Tammikuun tähtöset 2014

paivih, miten olis hoitoöljy kuivalle iholle, ootko kokeillu? Puuvillasen alle vaikuttamaan yön yli? Miten usein kylvetätte ukkelia, miten se vaikuttaa ihoon?

Meillä toissayö oli vähän levoton, nukkumaan ennen yheksää, syömään klo 23, 2 ja 6. Nyt mennään yhen pysähdyksen taktiikalla mut tyttö menikin nukkuun vasta kymmenen jälkeen. Aina silloin tällöin on näitä öitä, tulispa tästä jokin trendi. Mielellään imetän yölläkin mut yli kaks syöttöä väsyttää heti paljon enemmän, samoin jos pitää alkuyöstä keskeyttää omat unet ja useemmankerran yöllä pumpata maitoa. Millonhan sitä voi vaatia nukumista ilman yösyöttöjä? Ei mun tissit vielä sitä kestäis mut mietinpähän vaan... :) "Sitä jaksaa paremmin kun on mitä odottaa!" :LOL:

kaiho, kiitti linkistä! Jospa sitä intoutuis :) Miten teillä vauva reagoi tuohon, entä jos jää joskus tekemättä?

Me oltiin kans eilen mummulassa, tehtiin näin koska halusin ite viettää ekan oman äitienpäivän kaikessa rauhassa omalla porukalla kotona :) No, kyllähän tuo yhä hymyili ja naureskeli mummulle ja vaarille sylissä ollessaan mut vaan jos ite pysy näköpiirissä. Ja välillä silti sylittelijän naamaa katsoessa saatto yhtäkkiä suupielet mennä kammottavan murheelliseks kunnes äiti tuli katteleen ja silitteleen. Mut vielä se riitti, saattoi olla sylissä näin :)

Harmitti vähän kun tytön isoisä piti tyttöä istuvassa asennossa sen muutaman hassun minuutin ku tyttö oli siinä... En vaan kehannu sanoo mitään, aattelin et jospa se ei olis vaarallista noin lyhyen aikaa...? :( On se niin vaikea antaa omaa pientä toisten käsiin!

Jee, hyvää äitienpäivää meille!! Mies värkkäs jotain salamyhkäistä illalla keittiössä ja piilotti tuotoksensa jääkaappiin ja kielsi kurkkimasta joten jotakin huisia on luvassa aamusta :p Ihan yllätyin liikutuin :saint:
 
Aluksi käytettin öljyä, ja ainakaan siitä ei ollut enempää apua. Kylvyssä käydään 2-3krt/viikossa. Kuivuu ihan korpuksi ja ite sitten pikkumies raapii itteesä.Mutta neuvolassakin vaan sanotaan, että pintakuivaa ja rasvailkaa.

Ei haittaa, meille neuvottiin fysioterapiassa asentoja sylitukseen kun vauva asento ei enää kiinnosta. Ja se 6kk istuttamis juttu on kuulema vanahaa tietoo. Toki, ei ennen 6kk saa istuttaa kovalla ( lattia, syöttötuoli) mutta sylissä oli monia asentoja miten voi pitää pystymmässä asennossa.

Tämäkin yö meni hyvin. Klo 21.15-0700. Eikä kertaakaa tarvinnu yölä tuttia olla laittamassa. Jatkoi kyllä vielä unia nyt ku söi. Liekkö vihdoinkin alkoi kokonaiset yöt??

Mutta oli aika "painajaismaiset" unet itellä. Tein positiivisen raskaustestin. Toivottavasti ei oo enneuni, vaikka vauvakuumetta pukkaa. :O
 
Eikö oo jännä miten pienet osaa raapia itteensä ku jostain kutittaa? Meidän tytöllä on jo monta viikkoa ollu kunnon karstat päänahassa, ollaan laitettu öljyä ja apteekin karstashampoota mut ei oo lähteny. Mies uskalsi hiukan kynnellä rapsuttaa kokeeksi pieneltä alueelta ja hyvin lähti... ite en uskaltanu ennen ku tänään ku näin miten tyttö ite hirmusen touhukkaana rapsutti päätään niin että karstat pölisi ja rapina kuulu! Uus juttu tuo. Totesin sit et mieluummin varovasti rapsutan sen sieltä ite ku katon miten toinen pahoinpitelee ihtiään. Ihana kun sen saa poies, sitä oli kamalan paksu keltainen ruma kerros.

