerran dpo 12. Olen siis tullut siihen tulokseen, että mulla ei menkat ala ennen kuin Luget on lopetettu ja siksi nykyään lopetan Luget dpo 12, jos ei herkässä testissä aamupissasta näy mitään. Tiedän kokemuksesta, että mulla näkyis sillon jotain, jos olis näkyäkseen, enkä halua turhan takia tätiä viivästyttää. MUTTA tämähän on tosi yksilöllistä. En sinuna missään nimessä lopettaisi Lugeja ennen kuin menkat on myöhässä, koska sinulla on ennenkin plussa näkynyt vasta silloin :) Ja Lugeista tulee tosiaan noita alavatsatuntemuksia ja rintojen arkuutta : / Itse osaan jo tunnistaa oireet, joita Luget minulla aiheuttaa ja jättää ne laskuista pois... Toivottavasti sinun oireesi johtuvat muista syistä ;) Plussatuulia!!!
 
Kiitos vastauksista Davidin testistä! Nuo mun testit on niitä liuskatestejä. Muistelen joskus lukeneeni, että joku oli saanut apteekin omalla testillä kuitenkin plussan aikaisemmin kuin noilla Davidin herkillä! Se tässä mielessäni ehkä kummittelee. Kun se eilinen ei tosiaan ollut mikään roskishaamu, vaan tuli siihen testiin heti, kun pissa nousi testiä pitkin ylös. Mutta JOS oisin raskaana, niin kyllä kai silloin se plussa tulis selkeästi joka testiin!? Olen tänään menossa kaupoille, joten ehkäpä sitten ostan kuitenkin tuon cittarin testin. Tuttuja testejä ovat, niitä olenkin usein käyttänyt.. ja tosiaan sitä apteekin omaa olen pitänyt luottotestinäni. Mutta hyvä kuulla, että ovat ehkä jopa samoja! Kun tosiaan cittarista saa puolet halvemmalla.

Anteeksi nyt tämä oman navan ympärillä pyöriskely!

Sanmarilla ollut ikävä lääkäri kokemus! Tosi ikävää, että tuollaisia tyyppejä tuollaiseen ammattiin pääsee: / Toivottavasti et joudu enää tuolle lääkärille! Ja toivottavasti ymmärtää vaihtaa hommansa johonkin laboratooriotöihin!

Niconalla ja Jempillä ollut ikäviä synnytyskokemuksia. Tosi ikävää, että tuollaista vielä jossain on, että äitiä ei kuunnella!

Plussapuhureita kaikille!
 
Liliannne: Minä olen ainakin tänne kirjoittanut juuri tuosta, että olen saanu Pregcheckin puikkotestiin (jota Apteekin omana pidän) samasta näytteestä vahvemman viivan kuin tuohon Davidin herkkään liuskaan. Liuska näytti siis vaan ihan haamua ja Pregcheck jo ihan selvää viivaa =)
 
Voihan teidän kanssa joukkopakoako suunnittelette... mie en oo kamalasti laskeskellu mihin kuuluisin mut oonpahan täällä tammikuisissa kun tätä päivittelenkin ...aloitin taustailun muilla palstoilla saa nähdä missä vaiheessa aktivoidun uudestaan =) parempaa onnea ensikuulle...suunnitellaan jokkopako tuonne odottajiin ;)
 
Täällä testattu näin äitienpäivän kunniaksi haalea, mutta sitäkin selvempi vaalenpunainen haamulainen pregchek liuskaan.. :)

Nyt sitten vaan toivotaan että viiva vahvistuu ja tää kaveri olis oikeessa paikassa kiinni... :heart:
 
Enpä ole taas hetkeen ehtinyt tänne kirjoittelemaan, käyn kyllä kurkkimassa mitä teille kuuluu :)

Pahoittelut tipahtaneille, ihan tylsää kun täti ei jätä rauhaan :(
Jospa nyt kuitenkin mahdollisimman moni vielä jännäävistä pääsisi odotuspuolelle ;)

Omassa navassa on vähän niin ja näin..kaikennäköistä vihlontaa ja kipuilua on tuolla alavatsalla ja tissit on olleet kipeämmät kuin normaalisti. Muissa kierroissa ei ole ollut vihlomisia tms. ja tissitkin vain hiukan pistelleet juuri ennen menkkoja..No en tiedä. Torstaiksi odottelen menkkoja, saa nähdä että testaanko sitten heti vaiko maltanko viivyttää viikonlopulle. Jos uskallan, niin voisin toivoa plussaa, mutta yritän ottaa maltilla ( keskiviikkona kuitenkin viimeistään sittariin ryntään ostamaan testiä...), ja yritän miettiä että eihän tässä olla kuin tovi " tehty " vauvaa ( ja se meidän tekeminenkin on niin sattumanvaraista ), niin...ÄH! Onneksi on ihania hemmotteluhoitoja koulussa, niin ne vie ajatukset sopivasti ihan muualle ;)

Hyvää äitienpäivää kaikille! Äideille ja äidiksi haluaville :heart:
 
Mairalle onnea! Ja muillekin jotka olen jostain syystä onnitella unohtanut.

