Tammikuun tähtöset 2017 **KESÄKUU**

En tunne teidän taloudellista tilannetta Meri88 mutta oletteko harkinneet äitiyspakkauksen kaupallista versiota, vähän niin kuin korvaushoitona äitiyspakkauskaihoon? :) hintaahan sillä on aika lailla, mutta tuotteet ovat yhtä hyviä (ja osittain samoja) kuulemma.
Joo kylhä semmosen vois ostaakki, mut tuntuu tyhmälle maksaa siitä mikä "kuuluis saada ilmaseks" :rolleyes::LOL:
 
Täällä juhannus kulunut kotioloissa, ihan hyvä niin. Väsyttää vieläkin kamalasti! Eilen nukuin kymmenen tunnin yöunet ja siihen kahden ja puolen tunnin päikkärit päälle. :eek: Esikoinen viettää juhannuksen ex-miehen kanssa, joten hiljaista on ollut.

Postiluukusta kolahteli aika ultraan, se olis 8.7. eli just passeli (11+6), sain myös ajan erikoislääkärille ennen aikaisten synnytysten takia elokuun alkuun. Katotaan, pääseekö syksyksi töihin vai alkaako lepoloma... Viimeksi lepuutin about rv22 lähtien. Nytkin oon kyllä ottanut aika rennosti jo valmiiksi.

Oikein mukavaa juhannuksen jatkoa jokaiselle, kasvatelkaahan massujanne :D

M ja itu 9 + 6
 
Oli kyllä hyvä juhannus, hauskaa ja kuvaa oli.
Ruokaa riitti ja oli ihana käydä uimassa viileässä vedessä. Tänne tuli oikeen hyvät kelit, aurinko paistoi kirkkaalta taivalta ja lämmintä tuntu olevan ainakin kolkyt astetta.

Sisko jäi vielä tähän, kun hänen avomies lähti kotio, me mennään ens viikolla heille, koska päätettiin mennä lintsille ja viedään siinä samalla sit sisko kotio, vaikka he tulee kyllä sinne mukaan.

Täällä on masu ottanut jälleen kasvua, ja sen tiedän siitä, että viimeisetkin omat farkut ei mene enää jalkaan, vaikka ennen mökkireissua meni.

Doppleri meillä oli mukana mökillä ja vauvaa sillä kuunneltiin, sisko miehineen kuunteli siinä samalla. Kumpikaan ei oo koskaan kuullut (elokuvia lukuunottamatta ) miltä vauvan sydänäänet masussa kuulostaa ja molemmat oli kyllä vaikuttuneita.
Tiedä vaikka olis vauvakuumeen nostanu ilmoille.

Pahoinvointi on pysyny poissa, joten energiaa on riittänyt touhuiluun.

Mutta ei tässä juur nyt muuta.
Pakko mennä suihkuun, kun tää ilma on muu kauhian kuuma.

Susanna & Pähkinä 13+0
 
Minun tammikuinen taisi olla kemiallinen; vuoto alkoi yli kuukausi sitten ja tänne asiasta ilmoittaminen venyi, pahoittelen. Minut saa siis poistaa listalta. Elämässä on ylä- ja alamäkiä ja niin tämänkin asian suhteen. Olen tehnyt plussatestin jonkin aikaa sitten eli heti seuraavasta kierrosta tärppäsi uudestaan. Aika näyttää kuinka tällä kertaa käy.

Seesteistä odotusaikaa teille tammikuisten mammat!
 
Minun tammikuinen taisi olla kemiallinen; vuoto alkoi yli kuukausi sitten ja tänne asiasta ilmoittaminen venyi, pahoittelen. Minut saa siis poistaa listalta. Elämässä on ylä- ja alamäkiä ja niin tämänkin asian suhteen. Olen tehnyt plussatestin jonkin aikaa sitten eli heti seuraavasta kierrosta tärppäsi uudestaan. Aika näyttää kuinka tällä kertaa käy.

Seesteistä odotusaikaa teille tammikuisten mammat!
Onpa ikävä kuulla että ensimmäinen päättyi kemiallisena. Onneksi tärppäsi heti uudelleen. Eiköhän tämä kaveri pysy matkassa sitten loppuun saakka! :)
 
Huomenta päivää vaan kaikille! Juhaanus on vietetty ja kyllä olikin hyvä reissu. Tuli todellinen irtiotto kaikesta, kun siellä missä oltiin ei tahtonut puhelimetkaan kuulua saati, että olis nettiin päässyt :D Sinänsä ihan hyvä vaan, niin joutui lapsetkin keksimään muuta tekemistä. ;)
Ainoa miinus, että nyt ollaan itikoiden syömiä kaikki, kun myrkystä haihtui kaasu pois niin ei saatu kuin yhtenä päivänä sitä käyttää. Hitsit, että inhoan tätä kutinaa!!!

