Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Voi ei Empuuu.. :( Kuulostele nyt tosiaan oloja, jos kovin kipeäksi käy niin hakeudu lääkäriin..
Tsemppiä kovasti! :hug:
Sitä verta ei kuitenkaan enää tule?Eihän sitä tiedä vaikka olis ihan harmitontakin...Mulla tuli kohdunulkoisessa verta ihan holisemalla jumalattomien kipujen kanssa 4 päivää, luultiinkin ensin km:ksi... : / Mut onhan noista montaa eri variaatiota..Et älä epäröi mennä hoitoon jos siltä vaan alkaa tuntuu.. :hug:

inkalilla meikä on melkein oireeton tai oikeestaan nyt oon ollut täysin oireeton, edes kuvotusta ei ole nyt ollut..Tissit on kuulemma vähä miehen mielestä turvoksissa, mut muuten ei mitää..Näin se oli ekastakin, joten en ole huolissani. :)

Sartsa Toi pojan nostelu mullakin vähän pistää paikkoja jumiin, tuo meidänkin sälli painaa jo yli 12kg.. :whistle: Luojan kiitos se opettelee jo vähän kävelee, joten pystyy kädestä pitäen liikkumaan omilla jaloillaan lyhyitä matkoja.. :) Rappuset löytyy meiltäkin ja itseasiassa mäkin oon miehelle vähän vihjaillu et olis hemmetin hyvä muuttaa tästä ennen toisen tuloa, mut saas nähdä.. :)

pavunvarsi Tsemppiä allergian kanssa, kuulostaa melko karmeelta.. :(

Joo kyllä mua melkein jo nauratti siellä lekurissa, oli vielä vanha naislääkäri enkä yhtään kyllä odottanu et se alkaa mulle diagnosoimaan keskenmenoa kun menen kysymään et mitä lääkkeitä saan syödä ja miten voin lihasjumia helpottaa.. :LOL: Noh, tällästä tällä kertaa.. :p
 
Empuu toivotaan, että olis jotain muuta!!!:hug:

iimukka mä oon huomannu ihan saman, eli kannattaa syödä vähän väliä jotain niin se pahaolo siirtyy :D Mä oon noita smoothieta väsäillä koko viikon, helppoja ja hyviä! Yleensä laitan vaan banaania ja mansikoita/vadelmia, maitoa vähän ja maustamatonta jugurttia ja kaikki vaan sauvasekottimella sekasin. Hyvää tulee! Ja kannattaa marjatkin laittaa melkein jäisinä niin toimii vielä paremmin :)

Niin ikäeroista joku kyseli, meille tulis lapsille ikäeroa 3v11kk eli siis melkein 4vuotta. Ois tosiaan haluttu lapset pienellä ikäerolla, mutta eipä sitä toista alkanut kuulua. 2vuotta meni yrittämiseen..

Kirjoitin vaan pikaisesti kun nyt näiltä oloilta pystyn, eilinen oli ihan hirveä päivä. Oksetti koko ajan ja päätä särki. Tänään alko kauhee turvotus ja rintojakin oikein kuumottaa.. Ja tää väsymys, huoh, tänään oon ottanu kahdet päikkärit jo ja silti väsyttää :D Onneks tuo mies on tytön kanssa päivän viettäny niin oon saanu levätä.. Niin ja tänään illalla itkin ihan kunnolla enkä itekkään tiedä syytä. No vähän aikaa siitä ja meinas hermot mennä. Mulla oli esikoisesta ihan kauheet mielialan vaihtelut ja toivon niin et niitä ei tulis, miestä käy sääliks :D Millähän hermoja vois tässä tilassa hillitä?

tinker_rv6+4
 
Jaksamista vuotajille, toivottavasti kaikki hyvin.
Kuopuksesta minäkin vuotelin ensin ovulaatiosta odotettuihin menkkoihin saakka, ihan kunnon vuotoa ja sitten satunnaisesti viikolle 13 saakka ja kaikesta pelosta huolimatta vauva pysyi matkassa.
Vasta tuona aikana mulle selvisi, että on yleistä vuotaa alkuraskauden aikana, kun siihen asti olin siinä luulossa että se on automaattisesti merkki keskenmenosta. Muistaakseni jopa kolmasosassa alkuraskauksia on vuotoa.

Minua ei haittaa lainkaan "oma napa"-jutut, päinvastoin. Niistä saan eniten sen fiiliksen että täällä on just samaa tilannetta läpikäyviä ihmisiä, eli hyvää vertaistukea.
Vaikken niitä kommentoi, luen niitä päivittäin. Mutta koska luen niitä yleensä puhelimella, ei pahemmin jaksa alkaa näpyttelemään vastauksia...olen siis kyllä taustalla, vahvasti! :)
 
moikka kaikille!

olen nyt jonkin aikaa lueskellut näitä ja ajattelin nyt itsekin ilmoittautua :)
meille tulossa viides lapsi! pikkuinen ylläri... mutta eiköhän me selvitä! laskettu aika olisi 13.1. tai mahdollisesti jo aiemmin... mun kierto ei ole ihan 28pvää minkä mukaan taisi laskuri laskea. ja synnytyssairaala olisi tays. huomasin että joku muukin taysiin menevä samoihin aikoihin ja viides lapsi? meillä esikoinen täyttää tammikuussa 11vuotta! hui! muut lapset ovat -02,-04 ja -08

