Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Varasin nyt sitten kuitenkin sen varhaisultran. VU 27.5 eli kahden viikon päästä.

Täälläkin työmotivaatio hukassa. Alle tunnin päästä pitäisi lähtä aloittamaan 40 tunnin työviikko. Väsymystä ja huonoa oloa, ei millään jaksais.

Täälläkin tulee postitse aika np-ultraan sen jälkeen kun on käynyt neuvolassa.

5+3
 
Heips!

Täältä ilmoittautuu yksi odottaja mukaan :wave:

LA 17.1.2014 / 29v. / neljäs / TAYS

Olen aiemmissa raskauksissa seurannut tiiviisti samassa tilanteessa olevien keskusteluita taustaillen ja nyt päätin, että uskallan minäkin lähteä kirjoittelemaan! Kiitos ketjun perustamisesta. Vertaistuen voimaa ei voi vähätellä :heart: Yritän ehtiä lukemaan kaikkien tekstit nyt muutaman päivän sisään, että pääsen kärryille :)

Pikkutähtönen 4+3

Muoks. Lisäsin ikäni, kun olin sen hajamielisyyttäni jättänyt pois :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Minä sain huomiselle ultran ja viikon päähän ensimmäisen neuvolan.
Mulla onneksi nyt tilanne että pystyn tekemään töitä kotoa käsin. Ei tulisi mitään, että joutuisin lähtemään tiettyyn aikaan töihin. Nytkin otettu jo kahdet päikkärit ja monesti käyty yökkimässä pöntöllä. Tää väsy on jotain ihan ihmeellistä, miten voikin väsyttää näin paljon.
Ja onko teillä muilla mahan turvotusta? Itse olin alkuvuodesta dieetillä ja sain jo tosi hyvin rasvaa palamaan ja vatsan melko litteäksi. Nyt se on kuin oisin pallon nielaissut. Ihan kuin oisin raskaana :D Siis kun huomaan ihmisten katseista että heidän tekis mieli kysyä odotanko, olen kyllä valmistautunut vastaamaan että en. On vaan turvotusta.....
Kaksi hyvää ystävääni tietää, miehen yhtiökumppani ja vanhemmat sekä esikoiseni. Muille ei vielä uskalla. Nämä ihmiset tulisi tietämään jos tämä keskeytyy, niin sama oli kertoa. Keskenmenoa en kuitenkaan halua jakaa monien ihmisten kanssa, joten siksi varovaisesti näin alkuun mennään.
 
Peruin varhaisultran kokonaan päätettiin tehä jotain muuta niillä rahoilla. Jollei siellä näkyiskään mitään niin ihan turhaan saattaisi tulla huolta ja kaipa sitä nyt jaksaa pari kuukautta np-ultraa oottaa :D
Olisinpa minäkin kotoa töissä! Väsyttää niin pirusti ja huono olo tuli syönnin jälkeen :( Ja vielä olisi kolmisen tuntia työpäivää jäljellä, miten selviän sinne asti.
Mulla ei ole turvotusta ollut, ihan oma pikku pömppömaha edelleen :D Mutta hieman outo vaiva kyllä ilmestyny, tissit nimittäin kutisee :LOL: Etenkin vasen rinta, tekisi melkein mieli raapia nännipihakin verille. Ajattelin ensin että olisin auringossa vähän palanut kun rintakehäkin kutisee, mutten kyllä muista tisut paljaina missään hyppineeni :p
 
Viimeksi muokattu:
Sanna-M mä olen myös ihan hullu testailemaan! Tänään myös siis tein apteekin oman testin, kun pari päivää ollut testailutaukoa. Ja kyllähän se viiva oli paljon tummempi kuin viimeksi! =) Tosin ei niin hyvä tulos kuin sinulla, että heti olis pamahtanu tumma viiva..tosin onhan sulla ennemmän viikkoja :)
 
Mä olen kanssa kateellinen mamuskalle, oispa kotona töissä. Täällä toimistolla kun koittaa sinnitellä ja olla muka normaali, vaikka meinaa nukahtaa pystyyn ja miettii pystyykö pitämään oksennuksen sisällä vai ei. Kymmenen aikaan mietin, että jaksanko olla koko päivän, mutta ehkä tämän nyt tässä sinnittelee... Olo on kyllä karmaiseva. Ja nyt alko vielä mahaa koskemaan, toivottavasti ei ole mitään kummempaa :(

Hyvä että Sanna-M:n ja miumaun testiviivat ovat vahvistuneet vahvistumistaan! Vaikuttaa hyvältä!
 
