Hyvää perjantaita kaikille
Täällä poksuu taas viikot, nyt jo 29+0
Kauhee, kun se aika menee äkkiä! Ajatelkaa, ensi viikolla on jo marraskuu! Sit saakin pian alkaa odottamaan joulua
Jotenkin on ihan erilainen fiilis nyt tuossa joulunodotuksessa, kun synnytys alkaa lähestyä. Mullahan on siis tyttökin tammivauva, mut hänen laskettu aikansa oli vasta tammi-helmikuun vaihteessa, niin ei jotenkin silloin se vaikuttanut joulun suunnitelmiin. Toki silloinkin käytiin jouluna Taysissa ottamassa supistusten estopiikki, kun alkoi säännölliset supparit kesken joulun vieton. Mut päästiin sit kuitenkin hyvin vielä raskauden loppuun ja tyttö syntyi 30.1. neljän päivän käynnistyksen jälkeen.
Kerroinko mä teille jo kun meinattiin käydä ostamassa turvakaukalo + matkarattaat siihen paikallisesta lastentarvikeliikkeestä? Oltiin siis jo aiemmin niitä käyty katselemassa ja meille silloin annettiin vaihtoehdoksi kolme mallia, koska haluttiin kaukalo telakalla ja meillä ei oo isofixiä autossa. Vaihtoehdot oli siis britax, Maxi Cosi ja Grago. Gragosta siellä ei ollut silloin niitä matkarattaita näytillä, niin jäätiin sit pohtimaan kunnes nähdään nekin. No, sieltä tuli viime viikolla viesti et nyt ne rattaat on siellä liikkeessä ja mentiin sit maanantaina katsomaan niitä kaukaloita ajatuksella, että valitaan se meille paras ja ostetaan se.
Liikkeen omistaja oli meille sit oikein esittelemässä niitä tuotteita ja sit siinä tehtiinkin miehen kanssa valinta, et se Maxi Cosi tuntui parhaalta meille. Mä sit kysyin siltä myyjältä, että millä hintaa myyt meille ton paketin. Ihan normaali ostosignaali siis myyjälle, että vois lähteä meille tekemään tarjousta ja tehdään siitä sit kaupat. Niin mitä tekee tämä myyjä? Hän sanoo, että hän laittaa teille näiden kaikkien hinnat paperille. Sanoin sit et ollaan kyllä saatu ne jo paperille, että ei kiitos haluaisin nyt vaan sen innon millä myyt nämä nyt. Niin tää myyjä lähtee vaan tiskille ja alkaa rustailla niitä hintoja paperille kaikessa rauhassa. Mulle alkaa siinä kohtaa tulla jo huono olo, kun on siinä melkein tunti niitä ihmetelty ja on pitänyt seistä. Mennään siihen tiskille sit, et mitä se Maxi Cosi nyt sit maksaa. Niin tämä esittelee meille edelleen vaan sitä britaxia ja sen värivaihtoehtoja vaikka oon selkeästi sanonut jo monta kertaa et halutaan se Maxi Cosi.
Lopulta saa sit lappusensa valmiiksi ja antaa meille vielä britaxin esitteen mukaan, et voidaan sieltä niitä värejä sit katsella mitä halutaan. Kysyn sit värejä siihen Maxi cosiin, et onko niistä esitettä. Sanoo ensin ettei oo ja sit perään, et on tässä tämmöinen yks, mut se on vähän huono kun siellä on enemmän värivaihtoehtoja kuin mitä heiltä on saatavilla. Siinä oli vielä tosi pienet kuvatkin niistä. Sanoo vielä, että menkää nettiin katsoon tarkempia kuvia.
Niin ja kysyin tuohon vielä et mikä näillä tuotteilla on toimitusaika, että koska viimeistään pitää tilaus tehdä, että ehtii tulla ajoissa, niin totes et oikeestaan pitäis tehdä nyt, et varmasti ehtis, mut silti vaan lykkäs meidät pihalle kaupasta eikä ees yrittänyt saada sitä kauppaa päätökseen.
Totesin sitten, että me ei ainakaan sieltä osteta mitään. Tilaan mieluummin vaikka netistä sit, kun ei kerta haluta palvella saati myydä tuotteita vaikka asiakas olisi valmis ostamaan. Oon vieläkin jotenkin ihan pöyristynyt, että miten voi itse yrittäjä olla noin huono myyjä?
Oon siis itsekin myyjä ammatiltani, joten siksi katson vähän kriittisemmin kaikkia myyjiä aina. Mut siis oikeesti, tuossakin se menetti melkein tuhannen euron kaupan vain omaa saamattomuuttaan! Miten voi tuollainen yritys kannattaa? Toki on ainoa laatuaan tällä alueella, mut ei täältä nyt niin pitkä matka oo ajaa Vaasaan tai Tampereelle ostoksille.. ja tosiaan netistä saa kaikkea kotiovelle! Luulis et kivijalkaliikkeen olis tärkeää closata kaupat, kun sellaiset on käsillä.
Tulipas oikein pitkä vuodatus
No, siinä teille hyvä esimerkki kuinka toimii huono myyjä! Minkäs merkkisiä turvakaukaloita teillä on/ ootte hommaamassa ja miksi päädyitte just siihen malliin?