*Tammikuu2008*elokuu

TAMMIKUISTEN 2008 LASKETUT AJAT


28.12

Sofianna, 1.lapsi
Saaru, OYS, 3.lapsi...POIKA

29.12

Onsku, KHKS, 1.lapsi

30.12

Helinä, KOS, 1.lapsi
SuTi, 1.lapsi
tahtoo äidiksi,KOS , 1.lapsi

1.1.

Möhkis-82, 1.lapsi
mnä, RaS, 4.lapsi

2.1

carla-81, 1.lapsi
Nuuskis, Jorvi, 2.lapsi
Katja87, 1.lapsi
Mama76, KOS, 2.lapsi
Halinappi, 2.lapsi
ekomamma, Ksks, 7.lapsi

3.1

PrincessOfAcco, TYKS, 2.lapsi...POIKA
OonanÄiti, KAKS, 2.lapsi

4.1

Miumau, TAYS, 1.lapsi
kerttu, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Maija80
Napsukka

5.1

Lellu1, SEKS, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Meiming, KOS, 2.lapsi
tuiskutuuli, Jorvi, 3.lapsi
Jimena, Jorvi, 3.lapsi
Mamale, 3.lapi
äitix4, KOKS, 4.lapsi

6.1

Pore71, 1.lapsi
Laly, 3.lapsi


7.1

MaryahR, Jorvi, 1.lapsi
hazelnut, TyKS, 1.lapsi
Saapasjalkakissa, TYKS, 4.lapsi

8.1

HeMa05, 2.lapsi

9.1

Pippuri84, Kättäri, 1.lapsi
tippiäinen, HySa, 2.lapsi
odottaja-81, OYS
glaudia , KP-KS

10.1

Viia, OYS, 1.lapsi
Iloinen, 1.lapsi
Bamboo81, OYS, 1.lapsi
Sirpukka, KOKS, 2.lapsi




11.1

Niisku, Tays, 1.lapsi
Cattie, TAYS, 1.lapsi...POIKA
pikkupeikko85, KSKS, 1.lapsi...POIKA


12.1

Hipu, TYKS, 1.lapsi
Riina Eliisa, 2.lapsi
Äitikarhu, K-HKS, 2.lapsi

13.1

Lizardus, KSKS, 1.lapsi
Papu76, OYS, 1.lapsi
JonnaP, 2.lapsi
iita82, 2.lapsi
Dinomamma, 3.lapsi
pikkueppu, K-HKS, 4.lapsi


14.1

Inessa, KSKS, 1.lapsi
updown, KSKS, 3.lapsi


15.1

Yölintu, SEKS, 4.lapsi
jenniS

16.1

Nonna, 1.lapsi
pötkylä, 1.lapsi
Iidukka, KOS, 1.lapsi
Pikkuinenko, 3.lapsi
Mamma -82, VKS, 4.lapsi
Jossu ja Helmi, 4.lapsi



17.1

Kirppu 80, P-KKS, 1.lapsi
oh2gzs, K-HKS, 1.lapsi
Pocahontas82, PHKS, 2. lapsi
Fruity, NKL, 3.lapsi
mum73, 4.lapsi
huugo, - , 6.lapsi

18.1

sipuli83, 1.lapsi
pikkuGreippi, Jorvi, 2.lapsi
Äidinkulta, EKKS, 2.lapsi
Viivi, 2.lapsi
Marusha, 2.lapsi
Suny, 3.lapsi
Äitiyö, SatKS, 3.lapsi
Soikku76, Satks, 3.lapsi
josefiina, Satks, 5.lapsi

20.1

tyttönen, 1.lapsi
Miyaki, PHKS, 1.lapsi
Clara75, HySa, 2.lapsi

21.1

Afu-82, VKS, 1.lapsi

22.1

Hömötilli, TAYS, 2.lapsi


23.1

Säästöpossu, 2.lapsi
olento, 2.lapsi
Kotinatsi
Äippärä, KSKS, 6.lapsi

24.1

tytsi88, 1.lapsi
Peukaloinen, NKL, 3.lapsi
Papunen, KSKS
Manta07

25.1

nintendo, NKL, 5.lapsi

26.1

Shakki, 2.lapsi
saritaregina, SEKS, 3.lapsi
Tilli, Jorvi, 3.lapsi

27.1

meimei, HYS, 2.lapsi
Johnu, SEKS, 3.lapsi
Äippä, KSKS, 6.lapsi

28.1

Katia79, 1.lapsi
Tammikuinen, PHKS, 3.lapsi
kotikurppa, 3. lapsi
Nobody, Satks, 5.lapsi
Kaapo, 5.lapsi

29.1

Mrs Knotty-Hilly, SatKS, 2.lapsi

31.1.

Papunen, KSKS, 1.lapsi
Blanca , LKS, 1.lapsi
Electric Storm ,SEKS, 2.lapsi
maximilian , SatKs, 3.lapsi




Ilman laskettua aikaa:
HelloKitty
Freija
Jovitar, 3.lapsi
Manta, 2.lapsi
missmo, TAYS, 1.lapsi


111 Tammikuista jo!

heinäkuu höpinät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805734


kesäkuun juttuihin
http://keskustelu.kaksplus.fi/t786545


Tässä vielä linkki vanhaa listaa..

http://keskustelu.kaksplus.fi/t762983
 
Kyllä meidän taas kelpaa, kun on uusi hieno pino. Mä täällä juuri pyyhin unihiekkaa silmistä ja mitä sitten osuikin silmiin. Upeata Saaru.

