paivih, joo on aika klassikko, ei tykätä viestin sisällöstä niin hermostutaan sanansaattajalle ennemmin ku itse asialle ja myönnettäs et tosiaan olis parantamisen varaa siellä päässä

Toinen kyseli apuja ja musta tuntu tosi kurjalta sen lapsiraukan puolesta (tekstistä vain ilmeni niin selkeesti mitä lapsi on vailla ja miten äiti kieltää lapsen tarpeiden arvon ja antaa toisen jäädä itkemään :'( ) ni halusin yrittää auttaa näkemään mikä on homman nimi... Ei se musta mitään jeesustelua oo ilmoittaa mitkä ne kylmät faktat on - jokaikinen yksilöllinenki lapsi tarvii tarpeidensa suhteen hoivaa oli äitin viitseliäisyysaste tai kello mitä hyvänsä. Eikö tää oo ihan itsestäänselvyys :headwall: Ihmisellä toki on taipumus ennemmin pitää kiinni aiemmista uskomuksistaan ku olla muuttamassa niitä mut kyllä ite ainaki ottaisin vakavasti tuollaiset jutut, tietenki haluaisin olla mahdollisimman hyvä äiti ja kuulla missä voisin toimia paremmin ja oppia siitä. Mut joo, ei ihmiset vain pysty läheskään aina järkevästi tarkastelemaan asioita... Ja joskus tuntuu et joukossa tyhmyys vain todellakin tiivistyy, esimerkiks jos jokainen olis todella jo paras aina tuntemaan ja tietämään täydellisesti mitä oma lapsi tarvii ilman et siinä nykytilanteessa vois olla mitään vikaa, mistä ne kaikki käytöshäiriöiset ja mielenterveysongelmaiset lapset tulis?
Vähän kurjaa tää nykymaailma ja kasvatus, on niitä paljo muitaki jotka ei tollasista tiedä tai just pahimmillaan ees välitä... Mulle vaan on vaikeeta olla välittämättä, jos huomaan et jotakuta avutonta kohdellaan ikävästi. Oon aika herkkätunteinen aistimaan yleensäki toisten tarpeita ja koen just vaikka vuorovaikutuksen tyttöni kans tosi tärkeäksi :heart: Niinpä haluisin olla hyvä siinä... ja ette arvaa miten hyvä fiilis yhä on siitä ku tytön ekoina kuukausina yks tuttuni joka on jo valmistunu psykologiks kehui miten todella hienosti mulla ja tytöllä vuorovaikutus sujuu!

Samoin laitoksella kehuttiin että tarkasti luen tyttöäni (sain osallistua johonki vuorovaikutusta kartoittavaan haastattelututkimukseen). Hyvä etten itkee alkanu vaikken mikään itkuherkkä ookaan. Mä vain nautin siitä että saan hoitaa täydellä sydämellä tota palleroa, on se niin söötti ja lutunen :heart: Meillä muuten pallero on todellaki kirjaimellisesti kohta Pallero, kaikesta liikkumisesta huolimatta makkarat pullistelee ja huomasin omaa vauvakirjaani lukiessa et mun pituus ja paino on ollu tytön tasolla vasta 9 kk vanhana :O Mä oon tosin ollu osittaisimetetty allerginen masuvaivainen (silloin ei imetysdieeteistä ja maitoallergioista oo kauheesti tiedetty), ehkä se on tehny. Onhan meidänki tyttö yhä allerginen mut mun tiukka imetysdieetti pitää oireet kurissa.
Dieeteistä puheenollen... Miten te muut jotka viel imetätte ootte saanu painonne pysymään normaalitasolla? Mulla normipaino on just tässä mut laskussa on ollu paino koko ajan ja koko ajan on myös nälkä! Vähän kurjaa, ku ei oikein tiiä mitä sitä enää söis ku perusruoka ei tuo tarpeeks. Rankat dieettirajoitukset + iso melkein pelkällä imetyksellä elävä vauva + nää helteet on aika kuluttava yhdistelmä, mä joudun kohta taas shoppailemaan lastenosastolla - itelleni
Onko teidän lapsosilla vielä eroahdistusta? Lapsethan kokee ja ilmaisee sitäki yksilöllisesti omalla tavallaan... Meillä on varmaan nyt alkanu tää eroahdistusvaihe, en sais lähtee tytöstä muutamaa metriä kauemmaksi tai tulee useimmiten mielenosoitus. Saa nähä kauanko kestää. En oo pitkään aikaan lopettelemassa äitiyslomaa ym. joten sen puolesta ihan sama toisaalta. Miesreppana vain vähän jää paitsioon meistä molemmista kun tyttö viihtyy mun kanssa paremmin. Miehellä alkoi työtkin nyt just, menee päivät kaksin tytön kans. Ihan hyvin ne niinkin menee vaik kesän ehdinki tottua miehen läsnäoloon. Vähän tylsyys meinaa vaivata välillä ku ollaan kahden mut aattelin et aletaan seurustelemaan muiden kans kuhan nää helteet helpottaa sen verran et viittii ees ovee avata

Mä siedän paremmin kylmää ku kuumaa mut kylmällä se pukeutuminen on tosiaan ihan kökköä.
Syömisestä piti vielä kysyy... Annatteko muuten pikkusenne pitää ite lusikasta kiinni vai miten teette? Meillä tää tapaus haluu kaiken hammasharjasta lähtien ite omaan käteensä. Jos on soseita annettu ni siihen lusikkaan se ite väkisin tarraa ja varmaan hyväkin niin tuleepahan harjoitusta mut voi että mikä sotku siitä tulee, näin paljo en oo ikinä ennen siivonnu :stick:
Ai niin, jee ihana kuulla et nukutaan pitempiä jaksoja jo, Neitoperho87!

Täälläki on säilyny tuo rytmi... 6-7 h saattaa mennä jostain noin klo 22 eteenpäin yhtä soittoa, sitte noin klo 4-5 hetki tissillä, taas 2-4 tuntia unta (joskus välisyötöllä) ja yleensä vasta kahdeksan jälkeen ylös. Joskus tulee varhaisempikin syöttö mut tollee on menny nyt useimmat yöt. Nautin ku voin, aina tulee uus vaihe näillä palleroilla, toisilla vaikuttaa herkemmin uniin ku toisilla, ties miten meillä kohta nukutaan