Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

Iltaa!

Alexandra voimia! Kyllä se iloinen ihana vauva-arki vielä tulee, usko pois! En muista oliko teillä Esikko, mutta itselläni oli esikon kohdalla samoja ajatuksia. En tuntenut oikeen mitään lasta kohtaan, mutta kyllä se sieltä tulee. Joillakin siihen menee enemmän aikaa.

Teillä joilla on mahavaivaisia vauvoja, kokeilkaa kaikkea! edes yksi helpompi päivä välissä piristää kummasti mieltä. Kaverin vauvalle lääkäri kirjoitti reseptin caviskoneen, mutta minäpä kävin hakemassa sitä ominpäin apteekista (saa ilman reseptiä) ja antanu neidille. Vielä on elossa. Neidillä kun on hikka, se oikeen nostattaa maitoa ylöspäin. Samoin kannattaa kokeilla maidon sakeuttajaa jos on kova pulauttelemaan. Sen pitäis vähentää sitä. Saa ihan prismasta ja apteekista myös. Cuplaton meillä loppu, enkä tiiä oliko siitä apua, ni otin toisen merkkisen tilalle (Disflatyl). Tarvii antaa vain 2-3 krt päivässä. Ei tarvi säätää sen kanssa joka syötön jälkeen, varsinkaan öisin puoli hämärässä. Tulee ainakin itelle parempi mieli kun kokeilee kaikkea, eikä yritä Vain kestää sitä huutoa. Tsemppiä!

Täällä todettiin myös viime viikolla kohtutulehdus. Ja varmaan rintatulehdus oli siinä samalla. Heti synnytyksen jälkeen valittelin mahakipuja neuvolassa ja kyselin mikä kipu on normaalia vai saako tuntua mitään kipuja kohdun seudulla mutta kunnon vastausta en saanut. Siksipä tätä osasikin odottaa :( kärvistelin yhden päivän kylmissäni ja luulin että meidän asunnossa oli vain kylmä. Särkylääkkeitä söin ja heti kun vaikutus alkoi loppumaan palelu palasi kehooni. Toisena päivänä olin kaverin luona ja mun oli pakko lähteä pois kun tuntui että palellun. Menin kotiin ja mittasin kuumeen ni oli melkein 39 kuumetta. Istuin vauva sylissä sohvalla ties kuinka kauan ja tuntu että taju lähtee. Särkylääkkeet laski kuumeen yöllä alle 37 mutta aamu kasilta oli taas 38 kuumetta. Tk:ssa tulehdusarvot yli 70 ja sain antibioottikuurin. Kohdusta oli kuulemma alkanut vuotamaan jo vihreää juttua :/ ilman kuumetta olisin odottanut taas niin pitkään että olisin nähnyt vuodon. Samalla oli varmaan rintatulehdus kun en jaksanut voimattomana pumppailla ylimääräisiä maitoja pois. Ja neuvolasta vielä neuvoivat että älä pumppaa maitoa kun se lisää maidon tuotantoa. Jos en kahteen päivään pumpannut kuin kerran maitoa pois ja tuli kyhmyt ja kipeet kohdat rintaan ni mitähän se olis jos en pumppaus yhtään pois? Nää ei taas mee oppikirjan mukaan. 2-3 krt joudun syöttöjen välissä pumppaileen. Jo 4 tunnin ruokailuvälit on liikaa, kun paidat on ihan märkänä :( tää on sit se ääripää siitä imettämisestä, jos toisilla ei meinaa tulla ollenkaan maitoa :(

Kyllä se tästä :) huomenna miehen ja vauvan kanssa Kuopion Matkukseen shoppaa :) ihanaa. Saas nähä miten neiti viihtyy 1,5 tuntia autossa.

Öitä kaikille! Kohta on kaikilla kauan odotettu paketti sylissä. On se vaan sen 9kk arvoinen pakkaus!