Täällä kaikki mallillaan.



[/b]Jonna P mainitsit että sulla oli pojalla sykkeet yli 150. Mä olen ollut alusta asti sitä mieltä että tämä on poika. Eihän Elvis voi tyttö olla, vai voiko?

t: pötkylä ja pikkuElvis 15+6
 
Kiitos Saaru! :flower:

Muuten piti vain kommentoida kun joku ihmetteli kun oli eri laskettu aika mutta samat raskausviikot. Niin ne heittelee eri laskentamenetelmillä ja myös oman syklin pituus vaikuttaa päivien määriin.
Mä olen käyttänyt naapurimaasta löytyvän hyvän linkin: http://www.familjeliv.se/Gravid/graviditetsutrakning.html
Tämä antaa tänään 16+5 kun taas se www.oys.fi antaa 16+3. Itse seuraan tuota familjeliv:n laskuria, ihan vain siksi että esikoinen syntyi sen annetulla lasketulla päivämäärällä.
Mutta täytyy kyllä myöntää että nämä laskelmakaavat ovat meikäläiselle aika hepreaa! Ja oikeastaan ihan turhaa antaa noin tarkkoja päivämääriä kun lapsihan syntyy milloin syntyy, yleensä sen +/- 2 vkoa la:sta. :whistle:

Pötkylä
, mulla oli myös esikoisesta hyvin vahva "poika-olo" - ihan itseäni ärsytti moinen, mutta poikahan sieltä tulikin ja vallan ihana sellainen ;) hehe Mutta tosiaan muistan tarkkaan sen että sillä oli syke aina siinä 150... Mutta varmaan täältäkin löytyy samalla sykkeellä syntyneitä tyttöjä? Vai löytyykö? ;)
Nyt jännään ekaa neuvolaa joka on 16.8 niin saan varmaan sykkeen kuulla (ekaa kertaa). Ei ole niin tuntemuksia ollut tässä raskaudessa, mutta jotenkin veikkaan tyttöä (ehkä kun vähän salaa toivon niin), kun on ollut selkästi rauhallisempi kaveri kun tuo esikoinen.
 
Sateista elokuuta!

Meillä herättiinkin tänään aikas myöhäseen, vasta 8 jälkee noustiin sängystä. Nyt onneksi yötkin menny hyvin, en etes oo heränny ku mies on lähteny töihin. Ja pojatki nukkunu suhthyvin, ei moneen kertaa tai ollenkaa herää. *jee*
Pikkupeikolla on kiva työnimi Nilla-Olavi tai siis tykkää tuosta Nilla-nimestä. En oo koskaan aiemmin kuullutkaan. Kumman nimi se sun mielestä on? Mun mielestä se ois niin ihana tytön nimi, mutta kun en ollut varma kumman sukupuolen nimi se on niin väestörekisteristä katsoin, niin sitä on annettu aika paljon sekä tytölle että pojalle :)
Joko muilla mietitään kovasti nimiä? Meillä nimiä mietin enemmänkin, mies ei ala miettiin ennen ku sitten tietänee kumpanen sieltä ois tulossa.

Oih, tänne oli kerenny tekstiäkin :)
Sykkeistä Mulla pojista ollu reilusti alle tuon 150 aina sykkeet, 130-->
Nyt sykkeet tuolla kotidopplerilla on aina siin ihan 147-153 (ja joskus pomppaan ku kunnolla alkaa liikuskeleen niin 160 asti) tyttö olo itellä ois, mutta unessa ultrattii poika:) Jospa tiistaina sitten selviäis

Mutta nyt aamupalalle:)

Saaru ja Möhis 18+5
 
Nimistä... jotain olen heitellyt ilmaan. Esikoisen kanssa oli (jo itse asiassa lukiosta lähtien) selkeä nimi pojalle, Amos. Onneksi mieskin tykkäsi siitä, joten se annettiin. Miehen vaan kaveri teki aika törkeän tempun, antoivat ihan saman nimen omalle pojalleen joka synty 1kk jälkeen... Kysyivät vielä kun odotettiin että onko nimi ja vastattiin että joo on ja kerrotiin mikä. Ihastelivat silloin ja kertoivat ettei heillä ole vielä nimeä valmiina. Olisivat edes kirjoittaneet erilailla tai kyselleet hiukan mielipidettä asiasta ennen. Vaikkei nimiä voi "omistaa", niin harmittaa vaan kun on niin samanikäiset ja tuo nimi on aika harvinainen (silloin 2005 oli vain 150 Amosta sitten 1900-luvun alun).
Mutta nyt on mielessä ollut tytöistä, Lily ("Lili") ja Nelly ("nelli")... ja onhan muitakin mutten nyt muista..Poikien nimistä Alex ja Moritz (voi vain olla liian vaikea suomenkielisenä ja ehkä vähän koiranimi? hehe)... Ei kuitenkaan mitään ehdotonta ole tällä kertaa, kunhan ääntyy hyvin molemmilla äidinkielillä ja olisi sopivan lyhyt.
 
