*Tammikuun tähdet-11* MEIDÄN KUU <3

Onnea kaikkille vauvansa saaneille! :flower:


Meille syntyi pieni tyttö 4.1. klo 13:17. Kokoa neidillä 3620g ja 50cm.
Supistukset alkoivat yöllä säännöllisesti n. 4 aikaan. Sairaalassa oltiin puoli 9 ja 2minuutin ponnistuvaiheen jälkeen tyttö syntyi. Helppo synnytys ja vain 1 tikki jouduttiin ompelemaan. Hiukan oli ongelmia istukan irtoamisen kanssa. Olinkin jo jonossa leikkaussaliin ja käsinirrotukseen, mutta viimehetkellä istukka kuitenkin irtosi itsekseen. :)
 
Lämpimät onnittelut Mardelle, Ninnipolle ja Emeliinalle vauvoista :flower:

Pompula79 Mulla on myös nyt ollut noin pari-kolme päivää menkkamaista jomotusta alavatsalla aina silloin tällöin..Varmaan se synnytys tästä pikkuhiljaa lähenee :) Keskiviikkona olisi seuraava neuvolassa käynti.

Hoitopöytä kasassa ja vaatteet laitetttu sievästi pinoihin laatikoihin :) Nyt vaan odotellaan, että äiti tulee tänne ja sitten vauva saa minun puolesta syntyä vaikka heti..

Elmi ja Minni tasan 39 tänään :heart:
 
:flower::flower::flower: Paljon onnea Marde, Ninnipo ja Emeliina uusista perheenjäsenistä.

Eilen poksuttiin 36+0. Tuntuu että tama raskausaika menee niin tasasesti eteenpäin ettei ole juuri mitään kirjotettavaa. Välillä supistelee, mutta edelleenkään ne ei ole mitään kipeitä. Eilen oli kyllä semmonen päivä että vain sillon kun oli liikkeessä niin olo oli siedettävä. Tuikku on siirtänyt liikkeensä enemmän tuonne alamahan puolelle ja se jos mikä tekee olon epämukavaksi. Seuraava lääkärineuvola on sit 20.1, vasta.Ei oo vissiin saanu aikaa lääkärille ens viikolle.

Pinnasänky on vielä kasaamatta varastossa ja patjakin siitä puuttuu. Vaatelaatikon sain vihdoin ja viimein takasin kun oli miehen siskolla lainassa ja sieltäki puuttu parit vaatteet mitä kaipasin. Vaunujen runko-osa on varastossa, mutta koppa osa on tuotu sisälle kun pesin siitä ne kangasosat jotka sai irti. Enää ei pitäs kun tehdä tilaa lipastoon vauvan vaatteille ja yrittää jostain kaivaa ne puuttuvat vaatteet.

-Lumis- ja tuikku 36+1
 
Onnea Emeliinan perheelle pikkuisesta :heart:

(.) Hyvin oon vaivoitta mennyt loppuviikon, olin spinningissäkin eilen ja edellispvänä. Tänään ainoastaan väsymystä potenut ja kyllä täälläkin jatkuvaa vatsantoimimista ollut päivittäin x) Ja menkkajomotusta ollut nyt kahtena yönä kaikkiaan, eka 6 tuntia kestävä oli sillon 24-25.12 ja nyt seuraava yö kun meni menkkajomoillessa oli 6.-7.1. Molemmissa loppuneet kuin seinään klo 11 aikaan.. :attn:

mammyli ja alma 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Mardelle, Ninnipolle ja Emeliinalle pienistä nyyteistä! :flower:

Täällä ollaan suurimmasta järkytyksestä toivuttu tuon perätilan suhteen. Nyt vain odotellaan sektiopäivää. Paitsi pieni jännitys on että vauva lähteekin syntymään ennen sitä... :O

