*Tammikuun tähdet-11* MEIDÄN KUU <3

Onnea Karkki :heart:

Täälläkin eilen taas neuvola, huomenna poksutaan viimein täysiaikaisuutta :) Vauva on viimein kiinnittynyt ja voi siis lähteä syntymään koska tahansa. Kohdunkaula oli viime viikon neuvolalääkärissä ollut kuitenkin 3cm, pehmeä ja sormelle auki mikä on tyypillistä uudelleen synnyttäjälle. Joten sen kummempia synnytykseen viittaavaa ei vielä ole. Tosin supistukset ovat muuttuneet napakoimmiksi, mutta miellän ne edellen kivuttomiksi. Kyllä ne huomioni jo saa, mutta eivät satu. Nyt kuulemma tulossa sirompi tyttö mitä esikoinen oli, mutta niin povattiin hänestäkin pienempää ja oli kuitenkin ihan normi kokoinen syntyessää pari päivää yli lasketun ajan (3645g). Niin tai näin, pääasia, että saadaan kaveri turvallisesti syliin asti :heart:

Heta83:Toudellakin menet ultraan :) Mä ainakin menisin jos ois mahkuja vielä päästä ja auts tuosta verenvuodosta! Taitaa olla paikat vaan tosi verekkäät.:|

Helinäkeiju10::heart:

Tarttis tuplarattaat muistaa hakea kotiin ensi viikolla. Ei vaan meinaa tajuta, että kohta täällä on taas uusi vauva :heart: Mies patisti jo toistamiseen pakkaamaan sairaalakassin ja se on melkein pakattu, vauvallekin jotain vaatetta turvakaukaloon laitoin valmiiksi. Vielä kun saadaan esikoisen synttärit juhlittua, 3 päivän biletys alkaa loppiaisena, miehen puolella iso suku niin pakko jakaa päivät ja halutaan myös kummit ja lapselliset kamut myös niin eei riitä muuten tila :) Ja onhan nää pirpanan viimeiset omat juhlat ja ihana neiti täyttää jo 2-vuotta :heart: Sen jälkeen alkaa tämän vauva uloshäätö toimenpiteet tai siis koti tulee pysymään puhtaaana, mies tyytyväisenä ja sauna on aina lämmin :D

Toive81 ja Sintti 36+6
 
Kiitos uudesta pinosta!

Täällä ei kummempia tuntemuksia, yksittäisiä supistukisa on tullut - niitä ei siis ole aiemmin ollut yhtään. Kävely sujuu vielä hyvin. Aamuyöllä heräsin kun oli todella huono olo, siis pahoinvoiva ja se on jatkunut koko päivän lievänä, helpottanut kyllä siitä aamuisesta.

Sisätutkimus ja verenvuoto, mullakin tuli aika paljon verestävää vuotoa sen jälkeen, melkein kolme päivää, ja mietin että mahtaako sitä limatulppaa enää näkyäkään....

vappupommi 39+6
 
Niin kiitos tosiaan Sparkle86 tästä meidän kuun uudesta pinosta :)

Mutzilla toivottavasti saat lastenhoidon järjestymään! Itsellänikin vähän stressaa ajoittain tuo lastenhoito ja siksi kovasti toivonkin, että vauva pysyisi kiltisti mahassa siihen asti, kunnes äiti tulee tänne kokopäiväiseksi lapsenvahdiksi lasketun ajan tienoilla. Olen myös jättänyt viimeiset hankinnat vielä tekemättä ja tarkoitus olisi ensi lauantaina hoitaa kaikki ostokset vasta loppuun...Nyt ajattelin mennä netistä katsomaan olisi jossakin myymälässä alennuksessa kantoliinaa ja villavaippahousuja.