Me ollaan jo päätetty pojalle nimi
siitä tulee Sebastian Rafael :D Tytölle en saa mitenkään keksittyä nimeä siis olen kirjoittanut yhden vihon täyteen tytön nimiä ja mikään niistä ei kolahda :'( Olen kyllä miettinyt jotain vääntämistä Eevasta kuten Eveliina,Eva tai Eve Mummini nimi siis oli Eeva niin siksi ajattelin siitä tuollaisita :) Btw olen alkanut tosiaan tuntemaan niitä ihania pieniä potkuja jotka välillä tuntuu pieneltä näpäytykseltä :LOL: nyt se jo hakkaa äitiänsä näin pienenä heh heh
T: Tahtoo äidiksi ja vaavi 18+3
 
Täältä löytyy nimiä.. Joilla vielä hakusessa ja muutenkin mielenkiinnosta kannattaa käydä kurkkaamassa..

http://uotila.tripod.com/uotila/suominimet.html

http://www.etunimet.net/

Sieltä kyllä löytyy jos minkämoista nimeä :LOL: Mutta sieltä löytyy myös erikoisia yms. Ja nimille selityksiä.
 
Terve taas
Mulla loppu nyt työtkin ( tai no sairaslomalla olen lopun ollutkin )
Mukava nyt kun saa rauhassa keskittyä tähän perheeseen. Mies lähteekin opiskelemaan uutta ammattia niin minä jään noiden riiviöiden kanssa kotiin. Olo alkaa pikkuhiljaa olla jo hyvä ja jaksaa touhuta lastenkin kanssa. Tytöt odottaa kovasti vauvaa ja toinen tahtoo pikkuveljen ja toinen pikkusiskon. Äidin kuulemma pitäisi tehdä kaksi vauvaa kummallekkin oma. Mutta tällä kertaa meille riittää tämä yksi. :whistle: Nimet ollaan jo päätetty, kun päästiin niistä yhteisymmärrykseen. Poika jos on niin Eeti tulee ja jos tyttö niin Eevi Sofia. Kaunista elokuuta kaikille! =)

Kurppa ja pikku-veikka 14+2
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Täällä ollaan kesälomalla nyt 4 viikkoa. Ihanaa! Saa nukkua aamulla piiiiitttkäääään!! Viikon päästä ois neuvola, ihanaa kun kuulee taas pienen sykkeen :) Mieskin lähtee mukaan, jotta kans pääsee todistamaan että meille todella on tulossa ihan oma vauveli :heart: Toista ultraa ei meillä kaupunki kustanna ja siitä aattelin kysellä, että mitä se tulee maksamaan kun itse sen maksaa. Haluisin niin kovasti tietää sukupuolen...Pikkuruisia potkuja tai liikehdintää oon tuntenut iltasella. On se aika jännää :D Masu näkyy jo selvästi ja selkä on levinnyt. Äiti ja sisko povaavat tyttöä kun oon levinnyt jo aika lailla tuolta selästä. Ja on lantiookin tullut. Saas nähdä kumpi siellä sitten asustelee...Mites muilla, onko vaan masua vai ootteko muualta levinneet? Nyt lähetään kauppaan, heipati hei!

Carla ja mini-ihminen 18+0
 
Meillä nimiä olen miettinyt lähinnä minä, mies ei suostu vielä asiaa ajattelemaan. Yhtenä iltana vähän kiukuissaan sanoi, että mitäs hän niitä miettimään kun sinä kuitenkin sen päätät.. No ehkei nyt ihan niinkään, mutta melkein.

Mulla itselläni on todella erikoinen etunimi ja olen joutunut sitä koko ikäni joka paikassa selittämään ja siksi olen ajatellut etten omalle lapselle antaisi kovin erikoista nimeä? Toisaalta olen kyllä nimeni ansiosta saanut monia mahdollisuuksia, minut on kutsuttu mm. moneen työhaastatteluun vain nimeni takia - haastattelija on halunnut nähdä että kuka tuon nimen takana oikein on. Ainakin yhden työpaikan olen saanut ihan haastattelijan uteliaisuuden vuoksi.

Mutta yhtään valmista nimipakettia ei ole. Jos pikkuElvis sattuisikin olemaan tyttö niin voisin kuvitella että hänestä tulisi esim. Nella tai Nelli, mutta mieli muuttuu matkalla. Pojan nimi onkin vaikeampi, etenkin kun miehen suvussa on tapana antaa kaikille sama toinen nimi ja niin sitten meidänkin pitää toimia jos poika tulla tupsahtaa. Anoppi kyllä odottaa kovasti pientä rinsessaa, jonka voi sitten hukuttaa tyttömäisiin juttuihin. Saas nyt sitten nähdä.

Me ajateltiin vähän niin, ettei erikseen lähdetä sukupuolta selvittämään. Jos rakenneultrassa sukupuoli paljastuu / ultraaja haluaa sen meille kertoa niin sitten kyllä.

Carla-81 voithan sä soitella sellaisille lääkäriasemille jotka rakenneultraa tai 4D - ultria tekee ja kysyä hintaa. Pääkaupunkiseudulla olen kuullut että ihmisille olisi jäänyt 4D-ultrasta itse maksettavaksi 130-160 euroa riippuen vähän siitä missä sen on käynnyt teettämässä.

Pötkylä ja pikkuElvis 15+6 (JonnaP:n laittaman ruottalaisen linkin mukaan 16+1)
 
Nyt sain hyvää postia.Istukkatutkimuksen tulokset oli tulleet ja niissä kromosomisto osoittautui normaaliksi :) :heart: Voi että oli helpottunut olo!Toki vielä mahtuu mietteitä matkaan odotuksen varrelle,mutta ainakin nämä vaihtoehdot on suljettuna pois.

