Hurjasti voimia pahoinvoinnin kanssa taisteleville, se vie jotenkin olon melko matalaksi ja ei jaksa tehdä yhtään mitään :/. Minulle itselleni ainakin totaalinen tekemättömyys saa aikaan ahdistusta. inhoan ,kun kämppä on sekainen ja asiat huutavat toimittamista.
Itselläni on YLLÄTTÄVÄN hyvä olo, koska viimeisimmissä raskauksissa (menivät kesken) kärsin aivan järkyttävästä olosta jo heti viikosta 4+ eteenpäin :/.
Minulla on seuraava työharjoittelu äitiysneuvolassa, joten varmasti hieman kevyempää hommaa ,kuin tämä tänhetkinen harjoittelu... Minä valmistun siis sairaanhoitajaksi/terveydenhoitajaksi.
Eilen oli aika kakanhajuinen päivä ja olo meni aika surkeaksi :/, toivottavasti ei enempää tällaisia tule ennen harjoittelun loppua.
Kertomisesta:Kerromme kaikille vasta viikoilla 13+,noiden aikasempien keskenmenojen vuoksi. 2 parasta ystävääni tietää ja harjoittelupaikkani ohjaaja (oli pakko kertoa ,kun en halunnut mennä hoitamaan eristyspotilasta.)
Itse olen kohtalaisen hoikka nainen ja selkäni tekia minun tulee tarkkailla painon nousua raskauden aikana. Liikuntaa tulen lisäämään (uinti,kävely ja jumppa) koska selkäni ei yksinkertaisesti kestäisi +10kg nousua.
Mitä te muut harrastatte raskausaikana?
(.) Minulla on edelleen vaikea sopeutua tulevaan, en sitten tiedä ,että johtuuko nämä ristiriitaiset tunteet hormoneista vai mistä? Tuntuu välillä, että muut tunteet kuin onnesta soikeena fiilistely, on jonkinlainen tabu, äiti ei saisi tuntea kuin onnea tulevaa raskautta kohtaan :/. Minun tukiverkostoni ei välttämättä pysty tätä ymmärtämään. Olen siis tuntenut näin viimeisten 2 raskauden aikana.
Olo on turvonnut, aamulla naama oli täynnä tyynyn jättämiä painaumia. Oloni ei ole kovin viehättävä ja nyt tarvitsisinkin paaaaaljon rakkautta ja huomiota mieheltäni.
Tänään oli ensimmäistä kertaa vähän huonoa oloa, mutta se oli vaan hetkellistä. Toivottavasti tää pahoinvointi jää näin vähäiseksi tällä kertaa :/.
5+3
PS. LAITOIN TUONNE ENSIMMÄISELLE SIVULLE NUO TAPAHTUMAT Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus. lAITTAKAA SINISELLÄ PÄIVITYSPYYNNÖT SITÄMUKAA ,KUN SAATTE NOITA AIKOJA