Tammikuun toivot 09

KERHO PERUSTETTU :attn:

Eli kerhot-osiossa (löytyy etusivulta) on kerho tammikuiset -09 minulta saa yv:nä salasanan niin pääset hakemaan jäsenyyttä ja sitten kirjoittelemaan privaatisti :D Eli kaikki halukkaat mukaan, siellä voimme kirjoitella pienemmällä porukalla niistä asioista joista ei täällä halua kirjoitella.. Hyväksyn kaikki jo jonkin aikaa kirjoitelleet (sekä täällä että odotuspuolella)

MaMa ja tytsykkä 3vk 2pv :heart:
 
Emmy, muistelinkin että meillä tais olla vähän samanlainen synnytys :) Onneksi loppu hyvin ja on vauvat kainalossa :)

Jälkivudosta, mulla mennyt kotiin palattua vaan runsaampaan suuntaan. Sidettä saa vaihtaa kaiken aikaa. Oon kai sitten touhunnut vähän enemmän kotosalla.

Vaippoja meillä menee tosi paljon, poitsu kakkailee vähän väliä pieniä määriä. Nyt on myös vatsanpurut alkaneet pikkujättiä vaivata :(

Enkelitytön äiti, mulla myös kohdun yläosa vatsan päältä tosi arka. Sitten taas juuri sektiohaavan yläpuolella ei ole tuntoa ollenkaan. Ja lörppä nahka roikkuu raskausarpineen kauniisti tuossa alavatsalla hehe :)

 
Mä oon sitten ylpeä itestäni :D :jaksoin nostaa tytön joka yösyötön jälkeen omaan sänkyyn :attn:
Mutta tarkka siinä touhussa pitää olla ;)
Jos tyttö yhtään havahtuu siirtoon,niin johan rävähtää silmät auki ja kuuluu tiukka "vää",että takaisin isin ja äidin väliin :LOL:

Helpottaa todella,jos tyttö pitää tuon unirytmin,että nukkuu pitkän pätkän 23-03,saa itekin nukuttua.
Tosin tänä aamuna piti herätä jo kuuden jälkeen tyttöjä herättelemään ja viemään Espooseen kouluun.
Koko pvä:n olo onkin ollut ihan "tööt ":headwall:

Isot siskot hoitaa ihan kilpaa vauvaa.Vielä kun sais nuo naperot meille vakituisesti asumaan,niin loppuis tää hirmunen ramppaaminen kahden kaupungin välillä :eek:

Mutta nyt saunasipisien kimppuun...ja pakko myöntää,että rohkenin juoda YHDEN saunasiiderin :ashamed:
Voi että maistuikin hyvältä :p

:heart: Netta ja saunapuhdas äiti :heart:
 
Mun pitäs mennä nukkumaan,mut äkkiä piti viel tänne tulla kurkkimaan :D
Viime yö meni niin vähillä unilla et ei täs auta muuku painua itekki maata heti kun vauva tais just nukahtaa. tää eka pätkä on sellanen et nukkuu ehkä pitempään...3tuntia :whistle: sit muuten heräilee 2 tunnin ja välistä 1 tunnin välein...viime yönki 2jälkeen herännyt tunnin ja vähän reilun välein koko aamuun asti. ähinöi ja kakkaa yrittää puskea jotenki liian kanssa :/ pieniä määriä vaan kakkailee yöllä et johtuuko sit siitä et ähinöi ja yrittää,mut ei tuu :eek:

MaMa Oi kiva kerho :D KIITOS kun sellasen jaksoit perustaa! laitoinki heti yv:tä sulle.

autoilusta oon unohtanut vastailla...mä en oo viel missään käynyt vauvan kans autolla. ainut mikä sillon ku sairaalasta kotia tultiin niin vauva sai ekat autokyydit tunnin verran :) varmaan kyllä tästä ruvetaan liikkumaan enempi kunhan poitsu saa vielä vähän ikää ja päästään jonkilaiseen rytmiin. ja miehen isyysloma loppuu maanantaina niin sitte se on kai mentävä poikien kans jos meinaa kotoa johki suunnistaa :whistle:

jahas tais tuo vauva nukahtaa nyt kunnolla,ei ainakaan kuulu enää mitään. meen jääkaapin kautta itekki nukkumaan . Öitä :wave:

mmamaa & poju 2vk 3pv :heart:
 
kiitos mamalle kerhon perustamisesta. laittelen varmaanki myöhemmin yv:tä. nyt tulin vaan pikaseen lukemaan.

memmu mä oon muutaman kerran jättäny hetkeks hoitoon mun äitille, ku oon ollu kaupassa. oon syöttäny vauvan ensi ja sitte lähteny käymään kaupassa.

huomenna on sit kauan odotettu ristiäispäivä. poju pitäis vielä kylvettää, että on oikeen puhtaana huomenna, eka vaan syötän ja sit kylpemään, sit syöki vielä kerran ja meneeki yöunille.

jep, mutta meen ite kurkistaan jääkaappiin ennen ku vauva syö.

hyvät yöt kaikille :wave:
 
Tervehdys,

Kiitos MaMa kerhon perustamisesta, kävinkin jo laittamassa sulle yksityisviestiä :wave: .

memmu vauva on ollut hoidossa vain isällään, lähinnä siksi kun ei oikein ole muita hoitajia nyt käytettävissä, eikä niille oikeinole ollut tarvettakaan.