Täällä ei pahoinvointia aiheuta enää kuin väsymys, joten päästään jo aika helpolla, jos muistaa vaan levätä tarpeeksi. Sain muuten perjantaina auringonpistoksenkin, se vasta inha olikin. :( En muistanut että raskaana ollessa se iskee helpommin eikä ollut siksi hattua mukana. Mutta ihanasta auringonpaisteesta saatiin nauttia koko juhannus :) Uitiin, saunottiin, kalastettiin ja nautittiin hyvästä seurasta ;)

Ens viikon tiistaina olis sit se nt-ultra. Hieman jännittää, kun osalle on tullut sieltä huonoja uutisia. Mut eipä auta kuin odottaa. Hieman rauhoittaa se ultrakerta siellä neuvolassa kun jo silloin ainakin päällisin puolin näytti vauvalta :) Ja edellinen raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 9+4 ja se on jo turvallisesti ohitettu. Itse asiassa mulla alkoi toinen kolmannes lauantaina, nyt on viikot 12+2 :)

Vähän oon miettinyt jo kerronko asiasta julkisesti facessa ollenkaan. Toisaalta olis kiva kertoa, toisaalta olis kiva kun olis yllätys. Aiemmista ei oo ollut moista pohdintaa, kun silloin ei vielä ollut facea :D
Meillä tulee vuosi yhdessä oloa täyteen 18.7. niin mietin, et silloin voisi julkistaa asian. Tai sit julkistetaan vasta joskus myöhemmin syksyllä jonkun kivan masukuvan kanssa. Tärkeimmät ihmiset kun tietää jo ;)
 
Täälläkin juhannuslepo tuli todella tarpeeseen. Olipa ihana saada olla muutama päivä ilman ruoanlaittoa. Vaikka suurimmaksi osaksi pahoinvointi on takana päin, etoo tuo keittiö minua edelleen.
Juhannuksen aikana tuli myös kerrottua tuleville isovanhemmille ja omille sisaruksille, sekä muutamalle läheisimmälle ystävälle. Mitään sen suurempia ilmoituksia tuskin muutoin tehdään, kerrotaan kun nähdään tai jos joku suoraan kysyy.
Tsemppiä np-ultraa vielä odottaville! Meillä tuntui vikat päivät suorastaan matelevan, kun ei käyty varhaisultrassa eikä sydänääniä neuvolassa yritettykään kuunnella ekalla käynnillä.
Mukavaa viikkoa!
 
Minä en varmaan ois pysyny järjissään ilman varhaisultraa että iso hatunnosta niille jotka menee ekaan ultraan vasta näinä päivinä! :)
Aika tosiaan matelee kun odottaa perjantaita ja np ultraa. Vaikka on jo kahdessa käyny niin silti se jännittää. Tänään menossa 12+3 joten sen puolesta kaikki hyvin :)

Pitäisi alkaa katselemaan äitiysvaatteita täälläkin. Maha on vielä sen verran pieni että muutamat vanhat housut mahtuu onneksi jalkaan pahemmin kiristämättä :D paidoista en ole edes varma ostanko ollenkaan. Katsoa sitten sen mukaan kuinka isoksi se maha kasvaa että mahtuuko enää mihinkään kaapista jo löytyviin rennompiin paitoihin:giggle:

Meillä on vielä sellainen tilanne että ollaan menossa naimisiin syksyllä ja ostin jo viime kesänä hääpuvun itselleni. Se menee nyt sitten vaihtoon kun en kyllä siihen mahdu enää 5kk masun kanssa :D onneksi liikkeessä on niin hyvä palvelu että saan sen käydä siellä vaihtamassa :love: Ruuhkavuosia pukkaa kun on työt, opinnot kesken, häät ja vauva tulossa :LOL:
 
Mähän en oo tosiaan käynyt vielä missään ultrassa, että kovasti kyllä jännittää. :D Malttamaton olo jo ja silti melkein kaksi viikkoa (10 päivää, ei sillä että oisin laskenut:LOL:) aikaa ennen kuin pääsee masuun kurkistamaan. No, kai ne viikot kuluu siinä missä nämä edellisetkin.

Varailin tänään aikaa hammaslääkäriin ja sain vasta syyskuulle :eek: Silloin on jo iso maha, toivottavasti ei oo kova remontti edessä, että saisi suun kuntoon.