Onko muilla muuten tullut kohdunsuun seutu kipeäksi sisätutkimuksesta? Kävin siis tiistaina neuvolalääkärillä ja kyllähän se sisätutkimus sattui ja multa alkoikin samantien vuotamaan verta. Vuotoa oli kahtena päivänä, jälkimmäisenä jo kuitenkin rusehtavaa. Mutta kohdunsuun alue oli kolme päivää kipeä. Ei kärsinyt kunnolla edes yskiä tai nousta sängystäkään kun silloin sattui. Nyt kivut onneksi loppuneet, mutta mietin että pystyikö tuo sisätutkimus jotenkin vauhdittamaan kohdunsuun kypsymistä?

Heta & Hippo 37+1
 
Niin se vaan tämäkin päivä vierähti. Soitin päivällä synnärille tosta vatsakivusta ja siinä sitten juteltiin kivan kätilön kanssa vähän muutenkin tästä lähenevästä synnytyksestä. Meinas vain että jospa vauva on lopullisesti kiinnittynyt kun sellaista kipua oli ja nivuset paukkuvat yhä.

Ainoa mikä mietityttää sit lähdön hetkellä on tuo oma auto vai ambulanssi. Meiltä on kuitenkin matkaa Kokkolaan sellainen 140 kilsaa. Voipi olla tuskastakin auton kyydissä :x. No sen näkee sitten.

Ulkona odottikin sitten kunnon lumityöt, hiki päässä puskin menemään, nuoska lumi painaa kivasti.

Uni jo hieman painaa silmiä ja mieskin tuntui olevan ihan poikki vaivaisen 6 tunnin moottorikelkkareissun jälkeen. Taitaa uni tulla tähän perheeseen hyvissä ajoin, eikä haittaa yhtään:heart: Vetäsin kyllä puolentoista tunnin päiväunetkin...
 
Onnea taas vauvansa saaneille!

Mun piti alkaa vaan kirjoittaa, että viime kerran negatiivisista ajatuksista on menty ylöspäin ja nyt olo on taas ihan ok. Miten niin vaihtelee nämä aatokset :whistle:

Vauva on ilmeisesti laskeutunut lisää kun olo on parempi ruokailun jälkeenkin. Eli aamullakin voi taas kuvitella tekevänsä muutakin kuin loikoilla sohvalla. Kävely onnistuu silti myös, hyvä niin. Huomenna on neuvola, vaikka eipä siellä mitään erikoista varmaan enää tapahdu. Mulla meni neuvolakortti ja kaikki muutkin raskauteen liittyvät paperit hukkaan tuossa joulun alla, elättelen toiveita että olisivat jääneet neuvolaan ja löydän ne sieltä huomenna :ashamed:

Mammylille hatunnosto urheiluharrastuksen jatkamisesta! Eipä kyllä olis täällä onnistunut.. Ja Hetalle tsemppiä perätilan kanssa.

Tyttötrio ja miss x 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea Marde, Ninnipo ja Emeliina! :flower: Ilmeisesti teillä kaikilla on ollut tosi ihanteelliset synnytykset. Ihanan nopeita ponnistusvaiheita, toivottavasti osuisi omallekin kohdalle ;).

Täällä sama juttu: menkkakipuja ja jomotuksia. Sekä supistuksia jotka välillä tulevat säännöllisesti, eivät satu, mutta kipristävät vähän vatsassa, ihan kuin olisi syönyt jotain sopimatonta. Ja loppuvat aikanaan. Vatsakin vähän levottomampi kuin normaalisti...Olen yrittänyt olla liikkessä ja kävellyt paljon kaupungilla. Kun kauan istuu paikallaan tuntuu kuin lonkat jämähtäisivät ja sen jälkeen tekee vähän kipeää kävellä. Anoppia jännittää, soittelee ja kyselee kuulumisia...