Emeliinalle kovasti tsemppiä yliajalle :hug:

Flip Meillä on samanmerkkiset vaunut, kun teillä ilmakumirattailla ja hyvät ovat olleet!! Ei voi moittia :)

Tyttötrio Minä synnytin esikoisen ilman puudutteita, mutta en muista enää tarkalleen (onneksi) miltä se loppuvaiheen ponnistuskipu tuntui.. oli se kyllä paljon kipeämpää kuin avatumisvaiheen kipu sen voin sanoa! Sen muistan, kun paikat repesi pään ja hartioiden tullessa ulos..se tunne oli ihan järkyttävä :O

(.) Täälläkin on ajoittaista alapään vihlomista ja kipuja. Samoin verenpaine on koko ajan korkeana
:( Tänään kävin viikon 38 neuvolassa (suluissa vkon 37 tiedot):


Paino: +88g/vko ( -233g/vko) (yhteensä painoa tullut raskauden aikan n.11,5 kg, että ihan hyvä..)
Turvotus: (+) (-)
RR: 127/92 (136/95)
Pissa: prot.+ (Prot +)
HB: - (131)
SF: 32 (31)
Syke: 145 (150)

Elmi ja Minni 38+2 :heart:
 
Kiva taas kuulla sinusta Helinakeiju10 :heart: Onnellista odotusta sinulle!

Aiheuttaako teillä seksi supistuksia? Mulla ei muuten supistele juuri ollenkaan mutta viikonloppun lemmiskely aiheutti aika napakoita supistuksia, niitä tuli muutaman tunin ajan n. 10-20. Eivät olleet kivuliaita mutta aika kova paine tuntui kyllä kohdunsuulla. Huomenna on lääkäri, sittenhän sen näkee onko siellä mitään avautumista tapahtunut.

Kotona olo o nyt jotenkin toosi rankkaa ja ihan hyvä ettei vauva ole vielä syntynyt. Viikonlopuna kuopus oli kuumeessa ja nyt esikoinen oksennustaudissa ja itsellä oli eilen aika rankka migreeni. Oksensin itsekin ja silmissä vilisi kahteen otteeseen saman päivän aikana ja päätä särki. Siinä sitten heikossa kunnossa siivosin esikoisen oksennuksia olkkarin matosta, keittiön seinästä, kylppärin ovesta... Toivottavasti tauti kohtaa helpottaa. Toisaalta huokaisen helpotuksesta kun lapset palaa hoitoon ensi viikolla. Ei oikein energia riitä keksimään heille koko ajan jotain tekemistä.

MamaDeDos & rakas tyttäreni 36+5
 
kääkkis
MamaDeDos: Eipä kuulosta kovin mukavalta :( Ihan karseeta. Itse kun on luutunnut lattioita kaiken uhallakin, niin se on näin normaalikuntoisenakin ihan älyttömän rankkaa. Toivotaan teille kaikille paranemista :hug:

Eilen kävin neuvolassa ja paino oli taas vähän tippunut :) Nyt on yhä sen n. 3 kg tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Sokerit hyvät, sf-mitta 36, turvotusta ei ole ja kaikki muutenkin mallillaan. Nyt ihmettelen vain sitä minne mun supistukset on kadonneet... Tuli öisin, varsinkin ennen joulua, kivuliaita runsaasti ja nyt ei oikein edes harkkasupistuksia kuulu :O Mun mies veikkasi että se on jo harjoitellut tarpeeksi :) Laittelin jo sairaalakassia valmiiksi, kamala läjä on voiteita ja hiustenhoitojuttuja kun ne on aika tärkeitä mulle :D

Hyviä vointeja loppumetreille :heart:

kääkkis ja "osku" rv 37+1
 
Hei. Tämä on jo kolmas kerta kun yritän tänne kirjoittaa, joka kerta mennyt mönkään. Yritetääs...

Nyt onnistui. Täällä myös yksi tammikuussa poksahteleva. Hieman myöhässä tulen kattelemaan muidenkin odottajien kuulumisia mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Pitääkö minun kirjautua jotenkin tähän "ryhmään"?

Eli laskettu aika 13.1, toinen tulossa, esikoinen tyttö syntynyt 28.12.2004 eli vasta vietettiin 6- vuotissynttäreitä. Tällä kertaa pääsin uuden vuoden ylitse:)

Pari päivää ollut jo lähdön merkkejä: maito noussut rintoihin, vauvelin liikkeet hieman rauhoittuneet jne. viime öinä siirtynyt vauvarytmiin: viime yönä nukahdin vasta neljältä ja nukuin puolille päiville. Tuttuja aikatauluja ainakin esikoiselta, joka oli valitettavasti koliikkilapsi ja silloin mentiin nukkumaan vasta kuudelta aamulla... toivottavasti samanlaista ei ole tulossa:headwall:

Päivät valuvat menemään. Hermot ovat kireellä ja olen todella malttamaton saamaan kääryleen käsiini. Niin on myös tuleva isosisko, kysyi eilen että milloin tulee viesti että pitää lähteä sairaalaan. Ihan niinku tulis kännykkään=) Ehdotti myös, että jos soittaisin lääkärille että joko pitäis tulla. No eskarista tänään tullessaan kysyi, että onko sellaisia tuntemuksia (puhuttiin sit eilen tosta asiasta). Odottavan aika on pitkä.