Ok, kiitos tiedosta tuosta istumisesta! :)

Vau, onnittelut harvinaisen hyvin yöunia nukkuvasta pallerosta, t. Kateellisten kerho :D No, hyvin täälläkin minusta meni viime yökin, 22.30 tissiltä unille, neljältä syömään, kuudelta kakat ja kukkumista hetki, kahdeksan jälkeen ylös ja syömään. Neidin levottomuus ei vielä oo siirtyny yöuniin... kop-kop.

Heh, hyvät unet :D Onko yritystä ollu vielä? Tuli siitä mieleen et mulla on ollu kerrassaan antoisa äitienpäivä! Mies oli värkänny mun imetysdieettiin passaavan kakun, ostanu ihania kukkia ja ja... muutaki sain :p Just tällä viikolla murehdin et tuleeko meistäkin pariskunta jolla ei oo seksiä ku jussina ja jouluna mut nyt oli niin hyvää eikä ihteä sattunu yhtään et jospa se tästä taas. Mitään ei kyl käytetty kröhöm, ties mitä unia ite alan nähä :D Aivan kauhee vauvakuume täälläkin voi voi miten jaksas oottaa vielä..?
 
Viimeksi muokattu:
Maddi, en ihan joka päivä ole tehnyt tuota hierontaa, joskus tyttö näyttääkin väsymisen merkkejä vähän ennakoitua aiemmin ja silloin olen suosiolla jättänyt välistä. Reaktio on usein sellainen, että alkuun touhottaa ja venkoilee normaaliin tapaansa kun laitan hänet hoitopöydälle, mutta nopeasti rauhoittuu kun alan hieromaan. Katselee silmät suurina ja väliin hymyilee, on jotenkin tosi rentoutunut :)

Tuli mieleen tosta Maddin jutusta, että olen itse nauttinut seksistä ja läheisyydestä ylipäätään ihan eri tavalla kuin ennen raskautta, en tiedä onko siihen mitään yhtä tiettyä syytä. Tuntuu, että suhtaudun omaan kroppaani paljon rennommin kuin ennen, kaikista ekstrakiloista ja raskausarvista huolimatta. Jotenkin itsevarmempi olo, vaikka voisi kuvitella että tilanne olisi juuri päin vastoin :D Hassua. En silti ole tyytyväinen tähän nykykuntoon, vaikka on noita raskauskiloja jäljellä enää 5, haluan niistäkin eroon viimeistään kesän loppuun mennessä.
 
Meillä kans rapsutellaan päätä :D hauskan näköstä puuhaa.

Meillä ei yritystä oo. Mutta huonomuistisena ihmisenä minipillerit saattaa unohtua ottaa ja aika venyy. Niissä kuin on se, että joka päivä pitäisi ottaa samaan kellon lyömään niin ehkäisyteho säilyy. Hups! :D

Minäkin sain kukkia ja suklaata äitienpäivän kunniaksi. Ja ruuan koko viikon valmiina nenän alle :)

Mulla olisi vielä raskauskiloja reilu kolme jäljellä ja parikyt kiloa ylipainoa ennestään... Jospa nämä tästä alkaa karista kun pääsee kunnolla lenkille ja jaksaisi katsoa mitä suuhunsa laittaa.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!
Enpä olisi vuosi sitten kuvitellutkaan että mä olisin suloisen pikkutytön äiti, voi kuinka elämä voi muuttua niin nopeasti ja niin ihanalla tavalla! <3
Meillä päivä vietetty ensin oman pienen perheen kesken ja iltapäivällä syömään omien vanhempieni luokse. Eihän meidän neiti siellä nukkunut juuri ollenkaan kun ei ollut vaunuja ja liikettä mutta todella hienosti jaksoi seurustella kaikkien kanssa ja väläytellä sitä ihanaa hymyään! Vielä ei ainakaan tunnu vierastavan ketään.

Mä oon ollu tosi laiska ton vauvahieronnan suhteen, neiti kyllä tuntuu nauttivan siitä, mutta aina tuntuu ajankohta olevan hakusessa. Kaiho: onko sulla joku tietty rutiini sen hieronnan kanssa? Esim ennen päikkäreitä? Olisi kyllä ihanaa saada jotain vinkkejä, voiskohan ton hieronnan avulla saada neiti nukkumaan joskus sisälläkin noita päiväunia ja tietenkin vielä omassa sängyssään?