Kulunut viikko oli todella raskasta henkisesti.Itse pääsin pienellä odotuksella verraten noihin tapauksiin,jossa ensin odotellaan tutkimusaikaa muutama viikko ja sitten vastausta useampi viikko.Kyllä se alitajuisestti vaan puskee mieleen,joten tsemppiä teille,jotka vielä odottelette!
Huomenna olisi sitten neuvola.Odotan todella sitä,jotta vielä varmistuu,että sydänäänet on matkassa.Tosin ei ainakaan ole mitään sen suuntaista ollut,että vointi ois joten huonontunut,mutta eihän ne kesken menneet aina ilmottelekaan itsestään.No voi voi kun on taas negatiivista ajattelua,mutta tää on nyt vielä vähän tällasta alkushokin ja ilouutisten jälkeen.
Ei nyt tähän hätään enempää kommenttia,vaikka olen toki muidenkin juttuja lukenut ja mukna elänyt...

nintendo 14+5
 
Pikkupeikolla on kiva työnimi Nilla-Olavi tai siis tykkää tuosta Nilla-nimestä. En oo koskaan aiemmin kuullutkaan. Kumman nimi se sun mielestä on? Mun mielestä se ois niin ihana tytön nimi, mutta kun en ollut varma kumman sukupuolen nimi se on niin väestörekisteristä katsoin, niin sitä on annettu aika paljon sekä tytölle että pojalle

joo siis tuo nilla on sellaine nimi mitä ollaa ajateltu tytölle antaa nimeksi jos tämä tyttö on.. :) mut olavi kyllä jää pojan nimi listalta pois,.. :D et pojalle ollaa mietitty nimeks joakimiä,micael jne.. mut tytön etunimi tuleepi mitä todennäköisemmin olemaan nilli... :heart: itse kans tykkään nimestä paljon ja se on erikoisempi...

(.) vattan väänteitä ollu jos jonkinlaista taas... v.loppuna täällä keski-suomessa olis neste rally, et sinne suunistamaan sit... katotaa kui pitkiä pätkiä tää tanttana kävelee ku se kävely vihloo välillä niin prkleesti... :kieh:
lisää mamma vaatteita kävin tänää ostelee, ku housut loppuvat yksin kertaisesti.. ei mene jalkaa farkut,eikä muutkaan joustamattomat housut... :whistle: mutta että näin...

niin ja nindendolle onnittelut hyvistä punktio tuloksista... varmaan helpottava tieto... :hug: :) :heart:
 
Onnittelut Nintendo hyvistä uutisista, niitä on ehditty jo vähän aikaa odotellakkin. Pakko tunnustaa että kävin kurkkimassa sikiöseulapinossa mitä sulle kuuluu ja olen tosi iloinen että niskaturvotus oli vain "väärä hälytys"!

Mä tykkään kanssa tosta Pikkupeikon Nilla nimestä, mutta en kuitenkaan aio sitä varastaa. Pojan nimistä piti viellä mainita ehdoton lemppari: Peik, mutta meidän lapselle sitä nimeä ei voi antaa. Mies ei suostuisi ikipäivänä siihen, eikä se sitten sopisikaan miehen tuikitavallisen suomalaisen sukunimen kanssa. Menis vähän samaan kastiin kuin Ridge Törrönen tms. :D

Eilen oli niin järkyttävä migreeni, ettei koskaan ole moista ollut. Mies meinas jo soittaa ambulanssin. Onneksi ei soittanut, olisin varmaan kuollut häpeään. Lopulta sitten nukahdin panacodien ansiosta ja nyt tietysti mietityttää että miten se pikkuElvis mahtaa jaksaa eilisen lääkitysryöpyn jäljiltä. Vaikka siis tiedän että Panacodia voi käyttää ihan turvallisesti raskauden aikana, niin silti se aina mietityttää.

Vieläkin vähän pöhnäinen olo, mutta ehkä tämä tästä päivän mittaan taas lutviutuu.

t. Pötkylä ja PikkuElvis 16+0
 
Heippa heippa.... =)
Mulla nyt tiitiäinen on kyllä täysin sukupuoleton... En osaa sanoa kyllä hölkästäkään että kummanlainen olo mulla on :ashamed: En oo kenestäkään osannu sanoo... Ja sitäpaitsi tän tiitiäisen liikkeet taas pariksi päiväksi hiipus kokonaan...tuntu vaan taas rummutukset, ettäs mokoma kehtaakin.... :eek:
Että en sitten loppujenlopuksi tiiä mitä sieltä on tulossa, vai liekkö mitään... :ashamed: Onkohan sekin jotenkin tarkoituksellista kun en oo tahtonu kellekkään kertoo vauvauutisii, en ees omille lapsilleni. Mikä on varmasti tosi outoo. Jotenkin tuntuu vaan siltä että ei kannata hehkuttaa kellekkään, eikä luulis olevan kiinni kokemattomuuden tuomasta epävarmuudesta, kun näitä törötinttejä tässä nyt kuitenkin jo kolme on. Ja heistä jokaisesta oon heti ekan ultran jälkeen hehkuttanu kaikille. Ja nyt en jotenkin osaa, meinaakohan se jotain alitajuista?!?
Se rakenneultrakin on vasta 28. päivä ja edellisessä ultrassahan ei saatu mitään aivoja yms katottua edes, kun mä olen niin lihava. En kyllä käsitä kun miten näistä on sitten nähty. :ashamed:

Noniin, kuka tämmöstä vatkaamista jaksaa kuunnella... :D
Oikein ihanaa loppuviikkoa kaikille =)
Saapasjalkakissa ja tiitiäinen 17+5
 
Saapasjalkakissa, miten niin sulta ei saatu ultrattua aivoja? Ultrattiinko vatsanpeitteiden päältä? Alkuviikoilla vatsanpeitteiden päältä ultraaminen onnistuu ihan hoikilta ihmisiltä. Jos on massaa niin se toki haittaa näkyvyyttä silloin kun vaaveli on ihan pieni vielä. Mä olen varmaankin sun kanssa samaa kokoluokkaa (ellen isompikin) ja kyllä meillä np-ultrassa saatiin aivot sun muut näkyviin ihan hyvin. Ultraus tehtiin toki alakautta.
Musta tuntuu (ja saat sanoa jos olen väärässä), että joku on saanut sut lannistettua "koska olet niin lihava", etkä siksi ehkä usko että tiitiäisellä voisi kaikki olla hyvin. Mä ainakin uskon että kaikki on hyvin. Ja muista siellä rakenneultrassa sitten, ettei sun tarvitse kuunnella mitään lihavuus kommentteja. Mä jo mielessäni näen itseni siellä huoneen nurkassa puolustamassa suo :kieh:
Tiedän kyllä että meillä pullukoilla ei aina ole kovin helppoa hoikassa yhteiskunnassa, mutta pidä pintasi kuitenkin :hug:

Mä muuten kuulin joku aika sitten TOSI NAISEN MÄÄRITELMÄN: Naisen tulee olla rintava reitevä pepukas ja pumpsea.
Tämä siis tapahtui ihan kaupan kassajonossa. Kaksi pyöreämpää tyttöä naureskeli siinä ostoksilleen (suklaata, sipsiä sun muuta) ja tyttöjen takana oli sellainen 70-kymppinen mies joka sitten tokaisi tytöille tuon tosi naisen määritelmän. Aika nätisti sanottu, mun mielestäni.
 
Huomenta...siltä tuntuu täälläkin. Nimittäin kävi vanhanaikaiset, kun laitoin pojan nukkumaan päikkäreille ja menin siihen viereiseen vierässänkyyn "ihan vaan hetkeksi", niin enkös vedellyt sitten kunnon 1h nokoset! Jee! Tuli kyllä tarpeeseen. :LOL:

Hei Pötkylä, meillä taitaa olla aika sama maku tyttönimistä - Nelli/Nelly :) Meillä taisi olla jo se vähän silloin esikoista odottaessa, mutta poika tuli. Ja miehensiskon koiran nimi on Nella, joten ollaan hiukan skeptisiä vielä että meneekö liian samanlaiseksi. Tosin niillä ollut se koira jo joitain vuosia, ettei sinäänsä hirveesti ehkä haittaisi?
Mua alkoi ihan arvelluttaa, että mikä sun erikoinen etunimi on? :whistle:
Mulla on nimittäin toinen nimi yhdistelmänä vanhempien nimistä, tosin ihan virallinen nimi Ruotsissa, mutta täällä olin 90-luvulle ainoa. Ja nyt meitä on kaksi, joista se toinen on vanhan työkaverini muksu. Työkaveri ihastui tähän nimeen ja antoi sen sitten tytölleen. Itseäni aina vähän hävetti nimi nuorena, mutta nyt aikuisena osaa arvostaa moista omituista - syntyy aina keskustelua aiheesta. Ja mulla kävi niin että onneksi menin naimisiin "mattimeikäläistyyppisen sukunimen" kanssa, koska omaa pitkää sukunimea sai aina tavata ja silti meni n 70% pieleen. Nyt on paljon helpompaa!

Muakin yllättää välillä tämä suhtautuminen raskauteen... Jotenkin muihin asioihin on aina "ettei meille voi noin käydä", niin nyt on vähän päinvastaista?? Ja tuttu täällä ihmetteli etten käy lääkärillä useammin, että odottelen sinne Suomeen vasta, niin totesin vain että "luonto hoitaa"... Sillä oli kyllä vaikeata ymmärtää mua. Mutta jotenkin en kuitenkaan halua stressata turhia, mutta semmonen olo että jos menee huonosti, niin se on sitten ollut tarkoitus ja vauva ollut heikompaa yksilöä (biologiselta kannalta ajateltuna), vaikka olisihan se ihan kamalaa ja jättäisi varmaan pysyvät arvet. Äh, onpa vaikeaa selittää, mutta hormoonit kyllä sekoittaneet tämän rouvan ajatuksia, niin että itsekin yllättyy miten suhtautuu... Ehkä sitten rakenneultran jälkeen ajattelee että jee kyllä tämä menee hyvin loppuun saakka!

Ei siis muuta täältä kun vinksinvonksin ja heikunkeikun (lastenlaulut soi)!