Sairaalakassi pakattuna ja eilen laitoin miehen asentamaan pikalukituksen autoon turvakaukaloa varten. Tänään jokainen vastaantulija sanoi samaa: olet vielä yhtenä... niinpä.

Mutta, huomenna neuvolaan ja kattelemaan kuinka vauva voi


Johanna ja pompula 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Pompula 79
Meillä poika joka täyttää nyt perjantaina seitsämän. Vähän jännitän et kuinka kovia mustasukkasuus raivareita tulee kun on ollut niin pitkään ainoa. Toisinaan on tosi hellyyttävä pussuttelee mahaa ja silittelee. Mietiskelee mitä voi vauvan kanssa tehdä ja sitten myös mietiskelee et pitää vähän aikaa odottaa että vauva kasvaa niin sitten voi tehdä näin :) Ostin myös sellaisen kirjan joka kertoo kun Onnista tulee isoveli. Ensin kirja ei kiinnostanut mutta alkoi kiinnostaa loppua kohden. Aivan ihanaa kun lapset niin isosti kyselee ja matkivat aikuisten puheita :D Meillä myös esikoinen valvotti pitkään mahavaivojen vuoksi ja toivon ettei nyt ihan samanlaista olisi. Nyt kun mieskään ei voi enää apuna olla sillä tavalla kuin esikoisen aikana.

Neuvolassa olin eilen ja kaikki oli hyvin ja sitä mieltähän se täti oli menkkamaiset kivut kypsyttävät. Toivottavasti näin on. Kyllä tässä alkaa olla itsekkin malttamaton. 7.1 on kait sitten viimenen ultra? Loppiaisena juhlitaan pojan 7 vuotis päivää mä en jaksanut isoa purukkaa kutsua ihan lähimmät vaan.
Kaippa tästä yrittää nukkumaan vaix mahtaako siitä mitään tulla...
 
Huomenta! Sain väkisin nukuttua yön yli, todellakin hyppäsin juomassa ja vessassa useaan kertaan ja pakotin silmät kiinni. Viritelmät sängyssä jo aikamoiset tyynyineen. Esikoinenkin ahtautui vielä aamuyöstä mukaan. Saapas nähdä kuinka kohta mahdutaan:D

Juominen on kyllä ihan valtavaa. Itse asiassa olen yleensä ottaen huono juomaan, pelkkä vesi ei oikein innosta. Tän raskauden aikana ja varsinkin nyt juon aivan hirvittävän paljon, taidan olla pelkkää vettä koko akka=)

Sparkle86: me taidetaan hyvällä säkällä olla Kokkolassa synnärillä yhtäaikaa, jos oikein katsoin, on meillä sama laskettu aika:wave:

Pakkasta rapiat -15, ei auta kuin laittaa tulet uuniin ja ruveta aamupalalle:)
 
pompula79 mulla on laskettu 16.1. parin päivän heitto siis =) Ootko mistä päin kotosin? Kokkolasta?

Laitahan mulle yksärillä noita tietoja niin päivittelen sut tuonne listalle. Eli ihan nuo samat mitä oot tuonne ekaan kirjotukseen laittanu ja jotain muuta jos haluat. Eka sivulta näät mitä kaikkee tietoja muista on =)

Sparkle ja Viuhti 38+3
 
Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnittelut jo vauvaantuneille!

Täällä voidaan hyvin, turvotusta on ollut paljon ja flunssasta parantumassa. Kaikki on jo valmiina, joten pikkuista odotetaan innolla syntyväksi.

Pari viikkoa sitten oli lääkärikäynti, missä arvioitiin pikkuisen painoksi 2340g, lääkäri ei huolissaan koska itse olen pieni ja molemmat vanhemmat ovat syntyessään olleet alle 3 kiloisia :D

Iloa ja voimia kaikille loppusuoralle! :heart:

Overjoyed ja Plätty 38+5
 
Kiitos kääkkis tsempeistä. Tuo esikoisen oksentelu jatkui vielä koko viime yön joten en nukkunut yhtään, onneksi sai tällä kertaa kaiken menemään ämpäriin, ei tarvinut hangata oksennuksia matosta ja luututa lattioita ja seiniä =) Eiköhän tämä tästä...kun ei nyt kukaan muu perheestä sairastuisi.

