Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Arell, tervetuloa!:wave:

Neljän suora
mulla on ollut tuollaisia oireita ainakin edellissä alkuraskaudessa ja muistelisin että mulla oli just silloin se hiiva :/
Oikein puuroa tuli jos niin vois kuvailla :x

Hmm.. mua alko tossa mietityttään sellanen juttu että onkos tuosta nyt mitään haittaa jos teen sen testin vaikka nyt ja heti?
(Joo, myönnän että se polttelee edelleen ;) ) mutta kun mulla tuli sellanen juttu mieleen, että jos se onkin se tuulimuna ollut niin testihän voi näyttää edelleen + eikö?

Nyt illalla sitä hormonia pitäisi olla vähemmän pissassa, siksihän aamupissasta käsketään tehdä kun pitoisuus korkein. Eikös se mulle saattas aamulla herkemmin aamulla antaa vielä väärän + jos olisi käynyt kuten em sanoi..?

Hankalasti on taas selitetty :LOL:
 
Neljän suora noista limajutuista niin mulla tulee välillä ihan lorisemalla, mutta nyt on viikon tullu ovisliman tyylistä. Eli just tollasia klimppejä ja sit sellasta venyvää.. Ihmettelin itekkin mistä johtuu, mutta kai ihan normaalia? Mulla ainakin viime raskaudessa toi valkovuoto lisäänty ihan hirveesti. Eka aatteli, että jee ei tarvii käyttää siteitä kun ei oo menkkoja, mutta sit saa olla pikkuhousunsuoja koko ajan, varsinkin lopussa :D Tiedoksi siis vaan niillekkin kelle eka tulossa, että on ihan normaalia kuulema tuo :D
 
^^Melkein väittäisin et 6+ viikoilla on ihan sama mihin kellonaikaan siihen tikkuun pissii, viiva tuloo varmasti jos raskaana on.. :D
Ja siis jos sulla on jotain kohdussa, edes palanen istukkaan, näyttää testi jotain, jos viiva on vahva niin siellä on sit enemmän jotain, mut siitä onko siellä mitään elävää, se ei kerro taas sit mitää.. : /

Sinuna tekisin sen kuitenkin aamulla tai sit ainakin niin et pissa on ollut rakossa useamman kun pari tuntia.


Ja valkovuoto on ihan kamalaa mullakin, paksua, holahtelevaa ja kellertävää.. :x Epämiellyttävää, mutta minun kohdallani normaalia, tällästä se oli ekankin kanssa..Sai koko ajan juosta vessas tarkistaa et alkoko vuoto kun tuntu ihan kun olis tullu enemmänkin housuun...

Hyvä intiimihygienia ja tarvittaessa vaikka pari kertaa päivässä kalsareiden vaihto, siinä mun kikat...Pikkuhousunsuojat vaan hautoo ja repii pitemmällä tähtäimellä ihon rikki.

Tilasin muuten justiinsa parit naisten bokseritkin näitä helposti aukeavia taipeitani ajatellen.
 
Viimeksi muokattu:
Voimia huonoja uutisia saaneille!

Itse kävin tänään neuvolassa jossa nyt ei tietenkään hempparin ja verenpaineen lisäksi selvinnyt yhtään mitään vielä, lääkäri- ja ultra-aika on 14.6. joten sinne asti elätellään vain toiveita että Pieni Ihme hyvin jakselee ja kasvaa ja kehittyy. Yhtään ei tunnu siltä ettäkö mikään huonosti olisi, joten enköhän minä tähän olotilaan tuudittaudu ja odottelen rauhassa sinne ultraa menoa.

Yleisesti tiedoksi että lähdetään koko perhe reissuun puoleksitoista viikoksi, joten palajan sitten 13. päivä alkavalla viikolla taas mukaan kuvioihin. Olettekin jo ehtineen korkata kesäkuun ja turista monta sivua luettavaa :D
 
Maira samaa mieltä minäkin olen että jos siellä nyt ylipäänsä jotain on, niin se + tulee mihin kellonaikaan vaan.
Ja niinhän tuo tk meinasi itsekin että jos se mun vuoto oli ihan siistiä eikä ollut mitään jätteitä seassa niin ei sieltä varmaan ole sitten mikään pois tullut.
Jos oli km niin sitten siellä on kaikki rippeet vielä kohdussa jotka pitää saada hopusti pois.