 
Alkuperäinen kirjoittaja pötkylä:
Saapasjalkakissa, miten niin sulta ei saatu ultrattua aivoja? Ultrattiinko vatsanpeitteiden päältä? Alkuviikoilla vatsanpeitteiden päältä ultraaminen onnistuu ihan hoikilta ihmisiltä. Jos on massaa niin se toki haittaa näkyvyyttä silloin kun vaaveli on ihan pieni vielä. Mä olen varmaankin sun kanssa samaa kokoluokkaa (ellen isompikin) ja kyllä meillä np-ultrassa saatiin aivot sun muut näkyviin ihan hyvin. Ultraus tehtiin toki alakautta.
Musta tuntuu (ja saat sanoa jos olen väärässä), että joku on saanut sut lannistettua "koska olet niin lihava", etkä siksi ehkä usko että tiitiäisellä voisi kaikki olla hyvin. Mä ainakin uskon että kaikki on hyvin. Ja muista siellä rakenneultrassa sitten, ettei sun tarvitse kuunnella mitään lihavuus kommentteja. Mä jo mielessäni näen itseni siellä huoneen nurkassa puolustamassa suo :kieh:
Tiedän kyllä että meillä pullukoilla ei aina ole kovin helppoa hoikassa yhteiskunnassa, mutta pidä pintasi kuitenkin :hug:

Mä muuten kuulin joku aika sitten TOSI NAISEN MÄÄRITELMÄN: Naisen tulee olla rintava reitevä pepukas ja pumpsea.
Tämä siis tapahtui ihan kaupan kassajonossa. Kaksi pyöreämpää tyttöä naureskeli siinä ostoksilleen (suklaata, sipsiä sun muuta) ja tyttöjen takana oli sellainen 70-kymppinen mies joka sitten tokaisi tytöille tuon tosi naisen määritelmän. Aika nätisti sanottu, mun mielestäni.
Alakautta ultrattiin mut niin vaan sanoi tää täti siellä että niin oot lihava,ettei tästä ultrasta saa mitään selvää... :ashamed: Eli vauva siellä nähtiin ja liikkuikin vähän semmonen hassun näkönen kuitenkin että peukkua imi (se tietääkseni oli kuitenkin ihan normaalin sikiön merkki) mut liikkeet ei ollu mitenkään kovin mittavia, eli toista jalkaa heilautti vaan sillon tällön, eikä mulla oo nyt äkkiä yhtäkkiä mitään muistikuvaa siitä miten nuo toiset liikkui ultrassa, joku harmaa kuva ois,ettei ne oo kukaan ultrissa mitenkään erikoisemmin liikkuneet... mut jotenkin mulle nyt jäi semmonen "huono" olo että liikkuiko hän nyt oikeen ollenkaan ja oliko muutenkaan "normaali"... Enkä tiiä mistä tää olo nyt kumpuaa...
Mä johonkin väliin jo laitonkin noi mun mitat, eli oon mä kyllä ihan oikeastikkin lihava, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Mut jäi jotenkin kalvamaan sekin että kuin paljon sitä läskiä sitten onkaan kun ei alakauttakaan saatu kunnolla mitään näkyviin... Sydämestäkään eivät osanneet muuta sanoa kuin että se lyö ja aivoista ei mitään selvää saatu. mitan vaan saivat että normaalin mittanen. Ja ihan tyksissä olin.

Mitenkähän on muuten tyksissä kun mulla on se rakenneultra tossa 28. päivä. Niin saakohan sinne ottaa lapset mukaan? Mies on töissä ja muita en pysty pyytämään ja esikoisella ois koulukin, No hänelle pystyn ehkä järjestämään paikan missä olla sillon, tosin ei oo varmaa sekään... :ashamed: Että on hankalaa tää autottomuuskin ja kortittomuus, mutta minkäs teet. Ei ole varaa ajella korttia,saati että sitä ees saisin.
Höh, meni taas höpöttelyks tää mun juttu :D
 
Höpöttely on just ihanaa, ja eikös se jotenkin kuulu tähän palstailuun.
Nyt kun olen sairaslomalla niin aikaa kuluu täällä enemmän kuin laki sallii, toivottavsti ketään ei ärsytä kun olen koko ajan kirjoittamassa jotain.

Musta tuntuu kyllä tosi pahalta toi kohtelu jota saapasjalkakissa on saanut siellä tyksissä. Tiedän pari tooooosi lihavaa naista (tyyliin pituus 160cm ja paino 150kg), joilla ultraus alakautta eikä masun päältä ole tuottanut mitään ongelmaa. Voisikohan ihan oikeasti olla kyseessa huonot laitteet tai ultraajan kokemattomuus?

Monissa paikoissahan sanotaan ettei lasten läsnäolo ole suotavaa, mutta minkäs teet, jos lapsia ei hoitoon saa. Isommat voi tietysti jättää käytävälle odottamaan tutkimuksen ajaksi, mutta ihan pienten kanssa se ei onnistu. Mä varmaan tossa tilanteessa ottaisin mukulat mukaan ihan pokerina ja jos tulisi jotain sanomista niin levittelisin vaan muka typeränä käsiäni, että voi voi kun en tiennyt etukäteen ja mihis nämä nyt sitten laitetaan siksi aikaa?
Tunnen yhden 4-lapsen yksinhuoltajaäidin jonka kaksi nuorimpaa on mukana hammaslääkäristä alkaen jokapaikassa kun ei saa niitä hoitoon edes siksi aikaa, vaikka on yrittänyt mm. sosiaalivirastolta pyytää apua. Hätä keinot keksii.