Autolla ollaan oltu liikkeellä monellakin eri kokoonpanolla. Yksin en ole vauvan kanssa vielä autoilua aloittanut, mutta maanantaina olisi sekin edessä. Onneksi ainakin tähän asti vauva on ollut varsin tyytyväinen matkustaja.

Kiirettä on tänään pukannut kun vauvaa kävi aamulla ihailemassa mun työkaverit ja illalla tuleva kummi lapsineen.

Aamupäivän unet meni plörinäksi kakkaväännön takia joten nyt illalla pimu onkin paikannut tuota aamua nukkumalla ja syömällä :) .

Viimeyö meni vähän levottomammin kun pimu päättikin syödä kahden tunnin välein. Kolmannella syötöllä olinkin jo niin väsynyt, että sillä ja siitä seuraavilla syötöillä tuskin itsekkään heräsin, lykkäsin vain rinnan vauvan suuhun ja jatkoin uniani vauvan syödessä |O .

Nyt alkaa kuulua sen mallin ähinää tuolta peiton välistä, että on aika alkaa iltatankkaus.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja jaksamisia tasapuolisesti

:wave: .

:heart: Anni ja typy 2vko :heart:
 
Heissan! Mamalle laitoinkin jo yyveetä ja hakemuksen vetämään kerhoon liittymisen johdosta ;) Olisko kellään innostusta nyt keväällä/kesällä alkaa painontiputukseen? Mulla kun jäi kesken se mokoma urakka ja vielä pitäis se reilut kymmenen kiloa tiputella.. mieluummin 15. Onneks kaikki raskauskilot plus pari vielä päälle on jo lähtenyt, joten keväällä ei ehkä ihan 15 kg tiputusta tarvitse tehdä... mutta omatoimisesti sitä ajattelin kuitenkin tehdä.

Mimmi nukkui viime yönä 5h ja 6 h jäi syöttöväliksi, aamulla tankattiinkin sitten kolmeen otteeseen, olin siis noin kolme tuntia tissikoneena :LOL: Mutta kainalossa näköjään unet venähtää piitkiksi. Neuvolassa käytiin, pipa kasvanut 1.5cm, pituus nyt 51 cm (tullut siis kolme syntymästä) ja paino oli 3065g eli päästiin kolmen kilon ylitse, reilussa viikossa tullut 200g. Ei mitään hurjaa kasvua, mutta terkka oli sitä mieltä että meidän tyttö nyt vain on pienikokoinen ja siro. Ja reipas :heart:

Jep. Käväsin aamulla häihin pukua sovittelemassa (tunti oli aikaa löytää mieleinen kun oli sovitusaika), ja 20 min sisäänkäynnistä mulla oli kolttu valittuna. Täytyy olla tehokas että ehtii pikaisesti kaiken tekemään :kieh: Budjetti heitti häränpyllyä, kun olin ajatellu laitta 200 pukuun ja kenkiin ja pelkkä puku maksoikin nyt 300 ja siihen tulee vielä korjausompelua monta kymppiä. No, kengät itseasiassa käytän nyt sitten olemassaolevista kun puvun väri on suklaanruskea, joten ruskeat tai mustat kengät otan ja molempia löytyy jo. Toisaalta vuokraaminen olis maksanu suunnilleen saman verran niin samapa tuo, myyn sit mekon pois jos siltä tuntuu. Ja se valittu puku onneks kelpaa hienompiin juhliin muulloinkin, joten jos joskus tarvii niin kaipa sillä käyttöä on., vielä kun sitä pukua pystyy sit pienentämään jos tarve vaatii. Onneks menin ihan alan liikkeeseen, valmista ei näillä mitoilla olis saanut millään, alaosa on kokoa m tai maks l ja yläosa on xl ja tissien kohdilta jopa xxl, niin olen vähän epäsuhta nyt... no, jospa se sitten kesäksi tasaantuu.