Kusma ja typy 1kk
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan! Eli meilläkin on synnytys vielä edessä. Onnea jo synnyttäneille.
Meidän piti tänään käydä tarkistuttamassa tilanne runsaan kirkkaan vuodon vuoksi, ei ollut lapsivettä, joten sain lähteä vielä kotiin. Kohdunsuu oli 1,5cm auki.
Ongelmana minulla onkin nyt se, että ennen olen suhtautunut synnytykseen luottavaisesti, mutta nyt se alkoi yhtäkkiä pelottaa. Pelkään paniikinomasta tunnetta siitä, että haluan lähteä kesken pois ja sitä, ettei sitä voikaan sitten sen käynnistyttyä perua, tämä tunne tuli siellä sairaalassa istuessani ja odottaessani, onko lapsivettä vuotanut vai ei. En niinkään jännitä kipua-ehkä tämä lasketaan kategoriaan kontrollin menettämisen pelko.
Kamalaa, että tällainen olotila voi tulla just laskettuna aikana! Synnytys on kuitenkin lähellä ja mä haluaisin perua kaiken...!
 
  • Tykkää
Reactions: TammenTirppa
Viii!! Ei hätää paketti on edelleen kasassa :) Eli tänään miulla on viikon yli :/ En oo jaksanu laittaa konetta päälle ku tuo esikoinen ei anna rauhassa koneella olla (jännä juttu tuollaselta vilkkaalta 3v pojalta:LOL:) ja puhelimella en oo jaksanu selata. Esikoinen synty 40+6, synnytys alko sillo 40+4 joten..

Koko ajan tulee supistuksia mut ne ei oo kipeitä eikä säännöllisiä :( Eilen oli neuvola, pyysin tätykkää vilkasemaan tuonne alakertaan ja niinku pelkäsinki, siel ei oo mitään tapahtumia. No, ei yllättäny. Vauva edelleen ylhäällä mut siitä ei kuulemma tartte olla huolissaan, on vaan todennäkösesti vesipatja pään alla et sitte kun vesi menee eeltä vauva tulee vauhdilla alas :)

Ihanaa kuulla kun on muille koittanu jo tuo vauva-arki! Ite hieman jännityksellä ootan ku tuo esikoinen on nyt saanu päähänsä että kaikki on hänen.. Myös äitin puhelin, isin autonavaimet, koiran lelut jne jne.. Mitenköhän pahasti on sitte mustasukkanen vauvalle.

Keskiviikkona on aika äitipolille yliaikaiskontrolliin ja voi olla et sillon ei vielä kuitenkaan käynnistellä, sekin on siis jo mahdollista, vaan kaikki riippuu kohdunsuuntilanteesta (missä ei siis oo mitn tapahtunu), vauvan voinnista (voi loistavasti) ja äidin voinnista (mikä on ihan persiistä) :D Pelottaa se käynnistys kun riskinä on siis että kohtu repeää kuulemma ku eka jouduttiin ottaa sektiolla.

Jännityksellä tulevaa odottaen <3

TammenTirppa 41+0
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Alexandra voimia vauva-arkeen! Itelläkin oli ensimmäisen lapsen kanssa joitain samoja fiiliksiä, ja jälkeenpäin muisteltuna ne ekat kuukaudet on ihan hämärän peitossa, se oli vaan sitä että vauva oli koko ajan rinnalla ja siltikään paino ei noussut tarpeeksi, se oli aika stressaavaa aikaa enkä siitä oikeestaan nauttinut... Ja kaikki oli niin vaikeeta! Mutta kyllä se kaikki kuitenkin jossain vaiheessa vaan helpotti! Ja aloin nauttia... Toivottavasti sullakin jo pian helpottaa! :)

