Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Alexandra, mulla on vähän samantapaista. Alaselkää, nivusia ja reisiä alkaa särkeä jos kävelen/seison kovin paljon. :/

On kiva kyllä lukea noista "onnistuneista" ultrakäynneistä.. itse täällä malttamattomana jo odottelen omaa ultraa. Vielä 2 viikkoa! Onneksi tuo aika kuitenkin menee nopeasti, kun tyttö pitää mut kiireisenä :D
 
Hienoa, unelmavauvasta, että kaikki oli kunnossa! Ja kiva kuulla taas muidenkin ultrakuulumisista.

Mä sain justiinsa parvorokko-vasta-aine -kokeiden tuloksen, ja ne oli hyvät! Löytyi siis vanhat vasta-aineet eli olen joskus yli vuosi sitten sairastanut parvon (vaikka en ole tiennyt siitä mitään), joten tämä mahavauva on turvassa. Meillä oli siis lasten hoitopaikassa parvorokkoa, ja paniikkiin menin vasta kun kuulin naapurilta jostain tämän tuttavasta, jonka vauva oli ollut todella lähellä menettää henkensä, koska anemia äidin odotusaikana sairastaman parvorokon seurauksena oli niin paha.

Noista liikkeistä minunkin piti kysellä, onko kukaan tuntenut niitä vielä? Olen melko varma, että täällä ne on liikkeitä, vaikka aikaista vielä onkin. Välillä tulee tuonne alamahalle pieni kopautus, ja välillä tuntuu kuin iso etana mönkisi mahan sisäpuolella. :LOL: Aikaisemmissakin ekat liikeet tuntuneet jollain näillä main. Kivaa!

Klementiini ja papu 13+3
 
Voisinhan mä sinne huumeseulaan mennäkin, kun ei se multa varsinaisesti ole pois. Vituttaa vaan suoraan sanottuna tuollainen tarpeeton epäily, ja kun kerran itse tiedän vauvamme olevan turvassa ja syntyvän ilman vieroitusoireita, niin mielestäni sen pitäisi riittää. Ihan periaatekysymys tämä, etten ala lääkäreiden pillin mukaan ilman syytä juoksemaan varsinkaan, jos asenne minua kohtaan on tuo...

En edes loppupeleissä ymmärrä koko huumeseulan ideaa varsinkaan, kun ainakin minulle sanottiin tehtävän se vain kerran raskauden aikana, että voihan sitä käydä vetämässä pään ja suonet täyteen vaikka mitä myrkkyjä heti seulan jälkeen, jos sellainen nyt sattuisi vähääkään kiinnostamaan. :D
 
Moi! Ihania ultrakuulumisia <3 <3 <3 Tsemppiä epävarmuuteen tulosten odottajille!! Oma ultra on tasan viikon päästä keskiviikkona, viikolla 11+6. Tänään kävin labrassa seulontakokeissa, tuloksia odotellessa siis.. Olen alkanut puntaroida, voisiko tämä raskaus ehkä ollakin pidemmällä kuin kierrosta laskettu aika on.. Ihmeellisiä möyrintätuntemuksia mahassa..

Meillä vauvan syntyessä esikoinen on 5 v 3 kk ja nyk. kuopus 3 v 10 kk. Saapas nähdä, miten reagoivat, kun uutiset ultran jälkeen kerrotaan! Kerrotaan kyllä ehkä vasta ekana lomapäivänä niille, niin päiväkotiin kertominen voi jäädä loman jälkeen.

Mulla on vointi varsin hyvä. Töitä oon pystynyt koko ajan tekemään ja myös raskauden pitämään omana tietonani. Vaatteet pitää kyllä nyt valita silleen, että maha ei erityisesti korostu..

Olen saanut myös lähipiiristä niin kauan odotetut ja ikuiseksi haaveeksi melkein luovutut vauvanodotusuutiset, että pakahdun onnesta!!! Oma ultra jännittää sikana.. Vitsailenkin, että siellä nyt sitten tarkastetaan sikiöiden lukumäärä :p Mies on kaksonen.. :)

6 aamua lomaan ! ! !
 
Paljon on jälleen ollut puhetta eri asioista :) Mukavaa, kun juttua riittää!

Ihania ultrakuulumisiakin olemme saaneet jälleen lukea :heart:
Voimia epävarmuuden kanssa eläville :hug:

Pikkutähtönen, kuinka siellä voidaan? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Ikäeroista: Meillä on lapset syntyneet 05/05, 04/07 ja 08/13. Ensimmäisten lasten ikäero on 1v10kk, ja nytkin on tulossa pieni ikäero (1v5kk) kahden nuorimman välille :) Ensimmäinen vuosi oli rankkaa kahden vaippaikäisen kanssa kaikkine valvomisineen, mutta sitten helpotti. Ehkä suurin virstanpylväs oli se, kun kakkonen alkoi ymmärtämään leikkimisjuttuja :D Sen jälkeen ovat olleet kuin paita ja peppu :)

Sisarusrattaat: Täällä on kova pohtiminen käynnissä :confused: Ostaisinko kantorepun ja yrittäisin pärjätä yksipaikkaisilla, vai ostaisinko suoraan tuplat. Seisontalaudan skippaan suoraan, se ei toimi(nut) meidän tapauksessa.
Vanhemmilla lapsilla tuplat olivat silloin aikoinaan välttämättömyys. Esikko oli erittäin vilkas, ja ilman tuplia elämisestä ja olemisesta ei olisi tullut yhtään mitään. Meille ostettiin Brion Double Wavet, jotka olivat silloisten markkinoiden ainoat heittoaisalliset tuplat, jotka mahtuivat leveydeltään meidän hissiimme. Rakoa renkaiden ja hissin seinän väliin jäi 2cm! :D
Nyt harkitsen Emmaljungan ja Carenan tuplia. Käytettynä tottakai :) Carenassa plussaa olisi erilliset istuin ja koppa, mutta kestävyys mietityttää. Asumme kerrostalossa ensimmäisessä kerroksessa, mutta meillä ei ole suoraa käyntiä hissille. Rattaiden tulisi kestää puolikkaiden rappusten eestaas sahaus : / Tämän seikan takia jätän suosiolla heittoaisalliset versiot pois. Emmaljungassa pidän oikeastaan lähes kaikesta kuoseja myöten :D Se ainut miinus on vierekkäiset paikat - esikolla mm. suurta hupia oli tökkiä pikkusisaruksen silmiä matkan ajan, puhumattakaan muusta pikkukiusasta :rolleyes:

Täällä on satunnaisia hermosärkyjä alaselässä. Iskias alkaa heti vaivaamaan, jos erehdyn nukkumaan selälläni. Lonkat on kovilla, kun pitää nukkua vain kyljillä! Pitäisi kehitellä joku pitkä pötkylä (Doomoo Buddy?), mitä voisi samaan aikaan halailla ja pitää jalkojen välissä :)

(.) Tämä väsymys on vaan jotain aivan kauheeta :( Nuorimmainen on kuumeessa näillä helteillä, ja yöt ovat vielä normaaliakin katkonaisempia. Huoh. Sisulla eteenpäin...

H & Pikkutähtönen2014 10+4
 
Unohdin kommentoida rattaita: meillä oli ekalla teutonia mistral sport -vaunut, ja kahdella pienellä phil&ted's sportit. Teutonioita käytin nyt viimeisenä seisomalaudan kanssa, kunnes nyt keväällä päätin, että saa kolmevuotias kyllä jo kävellä.. Molemmat vaunut on tallessa ja varmaan aletaan noita teutonioita vauvalla käyttää. Uudet yksöisvaunut kyllä polttelis ihan hirveästi, onhan noilla jo kärrytelty! Kahdelle pienellä ikäerolla suosittelen lämpimästi tuollaisia päällekkäin olevia vaunuja: todella kätevät busseissa yms ja lapset nukkuu hyvin, kun eivät häiriköi toisiaan. Menevät kätevästi myös autoon ja ovat kevyet käsitellä.
 
Kävin eilen sitten sh:lla sanomassa että paino on pudonnut ja oksennan joka päivä, useita kertoja päivässä. Ne oikee kauhistu, ja odottelin samantien et lääkäri pääsi kirjottamaan mulle lähetteen, ja siitä sitten synnytysosastolle makoilemaan ja nesteytykseen. Se tipan laittaminen oli sit ihan hirveetä tuskaa, vast kirurgi sai sen ihan kummaan paikkaan käsivarteen, ja se sattu ja tuntu koko sen ajan kun se paikallaan oli. Kämmenselkäkin rei'itettiin ihan mustelmille. :stick: Mutta yritin kokoajan vaan ajatella sitä näkyä kun käväisin nopeesti ultrassa, ja siellä se juustonaksu näytti jammailevan ja ärsytti ultraajaa kun oli vaikea saada kokonaiskuvaa. That's my girl. <3

Mutta se nesteytys helpotti niin paljon että sain esim. syötyä miltei ihan tunnin kahden päästä. Söin jauhelihakeittoa. Sehän on lämmintä ja kiinteää, ja mä söin koko lautasellisen! NAMM. En oo syöny lämmintä ruokaa viikkoihin. Kyllä täytyy olla asiat huonosti jos sairaalasafkakin alkaa maistumaan hyvältä.. Mutta jos kotipaikkakunnallasi vaan herkästi sisään otetaan, niin suosittelen kyllä menemään jos kovasti kuivuttaa, se helpottaa tosi paljon. Tosin nyt kun oon kotona, mua taas ällöttää ja kattoo ny alanko taas oksentelemaan.. Mutta ei tälle oikein voi tehdä mitään kuulemma. Paitsi järeemmät pahoinvointilääkkeet..

Tänään täysi kymppi. :)
 
Paljon tullut taas tekstiä :)

Voimia ja haleja kaikille epätietoisuudessa eläville! <3

sariza82 --> Ihanaa että nesteytys auttoi, ainakin edes hetkellisesti. Sait siitä varmasti uutta energiaa jatkaa etiäppäin :) Hyvä juttu!

Meillä esikoisen ja tän uuden tulokkaan ikäeroks tulee suunnilleen 1v9kk. Vähän jänskättää kuinka tulee pärjäämään mutta pakkohan sen on hyvin mennä! :D

Meillä vaunuina on emmaljungan duo edge combit (vai mitenkä se nyt kirjotettiin...) ja ollaan tykätty toooosi paljon! Ne on ihan parhaat :p Maastorenkaat ja jousitukset ja helpot käyttää ja ja ... :D Ei olla vielä mietitty uusia vaunuja, varmaan pitää tuplat hankkia, sen verran paljon kuitenkin liikutaan kävellen. Niin ellei vauvaa sitten sais kuskattua kantoliinassa nii se ois sitte eri.... hmm *pohtii*...

Aaaaah, raskausmasennus oikeen päällä. Koska tää loppuu!? Mua vaan masentaa. Ja korva on humissut jo viikon. Eilen tajusin että varmaan on korvatulehdus päällä, mutta kait se tästä kohta helpottaa <:

Ja kyllä oi kyllä, jauhelihakeitto maistuu aina vaan! :D:D:D kuten sariza82:kin tietää ;) :D


viii + POKS 10!
 
Aamulla kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotus oli alle 1mm, näköjään meillä joka toinen tulee isolla turvotuksella. Ultran mukaan koko oli 12+4 ja kun laskelmien mukaan joiden mukaan mennään on 12+6. Aika hyvin osasin lisätä päiviä plussaamisen mukaan kun noita kohdunkiinnikkeitä oli repiny jo vajaan viikon ennen kun testasin.

Ultran jälkeen lähdettiin kun tädin ja lasten kanssa Suomenlinnaan missä sit viihdyttiin koko loppupäivä. Tädille kerroin raskausuutiset ja täti sano et hän oli tässä yks päivä ihan yhtäkkiä miettiny et tulisko meille neljäs lapsi.:)

Liitoskipuja tuli tänään ihan normaalista kävelystä:mad: Onneks ainakin vielä hellitti aina hetken kävelyn jälkeen. Häpyluussa ne tuntuu. Lonkissa ei oo vielä mitän vikaa.

Jaksamista epävarmuudessa eläville, tää voi tosiaan olla rankkaa aikaa. :hug:
 
Moi!

Hirveesti tullu tekstiä. Niin kuumia päiviä ettei jaksa tehdä mitään :(

Vaunuista me käytiin tänään hakee tori:n kautta Britaxin b-dualit. Hinta vajaa vuoden käytöstä 320euroa, kun ne on uutena 500-600 euroa. Sisaristuin tuli valmiiks mukaan. Näin päivän kokemuksella ovat tietenkin raskaammat työntää mitä yksittäiset, mutta muuten hyvät. Täysinhän niitä pääsee vasta kokeilee ens talvena et ovatko toimivat. Nyt vain vanhat vaunut myyntiin :) (voi ku jaksaiskin)

Huomenna meille tuodaan torin kautta ostettu lasten sänky. Pääsen maalaamaan neidille sänkyä ja piirtämään siihen kuvioita <3 minä en jarruttelemaan, touhuan nyt kun on virtaa ja maha ei ole tiellä :))

Liikkeistä kuinka aikaseen niitä voi tuntea? Täällä myös melko varmoja liikkeitä tunnettu. Viimeks tunsin potkut 16 viikolla, mut nyt on samanlaista kuplintaa ja "perhosten" hipaisuja et kyl niitten on pakko olla liikkeitä :)

Lasten ikäeroks tulee täällä 1v3kk. Esikoinen onneks nukkunu puolivuotiassta asti täydet unet ja herää 8.30-9 välillä et se jo helpottaa. Kumpa osais jo kävellä melko hyvin jouluna ni olis parempi. Tällähetkellä jokapaikkaan koskeminen vie niin mun hermoja :(

Enpä enää muista mistä muusta oli puhe. Luin niin monta sivua.

Kusma ja Robin 13+5
 
Moi!

Hyvä että sariza82 on päässyt vähän parempaan kuntoon. Ja kivoja ultrakuulumisia tullut monilta myös. Hienoa! Toivottavasti uutiset jatkuvat samanlaisina!

Fantaihana, juu, nyt mietinnän jälkeen ollaan päätymässä siihen, että esikoiselle laitetaan vaunuihin seisomalauta kulkemista varten. Siksi sitä alunperin arvelin hieman, kun asutaan täällä pohjoisessa ja lunta on pitkän aikaa, että mitenhän se kulkee talvella?! Kokemuksia siitä? Ehkäpä ei sitten vaan lumisina aamuina lähdetä minnekkään, nimittäin tältä perältä ei ihan ensimmäisenä, eikä toisenakaan aurata noita teitä.. :/ Tai koitetaan pulkkaa (josta hän ei kyllä viime talvena innostunut yhtään). Ja senkin vuoksi mietittiin tuplia, kun pitää joka tapauksessa ostaa vaunut, kun esikoisen vaunut ehdittiin jo luvata toisaalle ennen kuin oma päätös ja varmuus toisesta lapsesta tuli. Mutta onhan ne "normivaunut" edullisempiakin hommata.

Mulla oli "liiketuntemuksia" ja joskus viikolla 8 tai jotain, mutta taisivatpa olla enemmän jotain suolenkuplintaa kuin muuta :D Nyt en ole tuntenut mitään, mutta viime yönä näin unta, että vauvan käsi näkyi aivan selvästi ulospäin kun se työnsi sitä vatsassa. Näin paljon tällaisia unia esikoista odottaessakin, että joku raaja tai pää tai jopa koko vauva venytti vatsaa niin että vauvan saattoi erottaa nahan läpi aivan selvästi ;) Hahhah.

Joku mietti tulevaa jaksamista vauvan ja aiemman lapsen kanssa. Itselläkin sinänsä mietityttää, että tuo esikoinen on ihan valtavan energinen ja vaatii tekemistä ihan koko ajan. Muuten on kyllä omatoiminen, mutta touhua pitäisi keksiä... Pitää joku viikko-ohjelma varmaan etukäteen rakentaa että ei tarvi joka päivä tuskailla mitä sitä nyt tekisi tuon duracellpupun kanssa ;)

Muutapa en nyt taas muistakaan...
Mukavaa torstaita!

Mountain 13+1
 
Täällä on onneks olot jo alkanut helpottaa. Kunhan muistaa syödä usein niin ei pääse olot yllättää. Hirveesti jos rehkii niin seurauksena on huono olo.

Vaunuista: Ostin vähän aika sitten Phil&Tedsit. Oon kyllä tykänny. Saa nähä tykkäänkö sitten ku kyydissä on kaks.

Sit oli puhetta siitä neuvolan alkoholi kyselystä.. Esikoista aikaan kun sen täytin saatiin miehen kanssa molemmat aika kovat pisteet ja meitä oltiin pistämässä johki alkkis ryhmään :D No sain neukku tädin kyllä tajuamaan, että tässä on kesä juuri ollut ja kyllä se nyt on ihan normaalia et nuoret pitää välillä vähän hauskaa. Nyt en edes suostunut sitä lappua täyttämään kun olen yhden kerran ollut tässä 1v2kk aikana juomassa.