Nimiäiskutsut sain vihdoin valmiiksi eilen ja ne pitäis vielä postitella. Sit heti perään laitetaan kutsut meidän häihin ja häitten jälkeen laitetaan kutsut kavereille kesäkekkereihin, eli koko kevään saan olla vääntämässä kortteja. Onneks tykkään näperrellä =)

Nyt Mimmi heräilee, aletaan syömään ja sit kait kaupoille mars porukalla =)
 
Kaikille kerhon tiimoilta yv:tä laittaneille vastattu :D

Runttipulla minä olisin mielelläni mukana painonpudotuksessa.. Ja sitä riittää pudotettavaksi |O vaikka raskauskiloja ei jäänytkään. Meidän kotivaaka näyttää mitä sattuu (onneksi alakanttiin :whistle: ) joten tarkkaa tietoa siitä minkä verran kiloja on nyt lähtenyt ei ole, mutta sehän selviää sitten jälkitarkastuksessa. Pitää ostaa kunnon vaaka kotiin, että pystyy seuraamaan tuota painonkehitystä, joka toivottavasti on alaspäin.. Tätä painonpudotustakin voidaan tehdä tuolla kerhon puolella :whistle:

Neiti heräsi viime yönä kahdesti syömään (klo 1.15 ja 5.45) muutenkin on nyt viimepäivinä viihtynyt tiuhaan rinnalla. Mutta eikös tässä kolmenviikon iässä ole tiheänimunkausi.. Maitoa tulee varmasti riittävästi, ainakin jos katsoo tuota märkien vaippojen määrää joka vuorokaudessa tulee :)

Nimikin ollaan saatu mietittyä ja toivottavasti se nyt on siinä... Pitää nyt vaan pitää kiinni tästä eikä alkaa enää miettimään mitään muita vaihtoehtoja kun ne vaan sekoittaa entisestään |O Kieltämättä oli vaikea löytää sopivaa nimeä kun tuntuu että kaikki hyvät nimet löytyy jo lähipiiristä, mutta löytyihän sieltä tämä kuitenkin..

Nyt nakkisoppaa syömään..

MaMa ja tytsykkä 3vk 3pv :heart:
 
Moi!

Onkin hurahtanut muutama päivä, että olen käynyt vain lukemassa teidän juttuja. Toissayönä jätkä heräili parin tunnin välein syömään ja kun sitten aamulla olisi nukkunut pidemmän pätkän, niin isompi jätkä heräsi klo 6.45 |O oltiin miehen kanssa eilen vähän zombiena. Viime yö meni tosi hyvin: nukahti yöunille klo 23.30 ja heräsi syömään klo 4. sitten me nukuttiin vauvan kanssa klo 7.30 asti (mies nousi esikoisen kanssa klo7) ja imetin vaavin sitten vieressä ja jatkettiin unia klo 9 asti =) eli nyt täällä on freshi mamma!

Mamalle kiitos kerhon perustamisesta, laitan sulle yv:tä, kun saan tämän tissitakiaisen nukkumaan.

Runttis eihän sitä nyt noin tehokas kuulu olla... ;) musta tuntuu, että mä en saa täällä kotosalla mitään aikaiseksi; oon jumittunut tänne neljän seinän sisälle, ei päästy vielä tänäänkään ulos, kun täällä on yli 10 pakkasta ja kylmä tuuli. Mutta huomenna tänne on luvattu lämpimämpää ilmaa, onneksi B)

Andie ja Luumu 2vk 1pv
 
Pikaisesti vielä: Anni se sun kakku oli ihan mielettömän hyvä, kiitos vaan ohjeesta :) tein sen pikkumiehen 1vk-synttäreille ja kyllä maistui. Ajattelin, että se voisi olla hyvä vaihtoehto nimiäisiin yhdeksi makeaksi kakuksi.

Andie ja Luumu 2vk 1pv
 
Päivää kaikille!

Meillä on ollut kaksi jännää yötä peräkkäin nyt. Alkuyö menee tosi hienosti yhdellä syötöllä, sitten meidän neiti herää joskus 4 jälkeen toiselle syötölle ja silloin hän ei millään haluaisi jatkaa unia vaan haluaisi seurustella... :/ Kuka nyt tohon aikaan haluisi seurustella :kieh: Sitten neitokainen syö vähän välissä ja välillä itkee mahavaivoja, nukahtaa sitten vasta klo 6... Toivottavasti tämä ei ole pysyvää... :x :whistle:

Autoilusta Me ollaan sairaalasta kotiin mennyt sekä kerran tämän jälkeen, hyvin meni silloin ainakin, mutta kun ei ole ollut asia mihinkään ja mies on käynyt meidän puolesta kaupassa... =)

Mama Kiitos kerhon perustamisesta! =)

Tänään leipoin laskiasipullia, kun mies niistä niin kovasti jo on kysellyt... :LOL:

:heart: Enkelitytön äiti ja Prinsessa 2vko 1pvä :heart:
 
Jopas on kummallista tämä elämä vauvan kanssa...jokainen päivä on niin erilainen rytmiltään.

Edellisyö lähdettiin lääkäriin, sillä vauva oli todella itkuinen ja itku oli selvästi kipuitkua. Onneksi mitään uutta löydöstä sinänsä ei tehny ja diagnoosiksi tulikin antibiootin aiheuttamat vatsakivut.
Kotiin pääsimme klo 01:00 ja menimme samantien nukkumaan. Vauva herätti aamulla vasta 5:30, vaikka oli syönyt viimeksi 23:30. Taisi neiti olla vähän väsy, kun viimeinkin sai unen päästä kiinni.