Mua on vaivannut alhainen verenpaine. Heikottaa jos nousee nopeasti tai seisoo liian pitkään. Inhottava vaiva ja kovin tuttu edellisistä raskauksista.

Mun tilaamat mammavaatteet pitäisi olla pian perillä. Tilasin housuja, isompia rintsikoita ja ah-niin-seksikkäitä äitiysalushousuja. Lisäksi joitakin topped a ja t-paitoja, joita voi sit käyttää muiden paitojen alla kun helman pituus alkaa loppua... Mulla menee vain yhdet housut enää jalkaan, niissä onkin kuminauhavyötärö. :LOL: Lisäksi osa hameistakin jäänyt pieniksi, sellaiset, joissa on korkea vyötärö. Joten ihanaa saada sopivan kokoisia vaatteita!
Turvotus on kyllä jonkin verran laskenut, paino on laskenut kilon, mutta maha on iso edelleen :) Nythän se rupee muutenkin kasvamaan ja siltä se kyllä tuntuukin, välillä jomottaa kohdun alueella aikalailla. :confused: Jomotteleeko teitä muita?

Mamadread ja itu 10+1
 
Hmmm.. Asioita joita ei todellakaan pitäisi lausua ääneen, mutta uhmaan kohtaloa! Pahoinvoinnit on jo vähän asettunu:censored:;) mutta on kyl viel vähä selkai fiilis, että tää ei ollu tässä...
Kiva ku nyt on miehelläki viikko lomaa ja pääsee vähä vaihtaa vapaalle. Ollaan muutaman päivän reissus miehen vanhempien kaa, niin on pari silmä ja jalkaparia enenpi tolle just vauhdilla kävelemään oppineelle esikoiselle(y) tällee lapsen kaa lähtee kyl mieluusti anopin kans reissuun:love: vaik hyvin toimeen tultii kyl ilmanki jälkikasvua, mikä on onni ku omat vanhemmat asuu eri maassa..

Hei mamadread kerroppa mikä etu on äitiys alkkareissa? Mä jo edellises raskaudes tätä pohdin, koskaan niitä kuitenkaan ostamatta..
Aattelin että selviisin vanhoil äitiysvaatteil, esikoinen ku on helmi vauva ja samaa "sesonkia". Mut kyl tästä on pian lähettävä ostamaan jotain kesävaatteen kaltaista:whistle: mul on vaa pitkii housuja ja on helteil vähä ehkä liikaa.
Onko jollai suositella hyvii äitiysvaatemerkkejä, sellasii myös imetykseen sopivia? Mitä kansainvälisempi merkki sitä parempi:LOL:(y)

Meri ja pötsi (meillähä on miehen kans tosi herkkä työnimi tälle vauvalle: esikoisennimi 2.0 (päivitetty versio)):barefoot::D
 
Hei mamadread kerroppa mikä etu on äitiys alkkareissa? Mä jo edellises raskaudes tätä pohdin, koskaan niitä kuitenkaan ostamatta..
Aattelin että selviisin vanhoil äitiysvaatteil, esikoinen ku on helmi vauva ja samaa "sesonkia". Mut kyl tästä on pian lähettävä ostamaan jotain kesävaatteen kaltaista:whistle: mul on vaa pitkii housuja ja on helteil vähä ehkä liikaa.
Onko jollai suositella hyvii äitiysvaatemerkkejä
No mä tilaan niitä sellaisia mahan päälle yltäviä. Ei kiristä tai purista. Ja lisäksi perusalkkarit pysyy hyvässä kunnossa eikä veny muodottomiksi.

Täytyy myöntää, etten yhtään katsonut mitä merkkiä vaatteet oli, tilasin hyvän ja oman näköisiä vaatteita. Varmaan eri merkkiä kaikki. :D
 
Meillä oli ultra eilen. Kylläpä hieman jännitti, mutta ihan turhaan. Kaikki oli todella hyvin. Rakenneultra sitten kahden kuukauden päästä. Seuraava neuvolassa käynti parin viikon päästä, sitten näkee onko hemppari noussu yhtään, syön rautaa tupla-annoksena koska jo nyt niin matala.
On ollut meidän elämä kiireistä viimeinen puoli viikkoa, pelkäsin että onko vauva pysynyt matkassa mukana. Olokin kyllä välillä pakottaa vaan pysähtymään ja istumaan hetkiseksi. Jospa tää muukin elämä tässä rauhoittuisi...

Mielipiteet jakava asia: hiustenvärjyy raskausaikana. :D
Minä kyllä eilen värjäytin. Niin värjäytin esikoisenkin aikana.

Toivottavasti muillakin menee hyvin!

En tiiä kirjoitinko liian aikaisin asiasta, mutta tein juuri blogiini päivityksen perheen lisääntymisestä. :D

13+0. <3
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja RubyS
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Tuosta hiusten värjäämisestä. Mä oon kyllä värjäillyt ihan normaalisti myös raskausaikana. Latvoihin käytän myös väriä tehostavaa hoitoainetta. En jotenkin osaa ajatella, että siitä olis vauvalle kauheesti haittaa, eihän sitä väriä nyt laiteta kovin usein tonne juureen, mistä vois johonkin jotain imeytyä. Kyllähän sitä väkisinkin joutuu mm. passiiviseksi tupakoitsijaksi aina silloin tällöin, jos pihalla joku polttaa sun lähistöllä etkä pysty just siirtymään. Kun ei nyt mitään säännöllistä altistusta haitallisille aineille tee. Toki jokaisella on varmasti tästä oma mielipide ja se sallittakoon. Minä ajattelen asian näin. ;)

Mua kauheesti polttelee kesäsuunnitelmat lasten kanssa. Joka paikkaan huvittais mennä, mut pitäis vähän budjetoida mihin riittää rahat :D Onneksi on ollut edes muutamia työvuoroja, niin tulee vähän extraa sitä kautta. :)
 
Moi, tuntuu et elämä vie niin mukanaan (ja tuo taapero), etten oo yhtään kerinnyt panostaa mammailuun tai ees raskauteen. Täällä oli ultra taas ja kaikki hyvin. Meidän maassa sukupuoli arvataan jo viikolla 12, ja vaikuttaisi siltä et meille tulee toinen tyttö <3 Oma olo on kyllä poikaolo, ja en ihan luota näihin ;D

Onko vielä facebookryhmää mihin pääsisi mukaan? Voisin liityä mielelläni :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! ♡

Mötti, Johan siellä aikaisin arvaillaan sukupuolta. Mutta onnittelut! ☺

Tässä on viime päivät pyöritty kyllä niin paljon.
Ollaan siskon kanssa käyty kirppiksillä ja löysin muutaman vauvanvaatteen.
Ja sit vaan pyöritty siellä sun täällä.

Pahoinvointi on nyt pysynyt poissa ja toivotaan, että näin jatkuu.
Hajuaisti on pysyny yhtä hyvänä, mä haistan vesimelonin, vaikka meillä ei sitä ole. Tosin soitin tolle meijän naapurille, ni heil on vesimelonia ja söivät sitä ulkona, joten vissiin tuuli kuljetti takin tänne päin ja mun nokkani teki lopun työn ja haistoi sen.
Tosin ei tuo silti selitä sitä, että miks mun nenässä haisee melkein koko ajan vesimeloni.

Mamadread, mäkin tilasin noita äitiysalushousuja ja ai että, kun ne on niin hemmetin seksikkäät.
(Mies niitä vähän naureskeli, mutta kyllä seksi silti kelpaa, vaikka alushousut ei oo ne seksikkäimmät. Tosin on se nähnyt mut sen näköisenä, että ei yhdet alkkarit hänen haluja vie. )
Mutta on ne mukavammat näin raskaana ollessa kuin normaalit. Mutta kyllä mä normaaleitakin käytän.

Huomenna ois tarkoitus lähteä matkaamaan kohti siskon kotia. Käydään tänään viemässä eläimet hoitoon ja huomenna lähdetään, jonka takia täytyy tänään vähän pakata.

Eipä tässä juuri tämän kummempaa.

Uskomatonta, että kohta on jo tämäkin kuukausi ohitse.

Susanna & Pähkinä 13+3
 
Ihanaa, muutamilta on tullut jo iloisia ultrakuulumisia! :) Täällä myös. Viime viikon torstaina käytiin miehen kanssa ekassa ultrassa, siellä pikkuinen uiskenteli ja kaikki oli oikein hyvin. Laskettu aika aikaistui 8.1. -> 5.1. Oli kyllä mahtavan helpottavaa nähdä ja kuulla kaiken olevan kunnossa, ja kyllä siellä sai vähän hammasta purra ettei tullut itku liikutuksesta :love: Voimia ja kärsivällisyyttä teille jotka vielä odotatte ekaa kurkistusta vatsaan ja laskette päiviä!

Huomenna aamulla menen sokerirasituskokeeseen. Se otetaan multa jo nyt alkuraskaudessa kun suvussa on ollut diabetesta. Vähän jännittää, tuleeko huono olo olla niin kauan syömättä, mutta onneksi homma on parissa tunnissa ohi. Onko muut käyneet?

Testin jälkeen suuntaankin toiselle puolen Suomea perhettä ja isovanhempia tapaamaan. Samalla reissulla kerron uutiset. Varmasti tulee hieman yllätyksenä, kun yllätyksenähän tämä tupsahti itsellekin :giggle: Mutta eiköhän tulokkaasta olla innoissaan mahdollisen alkuhämmingin jälkeen :rolleyes: Isällekin tässä nyt tulossa ensimmäinen lapsenlapsi ja isovanhemille eka lapsenlapsenlapsi.

Liikuntainto pitäisi jostain saada takaisin, se on ollut hukkateillä oikeastaan koko raskauden ajan. Hyötyliikuntaa nyt edes vähän tulee kävellen ja pyöräillen, mutta eipä paljon muuta. Onko vinkkejä? Ei meinaan tuo vatsan pömpöttely taida johtua yksinomaan kohdun kasvusta o_O:D

Teetintti ja Pikkiriikki 12+6
 
Saanko teetintti udella että kuinka lähisuvussa diabetesta on? Tai muilla jotka joutuu sukurasitteen vuoksi aiemmin testeihin? Itsellä on isän äidillä ja yhdellä isän puolen serkulla diabetes, ei tietääkseni muilla. Että lieköhän tarvii näiden takia mennä niihin aiemmin? Ei ainakaan viimeksi neuvolassa siitä puhunut (n)
 
Hei.. Täällä ilmoittautuu uusi odottaja,ensimmäästä orotellaan :) viime menkat ollu 24.4, toukokuus 25 pvä tai jotain sinne päin tein positiivisen testin .melkein heti alkoikin pahoinvoinnit ja niitä jatkunu siitä asti :D
kirjoottelinki jo eilen epähuomiossa tuonne toiseen tammikuun tähtöset *kesäkuu* ryhmään :)
eilen oli eka neuvola käynti ja sydänäänetki kuului :)
viikkoja neuvolan mukaan 9+3.

mielellään tulisin mukaan fb ryhmään jos on :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Narana85, totta kai saa udella :) Äidilläni on diabetes (2tyyppi) ja äidin puolen suvussa sitten jollain serkullani, en tarkemmin muista kun ei tekemisissä juurikaan olla. Koe on nyt ohi. Aikas öklöttävää sokerilitkua siellä juotettiin, mutta ei tullut kovin yököttävää oloa kuiteskaan, onneksi. Huomenna jo voi soitella neuvolasta tulokset.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Täällä oli eilen vauhtipäivä. Käytiin esikoisen ja hänen tätinsä kanssa Linnanmäellä ja illalla tapasin vielä muutaman ystävän ravintolassa. Olin kyllä kotiin päästyäni ihan poikki, vaikka hauskaa olikin. Laitteissa käymisen jätin suosiolla pojalle ja tädilleen, itse keskityin paahtumaan auringossa ja siltä kyllä näytänkin :eek::D

Liikunta-asioita mäkin oon miettinyt. Mulle parhaimmalta on tuntunut pelkkä kävely, mutta oon tehnyt pitkiä, yli tunnin lenkkejä. Uintia sanotaan kanssa hyväksi raskausajan liikunnaksi. Mä sain neuvolasta myöskin jonkun läpyskän, jossa oli suositeltavia lihaskuntoliikkeitä ja niitä oon tehnyt jonkin verran. Mutta mulla tulee helposti paineen tunne alavatsalle jos syke nousee liikaa, jo tosi kevyesti saa ottaa.

Mä teen pian uuden pinon heinäkuulle ja jos ei kellään ole mitään sitä vastaan, niin poistan listasta ne, jotka eivät ole kirjoittaneet kuukauteen, kuten jo pinon alussa oli puhetta. Listalle pääsee toki takaisin myöhemmin. Jos siis luet taustalla ja haluat pysyä listalla, huuda hep. :)

Mimmik tervetuloa! Milloin on sun laskettu aika? Että tulee oikein merkatuksi.

Mamadread ja itu 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka vaan kaikille meillä on rv 12+5 menossa ja nyt rupeaa monen viikon aamu pahoinvoiti helpottamaan vihdoin. Täällä myös on turvotus aika hurjaa. päivisin ei kauheasti ehdi lepäilemään kun ensi kuussa 2 vee täyttävät kaksoset (esikoiset) pitää kiireisenä. Ihanaa kesää kaikille ☺
 

Yhteistyössä