Tervetuloa pompula79 joukkoon :flower:

Kävin juuri viimeisessä neuvolalääkärissä ja paikat on ihan ennallaan, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3cm joten tuskin lähdetään ihan lähiaikoina synnyttämään. Toisaalta hyvä kun olisi hyvä saada vähän levättyä kaiken tämän sairastelun jälkeen. Paino oli pudonut kilon kahden viikon takaisesta, eli kaikenkaikkiaan painoa tullut tasan 10kg koko raskauden aikana. paino nyt 74kg. Olo tuntuukin ihmeen hyvältä ja "ketterältä", ei ole sellainen valas olo. Eilenkin vedin kuopusta rattikelkassa n. kilomerin päähän kauppaan ja rämmittiin lumessa mesäpolkua ja hyvin jaksoin eikä aiheuttanut yhen ainutta supistusta. Ehkä se auttaa jaksamaan että kävin jumpissa n. 30 rv:lle asti. Luulisi että kolmannessa raskaudessa olisi jo enemmän kaikkia vaivoja mutta tunnen voivani paremmin kuin esikoista ja kuopusta odottaessa. Johtuu ehkä juuri noista jumpista jotka lopetin kun aloin odottaa noita kahta aiempaa lasta.

sf oli nyt 31 ja vauva ei tosiaan ole vielä kiinnittynyt eikä laskeutunut täysi alas.

Seuraava neuvola sitten viikon päästä.

Jännityksellä odottelen kuka saa vauvansa syliin seuraavaksi, olisi kiva taas lukea synnytyskertomuksia =)

MamaDeDos & rakas tyttäreni 36+6
 
sparkle86 kiitos uudesta pinosta vielä munkin puolesta :flower:

karkille paljon onnea tytöntylleröstä:heart:

emeliina tsemppiä kyselijöiden kanssa, ulkoistaminen on viisasta :) mä vaan odotan että koska meillä alkaa toi rumba, sukuni tuntien :headwall: oon jo etukäteen sopinu miehen kanssa että se ottaa sitten puhelut vastaan, ettei mee välit kaikkiin mun hormoniraivareiden vuoksi :LOL:

Taffo jaksamista sinne :hug: mitkä sulla on tällä hetkellä paineet, jos saan udella? Mä hyppään kahdesti viikossa neuvolassa kun mulla on edelleen karvan alle 100 ne alapaineet ja protskut on yhdellä plussalla kotona, mutta neuvolassa oli viimeks nollilla :confused: Mut kun ei tilanne toistaiseksi etene, niin voidaan kuulemma odotella rauhassa...

Jeccika mitenkäs voit? Ootko saanu selvyyttä niihin maksa-arvoihin? Ja ihan uteliaisuudesta, selviskö sulle, että oliko se lapsivettä mitä tihkutti? Kun mulla on ollu pari päivää kans sellanen olo että pikkarit olisi koko ajan märkänä, vaikka mitään ei sitten näy pikkuhousunsuojassakaan :confused:

pompula79 tervetuloa joukkoon :flower:

Mamadedos paranemisia sinne päin, kiva että tauti vähän helpottaa jo:hug:


ON Meillä alkaa olemaan kaikki vihdoin valmista, en ehtiny mitään vauvan tavaroita laittaa enne joulua kun meni koulujuttujen kanssa niin myöhään, mutta nyt on hoitopöytä pesty ja järjestelty, sänky petattu ja loputkin pikkuvaatteet pesty ja viikattu lipastoon :heart: Että sopis isännän syntyä jo, mikäli minusta riippuu ;)

Turvotusta mulla on varmaan joku kolme kiloa, elämästä ei tulis mitään ilman tukisukkia ja aamuisin oon niin nakkisormi että niveliä vaan särkee...sormukset menee änkemällä just ja just pikkusormeen, eli ne oon hyllyttäny jo aikaa sitten : /

Mulla on tosiaan joulusta asti supistellu satunnaisesti, uutena vuotena enemmänkin, mutta sitten ne hävis jonnekin :stick: Sit ällövaroitus :D maanantaina aloin ihmettelemään että onpa sitkeetä valkovuotoa ja heräsin toissa aamuna kuuden aikaan aaltomaiseen selkäkipuun, jota jatku noin tunnin puoltoista, kunnes se vaan loppu. Eilen illalla tuli sit vessassa sellanen teelusikallinen jotain tosi kiinteetä limaa pyyhkiessä (yäk) eli luulisin että limatulppa(a?) on nyt bongattu :D ja sellanen "sitkeä" valkovuoto jatkuu, eli kai se loppu tulee sitten pikku hiljaa osissa? Onko kellään kokemusta/tietoa, voiko näinkin käydä?