olen juuri palannut työelämään..olikin järkytys huomata että töissä kantanut siteitä mukana jo pitemmän aikaa..sitten aloin laskemaan ja menkat myöhässä pari viikkoa... että semmosta.no testihän näytti plussaa.en tiennyt itkeä vai nauraako.. taisi tuo miehenkin ensireagointi olla nauru kun kerroin.. ja munhan päätettäväksi sitten jäi mitä tehdään.. onhan tässä monta kuukautta vielä aikaa sulatella asiaa.toisaalta kyllä odotan kovasti että masu kasvaa! nyt vaan väsyttää.. ja syön enemmän..ja ehkä pissalla pikkasen useemmin.ei muistakaan lapsista sen kummemmin mitään huonoja oloja ole ollut.mielialat kyllä hieman vaihtelee...voi miesparka,jälleen kerran.
ja ikää siis minulla on 32v.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamma Mirabelle
Sartsa83
Voi Empuu :( :hug: Tulehan kertomaan sitten mitä sanoivat. Täällä eletään hengessä mukana ja toivotaan että kaikki on hyvin. Positviisia tarinoita lukeekin täällä monella noista verenvuodoista ja kivuista, mutta aina s eon silti hyvä käydä selvittämässä.

iinukka HUH! Teillähän alkaa iso kööri olla kasassa. Täytyy myöntää ettei musta varmaan ois tohon. :ashamed: Joten nostan hattua sinne! :flower:

Maira jep. Meillä kotivaa'an mukaan meidän vähän päälle 9kk ikänen jässikkä painais nyt 11kg 850g. Eli lähentelee kans tota 12:sta. Nyt on alkanu kovasti tekemään liikkeelle lähtöä. Alotti ryömimisen tossa ihan pari päivää sitten kunnolla, nousee konttausasentoon ja siitä istumaan sekä nyt on alottanut harjotukset ylösnousun kanssa. Kovasti vasten tv-tasoa ja lelulaatikkoa koittaa nousta. :) Voisin veikata että jomman kumman: ylösnousemisen tai konttauksen hän alottaa kun mies on 4.6.-11.6. välisen viikon kertausharjotuksissa.

Niin että tuttu tunne on tuo kans, ettei jaksais yhtään kanniskella jätkää... ja sitten alkaa itellä keittää kun joka paikkaa kolottaa ja sitten hermostuu pienelle vaikkei se hänen syynsä ole että on niin painava eikä osaa vielä kävellä. Raskaus+selkäkivut ei oo hyvä yhdistelmä siihen kun vielä lisää aimo annoksen ärsytystä. :ashamed:

tinker_ hyvä kysymys... jos joku keksinee vastauksen tohon, et millä hermoja vois tässä tilassa hillitä, niin vois tosiaan kertoo tännekin päin. Kuulostaapa tutulta toi sun eilinen iltas.. tommosia itkukohtaus+hermon menetyksiä on ollu täälläkin.. sit saattaa yhtäkkiä revetä nauramaan yhtäkkiä eikä tiiä mille ees nauraa. Mut se onkin mukavaa vaihtelua sitten tohon raivoomiseen ja itkemiseen. Mä hei eilen rupesin vollottaan SAMPO PANKIN mainokselle, jossa oli se joku ihmee talousukko, kirjoista ja vihoista tehty semmonen ukkeli. :LOL:

TT79 Tervetuloa! Ja onnittelut plussasta, vaikka onkin vielä teille pienoinen shokki ja sulateltavana. :) :hug: Asutte siis vissiin Tampereen suunnalla jossain? :) Me Nokialla ja meinataan Vammalaan mennä synnyttään kuten esikoinenkin, tosin hänen kanssaan jouduttiin vielä matkustaan taysiin nousseiden crp arvojen takia. Mutta mies haluaa silti Vammalaan eikä mullakaan sitä paikkaa mitään vastaan ole, koska ei se heidän syynsä ollut ja sinne on nyt tullut lastenlääkärikin, joten ei tarvitse sitten lähteä sieltä, jos jotain vastaavaa tulis. :) Mutta tays on silti mulla aina toisena vaihtoehtona. :) Itsellä ikää 28v. Ja tosiaan esikoinen 9kk ja toinen tulossa, LA 7.1. :) Nostan myös hattua teille isosta kööristä! :flower:

Hyvää sunnuntaita kaikille. Toivottavasti jossain päin Suomea ees paistaa aurinko! Täällä on ihan kamalan pimeetä ja harmaata. : /

Sartsa ja Mysti 8+1 :heart:
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! Kateellisena vielä odottelen. :D

Inkalilla Multa kanssa löytynyt vaivana toi reiden (ja vähän säärenkin) kipuilu... Neuvolassa sanottiin, että kuulostaa iskiaskipuilulta. Ärsyttävää vaan kun se alkaa jo nyt. Viime raskaudessa alkoi vasta viimeisellä kolmanneksella.


Sartsa
Kamala toi sun autojuttu. Täällä taitaa kanssa heitellä noi hormoonit, kun ensin suutuin ihan hirveesti sille sun kaverille (autossa ei ole kuin yksi kuski ja sen mukaan mennään) ja sit tuli tippa linssiin. Onneksi ei käynyt pahemmin.:hug:

Joku kyseli lasten ikäeroista. Meillä tulee noin 2v1kk ikäeroksi. :)

iimukka
Kiitos vinkistä! Smoothiet! Heti kun luin viestisi, niin menin tekemään ja nam kun oli hyvää. :D Mulla on vähän samaa ongelmaa, että koko ajan pitäisi olla ähkynä, että ei olisi paha olo. Oon yrittäny kaikkee hedelmiä yms. syödä, mut toi smoothie oli hyvä idea. :cool:

Empuuu Toivotaan ettei olisi mitään vakavaa. :hug:

TT79 tervetuloa. :flower:

ON Mä taidan mennä takaisin pitkälleni. Ollaan miehen kanssa kumpikin kunnon flunssassa. Esikko on just parantunu samasta taudista, joten yritetään miehen kanssa vuorotella, jotta toinen saisi aina vähän levätä. Tosi inhottavaa kun en oikein voisi yskiä kun alkaa heti oksettamaan, mutta ei oikein voi olla yskimättäkään. Toivottavasti tää menee kohta ohi.
 
