*Tammikuun tähdet-11* MEIDÄN KUU <3

Huomenta vain:p

Viime yö oli sitten mitä oli. Mulla oli koko illan kipeitä supistuksia puolen tunnin välein ja ne jatku silleen säännöllisenä puolille öin. Sitten koko yön supisteli noin tunnin tai parin välein niin että heräsin siihen. Muutin sohvalle yhdessä vaiheessakin ja pyörin tuskanhiessäni. Unen saantia ei auttanut yhtään se että pompula pyöri ja myllersi potkujen kera pitkin yötä. Illalla oli paikoillaan ainoastaan supistuksien ajan. Vauhtia siis riittää ja mahanahat paukkuu.

Päivän ohjelma pitkälti samanlainen: lumitöitä ja pientä ulkoilua, ehkäpä käsitöitä siihen lomaan.

Palaillaanpas taas

Johanna ja pompula 39+6
 
Sama täällä, supistuksia koko ilta ja yö ja ylilevoton vauva (miten se mahtuu vielä myllertämään niin!). Mulla ne supparit tulee aika usein ja suht säännöllisesti, mutta eivät ole kovin kipeitä. Niin toivon että pian jotain tapahtuisi! No nyt aamupuuroa napaan ja ihmettelemään mitä tämä päivä tuo tullessaan!
Flip 38+2
 
Täälä kans huono yö takana :( tunnin välein nukahtelin mutta heräilinki yhtä useesti kyllä.. jospa ens yönä parempi onni!
vattaa on kovetellu ja täälä myös ylivilkas masuasukki varsinki iltasin ja öisin pitää hereillä!
toivottavasti vaikka ensviikola alkas jotain tapahtua!
37+3
 
Mikähän on ollut kuun asento viime yönä, kun minäkin makailin sohvalla tv:tä katsellen klo 03-04.30...... Ei saanut nukuttua, en niinkään ollut mistään kipeä, mut olo alkaa olla sen verrna raskas että hyvää asentoa on vaikea löytää.

Tein piiitkän lenkin hitaasti tassutellen ja ei ottanut lonkkiin nin paljon kuin ennen. Eli ei tämä vauva vieläkään alhaalla ole.... Ei mitään supistuksia tai muita tuntemuksia, huoh. No, ensi viikolla yliaikakontrolli ja sieltä en kotiin enää ison mahan kanssa tule..... toivottavasti. Sairaalakassin otan mukaan.

Mamdedos; minä katselen myös aina tuota vauva tarinaa -ja sitä edeltänyttä vauva tulossa sarjaa. Mielenkiintoisia ja todenmukaisia kuvauksia, suosittelen! Miehellekin olen pari jaksoa näyttänyt. Ne löytyy myös ruutu.fi:stä ainakin osa.

vappupommi 41+0
 
Mikähän on ollut kuun asento viime yönä, kun minäkin makailin sohvalla tv:tä katsellen klo 03-04.30...... Ei saanut nukuttua, en niinkään ollut mistään kipeä, mut olo alkaa olla sen verrna raskas että hyvää asentoa on vaikea löytää.

Tein piiitkän lenkin hitaasti tassutellen ja ei ottanut lonkkiin nin paljon kuin ennen. Eli ei tämä vauva vieläkään alhaalla ole.... Ei mitään supistuksia tai muita tuntemuksia, huoh. No, ensi viikolla yliaikakontrolli ja sieltä en kotiin enää ison mahan kanssa tule..... toivottavasti. Sairaalakassin otan mukaan.

Mamdedos; minä katselen myös aina tuota vauva tarinaa -ja sitä edeltänyttä vauva tulossa sarjaa. Mielenkiintoisia ja todenmukaisia kuvauksia, suosittelen! Miehellekin olen pari jaksoa näyttänyt. Ne löytyy myös ruutu.fi:stä ainakin osa.

vappupommi 41+0
olet päivän eellä :kiss: huomenna poksutaan toivottavasti viimiset viikot :)
 
itse asiassa se virallinen la oli 5.1., itse laskin silloin alussa 6.1. jostain laskurista ja niskapoimuuä:ssä 8.1..... tonne listaan on jäänyt toi 6.1. Ja kuten huomataan, ei sillä päivällä paljon ole merkitystä :/

mut mutzilla, huomenna/ylihuomenna miten käynnistelyt sitten sujuvatkin on teillä se h hetki huiiii :heart:
 