Huh kusma, noi tulehdukset on kyllä ikäviä. Onneksi sait sen sitten hoidettua. Auttoiko antibiootit kuinka nopeasti huonoon oloon (tunteja/päiviä) ? Ihan uteliaisuudesta, itellä ei oo ollut aiemmin tulehduksia, nii ois ihan kiva tietää kaiken varalta :) Ja uijui, shoppailu kuulostaa ihanalta, nauti! :D Ite en oo pitkään aikaan päässyt oikeen mihinkään, en malta odottaa... :D

Valentine Inhottavaa että tässä vaiheessa iskee tuo pelko, kun kaikki on jo niin lähellä,... Mulla vaihtelee jatkuvasti fiilikset, toivon että synnytys jo alkais ja sitten heti perään tulee fiilis etten mä halua/jaksa synnyttää, en mä haluakaan. Ja nää fiilikset vaihtelee jatkuvalla syötöllä. Uskon kuitenkin, että sitten kun se synnytys vaan alkaa, niin on hyvä fiilis siitä että se on kohta ohi. Tosin oon jo täysin kyllästynyt odottamiseen, tuntuu ettei edes huvita enää ollenkaan. Ja joka aamu herään pettyneenä ku mitään ei oo tapahtunut... : P Tsemppiä sulle! :)

viii 41+3 (siis oikeesti vauva tuu jo!) :D
 
Tammentirppa meillä on nyt ilmennyt ihan samaa, esikoinen olettaa että kaikki mahdollinen on sen omaa :) Että ehkä vauva tulee ihan hyvään saumaan niin luulis että esikoinenkin mahdollisesti oppii nopeasti sen ettei kaikki ookkaan niin omaa ;) Saa nähdä, jännityksen ja pelon sekaisin tuntein mitä tuleva tuo :D Mutta se on varma että enää ei voi kauaa kestää synnytykseen, jotain hyviä puolia näin pitkälle menneessä raskaudessa! Vauva on väkisinkin pian pihalla ;)

Itellä yliaikaiskontrolli maanantaina, toivottavasti ennen sitä tapahtuis! :) :D
 
  • Tykkää
Reactions: TammenTirppa
Hoi Viii! Onkos miten mahdollista et siulla jo käynnistettäis? Ja missä päin asustelet? Tli vaan mieleen et millä suunnalla ketäkin asustaa :D Voi, kohta siulla on se nyytti kainalossa! Mie tuos mietin et saattaa olla vasta 10pvä kun miulla aletaan käynnistelemään...huoh, vasta..

Tirppa
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Tammentirppa, Asun Vaasassa, enkä tiiä että kuinka aikasin täällä käynnistetään, jos ei oo mitään suuria syitä sille. Raskausaika on kerta mennyt nyt kaikin puolin hyvin, nii saa nähä kuinka pitkälle saa raskaus ittestään mennä. Oon tosin ymmärtänyt, että monessa kaupungissa käynnistetään rv 42 (tai päivän ennen tai jälkeen), mut en tiä mikä täällä on homman nimi. :) Toivon vaan että lähtis luonnollisesti syntymään! :D

Missä Tirppa asustelet ite? Ei sullakaan vaan voi enää mennä kauaa ku nyt jo poksuu 41 viikko ;) Pian me saadaan vauvat! :D ;)
 
  • Tykkää
Reactions: TammenTirppa
Niin saadaan!! :D :D
Mie asun kerimäellä, tai siis Savonlinnaahan tää on nyt vuoden kuulunu. Kotoisin oon kyllä Raumalta ja syntyny Turussa :)
Täällä ei vissiin anneta helposti mennä yli 10 päivää, mut jos oikein ymmärsin ni koska sektio takana ni sillo ootellaan se 14vrk. Ja täällä kaikki ihan persiilleen sairaalassa ni ei oo lääkäreitä riittävästi ni saattaa senkin takia siirtyä eteenpäin se käynnistys. Varsinkin ku ei oo mitään hätää. Mut keskiviikkona oon taas fiksumpi :)
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Jännittävää :D Ai että, ja mä tiiän taas maanantaina paremmin :) Toivottavasti sullaki vauva lähtis vaan ittekseen tulemaan, oishan se kaikin puolin helpompaa... ;) Hitsi ku on alkanu vaan tuntua ettei mitään synnytystä ookkaan edessä :D Kun ei supistele eikä mitään! Eikä päässäkään pyöri enää mitään muuta :D Pian saa jo laskea tunteja (ei enää viikkoja ja päiviä ;) ) hih:D :D
 