Huomenna poks 38+0!
Flip
 
Tyttötrio Kiitos :) :heart: mutta tein sen havainnon tässä joulukuun alkupuolesta lähtien että kävely ei sovi mulle ollenkaan; sattuu ja jomottaa jokapaikkaa ja tuntuu et hengästyykin helposti. On niin kivuliasta et se ei oo mun laji ollenkaan loppuodotusaikaan. Mutta tuo spinning on hellävarainen nivelille ym, niin se ei yllätykseni satu ollenkaan!!! :) Ja ohjaus tangon laitan toooosi korkealle niin ku ajaisin jopo mallista pyörää :) Antaisin neuvon liikunnasta nauttiville kokeilla seuraavassa raskaudessa spinningiä <3 ja toinen juttu...ei täällä niin sirossa kunnossa olla, painoa mulle on tullut koko tän raskausaikana n. 19kg (mut lähtöpaino oli sillon ihan normaalissa, ei alipainossa eikä yli) Esikoista odottaessa harrastin lähinnä lihaskuntoa ylläpitäviä juttuja ja kävelyä -> paino nousi sillon odotusaikaan 25kg, tyttö syntyi rv 42+2. Tässä raskaudessa oon harrastanut hölkkää joulukuun alkupuolelle asti ja siit eteenpäin jatkanut ainoastaan spinningissä käyntiä, niin neuvolassa painoa on ennustettu tulevan punnitusten mukaan saman verran tässäkin raskaudessa. Mutta tässä raskaudessa mun masu kasvaa eteenpäin ja jalat on pysynyt hoikassaa kunnossa toisin kuin ekaa odottaessani jossa mulla perä ja jalat levis; masu ei mennyt juurikaan muualle kuin sivulle..molemmissa odotuksissa ois tyttö. :) et ehkä jonkunlainen vaikutus tolla liikuntamuodolla ?

mammyli ja alma 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Mammylin kanssa olen kyllä samalla linjalla ton kävelyn suhteen niinkuin aiemmin jo varmaan mainitsin, ei passaa mulle. Tässä olen hieman mietiskellyt että mitähän liikuntaa voisi tehdä kun tuo kuukauden kestänyt flunssa viimein nujertui. Uusin zumba-dvd tuli pari viikkoa sitten, en ole uskaltanut sitä katsoa kun alkaa jalkaa heti vipattaa. Vaikkakin ei varmaan haittaa jos vähän olkkarin lattialla fiilistelis mukana, silleen sopivasti:)

Täällä ollaan plussakelien puolella, ajattelin tässä kuitenkin käydä ulkona kolaushommissa ja pienen kävelyn tehdä (pitää varoa, taitaa olla aika liukasta kun kelit meni vesien puolelle)

Viime yönä myllerrys oli aivan mahdotonta, ihmettelen että miten pompula pystyy tuolla pitämään tollasta metakkaa ja yleensä mahtuukin. Tietty hyvä kun liikkuu, eipä tarvii kuulostella erikseen. Mutta mahanahat ovat kovilla. Eilen kun luin sängyssä kuului iso napsahdus toisesta nivusesta. Mieskin kysyi että mikä ihmeen ääni tuo oli. Mun nivuset oikeesti paukkuvat minkä ehtivät ja toinen on luut, kun nousee ylös niin menee hetkinen ennen kuin pauke jostain taas hiljenee. Löystymistä siis on.

Paljon hommaa tälle päivälle, siis niitä aloittamaan:saint:

Johanna ja pompula 39+4
 
Huomenta!

Ja onnea kaikille vauvautuneille!! Nythän näitä tosiaan alkaa tulla.

Spinning kuulostaa sen verran hyvältä, että mietin jospa itsekin pystyisin siihen. Jos ei liian lujaa polje ja pitää sykkeet suht alhaalla, niin voisi olla ihan hyväkin. Tuossahan voi itse hyvin vastusta ja vauhtia säädellä. Itse laitoin tasan kk sitten kuntoklubin jäsenyyden hyllylle, joten tuskinpa tulee lähdettyä. Uinti tekisi varmaan hyvää ja sitä ajattelin kokeillakin, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. Tosin jos kohdunsuu on jo avautunut niin tuossahan voi olla tulehdusriskiä.

Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia, lauantaina vetäisin kahden tunnin kävelylenkin ja ajattelin, että se varmaan toisi suppareita, mutta ei. Ei niin mitään. Luotan siis siihen, että kun ne kerralla alkaa niin se on sitten menoa. Perjantaina pidin siivouspäivän ja siivosin saunan, pesuhuoneen sekä olin pihalla lumitöissä reilun tunnin ja heitin koiran kanssa lenkin --> lopputuloksena kipeä alaselkä ja takareidet mutta ei mitään muuta. No jospa tämä tästä, eihän tässä vielä oo tuo maaginen päivä käsillä, joten ehkä turhaan odotteleen mitään merkkejä käynnistymisestä.

Mukavaa viikkoa kaikille! Toivotaan, että tällä viikolla alkaa tapahtua! :)

Ellu ja vauveli 38+5
 
Pompula ja Ellu toivottavasti päästään kohta kaikki tosi toimiin :) mä en lumitöitä pääse tekemään kun asun sellaisessa paikassa.. Ainoa huolenaihe mulla on tuolla yleisissä ryhmäliikunta paikoissa se että jos se lapsivesi menee tunnilla niin jos käy se tuuri et litra lähtee lorahtraa kerralla niin eihän se side pidä x)

Millaisia sf mittoja muilla on ja millä rv:llä se viimeisin mitta on ollut ?

(.) Neuvolassa käyty tänään..painoa oli tullut viikossa tasan kilo. RR ja pissanäyte hyvät. Sf mitta oli viikko sit "36" ja nyt "37" rv:llä 39+6 :whistle: miettisin et kuinkahan yleistä on tuollainen (mun mielestä) iso lukema...kun esikoisesta oli sf "35" rv 42.... sain ylimääräisen neuvola-ajan nyt perjantaille jo :) mun neuvolatäti (kätilö ammatiltaan) kyseli haluaisinko et hän tekisi sisäisen tutkimuksen sillon niin näkis onko tilanne muuttunut rv 37 lääkärin tutkimus käynniltä =) Jee!! =) ihana saada tietää. Oon kyl niin iloinen muutenkin tuosta neuvolatädistä, mulle on osunut tuuri et oon saanut hänet.

Tänään laiskottaa kovin pvä.. (niin kuin eilinenkin..)

mammyli ja alma 39+6
 
Lunta tulvillaan...
Ja sitä muuten tulee. Joudun kohta tekemään toiset lumityöt tälle päivälle. Mulla sf-mitta oli esikoisesta 36,5 rv 37 suurimmillaan ja sitten laski siitä. Hassua, nyt kun sf-mitta on koko ajan vaan nousussa eli viime viikolla rv 39 34cm.

Mua kans helpottaa kun huomenna synnärikäynti ja tuo painoarvio. Jos kävis niinku esikoiselta että jään sillä reissulla sinne. Ois enemmän kuin sata jänistä;)

Kävelylenkki otti kyllä kovasti noihin mun nivusiin mutta taapersin vain menemään. Hinku ois kovasti hiihtää mutta siinähän ne vasta napsahtelisivatkin:LOL:

Mun pitäs heti synnytyksen jälkeen aloittaa taas lihaskuntoharjoitteli. Mulla meni kesällä jumpan pidossa polvi: lumpio kävi sivusta yli ja samalla vauhdilla takaisin. Olen selvinnyt ilman leikkausta mutta tukilihakset pitää olla polven ympäriltä hyvässä kunnossa.