Karstaa tuli ihan kamalasti ensimmäisen 1 1/2 kk aikana...yritin sitä rapsutella ensin öljyllä (öljyä n 30min ennen kylpyä, sit lämmin kylpyvesi jonka jälkeen harjailin äp tulleella harjalla), tolla tavalla kyllä lähti hyvin mutta muutaman päivän jälkeen karsta tuli takaisin ja sitä oli vielä enemmän! Netistä luin että vauvashampoo auttaa, ja niinhän se on auttanutkin. n 2x viikossa kun oon pessyt neidin hiukset niin karsta on pysynyt kurissa, toki sitä vielä on jonkin verran mutta ei ole lisääntynyt yhtään.

Mä myös luin tosta istumisestä. Se on ilmeisesti vanhan kansan juttuja (kovin tuntuu kauhistuttavan monia), muttakun meillä neiti oikein punnertaa itsensä ylös istumaan kun hänen käsistään ottaa kiinni. Oon yrittänyt pitää sylissä vähän enemmän makuuasennossa kuin istumassa mutta neiti on kaikista tyytyväisin kun pääsee osallistumaan ruokapöytäkeskusteluihin äidin ja iskän kanssa :)

Yöunet täällä edelleen tosi katkonaisia, eli liityn tuohon kateellisten kerhoon :) nukkumaan 20-21, klo 2 syömään, klo 5 syömään ja viim 6.30 ylös. ärghh aivan liian aikaista mulle :)

Seksiä harrastettu pari kertaa, on jopa tehnyt mieli enemmän...tiedä häntä johtuuko siitä kun ei syö pillereitä? Kohta tohonkin tulee tietty muutos : /
 
Oi, onpa ihana ku kaiho teet tota vauvahierontaa ja tyttö tykkää :) Jospa tuon innoittamana sais iteki ton nyt alkuun. Meillä ainut läheisyysrutiini on illan tissimaraton :) Tyttö mussuttaa tissillä helposti tunnin pari. Samaa tissiä jaksaa pitää suussa kauan, ei kyllä varmasti koko aikaa ime kunnolla vaan nautiskelee ja nukkuu vaan. No, tv:tä töllötän, luen tai juttelen miehen kaa siinä, johonkin tarpeeseensa tyttö siinä tissillä on joten annanpa olla ku ei oo tähän mennessä siihen jääny koko yöksi. Ilmoittaa halusta siirtyä sänkyyn nukkumaan irrottamalla otteen ja ensin nostamalla kädet raukeena pystyyn ja sit heittäytymällä silmät tiukasti kiinni totaalisen veltoksi ja rennoksi :D Jokin kiintiö siinä selvästi tulee täyteen :D

Hmm joo, jollain tavalla sitä on itekin rennompi. Ennen en olis esim. todellakaan kehdannu istua pytyllä miehen nähden mut nykyään aivan sama jos näkee, jotenki synnytyksen näkeminen ja jakaminen vei tollasia turhia estoja :D Mies ei varmaan ikinä oo sanonu mulle mitään niin syvällä kunnioituksella ku äimistelyn siitä minkä homman tulin tehneeksi ku pukkasin tuon tytön ulos silloin synnärillä - tais näyttää yhtä työläältä ku olikin. Jotenki sitä itekin kokee et arvostaa omaa kroppaansa nyt enemmän ku on saanu kokea raskauden ja synnytyksen ja sitä kautta luonu uutta elämää :) Siinä ei ulkoiset seikat niin merkkaa, kroppani kannan äiti-ihmisen ylpeydellä ja kaikesta syvästi kiitollisena. Äitiys on ollu mulle se juttu jonka jälkeen on tuntunu et jos nyt kuolisin niin voisin jotenki olla elämääni tyytyväinen.
 
