Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Ääää, eka neuvola on jo ensi viikon tiistaina! :O En haluaisi, kun en ole vielä edes itse sisäistänyt koko juttua. :ashamed: Onneksi muru tulee sentään mukaan ja neuvolatätikin vaikutti ainakin puhelimessa ihan mukavalta...

Tuskin hankitaan kotidoppleria. Muutenkin on heikko taloudellinen tilanne, niin hyvä kun saadaan jostain revittyä rahat edes pakollisiin hankintoihin ja nekin on ostettava käytettyinä. Vauvaa ei onneksi ainakaan tavaroiden määrä tai niiden arvo paljon kiinnosta. :D
 
Tiedettiin esikoisesta sukupuoli ja varmaan kysytään sitä nytkin. Mä haluan jotenkin valmistautua siihen mitä on tulossa.

Klementiini: Kiitos tiedosta! Pitääpä miettiä asiaa.

Mulla on tosi huono olo. Koko päivän pidätelly oksennusta. Yök.

Merkillinen 4+6
 
Tsemiä kaikille (muillekin) pahoinvoinnin kestämiseen. Mä kävin aamulla kaupassa ja ostin turkinpippureita, ne ovat niihin kaikista pahimpiin tilanteisiin, kun mikään muu ei auta :)

Osaako kukaan sanoa tästä palelemisesta, onko ihan normaalin rajoissa? Mulla ei siis tällaista horkkaa ole ollut edellisissä kahdessa odotuksessa. Viikonloppunakin olin kotona sisällä kaksissa housuissa ja neljässä paidassa ja palelin, vaikka lapset samaan aikaan juoksentelivat ilman housuja ja t-paidoissa. Yöllä se jossain vaiheessa helpottaa ja riisun kaikki pukemani vaatteet, samoin eilen kun nukuin pitkät päikkärit oli herätessä lämmin. Väsymys siis vaikuttaa ainakin osin. Jostain luin, että sitä saattaisi aiheuttaa lämmön nousu alkuraskaudessa, mutta kun mittasin omat lämmöt, olivat ne tosi alhaiset (35,5 - 36,0). Ihmeellistä, kun tosiaan ennen ei ole tätä ollut.

Kotidoppleria tuskin ostetaan, ellei nyt ilmene jotain poikkeavaa. Edellisetkin ovat menneet hyvin ilmankin, en osaa sitä kaivata.
 
Kotidoplerista: Meinasin kyllä hommata, ennen ei sellaista ole ollut ja oishan se kiva kuulla vauva sydänääniä myös kotona. Tietenkin sillä varauksella että aina niitä ei saa kuuluviin ja silti kaikki voi olla hyvin. :)

Palelu: Mulla on myös kovaa palelua, mutta sitten kohta saattaa olla jo hiki, eli mulla ruumiinlämpö vaihtelee ihan sinne tänne. Mutta viimeksi eilen illalla palelin tosi paljon ja istuin sisällä 2 viltin alla :)Taitaa tuo normaalia olla.
 
Heipsan!

Jokohan uskaltautuisin mukaan kirjoittelemaan...

Mie olen 31v. ja mies 34v. ja 4. lasta odotetaan toivottavasti tammikuuksi :heart:

Meillä on siis jo tokaluokan päättävä esikko ja kuopus on ihanainen 2v :heart: Lisäksi meidän perheen sydämissä kulkee mukana enkeliprinsessa, 2v. 7kk vanhana harvinaiseen etenevään aivosairauteen kuollut tyttömme :'(

Tyttäremme sairaus on periytyvää (25% mahd.), ja juuri kun aloimme yrittää tätä lasta, sain soiton, että lopultakin, 4½ vuotta lapsen kuoleman jälkeen on löytynyt mahdollinen diagnoosi! Nyt odotellaan sormet ja varpaat ristissä että tämä varmistuisi, silloin voisi tutkia raskausaikana jo tuon sairauden.

Sellaista. Noh, iloisempiin juttuihin --->

Olen vähän ollut shokissa tässä kun jo 1. kierrosta nappasi pikkuinen kyytiin, ja monen monen raskaustestin ja viivojen vahvistumisen jälkeen lienee uskottava että raskaana ollaan taas :heart: Oireita oli yllättävän paljon jo ennen plussaa, aavistin raskauden alkaneen kun aloin nähdä selkeitä unia, palelin ja välillä oli jo kuvotustakin. Kiinnittymisvuoto varmisteli aavistuksia. Yleensä oireet on alkaneet vasta 6. viikon tienoilla, niin ihmeissäni olen nyt. Selvän haamunkin testasin jo rv 3+4 :O Kunnon pahoinvointia odotellesa, esikosta oksensin viikolle 17, toisesta viikolle 15 ja kolmannesta viikolle 13...