Mulla ois tarkoitus jatkaa zumba-tuntien ohjaamista heti kun lääkäri antaa luvan ja ajattelin käydä tässä keväällä Aquazumba ja Atomic-zumba (lasten) koulutukset kunhan rantautuvat tälle vuodelle Suomeen. Kateellisena kattelen ku ihmiset pääsevät hikoilemaan... No aikansa kutakin:heart:
 
:heart::flower: Onnea emeliina vauvasta!

Täällä ois nyt valokuvat järjestetty (siis tilattu viimevuodesta kuvakirja) ja paperit (laskut yms) ois arkistoitu. Uus verokortti tilattu ja makuuhuoneessa uudet verhot. Miehelle kiukuteltu koko eilinen päivä ja syötynä kasa karkkia - en syönyt karkkia oikeastaan ollenkaan kun sitä raskausdiabetesta pelkäsin. Huomenna siivoan makkarina ja ylihuomenna muut huoneet. Kiukuttelua jatkan luultavasti koska pinna on kireellä. karkkikaan ei auttanut.....

Nyt asenne ois suunnattu kohti ens viikon yliaikakäyntiä, josta en aio enää kotiin tulla yhtenä kappaleena.

vappupommi 40+ 5
 
kääkkis
Onnea Marde79, Ninnipo ja Emeliina pienokaisista :flower: Tosiaan ihanan helpon kuuloiset synnytykset teillä :)

SF-mitasta: Mulla on ollut suurimmillaan viimeraskaudessa (40+0) sf 38 ja tässä raskaudessa oli viimeviikolla 36. Ei ole aiemmilla kerroilla vauvat laskeutuneet ennen synnytystä yhtään, joten en usko, että tämäkään sen kummemmin laskeutuu tai kiinnittyy.
Huomenna olisi sitten taas neuvola ja nyt olen alkanut pelkäämään sitä vaakaa :ashamed: Vaikka on tullut vasta 3 kiloa, niin silti pelkään mennä koska olen luistanut aika paljon RD-ruokavaliosta, koska arvot ovat olleet hyviä.
Eilen kävin uimahallissa uimassa ja kylläpä oli ihanaa uiskennella, kun ei tuntenut itseään yhtään kömpelöksi :) Nivuset sitten kyllä vähän kipeytyivät vaikka yritin ottaa rauhassa. Mullehan toi kävely ei myöskään sovi, koska lantion luut kipeytyvät niin herkästi.
Hevosista oli puhetta, niin itse olen ollut hevosihminen myös pikkutytöstä lähtien :) Ratsastamisessa on taukoja ollut, enkä nyt aikuisiällä ole enää aktiivisesti käynyt. Ystävälläni on kuitenkin pari hevosta, joita olen käynyt nyt raskaudenkin aikana hoitelemassa ja ennen tätä raskautta ratsastelinkin satunnasesti hänen puoliverisellään. Esikoinen on myös kova hoitamaan ja on päässyt ratsastelemaan ja kärryajelullekin shettiksellä :)

Vappupommi: Et ole ainut ärtynyt :snotty: Olen huomannut että pinna on todella tiukassa ja välillä sitä jo toivoo, että tämä raskaus olisi jo ohi. Iltaisin kiukuttelen, kun lantiota särkee ja sitten kun tulee niitä jomotuksia, eikä mihinkään taivu. Hirmusti ei vaan jaksa tehdä sen lisäksi, kun päivät viihdyttää noita tyttösiä.

Kääkkis ja "osku" 38+0 ( poks !!)
 
täälä oli sf mitta 36+3 viikoilla 34cm.. Painoarviotaki vauvasta sain ja se oli tuolloin 2,8kg ja syntymäpainoksi arvio oli max 3,4kg.. esikoinen paino 3150g eli hieman isompi on tulossa mutta ei jätti :D käteenkin tuntu pieneltä lääkärin mielestä lääkärin mielestä ja muistakaa että sf mitta ei todellakaan merkitte kaikkea :) toisilla on esim paljon vettäki tai kohtu korkeella ja toisilla vauva ylhäällä/alhaalla niin ne mitat heittelee .. :p