Muuten, täälläkin alkanut ilmetä jonkinlaista vierastamista ja eroahdistusta. Tytöllä on yhet kummit ja vaikka samassa kaupungissa asuukin niin sen verran harvoin näkee et tyttö parahti aivan surkeena itkuun vähän ajan päästä siitä ku kummitäti otti tänää syliin :O Lisäks nukuttaminen on menny nyt vähän levottomaks, pieni alkaa surkeena ulvoo ku jää yksin :heart: Saadaan vissiin alkaa ite mennä samaan aikaan nukkuun jatkossa...
 
Hyvää äitienpäivää vielä näin jälkikäteen! Meillä mies ja minimies muistivat minua ihanilla kukilla ja vietettiin koko päivä vaan ihan omissa oloissamme. Onneksi ei tarvinnut anopilaan mennä! Meidän välit on ihan hyvät ja asialliset, kunhan kumpikin vaan kunnioittaa toista eikä änkee toisen "reviirille"!

Äidin pikku pallero täytti lauantaina JO 4 kk! Just äskenhän mä vasta synnytin.... Aika menee ihan siivillä...

Meilläkin on vierastettu jo pari viikkoa. Kenenkään muun paitsi äidin ja isin syli ei meinaa kelvata, heti tulee kauhee huuto, jos huomaa, että on jonkun muun sylissä. Jotenkin tulee tosi otettu olo, kun tietää olevansa se maailman tärkein ihminen pienelle :) Äidin sylistä on kyllä sitten turvallista tarkastella muitakin ihmisiä, kunhan eivät liian lähelle tunkee :D

Ja kuten jotkut jo tuossa aiemmin kirjotti, niin syömisestä on tullut pelleilyä. Imettäessäni vältän katsomasta vauvaan päin, koska heti jos meidän katseet kohtaa niin vauva irrottaa otteen ja alkaa hymyilemään ja sitten taas tarttuu muutamaksi sekunniksi tissiin kunnes taas pitää katsoa että katsooko se äiti ja sitten taas hymyillään. Maailman suloisinta katseltavaa, mutta pitää vähän keplotella, että saan pienen syömään kunnolla.

Täällä on nyt omat jalat löydetty ja ne kiinnostaa niin, että niitä pitää koko ajan nostella ja ihmetellä ja kurottaa käsillä niihin. Vielä ei ole ylttänyt varpaista tarttumaan, mutta sekin on jo tosi lähellä.

Meilläkin on pojalla kasvoissa kuiva iho. Rasvailen sitä useampaan otteeseen päivän aikana tuommoisella lisäaineettomalla kehäkukkavoiteella. Auttaa kyllä todella tehokkaasti myös pieniin punoituksiin ja näppyihin. Suosittelen kokeilemaan!

Viime yö täällä nukuttiin 21:30-05, jolloin herättiin syömään ja sitten nukuttiin vielä 8:30 asti. En voi valittaa!

Huomenna onkin lääkärissä 4 kk tarkastus.
 
Viimeksi muokattu:
Neitoperho87: Teen tota hierontaa ennen yöunille käyntiä, hieronnan jälkeen syötän vauvalta tajun kankaalle ja laitan unille. :)

Aaaaaargh, tänään ollut hankala päivä, ei ole ollut oikein mikään hyvin niin äidillä kuin tyttärelläkään :D Kaivoin ompelukoneen ja ajattelin että ompelen tytölle ruokalappuja. Ajatus hyvä, toteutus ei, kanttinauhojen kanssa turaillessa päätin että ehkä sijoitan ja ostan H&M:ltä kasan ruokalappuja :D Käsityöpeukalo keskellä kämmentä.
 
Meillä on yö syönti jänyt unholaan. Tai 5-7 välillä syö ja sit jatkaa unia 9.30, nukkumaan memee 20-22 välillä.

Minäkin haluaisin tehdä käsitöitä. Raskaana ollessa t3in ihan jumbo paljon. Pojalle 2x fleecehaalaria, huppareita, colitsi haalarin, "kuolalappuja".... nyt ei enää mukamas ehdi.
 
Täälläkin meni kolme yötä putkeen noin klo 22-4 :O Viime yönä klo 2 heräsin pieneen ääntelyyn ja jonkin ajan kuluttua kyllästyin ku en saanu ite nukuttua niin otin tytön sängystä tissille, syönnin jälkeen neiti taas nukahti. Heti kun lopetan maidon luovutuksen alan kyllä yrittää saada tytön yli tuosta klo 2 syötöstä, tyttö kun näkyy jo itsekin jättävän sitä välistä.