Jonna P kävin tossa joku aika sitten kurkkimassa väestörekisterikeskuksen sivuilta noita etunimijuttuja ja mun nimisiä naisia on suomessa rekisteröity vuoden 1910 jälkeen yhteensä 5, todennäköisesti elossa olevia on yhteensä 4. Eli aikas erikoinen nimi on. Enimmäkseen se aiheuttaa ihmisissä uteliaisuutta että varmaan on joku mielenkiintoinen tarina tuon nimen takana, mutta itse olen sitä mieltä että ihan yhtä mielenkiintoinen tarina voi olla "tavallisen" nimenkin takana.
Nyt tuli mieleen vielä yksi kiva tytön nimi: Isla, mutta sitäkään ei meidän toukalle voi antaa kun ukko ei suostu.

Jaahas, jos lähtisi koiran kanssa vähän lyllertämään ja sitten kirjastoon katsomaan jos löytäisi jotain hyviä neuleohjeita sieltä. Voisi tämän loppusairasloman viettaa vähän viksummissa merkeissä... Vaikka eihän tämä palstailu mitenkään tyhmää ole, päinvastoin.

 
Pötkylä: Höps. ei mun takiani tarvii potea mitään... En kyllä tiiä mikä on ollu sitten syynä... muistan kyllä ihan selvästi,ettei noiden tyttöjenkään kohdalla ekoista ultrista saatu oikeen mitään selvää... Kun en oo kenestäkään saanu kunnollisia ultrakuviakaan... Tää vimppa on ainoo tossa ekassa ultrassa kun olin mistä sain ees kokonaisen kuvan koko sikiöstä.... hitto soikoon, mä otan teille kuvan tosta ekasta ultrasta niin näätte ite... :D
http://i67.photobucket.com/albums/h283/Saapasjalkakissa/skannaa.jpg
Elikkäs tommonen on mun toi eka ultrakuva, toisesta ultrasta (missä ois näkyvyys ollu parempi, en saanu sitten kuvaa lainkaan. Sama kävi kuopuksesta, hänestä mulla ei oo mitään kuvaa olemassa masuajalta... :|


Hui, anteeks, tulipa iso kuva, paan pelkän linkin.
 
mä en kyllä kanssa oikein ymmärrä mitä tuo sinun ultraajasi on touhunnut?? |O mulla on kaveri jolla ennen raskautta 140kg jaon minun mittainen eli noin 160cm ja hyvin oli alakautta saatu vauva näkyviin ja mitattua... eihän siellä alakautta tehtäessä pitäisi mitään läskiä olla edessä?? korjatkaa jos olen väärässä? eikös siellä ole vaan melkeempä suorat reitit kohdulle.. ni nyt ei oikein tajua miksi ei muka ole saatu vauvaa näkyviin?? ja mitattua?? milllä viikolla kävit siellä ultrassa? mulla meinaa oli joskus 12+ viikolla ultra ni siellä näky kyllä ihan selvästi kummatkin aivo lohkot jne et kyllä ne näkyvissä pitä solla.. ja rv13+? ultrattii masun päältä ja sillonkin näky aivot jne.. mä luulen et sulle on sattunu joku elämääsä kyllästyny ultraaja joka ei ole edes viitsinyt yrittää... :eek: no mutta ei ole pitkä aika sinne rakenne ultraa sullakaa, eiköhän siellä ihan hyvät ole näkyvyydet jo sillon ku vauva on jo kuitenkin aika iso... :hug: ole murehtimatta, mulla ainakin tuntu et on ollu ultraajassa vika ei todellakaa sinun lihavuudessa... :hug: :hug: :heart:

(.) jeeee tää mamma pääsee tänää jo alotelee ralli fiilistä.. meillä on yks erikoiskoe täällä päin jo ja huomenna pitäs sit edetä aamusta aikasee erikoiskokeille... :D oli muute tää mamma baareilemassa eilen kavereiden kans.. kyllä sit ei jäänyt keltää huomaamatta tuo mun maha, et se oli kyllä ni ku yleinen nähtävyys ja koskettelun aihe... :LOL: vähän rupes sit jo kyllä ahdistaakin tuo lääppiminen.. :ashamed: noh 12 aikaa oli pakko lähtee unille kotia ku rupes porukka olee ni humalassa ja itellä silmät lupsuu kii.. minnuu ei tosiaa haittaa yhtää vaikka joutuu olee selvinpäin.. kiva nähdä kavereita ja päästä ulos, ku ite olen vappuna viimeks ollut kotoa poissa ja silloinkaa en kyl baarissa tai olutta ottamassa.. et huhtikuun puolelle menee ku on tää viimeks päässy sillai bilettelee... :LOL: ja tosiaa siellä on ihan jees nykyään ollakin kun ei saa tupakoida ku tietyissä tiloissa... :) että tälläistä.. liitoskivut yhessä vaiheessa rupes vaivaamaa... se ei olu kiva ku vihlo ja juili tuonne...

