*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Jei, uusi pino! Kiitos Mutzilla päivittämisestä! :)

Olisin vihdoin ollut niin reipas, että olisin varannut neuvolan, niin eikös terkka ole juuri tänään jossain koulutuksessa, niin en sitten saanut varattua. No, uusi yritys huomenna. :)

Jännä juttu, miten mulla on mennyt jotenkin koko down-seula kokonaan ohi. Joku hämärä muistikuva on jostain verikokeista, joista on jossain palstalla ja lehdissä ollut mainintaa, mutta en ole itse koskaan päätynyt verikokeeseen asti. Np-ultrassa olen kyllä käynyt. Pitääkin kysyä seulasta neuvolassa.

En ole kertonut esimiehelle vielä enkä ennen kesälomaa kerrokaan. Niin pienet viikot vielä, etten koe, että kannattaa. Elokuussa sitten voipi olla, ettei tarvitse muuten kertoakaan, kun mennä näytille. Ainakin tuolta kolmannelta oli siinä vaiheessa jo niin selvä masu näkyvissä, että saattaapi jäädä kiinni tälläkin kertaa. :D

Hassua, miten erilaisia raskaudet voivat olla keskenään. Aiemmista raskauksista muistan tuon täälläkin puheenaiheena olleen herkistyneen hajuaistin, mutta nyt ei ole ollut ainakaan samoissa määrin sellaista. Tosin tomaattimurska haisi mielestäni pilaantuneelle yhtenä päivänä, mutta mies oli sitä mieltä, että kunnossa se on. Esikoiselta oli aika samanlainen jääkaappiepisodi kuin Avokadolla, äkkilähtö tuli, kun perunamuusi haisi mielestäni happamalle... :LOL:

Raparperissa on oksaalihappoa, joka tosiaan kuluttaa elimistön kalsiumvaroja. Todellisuudessa raparperia saisi vetää aikamoiset määrät, jotta siitä olisi ihan oikeasti haittaa. Eiköhän raparperipiirakan himoitseminen ole siis ihan ookoo. :)

Itsellä ei ole oikeastaan muuten mitään himotuksia, mutta jano on koko ajan valtava ja mieli tekee nimenomaan jääkylmää vettä.

Ihanaa, kolme työpäivää jäljellä, sitten lomalle! B)

Kreecher ja Ötys
 
kiitos sparkle :) tulipa sekin selväksi! meilä tosiaan oli ulkokissoja.. tai olivat päivisin sisällä ja yöt ulkona.. ei ole kissoja kuitenkaan enää vaan annettiin ne pois :)
neuvolassa vaa täti varotteli hirveästi siitä!
 
toksoplasmoosista, senhän on voinut sairastaa jo aiemmin ja ainakin meillä on neuvolassa otettu verikoe josta sen nähnyt. Eli jos on ollut vasta-aineita, ei mitään ongelmaa.

Ultrassa käyty ja vauveli kasvaa niin kuin ennenkin, eli 8+4 näytti viikkoja. Erottui jo pää ja jalkojen ja käsien alutkin. En osaa niitä kuvia tänne liittää... Oireita ei todellakaan oikein ole, pientä etovaa oloa on - ei sen sunnuntaisen oksetuksen veroista - mut voisin vaikka "kuvitella" noi oireet. Päätin ristiä tämän kaveri angusyoungiksi - oltiin eilen acdc:n keikalla :) Np-uä varattu 23.6. , vaadin ennen juhannusta.

vappupommi ja angus 8+6 (mennään silti tällä kuukautisten ajalla)

 
Onnittelut Muzillalle syntymäpäivän johdosta :flower: Ja kiitokset vaivannäöstä!

Ihana kuulla Vappupommin ultrakuulumisia ja joku, en muista kuka oli kuullut kotidoplerilla sydänääniä, tosi kivoja uutisia!

Keskustelu menee tosiaan vauhdilla eteenpäin, tulee vain nopeasti lueskeltua, mutta ei usein kommentoitua.

On jotenkin niin oireeton raskaus, ei tee paljon hajut pahaa, eikä muutenkaan öklötä, niinkuin aikaisemmissa. Massukin on niin pieni, että menin sitten varaamaan yksityiseltä ultran. Ikääkin on niin paljon, että mietityttää onko kaikki ok. Se olisi jo huomenna. Siitä viikon päästä on vasta eka neuvola.