Oi, vähän kiva lukea Teidän viimesien kommentteja kuinka raskaus lähenee loppua. Itellä se alkaa olla ajatuksissa jo niin taka-alalla.

viii kyllä ne antibiootit alko vaikuttaan joskus saman päivän aikana kun alotin sen kuurin. Eipä ihme, sillä söin 6 tabua päivässä. Huomenna onneks enää viimeset . Maistuvat niiin pahalta. Jälkitarkastusta odottelen, et kaikki olis hyvin.

Onks Teillä muilla lähteny kiloja imettämällä? Täällä tuli sen 10kg raskausaikana ja yllätyin aamulla kun 1,5kg on enää jäljellä. Niin ne vaan katoaa. Keskiviikkona alotin mamma sählyn. Sellanen sekaporukka äitejä jotka ei ennestään toisiaan tuntenu. Ihmettelivät kuinka nyt jo jaksan urheilla vaikka 1kk ikäinen lapsi kotona. Urheilu piristi kummasti mieltä. Viime säbäkerrasta onkin varmaan 10 vuotta aikaa. :D ja huomenna ekaa kertaa vauvan kanssa lenkille kun kerrankin on lauha sää. Ihanaa päästä urheilemaan.

Ja Ikeassa oli kaikkee kivaa. Onneks ei paljoa muuta tarttunu matkaan kuin mitä ostoslapussa oli :)

Uni kutsuu, öitä! Toivottavasti masuissa alkas pian tapahtua eikä tarvis käynnistellä, se ei oo kivaa :(
 
Kusma, siullahan vauhdilla kilot hävinny! :D Ei ollenkaan huono! Ja tosiaan, hienoo et oot päässy jo pelaamaan. Miulla taitaa hydrobic jäädä tältä keväältä kokonaan taas :( Esikoista tuli se 26kg ja jälkitarkastukseen mennessä (8vkoa) oli hävinny18kg, sairaalaan jäi vaan 3kg :D Onkos siulla millon jälkitarkastus? Onkos siul miten muute vuodot hävinny? Miulla esikoisesta sillon kesti 6vkoa jälkivuoto, yäk!

joo, lähtöä odotellessa :D Ja vaunulenkkejä ja ja ja!
Eilen illalla tein taas liikelaskentaa ku pitää kirjottaa niitä ylös ku on yliaikanen, ni puoleen tuntiin sain 54kpl ja edellisiltana 34kpl puoleen tuntiin. Ei vissiin tartte pelätä liian rauhallista vauvaa :D

Mut, ukot nukkuu nyt. Isompi ja pienempi, ni ehkä itekki vois mennä hetkeks vaakatasoon :)

TammenTirppa 41+1
 
Tuun pikaiseen vastaileen.

Jälkitarkastus on 12 päivä. Ja vuotoa ei oo juuri yhtään enää. Ihan kiva, sillä esikon jälkeen vuoto kesti yli 3kk. Ja sit oliki se kohtutulehdus. Eikä esikon kohdalla hävinny näin nopeeta kilot, sillon syötinki enemmän pullosta. Nyt lähes täysimetän neitiä. Ja unohdan syyä välillä :( mutta unet kutsuu, neidillä jo eka lääkäri-neuvola ja piikkiä satelee ;(

Ja kuulostaa kyllä vilkkaalta tapaukselta TammenTirppa. Täällä myös vilkas mahassa ja myös ulkopuolella. Hyvä ettei käänny jo mahalta selälleen :D kääntyy sillee puoliks ja potkii peitot pois ja on öisin sängyssä ihan eri päin mitä sen sinne oon laittanu. Ja nostaa päätään tosi hyvin. Ei uskos et olis vasta 1kk.