Heipsan!

Toivottavasti Catherinen vuodot ovat harmittomia :hug:

Itselläni oli lauantai-iltana myös ihan vähäistä vuotoa, pyyhkiessä tuli paperiin muutaman kerran, mutta sen jälkeen ei mitään onneksi. Luulisin että johtui siitä kun vahingossa alapesulla tökkäsin kynnellä kohdunkaulaa, huomasin itsekin sen...

Jaksuja töissä olijoille, se on niin kamalaa alkuraskauden olossa, muistan esikon ajalta! Kakkosen kohdalla olinkin hoitovapaalla ja kuopuksen aikana alkuraskaus sattui kesälomalle ja sen jälkeen olin vielä sairaslomalla kauhean oksentelun takia. Nyt onneksi olen hoitovapaalla niin saa vähän rennommin olla!

Pahoinvointi voimistuu voimistumistaan, tänään sain jo halata pönttöä ekan kerran :x Ja mikäli etenee entiseen tapaan, kohta oksennan yötäpäivää, hiphei!

Turvotusta ON :D Näytän siltä kun olisin puolivälissä raskautta, ja miekin kuitenkin alkuvuodesta sain itseni suht timmiin kuntoon :whistle:

Ja väsyttää. Väsyttää väsyttää väsyttää |O Enpä muistanut millaisen kooman alkuraskaus aiheuttaa. Onneksi voi nukkua päikyt pikku-ukon kanssa!

Ekan neuvolan uskaltauduin varaamaan, se on jo kolmen viikon päästä, eli 3.6!

Teto rv 5+4
 
Hehei!

Täältä olisi taas yksi uusi tulossa joukkoon, eli

Mountain / LA 2.1.2014 / toinen / OYS

Olen lueskellut juttujanne heti plussattuani pari viikkoa sitten, ja pitkällisen harkinnan jälkeen päätin tulla mukaan kirjoittelemaan =) Meillä on ennestään yksi lapsi ja toivottu toinen nyt siis heti alkuvuodesta tuloillaan... Ehkä jopa tämän vuoden puolella, kun esikoinen tuli ainakin hieman etuajassa - saapa nähdä.

Teto, muistanko väärin vai olitko sinäkin mukana ryhmässä Maaliskuun mussukat 2011 (tai jotenkin noin se nimi oli..)? Minä liityin joukkoon vähän myöhemmässä vaiheessa, mutta muistelen että olit siellä myös!? =)

Täällä myös väsyttää ja turvottaa! Muita oireita ei oikeastaan ole ollut, eikä ollut ensimmäisessäkään raskaudessa. Tosin tiedän kyllä, että jokainen kerta on omanlaisensa, joten en ole vielä uskaltanut tuudittautua ajatukseen, että pääsisin yhtä helpolla nyt kuin ensimmäisellä kerralla. Jännää seurata miten erilaista on olla raskaana toista kertaa. Ainakin olen jo huomannut, ettei asia ole samalla tavalla jatkuvasti mielessä kuin aiemmin, kun täytyy häärätä lapsen kanssa ja pyörittää tätä ruuhkaista arkea =)

Mulla on ensimmäinen neuvola 28.5. Tänään varasin sinne ajan. Varhaisultraan emme mene, odotellaan sitä "virallista" =)

Tsemppiä epävarmuuden keskellä eläville! Ja kaikille mukavaa maanantain jatkoa!