Ensi kuun alusta ajattelin lopettaa luovutuksen, varmaan vähän pakko kun pitää tytöllekin alkaa pumppaamaan maitoa sillä menen itse aamupäiviksi jatkamaan loppuja opiskeluja ja mies vahtii tyttöä. Vieraalle en halua tyttöä jättää hoitoon jo vierastamisenkaan takia enkä miehellekään liian pitkäksi aikaa. Vauvalle kuulemma tulee mieletön ahdistus jos joutuu kovin pitkäksi aikaa eroon äidistä jonka kanssa vauva luulee olevansa yhtä! Nipin napin siis uskallan nuo aamupäivät olla erossa noin pienestä. Vissiin vuoden ikäinen kestää jo vuorokauden eron äidistä mutta sitä pidemmälle ei riitä kapasiteetti pitää äiti mielessä, on se napanuora vaan niiiin lyhyt alussa :O Vuoden iässä aattelin laittaa tytön päivähoitoon ja mennä ite töihin, miten te?
 
Ei ole työpaikkaa minne palata. Ja meillä pikkumies menee aluksi mummon luo hoitoon ,os tuurilla pääsisin entiseen työpaikkaan takaisin. Jos en pääse, niin olen kotona niin pitläön kun rahat antaa myöten.
 
Mä palaan töihin syyskuun puolivälissä. Mulla on mahdollisuus tehdä 6 h työpäiviä ja joinakin päivinä viikosta töitä myös kotoa käsin.

Meilläkin meni pari yötä niin, että vasta klo 5 heräsi syömään, mutta viime yönä taas 3:30 ja 05 syötiin. Meillä aloitetaan viidennestä kuusta lähtien kiinteiden syöttäminen maidon ohessa. Juuri eilen puhuin lääkärin kanssa ja saatiin jo ohjeet luettavaksi kotiin, joita voidaan opiskella nyt tämä kuukausi :-D poika sai kehuja, että on todella hyvin kehittynyt, liikehdintä, refleksit, pään kannattelu jne. Jäi hyvä mieli äidille 4 kk tarkastuksen jälkeen :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo palaamassa töihin vielä/koskaan?! Mietittiin miehen kanssa jo ennen raskautta että voisin jäädä kotiin hoitamaan lasta ja auttelemaan tilan töissä...kun ei mikään pakko oo käydä muualla. Päätös on loppukädessä mun mut haluan olla mahdollisimman kauan kotona ja seurata neidin kasvua ja kehitystä:) tietenkään kaikilla ei tätä mahdollisuutta ole ja ymmärrän kuinka joskus on varmasti ihan kiva jos olis jotain ihan omaa:)
Ääh meillä mentiin joku aika sitten vielä suht pitkillä yöunilla 20.30-4...nyt 8.30-1/2/3 ja tottakai se iki-ihana klo 5.30,jonka jälkeen nukutaan enää tunti max. Koskahan ne yöunet pitenee? Toivottavasti kun kiinteät tulee kehiin nim.toiveikas :)
Tänään neiti nukahti iltapäiväunille syliin,jossa tuhisi niin suloisesti 2tuntia...päätin sitten et kun herää lähdetään ulos vaunuileen että neiti pääsee katselemaan maisemia, niin pikkuinen nukahtikin uudestaan kun kuunteli viereisellä pellolla olevan traktorin pörinää :) pakko hehkuttaa kun sain sinä aikana ajettua nurmikon...ilman yhtä ainoaa keskeytystä:)
 
Titti, kyllähän se lämmittää jokaisen äidin mieltä ku lapsi kasvaa ja kehittyy hyvin, ymmärrän ihan täysin! :) ja siitä on syytäkin olla ylpeä. Lasten kasvatus ja hoito on kuitenki aika vaativaa niin hyvä ottaa kaikki positiivinen siitä irti ni jaksaa paremmin :) Ihana että lapsi on terve, siitä kiitän ite usein.

Neitoperho87, hyvät päikkärit on aina ilon aihe! :D Mulla tulehtu varvas enkä sit oo paljo viittiny rasittaa sitä ulkona kävelyillä eikä tyttökään oo sitte saanu normaaleja vaunupäikkäreitään... :( Nukkuu sen 45 min sisällä vaunuissa tai 30 min tissillä ja päivät menee levottomaks ilman rytmiä. Onneks on viikonloppu ja mies voi vaunuilla.