Eilisen oli sit koko päivän menkkakipunen olo ja viime yö olikin sit yhtä tuskaa, koko yön selkää särki ja nukuin sellasta koiran unta, pari kolme kertaa supisti niin kipeesti että havahduin. Mutta kun aamu koitti niin kaikki loppu.:kieh:

Jotenkin ärsyttää tosi paljon tää tilanne, voisin olla vielä hyvin raskaana parikin viikkoa, jos sais nukkua edes osittain kunnolla ja ei koko ajan jomottais ja särkis jostain tai sit voisin vaihtoehtoisesti lähteä synnyttämään. Nyt on jotenkin sellanen "lähtö voi tulla minä hetkenä tahansa" -fiilis ja se on aika rasittavaa pidemmän päälle.:stick:

Tänään päätin sitten ottaa itseäni niskasta kiinni ja varata ajan kampaajalle perjantaiksi niin on muutakin mietittävää kuin oma napa:)

parel ja poikanen 37+6
 
ihanaa taisin saada tallennettua koneelle tälle sivulle valmiiksi tuon oudon salsasanan ;DD eli pääsen nyt useammin tänne kirjoittelemaan ;)

(.) tänään iskenyt outoa paineen tunnetta häntäluun kohdalle alaselkään kävellessä.. ja muuten voinnista ja sen kertaamisesta: Lääkäri +ultra oli rv 37+0 (siis 2vkoa +1 pvä sitten) ja siellä sanottiin vauvan synytyvän ennen laskettua aikaa(tiedotettiin mm. pehmeät paikat, kiinnittyminen, auki sentille, vauvan painoarvio 3180g). Tuosta pvän päästä (siis tasan 2 viikkoa sitten) alkoi irtoa kirkasta, välillä joukossa hieman kellertävääkin limatulppaa, mitä tuli melkein joka päivä, välillä oli parin pvän tauko. Muutaman pvän tauolla taas ihmeeksi eilen tuli taas hieman limatulppaa. Veriviiruista ei ole tullut ;( Täs ois laskettuun aikaan siis 6 päivää vielä, vois se vauva jo tulla ennen sitä!!!! :)) Viime maanantaina vauva sai painoarvioksi 3500g (rv 38+6). oon aivan malttamaton ton vauvan tulon suhteen..se on välillä alkanut jopa stressaamaan.. :0 :( kun esikoinen käynnistettiin rv 42+2, niin pelkään et joudun kantamaan tätäkin pikkuista vielä 3 viikkoa.. ja kaikkia odotusajan vaivoja sitä myöten. Selkä on vähän väliä kipee olen sit maaten, istun tai kävelen..

heh, en yhtään osaa ajatella et se 3 viikkoa ei loppuen lopulta oo paljon mut jotenkin oon alkanut ihan hassuks näitten päivien suhteen, yllätyin kuinka malttamattomaksi alan käydä..

Sairaalakassi: Tänään muistettiin yhtäkkiä että heii!!!! isihän tarvitsee omaa evästä mukaan sairaalaan. Muistaakseeni isit ei saa sairaalassa syötävää :0 paitsi sen kakku-kahvin synnytyksen jälkeen. Ostettiin sit kaupasta aamulla aakkospusssi ja 2 kismettiä isukille ;) täytyy vaikka lähdön tullessa tehdä pari leipää vielä mukaan ja ottaa limuakin mukaan <3


ainiin viimeist 2 päivää oon alkanut olla kireän herkkä... :( huomaan sen: tunnen et tuol sisäl joku kihuamisjuttu kihisee ilman syytä... sanoin siit miehelle nauraen aamulla ja mies sano et kyl hän on jotain sellasta ollut vaistoavinaan ;) tiedä sit johtuuko väsymyksestä vai mistä..kun eilinen pvä ja viimeyö tuli rampattua pikkupisuilla älyttömän usein, siis useamman kerran tunnin sisällä :0