Kotidoppler miulta löytyykin jo, kuopusta odottaessa hurahdin sen ostamaan.

Hankintoja ei juuri tarvitsekaan tehdä, kaikki on tallella ennestään, paitsi turvakaukalon ja matkarattaat ehdin myydä poikkeen.

Harrastuksista: mie harrastan hyötyliikuntaa mein kahden nöffin kanssa lenkkeillen, lisäksi tanssin lattareita (nyt kesätauolla mutta kotona sit omaksi iloksi...) ja nyt olen myös salilla käyntiä aloitellut. Näitä kaikkia aion jatkaa niin pitkään kun kykenen, miulla on alkuvuosi ollut muutenkin elämäntaparemppaa, olen reilusti pudottanut painoa ja alkanut liikkua kunnolla.

Tällaista näin alkuun. Toivottavasti mahdun mukaan vielä :)

La 9.1 / Teto / 31v. / 4. lapsi / PKKS

Teto rv 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Mäkin varovasti ilmottautuisin mukaan.

Tänä aamuna testattu plussa ja menkat vasta kaksi päivää myöhässä. vasymystä ja huonoa oloa on ollut jo viikon ja olen luullut koko ajan olevani tulossa kipeeksi. Pelottaa tietenkin vielä, että miten tässä käy kun viikkojakin on vasta 4+2, mutta samalla toiveikkaasti tulisin teidän kanssanne tänne kirjoittelemaan.

Meiltä löytyy kaksi lasta, tytöt 08 ja 09 ja kolmatta siis joukon jatkoksi odotellaan.

La 11.1/ katrinainen/30v./3.lapsi/ulkomailla

Mun pitäisi lääkäri kilppariongelmien takia varata jo ihan alkuraskauteen. Neuvola aikoja soittelen vasta myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Heippa, täältä myös hyyyyvin väsynyt tervehdys... Virta on ihan finaalissa... Yöllä tuo meijän puoli vuotias nukku tosi levottomasti ja muutenkin huomaan et tämä raskaus tekee mulle taas tuon tavallisen väsymys olon. Saattaa olla et tuo imetys vielä hieman tätä energiaa syö, no yritän ottaa iisisti, teen vaan pakolliset hommat ja loikoilen pienen kanssa kun isommat on koulussa :D Ehkä teetän sit kotitöitä heillä, saavat sit muutaman euron vaivan palkkaa... vielä kun ei voi syytäkään kertoa että miksi äitiä vähän entisetään väsyttää...
Sukupuolesta: Kysytään varmasti jos vaan näkyy, tuskin kuitenkaan sitä mennään yksityiselle selvittämään, tai no enpä tiiä...
Hankintoja: No kaikki tietenkin löytyy, mutta noin pienellä ikäerolla saattaa olla että ostetaan vauvalle oma pinnasänky, ettei tätä nykyistä kuopusta tarvitse sängystään häätää, tai no en tiedä, onko kokemusta kuinka pieniä olette jo juniori-sänkyyn siirtäneet ??
Sisarusrattaat ovat ihan ehdottomat ja niitä oon jo vähän salaa vilkuillut, oletan että ostetaan baby jogger city sisarusrattaat . Eli nuo ; Baby Jogger City Select sisarusrattaat - Ozbaby.fi Verkkokauppa

Kuvotusta on täällä myös ilmaantunut tuon väsymyksen lisäksi, toisaalta ihanaa kun on oireita, vaikka se sitten tekeekin tämän äidin lähes toimintakyvyttömäksi :D Huomenna ois treffit yhden ystävän kanssa ja saas nähdä miten pystyn oloani selittelemään, no toki voin aina vedot ahuonoihin öihin, mikä sinällään on tottakin. Kukaan tuskin osaa edes odottaa tätä meijän raskautta ;)
PikkuTähtönen
 
Heippa kaikille! Jospa itsekin uskaltautuisi tänne kirjoittelemaan.. Tein siis lauantaina digin rv 3+5 ja näyttöön ilmestyi "raskaana 2-3". En oikein usko olevani raskaana kun ei mitään ihmeempiä olojakaan ole, välillä alamahaa vähän kouristaa/nippailee ja on tosiaan kylmä lähes koko ajan. Tai vaihtoehtoisesti kuuma :D