Mountain 6+4
 
Voi tämä pahaolo vaan pahenee, kamalaa olla töissä ja sit pahoinvoivana tehdä noille (mies ja lapset, itselle ei nyt lämmin ruoka uppoa)kotiin tultua ruokaa ja nytkin kuopus vaatii pihalle mut tuntuu etten vaan kykene. Pakko kai se on kohta vääntäytyy ulos.
Neuvolaan olin yhteydessä, la muuttuu ja on 18.1.
Eka ultrakin muutes on 11.6 rv 8+, neuvola sit joskus sen jälkeen. Eipä mul kyllä neuvolaan kiire oon, asiat on tuttuja ja hyvässä muistissa.
Tervetuloa myös uusille!
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita :wave:

Ehkä tässä raskaana kuitenkin ollaan. Tein viimesen digitaalisen tänään ja hetken jauhettua ruutuun tuli yhtäaikaa raskaana 3+. Jospa tällä haavaan jättäsin noi testit nyt sitten kauppaa ;) Että tässä ilmottautuu yks r-testi addikti, vaikka huomattavasti vähemmän oon näitä nyt tehny, kun ei oo kaapissa valmiina vinoa pinoa tilattuja testejä. Ehkä hyväkin juttu ettei ole :)

Huomenna soitan ajan varhaisultraan, päätin etten jaksa odottaa sinne nt-ultraan vaikkei sinnekkään nyt enää mikään hirmunen aika ole. Huomenna nähdään saanko passelia aikaa ylipäätään, kun työtkin "haittaa" tätä raskautta :LOL:

Oireetkin näköjään vaihtelee eli ovat vissiin palanneet. Eilen oli sitten kirjaimellisesti pahaolo, nippailuja yms. Turvotus on tainnu nyt tulla kehiin, iha ku ois nielassu potkupallon. Ei mulla muutenkaan mitenkään litteä vatsa ole, mutta jos vertaa siihen, mitä oli ennen raskautta niin iha eri näkönen. Mulla sama kuin monella täällä, että sain jo mahaa vähän litteämmäksi vaan ei enää toivoakaan asiasta.

Kolibrinkukka 5+5
 
+
Ilmoittaudun myös ketjuun mukaan. Takana kolme keskenmenoa, joten pelko on koko ajan mukana. Tällä kertaa kuitenkin raskaustestit ovat vahventuneet (on ollut pakko tarkistaa, että viiva tummuu tai tullut digillä lisää viikkoja). Nyt tosin mennään mahdollisesti kuudelnnella tai seitsemännellä viikolla (viikon kuluttua varmistuu ultrassa, että kuinka pitkällä ollaan jos ollaan koska kierto venähti todella pitkäksi).

Joka tapauksessa tämänhetken arvion mukaan LA on joskus 12. tammikuuta :).

Oireina tällä hetkellä väsymystä, rintojen aristusta, huonovointisuutta silloin tällöin aamuisin, jatkuva nälkä ja jano, vatsan tuntemukset.
 
Täällä uusi odottaja mukaan!

la 6.1.2014/ toinen lapsi, esikoistyttö pian vuoden/ oma ikä 31/ kätilöopisto.

Tein tänään testin ja 3 + näytti, normitestillä vahvat viivat. Tiesin voinnistani jo vkl että paksuna ollaan mutta ihanaltahan se testissä näytti. Pikkukakkonen on erittäin toivottu mutta koska imetän 11 kk tyttöäni en uskaltanut uskoa ihan vielä tärpin tulevan koska kierrot ovat olleet ihan sekaisin.

Jeee hyvä me!!!
 
  • Tykkää
Reactions: happymum
Huomenta, eilen varasin matkan laivalle kesäkuun loppuun koko perheelle. Mennään viikonlopuksi laivalle ja ruotsiin. Pojille eka kerta laivalla, ja se onkin niille yllätyksenä koska kerrotaan vasta siinä vaiheessa kun ollaan lähdössä. Mulla tolloin loma joten ihanaa tehdä perheen kanssa jotain yhdessä. :)

Täällä olo normaali, maha on turvonnut ja näyttää että oisin pitemmällä mitä oon. Mutta kaikista inhottavinta on toi väsymys. Tänään iltavuoroon, joten siihen valmistaudun. Hauskaa päivää kaikille.

Sanna-M rv 6+3
 
Tänään olis sitten eka neuvola, enkä tunne olevani yhtään valmis menemään sinne vielä. :( Saan varmaan järkyttävät huudot, ku en oo vieläkään onnistunut lopettamaan röökinpolttoa. No, onhan siinä aihettakin meuhkata. Ei vaan näissä omantunnontuskissa kaipaisi enää mitään ylimääräistä ryöpytystä...
 
Me lähdetään juhannusviikoksi Kreetalle. Ihanaa reissata vielä kun siihen on mahdollisuus. Tottakai se on myöhemminkin mahdollista, mutta pienen synnyttyä vaatii hieman suurempaa järjestelyä. Onko muut lähdössä mihinkään reissuun?