Ja viikkoja tällä hetkellä neuvolan (puhelimessa) mukaan 8+3
 
Uusi odottaja liittyy joukkoonne.

Muzillalle synttärionnitteluja, laitoin sinulle jo yksärillä viestiä.

Olen 35-vuotias ja ekaa lasta odottelen. LA toistaiseksi 16.1, kättärille olis tarkoitus mennä synnyttämään. Vähän hätäseen joudun tän viestin väsään, ensi kerralla muutakin kuin omaa napaa.

Nakkelis-Kokkelis viikolla 7+3







 
Helinäkeiju10 No meile suoraan ehotettiin jostain syystä ilta-aikaa? :eek: en kyllä tiä miksi mutta se sattu sitte sopimaan niin mitä sitä vaihtamaan :)
Me asutaan kans täälä Torniossa mutta Arpelan suunnalla jos tiiät paikan? eli täälä maaseudulla on meilä omakotitalo :)
 
tulin vain nopsaa ultra kuulumiset kertoilemaan.
eli ultrassa siis kävin tänään ja kaikki oli OK :heart: siellä se pieni kellui ja sydän sykki :heart:
hematooma pienentynyt puoleksi ja sanoi että voi vuodella vielä jonkun aikaa. no niinhän tuo alkoi taas tässä hetki sitten tekemään :headwall: no toivon että kyse taas vaarattomasta vuotelusta ja siitä että ärsyyntynyt paikat tuosta ultraamisesta ja kopeloinnista!

tässä kuvaa meidän tipasta rv 8+4

http://www.aijaa.com/v.php?i=6276913.jpg


se musta "sirppi" tai pitkula mikä nyt onkaan siellä ylhäällä on se hematooma.


 
mä oon nähnyt tätä kolmosta nyt viikolta 4+4, 5+4,6+4 ja nyt 8+4 noiden vuotojen takia. nyt näenkin sitten seuraavaksi sillon n.12 viikolla kun on se ensimmäinen ultra joka kuuluu kaikille..
hassua kun tuolloin viikolla 6+4 tuo pallero oli ihan pallero vaan ja nyt jo tuollainen öttiäinen :heart:
 
kylläpä te neidit kirjotatte, ei millään tahdo pysyä perässä :LOL:

tervetuloa uusille ja niinhän se helmikuisten pino on tainnut tulla jo, aika menee äkkiä :heart:

kiva ku kaikilla vain iloisia neuvola ja ultra kuulumisia :heart:

mä niin toivoisin et mun masu alkais jo kasvaan.... mut toisaalta vie 2 viikkoo jos pystyis salaan niin hyvä olis :heart:

memmu ja valtsu 10+3 :heart:
 
Ihania ultrauutisia ihmisillä!!!

Mulla oli tänään eka neuvola, ja oli todella ihana käynti. Sain kotiin lukemiseksi "meille tulee vauva" ja "vauvan odotus" vau.fi sivuston tekemänä. Lisäksi sain helistimen tekemän dvd "oppaana vanhemmuuden polulle" ja vähän muitakin pikku lärpäkkeitä. Luettavaa on, mutta se on vaan ihanaa! :)

Mulla oli hb ja verenpaine kummatkin vähän alhaalla, joten ei ihmekään kun on töissä vähän huipannut välillä. Teen tosi fyysistä työtä, joten pitäisi varmaan syödä vieläkin enemmän. Olen myös koko ajan väsynyt, tosin osa siitä johtuu kyllä varmaan ihan tästä raskaudesta. Kalkkilisän se määräs mulle myös. Nt-ultra ois 12.7 ja neuvolalekuri 23.6.