Täälä ei kummempia ole tapahtunu.. lääkärikäynnillä kohdunsuu oli 2cm auki ja pehmeä eli voihan se alkaa synnytys koska vain :) suppareita lisää kiitos ! :Densviikola olis hyvä syntyä ko miehellä viikon vapaat ke-su :)

37+2
 
Mulla oli neuvolakäynnillä arvot ihan vinksin vonksin :rolleyes: Painoa näytti 59kg, kun viikko sitten oli jotain 64kg, lähtöpaino 51kg. Paineet oli ensin jotain 130/85 ja seuraavalla mittauksella 86/60. Sf-mitta oli tipahtanut viime viikosta sentillä ja oli nyt vaan 31. Viimeksi oli eri neuvolatäti, mutta esim. tuo paino otettiin ihan samalla vaa'alla. Ja turvotusta on tullut siihen malliin, että paino ei yksinkertaisesti ole voinut tippua, eikä nyt tietenkään noin paljoa ainakaan. Nooh, se neuvolakortti ja muut paperit on edelleen kadoksissa, joten en pääse pahemmin vertailemaan aiempiinkaan tuloksiin :whistle:

Yksi labrakin oli jäänyt ottamatta, mutta eiköhän sen tässä vielä ehdi. Terkka sanoi että et sinä synnyttämään vielä ole lähdössä kun noin hyväkuntoinen olet. Helmikuun puoliväliin mennessä lupasi käynnistyvän ;)

Kohdunsuun tilannetta mulla ei ole tarkastettu kertaakaan raskauden aikana, vain kohdunkaulan pituus on nähty ultrassa. Se oli viikolla 32 melkein 4cm. Nyt on parina yönä taas supistanut uudella tavalla kipeästi, niin että siihen on ihan herännyt. Mutta ei niitä ole tullut kuin yksi tai kaksi ja sitten on taas kivuttomia. Että rauhassa odottelen helmikuuta (niinhän mä taas tänään sanon...).

Tarkemmin kun ajattelen niin mulla on edelliset synnytykset antanut merkkejä kyllä pelkästään limatulpan irtoamisella. Sitä lähti ekasta irtoilemaan muutama päivä ennen käynnistystä (viikolla 38+ jotain, jolloin oli epäily lapsiveden menosta ja raskausmyrkytys) ja toisesta muutama päivä lasketun ajan jälkeen. Synnytys käynnistyi sitten lopullisesti viikolla 41+3 kun lääkäri oli tehnyt vähän ronskimman sisätutkimuksen mun omasta pyynnöstä. Sinä päivänä tuli veriviirullista limaa, aiemmin vain jotain liimamaisia klönttejä (sori ällö kuvaus ;)). Olin kokeillut KAIKKI käynnistystavat, mitä nyt sairaalan ulkopuolella saattoi tehdä risiiniöljystä vyöhyketerapiaan.

Tsemppiä kaikille kolotuksiin ja ärsytyksiin. Mulla näyttäisi tänään olevan vaihteeksi ihan hyvä päivä niiltä osin :)

Tyttötrio ja miss x 37+5
 
Neuvolassa käyty jälleen. Sf-mitta on nyt kolmisen viikkoa pysynyt samassa ja on siis 32. Mitään merkkejä ei edelleenkään synnytyksen käynnistymisestä, joten neuvolatäti sanoi, että tässä voi mennä aikaa vielä, joten turha luottaa liikaa siihen laskettuun päivään. Huoh. Muuten kaikki edelleen ok, ei turvotuksia eikä kolotuksia, vauvan sykkeet hyvät ja painoa tullut mulle 400 g/viikko.

Kotona alkaa kyllä aika käydä jo pitkäksi, voisin ihan yhtä hyvin olla töissä kun ei mitään tapahdu. no tulee ainakin kokkailtua, leivottua ja pidettyä koti siistinä. Pinnasängyn kasaus olisi vielä projektina, mutta toisaalta senkin ehtii sittenkin kun vauva syntyy, siinä kun ei kauaa mene.