Eilen illalla neiti söi viimeisen kerran klo 23 ja klo 02:00 heräsin pieneen käninään...nappasin vauvan tiukemmin syleilyyn ja hän nukahti uudestaan samantien. Syötölle neiti heräsi vasta klo 04:30.

Illat ja aamut tuo roikkuu pullossa sitten vähän tiheämpään, mutta sen ihan ymmärtääkin, kun yösyöttöväli on noin pitkä.

Tänään neiti on ollut aika kärttyinen, toivottavasti huomenna olisi taas parempi päivä.

Sef ja prinsessa 2 vko 6 pvää
 
Moi!
Ollaan oltu pojan kanssa kotona nyt viikko ja 2 yötä ja tänään oli ensimmäinen zombie-päivä. Yöt poika ei juurikaan ähellä mitään ylimääräistä, mutta syö 1,5-2 tunnin välein ja nyt näyttää tuo katkouni alkavan painaa. Mies valvoi viime yönä klo 23-05 melkein koko ajan, ei kuulemma tullut uni silmään. Mä heräsin lyijynraskaana imettämään ja vajosin heti taas koomaan. Onneksi mulla ei unettomuus ole ollut ainakaan tähän asti ongelma, vaan pystyn nukkumaan missä ja milloin vaan. Pieni ulkolenkki vähän piristi iltapäivällä ja äsken oli sukulaisia kylässä.

Hattua siis nostan teille, joilla on ollut jo koviakin vatsavaivoja ja muuta yöhässäkkää!

Painoa pojalle on tullut viikossa lisää 150 g, mikä kuulemma on ihan ok, mutta vähän huolettaa, miten mun maito riittää sitten, kun kaveri on ihan oikeesti isompi. Eikös maidon maksimimäärä saavuteta tässä aika nopeesti ja sitten ainoa lisäys on vastike? No mikäpäs siinä, mutta niin haluaisin selvitä omilla juomilla mahdollisimman pitkään... meinaan kokeilla, josko pumpapå auttaisi asiaa, nyt maitoa tulee kovin hillitysti, ei mitään suihkua oikeelle ja vasemmalle ja imetyssessiot on aina 30 min.

Mies menee takaisin töihin ensi viikon jälkeen ja minuu kyllä vähän pelottaa, miten jaksan sitten tehdä "kaiken" ja pitää vauvan vielä jotenkin sordiinolla kaikki yöt. Ollaan yritetty seurustella päivisin aina kovasti, kun poika on hereillä, ettei jää yöksi jutteluvajetta pienelle :heart:

Kakkaa tulee MONTA kertaa päivässä =) oiskohan mun syömillä luumuilla jotain tekoa tän kanssa? Kiva aina arvata, onkohan vaipassa nyt kaikki tällä kertaa, vai onko ampu tulossa hoitopöydälle tai äipän paidalle :D

Lilli + poju 11pv
 
Heippa kaikki!

Kiroan D-vitamiinit kyllä alimpaan helvettiin! Meillä taas takana d-vitamiinin aiheuttama 2 vrk miltei tauoton kipu-itku. Mentiin mekin lopulta lääkäriin ja saatiin vahvistus asiaan. Vauvalla meni jo ääni huutamisesta. Oli todella rankat pari päivää :ashamed: . Onneksi lapsi nyt terve, ei paljon haitaa iltahuudot tuon episodin jälkeen. Aion kokeilla 2kk iässä vasta uudemman kerran. Sen verran raakoja ovat nämä kaksi kokeilua olleet.

Autolla ollaan käyty kylässä, kaupoilla ja vyöhyketerapiassa (joka todella toi avun ruoansulatukseen ja mahanpuruihin). Hienosti nukkuu autossa, kun kivasty hyrisee.

Tyttö on vakiinnuttanut rytminsä 20-0.00 kestävään iltahuutoon ja jatkuvaan syömiseen, jonka jälkeen nukkuu 07.00 saakka ja pikaisella syötöllä 10.00. Päivällä sitten onkin hereillä miltei koko ajan ja seurustelee :heart: . Nyt saadaan jo paljon hymyjä ja silmiin katsomista, joka on niiiin ihanaa.

Imetys
mennään täysimetyksellä edelleen, tyttö ei huoli tuttia eikä pulloa. Harjoitellaan Tommy Tippee-n kanssa joka voisi tytölle onnistua. Korviketta ei ole tarvittu ja tyttö kasvaa huimaa tahtia. Meillä kakataan joinain päivinä pari kertaa ja joinain 10 kertaa :heart:

Olivia ja Daniela 1kk
 
Iltoja,

Andie mukava, että kakku maistui =) . Pitäisikin itsekkin tehdä sitä joku päivä. Olen kyllä kiskonut koko loppuviikon ihan kaksi käsin kaikkia herkkuja suuhuni kun on noita rotinavieraita käynyt joka päivä ja parhaina kaksikin kertaa. Eihän noita levonnaisia voi tietenkään kaappiin jättää, menisivät vielä pilalle taikka parempiin suihin. Mietinkin tässä, että kun paino on kuitenkin tippunut tälläkin viikolla kilon tuosta kaikesta herkuttelusta huolimatta niin mitähän se olisi tippunut jos olisin jaksanut olla tiukempi noiden syömisten suhteen :kieh: .
No ensiviikolla alkaa sitten uusi elämä kun mieskin menee töihin, tai näin ainakin toivon/itselleni jaksan vielä uskotella :kieh: .