Mä muuten nukuin taas melkeen 2h päiväunet, ei pysy hereillä! |O
työpäivä oli hurjat 2h45min niin ihan sippi :LOL: onneks ei oo täydet päivät
 
Täällä yksi lisää tammimammoihin :wave:

Elikkä olemme aviomieheni kanssa yrittäneet vauvaa jo reilut kaksi vuotta. Tuloksena tähän mennessä kaksi tuulimunaa. Viime syksynä pääsimme lapsettomuustutkimuksiin ja nyt keväällä vauvaprojektia avitettiin Clomifenilla ja heti tärppäsi. Tänään kävin alkuraskauden ultrassa ja kyllä olin hämmästyneen näköinen kun lääkäri sanoi, että täältä löytyy alkio 1,53 cm ja se on aivan oikeassa paikassa. Katsoin vuorotellen lääkäriä ja monitoria ja hän kysyi, että etkö meinannut uskoa :) Olin nimittäin aivan varma, että tuulimunalla mennään kuten tähänkin asti. Tuulimunassa kun on aivan normaalit raskausoireet ja lisäksi saattaa olla suurta vatsan turvotusta kuten minullakin oli molemmilla aiemmilla kerroilla. Tällä kertaa ei ollut. Mutta näin ihme vaan tapahtui ja jos kaikki jatkuu edelleen hyvänä, niin vauvan pitäisi syntyä 10.1.

Minulla on oireina miltei jatkuva kuvotus (alkoi pari viikkoa sitten), joka välillä menee pois syömällä, välillä taas ei. Samoin myös rinnat ovat olleet jo monta viikkoa arat. Närästys on myös rankkaa, tosin viime viikolla minulla todettiin refluksin tapaista, joten se sitten vielä lisääntyy raskaudessa. Refluksiin sain Gaviscon-purutabletteja, teen välttämistä (myös kahvi ja kaikki kuplivat juomat ovat kiellettyjä), sängynpäädyn korkealla pitämistä ja että viimeinen ruokailu illalla ennen nukkumaan menoa tulee olla viimeistään 3 tuntia ennen. C-vitamiinikaan (askorbiibihappo) ei olisi hyväksi, mutta luulen, että taidan kuitenkin jatkaa pian sen syömistä, koska se tukee monien vitamiinien ohella raskautta.

Koska pidän muutenkin löysiä vaatteita, pystyn pitämään raskauden salassa muilta aika kauan, koska en uskalla tästä paljon puhua ennen viidettä kuukautta. Sen verran tuulimunat ovat vaikuttaneet ajatuksenjuoksuun :) Omalle perhelleeni kerron ehkä kuukauden päästä ultran jälkeen. Työpaikalla kerron vasta syksyllä.

Meillä muutto edessä parin viikon päästä eli kesälomaa menee pakkaillessa :)

Huomenna neuvola :)

Ninnatar, 7+6, la 10.1.2012, NKL, ensimmäinen vauveli
 
Viimeksi muokattu:
Neljän suora Kyllä minä meinasin pinoa ensi kuulle väsätä, jos se vaan kaikille sopii. Päivityksiä olen kyllä käynyt tekemässä, mutta en vaan ole jaksanut mitään kirjoitella. Puhelimella usein luen uudet viestit, niin sillä ei jaksa alkaa kommentoimaan mitään. :)

Jos tietysti haluatte jonkun muun päivittämään niin sitten en uutta pinoa tee.

inkalilla Pahoittelut. :'( :hug:

Lemmikkien suhtautumisesta Meillä on parivuotias koira ja eipä tuo ole mitään erikoista näistä pienistä tuumannut. Menee karkuun jos liian hurjaksi meno äityy. Kissa on välillä ollut vauvan kanssa rasitus, kun haluaa tehdä liian läheistä tuttavuutta. Suihkupullo on ollut tehokas opetusväline... :)

Ikäeroista Esikoisen ja kakkosen välillä on 1v 3vkoa, kakkosen ja kolmosen välillä 7v, kolmosen ja nelosen välillä 1v 5kk, nelosen ja viitosen välillä 1v 11kk ja nyt sitten tulee 1v 3kk. Kaipa tästä selviää järjissään, ehkä. :p

Naimisissa ollaan oltu miehen kanssa tänä kesänä 10 vuotta ja yhteiseloa 13 vuotta takana.

(.) Tosiaan en ole kauheesti jaksanut kirjoitella, kun tämä kuvotus vaivaa nykyään koko ajan. Vetää olon melko saamattomaksi ja hommaa riittäisi kyllä. :( Toivottavasti pian helpottaisi, sympatiat ovat kyllä niiden puolella jotka vielä oksentavat lisäksi.

MLM ja monsteri 9+5 (kohta 10 viikkoa kasassa, jei! :) )
 
MLM, jatka vaan ehdottomasti uuteen pinoon! Hienoa työtä olet tehnyt, ei minulla valittamista ole. Ajattelin vaan kysäistä, kun en tiennyt, oletko joutunut hommaan vastentahtoisesti vain sen takia, että olit ensimmäisenä kirjoittamassa tammikuisista. =)

Tervetuloa Arell86 ja uusi LA-kaima Ninnatar! :wave:
Meillä siis näyttää kaikilla olevan samat raskausviikot (7+6) tänään, mutta se riippuu ihan laskurista. Ne heittää helposti tuolla yhdellä päivällä. Itse lasken siten, että katson mikä viikonpäivä LA on ja sinä päivänä vaihtuu siis myös viikot (10.1. on siis tiistai).

Mites MM, oletko malttanut? ;)


Neljän suora edelleen 7+6
 
Varhaisultrasta vielä ja korvauksista: Onko teiltä kaikilta nyt vaadittu jokin syy ultraan, jotta ootte saaneet kelakorvauksen? Mulla ei maaliskuussa ollut mitään erityistä syytä ja sain automaattisesti kelakorvauksen. Kävin Hämeenlinnassa Hämeen lääkärikulmassa. Maksettavaa jäi n. 80 euroa. Ajattelin vaan, että onko se nyt sen jälkeen sit muuttunut.
 
Varhaisultrasta vielä ja korvauksista: Onko teiltä kaikilta nyt vaadittu jokin syy ultraan, jotta ootte saaneet kelakorvauksen? Mulla ei maaliskuussa ollut mitään erityistä syytä ja sain automaattisesti kelakorvauksen. Kävin Hämeenlinnassa Hämeen lääkärikulmassa. Maksettavaa jäi n. 80 euroa. Ajattelin vaan, että onko se nyt sen jälkeen sit muuttunut.
En tiedä miten tarkkoja ne on ja kuinka paljon lääkärit ite kirjoittelee niitä syitä niihin papereihin, mut ei mulla ainakaan ollut mitään muuta syytä kun et halusin et tarkistetaan et kaikki on ok ja sain kelakorvauksen.
 
Lääkäri maksu osuudesta muistaakseni tulee itestään tuo korvaus, mutta ns.toimenpiteeseen pitää olla jokin syy. Näin ainakin mehiläisessä ja oon kuullut muualta samaa. Mulla siis oli syynä lapsettomuus ja alkion paikan varmennus ja myös raskausviikot oli hukassa.
 
Testi on sitten tehty.. :|

Todella haaleaa viivaa näyttää, hetken mietin että kuvittelen sen siihen mutta on se siinä kun oikein kauhean hirmuisen tarkkaan katsoo :/
Mä nyt tän tulkitsisin kuitenkin niin, että hormoni on laskussa sen vuodon jäljiltä.

Pitää soitella 11-12 sille tk:lle että joko sitä nyt ultraamaan pääsis, katsomaan mitä kaikkea tuonne on vuodon jälkeen jäänyt muhimaan.

Täytyy sanoa, että HÖH!
 
Huoh, CB:n digitesti näytti (yöllä, kun piti nousta kolmen aikaan pissille :whistle:) raskaana 3+ viikkoa! Olo oli kieltämättä helpottunut! Ehkä tää testailu nyt saa loppua. Kiroan kyllä kaikki halpis liuskatestit mitkä näyttää mitä sattuu ja saa ihmiset panikoimaan!

Ostin myös ne seaband pahoinvointirannekkeet :D En ehkä osannut vielä eilen käyttää oikealla tavalla kun sain vaan mustelmat ranteisiini :D

Tervetuloa uusille, ja ONNEA :)!

SenSen, rv6+1
 
Mamma Mirabelle Voi ei.. : / Olen kovin pahoillani.. :hug:
Se voi olla etteivät edes tarkista jos viiva oli melkein olematon, mut olishan se toki mukava nähdä et kaikki on ok..
Ei muutakun tsemppiä ja voimia, ei ihan nyt ollut toivottu lopputulos.. :hug:
 
Voi ei, hehkutin niin innoissani omaa vahvaa testitulosta, etten kerinnyt huomata Mamma Mirabellen viestiä :( Olen pahoillani! Nämä on niin ikäviä uutisia, että pistää itkun silmään väkisin. Paljon jaksamista ja voimahaleja! Toivottavasti pääset ultraan, ettei mieli jää epätietoiseksi.
 
Huomenta...
Nyt on aikaa jotain kirjoitella, kun jäin saikulle. Ei ollut enää mitään järkeä mennä töihin, kun ei pystynyt kuitenkaan mitään tekemään.

Arell ja Ninnatar, tervetuloa! Ninnatar, me ollaan kohtalotovereita tuon refluksin suhteen, mä odottelen tässä lääkärin soittoa, että onko olemassa mitään happosalpaajaa, jota vois käyttää raskausaikana. Ei oikein Gavisconit auta...

Inkalillalle ja Mamma Mirabellelle voimia!

Raparperitaivas: mukavaa reissua! Me peruttiin suunniteltu (tosin lyhyempi) reissu, kun tässä kunnossa on ihan turha lähteä minnekään. Myöhemmin sitten uusi yritys..