Ellu ja vauveli 38+6
 
(.) kaikki tuntuu ylivoimaisen raskaalta...aamu alkoi pahoinvoinnin tunteella...haluun vaan huilia, ja päästä eroon tästä pahasta yököttävästä olosta.. varmaan vatsatauti tulossa.. :(


mammyli ja alma rv 40 POKS
 
Terkut täältä vatsataudin kourista! Juuri kun ajatelin että nyt on taudit sairastettu ja voin rauhallisin mielin odotella synnytyksen käynistymistä niin iski tämä tauti päälle! Onneksi nyt jo alkaa olla voiton puolella. Koko viime yö meni hirveissä tuskissa ja oksennellesa. Nyt pelkään että seuraavaksi tauti on miehellä ja juuri silloin tietysti pitää lähteä synyttämään. No ehkä tässä ei ole vielä mitään hätää kun la on vasta kahden viikon päästä eikä mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ole ollut.

Täälä myös kaipaillaan jo kunnon treeniä. En malta odottaa että pääsee taas jumpille ja salille ilman mitään rajoitteita. Pitkät vaunulenkit myös jo houkuttelee.

Muta nyt alkaa neloselta vauvan tarina...se on nähtävä joka päivä :) Huomenna neuvola.

MamaDeDos & rakas tyttäreni 37+5
 
Hurjasti onnea vauvaantuneille!:flower: Ihunia uutisia!:heart:

Ja voimia vatsatautia poteville,varmasti aivan kamalaa sairastaa ison masun kanssa.Todella kurjaa!:( Pikaista paranemista!:hug:

Oma paksu napa:
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!Tänään oli taas kontrolli,nyt oli prot vaan +1 ja paineetkin vain 152/96!!!Sain jopa ensi maanantaille vasta seuraavan ajan!Paino oli hieman laskenut ( vaikkei itsestä siltä kyllä tunnu kun turvottaa edelleen kamalasti ),toivottavasti paineet ym pysyy kurissa loppuun asti!!!!

Hyviä vointeja mammat!

Taffo ja HyytiKyppynen POKS 39!!
 
No nyt ollaan kotiuduttu synnärireissulta, harmi kun en voinut jäädä samantien sinne.

Ultrassa painoarvio n. 3,7kg ja lääkärin arvio 3,8 - 3,9kg eli ihan kivan kokoinen jo. Kaikki ok: sydänkäyrät, verenpaineet yms. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kysyi, että voiko ihan reippaati kokeilla. Sanoin että anti mennä vain. Kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja kaulaa n. 2,5 cm. Sanoi, että tutkimus voi hieman edesauttaa synnytystä, johon virkoin että ei muuten haittaa yhtään. Lantio kuulemma niin hyvä, että mahtuu paljon isompikin tulemaan, ei haittaa jos menisi viikon tai parinkin päähän. Tosiasia että synnytys voi alkaa milloin vain, vitsailikin että tule vaan jo ensi yönä kun hän on päivystyksessä=)

Supisteluja tullut tässä illan mittaan pikkuhiljaa, kipeinä mutta ei mitenkään säännöllisesti. Voin kuulemma ihan vapaasti huhkia lumitöitä ja mitä nyt vaan mieli tekee. Ihan mukava tollanen käynti tässä ennen h-hetkeäkin vielä. Todella mukavaa henkilökuntaa, täytyy ihan hehkuttaa:flower:

Tuli hankittua pikkuiselle hieman jos jonkinlaista Polarn o Pyretin alesta, vinkki vaan Sparklelle jos pidät näistä tuotteista:)

Ei muuta kuin kuulostelemaan mihin suuntaan nuo supistukset menevät vai tyssäävätkö taas:(

Johanna ja pompula 39+5
 

Yhteistyössä