Olisiko muuten kellään laittaa jakoon hyvää muffinsiohjetta?. Haluaisin tehdä sellaisia ristiäisiin. Etsin lähinnä sellaisia ohjeita joihin tulisi jokin kuorrutus siihen päälle.

Meillä meni viimeyö harvinaisen hyvin. Typy tankkasi koko illan ja urvahti nukkumaan vähän jälkeen kymmenen. Söi viideltä ja kasilta, joten sain itsekkin nukuttua hyvät unet ja paikattua edellisen yön univelkaa. Aamupäivä menikin taas tankatessa ja seurustellessa. Kolmen kieppeillä tyttö nukahti pihalle vaunuihin ja nukkui siellä aina kuuteen asti ja jatkoi vielä tunnin verran unia sisällä omassa sängyssään kun hänet sinne täysissä ulkotamineissa nostin :) .

Nyt täytyy rientää saunaan jos meinaan siellä rauhassa käydä ennen seuraavaa syöttöä.

Voimaa viikonloppuun kaikille tasapuolisesti ja masuvaivaisille helpotusta oloon ja eloon :wave: .

:heart: Anni ja typy 2vko1pv :heart:
 
Heipsis.

Ilmoittelen itsestäni nyt tällä puolella, kun nyt vihdoin tänne kuulutaan. En ole ehtinyt lukea tätä pinoa kiinni enkä kyllä oo vielä masupuolenkaan pinoa, mutta aattelin kuitenkin tulla infoilemaan meidän kuulumisista.

Elikäs meille syntyi "pieni" poika 1.2.09 klo 7.56 mitoin 4280g ja 51cm, pipo oli 37,5cm. Synnytys oli nopea ja melko helppo, koetan kirjoittaa tiivistetysti pääkohdat.

3.10 tuli ensimmäinen supistus, pari ensimmäistä tuli 10min välillä, sitten välit alkoivat tihenemään. Neljältä herättelin Aria, että taitaapi tulla lähtö ja että noin puolen tunnin päästä varmaan tarviis mennä. Ja sit painuin syömään kevyttä aamupalaa. Puoli viisi aloin pukea vaatteita päälleni ja sanoin Arille että maksimissaan puoli tuntia ja mennään.

5.10 oltiin autossa menossa ja puoli 6 oltiin ilmottautumassa synnytysvastaanotolle (SVO). SVO:lla käskettiin ensin pissalle ja sieltä tultuani olin 3cm auki ja kätilö kyseli mahdollista painoarviota. Kerroin, että ultrassa vauvan kooksi oli veikkailtu 3,6kg ja että neuvolantäti oli veikkaillu isompaa. Tämän kätilön mukaan ei kuulemma millään ole isompi kuin 3,6kg, tosi siro vauva tulossa. :LOL: Sit otettiin käyrää puolisen tuntia. Kumma homma muuten että äidin ollessa SVO:lla oli isän odotettava käytävässä. Mulla ainakin supisteli sen verta että olisin tarvinnu Arin siihen mua tukemaan. Käyrän ottamisen jälkeen kätilö vaan ilmotti että laittaa mulle peräruiskeen ja laittoikin. Vessassa oli hiukka tukalaa, kun supistukset tuli jo 2-3min välein.

Peräruiskeen jälkeen kätilö sanoi että voidaan siirtyä salille, mutta kysäisi haluaisinko vielä sitä ennen käydä lämpimässä suihkussa. Kieltäydyin suihkusta, sillä halusin mahdollisimman pian salille saamaan jotain kipulääkettä, se siitä luomuna synnyttämisestä. Arillekin vaan naureskelin, että kyllähän tässä jonkun hetken jo luomuna mentiin, nyt otetaan kaikki lääkkeet mitä rahalla saa.. *hymy*

Salilla oltiin 6.20 ja heti aloin hengitellä ilokaasua, joka auttoi hiukan, muttei kuitenkaan riittävästi. 6.40 kätilö tilasi mulle spinaalin, kun olin vaaditut 5cm auki ja jo 6.50 sain sen. Ihanan nopeeta toimintaa. Ehdin jo epäillä etten ehtisi ollenkaan saada sitä, kun nopee synnytys hiukka pelotti. Ehdin sit kuitenkin hyvin nauttia spinaalista, vaikka vaikutus ei kestänytkään kunnollisesti kuin 40min. 7.10 puhkaistiin kalvot, olin auki 6cm. 7.45 alkoi ponnistuttaa ja koska reunoja oli vielä hiukan jäljellä laitettiin mulle oksitosiinia tippumaan. 7.56 syntyi suloinen, tummatukkainen pikkumies. Pisteitä sai sekä 1min että 5min iässä 9, yksi piste meni väristä.