Onnea uusille vauvaantuneille!:flower::heart:

Olkaa kiitollisia, että edes supistelee niitä kivuliaitakin siellä :) Mä tahdon myös niitä :D Napakoita tulee, mutta ei todellakaan säännöllisesti vaan ihan miten sattuu ja ne luokittelen vieläkin vain harjoitussuppareiksi. Maanantaina oli neuvola jossa ei mitään uutta. Vauva olisi jo hyvissä lähtökuopissa tulemaan, mutta hiljaiselta näyttää. Mulla ei meinaa enää riittää malttia vaan tahdon tän vauvan pian :D Esikoinen syntyi 40+3 joten vielä saan varmaan kärvistellä tovinkin...Ens tiistaina uusi neuvola, toivottavasti ei tarttis mennä :D Mies ja esikoinen oli oksennustaudissa, nyt toipuvat ja mä toivottavasti vältyin taudilta!En tahdo synnyttämään pussi toisessa kädessä :x

Toive81 ja Sintti POKS 38+0
 
(.) ei iskenyt vatsatauti sitten eilen! itku tuli joka väliin, oli heikko olo, ja nukuin melkein koko pvän kun mies pääsi kotiin. Yököttävä olo helpotti yötä vasten lepäämisen kautta. Ihana mies kun hoivas esikoista ja antoi huilia...ihme kova väsymys se oli .... : / Onneksi väsymys meni ohi tämän pvän koittaessa,

ja tänään oonkin ollut erittäin aikaan saava :saint: Oon siivonnut melkein koko kämpän ja touhunut tytön kaa, pessyt meidän hauvan suihkussa ja nyt parhaillaan kirjoittelen teille kylpytakki päällä saunasta hetkeksi pois lähdettyäni =) isukki ei halunut saunaan kun oli aamulla ollut jo suihkussa ja esikoinenkin oli aamulla suihkussa meikäläisen kanssa niin en raaskinut häntä koiran pesun ym touhun jälkeen ottaa kanssani. Mulla on joku ihmeen hikoilukausi menossa, joudun välillä käydä useamman kun kerran pvän aikana suihkussa, muuten liian inhottava nihkee olo olla.. ja saa nähdä synnytyksen jälkeen maitohormooniaikaan miten kovin sitten vielä hikoiluttaa :D

meni mullakin supistellessa, alkoi joskus klo 5 aikaaan ja loppuivat n. klo 8 mennessä..sellasta ärsyttävää menkkakipuilua, mutta ei sietämätöntä ja samassa selkäsärki (todennäköisesti huonosta kylkiasennosta johtuen). Esikoisen otin viekkaan nukkumaan klo 1 aikaan kun alkoi huuteleen "äiiiiittiiiiiii" omasta huoneesta :) <3 raskastan kovin meidän tyttöä ja niin kova ikävä tätä pientä vauvaa täällä masussa :,) en jaksaisi odottaa... <3 Niin ei tänään mitään supistelua oo sitten ollut aamuisen jälkeen, alaselkä kyllä kovettu siivouksen loppua tehdessä, et en tiiä oisko se ollut jotain...

Pompula, Flip , vappupommi, mutzilla , toive yrittäkää jaksaa, toivon kovin että saatte nyytin kainaloon pian <3

mammyli ja alma 40+1
 
Viimeksi muokattu:
heh....kun kirjoitin tota edellistä juttuani teille, istuin tosiaan kylpytakki päällä meidän sängyn jalkopäässä. Kun sain kirjoitettua, kävin parvekkeella hauvan kanssa kahdestaan haukkaamassa raitista ulkoilmaa (en tupakoi, niin ei sellasta ;) sit ku tultiin takas ni silmät osui sängyn jalkopäädyssä olevaan kämmenen kokoiseen märkään länttiin :0 oliks se nyt sitä lapsivettä????? :DD heh, en tiä mut kovasti se pisti toimimaan siltä varalta jos illalla/yöllä/aamulla ei ollakaan kotona..eli pakkasin esikoiselle parin pvän vaatteet kassiin ym jos mummi joutuu hälytettynä tulla meille yöksi ja ottaa sit nupun kotiinsa ym.. ja sairaalakassin pakkasin valmiiksi, ladattiin kameran ja kännyn akku, mies ajoi parran ;) saa nähdä...toivottavasti tihkuttaa lisää.... <3 niin sit uskallan soittaa varmana synnärille. Menee kyl ajatukset ihan ristiin ku oltiin jo varmoja miehen kaa et käynnistykseen tääkin menee, eikä koeta sitä luonnollista synnytyksen käynnistymistä. Viel ei tiiä miten asiat menee, et oliko se lapsivettä, syntyykö pikkanen huomenna... mut kyl jännittää miten etenee tää juttu :) ai niin wc:ssä kun kävin tuli taas piiitkästä aikaa hieman limaa (tulppaa..? mut ei veriviiruista) . Alaselkää, masua jäykistyttää..mut taukojakin tulee piitkästi, en ala laskee mitään vielä, katsellaan jos tulee ihan kunnon kipuilua ym..

mammyli ja alma 40+1
 
Voi jännittävää! Ihanaa Mammyli kun alkaa tapahtua!
Mua tylsistyttää ja nälättää :p. Oon tosi paljon yksin kotona ja hankala keksiä viihdykettä...Tein vähän jäljelle jääneitä työjuttuja, otin päikkärit, pistin telkan kiinni (kyllästyttää kaikki mitä sieltä tulee), fb:ssä on hiljaista, laitoin ruokaa tulemaan ja pohdin miten ruokahuolto tulevaisuudessa pitäisi hoitaa. Me ollaan oltu niin meneväisiä ja melkein aina syöty jossain muualla kuin kotona ja nyt kun tiedän että kotona ollaan pitäisi opetella laittamaan hyvää, nopeeta ja helppoa. Yhtään ei auta nyt se, että kaapit on tyhjillään ja itse en pääse kauppaan ja joku ihmeellinen loppuraskauden nälkä on yllättänyt...Mies ostaa aina kaupasta vain sen mitä sille sanoo :whistle:. Ei tule paljon kivoja heräteostoksia tai yllätyksiä, mutta budjetti pitää. Toisin kuin meikäläisellä...

Flip 38+2
 
Voi mammyli, toivottavasti olet jo päässyt teon tielle;)

Mulla on tullut eilisillasta asti rusehtavaa pientä vuotoa (lääkärin eilen sanoi, että vuotoa voi tulla) ja sitten sellainen pikkurillin pään kokoinen, samanvärinen, limakökkäre (ihanasti sanottu, joo). Noin pari viikkoa sitten multa irtos tollainen samanlainen mutta kokonaan vaalea. En tiedä onko limatulppaa vai mitä...:attn:

Puskin lumitöitä ja kävin lenkillä. Supistuksia tullut taas pitkin päivää ja ovat sellaisia että saa keskittyä hengittämään. Kävely oli tosi raskasta, koko ajan oli sellainen olo että jalkojen välistä tipahtaa ja painoi tosi kovasti sekä synnytyselimiin että häntäluuhun. Mulla ollut tänään tuo alaselkä kipuileva, piti ihan laittaa lämpötyynyä yhessä välissä. Tiedän, että meikäläisellä nuo synnytyskivut tuntuu muuten alaselässä tosi paljon. Jospa tietäisivät vain lähtöä, peukut pystyyn=)

Tää odotus rupee olemaan tosi ikävää jo kohta, itse olen malttamaton mutta entäpäs muut. Mies alkaa olla ihan kypsä kun jokainen vastaantulija kyselee että joko. Ihan kiva kun ihmiset välittää mutta kuitenkin:mad:

Jepulis, ei kun kyljelleen ja kattomaan jotain joka vois vaikka väsyttää. Varmaan alkaa tuo paukutus samalla...
 
Täällä ei ole vielä mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ja nyt täytyy sanoa että oikein toivon ettei ainakaan vielä viikkoon synny. Olen siis ollut maanantaista asti vatsataudissa ja vielä viime yönäkin vatsaa kouristeli. Nyt vatsakivut ja oksentelu helpottaa mutta olo on niin heikko etten jaksa edes leipää voidella itselleni, ei jaksa yhtään olla jalkailla joten ei minusta taida olla vielä synnyttämään lähtijäksi.

Eilen oli neuvola mutta eipä siellä mitään uutta. Paino on 74,4kg, eli noussut n. 10kg lähtöpainosta. Hassua että hemoglobiinikin oli noussut (127) vaikka lopetin raudan syönnin muutama viikko sitten. Vauva on laskeutunut mutta ei kiinnittynyt. Kyllä sen tietääkin kun mihinkään ei tuolla alakerrassa vielä vihlo eikä paina. Seuraava neuvola keskiviikkona, se voisikin sitten jäädä jo viimeiseksi =)

Toivottavasti te jotka olette jo la:n ylittäneet tai muuten malttamattomia hekamaan käärön kotiin, pääsette pian tositoimiin. Toivotaan että kukaan ei enään tässä vaiheessa sairastu ja muutenkin toivotaan hyviä ja helppoja synnytyksiä.

MamaDeDos & rakas tyttäreni 38+0 POKS!!
 
Meille syntyi maanantaina 10.1.11 Minni-tyttö:heart: 3555g ja 51 cm (rv39+1) klo 10.33 Synnytys oli nopea. Juuri ehdin kätilöopistolle ponnistamaan vauvan maailmaan. Eilen pääsimme kotiin..:)

Elmi ja Minni 3 vrk
 
Elmi:Oijoi, onneksi olkoon!!! :flower::heart:

Mammyli:Voih, toivottavasti siellä ollaan kohta menossa siis tositoimiin ;)

MamaDeDos:Suuret sympatiat sinne oksutaudista! Täällä moinen riesa tuli sittenkin :(

ON:No niin kävi mitä pelkäsin, eli tämä mamma oksensi koko eilisen illan aina keskiyöhön asti ja bonuksena mulle tuli vielä ripulointia miltä onneksi mies ja esikoinen välttyi :( Voin sanoa, että vaikka mulla ei mitään jättimahaa olekaan niin tällä oksentaminen meidän minivessassa oli todella ankeaa ja mua supisteli inhottavasti joka kerta kun sieltä kyykkäsin pois :( Vauva riehui sitten aamuyön, mutta nyt ollut tooosi hiljainen..Onneksi mulla on tuo dobleri vielä myymättä ja sillä tarkistin niin hengissä siellä ainakin ollaan. Tais pieni olla myös ihmeissään mikä ihme eilen oli. Hattua nostan kuitenkin itselleni, että urheasti koitin jopa syödä kesken hoosiannan kun tehtiin eilen mun lempparileipiä, vaikka ei ne varttia kauemmin sisällä pysyneet :/ Mä oon ahne. No vettä sain juoduksi paljon ja loppuyön appelsiinimehu pysyi myös hyvin sisällä ja se helpotti muuten aika huteraa oloa. Luojan kiitos mies on vielä tämän päivän kotona ja mamma otti esikoisen päiväksi hoitoon niin saa levätä. Mutta nyt se tauti on lusittu ja toivottavsti ei näy meillä enää piiiiitkiiiiin aikoihin!

Toive ja Sintti 38+1
 
kääkkis
Paljon Onnea Elmi tytöstä :flower::heart:

Jopas on oksennustautia liikkeellä :( Mamadedos ja Toive: sympatiat ovat todellakin puolellanne :hug: Tässä tilassa ei todellakaan kaipaa mitään vatsatauteja tai muutakaan ylimääräistä.

kääkkis ja "osku" 38+3
 
Paljon onnea Elmi:flower:

Toive81 Onneksi sinnkin tauti on jo selätetty, kuten kääkkis sanoi, tässä viimisillä viikoilla tuo mahatauti on todella rankka. Kurjaa olisi myös jos mies sairastusi eikä pääsisi synnytykseen mukaan.

MamaDeDos & rakas tyttäreni 38+0
 
Elmi ihanaa, onnea paljon koko perheelle!! <3 :)

(.) ei täällä synnytetä...höh :( supparit alko melkein 2 tunnin kuluttua siitä lapsivetimäisestä vuodosta, mutta ne kesti vain 2 tuntia ja sit ei oo ollut mitään; ei vuotoa, tai suppareita. Kävin kuitenkin antamassa näytteen aamupäivällä tänään; ei ollut lapsivettä ja auki ollaan vaan yhdelle niin kuin rv 37 lähtien. Nooh nyt käännän ajatukset pyykkihommiin ja antaa vauvan tulla kun tulee kunnes taas ilmaantuu joku merkki joka kääntää pään ajattelemaan et synnytykseen lähtö käynnistyy ;DD heh, alkaa jo huvittaa tää juu-ei olo.. kivointa ois ku ei tulis niitä epämääräisiä suppareita, lapsiveden tapaista vuotoa tms vaan sit ku jotain tapahtuis niin lähtis oikeesti ja loppuun asti tapahtumaan :ashamed:

mammyli ja alma 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Hoi vaan!
Elmille onnittelut kääröstä:flower:

Kyllä Mammyli täälläkin ollaan vähän juupas-eipäs tilanteessa. Suppareita (kipeitä!) tullut nyt myös eilisillan puolen tunnin välein ja yölläkin heräilin noihin kipeisiin fiiliksiin useaan otteeseen. Soitin aamulla neuvolaan ja varmistelin että ovathan varmasti supistuksia eikä mitään muuta vikaa.... Ei kuulemma. Eilinen tais olla limatulppa, terkka oli kyllä sitä mieltä että lähtö on lähellä.

Joten tunnin puskin lunta pihalla hiki hatussa ja kävin reippaan kävelylenkin. Supisteluja tullut tässä päivänkin aikana sen puolen tunnin- tunnin välein. Oli tarkoitus vielä jatkaa rehkimistä mutta niin vaan aika rientää ja ruuan teolle pitää alkaa. Ja sitten naapurin pojan synttäreille, ei tainnutkaan tulla sama syntymäpäivä näille ystävyksille.

Johanna ja pompula 40 POKS!
 
Elmille onnittelut tyttö-vauvasta! :flower:

Sympatiat lähtee täältäkin vatsataudista kärsiville. Ei tosiaankaan käy kateeksi... : /

Synnytystuulia loppusuoralla kärvisteleville! :)


Eilen oli viimeinen neuvolakäynti täällä kertaa. Seuraava käynti sovittiin sektion jälkeen kun ollaan kotiuduttu. Ei mitään erikoista tuolla eilisellä käynnillä...

Mietittiin siis viimeviikolla pari päivää tuota synnytystapaa ja päädyttiin kuitenkin suunniteltuun sektioon vaikka magneettikuvan perusteella lantiosta pitäisi löytyä tilaa synnyttää perätilassa oleva vauva myös alakautta. Mutta jostain syystä ei kuitenkaan houkuta yrittää ekana synnytyksenä pungertaa kaksinkerroin olevaa vauvaa...

Tänään käytiin sitten yhdessä miehen kanssa TAYSin äitiyspolilla juttelemassa kätilön kanssa ja saatiin samalla ohjeet sektioon valmistautumiseen. Käytiin myös anestesialääkärin luona, joka kyseli vielä terveydelliset seikat ja kertoi puudutuksesta. Ensi tiistaina pitää vielä käydä verikokeessa ja sitten viikon päästä torstaina olisi h-hetki. :)

Heta & Hippo 37+6
 
noni alkaahan niitä vauvoja tulemaan :) Onnea Elmille prinsessasta!

Täälä on kolmet ässät yritetty ja luumujaki syöty.. ei vaikutusta :/ vattaki niin kovalla että monta kertaa sai eilen käydä vessassa kahen tunnin aikana..

37+5
 
Pompula, ihanaa, mua alkoi jännitää sun puolesta!!!! :) !!! Pidän peukkuja!!! <3 <3 <3

(.) mulla supisteli yö kipeästi, aamulla sit klo 7.50 aikaan wc:ssä käydessä tuli paperiin hieman teelusikkaa isompi limaklöntti jossa oli pitkiä veriiviiruja. Ja sen tulon jälkeen supistukset loppu. Saa nyt nähdä oliko se veriviiruinen limatulppa, vaiko jotain kohdunsuulta tullutta limaa ja verta eilisen sisätutkimuksen takia...

mammyli ja alma 40+3
 
Viimeksi muokattu:
Pompula79, näinköhän olet jo päässyt synnärille!? Jännittävää!!