Ikäerosta:Jos kaikki menee hyvin on meidän esikoinen 2 v 10 kk ja kuopus 1 v 9 kk kun uusi tulokas syntyy. Eli myös meillä kolme alle kolmevuotiasta :O

Vähän kanssa jännittää, että kuinka sitä pärjää ja jaksaa kun on vielä tuo rakennushanke ja miehen pitkät työpäivät. Mutta kai sitä sitten vaan pärjää.

6.6 olisi sitten varhaisultra yksityisellä. Viikkoja pitäisi silloin olla 7+2. Katselin tuossa äityiskortista, että olen kuopuksesta käynyt ultrassa jo 6+2 ja hyvin näkyi sykkeet :D

Mitenkäs te muut, käyttekö neuvolassa ja neuvolalääkärissä terveyskeskuksessa vai yksityisellä ja missä vaiheessa ilmottaudutte neuvolaan?

Itse olen käynyt ihan kunnallisessa, mutta tässä raskaudessa aion käydä lääkärintarkastuksissa omalla gynellä. Kovin huonoja kokemuksia tuosta kunnallisesta...
Neuvolaan en ole vielä ilmoittautunut, mutta ensi viikolla voisi ehkä jo soitelle että saisivat sitten keskussairaalaan np-ultran varaukseen? Vai mahtaako olla vielä aikaista?

Bassets rv 6+1
 
Painonnoususta oli vielä juttua: Mulla tuli esikoisesta 26 kg :whistle: josta sitten jäi 14 kg kun aloin odottomaan kakkosta. Kakkosesta ei tainnut tulla kuin 13 kg joista sitten kyllä jäikin 5 kg.... Eli ihan liian tuhdissa kunnossa ollaan täällä :ashamed:
 
pavunvarsi mullahan selkä oireilee aika usein, varsinkin kun jos joutuu istuun/seisoon pitkiä aikoja. Yläselkä on oikeestaan koko ajan jumissa. Selässä on vaan sellanen ärsyttävä tunne melkein koko ajan, en osaa selittää, mutta tiedät varmaan mitä tarkotan :) Jumppaohjeita kans sain nuorena, mutta eihän sitä sillon tajunnu kuin tärkeitä ne on. Vesijuoksua ollaan nyt kavereitten kaa käyty harrastamas muutamia kertoja. Nyt varmaan olis tärkeetä yrittää vahvistaa selän lihaksia. Mä oon miettiny sitä epiduraalia et mitenköhän sen laittaminen onnistuu, en muista mitkä nikamat mulla oli kiilamaisia. Et onkohan tällä sitten jotain merkitystä sen laittamiseen??

Voikohan hiiva rikkoo limakalvoja niin että niistä vähän vuotelis verta? Siis ihan minimaalisesti. Soittelen kuitenkin huomenna neuvolaan josko pääsis tarkastaan jonnekin.

Olin eilen istumas siskolla ja sen miehellä iltaa, aika pitkään niillä meni tajuta kun en juonu mitään :D Yks kaveri jolle oon kertonu heti kun sain plussan tuli kanssa sinne ja totes vaan et se näkyy jo. Toi turvotus on aivan järkyttävää, tuntuu kun olis joku pallo mahassa siis ihan oikeesti. Oon kyllä tosi hoikka, mutta että jo tässä vaiheessa sen pystyy päätteleen. Aamulla toi maha on vielä suht normaali, mutta heti kun syö niin plomps vaan.

Nijan 8+0 pokspoks
 
Huomenta! :D Tämä "rouva" on täällä aamukahvilla..
Tästä tulikin mieeen, mitkäs teidän sivilisäädyt on?
Minä olen ihan vain avoliitossa, ei kihloja ole edes vielä ja mulla hääkellot soi jatkuvasti :D hih
Mies ei ala millekään..

Eilen käytiin miehen kanssa siellä elokuvissa ( kauhea kankkunen 2 ) ja sen jälkeen tuossa tallilla käytiin katselemassa tuleeko siellä auton maalauksesta mitään..

Tulin kotiin ja lähdin sitten takaisin vaatteiden vaihdon jälkeen ja lähdin tuota isäntää baarissa käyttämään.
Lapset siis anopilla ja kohta menen hakemaan. Oli ihan kiva ilta/yö ja tuli kyllä nukuttua!

Mulla kauhea flunssa tulossa
, joten silläkin unta riitti..
Kuumeinen olo ja mittari näyttää 36.3

Sitten parit kommentoinnit :)

Sedillon meillä on juuri sama ikäero tytöillä 2v1kk :)

Joku kysyi neuvolasta, tk/yksit, niin kyllä me ihan kunnallisessa käydään kuten ennenkin.
Nyt mulla tosiaan haluttas se ultra varata mut yritän neuvolasta saada lähetteen tänne..

TT79 tervetuloa! :wave:

Omasta painosta on ollu puhetta jo aiemmin.
Mulla on nyt ylimääräistä sellainen 8kg ja juuri ennen testin tekoa oon yrittäny aloittaa laihduttamisen.Mulla polvi reistannut vuosia ja se on tänä keväänä tähystetty ( tuloksetta ) mutta tuntuu nyt kestävän liikuntaa.Eli lenkkariostoksille ja lenkille + salile.
Jos raskaus jatkuu niin yritän että painoa ei kertyisi paljoa ja jos sais tätä aloituspainoa vaivihkaa vaikka laskemaankin.