mammyli ja alma 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Lapsiveden menon ennakoiminen käytin tuossa viikko sitten sidettä melkein joka päivä, kunnes sit tulin siihen tulokseen et käytän sidettä vain asioilla, eli kotoa poistuessa mutta kotona oisin ilman :) eli käytän siis ainoastaan sen takia sidettä (ja jotain erittäin isoa vielä varmuuden vuoksi) että jos lapsivesi menee. Kotona aattelin pärjätä ilman kun mieleeni tulvahti yks päivä että ilman sidettä huomaan paremmin millon sitä lapsivettä lorahtaa =) kun se määrä voi vaihdella vähäisestä-runsaaseen odottajasta riippuen.. :) julkisella paikalla en halua ottaa märät housut riskiä....... :)


mammyli ja alma 39+1
 
Viimeksi muokattu:
parel oon lukenut et limatulppa voi tulla pienissä osissa tai kokonaisempana. Ja toi sun kuulostaa limatulpalta! =) Viimeisin "pala limatulppaa" kun tulee on se väriltään veriviiruista kirkasta limaa. Ja kun se limatulppa on tuollaista hieman verimäistä/veriviirumaista niin sit synnytys on toooosi lähellä!!! mulla tuli esikoisesta veriviiruinen limatulppa lauantai aamulla, ja tyttö syntyi saman päivän iltana :) eli nyt vain bongailet millon tulee se veriviirumainen ;) ja se voi tulla ilman et huomaat..kaikkihan ei huomaa limatulpan menoa... eli synnytys voi siis käynnistyä kolmella tavalla (jos sektiota ei oteta huomioon): supistukset, tai veriviirumaisen limatulpan irtoaminen, tai lapsivesi. Tai sit noitten kolmen yhdistelmiä =) Sit jostain luin tuossa muutama pvä sit et sitä kirkasta limaa kun lähtee irtoamaan niin synnytys alkaa kahden viikon sisällä eikä siitä yleensä yli mene. <- en sit tiiä kuinka paikkansa pitävä tieto tuo on, mut joku sen oli nettiiin jonnekin kirjoittanut :)


mammyli ja alma 39+1
 
Viimeksi muokattu:
No niin neuvola takana ja siitä hyvästä aloitin seuraavan rumban: painoni oli viikon aikana noussut 1600 grammaa!! Muulloin viikottainen nousu jotain 350g suunnilleen. No, mulla oli taas eri neuvolatäti ja tämä kyseli onko turvotusta: no ei. Esikoiselta mulla oli nakkisormet yms. mutta nyt vain todella vähäisesti. Paineet ja pissa normaalit. Toinen juttu oli että sf-mitta oli noussut viikossa 2cm (32 -> 34). Mielestäni terkka kattoi aika nopeesti, ei niin tarkasti kuin vakkari.

Olen joka kerta neuvolassa puhunut että kun en ole saanut minkäänlaista painoarvioita missään vaiheessa ja esikoinenhan oli sit syntymäpainoltaan 4390g. Kun vika ultrassa kysyin lääkäriltä oli vastaus näin: no tämähän on paljon pienempi (viittas sf-mittaan) kuin edellinen. Että tämmöistä.

No kun pääsin kotiin tiesin että yöunet on menetetty ja soitin sit vielä neuvolaan ja kysyin että oisko mitään mahdollisuutta saada painoarvioita. No sieltä ne soitti Kokkolaan johon olen menossa synnyttämään ja sieltä sanottiin et tottakai he ottavat. Ultra-aika on nyt 11.1 eli pari päivää ennen laskettua aikaa.

Tiedän että todennäköisesti vain ylireagoin mutta mullahan kävi ekan kanssa niin että jouduin silloinkin vaatimaan painoarviota ja sitten kun se tehtiin, sanoi lääkäri että tämähän onkin niin iso että käyt vähintään kontrollissa Kokkolassa laskettuna päivänä. No mentiin, ja siellä sitten painoarvio oli 4,5kg ja siinäkin lääkäri vielä sanoi, että tulet korkeintaan viikon päästä takaisin synnyttämään tai jäät nyt ja käynnistetään. Arvatkaapas vaan jäinkö samantien...kyllä. Ite kun olen vain 165 pitkä ja painoa n.58 niin ei sitä viisikiloisia kovin synnytetä. Joten Aada syntyi 28.12.2004.