Vauva sai olla kaikessa rauhassa rinnalla reilun tunnin ja sitten mentiin pesuille molemmat. Aamupala syötyämme siirryttiin sitten osastolle, jossa jouduttiin alkuun käytäväpaikalle. Vajaan vuorokauden vauva ehti mulla olla vierihoidossa, kun sitten jouduttiin siirtymään lasten teholle. Illasta oli jo vauvan lämpöä seurailtiin ja yöllä neljän paikkeilla otettiin verikokeita.. Viideltä tultiin taas mittaamaan lämpöä, crp oli kuulemma ollu 20, kun normaali arvo on alle 10. Lämpö oli edelleen koholla, joten hoitaja kävi soittamassa lääkärille ja 5.30 lähdettiin viemään vauvaa teholle.

Teholla lääkäri sitten tutki vauvaa ja ilmoitti että otetaan verikokeita, selkäydinnäyte ja pissanäyte. Kertoi että vauvalla on joku infektio ja nyt koetetaan selvittää että mikä.. Hoitona aloitettiin heti aamusta antibiootti. Lääkäri kuuli myös vauvan sydämestä lievän sivuäänen, joten sen vuoksi vauvasta määrättiin otettavaksi sydänfilmiä sekä keuhkokuvat, mahdollisesti myös sydämestä ultrakuvaa. Tämän jälkeen mulle tylysti vaan sanottiin että voisin mennä omalle osastolleni nukkumaan ja tulla aamupalan jälkeen uudestaan. Vauvan arvioitu hoidon kesto oli tässä vaiheessa 5-7vrk, lääkärin kierrolla 9:ltä hoidon kesto tarkentui 4-5vrk:hon.

Vauvalle siis aloitettiin antibiootta, kahta laajakirjoista antibioottia meni kolmesti päivässä. Missään vaiheessa ei ilmeisesti selvinnyt mikä pöpö siellä infektiota aiheutti. Sydänkäyrä ja ultra olivat kunnossa, mitään sivuääniä ei ensimmäisen tutkimuksen jälkeen enää löydetty. Isommat lapset kävivät katsomassa vauvaa maanantaina. Itse kotiuduin tiistaina, vauva saatiin kotiin perjantaina puolilta päivin.

Oman kotiutumiseni jälkeen kävin sairaalassa mahdollisuuksien mukaan ja koitin kotona pumppailla maitoa vauvalle sairaalaan vietäväksi. Perjantaina sitten vauva tarvitsikin torstaina ja to-pe yönä pumpatut maidot rintamaidon lisäksi, kun rinnoista ei millään tullut niin paljoa maitoa, kun vauva olisi tarvinnut. Vielä perjantai iltana lenkkeilin lähikauppaan hakemaan korviketta sillä välin kun isi kotona antoi pienelle viimeiset pisarat lypsämästäni maidosta.

Nyt vauva tuntuu voivan hyvin, multa ei ihan vielä luonnistu noi yöheräämiset tai luonnistuu, mutta olo on tosi väsyny, kroppa haraa vastaan vaikka vauva heräileekin vaan 3h välein. Eilen korviketta meni kokonaisuudessaan 210ml, tänään on tähän mennessä mennyt 90ml. Toivottavasti jossain vaiheessa maidontuotanto kasvaa vastaamaan vauvan tarpeita, että edes hetkellisesti päästäisiin täysimetykseen. Kovasti toivoisin mahdollisuutta edes yrittää, mutta pääasia että saan edes osittain imettää.

Poika on vallan ihana ja isommat ovat kovin kiinnostuneita hänestä. Päivisin kun vauva ruokailee ovat isommat heti silittelemässä ja pyydettäessä tuovat innoissaan tutin vauvalle. Vielä ei olla pientä aarretta raaskittu laskea sitteriin, sylissä ollaan vielä pidetty.

Mitäs vielä. Ehkä tää romaani riittää hetkeksi. Yritän lukea edes suunnilleen kiinni tämän ketjun, onnittelut kaikille niille vauvaantuneille, joita en ole vielä ehtinyt onnitella!! Palailen mahdollisuuksien mukaan kommentoimaan ja osallistumaan keskusteluun.


tulia & "viljami" 8vrk (jos oikein laskin)
 
Täällä tais tulla ensimmäinen tarkoituksen mukainen hymy :D
Jokos ne tulle näihin aikoihin? :attn:
Sain tytön syötettyä ja vaihdettua kuiviin (vaatteet mukaan luettuna) ja kun rupesin lepertelemään,tuli NIIIIIN sydäntä lämmittävä hymy :heart:

Yö meni taas hienosti.
Juha lähti nyt tekemään aamuvuorovko:n,ens`vko:n se onkin taas talvilomalla.
Ihan kiva,että on näin paljon meidän kanssa mutta kohta ukolla ei ole mitään työmotivaatiota,kun on ollut neidin syntymästä lähtien kotona...