Raskauksissa kiloja tuli esikoiselta 8kg ja nuoremmalta ei tainnut ihan 10kg mennä rikki,en ole 100% varma.
Silloin olikin jo entistä painoa tullut hieman ennen raskautta niin sitä sitten myös jäi sen jälkeen, esikoiselta sitä oli sellainen nuori sirppana ja oli hoikka synnytyksen jälkeenkin ;)

Mutta nyt vaatteet päälle ja menoksi!:wave:

MM 6+1

ps. Puhallan tämän auringon täältä lounais-lapista sinne teille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
sedillon voi sua :hug: :heart: ihana oot. :) Olihan se aikamoinen tapaus... ja jääny kyllä niin elävästi mieleen. Kyllä, pahemminkin ois voinu sattua, mut onneks oli enkeleitä matkassa. Kiitos myös niille matkailuautoenkeleille jotka pysähty siihen paikan päälle meitä auttaan. Tai mua lähinnä. Muistan senkin kun sitten käytiin hakemassa tavaroita sieltä jälkeenpäin pois, niin mun puuteri, hiuslakka ja silmälasikotelo (käytän ajaessa laseja) löytyvät toisen puolen ojasta. Hivenen oli siis kamat lennelleet ympäriinsä. Ja muistan kyllä sen tilanteen niin elävästi edelleen. En onneksi enään karmivassa mielessä, mutta muistaa silti.

Bassets meillä on neuvola kunnallisella... vieläpä niin, että neuvola on eripaikassa kuin lääkäri. Jouduin varaamaan tässä raskaudessa neuvolan vasta tuossa ns. varhaisultran jälkeen, kun vaatimalla vaadittiin että varmistaisin ultralla tän raskauden. En kyllä tiedä, miten se nyt niin kamalan tärkeetä oli, mutta mielelläni toki itekin näin pikkusen siellä masussa. :) :heart: Viikkoja oli ultran mukaan 7+3 ja paria päivää myöhemmin kun neuvolatädin sain kiinni varasin ajan, joka on vasta 10.6. ja sillon viikkoja on jo 9+6. Tosin esikoisestakin eka neuvola oli 9+3. Ja Sikiöseulantaultra (eli niskapoimu) on 27.6., joka tehdään yksityisellä. Nokian Kaupunki kun maksaa jokaisella raskaana olevalle kaksi ultraa (niskapoimu ja rakenne) yksityiselle. Kyllä mä heti varasin ton kun olin tuolla varhaisultrassa käyny, joten voit varmasti sinäkin. :)

ON: Hyi helkatti mikä oksetus päällänsä! Nyt meinaa ihan tosissaa yrjöttää ja tää ei kyllä oo enää kiva tunne vaikka tossa hehkutinki näitä oireita! Alko lisäks vielä närästää ihan hemmetisti... tuntuu että juon mitä vaan niin välillä alkaa närästää. Ja tosiaan tää oksetus olo. Näitä tulee ihmeellisesti vaan oikeestaa päivisin ja enimmäksee sellasena aaltona. Aattelin et jos syöminen helpottas mut kun jääkaappiin katsoo niin ei tee mitää mieli! ARGH!!!

Ja pojan kans pitäs alkaa lähtee ulos et se pääsis nukkumaan.... huoh. Miten tällä ololla oikeasti jaksaa?
 
Ensiksi yhteiset lohdutukset kaikille sitä tarvitseville :hug:

En muista enää joko olen kommentoinut painoon ja neuvolaan ja niin edelleen mutta kertaus on opitojen äiti jos olen jo ehtinyt kommentoida :D

Painosta: Molemmista mukuloista (poika -05 menee eskariin syksyllä, tyttö -09 täyttää kohta 1,5v eli ikäeroksi tulee esikoisen kanssa vajaa 7v ja kakkosen kanssa aika tarkkaan 2v) olen raskausaikan saanut painoa apauttiarallaa 12kg ja molemmista se kaikki 12kg on ollut pois jälkitarkastukseen mennessä. Tosin ylipainoa on ollut ja on edelleen vähäsen vaikka olenkin nyt vuoden aikana pudottanut yhden raskauden verran eli 12kg :D Nyt yritän pysyä kuosissa sen verran ettei tulisi ainakaan enempää kuin aiemmissa raskauksissa ja sitten ensi keväänä kun aurinko jälleen tulee esiin, on aika karistaa ne viimeiset 10kg.

Neuvolassa käyn ihan kunnallisella kun homma täällä toimii, eka neuvola mulla onkin heti huomenna, varhaisultraan pääsen varmaan sit parin viikon päästä, typykästä kävin rv 9+jotain.

Siivilisäädyltäni olen naitu nainen, meillä on uusioperhe ja mentiin nykyisen miehen kanssa naimisiin kun olin 30+ viikolla raskaana. Esikoinen syntyi niinikään avioliittoon joka sittemmin, ehkä onneksikin, päättyi eroon. Esikoinen tapaa kyllä isäänsä säännöllisesti jokatoinen viikko. Eli uusissa naimisissa olen ollut vajaan 2v, yhdessä on oltu 3v. Enkä voisi onnellisempi olla :heart:

Omaa napaa: Kun tässä tuli ihmeteltyä oireettomuutta niin olis vaan pitänyt pitää turpansa kiinni! Kun 7viikkoa tuli raskautta täyteen, on nyt sitten kuvottanut 24/7 niin että olo on kuin krapulaisella koko ajan. Ja nyt on sitten myöskin rinnat alkaneet kipeytyä, eli jos vanhat merkit paikkansa pitää, ei miehellä ole asiaa niihin koskea ennenkuin joskus ensi vuonna seuraavan kerran :D Mutta pärjäilen, oksentaa ei ole tarvinnut sentään mutta kuvottaa ja ällöttää ja ellottaa ihan koko ajan, yäk.