Ens viikolla ajattelin varailla varhaisultraa, toivottavasti mekin saadaan joku ilta-aika että mies pääsee mukaan.

neulainen 6+0
 
Huh kun on tullut tekstiä.. Tervetuloa uusille! :flower: Mua on nyt laiskottanut niin lahjakkaasti etten ole jaksanut nousta tuosta sohvalta tietokoneelle.. :LOL:

Nopeat kuulumiset: viikko sitten torstaina käytiin varhaisultrassa ja yksi pieni sydän siellä sykki.. :heart: Mahti fiilis! La siirtyi päivällä eli on nyt 20.1.2011. Tällä viikolla alkanut olla pahoinvointia jo niinkin paljon että on tullu oksennettua.. :x Yritäppä töissä näyttää nättiä naamaa kun oksettaa.. :headwall: Vaan kyllä se tästä helpottaa ja kyllä se on varmasti sen arvoista.. :heart:

Nyt takasi laiskottelemaan! :D

Amethyst ja Junnu 6+6
 
Joskohan sitä jo uskaltaisi?

Ensimmäistäni hieman hämmentyneenä odottelen, viikkoja neuvolan tädin mukaan "huikeat" 5+3/6.. :D

Raskausoireina tähän asti vain puuttuvat menkat, mahtava turvotus ja juilintaa kohdun tienoilla. Oikein kaipaisi pahoinvointia tai vessassa ramppaamista, joitain perinteisiä raskausoireita, että tuntuisi vähän todemmalta.

En ihan vielä ymmärtänyt tuota yv-systeemiä, joten noinkohan päätyisin näinkin listalle? Esikko, viikkoja n. 5+3, LA 30.1, PHKS

:wave: Keskenmenonkin uhalla siis ilmoittaudun nyt jo jännäämään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Spatz:
Joskohan sitä jo uskaltaisi?

Ensimmäistäni hieman hämmentyneenä odottelen, viikkoja neuvolan tädin mukaan "huikeat" 5+3/6.. :D

Raskausoireina tähän asti vain puuttuvat menkat, mahtava turvotus ja juilintaa kohdun tienoilla. Oikein kaipaisi pahoinvointia tai vessassa ramppaamista, joitain perinteisiä raskausoireita, että tuntuisi vähän todemmalta.

En ihan vielä ymmärtänyt tuota yv-systeemiä, joten noinkohan päätyisin näinkin listalle? Esikko, viikkoja n. 5+3, LA 30.1, PHKS

:wave: Keskenmenonkin uhalla siis ilmoittaudun nyt jo jännäämään!
Täällä kans ei mitää oireita oikeen muuta kun ne menkat puuttuu ja raskaustesti positiivista näyttää. Ittellä siis toinen lapsi. Esikoisesta oksensin ihan hulluna. :D
 
baby butterfly Millä viikoilla menet?

Ääh, toivoton uteliaisuus, kun omalla paikkakunnalla (pikkuruinen) on niin vähän odottavia, saati sellaisia joille mitään kehtaisi sanoa. :| Eikä tämä tilannekaan houkuttele juttelemaan naamatusten onnellisten suurperheellisten ihanneäitien kanssa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemiini86:
kun kuuntelee kotidopplerilla mahaa niin millain kuuluu istukan äänet? oon ehkä kuullu sykkeet jotain 2s...en oo ihan varma,pariinkin eri otteeseen.
mun mielestä se istukka kuullostaa sellaselta "viuhviuh" ääneltä ja sit ku kuuluu sykekkin, niin se on sellanen "koppotikoppoti" tai jotain sinne päin... :) Onpas selkeesti ilmaistu! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemiini86:
kun kuuntelee kotidopplerilla mahaa niin millain kuuluu istukan äänet? oon ehkä kuullu sykkeet jotain 2s...en oo ihan varma,pariinkin eri otteeseen.
mun mielestä se istukka kuullostaa sellaselta "viuhviuh" ääneltä ja sit ku kuuluu sykekkin, niin se on sellanen "koppotikoppoti" tai jotain sinne päin... :) Onpas selkeesti ilmaistu! :)
niin vähän meinasinkin, sykkeet kyl muistan miten ne menee, mut mites kun kuuluu vaan tota viuhviuh ääntä
 
huihui ku tullee tekstiä :) välilä tuntuu että unohtuu tänne vain lukemaan ja sitte ei enää
muistakkaan kelle piti kommentoida ja mitä !
Kerroin äidille tästä raskaudesta.. ihan senki vuoksi kun on neuvolassa töissä ja näkee sen kuitenki sieltä vaikkei siitä mulle vois mainitakkaan :) halusin että kuulee sen sitte minulta! Oli kyllä tosi ilonen meän puolesta! =)
 