Minä taidan teidät nyt jättää ja toivottaa kaikille hirveästi onnea matkaan ja plussatuulia ja niitä tarrasukkia ja liimaa ja kaikkea mahdollista ja poistun takavasemmalle ja siirtynen aikanaan odottajiin. Tein tänään vielä kertaalleen testin keskellä päivää tunnin pidättelyn jälkeen ja viiva oli jo niin vahva kuin suinkin, joten ainakaan ihan heti ja nyt tämä pieni ei ole pois tulossa. Toivotaan että tätä onnea nyt kestää vuoden loppuun asti. :wave:
 

Sunnuntai 08.05.2011

Nimi:________KP________Ikä:__Haaveissa: ___YK:___LA:

Safira:..........55/30-60.......26...........1............1.....tammikuu
KPT:.............45/27-30.........................................joulu-tammikuu
Mirkelo:........38/27............22...........2............1......4.1.2012
Nicona:.........36/?..............29...........4.................................
Pikkunen.......35/?..............22...........1............10.....8.1.2012
MacyGray:.....33/30-35........31..........2............17.....13.1.2011
Raparperitaivas:32/30.........31..........3............3.... ..tammikuu
Emmuska10:..31/38............28...........2............2.......tammikuu
Shootingstar*:31/28..........................4............1.......tammikuu
lily-rose:.........29/28...............................................15.1.2012
Dani85:..........27/...............26...........2....................14.1.2012
Jemppi:..........26/28-30.......25...........2............1.......tammikuu
Maira:............26/28............25...........2............2......18.1.2012
kultakimpale2:.25/?............................2................................
Ando:.............23/?................32........................5
SiSa78:..........22/28-30.........32...........2.............6.....22.1.2012
blomma..........22/25..............27...........3............5......19.1.2012
Ansku83:........20/30-32..........27...........1............5......22.1.2012
Tnya:............19/28..............21.........................3......25.1.2012
Sanmar82:....15/27-29..........29............1............5.......29.1.2011
Sinderella:.....15/25-30..........38............6...........5......30.1.2012
Minnarun:......11/29-31.......30...............3..........10........




Piinailijat:

Safira dpo 25
Pikkunen dpo 21-22
Shootingstar*: dpo 17
Liliane: dpo 17
macy gray dpo 16
Dani85 dpo 15
Maira dpo 9
Sisa78: dpo 8
Ansku83: dpo 7

Plussanneet:

Arby 29.04.2011 yk1
4skö 21.04.2011 yk1
Pikkunen 28.04.2011 yk 10
Maira 8.5.2011 yk 2
Helmikuun Helmistä haaveilemaan siirtyneet:
Kamomilla81
Barbbis
Liliane
Eewokki
Minymom
 
Viimeksi muokattu:
hieman lisää omastatilanteesta... täällä on tosiaan kevättärinnoissa.... isännän kanssa tilanne love is in the air :heart: aika ihq siis =) no josko nyt sitten sitä rakkauden hedelmää saatais alulle...

Isosti pahoittelut pudonneille ja lykkyä piinaaville =)
 
raparperitaivas Oikein paljon onnea odotukseen!! :heart:

Minnarun Tsemiiiiiiiiii!!!! :heart:

Täällä ei mitään ihmeitä oloja eikä muitakaan! Pitäis viel pari päivää ootella et kehtaa testata, mut tuntuu vaan siltä että turhaa ees alottaa sitä! Jos vaan oottelis sitä tätiä...se tulee taas kuitenki!! Kyl on niin antiraskautunut olo että huh huh! :D

Nii ja tosiaan isot halit ja pahoittelut tädin yllättämille!! :hug: Onnenhalaus helmikuisiin teille!!! :heart: :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille :)
Kiireinen vkoloppu takana ja tännekkin ehti vasta nyt katselemaan kuulumisia. Tätiä ei ole näkynyt ja en ole nyt testaillutkaan. Tää on tätä elimistön sekoilua. Vois huomenna soittaa lääkäriin taas näistä hormooni häiriöistä. Tyhmänä kysyn, mut tietääkö kukaan et liittyykö verenpaine mitenkään mihinkään? tänään valitin äitin luona, et ku ollu muutaman päivän niin huono olo ja päätä särkeny, niin mittas mult verenpaineen ja oli normaali rajojen alapuolella aika reilusti ja oon kuitenki ihan perusterve aina ollu?? :confused:
 
Onnittelut plussanneille jos en oo vielä toivottanut ja pahoittelut pahan tädin saapumisesta kylään osalle.

Olipas kamalaa kun ei pariin päivää toiminut kaksplussan sivu:O
Joka päivä täällä käyn lukemassa jutut vaikken kommentoikkaan aina.

Mutta omaa napaa. Selkeät limailut oli tuossa viime viikolla ja nyt alettiin sitten piinaileen et miten kävi. Jos nyt ajattelis että tärppi kävi niin ei ainakaan menkkojen perusteella LA pidä paikkaansa, suoraan voi lisätä kaks viikkoa kun nuin myöhään ovis oli. Toivotaan nyt ettei limakalvot ole liian ohuet kiinnittymistä ajatellen..
 

Yhteistyössä