R ja P.I. rv 7+3
 
TT79 tervetuloaa! :) Melkoinen joukko teillä jo siellä.. :)

sedillon Pikaista paranemista! :hug:

Bassets Ihan kunnalisella käyn, neuvolaan soitin jo 2 viikkoa sitten ja kävinkin jo ekan kerran viikko sitten eli 5+2 siellä kun tarvitsin lähetteen äitipolille varhaisultraan. :) Tarpeen vaatiessa täällä on myös melko edullinen paikallinen yksityinen lääkäri, johon kyllä tukeudun jos tuntuu ettei neuvolassa ihan homma suju, luulen kyllä ettei tarvetta muualla ole käydä koska täällä melko hanakasti kuunnellaan äitiä ja laitetaan pienimmästäkin heti tutkimuksiin.

Mamma Mirabelle
Olen rouva, naimisiin päräytettiin heti kun esikoinen ilmoitti tulostaan, mies on hieman vanhanaikainen tällä saralla.. :)

Nijan Voi hyvinkin olla et kuivattaa..Musta tuntuu itsellä et koko raskaus aina muuttaa kropan toiminnan ihan totaalisesti ja vaikka valkovuoto on todella runsasta, muuten paikat on kuivat ja kamalan herkästi rikki menevät.. : /

Sartsa Hyi Yäk! :x Ei käy kateeks!Mä olen ollut kovin iloinen et nyt ei oo pariin päivään ollut sitä öklötystä, ei sekään olo kyllä häävi ole..Koitahan pärjäillä! :) :hug: Melko hyvänkokoinen muuten tuo teidän tyyppi! :D Meillä kasvetaan enemmän pituutta kun painoa, poika oli 10kk neuvolassa jo melkein 79cm ja nyt on kyllä menty jo komiasti siitä ylitse.. :)

(.) Oikeastaan aika mukavaa et anoppi tul kylään.. :) Läks juuri kauppaan hakee ruoka tarpeita, vaikka olinkin päivän ruuan jo suunitellut, mut eipä mua haittaa jos pääsen valmiiseen pöytään istuu.. :D Ja isäntä tuossa ehdotteli jotta mentäiskö illalla elokuviin.. :) Tosi mukavaa!Toivottavasti vaan pystyn istuu leffateatteris.. :whistle:
Maha on mullakin ihan kamalasti turvoksissa ja joku vois tästä jotain jo päätellä, mut eipä kukaa mitää vielä kysynyt ole...Jos saatais se ultra aika nyt viikon sisään niin sit vois kertoa muillekkin, jos vaan siis kaikki on hyvin...Taidan pikkuhiljaa alkaa varailee yksityiseltä aikaa jos ne ei saa tolla keskussairaalassa aikaseks sitä paperia mulle lähettää, kuitenkin kohta alkaa jo rv8, joten olis mukava saada tieto et pikkuinen on oikeasti siellä missä kuuluukin ja sydän lyö, vaikkei se mitään takaakkaan.

Mutta oikein ihanaa sunnuntaita täältä sateiselta pohjanmaalta kaikille! :heart:
 
Terveisiä reissusta! :wave:
Oltiin viikko helteessä, joten en ole tänne paljon päässyt kirjoittelemaan.. Se helle tekikin ihan loistavan lisän tälle pahoinvoinnille :x Tuntuu pahalta, kun oon miettiny kaikkea rumaa, kun tajusin että se pahoinvointi alkaa taas. Mut oon yrittäny mennä hyvillä mielin. Josko tää tästä. Viimeks pahoinvointi alkoi vasta viikolla 7. tai 8. eli juuri näihin aikoihin. Toivon, että sama 9kk oksentaminen ei alkaisi alusta. Kaippa se on kuitenkin liian tuoreessa muistissa, vaikka luulin sen jo kadonneen...

Painonnoususta sen verran, että esikosta mulla tuli reilu 18kg. Sairaalaan jäi 9kg ja loput pari kiloa jäi junnaamaan tai taitaa ne olla mulla vieläkin. Nyt painoa en ole edes katsonut, joten en tiedä onko heilunut suuntaan tai toiseen.

Siviilisäädystä oli puhetta ja naimisissa ollaan oltu pian 2,5 vuotta. Esikoinen syntyi 6 päivää ensimmäisen hääpäivän jälkeen :)

Toivon, että kipuiluista kärsivät saisivat vain kärsiä normi kasvukivuista eikä kyseessä olis mitään ikävempää!

Täällä jännäillään ens tiistain ekaa neuvolaa, jossa kuulema ultrataankin. Huhhuh!

Jemppi & pikkarainen 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Empuu: voi ei :( toivottavasti olisi jotain muuta!

TT79
ja (muutkin uudet tervetuloa!) Ihanan iso porukka teillä siellä =)

Siviilisäädystä
: naimisissa ollaan ja yhdessä ollaan oltu ööö… aivan mahdottoman kauan, reilusti yli 10v. Oon ollu ihan kakara, kun alettiin.. nimittäin 14v :ashamed:

Noi smoothiet on kyllä hyviä pahoinvointiin. Itekin tein niitä ahkerasti, mut sauvasekoitin sanoi vähän aikaa sitten sopimuksensa irti. Täytyy käydä ostamassa pikaisesti uusi, että pääsee taas sekoittelemaan. Yleensä olen laittanut maitorahkaa, maitoa ja erilaisia marjoja. Erilaiset leseet on myös hyviä, jos haluaa kuitua lisää.