On tullut taas niin paljon tekstiä että pitää merkkailla mihin asti on ketjua kahlattu läpi :wave:
Ihanaa kun täällä on aktiivisia palstalaisia :flower:

Ja tervetuloa uusille tammikuun odottajille :attn:

Joku oli miettinyt saako raparperia syödä raskausaikana: -saa syödä.
Se on kielletty vain pieniltä lapsilta, ei raskaanaolevilta äideiltä =) Herkutelkaamme siis rauhassa :p

Ultra-ajoista ainakin esikoista odottaessani meillä oli normi ultrat aamuisin mut ylimääräisiä ultria sit ihan mihin kellonaikaan hyvänsä tarpeen vaatiessa.
Edellinen raskaus oli toisaalta helppo mut toisaalta siihen mahtui ihan kamaliakin kokemuksia, mm. vuodin kirkasta verta rv 21 eikä siihen löytynyt koskaan mitään syytä.
Sen jälkeen vauvaa ultrattiin ensin ensiavussa ja sitten muutamaan otteeseen ihan normi lääkärin vastaanotolla ja tosiaan ei löytynyt koskaan syytä vuotoon ja terve poikavauva syntyi ja vieläpä yliaikaisena.

Kiva kuulla et joillain muillakin on vaikeeta hajujen kanssa, mä kun tunsin itseni ihan naurettavaksi kun mies ja poika haisteli jääkaappia haistamatta mitään ja kun minä fiksuna menin sitten uudemman kerran sinne jääkaapin ovelle nuuskaisemaan ja löysin itseni taas oksentamasta.. ei voinut enää muuta kun nauraa.. -ja ei, en syönyt tänään niitä jauhelihapihvejä ja muutenkin joka kerta jääkaapilla asioidessani olen pidättänyt hengitystäni :LOL:

Avokado 6 + 4
 
spatz tarkasti en tosiaan tiedä mutta suunnilleen siinä5+ viikon kieppeillä. Mulla menkoista ei pidä lainkaa paikkaansa kun raskaustesti oli positiivinen vasta kun menkat oli liki 3 viikkoo myöhässä... Mulla ei ole edes rinnat/nännit kipeenä :D Tutut kyllä valittaa vaivojaan,mutta mulla ei ole mitään. Pelottaa keskenmeno ihan hulluna.
 
misuliisa onnea ultrakuulumisista :heart: Ihana kuva toisesta :heart:

neulanen hih, meillä on lääkäri samana päivänä :)

uusille tervetuloa mukaan :wave:

(.) plaah, tänne on rantautunut älytön väsymys ja kiukkuisuus.. Kaikki ärsyttää :LOL: eri pirteetä seuraa olen :whistle: Oi, kun itsekkin pääsis lomalle, vähän kateellinen olen teille lomailijoille ;) mutta onneksi syyskuussa ulkomaanmatka häämöttää :xmas: sitten pääseekin ensimmäistä kertaa käymään tallinnaa kauempana :LOL: muistin tossa yhden hajun, mitä en voi sietää, ei vaan eilen tullut mieleen, lasinpesuneste! Se haisee ihan oksennukselta mun mielestä :D nyt munkin täytyy tota raparperipiirakkaa tehdä kotona :D alko tekeen mieli =)

piupula ja leevi 8+1
 
Huomenta

Tänne saapui vanhenemisen kunniaksi joku kokki, joten räkä solisee kuin kevätpurossa konsanaa :snotty: todella inhottavaa ja huomenna ois sinne reissuun lähtö :ashamed:

Hajuista mulle teki eilen illalla pahaa kun sisko keitti kananmunia ja alko siinä miun nenän alla niitä kuorimaan, yöh :x

tekstiä on kyllä tullut paljon päivässä, miten lie paljon luettavaa on sitten kun reissusta palataan :LOL: saan seuraavan viikon lukea tätä pinoa ;)

Mulle saapui eilen aika np-ultraan ja se on 30.6 rv 12+1, oishan tuo aiemminkin voinu olla, noh ei se nyt niin kamalaa ole onpahan taas reissun jälkeen mitä oottaa, ensin veljentytön synttärit, sit jussi ja sit ultra :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 8+2 :heart:
 

Yhteistyössä