Jokohan muut synnyttäneet on jo jättänyt tän ketjun? :(
 
Mun ei oo käsketty tehdä liikelaskentaa missään vaiheessa :O en usko meen tapauksen olevan yhtä vilkas, mutta kyllähän meenkin neiti liikkuu ja möngertää.
Oon nyt yrittänyt keksiä tekemistä näille päiville, kun mitään ei tapahdu. Etenkin sunnuntait on totaalikyllästymisen ja kiukun päiviä. Jännittävää, miten pelottaa ja odottaa yhtä aikaa.

Nostan myös hattua Kusman kilojen karistukselle.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TammenTirppa
kusma tosiaan on nopeeta sulta lähtenyt kilot, kiva niin! :) Ja toi mammasählyporukka kuulostaa hauskalta, toivottavasti täälläkin päin löytyis joku tuommonen kiva harrastus, ois kyllä mahtavaa :D Liikuntaa kyllä kaipaan jo kovasti :D

Ja on kyllä porukka huomattavasti hävinnyt tästä ketjusta, toisaalta ymmärtäähän sen, uus vauva ja kaikki uudet jutut, :)

Tammentirppa kuulostaa aktiiviselta tapaukselta sun vauva ;) Täällä on puolestaan todella rauhallinen tapaus, liikkuu kyllä päivittäin, mutta ei paljon. Koko raskausajan ollut tosi rauhallinen vauva, saa nähä onko luonnossa yhtä rauhallinen ku mahassa :D (olis se sitten ihan esikoisen vastakohta jos niin olis :D )

Valentine munkaan ei oo käsketty tehä liikelaskentaa! :eek: Oon tosin kuitenkin sen verran tarkkaillu että vauva on joka päivä liikkunu nii ei mitään hätää :) Ja mä olin myös eilen (sunnuntaina) aivan älyttömän kiukkunen ja vihanen ja itkunen ja masentunu... Ihme että mies kesti mua :O :) Tää on raastavaa tää odottaminen...

Ja minä Tänään oli yliaikaiskontrolli, kaikki ok, sisätutkimuksesta hoitaja sano että kohdunkaula on niin höttöä enää mitä sitä on jäljellä, ettei se oikeen osannu sanoa paljonko sitä enää on :D Käynnistykseen joudun (vai pääsen, en oikeen tiiä :D ) keskiviikkona jos ei lapsi sitä ennen synny.... Uuuuaaaa, sehän on jo ylihuomenna! Onkohan kuinka todennäköstä että lapsi sitte syntyis samana päivänä ku käynnistys on, saa nähdä... Mietityttää... :) Niin ja painoarvio oli noin 4 kiloa, huh, saa nähä miten ponnistusvaihe sujuu :D :D :D Ja kuinka oikeessa tuo arvio sitten onkaan. Toivottavasti ei ainakaan kauheasti alakanttiin.... ;)

Täällä tosiaan käynnistetään rv 42, sitä aiemmin tässä ketjussa mietittiin :)

viii 41+5 (eikä tunnu vieläkään yhtään siltä että synnytys ois lähellä...)
 
  • Tykkää
Reactions: TammenTirppa
Täällä tuota painoa kertyi raskauden aikana kaiken kaikkiaan 10 kg, joista laitokselle jäi muistaakseni 5 kg ja 1-2 viikkoa synnytyksestä olin lähtöpainossa eli ihan mukavasti on pudonnut. Nyt tosin tullut kilon verran lisää, kun on vihdoin alkanut ruoka taas maistua.
 