En varmaan olis edes päässyt tonne painoarvioon ellei edellinen olis ollu niin isokokoinen. Tosi on että raskaudet ovat erilaisia: sf-mitta ekalla oli enimmillään 36,5cm ja vatsa oli todella iso (samoin minä). Nyt vatsa on lähinnä potkupallo näyttää pieneltä ja sirolta. Ekalta painoa tuli n. 15kg ja tällä tähän menessä 12kg.

No niin nyt on purkauduttu,kiitti kaikille jotka jaksoivat lukea:)

Johanna ja pompula 38+6
 
No niin tänään ois tää päivä - 40 poks :popcorn: - ja mieli on heti että miks ei mitään tapahdu.... vaikka mä tiedän että tää menee vielä 2 viikkoa yli koska mitään erityistä merkkiä ei ole! Ei supistele kuin ihan satunnaisesti, vointi on fyysisesti hyvä, ei liitoskipuja tms. Olen saanut tällä viikolla jo itkupotkuraivarin ja hillittömän itkupuuskankin, mitkä on mulle todella harvinaisia. Kai tässä jotenkin siten valmistautuu.

Niin, painoarvio oli tänään ja arvio oli 3,6-3,7 nyt eli saa rauhassa kasvaa vielä. Ei musta tunnukaan että tää iso ois, joten tiesin senkin etten vielä sisälle jää, mutta siitäkin huolimatta olo oli pettynyt. Huoh. Se laskettuaika pitäis virallisesti laittaa siten että se ois se kaks viikkoa yli, eli viimeinen mahdollinen synnytyspäivä. Plääh. Odotellessa, pitää nauttia kun olo on hyvä ja noi pakkasetkin laskee, eli pääsee taas pihalle. Nyt ei voi mennä, kun paksuimmat talvihousut repes :kieh:

vappupommi
 
Täällähän aletaan olla jo malttamattomina :D Ja niin kuuluukin, täähän on meidän kuu :) Tänne ei kummallista, tänään koitti viimein 37+0 joten loppu alkaa tosissaan häämöttää. Tai nyttenhän ne päivät/viikot sitten alkaa tosissaan madella eteenpäin :D Mutta koitan nauttia näistä loppuviikoista. Tämä kun on sitten mitä todennäköisemmin meidän viimeinen vauva joten odotuksesta otetaan nyt sitten ilo irti :)

Voikaahan hyvin ja lisää vauvauutisia kiitos! ;)

Toive81 ja POKS 37+0
 
heipsan :)

miut käännytettiin laitokselta pois vaikka kohdunsuu 3cm auki . mutta taistelun ja tappelun jälkeen nyt perjantai aamuna sitten käynnistetään, ellei nyt aiemmin pikkukaveri päätä tulla(siis joko nyt tänään tai huomenna).
tänään siis ois tämä LA.
 
Tänään oli siis se ultraus TAYSin äitiyspolilla. Lääkäri kokeili ensin tunnustelemalla mahan päältä ja oli myös sitä mieltä että pää alaspäin siellä ollaan, mutta sitten katsoi ultralla ja perätilassahan siellä möllötettiin!!! Siinä meni kyllä pasmat sekaisin kun olin itsekin siinä luulossa että ollaan "varmassa RT:ssa" niinkuin eilinenkin neuvolalääkäri oli sanonut...

Lääkäri koitti saada vauvaa kääntymään, mutta ei se mihinkään liikahtanut. Kätilö otti puolisen tuntia käyrää vauvasta ja sainkin samantien ajan lantion magneettikuvauksen. Onneksi putkeen mentiin jalat edellä, olisin varmaan saannut jonkin paniikkikohtauksen siellä...

Iltapäivällä lääkäri jo soitti kuvasta, että sen mukaan lantiosta pitäisi kyllä löytyä tarpeeksi tilaa vauvan syntyä peppu edellä. Kyseli myös että joko ehdin tehdä päätöstä haluanko synnyttää alalautta vai sektiolla. No en TODELLAKAAN ole vielä päättänyt. Sovittiin että mietin asiaa perjantaihin ja soittavat mulle silloin uudelleen. Asian päättämisellä lienee siksi kiire kun perjantaina tulee täyteen rv 37 ja periaatteessa vauva voi lähteä syntymään milloin vain.