Sartsa
: tiedän tuon olon ja toivon todella ettei tulisi enää takaisin! Tsemiä!

Neuvolassa käyn kunnallisella. Varhaisultraan tekisi kovasti mieli, mutta kun ei huvittaisi maksaa itseänsä yksityisellä kipeäksi. Terkka meinasi, että yrittäisin jaksaa odottaa niskaturvokeultraan asti, mutta kun kierto on ollut aina niin epäsäännöllinen, niin olisi kiva tietää aikaisemmin, että milläs vkolla sitä onkaan oikeasti menossa..

Tämän hetkisestä painosta en tiedä yhtään, sillä en omista puntaria. Uskon kuitenkin, että muutama kilo on varmasti tullut lisää. Masukin on samankokoinen kuin kuopuksesta neljännellä-viidennellä kuulla! Senkin vuoksi haluaisin käydä ultrassa tarkistuttamassa viikot..

Maira: Hauskaa elokuvailtaa! Pitää melkein omakin anoppi kutsua pitkästä aikaa vierailulle, onhan se mukavaa, kun saa välillä omaa aikaa ja tosiaan voi istua valmiiseen ruokapöytään. Meillä asuu kaikki sukulaiset muualla, joten siksikin siitä osaa nauttia =)

Liikunnasta piti kysellä, että harrastaako täällä kukaan esim. jumppia (bodypump tms.)? Mietin, että uskaltaakohan tässä enää ko. jumppiin mennä, kun takana on reilun kuukauden tauko. Sitä ennen kävin suhteellisen säännöllisesti pari-kolme kertaa viikossa. Toisaalta vois aloittaa rauhallisen lenkkeilyn. Kunhan jotain tulisi tehtyä, ettei ihan laiskistu:D

Mut hyvää sunnuntainjatkoa kaikille!

T: Amom tasan 8! (tai ainakin niin kauan kunnes toisin todistetaan) =)
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Kiinnostuneille nyt laitan vähän infoa, jos tätä nyt voi siksi sanoa, itse en ole viisastunut yhtään...

Eli menin eilen sitten päivystykseen. Ensin Haartmanin sairaalassa 2h ja sen jälkeen Naistenklinikalla 6h. Lähetteessä luki "keskenmeno?". Pitkän odottelun jälkeen lääkäri ultrasi. Kohdun limakalvo normaalia paksumpi (en tiiä onko sitten liian paksu, vaikka olisikin normaali raskaus), kohdussa ei näkynyt raskausonteloa (tosin tässä vaiheessa ei välttämättä vielä näykään). Kohdunsuulla oli polyyppi, jonka takia otti papa-kokeen. Luin netistä, että tuo polyyppi saattaa vuotaa. En ole siis vuotanut juurikaan sen jälkeen, kun pöksyihin hulahti vajaa rkl verta.

Munasarjat ultrasi kans, oikea puoli ok. Vasemmasta ei sanonut mitään, ja siltä puolelta olinkin kipeä. Ultrasi sitä puolta pitkään, auts! Tällä hetkellä ei satu muuhun kuin alaselkään ja kohtua aristaa käsittelyn jäljiltä.

Verikokeesta otettiin hcg-arvo ja sekin oli kai normaali. Tiistaina pitää käydä omalla terveysasemalla mittauttamassa uusi arvo, ja ne soittavat sitten Naistenklinikalta, onko se laskussa vai ei. Meni nuo tulokset vähän ohi, kello oli melkein neljä aamulla... Enkä osannut sitten enää kysyä, näkyikö mitään kohdunulkoiseen viittaavaa.

Pelkkää omaa napaa nyt siis, ja jäänkin taustalle odottelemaan. Kiitos myötätunnosta teille. :) Tulen kertomaan, jos jotain selviää. Vähän kyllä tuntuu, että ei me tammikuussa vauvaa saada.
 
Viimeksi muokattu:
Sannukka27 Mä ainakin mainitsin tuon Wordiin kirjoittamisen. Se tosiaan toimii eikä tekstit häviä mihinkään, vaikka olis vähän turhan näppärät sormet niin kun mulla, että painelen vahingossa milloin mitäkin näppäimiä :D

Maira Ihan uskomaton kommentti lääkäriltä :headwall:

Empuuu Toivottavasti kipuilu ja vuoto on harmitonta ja kaikki olis kunnossa! :hug: Ja onnea syntymäpäivän johdosta! Mun miehellä oli myös eilen synttärit :)

TT79 Tervetuloa mukaan ja onnea ylläriplussasta!

Bassets Mä aion käydä ihan kunnallisella. Neuvolaan soittelin viime maanantaina ja eka käynti on reilun kahden viikon päästä.

Siviilisäädystä Naimisissa ollaan, syyskuussa vietetään toista hääpäivää :wave:

Onkos teillä muuten miten lemmikkejä? Kiinnostaisi kuulla koirien ja miksei muidenkin eläinten suhtautumisesta vauvaan. Meillä on siis kolme koiraa, jotka on aikamoisia hömelöitä. Osallistuvat mielellään joka asiaan ja työntävät nokkansa joka paikkaan, seurakoiria kun ovat… Jännittää vähän jo tässä vaiheessa se, miten arki lähtee sujumaan kolmen koiran ja vauvan kanssa :whistle: Noista lähtee myös kauheesti karvaa ja mun äiti stressaa jo nyt sitä, että vauva hukkuu koirankarvaan. Oon kyllä miettinyt, että voisin ihan hyvin ajella nuo vaikka ihan klaneiksi, että sitä karvaa olis vähemmän.