Exä päätti taas fiksusti passittaa tytöt mummansa luo talvilomaksi,onneksi pojan sentään sain meille.
Jos tuo olosuhdeselvitys päättyy siihen,että lapset jääkin isälleen,niin mahdanko niitä enää nähdäkään :ashamed:

Ulkona on mahtava auringonpaiste mutta ei taida ehtiä aamulenkille.
Keittiö huutaa hoosiannaa siivouksen puolesta,mua kun ahdistaa,jos tiskipöydällä on edes 1 likainen lautanen :D

Netta ja siivoushullu äiti
 
Kiitos MaMa kerhon perustamisesta. Minäkin jo hain jäsenyyttä=)

Viikonloppu takana. Arki koittanut.

Täällä myös hymyilty =) Nyt n. viikon verran "tarkoituksellisesti". Myös jonkin verran tulee jokellusta. Sille neuvolasta saadulle "naamalle" jaksaa jutella ja hymyillä. Toki myös meille perheen jäsenille.

Odotan, että reilu viikon päästä pääsee neuvolaan, niin tietää vähän miten tuo tyttönen on kasvanut. Viimeksi ollaan käyty tasan 3 viikkoa sitten, kun tyttö oli 2viikkoa vanha.

Illalla tytön nukkumaan asettuminen kesti taas enemmän, kuin mitä mun mielestä olis tarvinnut. Syötin vielä "pienen satsin" tuossa n. klo. 23 ja sitten tuttia asetettu ensin jonkun kerran, sitten pidemmän rauhoittumisen jälkeen vielä about klo 02.00?? Mutta syömään heräsi vasa klo 06.10... =)

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille

rakuuna ja tyttönen 1kk 4pv
 
Morjes kaikille :wave: ,

Meilläkin alkoi tänään arki kun mies palasi takaisin töihin isyyslomaltaan. Ihanaa saada edes jotain rytmiä elämään kun miehen ollessa kotona tuntui, että saan paljon vähemmän aikaiseksi kuin silloin kun olen yksin. Lapsetkin tottelevat paremmin ja ovat huomattavasti helpompia jostain kumman syystä silloin kuin paikalla on vain yksi aikuinen. Ovat vissiin tottuneet siihen kun minähän normaalisti olen tehnyt töitä kaiket illat ja sitten päivisin taas mies on ollut omissa töissään.

Meillä meni viimeyö kohtalaisesti. Typy söi illalla yhdentoista pintaan ja sitten yöllä puoli neljältä ja puoli seiskalta ja sitten unta riitti siitä aina puoli kymmeneen saakka. Siitä asti onkin tyttö sitten killitellyt valveilla, tankannut maitoa ja välillä nukkunut pieniä tirsoja. Kohta meinaisin pistää hänet pidemmille päikkäreille pihalle, saas nähdä kuinka käy kun tähän asti tuo nukkuminen tuolla ulkona on onnistunut vähän vaihtelevalla menestyksellä :whistle: .

Nyt kuitenkin palaan sorvin ääreen eli vaihtamaan ton neitin vaipat ja sitten takaisin syöttötouhuihin. Palaan sitten lukemaan teidän muiden kuulumisia vaikka päiväkahviaikaan, joten kirjoitelkaas ahkerasti.

Voimaa viikkoon kaikille ja masuvaivaisten kullanmurujen äideille pitkää pinnaa :hug: .

:heart:Anni ja typy 2vko3pv :heart:
 
onnea tulialle pojasta. onneksi kaikki näyttäis nyt olevan hyvin.

mamalle kiitos salasanasta.

hymyilty on kans täällä muutaman viikon ajan. muutaman kerran on pieni jokellus ääni kuulunut.

missähän iässä vauvat alkaa käsillä hamuilla lelua? tai ku meillä tos sitterissä roikkuu muutama lelu, niin aivan ku eilen poju olis käsillä muka yrittäny koskee niihin, mut en varma oo, mut teki sen vaan niin monta kertaa. en jaksa kaipaa noitten isompien vauva kirjoja, et olisin sieltä kuntannu koska ne on hamuillu roikkuleluja. mut olis sellanen muistikuva, et joskus 2kk ikäsenä ja joskus 3kk ikäsenä saanu jotenki vahingos kiinni lelusta. poju kyl tulee 2kk ens viikolla.

juu ristiäiset oli lauantaina ja hyvin meni. pappi vähä mokas, mut ei silleen että vieraat olis huomannu. papin oli tarkotus kysyy ukolta, et minkä nimen olette antaneet lapselle, mutta ei sitte kysynykkää ja sanoi itse sen sit ja sit papin piti kysyy ensi kummeilta ja sit vanhemmilta et halutaanko et kastetaanko vauva kristilliseen uskoon niin ei kysyny sitä.mut ei se mua kyl haittaa, mut aluks oli vaan puhen sen kans että kysyy. lahjaks vauva sai pääosin vaatetta, ja hopeisen kehyksen ja albumin. sit sai uuden talvihaalarin, johon mä ihastuin aivan täysin.

runttipulla ilomielin voin kans liittyä painon pudotukseen. pitäis löytää vaan motivaatio jostain.

juup, mutta jatkan selailuja ja nautin ku saan hetken olla rauhassa ku kaikki pojat nukkuu.
 