Toisaalta haluaisin kyllä synnyttää alateitse, mutta arveluttaa kuitenkin tosi paljon kun kyse on kuitenkin ensimmäisestä synnytyksestä. Ei minulla kuitenkaan mitään sektiotakaan vastaan ole. Vauvalle kai parempi olisi kuitenkin alateitse synnytys, saa vastustuskykyä ja kypsyttää keuhkoja tai jotain... Kokoarvioksi sain nyt 2660g eli ei onneksi mikään jättiläinen ole tulossa. Täytyy nyt varmaan tutkia internetin ihmeellisiä syövereitä ja miettiä vaihtoehtoja...

Heta & Hippo 36+5
 
Heippa vaan kaikki!
En olekaan kirjoitellut juuri ollenkaan sitten alkuraskauden. Mutta jotta listat pysyy ojossa niin ilmoitan että meille syntyi 3.1 suloinen poika, mitoin 3790g ja 51cm.
Synnytys lähti käyntiin napakalla supistuksella, ja ajattelin että tässä sitä nyt sitten odotellaan niinkuin ensisynnyttäjän kuuluu "kärvistellä" kotona. Puoli tuntia jaksoin kellottaa supistuksia jotka tulikin KOLMEN minuutin välein. Sitten lähdettiin jo sairaalaan, jossa ovella oltiin vastassa. Suoraan saliin ja kolmen tunnin päästä oli poika maailmassa! Odotin synnytykseltä todellakin pitkää kestoa ja synnytyssuunnitelmassani oli vaikka mitä lääkityksiä ja ammeita yms. Eipä keritty ei :)
Eli ohjeeksi teille jotka pääsette pian punnertamis hommiin: luottakaa omiin tuntemuksiin ja mikään käynti synnytysvastaanotolla ei ole turha!
Ja niinkuin kaikki taitaa sanoa, tätä tunnetta ei voita mikään ja vauvaelämä on ihanaa <3

Tsemppiä kaikille odottaville ja onnea vauvaantuneille!

Lilly ja poika
 
Tervehdys!

Suunniteltu sektio toi tulostaan ja niinpä toivotimme perheeseemme pienen tyton viime vuoden puolella:
30.12.2010 tyttö, 3300g, 50cm

Onnittelut kaikille vauvautuneille. :heart:
Jaksuja niille jotka odottavat vielä omaa nyytiään. :kiss:

Kiitos Kaksplussalle
tästä sivustosta. Täältä sain tukea silloin kun tarvitsin, varsinkin silloin kun en uskonut omaa nyytiä saavani. Muutamista teistä on tullut todellisia ystäviä ikuisiksi ajoiksi. Kiitos teille siitä! :heart:

NP ja murut (erityisesti tenava 2v ja Pluto-neiti 1 viikon vanha)
 
Onnittelut NullPoints pienestä tytöstä ja LillyWhity pojasta :heart:

Heta83. Olipa hyvä, että pääsit ultraukseen niin vauvan tila selvisi. On sinulla nyt kyllä mietittävää, että kummalla tavalla haluat vauvasi synnyttää :hug: Toivotaan vielä, että vauva kääntyisi itsekseen raivotarjontaan :)

Ä060811 Tsemppiä synnytykseen :hug:

Pompula79 tervetuloa mukaan! Minullakin janottaa nykyisin ihan koko ajan mut epäilen et se johtuu verenpaineesta..: /

Vappupommille Tsemppiä viimemetreille :hug:

Meillä täällä kuusi varisee ihan toden teolla ja riisuinkin siitä kaikki koristeet pois. Saa ukko kantaa rangan tänään pihalle. Kyllä tämä joulunvietto saa nyt riitää ja nyt aletaan odottamaan kovasti vauvan syntymää :) :) ja erityisesti sitä, että kumpi sieltä putkahtaa pihalle! Vauvan hoitopöydän kasaus on vielä tuolla miehellä hieman puolitiessään mut saa kyllä tänään kasata sen loppuun, minä en jaksa enää odottaa..:headwall: Kaikki vaatteet on pesty ja ne olisi kiva saada laatikoihin.

Hyvää Loppiaista kaikille !!! :flower:

Elmi ja Minni 38+4 :heart:
 

Yhteistyössä