ON Nyt tais täällä alkaa viikkojen poksumisen kunniaksi ihan kunnon pahoinvointi. Pari kertaa on jo meinannut yökkäyttääkin, joten saa nähdä pääsenkö tässä halailemaan vessanpönttöäkin. Tosin mulla on tuo vatsansuojalääke (Antepsin) nyt käytössä ja se saattaa myös aiheuttaa pahoinvointia, että en sitten tiedä, johtuuko olo raskaudesta vai lääkkeestä vai liekö vähän kummankin syytä. Väsyttääkin ihan hirmuisesti, vaikka nukuin viime yönä 9,5 tuntia ja heräsin vasta puoli kymmenen jälkeen. Mies onneksi tuntuu olevan ihan ymmärtäväinen ja kehotti jo menemään päikkäreille, jos siltä tuntuu.

Jomi & Samu-Sirkka 6+0 (pokspoks!)
 
Heissan!

En ole listalle ilmoittautumisen jälkeen kirjoitellut: lueskelen näitä juttuja aina kännykästä työmatkoilla ja kännykällä on niin hidasta ja vaivalloista kirjoittaa että on jäänyt. Mutta tosiaan ihanaa että täällä näin moni jaksaa kirjoittaa, vaikka itse ei osallistu niin tämä on silti erinomaista vertaistukea.

Empuu tsemppiä! Ja kaikille muille jotka tuskailee vuotojen kanssa. Tuohon huoleen on niin helppo eläytyä vaikka itsellä kaikki onkin toistaiseksi kunnossa.

Mairalle mukavaa leffailtaa! Joko te olette anopille kertoneet tulevasta vauvasta? Entä muut, joko olette salaisuutta paljastelleet ja jos ette niin kuinka kauan aiotte odottaa? Mä odottelen tiistain ultraa, tosin yksi erittäin tarkkanäköinen ystävä kysyi torstaina suoraan ja sille kerroin. Mutta tiistain jälkeen sitten ajattelin ihan lähipiirille, ainakin äidille ja siskolle kertoa. Muuten odotellaan sitä maagista viikkoa 12. Anopille kerrotaan vasta sitten kun on ihan pakko: yritetään minimoida se aika kun pitää kuunnella sen hössötystä :D

Ikäero: meillä tulee lapsille ikäeroa 4 vuotta 2 kuukautta (jos kaikki menee hyvin siis - pakko lisätä taikauskoisena tämä tuohon perään).

Siviilisääty on ihan perinteinen avioliitto. Minä kosin, kun ajattelin että olisi kiva saada talvelle jotain häppeningiä :) Niinpä tammikuun lopussa mentiin naimisiin kuusi vuotta sitten.

Tsemppiä Sartsalle ja muille pahoinvoiville! Mulla olo vaihtelee päivittäin. Välillä on päiviä että voin oikein hyvin riippumatta siitä olenko syönyt säännöllisesti vai en. Ja välillä (kuten tänään ja eilen) on päiviä, että olo on kamala, mikään ruoka ei maistu, väsyttää hirveästi jne. jne. Mulla on vielä tänään leipomispäivä, pakko oli leipoa kun perheelle lupasin, ja vaikka hyvältä nuo lopputulokset näyttääkin niin vähempää ei voisi tehdä niitä mieli. Ekasta mulla ei ollut mitään pahoinvointia, ja siksi tämä yllättääkin. Josko olisi vaikka tyttö tulossa.

Tiistaina mulla ultra, aika paljon jännittää onko kaikki kunnossa. Menen siis lapsettomuusklinikalle missä olin myös hoidoissa, mukava nähdä hoitanutta lääkäriä kun ollaan jo aika paljon tavattu ja tätä käyntiä tietysti molemmat toivottu. Neuvolaan mennään kunnalliselle, ja noihin seulontaultriin myös.

Nyt ottamaan kakku pois uunista (se ei muuten mennyt ihan kuten Strömsössä, kun kakun nimi on raparperitoscapiirakka ja muistin ne raparperit vasta sen jälkeen kun kakku oli jo ollut uunissa 20 minuuttia... eli voipi olla että raparperit jää vähän koviksi.

maka 7+4
 
Äh, en oo pahemmin ehtinyt tänne kirjoittelmaan joten nytpäs sitten kirjoitan :D

Empuuu Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Täällä myös tupakointi lopetettu 1,5vko sitten. Tänään kävin vaa'alla ja painoa ei ollut tullut yhtään! :O Olin aivan ihmeissäni sillä oon syönyt viime päivät kuin pieni porsas :D Johtuen varmasti tuosta tupakoinnin lopettamisesta. Olen myös ollut ihmeissäni siitä että ei ole juurikaan tehnyt tupakkaa mieli.
Neuvola on nyt sitten varattu ja on 15.6 jolloin on kaikkiaan sitten rv 8+6, ja ultrat sun muut hoituu ihan kunnallisen puolella.
Ikäeroa meidän lapsilla tulee olemaan 1v 8kk ja siviilisäädystä sen verran että avoliitossa ollaan ja ihan kihloissa. Yhdessä oloa on takana jo 7v. josta kihloissa 6v. :)

Sannuli 6+3
 
Painosta: Taisin ekassa raskaudessa lihoa noin 10 kg. En muista mitä jäi synnärille, mut viimesellä neuvolakäynnillä taisi alkaa olla normaalit lukemat (ainakin suunnilleen).