Mä en edes puhu mun kiloistani :D niitä on kertynyt riittävästi... Viii, keskiviikkonahan on sit jännät paikat! Voi kun lähtis sullakin ihan spontaanisti itekseen. Veikkaisin, että meilläkin muksun strategiset mitat hipoo neljää kiloa, onneks ei taida viittä.

Mä en muuten saa näin tabletilla näitä hifistelyjä/muokkauksia käyttöön. Olis lukijaystävällisempää, jos saisin korostettua vastauksiin, kenelle ne tarkotan.

Mulla kuitenkin nyt tapahtuu ehkä jotain synnytyksen suhteen. Äsken kun nousin vessaan, lorahti puolisen desiä tosi märkää (!) alkkareihin. Ajattelin että nyt se sit vihdoin on lapsivettä, tuli sen verran vauhdilla ja pidättää ei voinut, mutta nyt sit - ei mitään. Täytyy tarkkailla ja käydä tarkastamassa tilanne päivän aikana. Voi kun alkais!
 
Viimeksi muokattu:
Raskauskiloja mulle tuli 14 ja kaks viikkoa synnytyksestä oli enää kaks jäljellä, tainnu aika paljon kroppa kuitenkin kerätä nesteitä vaikkei turvotusta mun mielestä paljoa näkynyt - tai sit en vaan itse ole sitä huomannu :D Saa nähä kuinka paljon tulee imetyksen mukana putoamaan paino, toivoisin että jonkun verran tippuisi. Oon kyllä liikkunutkin nyt enemmän kun aiemmin, on niin kiva käydä vaunujen kanssa käppäilemässä :) Mulla oli tarkotuksena ens syksynä alottaa joku uus harrastus kun kunnan uudet liikuntaryhmät alottaa.

Torstaina olisi neuvola ja ihan jännittää paljonko pojalla on tällä kertaa paino noussut!

Vitsit muuten että oon kironnu äitiyspakkauksen talvihaalaria, ei sillä mitään tee noin pienen vauvan kanssa :kieh: Vois kyllä olla kaikki pakkauksen vaatteet pienelle vauvalle, en tajua miks osa on noin jumalattoman isoja. Mutta eipä se mitään, hyvä syy lähteä huomenna shoppailemaan ;)
 
Tsemppiä Valentine. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Täällä leivottiin eilen kahden muun äidin kanssa suolasta piirakkaa ja runebergin torttuja. Oli kivaa :)

Tosi hyvin lähtenyt muillakin kiloja. Täällä pelkona että menee alipainon puolelle imetyksen yhteydessä ja vielä kun ei muista/kerkeä syödä sillon kun pitäs :( eiköhän ne kilot sit tuu takas kun imetys loppuu :) kesän vois vielä näyttää hyvältä ;)

Meidän neiti paino 5 viikkosena 4660g ja pituus oli 56cm. Oli syntyessään 50cm ja paino 3350g. Hyvin on rintamaidolla kasvanu, ei oo enää mikään vauva ;(
 
Meille syntyi tyttö 04.02. klo 23.55 :D Pikasesti tulin nyt päivittämään ku on koneella, puhelimella jostain syystä en saa kirjotettua :( Synnytys kesti 11h55min, noin. Ja päättyi taas sektioon :( Kaks tuntia ponnistin (ilman kivunlievitystä, mistä ylpeä) mut vauvaa ei pihalle saanu. Todennäköisin syy, liian lyhyt napanuora, 36cm. Mutta hyvin voidaan <3