Ja oma napa myllertää elimistöä sekaisin. Ruoat suurin piirtein pysyy runsaasta yökkimisestä huolimatta sisällä, mutta lähinnä siksi, että en saa niitä sisääni tungettua kuin minimaalisia määriä. Paino vaan laskee eikä paljon viitsi sängyn/sohvan pohjalta nousta. Mutta eiköhän tämä jossain vaiheessa helpota.

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti!
 
Meelia Mulle ei tuo Gaviscon näytä oikein sopivan, kun siinä on jotain makeutusainetta. Onkohan olemassa jotain nieltäviä tabletteja? Mulla oli kurkun tähystyksessä ruokatorven suu punainen ja punaisuutta myös nielussa, että happoa virtaa nähtävästi. Höh sanon minä.
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Ja pahoittelut sekä suuri voimahali kaikille keillä on epätietoisuutta raskaudessaan sekä vuotoja yms.:hug:

Itse en ole pystynyt tässä koneella niin pitkään istumaan että oisin saanut aikaiseksi kirjoittaa jotain.. ihan kamalat olotilat, närästykset kokoajan, onneks illaksi ees helpottaa:|

En oikeen muista mistä täällä ollaan keskusteltu, mutta ainakin kertomisesta muistan lukeneeni.. eli itse olen kertonut äidilleni, tädille, siskolle ja muille kerron vasta kun nämä riskiviikot tästä ohittuu.. noita keskenmenoja/tuulimunaraskauksia on kuitenkin muutamia ollut.

Aviossa olen minäkin. Viime kesänä mentiin maistraatissa ja pidettiin sit eri päivänä juhlat lähisuvulle=)

Eipä tänne mitään uutta kuulu, huonoa oloa ja väsymystä :)

Aurinkoista päivää kaikille ja tervetuloa uudet!!!

nuhmuliini80 & 7+2
 
Voi hurja kun tänne tulee vauhdilla uusia viestejä. Ihan kaikkia en ehtinyt huippu tarkasti lukemaan, mutta kiva on mukavia kuulumisia lukea. Jaksamista niille joilla epätietoisuutta ja epävarmuutta :hug:

Itsellä aivan järkyttävää pahoinvointia joka ikinen päivä. Pahinta on että pahoinvointi ei lopu oikeastaan missään vaiheessa päivää, ja kun on paha olo ei tee mieli syödäkään yhtään mitään. Meni eilenkin myöhään yöhön ennenkuin söin mitään muuta kuin pienen leivän palan. Mutta kun tuntuu että kaikki minkä saa alas tulee pian ylös. Hankaloittaa hieman elämää kun pahanolon takia ei tule syötyä niin jatkuvasti heikottaa ja nukuttaa.

Muutenkin vähän hankalaa nyt ollut. Stressi puskee päälle kun pitäisi tässä järjestellä miehen valmistujaiset. Omat syntymäpäivät tuossa menikin oikeastaan juhlimatta kun nyt on toiset kekkerit tulossa ja en jaksa vääntää kaksia juhlia. No onneksi mies lupasi itse siivota kodin juhliaan varten joten mun tarvitsee vain leipoa kakku ja muutamat pikkuleivät. Pahoinvoivana vaan ei tuonne keittiöön viitsi mennä.

Voisin vähän antaa tietoja, elikkäs laskettu on ainakin tällä hetkellä vielä 19.1.2012 ja paikkana taitas olla K-SKS jos vaan kaikki hyvin menee saa sitten nähdä miten paljon nuo päivittyvät kun neuvolaan pääsee 7. päivä.
 
Minutkin saa poistaa listalta, sunnuntaina kuvotus hävisi ja iltapäivästä alkoi vuoto, tänään käytiin ultralla vielä varmistamassa keskenmeno. Palaan siis lapsettomuuspinoihin ja uusiin hoitoihin kai syksyllä. Halit kohtalotovereille :hug:ja tsemppiä muille :)
 
jag78, pahoittelut ja voimia sinne!

Ninnatar, aika vähän niitä on, mitä saa käyttää raskausaikana. Rennie, Gaviscon ja Antepsin. Kaikkia noita oon kokeillu, eikä mikään ole oikein hyvä.

Kuulostaa olevan nuhmuliinilla samanlaiset olot kuin mulla. Tosin mulla ei helpota illaksi, parasta on yöllä nukkuessa : /

Kertomisesta, mä oon muutamalle kaverille sanonut asiasta. Semmoisille, joille voi sitten laittaa heti viestiä, jos tulee keskenmeno tai muuta. Siinä oon pitänyt sen rajan. Tosin pomolle joutuu nyt viemään todistuksen pahoinvoinnista, joten asia tuskin jää epäselväksi... Mutta minkä sille voi, toivottavasti pysyy hänen tiedossaan.
 

Yhteistyössä