Meillä mies on ollut iloisen ihmeissään uutisesta, hokee koko ajan että hänestä tulee isä. Vaavi on siis ensimmäinen meille molemmille :)

Tapojani olen sen verran muuttanut että viimeisen tupakan tumppasin lauantaina. Juon muutenkin niin vähän ettei tee tiukkaa niistä tipoista luopua :D liikuntaa voisi tietysti harrastaa muutakin kuin vain hyötymielessä, nyt kun on lämpimämpää niin varmasti tulee meidän nöffin kanssa käytyä metsässä kävelyillä enempi :)

En malta oottaa että pääsee vauvanvaatteita ja tarvikkeita ostamaan! Ei olla ostettu vielä mitään eikä varmaan ostetakaan ennen ekaa ultraa, joka on yksityisellä puolella 22.5 :)

Ei olla myöskään vielä kerrottu kellekään, äitienpäivänä tarkoitus kertoa mun äidille ja siskolle. Muut saa odottaa vielä varmemmille päiville.

LA 13.01/Mijau/23v/1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Kotidopleria meillä ei ole, eikä hankita. Rahaa menee varmasti paljon muuhunkin. Hankintoja muutenkaan ei nyt sentään vielä ole tehty. Mutta kaikki vaatteethan ainakin joutuu hankkimaan, meillä kun ei ens tammikuussa ole enää varmasti yhtään alle 100cm pitkää lasta!
Vaikka en kehtaa mainostaa itseäni minkäänlaisena luomu-vaistovanhempana, ollaan kuitenkin pohdittu jo jopa sitä, tarvitaanko me oikeasti edes minkäänlaisia rattaita/vaunuja, ainakaan heti alkuun. Itse kun olen tottunut käyttämään paljon kantoliinoja ja ehkä ilman rattaitakin pärjää. Kunnollinen turvakaukalo täytyy kuitenkin olla.

Sukupuolta en aiemmissa raskauksissa etukäteen kysellyt, mutta nyt se taas tuntuu sellaiselta, minkä hyvinkin voisi etukäteen kysyä, jos vain mahdollista - sitten joskus rakenneultrassa...
 
dopplerista vielä, aiotaan kyllä hommata sellanen. Mun mielestä on kiva koittaa kotonakin kuunnella pikkuisen sykettä :) varmaankin kysytään myös vaavin sukupuoli jos se sattuu ultrassa näkymään, erikseen ei sitä kuitenkaan yksityisellä käydä tutkimassa.
 
Oireista edelleen mahan jomottelua/nippailua ja rinnat kipeät. Turvotusta, ehkä, tai oikeastaan semmoista olo kuin olisi menkat ja maha turpea. Minäkin odottelen pahoinvontia, kun tuntuu niin vähäisiltä nämä oireet, mistä johtuen on koko ajan pelko, jos kaikki ei olekkaan hyvin. Ensin ajattelin ettei menisi alkuraskauden ultraan, mutta nyt on tullut sellainen olo, että kyllä sinne ehkä voisi mennä. Täytyy miettiä. :confused:

Kertomisesta meillä ei tiedä muut kuin hyvä ystäväni ja töissä jouduin pomolle kertomaan. Muille ajateltiin kertoa vasta juhannuksen tietämillä, jos vain suinkin pysyy salassa siihen asti :)

Clavel 5+6
 
suz
Yksi odottaja ilmoittautuu listoille.
La 13.1. / Suz / 28v / 2. lapsi / TAYS


Lauantaina tein jo positiivisen raskaustestin pahoinvoinnin perusteella kp 27/26. Esikoinen syntynyt 06/12 eli aika pieni ikäero tulee.. Pahoinvointia ja tiheää vessassa käymistä ollut oireena. Edelleen imetän. Ekasta kierrosta ilman ehkäisyä tärppäsi.
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Dobleri: Löytyy kotoa ja tulee varmasti käyttöön :).
Sukupuoli: Ollaan vielä hieman kahden vaiheilla :D, mies haluaa tietää ja minä en oikein tiedä vielä. Onneksi tässä on vielä huimasti aikaa siihen.

Tänään tein pitkän lenkin mun salukien kanssa, uskalsin jopa päästää koirulit metsään sprinttaamaan, kun tielle ja lähitaloille oli sen verta pitkä matka. Nuo koirat ovat meinaan niin nopeita, ettei montaa turvallista paikkaa löydy (ovat monen kilometrin päässä muutamassa hetkessä.

Olo on niin seesteinen ja toivon ,että tämä vain jatkuu koko loppuraskauden ajan. En tiedä mitään kamalempaa kuin ahdistuneisuus ja paniikki :/, on jotenkin niin fyysistä kuin psyykkistäkin se oireilu.