Ikäeroa meidän lapsille tulee 1v 8kk.

Viikko vielä ultraan...

Naspu 10+3
 
Moiks!

Ihania ultrakuulumisia ollut monella taas, onnea <3

Vaunuina meillä on ihanat Emmaljungan duo edge combit, ja ajattelin niihin hommata seisomalaudan. Tosin itseänikin mietityttää sen kulkeminen hangessa. Tosin aluksi kyllä kuljetaan varmaan kantoliinan kanssa, kuopus kävelee, on pulkassa tai rattaissa.

Siirretäänköhän miulla laskettua aikaa, kun biopsia-ultrassa vauva oli kuitenkin jo 6 päivää laskettua isompi..? Pitääkin neuvolasta kysellä jahka aikaa soitan biopsian tulosten jälkeen. Sitten kyllä pahasti alkaisi vaikuttaa että synnytän tän vuoden puolella, ainakin jos taas tulee rd ja jättivauva, hui! Mie niin toivoisin kyllä että menisi tammikuulle, kurja isompana olla loppuvuoden lapsi :D

Liikkeet on miulla aiemmista tuntuneet melko aikaisin, esikostakin jo 15+ viikoilla... Nyt yritän olla kuulostelematta tuntemuksia ihan tietoisesti ennen biopsian tulosten tuloa. Alkuviikosta pitäisi lääkärin soittaa, ei enää montaa päivää...

Teto *poks* 12+0 <3
 
Pitkästä aikaa ja lyhyesti.

Työt ja perhearki vie mehut ja pahoinvointi aaltoilee kauheasta- siedettävään.

Meillä ikäeroa tulee esikoisen ja tämän välille melkein 14 vuotta, kakkosen ja tulokkaan välille 8 vuotta ja kolmosen ja tulokkaan välille 2,5 vuotta.

Tuplavaunuja en aatellut hommata. Auton vaihtoa ollaan harkittu ja todettiin ettei esikoinen enää kovin usein kulje mukana joten ainakin toistaiseksi on autonvaihtoajatus haudattu.

ON: Kävin tiistaina neuvolassa turhan reissun sijaisen luona. Paino oli pudonnut 4 viikossa 1,5 kg, hb 137->122 ja verenpaineet on 110/70. Mitään muuta ei tän sijaisen kans käyty läpi eikä sydänääniä edes yritetty kuunnella. Onneksi huomenna pääsen nt-ultraan ja näkemään pikkuisen.

*Martta 11+6
 
Täällä nyt sitten sairasloma jatkuu työsuhteeni päättymiseen asti eli vielä kolme viikkoa. Nyt on ainakin sitten vielä kahdeksan viikkoa aikaa keräillä itseään kasaan ennen koulun alkamista. Ehkä sitä sitten jaksaakin ihan eri lailla, kun on uusi koulu ja uudet opinnot. :)

En muista, onko aiemmin ollut puhetta, mutta onko täällä muita opiskelijoita? Erityisesti sellaisia, joilla lapsi syntyy kesken opintojen. :)
 
opiskelen iltalukiossa. Tuli aikoinaan jätettyä kesken niin aloittelin viime vuonna luokion ihan alusta ja oon nyt hyviä numeroita saanutkin. Tälläkin kertaa siis jään äitiyslomalle ja teen etänä mahd. paljon. En tiedä vielä, olenko poissa 1 vai 2 jaksoa. Saa nähdä :)Joka tapauksessa, en valmistu siinä ajassa mitä suunnittelin, mutta eipä tässä ole kiire mihinkään.

Valpuri rv 10+2
 
Huomenta!

Heräsinpä sitten yli tunti ennen kellon herätystä. Ehsin siivoilla ja pakkailla kamoja reissua varten :D Lähetään taas viikonlopuks reissuun, onhan se tää kesä hyödynnettävä :)

Maagiset 12+0 meni rikki keskiviikkona ja vissiin pahat olotkin läks samantien. Ei kyllä oo ollu enää sellasta etovaa oloa *koputtaa puuta* ja toivottavasti ei enää palaakaan. Väsymys edelleen sitkeänä pyörii persuuksissa kiinni ja odottelen millon seki vaihe menis ohi : / Kämppä on täysin retuperällä ja nyt huomaa etten oo tosiaan jaksanu mitään tehdä...

Liikkeistä ollu puhetta. En muista millä viikoilla edellisessä raskaudessa tunsin liikkeet, mtt nyt oon iha varma, ett pari kertaa on tuntunu sellanen "muljahdus" iha tuolla alhaalla niin se tyyppi on jotai tuolla touhunnu. Se on tuntunu siis iha vaa pari kertaa ja jos oikeesti on niin vilkas kuin mitä ultrassa näytti olevan, niin voiha se olla tunne kun oikeesti ne liikkeet alkaa tunteen :) Esikoinen ei kyllä minun mielestä mikään kamalan liikkuvainen ollu tai sit aika kultaa muistot ;)

Olikos täällä muuta kirjotettu?

Hyviä ultrakuulumisia, onnea!!! :flower:

Tetolle tsemppiä!!!

Nyt tartteeki rientää viimeseen aamuvuoroon tälle viikkoa. Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille!!!

Kolibrinkukka 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku-nökö
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, ja tsemppiä niille jotka käyntiä vielä odottelevat!

Tämä mattimyöhäinen odottelee np-ultraa, joka siis vasta 16.7. (jolloin 12+0). Aika mateleeee. Tämä työviikko on kulunut todella hitaasti, osittain varmaan myös siksi että töissä on aika hiljaista (=ei paljon töitä). Pari viikkoa vielä, sitten alkaisi toinen pätkä kesälomaa. :cool:

Ensi viikolla olisi tiedossa työporukan illanvietto, jossa (jos vanhat merkit paikkansa pitää) alkoholia runsaasti tarjolla. Itsellä silloin vasta 10+1, joten en todellakaan haluaisi paljastaa olevani raskaana. En voi oikein kieltäytyäkään kutsusta, kun kyseessä yhden työkaverin läksiäiset ja meillä todella pieni, vain neljän hengen tiimi. Yritän tässä arpoa valehtelisinko jotain lääkekuurista vai ottaisinko näön vuoksi viinilasin nenän eteen...? Onko muille tullut vastaavia ongelmia eteen, ja miten olette ratkaisseet asian?

Ikäeroa meidän kahdelle lapselle olisi tulossa n. 2 v 7 kk. Esikoinen siis juuri nyt 2 v täyttänyt, ja kävelee jo hyvin 1-2 kilometrin matkoja. Tästä syystä emme näillä näkymin ole hommaamassa kaksosten rattaita. Vaunut on esikoiselle hommattu (tai oikeastaan lahjana saatu) Emmaljungan Classic Sport Quadrolift-pussilla. Niillä varmaan mennään, kun ovat vielä ihan hyvässä kunnossa. Seisomalautaa olen miettinyt, mutta en ole selvittänyt onko niitä edes saatavilla tuohon rattaaseen.

maisa82 9+3
 
Hip,

Ottaako Kolibrinkukka tuon heinäkuun pinon tekemisen nyt vastuulleen? Heinäkuuhan on jo maanantaina!

Täällä on ollut ihan hirveitä repäisykipuja mahalla ja maha on yksinkertaisesti vain niin arka, etten pysty kantamaan kuopusta (jota pitäisi edelleen kantaa mukamas joka paikkaan). Ilmeisesti maha on nyt muutaman päivän aikana vain kasvanut niin älytöntä vauhtia, että aiheuttaa kipuilua. On tosiaan nyt ihan selkeä vauvamaha, mistä ei viikko sitten ollut mitään tietoa.

Tämä pahoinvointi voisi myös hellittää, su tulee jo 14 viikkoa täyteen, eikö olisi jo aika? Kävin vaan viime yönä taas oksentamassa keskellä yötä, ja nytkin on jatkuvasti etova olo.

Kuinka paljon te muut mietitte tässä vaiheessa synnytystä? Mä tiedän että on tosi aikaista, mutta mulla se pyörii mielessä päivittäin. En pelkää synnytystä varsinaisesti sitten ollenkaan, vaan sairaaloita ja etenkin keinotekoisia synnytyksen vauhdittajia (kokemuksia edellisistä synnytyksistä sekä käynnistyslääkkeistä että oksitosiinitipasta). En tiedä mitä tälle tekisi, pelkään että tämä äityy pahemmaksi mitä lähemmäksi synnytystä mennään.. Mun edelliset synnytykset on siis olleet periaatteessa hyvinkin helppoja, mutta nuo tipat ja lääkkeet on vaikuttanut niin, että synnytys ei mielestäni oel mennyt niin kuin pitäisi.

Viimenen päivä töitä ennen lomaa, ihanaa!

Klementiini ja papu 13+4
 
Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet muistaakseni rv16. Tällä kertaa ole nyt jo tuntevinani välillä ties mitä pikku hipaisuja masussa, mutta veikkaan että se on jotain ihan muuta vielä :D Esikoisen liikkeistä ei ollut kyllä epäilystäkään: kun liikkeet alkoi tuntua niin ei se mylläys enää siitä loppunutkaan :D Synnärilläkin käyrillä potki antureita antaumuksella ja kyllä musta välillä tuntui, että se taisi yrittää potkia tiensä ulos masusta :D

Mulla ainakin on toi synnytys nyt jo mielessä, eikä kovin positiivisena juttuna. Viime kerralla mua supisteli 40h ennenkuin kalvot puhkaistiin ja ponnistusvaiheessa olin jo ihan väsynyt niistä suppareista, etten meinannut enää jaksaa ponnistaa. Epiduraalissakin oli jotain häikkää, kun ei se mulla toiminut. Onko kellään kokemusta spinaalipuudutuksesta? Oisin siitä vaihtoehdosta kiinnostunut.
 
unelmavauvasta, juu se on Primperan 10mg mitä mulla on. Oon syöny niistä ny ehkä päälle puolet. Niitä saa siis syödä 1 tabu 1-3 krt päivässä, mutta mä olen niin lääkkeitä vastaan että koitan välillä pärjätä ilman. Eilenkin tosin jouduin ottamaan niitä kaks kun aloin olemaan ihan varma että pian oksennan itse vatsalaukunkin.. Pyydä reseptiä niihin, niitä ainakin saat syödä. :) Mulla muuten toimi eka tabletti koko päivän, seuraava vähän vähemmän aikaa jne, kunnes nykyisin yksi tabu tuo oksettomuuden muutamaksi tunniksi, eli niiden teho on laskenut. Mutta toisaalta mä olen mä, ja mulla on huono tuuri ja ei oo eka kerta kun näin käy, et ehkä joillakin muilla se auttaa aina yhtä pitkään..

Synnytyksestä sen verran että oon pariin otteeseen miettinyt sitä. Ensisynnyttäjänä tietty pelottaa kun ei tiedä mitä on edessä, ja mut ainakin on peloteltu puolikuoliaaksi jo lapsesta lähtien kaikilla kauhuilla. Nykyisin olen sitä mieltä, että jos se olis jotain mitä naiset ei kestäis, niin kellään ei olis kuin yksi lapsi. Joten olipa se kuinka kamalaa tahansa, se kestää vain päivän, jään siitä eloon ja saan vielä lapsenkin palkkioksi.

Mun synnytyspelkoina on lähinnä, että vauva jää jumiin ja kuolee, että synnärillä on niin kirkkaat valot että saan migreenin, että mun mies ei tule/pääse paikalle ja joudun hoitamaan koko jutun yksin, tai että muhun pumpataan niin paljon lääkkeitä että ponnistusvoimat menee (tai mitkä lie) ja synnytys pitkittyy. Ei kaikki ehkä ihan aiheellisia pelkoja, ja keksin varmasti sitten paikan päällä tai ajan kuluessa lisääkin fobioita, mutta noista lähdetään. Ja koska mun istukka on lähtenyt aikoinaan niin huonosti irti, niin vähän sitäkin märehdin.. Mä harkitsen jossain mielen perukoilla, että pitäisköhän se synnytys yrittää hoitaa niin luonnollisesti kuin mahdollista.. Pystyisinköhän siihen?

10+2
 
Viimeksi muokattu:
Valpuri92 mä sain esikoisesta spinaalipuudutuksen. Ehdittiin antaa vasta kun olin auki 8 cm, joten oli päällä vielä ponnistusvaiheessakin. Auttoi kuin unelma, vei oikeesti kaikki kivut.

Mulla on jo kolmatta päivää aivan kamala päänsärky, johon ei Panadol auta. En tiedä johtuuko raskaudesta vai ilmanpaineesta, onneksi nyt alkaa viikonloppu...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista siellä käyneille!
 

Yhteistyössä