Miehen kanssa elellään avoliitossa ja kihloissakin ollaan. Tarkotus olisi mennä naimisiin sitten tämän pikkukakkosen syntymän jälkeen. Päivä ollaan päätetty, vuotta ei. :D

Ainii huomasin, etten ole tainnut sanoa synnytyssairaalaa eli TAYS kyseessä.

empuuu Täällä pidetään peukut ja varpaat ristissä teille. :hug:
 
Empuuu, toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan normaalisti. :hug: Ja eihän tuolla lääkärikäynnilläsi tullutkaan mitään sellaista ilmi, että olisi syytä uskoa päinvastaista! Mulla oli ekassa alkuraskaudessa kahteen otteeseen tosi kovat vasemman puoleiset alavatsakivut ja pahimpien kipujen jälkeen tuli kirkasta verta ihan lorottamalla pönttöön. Raskaus kuitenkin jatkui ihan normaalisti eikä mitään syytä vuodolle/kivulle löytynyt. Tsemppiä uusien veriarvojen tulosten odotteluun! :hug:

Rouva-kerhoon kuulun minäkin, tänä vuonna vietämme 3. hääpäivää. :heart:

Jemppi, meillä syntyi esikoiset 4 päivää ensimmäisen hääpäivän jälkeen. ;)

Maira ja Sartsa, onneksi muillakin on näitä norsu-käyrällä meneviä pikkuisia. :D Meidän "pikku"-prinsessa painoi 8 kk neuvolassa 11,3kg. :whistle: Ja kasvaa muuten ihan täsmälleen samoilla lukemilla kuin äitimuorinsa aikoinaan, on vaan vielä vähän pidempi, mutta se johtunee noista isäukkonsa geeneistä. Ja joutuuhan meillä vielä noita tupliakin nostelemaan ihan kiitettävästi, mutta heillä painot on samaa luokkaa kuin pikkusiskollakin. Mulla ei onneksi (vielä) ole vanha tuttu raskausvaiva iskias nostanut päätään, mutta tiedän kyllä kuinka hankala yhdistelmä se on pienten lasten kanssa. Tsemppiä teille! :hug:

Bassets, mäkin käyn julkisella puolella neuvolassa. Nyt ensimmäinen neuvolalääkäri jää väliin, koska kävin yksityisellä varhaisultrassa ja samalla tehtiin sisätutkimukset sun muut. Mulla ei ihan hirmuisesti ole luottoa noihin meidän pikkukylän tk-lääkäreihin, jotka ovat siis myös neuvolalääkäreitä. Mutta olen onneksi saanut aika hyvin väisteltyä koko nlalääkäriä. Ensimmäisessä raskaudessa olin ä-polilla lääkäriseurannassa ja toisessa jouduin käymään nlalääkärillä kerran rv28. Silloinkin varhaisultrassa yksityisellä tutkittiin ja rv36 tutkittiin ä-polilla synnytystapa-arvion yhteydessä.
Ensimmäinen neuvola mulla oli jo, syystä että lasketusta ajasta ei ollut varmuutta. Seuraava on joskus rv16+.

Niskapoimu-ultraan yritin varata aikaa perjantaina, mutta ajanvarauslinja oli varattu koko tunnin soittoajan. Meni sitten se ainoa "oma aika" päivästä puhelin kädessä istumiseen, kun lapset oli päiväunilla. :headwall: Uusi yritys maanantaina.

(.) Mun ihana, ihana mies hoiti tänään lasten aamutoimet ja antoi mun nukkua pidempään. :heart: (Tosin siitä täytyi vähän eilisiltana vihjailla...) Mutta kyllä helpotti, kun ei tarvinnutkaan kuudeltä könytä pystyyn, kun ensimmäinen marakatti päätti herätä, vaan sain jäädä köllöttelemään melkein kahdeksaan. Nyt onkin melkoisen virkeä olo. =)

Nyt formulakatsomoon sohvalle!


Neljän suora 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Smoothiet: kiva että tuli hyvä vinkki siitä sedillonille :) Mä tykkään happamasta mausta, ja tänään tein mansikkapiimää. Eli piimää johon mansikoita ja sokeria ja sauvasekottimella vaan sekasi ja nam!!!
MUTTA nyt iski listeria paniikki :|
Noi mansikat oli kaupan pakaste mansikoita, ja kaikkia pakastemarjoja ( paitti suomalaiset) pitäs vältää sen listerian takia...
En muista että neljän edellisen raskauden aikana oisin ees kuullu koko listeriasta, mutta nyt sit ystävältäni kuulin ja itelläni paskat housussa nyt.....ääh.

Siviilisääty
hih, rouvana on oltu 15 vuotta ja syksyllä tulee 20 vuotta yhdessä eloa :heart:

iimukka 8+5
 
Empuuu Mä en ehtiny viidennettä raskausviikkoa pidemmäks kun tuli ensin "keskenmeno", jostain syystä en vaan uskonu et kaikki on ok kun r.testin viiva alkoi vahvistumaan vaikka olisi km:n jälkeen pitäny haalistua, sain sitten tappelun kanssa itseni verikokeisiin pariin kertaan ja muutama kerta ultrattiin, aina kohtu tyhjä, viimeisin verikoe näytti sit et aina vaan hcg nousee vaikka kohtu oli tyhjä ja lähin pikalähetteellä keskussairaalaan jossa mua lääkittiin sytostaateilla. Eli jos en ite olis ollut sitä mieltä et nyt ei kaikki ole ok, olis voinu käyny huonosti, nyt selvisin pelkällä lääkepistoksella ja 8-12vkon lisääntymiskiellolla. Taisin olla rv 7 tai 8 kun asia selvis.

Eipä tuo sun tilanne kuitenkaan vielä ihan toivoton ole ja hyvä että sun tilaa seurataan!
Kamalasti tsemppiä ja voimia! :hug:
 

Yhteistyössä