Meillä on kaikki lapset jo kouluikäisiä, joten varmasti löytyy monta pikkuista apuria vauvan kanssa :heart:.


 
Viimeksi muokattu:
Dobleri Ei ole vielä. Millaisia doblereita teillä on? Kuinka usein niitä voi turvallisesti käyttää? Voiko siis vaikka joka päivä kuunnella? Hermoheikko kun olen noiden keskenmenojen takia.

Hankinnat Oikeastaan kaikki löytyy, paitsi vaatteita. Olin just aikeissa myydä kaikki vauvakamat pois kun sitä plussaa oltiin jokusen aika ooteltu, mutta onneksi ne on vielä tallessa.

Kertominen Ajateltiin kertoa vasta joskus 12 viikolla lähimmille kun tiietään että kaikki olisi kunnossa. Muille kerrotaan sitten sitä mukaa kun tulee ilmi..

Oireista Vatsakipua välillä ja repäisykipuja ylös noustessa tai äkillisesti asentoa vaihtaessa. Näitä on ollut muissakin raskauksissa.

Sukupuolesta Luultavasti mennään 4d:hen jossa asia selviää. Tytöstäkin käytiin aikoinaan.

Tänään tuli digitaalisella 1-2vkoa. Haluan vielä testata pari kertaa uudestaan, että saan 2-3 vkoa ja 3+. Sen jälkeen taidan rauhoittua testaamisen suhteen. Niin ja myöskin varhaisultraan mennään. En halua odottaa np ultraan asti tietoa onko sikiö hengissä vai ei. Luultavasti ei muuten mentäisi, mutta tässäkin taustalla nää aiemmat keskenmenot minkä takia haluan tietää asian ajoissa.
 
Mulla ei oireita ole ollut oikeastaan mitään vielä! Välillä tosiaan vähän sattuu alavatsaan, eilen illallakin pidemmän aikaa kun sohvalla löhöilin :p Melkein toivon että alkaisi jonkinlaisia oireita ilmenemään, en vaan millään voi uskoa että tuolla joku asustaa :D Ja tietysti pelottaa ettei kaikki mene hyvin, niin paljon näiltä foorumeilta lukenut keskenmenoista sun muista kauhutarinoista että alkanut itseäkin vähän jännittämään meneekö kaikki loppuun asti hyvin. Siksi maksan mielellään yksityiselle varhaisultrastakin ja onneksi mies on samaa mieltä - ainakin toistaseks. Tai sitten pelkkä uutinen vauvasta sai sen niin sekaisin ettei raukka oikein ole edes ymmärtäny miten kalliiksi yksityinen lekuri tulee :cool:
 
Rattaat/vaunut: Kuten tuolla ylempänä joku jo otti puheeksi, niin täälläkin on harkittu vaunuttomuutta. Voi jäädä kyllä vain haaveeksi, kun pentu kuitenkin syntyy keskellä talvea, niin mahtaako pysyä tarpeeksi lämpimänä pelkässä kantorepussa...? Koiran kanssa nyt on kuitenkin lenkillä käytävä, oli sitten millaiset pakkaset hyvänsä.
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Onko täällä ollut vielä mitään puhetta facebook ryhmän perustamisesta? Ollaanko jossain vaiheessa laittamassa pystyyn salainen ryhmä? Itse olen halukas liittymään ja voin tarvittaessa olla ylläpitäjä. :)

Oireet Puhuitte palelusta. Minua ei palele, vaan päinvastoin. Koko ajan on kuuma ja janottaa. Toisaalta sormet ja varpaat on kylmät, mutta se on minulle ihan normaalia. Juon koko ajan ja sitten pitää ravata vessassa vähän väliä. Jomotusta alavatsalla. Nälkä, hajuherkyyttä, turvottaa, nännit on hieman arat. Eilen töissä oli ihan pöhkö olo, mutta en tiedä johtuuko siitä että en ole melkein viikkoon tehnyt mitään kun olin kipeä vai tästä raskaudesta. Huimasi ja kuumotti. Noo, josko tää tästä. =)

Tänään pitäisi tulla uusi työvuorolista ja sitten huomenna voisikin jo varata neuvolan. Nyt pitääkin taas lähteä töihin. Aurinkoista päivää kaikille!

Unelmavauvasta 4+4

E: Niin ja finnit! Mulla on naamassa varmaan viisi finniä ja normaalisti ei yhtään, maksimissaan yksi!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä