Tammikuun tähtöset 2017

Sitten ollaan samassa veneessä iinaalisa. Mun mies ei enää armeijaan lähde, mutta töihin tuonne naapurimaahan elokuusta helmikuuhun. On siellä ollut jo useamman vuoden aina tuon ajan, sitten on helmikuun lopusta elokuun alkuun aina kotona. Äkkiä siihen on tottunut ja nykyään on niin helppo pitää yhteyttä (y)Toki sitä tukea kaipaa erilailla raskaana ollessa ja onhan se ihanaa jakaa sitä raskausaikaa toisen kanssa.

Alkuraskauden ultra on kyllä ollut mietinnässä, luultavasti käydään :)
Oho :eek: Mulle kävis aika rankaks jos mies lähtisi niin kauas pois.

Ja täällä meillä yksityisellä ar-ultra maksaa vaan 50-60 e, että jos terkka ei laita ultraa niin mennään yksityiselle :)
 
Oho :eek: Mulle kävis aika rankaks jos mies lähtisi niin kauas pois.

Ja täällä meillä yksityisellä ar-ultra maksaa vaan 50-60 e, että jos terkka ei laita ultraa niin mennään yksityiselle :)
Kyllä sitä ensin itsekin kauhisteli, että miten semmoista voi kestää, mutta hyvin siihen on tottunut. Ensi vuonna pitää sitten miettiä, että jos mies siellä vielä jatkaa niin lähdetäänkö koko porukka. Paljonhan me lennellään kuitenkin puolin ja toisin. Ja hassua kyllä, ikävä on tehnyt suhteelle tosi hyvää :love:

Täälläkin on jossain paikoissa tuo ultra vaan 50-60e
 
Nyt on kyselty Hyvinkään hinnat vr ultraan. Terveystalolla ja Aavalla on peräti se 200 e mutta Mehiläisessä 124 e eli aikamoinen ero noissakin hinnoissa. On se kyllä kallista ei voi muuta sanoa. Missähän teillä maksaa vain sen 50-60 e ja sisältääkö se myös lääkäripalkkion, vai tuleeko se erikseen vielä siihen päälle? Vois aatella mennä jonnekin muuallekin lähikuntiin Hyvinkäältä jos pääsis paljon halvemmalla. :)
 
Nyt on kyselty Hyvinkään hinnat vr ultraan. Terveystalolla ja Aavalla on peräti se 200 e mutta Mehiläisessä 124 e eli aikamoinen ero noissakin hinnoissa. On se kyllä kallista ei voi muuta sanoa. Missähän teillä maksaa vain sen 50-60 e ja sisältääkö se myös lääkäripalkkion, vai tuleeko se erikseen vielä siihen päälle? Vois aatella mennä jonnekin muuallekin lähikuntiin Hyvinkäältä jos pääsis paljon halvemmalla. :)
Täällä Lahdessa se maksaa 50-60, oisko siihen joku 15 e toimisto maksu ja se siinä :) Moni etelä-suomesta tulee tänne käymään.
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Kiitos tästä! :)

Soitinkin sinne heti ja maksaa kaikkinensa 74 e ja on siksi halvempi, kun kätilö tekee tutkimuksn eikä lääkäri. Mutta sehän ei haittaa mitään. :)
Nyt vaan pitäis miettii koska päästäisiin sinne tulemaan ja aikaisintaan rv 7 kannattaa mennä että sydämen syke näkyisi eli mun kohdalla joskus toukokuun puolen välin tienoilla, mutta ennen ekaa neuvolakäyntiä mentäs. :)

Koskas te meinasitte mennä?
 
Helsingissä on myös tuo sama Perhe Arte lääkäriasema ja yhtä edullinen, joten varasin jo sinne ajan 19.5, jolloin pitäis olla rv 7-8. :) Ja neuvola on sitten seuraavalla viikolla 23.5. :) Meillä tuo 19. päivä näyttäs edelleen olevan merkittävä päivä. <3
 
Kiitos tästä! :)

Soitinkin sinne heti ja maksaa kaikkinensa 74 e ja on siksi halvempi, kun kätilö tekee tutkimuksn eikä lääkäri. Mutta sehän ei haittaa mitään. :)
Nyt vaan pitäis miettii koska päästäisiin sinne tulemaan ja aikaisintaan rv 7 kannattaa mennä että sydämen syke näkyisi eli mun kohdalla joskus toukokuun puolen välin tienoilla, mutta ennen ekaa neuvolakäyntiä mentäs. :)

Koskas te meinasitte mennä?
Mä en ole ihan varma, jollen saa neuvolasta aikaa aikasille viikoille. Jos en saa niin sitten varmaan rv8-10 menen yksityiselle.
 
Huh, tänään on kyllä huimannut kovasti. Makuultaankin päässä heittää o_O
Oho :eek:

Huomaa kyllä että raskaana ollaan, kun sanoin miehelle että taidan olla vähän lihonut. (Mitä ei kyllä hirveämmin huomaa kuin itse)
Mies sitten siihen sanoi että no onhan se vatsa ekasta kerrasta vähän ulospäin tullut. No mähän sitten loukkaannuin kunnolla ja itku alko...
En mä tuollaisesta näin pahasti itseeni ottaisi... :cautious:
 
Mulla on kans välillä huimannu mut lähinnä kun nousen ylös seisomaan. Onko teillä mieliala heitellyt et olis jotenkin kiukkusempi tms.? Omasta mielestäni en ole juurikaan erilainen kuin ennenkään mut miehen mukaan oon kiukustunut helpommin asioista joten voihan se olla. ;) itkettänyt ei ole yhtään vaikka noin muuten olenkin tunteellinen.

Mies tokaisi tänään että nyt ei ole enää se omituinen olo mitä viime viikolla oli tai vielä eilen. Oli kyllä vähän myrskyisä viikonloppu ja eilen saatiin juteltua kunnolla asioista niin helpotti molempia. Meillä kun on isomman asunnon etsintä edessä ja läheisille kertominen jännittää aika tavalla sekä tietenkin pelko tulevasta ja jos kaikki ei menekään hyvin jne. Eli ei se piinailu ainakaan siihen plussan saamiseen loppunut. :D Nuorempana sitä oli paljon rennompi eikä osannut huolia asioista samalla tavalla. Ja tietenkin nyt on enemmän elämänkokemustakin,näkee uhkia ja kun on tuon kuopuksen kanssa ollut niin vaikeaa, niin pelottaa että mitä jos tulevalla lapsellakin löytyy sairauksia. Mutta ei sitä voi elää jatkuvassa pelossakaan. Itselläni ei ole onneksi keskenmenoja takana mutta voin vain kuvitella miltä niistä tuntuu jolla niitä on ollut. Joten eiköhän meillä jokaisella ole omat pelkonsa ja epävarmuutensa. Pääasia että nämä vauvat ovat haluttuja ja osaamme olla onnellisia näistä pienistä masuasukeista. :)<3
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
Mulla on kans välillä huimannu mut lähinnä kun nousen ylös seisomaan. Onko teillä mieliala heitellyt et olis jotenkin kiukkusempi tms.? Omasta mielestäni en ole juurikaan erilainen kuin ennenkään mut miehen mukaan oon kiukustunut helpommin asioista joten voihan se olla. ;) itkettänyt ei ole yhtään vaikka noin muuten olenkin tunteellinen.

Mies tokaisi tänään että nyt ei ole enää se omituinen olo mitä viime viikolla oli tai vielä eilen. Oli kyllä vähän myrskyisä viikonloppu ja eilen saatiin juteltua kunnolla asioista niin helpotti molempia. Meillä kun on isomman asunnon etsintä edessä ja läheisille kertominen jännittää aika tavalla sekä tietenkin pelko tulevasta ja jos kaikki ei menekään hyvin jne. Eli ei se piinailu ainakaan siihen plussan saamiseen loppunut. :D Nuorempana sitä oli paljon rennompi eikä osannut huolia asioista samalla tavalla. Ja tietenkin nyt on enemmän elämänkokemustakin,näkee uhkia ja kun on tuon kuopuksen kanssa ollut niin vaikeaa, niin pelottaa että mitä jos tulevalla lapsellakin löytyy sairauksia. Mutta ei sitä voi elää jatkuvassa pelossakaan. Itselläni ei ole onneksi keskenmenoja takana mutta voin vain kuvitella miltä niistä tuntuu jolla niitä on ollut. Joten eiköhän meillä jokaisella ole omat pelkonsa ja epävarmuutensa. Pääasia että nämä vauvat ovat haluttuja ja osaamme olla onnellisia näistä pienistä masuasukeista. :)<3
Mulla on heitelly ihan laidasta laitaa :D Itkettää sit kiukututtaa sit raivoon ja jossain vaihees saatan olla ihan normaaliki :D Toisin sanoen lainaten mieheni sanoja: ''Sä oot niin raskaana'' :ROFLMAO::LOL:
 
Juuri tuossa suihkussa käydessä ajattelin, että voi kun on onnellinen olo, sitten seuraavassa hetkessä alkoi ärsyttää ja ennen kuin kylpyhuoneesta selvisin ulos olin jo taas ihan normaali :ROFLMAO: eli mielialat heittelee kyllä, mutta toistaiseksi vielä vain oman pään sisällä miehen onneksi :p

Meilläkin on mennyt viikonloppu vähän totutellessa ajatukseen ja oikeastaan vasta eilen illalla mieskin alkoi kunnolla puhumaan asiasta ja tänä aamuna jo hössötti kahvista ja vitamiineista :LOL:

Kovasti toivottu on pikkuinen ja elokuusta asti yritetty, mutta saahan se mielen myllertämään siltikin laidasta laitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82

Yhteistyössä