TammenTirppa ja Ihana Tyttönen
 
Onnea TammenTirppa! taitaa tää ketju melkolailla hiljentyä :( itse kun tarvisin seuraa kun kellään ei tunnu olevan enää aikaa :( alkaa pää hajota. Kaipais jotain sosiaalielämää. Ehkä se tästä. Kurkut vielä silmille ja sit unille :)
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa :)
Kyllä tämä vauva-arki vie niin mukanaan, että harvoin on aikaa istua koneella.
Täällä tyttö kasvaa ja voi hyvin. Hormoninäppyjä on nyt ollut viikon ajan runsaasti. Ensi viikonloppuna ristiäiset ja taidetaan saada hyvin laikukkaat ristiäiskuvat :LOL:
Onko teillä muilla esiintynyt rintaraivareita? En ole lueskellut kirjoituksia vähään aikaan, joten anteeksi jos tästä on jo ollut puhe. Täällä kyllä maitoa riittää ja koen imetyksen sujuvan pääosin hyvin, vaikka aina en ole niin varma onko ote oikea.. Mutta ne raivarit on jotain niin raastavaa! Pikkuisella on nälkä, mutta tuntuu että pelkkä rinnan näkeminen saa vauvan itkemään ihan hurjasti. Vasen rinta vielä pahemmin kuin oikea. Joskus taas ei ole mitään ongelmaa. Päivittäisiä nämä raivarit kuitenkin ovat. Ja toinen ongelma on, että joka ilta klo 22-02 välillä imemisen tarve on valtava ja maitoa pitäisi saada hurjan paljon. Sitten voidaan taas nukkua 8 tuntia yhdellä pienellä tankkauksella, eli sinä aikana mun on pakko pumpata maitoa rinnoista tai muuten ne tuntuvat halkeavan. Monesti sitten juotan sen pumpatun maidon pullosta tuolloin alkuyöstä, jotta ei tarvitse sitä neljää tuntia valvoa tissillä roikkuen. En vaan oikein tiedä, että pahennanko asiaa, kun pumppaan maidon ja juotan pullosta, jolloin yöunet on paremmat mutta tuloksena jatkuva kierre. Joka yö saan pumpata rinnat tyhjiksi ja juottaa seuraavana iltana vauvalle, mutta tosiaan unet on silloin melko pitkät pätkät. Vai pitäisikö vaan antaa roikkua tissillä alkuyö ja sitten imettää yöllä parin tunnin välein, kun rinnoista ei ilmeisesti tule siinä kohtaa riittävästi maitoa, jotta vauva nukkuisi pidemmät unet. Jos jollain on tähän joku järkevä näkemys, niin mielelläni sen kuulisin.

Muutoin pidän kyllä tytsyä perustyytyväisenä tapauksena ja kaikki on sujunut hurjan hienosti. Aivan mielettömän hienoa olla äiti!

Toki seuraa ja sosiaalisia kontakteja tässä alkaa kaivata, kun ei ole ketään kaveria samassa tilanteessa.

Burmilla ja tytsy 5vk 4pv
 
HEi pitkästä aikaa! Meille syntyi poika 4.2! :D Ihana pikkunen<3

Synnytys lähti onneksi itekseen käyntiin, yöllä alkoi supistukset, joita tuli heti 3, 4, ja 5 minuutin välein. Pari tuntia olin kotona ennen kuin aloin tehä lähtöä sairaalaan, ja koko synnytyksen kestoksi tuli 5 tuntia. (Eli tosiaan mulla oli aihetta pelätä nopeasti etenevää synnytystä ;) ) Ja ponnistusvaihe huikeat 2 minuuttia... :) Jännä vaan oli että loppuvaiheessa supistusten väleissä tuli pidempiä taukoja, mutta aukesin siitä huolimatta tosi nopeaa. Meni jotenkin paljon helpommin kun odotin :D

Mutta en tosiaan muistanut kuinka kipeitä synnytyspoltot on! Hiukoi kyllä hiukan ottaa jotain kivunlievitystä, mutta en sitte kuitenkaan halunnut, muuta ku ilokaasun voimin mentiin :D

Ja onnea Tammentirppa, samana päivänä syntyi meidän muksut! :D Ja toivottavasti Valentinella meni hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TammenTirppa

Yhteistyössä