Itekin tein joskus käsitöitä mut nyt oon myymässä lankojani ku enhän mä ikinä mitään enää kerkee... :D
 
Täällä on laitettu äitiin liikettä niin yöllä ku päiväsaikaankin, tyttö alkoi yhtäkkiä eilen kääntyillä ihan koko ajan selältä masulleen! Muuten kiva mut ei sit pääse eteenpäin eikä ees malta yrittää ite takas selälleen niin sit huudetaan äiti hätiin ku on hetki oltu siellä masullaan. Nukkumaan mentäessä ja aamuyöstä mentiin sängyssäki sit jumppaa ja mahalleen tyynyt ja peitot mytyssä, eipä oikein uni tullu kellekään meistä ja nyt tyttö nukahti mut äiti ei saa unta...

Toinen uus juttu on rintakumi ja siitä eroon hankkiutuminen. Toiselta rinnalta saan nyt yhen päivän harjoittelun jälkeen tytölle aivan upeasti oikean otteen, toiselta puolen hankalampi. No, saa nähä miten lähtee sujumaan, olis vaan ihana ilman sitä rintakumia.

Jahas, lyhyet päikkärit, neiti vissiin heräs ja veti mahalleen ja alkoi huutaa hohhoi... :D No onneks en ite ehtiny nukahtaa.
 
Heipsan.

Meillä ei enää nukuta päiväunia kuin max 4x30min. Oltiin ulkona tai sisällä. Vaunut liikkuu tai ei liiku. Mutta yöt meillä on nyt nukuttu täysin. Klo 21-08 tai 22-09.30 Riippuen monelta malttaa unille ja monelta on viimeiset päiväunet nukuttu. Voin sanoa, että tuntuu vähän höntiltä nukkua koko yö. Ei edes tuttia tartte olla antamassa yöllä.

Meilläkin käännyttiin selältä mahalleen pari päivää sitten, mutta taisi tapahtua vahingossa :D Pienellä alku avustuksella kyllä kääntyy sitten.
 
Taitaa olla aika harvassa noin hyvin yöt nukkuvat vauvat :O Meillä vaihtelee edelleen, yhtenä yönä heräs peräti kolmesti, joskus kahdesti noin klo 2 ja 5, joskus vaan kerran noin klo 5. Näin jos laskee yöunien olevan välillä noin klo 22-7. Aamusta jatkaa syönnin jälkeen yleensä vielä tunteroisen unia. Päikkärit vaihtelee myös, tissillä torkkuis kaikki päikkärinsä mut jos jaksaa ja voi vaunuilla niin saattaa nukkua päivässä useammankin tunnin vaunuissa. Liike nukuttaa mutta joskus saan sisälläkin vaunuissa jatkamaan unia, vaatii kyllä välillä vaunujen liikuttelua.

Oli aika kauhean kuuma tänään, pakolliset jutut hoidettiin mut muuten on pysytty sisätiloissa. Tytölle puin lyhytlahkeiset päälle, tarkkaan sai seurata ettei paistu.

Mulla on iskeny jokin juttu, vaivoja toisen perään. Siitepölyallergiakin pärähti yhtäkkiä taas kiusaksi. Ihanaa kesää :D
 
Maddi sama täällä, meilläkin yöt katkonaisia. Neiti herää vähintään kerran ennen klo 5.30, jonka jälkeen meillä 'yritetään' nukkua vielä vähän yli 6. Joskus paremmalla, joskus huonommalla onnella.

Mutta miten voikaan aurinko antaa energiaa, ei väsytä läheskään niin paljon kuin vielä kk sitten. Mä niin nautin siitä kun neitosen voi vaan laittaa vaunuihin ja lähteä ulos ilman sitä pukemishärdelliä. Taidetaan molemmat olla sellaisia kesän lapsia (mä nyt olenkin heinäkuussa syntynyt) kun nautitaan niin paljon. Neiti on ihan onnessaan paljain varpain vaunuissaan, jokeltelee ja naureskelee :) Voi pientä!
Saa tosiaan olla aika tarkkana siitä mitä neidin päälle pukee. Viimeiset kolme päivää kun auringossa on ollut n 30 astetta, niin päällä ainoastaan sellainen sortsipuku ja makaa vaunuissa sen äitiyspakkauksessa tulleen siili unipussin päällä. Tuntuu että silti on pää märkänä, mutta ehkä kiva kuitenkin että nukkumisalusta on pehmeä?

Siitepölyallergiaa tälläkin suunnalla, eikä mikään ihme. Auto on joka aamu ihan keltainen kun se on parkissa koivun alla :) Vältyin raskausaikana allergioilta ja migreeniltäkin...jännää kuinka se voi vaikuttaa niin. Oliko sulla Maddi raskausaikana mitään oireita?
Mä pohdin pari päivää uskallanko edes ottaa mitään lääkettä kun mua väsyttää ne kaikki ja aprikoin josko oon niin väsynyt etten sitten jaksa hoitaa vauvaa, mutta pari päivää pärskittyäni ja raapimalla silmät irti päästä luovutin ja otin viime yönä ensimmäisen. Pystytkö sä Maddi ottamaan mitään kun imetät?

Järjestin kaverille vauvakutsut jotka pidettiin viikonloppuna. Oli ihanaa katsella sen pyöreää vatsaa ja kuinka siellä pikkuinen liikkui kovasti. Tuli kauhea ikävä sitä tunnetta kun vauva mahassa :) ei kuitenkaan niin paljon että olisi minkäänlaista vauvakuumetta! heh :)
 
Täällä on lyhyet päikkärit johtanu parina viime päivänä nyt siihen et yöunet alkaa klo 19-20 :O No toki herää sit kohta tunnin kahen päästä tankkaamaan lisää tai ei halua yksinään nukkua mut syötön jälkeen takas unille ja sit herätys taas siinä klo 5 seuraavan kerran. Jännä ku just kun ehit oppia tytön rytmin ni sit se taas muuttuu :D Vierivä kivi ei sammaloidu :D

Oon itekin syntyny keskellä talvea mut silti inhoan talvea kaikista eniten... kevät on lemppari, sit kesä ja sit syksy :) On tosiaan todella helppoa nyt kevään tultua lähteä jonnekin kun tytöllekään ei tarvi niin hirveästi pukea! Suunnilleen myssy päähän ja menoks :D Hmm en muuten ite ollu hoksannukaan miettiä vaunujen pohjan pehmeyttä ku otin makuupussin pois, pelkkä ohut peite alla :O No ei vissiin oo mikään herkkis toi tyttö, eikä oo siinä onneks äitiinsä tullu :D

Meillä ei tyttö oo vielä löytäny noita varpaitaan, sormet on yhä se juttu. Ja mahalleen puskeminen, eilen illalla käännettiin se monesti takas kyljelleen mut toinen oli niin innoissaan et ei malttanu nukkuu ennen ku sai kääntyillä. Sit nukahdettuaanki veti vielä mahalleen ja jäi siihen nukkuun kuten tänä iltana. En tiiä mitä tekis, toinen näköjään niin tykkää nukkua naama vasten tyynyä, oikein hieroo sitä siihen, mut eikö mahallaan nukuttaminen ainaki ihan vastasyntyneillä lisää hiukan kätkytkuolemariskiä? Lisäks murehdin et toiselta loppuu happi ku röhnöttää niin turvallaan siellä... Ainaki sen mitä pysyy mahallaan, en tiiä kauanko lopulta nukkuu niin, nyt yöllä ku heräsin ni tyttö oli selällään ihan poikittain, mitä se oikein touhaa yöt ku me nukutaan :D

Viime keväänä mulla ei ollu niin mitään siitepölyallergiasta! Tais olla maltillisesti pölyjä eikä mun allergia varmaan oo pahimmasta päästä. Tänä keväänä oli aiemmin jo vähän oireita mut nyt tällä viikolla oireet räjähti ihan uusiin ulottuvuuksiin, tällaista ei oo vielä ikinä ollu :O Silmät kutiaa niin tisti ja oon tänäänki aivastanu jotain 30 kertaa! :stick: Meen huomenna muutenki lääkäriin ja ajattelin siellä pyytää jotain tippoja tms. Mitään pillereitä en taida uskaltaa tosiaan ottaa :(

Jahas ja pallero simahti syliin... :heart: jospa tästä iteki menis jo nukkuun, hirmunen väsy itelläkin. Varmaan keho nyt alkaa vaatia univelkojen paikkausta vaik aika hyvin tyttö onkin antanu nukkua et ei passaa kyl valittaa vaik nyt vähän levotonta välillä ollukin.

Täällä on vauvakuume vaik ei siinä mitään järkeä ookaan... :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Äkki kommentointi nopeasti. Pitäisi olla jo itsekin nukkumassa, mutta tekasin kynnet itselle ihan omassa rauhassa. Pari tuntia siinä vierähtikin mukavasti :)

Meille neuvolassa sanottiin, että vauvan on turvallista nukkua mahallaan kun itse alkaa kääntyillä.

Meillä pikkumies nukahti tänään klo 20.30, joten odotettavissa olisi aamulla klo 8 herätys. Tänä aamuna heräsi jo 7 jälkeen, kun oli tullut kakki pöksyyn :D

Mutta nyt äkkiä itsekin unille.
 
Oon nyt antanu tytön nukkuu mahallaan ku kerran tykkää (ja tunnustan voimattomuuteni tämän realiteetin edessä, eipä tuota enää voi nukuttaa tietyssä asennossa ku toinen jo ite pyörii miten päin vaan) ja tyttö vissiin jotenki tottunu masullaan nukuskeluun muutenki ja ette arvaa mitä on tapahtunu!! :O Tyttö nukkunu parit viime yöt jälleen yhellä syötöllä ja päivällä päikkäreitäki pinnasängyssään! Tänään peräti 2,5 h iltapäivästä. Jos tästä tulee tapa ni en tiiä mitä teen kaikella tällä uudella ajalla... :LOL: No, voi olla ihan sattumaa mutta tuntuu että naaman hierominen ja nojaaminen johonki rauhottaa tyttöä, tekee samaa tissillä :heart:

Maito ollu tiukassa ja tyttö välillä surkeena ku ei heti tuu vaan joutuu heruttelemaan... Välillä tuntuu ettei tuu ollenkaan, en tajuu miten nyt tällee yhtäkkii, ilman mitään varotusta!? :stick: Raskausoireita ollu monta päivää, oon tehny ite testiä ja kävin nyt labrassaki mut ei ees labran testissä hcg:tä! Jään seuraamaan tilannetta siis... :popcorn: Mut luultavasti meikä on nyt jotenki luulosairas tai hormonit kiusaa mua, ehkä kuukautiset tulossa? Onko teillä ollu tollasta?
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs buumi se tällainen on että kaikkien muiden pienokaiset nukkuu jo niin hyvin? Just tänään pohdittiin miehen kanssa että mitä tehdään kun yöunet on niin katkonaisia...mennäänköhän meillä liian aikaisin nukkumaan kun neiti simahtaa viimeistään klo 21?! On meinaan niin pirteä heti kuuden jäljestä.täytyy kokeilla josko sais venytettyä tuota yöunille menoa. Päivät on kans muuttuneet päikkäreiden suhteen,enää ei kyllä tarvi työnnellä vaunuja montaa tuntia mutta nukkuu sitten vain 30min jonka jälkeen on pirteä kuin peipponen...yrittääköhän jättää pois unia?
Ihanaa kuitenkin että toivoa on ja muiden vauvat nukkuu jo noin hienosti!

Meillä ollaan Maddi nukuttu mahallaan jo kauan...neidin masuvaivat ei selkeästikkään vaivanneet niin pahasti kun nukkui näin. Sairaalassa itsekin pelkäsin vauvani saavan liian vähän happea imetyksen aikana kun naama niin kiinni ihossa mutta hoitajat varmistelivat minulle että kyllä ne vauvat jo osaa vaihtaa asent.en siis osannut pelätä tuota tukehtumista kotiin päästyämmekään vaan ihan hyvillä mielin laitoin neidin nukkumaan mahalleen. :)
 
No joo en tiiä mikä juttu tää on... ensin olin iloinen ku toinen vihdoin nukkuu sisällä päikkärit mut nyt nukkuu taas, nukkunu puol tuntia jo, ja alan enämpikin jo ihmetellä ja huolestua, onkohan toi kipiänä :O
 

Yhteistyössä