..kotona vihdoinkin ja nyytti kainalossa!

TYTTÖhän se syntyi 4.2 klo 11.01 synnytyksen kesto 18 tuntia ja 17 min.. 3600 g ja 50 cm pitkä tummatukkainen tuhnu pallero. On hurmannut täysin vanhempansa :heart:

Olen vielä tosi uupunut ja kipeä (vauvan hakumatkakin yhteensä 843km), kirjoittelen enemmän joku kaunis päivä.. mutta voi että on ihanaa olla kotona! LKS aivan täynnä synnyttäjiä, eikä työvoimaa nimeksikään.. arki alkaa siis täysin vaistojen varaisesti, ilman ohjausta :x
 
Onnea vauvautuneille =)
Mama - nyt täytyy kysyä, että miten tuonne kerhoon pääsee kirjottamaan??? :ashamed: aivot on vissiin maitoa täys kun en vaan keksiny miten saan tekstiä lisättyä??? Koitin ettiä kohtaa jossa voi kirjottaa, mutten löytäny... :ashamed:

Kiva että on laihdutteluun muitakin innostuneita =) Porukassa se(kin) homma on jotenkin mukavampaa.
Mulla oli eilen synttärit ja mies oli ottanu selvää mun kosmetologista ja varannu sinne jonkun hemmotteluhoidon :heart: :heart: Olen kyllä tosi yllättynyt, en yhtään osannu arvata moista! Ihana mies... ja ikää mulla on nyt se 31 sitten.

Meillä on Mimmin kanssa meneillään kai joku tiheän imemisen kausi kun tämäkin aamu meni lähes kokonaan tissillä klo 6-9 ja eilisilta meni klo 22-24 ... jospa sitten painokin nousis kunnolla ;) Muutoinkin parin tunnin välein on neiti nyt syönyt, pituutta ainakin on tullut kun 50 cm vaatteet on pituuden puolesta jo vähän kittanoita. Leveydessä olis kyllä tilaa, on toi tytsy sen verran hoikka.

Jep, tänään pitää ne kummitodistukset vielä tilata - hääkutsut, ystävänpäiväkortit ja ison kasan valokuvia (enimmäkseen Mimmistä) sain tehtyä/ tilattua. Hirveenä hommaa vaikka on muka "vaan" kotona. =) Ja dippatyökin etenee, olen melkein jo löytäny ohjaajan, eli sopivan proffan koululta.

Jep, nyt aletaan Mimmin aknssa aamu-unille, palaillaan taasen =)

Niin - puklaileeko teidän vauvat syöttöjen aikana, siis että lepää, puklaa ja taas jatkaa? Meillä on nyt sitäkin ollut liikkeellä.. ja kakkaa tulee kyllä melkein joka vaipanvaihdolla, usein olen saanut ampu tulee - kakat päällenikin :LOL:
 
runttipulla... Vaikka meillä ei vauveli juurikaan puklaile, niin nyt on alkanut välillä puklailla just syötön aikana. Mut oon saanut sen sillai kuriin, että olen keskeyttänyt syöttöä useammin, silloin kun maitoa tulee reilusti (mulla välillä suihkuaa ja maito valuu, ilman, että vauva ees imee...) ja röyhtäyttänyt syöttöjen aikanakin useamman kerran. (Vauva on kyllä myös melko "huono röyhtäileen", usein saa röyhtäystä odotellakin).

Ajattelin tänään tehdä ristiäiskutsut, vaikka kaikki jotka on tulos juhliin tietää milloin ne on ja missä.

Onko ketkä menossa naimisiin ristiäisissä?? Me ei, vaikka sekin kävi mielessä. Olisi oikeestaan ihan kiva "ylläri". Moni meillä vissiin luulee, että me mennään silloin naimisiin =)

Meillä on kyl toi vauvan naama kuin jollain teinillä konsanaan. Ihan reilusti noita hormoninäppyjä ja punoitusta sitten niitten alueella. Kauankohan se nyt kaikkiaan kestää??

rakuuna ja tyttö 1kk 5pv
 
Runttipulla Sieltä löytyy keskustelusta palkki jossa lukee vastaa. Siitä pääset kirjoittamaan siihen keskusteluosioon ja painikkeella uusi aihe voit aloittaa uuden keskustelun :D

Viime yö oli todella ihana.. Neiti veti 6 tuntia putkeen unta, söi ja jatkoi unia vielä 3 tuntia :D ei tietoakaan vatsanväänteistä. Näin ne yöt on erilaisia.. Meidän neidillä noita hormininäppyjä on yksi siellä toinen täällä, mutta ihmeen vähän niitä ainakin toistaiseksi on ollut vaan vielähän niitä ehtii tulemaan |O

Nyt aamukahville :wave:

MaMa ja tytsykkä 3vk 6pv :heart:
 

Yhteistyössä