Kellään kokemusta varhaisultrasta Terveystalosta? Nettisivujen mukaan vu tehtäisiin mahan päältä, mutta jotenkin epäilen asiaa.

Oma napa
Eilen oli rankka työpäivä. Huimasi ja oli huono olo. Seisomatyö ei ole kovin mukavaa näillä oloilla. Onneksi siitä selvittiin ja tänään taas uusiksi.

Olen nyt ottanut tavaksi käydä joka päivä pienellä kävelyllä. Raitis ilma auttaa huonoon oloon paremmin kuin mikään. Onneksi ei ole vielä edes ollut lähellä yökkiminen.

5+4
 
Tervetuloa uudet!

Täällä aamu alkoi taas vessanpöntön kautta :| Olo siis ei ainakaan parane. Eilen en pystynyt enää syömään edes joka-aamuista mustikkajogurttiani, en vain saanut sitä alas. Ja kuvittelin että sen saisin ainakin koko ajan syötyä. Olen jo ihan kyllästynyt vaaleaan leipään, kun en juuri muuta pysty syömään. Mutta onneksi sentään jotain. Ja vettä saan juotua suhteellisen hyvin. Pitää olla tyytyväinen niistä.

Ylihuomenna varhaisultra, jännittää jo nyt!

Meinattiin kesällä lähteä jonnekin autoreissuun, ehkä Ruotsiin ja Suomen pohjoisosiin. Ei sen pidemmälle suunnitelmia.

Tsemiä kaikille päivään!
 
Minäkin liittyisin uutena odottajana joukkoonne :)
Keskiviikkona sain testiin haamulaisen joka sitten äitienpäiväksi oli vahvistunut kunnon plussaksi. La on hieman epävarma, koska kierron pituudesta ei ole varmuutta koska imetyksen lopettamisen jälkeen (esikoispoika nyt 11kk) ehti tulla vain yhdet menkat kun jo tärppäsi. Mutta oviskivuista laskettuna se voisi olla 18.1.2014.
Oireita ei hirveästi ole ehtinyt tulla, mutta kyllä sitä jotain taitaa olla: kahvi ei maistu, on kylmä ja kuuma vuorotellen ja taitaa väsymyskin nostaa päätään..

18.1.2014/ jucu/ 29v/ toinen/ SeKS

Joku kyseli varhaisultrasta. Täällä ultrataan neuvolassa rv9 ja vatsanpeitteiden päältä :)
 
Täällä tuntuu monella olevan huonovointisuus oikein kunnolla päällä : / Jaksuja! Itselle toivoisin jopa ennemmän oireita, alkaa muuten pelottaa jos täysin oireettomaksi menee. Oksentelua ei siis ole vieläkään, vain pientä kuvotusta ajoittain. Täytyyhän tästä tietysti tyytyväinen olla ja kun on vielä todella fyysinen työ, niin ihan hyvä jos vähillä oireilla selviää!

miumau 4+6 ja huomenna poksuu!
 
Minäkin olen kunnon testihullu :) Piti vielä eilen digi tehdä ja nyt siinä oli jo raskaana 2-3. Eli etenemistä tapahtuu. Ens viikolla kun vielä raskis ostaa yhden ja sais sen raskaana 3+ ni sit lopetan tän hullutuksen :) Mut toisaalta, tää on meidän viimeinen vauva niin pitää nyt ottaa kaikki ilo irti.

Milloinkahan ihmiset tajuaa tän, varsinkin töissä koska tupakanpoltto loppui samalla kun plussa tuli. Joka raskaudessa olen lopettanut siihen hetkeen ja ei ole ollut edes vaikeaa. Nyt toivottavasti loppui lopullisesti polttaminen.

Pahoinvoinnin kanssa aamut mulla on helpompia kuin illat, iltapäivällä oikeastaan iskee se huono olo ja sitä riittää. Sit ku ei huvittais syödäkään ihan kaikkea mitä mieleen tulee koska olen tehnyt suuren painonpudotusurakan tänä keväänä. Ja tarkoituksena jatkaa tätä terveellistä elämäntapaa ihan nyt tästä eteenkin päin.