mut pidemmittä puheitta... tää tästä nyt liukenee... voi olla ettei paljon tätä mammaa näy enne sunnuntaita... ;)

pikkupeikko ja nilla-olavi 16+6 :heart: (jeee huomenna lähtee 18rv käyntiii!!! :D )ei o ku 19pvää enää rakenne ultraan.. :LOL:
 
pikkupeikko85 : Kiitos sinullekin =) Kahdella hoitajalla viimeksikin ultrattiin, kun ekahan ei löytäny mun kohtua laisinkaan, jos ei olis mahan päältä ensin kattonu ni sanoi itekki,että olis sanonu heti,ettet sä oo raskaana ollenkaan... No tää toinen hoitaja osas kyllä sitten katsoo ihan oikeeseen paikkaan... Ja näki sitten nää mitat yms...
Munsta on jo itestäkin ihan hassua kun neljäs on kuitenkin tää raskaus ja paljon epävarmempi olo kuin kenestäkään muusta :ashamed: ikälisäkö tässä alkaa vaikuttamaan :D
Munkaan mielestä ei sisäkautta ultran edessä pitäis olla ku ilmeisesti rakko jonka olen kuuliaisesti joka kerralla tyhjentänyt... Siis näkyvyyden haittana...
Mä tosta kuvastakaan tajunnu muuta kun että jotain pientä ylimäärästäkin siellä kuulemma näky, mikä lie kasvain tai joku, sekin hermostuttaa, kun sitäkään ei sen kummemmin katottu, sanoi vaan jotenkin ohimennen... :ashamed: Mä en käsitä ku ennen tyksin keikkoja oon ollu Salossa polilla ja siellä oli niin kauheeta, että siks tahdoin turkuun ja nyt alkaa tuntumaan ettei se turussakaan sen parempi ole, että josko vika on sitten vaan itsessä...

Nyt pitäis kyllä alottaa jo vihdoin toi siivoominen ja muu touhu, mut ku tässä tulee vaan istuttuu ja märehdittyy ihan turhuuksia...
Pah :D torstain jatkoja..
Saapis ja tiitiäinen 17+5 =)
 
No kyllä on saanu Saapis tympeetä kohtelua |O Tainnu olla vaa joku asennevamma tällä ultraajalla *mur*
Meillä samaa rataa porskutetaan. Sinänsä ei mitään uutta. Pikkusen kolottaa ja maha pinkeenä mennää (kuha ei vain pehmitä ja aukase paikkoja). Tänään käytiin poikien kaa metsässä mustikkaretkellä:p Ja kyllä oli sääskiä, ja vaan minussa kiinni :kieh: pojat tuskin huomasivatkaa koko sääskiä. Mutta kyllä heti alkaa ottaa voimille ku pitemmän lenkin heittää kävelemässä. Pitääki alkaa pikkusen kohottaa tuota kunto nyt syksyllä että jaksais sitten hyvin loppuun asti lyllertää. Onneksi alkaa esikolla kerho niin tulee sitä pakollista liikuntaa ku kerhomatkat kävellään:) Täällä oli monilla ettei vielä paino oo noussut yhtää, mulla on omalla vaakalla mitattu et ois painoo tullu +3kg. Alkaa hirvittää, kuhan ei ihan kauhiasti tulis, mutta on tainnu molemmissa aikasemmissakin tulla se 13-15kg. Kui paljon muilla on tullut?
Samaa nimi mieltymystä löytyy täältäkin.. :) Neela ois ihana, mutta mies ei oikee siitä innostunut. Mutta muutenkaan se ei oikee alka noista nimistä vielä keskustelemaan, ku sukupuolta ei tiedetä.. Ainut mitä siitä on saanu irti on että pojasta kuulema tulee Lucas. Sitä se ehdotti jo viimeksi, mutta minäpä sain mielen muuttumaan. Ei sillä, kiva nimi kyllä toikin on ja jäipä säästöön, jos poikaputki jatkuunee:)
Tulipa taas juttua..

Saaru ja Möhis 18+6 (ja enää 2 työvuoroo ja LOMA!!)
 
Saapasjalkakissa: Harmi että olet noin huonoa kohtelua saanut! |O :hug: Toivottavasti suraavassa ultrassa vähän paremmin =)

Mulla on mennyt ihan kivasti nyt.. hb nousussa ja väsymys lakannut. Ruoka maistuu oikein hyvin :p Ja painoakin tullut lähtöpainon päälle nelisen kiloa. Masu näkyy niin että ketään ei siitä enää erehdy, että mikä se on. Viikkoja on nyt 18, tässä masukuva viikolta 17 :D : http://i176.photobucket.com/albums/w173/PrincessOfAcco/01082007571.jpg

PrincessOfAcco ja TheLittlePrince/ss 18+0
 
On kyllä kurjaa jos toiset saa huonoa palvelua ja haukkumisia. Itse varmaan rupeisin itkemään, on sitten niin herkkä olo koko ajan.. Vaatikaahan mammat kunnon palvelua ja huomauttakaa haukkumisista, ei kenenkään tarvi sellasii kuunnella.
Me oltiin just taas koeajanmas vaunuja, nyt löyty ihanat gessleinin vaunut, viime vuoden mallia, olis edullisemmat ja oli sitten niin ihanan oranssit ja vähän nallukka kuvioo. No niihinhän minä rakastuin, saas nähä haetaanko ne sit, ne oli ainoot.. ainut huono puoli oli tosi pieni tavarakori.. Eikö kumminkin oranssi mee ihan molemmille ja olis kivan pirtsakka, kun en halua sinisiä enkä harmaita..??
Oon tässä vapaalla ollut ja siivoillut, huomenna töihin ja ehtoolla leffaan, kandeiskohan noi simpsonit mennä kattoon? Ootteko jo joku kerenny kattoon?
Tällaista meille tällä kertaa, taidankin mennä syömään ja vois muuten masukuvan ottaa.. juu..Heippatirallaa mammat!

pullanmuru ja baby-mäx 16+6
 

Yhteistyössä