Olen valitellut täällä vatsatautia joka kesti monta päivää, no eilen oli vielä niin kovat vatsakivut että menin päivystykseen ja siellä selvisi ettei minulla mitään vatsatautia ole vaan virtsatietulehdus! Yhtään ei ole pissatessa sattunut ja muuten ihan vatsataudin oireet, vatsaa koski ja oksentelin. Sain antibiootit ja tänään vatsakivut ovat tiessään! Todella outoa! Joskus lapsena ollut virtsatietulehduksia mutta kyllä silloin on aina pissatessa kirvellyt eikä ole ollut mitään vatsakipuja, näinkö näitäkin tulehduksia on erilaisia vai vaikuttaako oireisiin ikä tai tämä raskaus. Meinasin vielä lääkäriin mennessä että käännytään takaisin kun eihän ne voi siellä vatsatautia parantaa...oneksi tuli kuitenkin käytyä.

Ihanaa huomenna pääsen lultavasti viimeistä kertaa ennen vauvan syntymää miehen kanssa kaksistaan ulos illalla syömään :heart: Sen jälkeen saa meidänkin vauva luvan tulla kun siltä tuntuu.

Nyt vaa odotellan seuraavaa vauvaa syntyväksi. Miten muuten Mutzilla, joko hänellä oli se sektio...vai oliko se käynnistys? Tuleeko sieltä seuraavat vauvauutiset vai pompula79:ltä?

MamaDeDos & rakas tyttäreni 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Elmille vauvasta!! Ilmeisesti synnytys alkoi ilman ennakkovaroituksia kun olit vielä edellisenä iltana kirjoitellut muina naisina että nyt saisi syntyä :D

Pompulalle myös onnea matkaan, jos lähtö tuli/tulee.

Ja myötätuntoa kaikille mahataudista kärsiville tai kärsineille :x Ei todellakaan herkkua, voin kuvitella. Hyvä MamaDeDos että kuitenkin lähdit lääkäriin! Se tulehdushan olisi voinut olla aika dramaattinenkin.

Omassa olossa ei erityistä. Kävin eilen vyöhyketerapeutilla jo vähän valmistautumassa synnytykseen ja hoitamassa turvotusta (joka on ollut aivan järkyttävää viime päivinä), toinen kerta on sitten lasketun ajan alla. Viime synnytystä avitettiin kolmeen otteeseen samalla keinolla ja on hyvin paljon mahdollista, että juuri sen vuoksi kaikki meni niin jouhevasti. Nytkään en herännyt viime yönä kertaakaan jalkojen kutitukseen (turvotuksesta johtuvaa) tai käsien puutumiseen, eli selvästi hyötyä oli. pissalla on saanutkin sitten laukata oikein urakalla.

Miehelle tein myös listaa oirekuvauksineen homeopaattisista aineista, joita saatan synnytyksen aikana tarvita. Vielä pitää kirjata ylös toiseksi tukihenkilöksi tulevan ystävän työvuorot, että tietää mihin soitella kun h-hetki koittaa. Sama ystävä oli mukana myös viime kerralla ja homma toimi hienosti. Enemmän hänestä taisi olla apua miehelle, mutta oli kiva kun oli rakkaita ja minut hyvin tuntevia ihmisiä ympärillä. Mieskin olisi saattanut yksin olla passiivisempi.

Näin, jään odottelemaan jännittyneenä vauvauutisia :) Koittakaahan olla ahkerina!

Tyttötrio ja miss x 38+1
 
Heippa kaikille ja pikaista paranemista MamadeDosille ja toive81:lle.
Ja onnea Elmi :flower:, jos jaksat/ehdit olisi kiva kuulla miten kaikki meni. Aika vauhdilla ja yllättäen ilmeisesti?
Mammyli ja Pompula, kyllä teille kohta lähtö tulee. Pidän peukut pystyssä!

Kuulumiset eiliseltä:
Oma paino 72,8 (lähtö paino 58)
Vauvan painoarvio 3,5 kg (on varmasti suurempi)
SF 37, melkein 38...
Verenpaine 140/86
proteiinit 1+
Pää alaspäin muttei kiinnittymyt ja pää kuulemma korkealla...

Mies oli mukana ja oli mukava visiitti. Kätilöäkin piti onnitella kun huomasin vasta nyt hänen olevan raskaana. Tänne ei muuten kummempia. Nälkä koko ajan. Vauva liikkuu hyvin ja kätilö sanoi että lapsivettä on sen verran paljon, että mahtuu hyvin polskimaan. Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka suppareita tulee ja menee, tämä kaveri viihtyy vatsassa...
Flip 38+4
 

Yhteistyössä