Kesällä tehdään varmaan lasten kanssa joku huvipuistoreissu, esikoinen sitä kovasti jo odottaa. Meillä on vaan viikko miehen kanssa yhteistä lomaa niin pitää ajoittaa se reissu siihen.

Mulla on tänään vapaapäivä,kurjaa vaan kun sataa vettä. Mutta, josko kohta tuo pikkuinen päiväunille ja sit kotihommiin kun vielä on ihan hyvä olo :)

Jardin ja papu 4+3
 
Tervehdys täältä uusioperheen hulinoiden ja remontin keskeltä! :)

Ikäeroista: Mulla on lapset syntyneet 2005, 2007 ja 2012, joista nuorin (9kk) meidän yhteinen. Miehelläkin on lapsi edellisestä suhteesta, joka käy säännöllisesti vierailemassa meillä. Menoa ja meininkiä siis riittää :D
Mulle on jäänyt positiivinen kokemus lasten pienestä ikäerosta, vaikka aluksi se oli rankkaa kahden huonosti nukkuvan vaippaikäisen kanssa. Muuuutta haluttiin nytkin kaikesta huolimatta yrittää samalla linjalla :) Miestä piti ensin hieman suostutella, mutta nyt hänkin on täysillä mukana tässä yhteisessä projektissa :kiss: Oltiin todella onnellisia, kun testi näytti plussaa jo toisella yrityskerralla :heart: Omalla kohdalla raskaudet on aina alkaneet pian, mutta jotenkin sitä ei vaan osaa ottaa näitä asioita itsestäänselvyytenä. Lisäksi imetän vielä, joten ajattelin senkin vaikuttavan asiaan. Huh, vieläkin epätodellinen olo! Täytyy varmaan hakea vielä yksi raskaustesti :D

Varhaisultra taitaa meillä jäädä väliin. Vaikka mieli tekisi, tällä hetkellä se on taloudellisesti mahdotonta. Täytyy vaan yrittää sinnitellä sinne NP-ultraan.

Oireista: Vielä on päästy vähällä :p Tällä hetkellä jäätävä väsymys, hajamielisyys ja huimaus on ne pahimmat raskausoireet! Rinnat on arat, hajuaisti on herkistynyt, päätä&selkää särkee, mielialat vaihtelee ja menee jatkuvasti kuumia/kylmiä aaltoja, mutta näiden kanssa vielä pärjää :) Ja hei, mulla on ainakin vielä ihan hyvä olo!!! Jee :) Aiemmissa raskauksissa huono olo on alkanut välittömästi plussauksen jälkeen. En siis ole ikinä oksentanut, mutta en kyllä ole saanut syötyäkään. Tsemppiä kaikille, jotka taistelevat huonon olon kanssa :hug:

FB-ryhmä kuulostaa kivalta ajatukselta! Täytyy laittaa harkintaan, jos myöhemmin vaikka liittyisi :)

Elintavat: Samoilla linjoilla mennään :) En polta/juo, ja vitamiinilisiä olen syönyt ennenkin. Aina sitä tottakai toivoisi parempia yöunia, kun nuorin valvottaa, mutta näillä mennään :) Nyt vaan täytyisi hakea kalsiumia. En juo maitoa ja syön vähänlaisesti maitotuotteita, ja olisi kuitenkin tarkoitus jatkaa imetystä vielä jonkin aikaa... Mulla on supisteluherkkä kohtu ja jouduin aikanaan esikoisen imetyksen lopettamaan kesken, kun alkoi tulemaan supisteluja. Nyt peukut pystyyn, että päästäisiin kolmosen kanssa tuohon maagiseen vuoden ikään asti! Vaikka ei se kyllä maailmaa kaadakaan, jos imetys loppuu... :)

Lapsiluvusta: Tällä tietoa tämä meidän Tammikuun Tähtönen on jäämässä viimeiseksi lapsukaiseksi. Neljä (viisi) on juuri meille se sopiva luku :)

Jokohan sitä rohkaistuisi tarpeeksi, että saisi soitettua neuvolaan... Tai ehkä sitten loppuviikosta... Tai ens viikolla... :D :D :D On tämä aina vaan yhtä jännää :heart:

Aurinkoista kesäpäivää kaikille! :flower:

H & Pikkutähtönen2014 4+4

Muoks. kirjotusvirheiden takia...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä