Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Minut voi poistaa listalta. Kävin tänään yksityisellä ultrassa, kun ei pää kestänyt odottaa loppuviikkoon julkisen puolen ultraan. Kohdussa ei ollut enää mitään.
Hirmusti onnea kaikkien muiden odotuksiin :)
 
Voi Lara_84 :( ! :hug:


Kysymys pahoinvointirakkeesta tietäville, auttaako se oikeasti? Mistä voi ostaa ja paljonko suuripiirtein maksaa? Nyt on olo menny muutamassa päivässä siihen suuntaan, että ihan mitä tahansa vois kokeilla. Aamua iltaa oksettaa ja töissä pitis pystyä olemaan.

Amom 6+1
 
Onnea uusille ketjulaisille ja suuren suuret pahoittelut Lara_84... :(

Pahoinvointirannekkeista... Mulla on ne nytkin ranteissa ja en nyt oikein osaa sanoa auttavatko ne, mutta eipä ne kai ota jos ei annakaan. Esikoisen odotukseen nämä hankin jostain apteekista ja mitäköhän ne ois maksaneet.... 10-20 euroa?

Myös kotidoppleria voin mainostaa, eli tilattiin se ebaysta aikanaan ja mun hermoille se teki kyllä hyvää, kun sai kuunnella sydänääniä tarvittaessa. Ei tarvinnut neuvolakäyntejäkään jännittää, että kuuluuko ne äänet siellä vai ei. Tosin yhdessä vaiheessa ruvettiin kuuntelemaan, että aivankuin välillä yksi lyönti jäisi välistä, mutta kysyin siitä sitten rakenneultrassa ja kuulemma normaalia oli, koska sikiön sydän ei ole täysin kehittynyt loppuraskaudessakaan. Tuolta huolelta olisi ehkä välttynyt ilman doppleria, mutta plussalle kuitenkin jäi loppupeleissä sen hyöty.

Oletteko huomanneet mielialassanne vaihteluita nyt alkuraskaudessa? Mä olen ihan raivopää! Voisin purra joka toiselta vastaantulijalta pään irti ja tekee mieli vaan riiskata joka asiasta... IHan pöljää, mutta hormoneistahan se johtuu.... Viime raskaudessa muistan kyllä, että ainakin lopussa oli lauhkea kuin lammas, joka sekään ei ole mulle ihan tyypillistä, mutta olinko alussa näin hirviö? No, vilkas esikoinen koittelee nyt myös hermoja ja sitten tämä väsymys siihen päälle, niin ei kai siinä muuta sitten tarvi... Hope it`ll pass.

Luru rv 6+4
 
Lara84, suunnattomat pahoittelut sinulle ja paljon voimia! :hug:


SenSen, ezqu ja Piisi, hirmuisesti onnea plussauksesta ja tervetuloa mukaan joukkoon! :wave:

ezqu, meillä nuorimmainen on 7 kuukautta eli pienellä ikäerolla tulee. Tosin niin meillä on kaikki lapset tulleet. ;) Ymmärrän täysin, että välillä hirvittää, niin hirvittää minuakin. Mutta kaikesta selviää ja hetken päästä on jo mahtavaa, kun lapsista on niin paljon seuraa toisistaan! :heart:

Luru, mulle tämä on ensimmäinen raskaus, jossa en alkuvaiheessa saa järjettömiä raivareita. Aiemmissa olen ollut aivan käsittämätön hormonihirviö ja mun mies sanoikin ensimmäisen raskauden alussa, että taitaa jäädä viimeiseksi, kun olen niin rasittava. :LOL: Nyt on tosiaan aika seesteinen mieli, itkettää ehkä vähän herkemmin kuin normaalisti. :'(


(.) Kävin tänään ekassa neuvolassa täyttelemässä paperit valmiiksi. Lasketuksi ajaksi terveydenhoitaja taiteili 5.1. ja sen mukaan viikoiksi 7+1. Mun omien laskujen mukaan tuolla LA:lla raskausviikot olisi kuitenkin 6+4. Mennään nyt näillä tiedoilla sitten niskaturvotus-ultraan saakka.
Eli MLM, viitsisitkö siirtää minut 7.1.-> 5.1. Kiitos!


Jaahas, kultajuhlatunnelmiin mars!



Neljän suora 6+4
 
Luru77, olen huomannu mielialoissa samaa, välillä raivostuttaa kaikki mahollinen ja välillä taas itettää. Enempi kuitenki itkettää.. Joku siis vollotti silmät päästä eilisen Suomi-Ruotsi pelin aikana :headwall: :D
 
Lara_84 Voi ei!! :( Hurjasti voimia... :hug:

ezqu Meillä on myös 11kk ikäinen esikoinen täällä, kyllähän se hieman tulevaisuus pelottaa, mut eiköhän ne asiat järjesty ja kaikkeen tottuu.. :)


(.) Mulla tosiaan on tupakkalakko menossa, ei ihme kyllä tee edes tiukkaa muuten, mut mulla on hermot ihan pirun pinnassa, eikä tää raskaus ainakaan sitä helpota...Joten johan täällä tänään saatiin miehen kanssa mojova riitakin aikaiseks.. : / Noh, kyllä se tästä taas tasottuu, jossain kohtaa.. :D Ihan sama kun itkin äsken kun katoin leijonien kultajuhlia ja ne laulo siellä "ihanaa leijonat ihanaa".. :LOL: :O Järjetöntä touhua... :D


Niin ja onnea taas uusille plussista!Ja hurjasti tsemppiä kaikille, edelleenkin.. :)

Maira ja kirppu 4+5
 
ezqu odotan kanssa toista lasta, esikonen on nyt n.7kk. Isoveli menee hoitoon elokuun lopussa, koitan saada 15päivän sopimuksella hoitopaikan, etten ihan väsy kahden pienen kanssa kotona tai loppuraskaudessa. Hoitopaikka on siis varmistunut, mutta olen vielä kahden vaiheilla saanko työkuviot niin, että mun on mahdollista olla myös arkisin kotona ennen siis kun jään ä-lomalle. Onko kellään tietoa kuinka se käytännössä toimii tuo 15 päivän hoitosysteemi, tarkottaako se että lapsi on 4 viikon aikana 5 päivää kotona, vai kuukauden aikana 6-7 päivää kotona, kuinka se siis lasketaan?

turvottaja 7+2 omien laskelmien mukaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Lara_84 Voimahali :hug:

Tervetuloa uudet plussanneet! :flower:

Carcas Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Luru77 Minulla on kanssa noita raivopäiviä, oikein itseäänkin hävettää välillä. :ashamed:

Turvottaja Joskus kun nuo isommat lapset oli päivähoidossa niin meillä oli hoitosopimus 10 päivälle ja se oli 10 hoitopäivää/kk:ssa. Sitten piti miehen kanssa sumplia loput vuorot niin että tuo ei ylittynyt. Onneksi ei ole noita tarvinnut pohtia yli viiteen vuoteen, niin helppoa kun kaikki on vaan kotona.

Ezqu En kyllä odota toista, mutta meillä myös 9/10 syntynyt neiti hyörii täällä ja sen lisäksi vielä nuo 10/08 ja 5/07 tytöt niin vilinää riittää. :) Tuolla aikaisemmin kirjoittelinkin että kahden pienen kanssa on vielä melkoisen helppoa, kaiholla muistelen kun pojat oli pieniä. Verrattuna tämän hetkiseen kaaokseen niin oli kyllä ihan lasten leikkiä. Heillä oli ikä eroa 1v 3 vkoa.

(.) Huomenna poksuu jo 8+0, enää maksimissaan 4 viikkoa ultraankaan. Ehkä juuri ja juuri jaksaa odotella. :D

MLM ja monsteri
 
Hei!

Jos joku pahoinvoiva haluaa apua kokeilla noista Seaband:in pahoinvointirannekkeista, niin multa voisi ostaa pois. Mustat, 10€ (sis. postimaksun) pyytäisin niistä. Käytin itse noin pari viikkoa ja veivät pahimman terän pois kuvottavasta olosta. Voin muuten tosi huonosti ja kävin jopa tiputuksessakin oksentelun ja migreenin takia, mutta uskon silti näistä olleen jotain apua. :)

Pesin ne eilen ja niihin tuli nyppyä, jota en nyt ala poistamaan. Muuten ovat hyvässä kunnossa, tiukat ja sopivat myös kapearanteisille. Eli ei löystynyt mun käytössä yhtään. Tuossa säilytysrasiassa on käyttöohjeet rannekkeille ja se paikka kerrottu mihin kohtaan ne laitetaan ranteisiin.



Laita yksityisviestiä, jos olet kiinnostunut!


Jaksamisia alkuraskauden vaivojen kanssa kaikille :heart: ja onnea plussanneille!



Huldis ja pikkusisko syyskuisista 24+2
 
(.) se ois sit tasan viikkoja 7 :)
Ja miten tuntuukin että TAAS tämä oma raskaus kuluu niin hitaasti. Voi jehna.... mutta kyl se siitä.

Mun mielialat heittelee kyllä ihan kiitettävästi, oon äksympi kuin ennen, sen oon itekki huomannu.
Aamuväsymys on ihan hirveetä, millää ei jaksais IKINÄ sängystä nousta aamulla. Nyt oon siivonnu hieman kun flunssa alkaa helpottamaan ja silmä luppaa taas.

Mä alan kyl hysterisoimaan taas mitä kaikkea vauvalle voi sattua raskaus aikana tai synnytksessä...huh.... miksi sitä aina pitää maalata piruja seinälle ja pelätä. Musta tuntuu muutenkin niin oudolle tää alkuraskaus. En varmaa ota relax kuin vasta np-ultran jälkeen, kun näkee vauvan. Varhaisultraan mulla ei oo mahdollisuutta nähtävästi/ rahaa mennä yksityiselle.
Mutta, jos jatkaisin siivousta.

Tervetuloa uusille
:flower:

Ja pahoittelut Lara_84 :hug:
 
jonzcu84
Huomenta.

Ompa TOSI haikee fiilis, ei oo mitään oireita, ei turvotusta tai mitään, ei kohtu tunnu "eesä" olevan ku kyykistelee tai muutakaan ja olo ei tunnu raskaana olevalta niiku aikasemmin on tuntunut kyllä....jotenkin on pieni epäilys että kesken on mennyt, mutta mietin sitä et miten nopiaa alkaa kivut ja vuoto jos kesken on menny ku niitä ei mulla vielä kuitenkaan ole :O lääkäriaikaa ei saanu täksi päivää ja yksityiseltäkää varmaan saa seuraavan pariin viikkoon aikaa ultraan ja eka neuvolaki on 1.6 mut sielähän ei ultrata....huoli on kova kyllä ku niin paljon tätä haluttas :'(

Anteeksi nöyrästi omaan napaan tuijottelu taas :(

jonzcu84 (6+6/7?????)
 
Hei taas! :wave:

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta!

Lara_84 Pahoittelut ja voimia! :hug:

Carcas Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Jaksuja kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Mua jännittää vähän, millainen vointi tulee olemaan. Ensimmäinen raskaus kun on tosiaan kyseessä, niin ei ole mitään vertailupohjaa. Mielenkiinnolla siis ootan, mitä on luvassa ;)

Raskausvitamiineja söin välillä jo yritysaikana ja nyt aloitin ne uudestaan heti plussauspäivänä. Mulla on käytössä Multivita Raskaus ja imetys –vitskut. Ne on siitä käteviä, että yks tabletti päivässä riittää. Aiemmin mulla oli jotain Ladyvita Mama –vitamiineja, mutta niitä piti ottaa kolme per päivä. Mulle on aina ollut jotenkin vaikeata särkylääkkeiden ja muiden tablettien nieleminen. Aina tuntuu siltä, ettei ne mee kunnolla alas.

Työantajalle kertomisesta ei tartte täälläkään jännittää, koska oon vielä opiskelija. Tarkoitus olis valmistua ensi keväänä. Syksyn aikana täytyy tehdä kovasti töitä, että saa gradun valmiiksi (ainakin viilausta vaille) sekä suoritettua puuttuvat kurssit. En ehdi siis syksyllä valmistua, koska gradun tarkastamiseen ynnä muuhun menee melko pitkä aika eikä mulla mikään kiire oo, etteikö voisi keväälläkin valmistua.

Oireita on jo jonkin verran: alavatsaa turvottaa mojovasti etenkin iltaisin. Lisäksi välillä tuntuu aika kovaakin menkkamaista jomottelua ja vihlontaa, jotka olettaisin kohdun kasvukivuiksi. Rinnat on painavat ja pinkeät ja hieman aristavat. Mahallaan nukkuminen ei oo onnistunut plussaamisen jälkeen. Väsyttänytkin on normaalia enemmän, mutta se johtuu varmaan ainakin osittain siitä, että en oo saanut juotua kahvia oikeastaan yhtään lauantain jälkeen :confused: Se maku ei ällötä tai mitään, mutta jotenkin ei vaan tee yhtään mieli. Ihan hyvä tietysti, kun eihän se kofeiini oo kauhean hyväksi pienelle.

Kotidopplerin hankintaa harkitaan. Ebaystä varmaan täytyy yrittää metsästää. Eilen jo vähän selailin sitä. Bola-korun ostoakin mietin, vaikka epäilen kovasti onko siitä mitään ”hyötyä”. Kauniitahan ne on, ainakin suurin osa. Onko kellään kokemusta? Pahoittelen, jos ootte jo keskustelleet tästä, pitäis varmaan lukea tarkemmin nuo aiemmat jutut :)

Kirjoitin näköjään romaanin tai vähintäänkin novellin tähän, hups :LOL: Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Jomi 4+2
 
jonzcu84
oishan sinne mahollisuus mennä mutta ajat menee nettikalenterin mukaan kesäkuulle, eli ei mun mielenrauhaan kovasti vaikuta...lääkäristä ja neuvolasta sanottiin just että oota pari viikkua ja tee testi :'( Voiko kukaan oottaa niin kauon epätietosuudessa, tuskin :O

Kiitos :hug:
 
oishan sinne mahollisuus mennä mutta ajat menee nettikalenterin mukaan kesäkuulle, eli ei mun mielenrauhaan kovasti vaikuta...lääkäristä ja neuvolasta sanottiin just että oota pari viikkua ja tee testi :'( Voiko kukaan oottaa niin kauon epätietosuudessa, tuskin :O

Kiitos :hug:
Onhan niitä yksityisiä varmaan muuallakin kun omalla paikkakunnalla?Ei muutakun netistä etsimään.. :) Jostain löytyyv varmasti aika.. :hug:

Eihän se lohduta, mut älä ihan oikeesti suotta huoli, mulle ei ollut esikoisesta MITÄÄN oireita, tuolla se nyt nukkuu päikkäreitä..Ja hienosti taas on ollut oireeton päivä täällä nytkin, enkä mä viitsi huolestua, niin kauan kun ei tule vuotoa, kaikki on ok. :) :hug:
 
jonzcu84
Kiitoksia Maira :hug:

oon vaa nii huolestuvaa sorttia ettei siihen paljon vaadita :D Ja siis ku aikasemmin on ollu pahoinvointia, mahan turvotusta ja nippailuja ja kaikkia oireita ja tuntunu et kohtu ois "eesä" ku kyykkiny tuola ja nyt ei muutako hiiva, huoh :O Paperiin tuli tosi tosi tosi vaaleen punasta mut oiskohan hiivalääkkeestä johtuvaa...
 
Lara_84 Pahoittelut :hug:
Tervetuloa Uudet :wave:
Carcas: Onnittelut ihanista ultra kuulumisista :flower:

Täällä edelleen oottelen kanssa niitä kunnon oireita... Eilen rinnat kyllä kipeyty kun olin pojan futistreenejä katsomassa.. kylmä ilma oli ja vettäkin satoi joten kaipa ne sen jotenkin aisti :whistle:
Muuten samoilla mennään.
Viikonloppuna testailin vielä pari liuskaa ihan huvikseni ja kyllä ne viivat on jo niin tummat et eikai ne siitä enää voi selkeemmiksi muuttua :D
Kaipa tästä oireettomuudesta pitää vaan nyt sit nauttia!! =)

 
jonzcu84
Soittelin neuvolaaj ja jokapaikkaan ja sanoivat ettei näkyis ultrassa vielä mitään että ei voi ku oottaa vaan :O Perjantaina on se munasarjojen tarkistuskäynti/kontrolli ja sielä jos niitä kahtovat nii kuulemma pitäs kattua sitte kohtuunki et onko sielä mitään, ei vaa millää jaksas oottaa sinne asti vaikka päiviä sinnekkää oo enää ku 3 mut silti :D Nii määki oon miettiny et nii kauonku vuoto ei ala nii kaiken pitäs olla ok, mut neuvolatäti pelotteli ettäku voi olla tuulimuna tai sitte alkio ei oo alkanu kehittyyn nii oireet senki takia lähteny ja sano viel et tietenki kaikki vois olla hyvinki....HUOH, ottaapa ny selvää....noh, toivotaan parasta ja pelätään pahinta....

Kiitoksia kaikille, kyllä te helpotatte olua :hug:

jonzcu84 6+6 neuvolatätin mukaan...
 
Heipsan!
Täällä pyöritään turvotusten kanssa entiseen malliin. Vessahätä on kokoajan, ilm. kohtu jo painaa rakkoa siihen malliin, että ihan pelottaa millä viikoilla sitä ollaankaan menossa (Saatika monta sieltä on tulossa :| ,sukurasite(ko?) )
Varsinkin kyykistyessä tai jos vatsaan kodistuu painetta, rakko tuntuu selvästi. hrr, mitäköhän vaippoja sitä joutuu itselleen pukemaan jos kaikki menee hyvin loppuun saakka? :D

Ensin olin varma, että mihinkään varhaisultriin ei lähdetä, mutta olenpa jo löytänyt itseni
useaan otteeseen selailemassa Tampereen puljujen hinnastoja.
Ehkä kuitenkin maltan mieleni ja peukut pystyssä sinne kunnan tarjoamaan sitten, että kaikki ok.

Jonzcu Peukkuja sinnekkin, että kaikki hyvin :hug:

LadyMoon 7+1 ?
 
Jonzcu84, mulla keskeytyi viime raskaus (rv7) niin, että aamulla pissille mennessä tuli paljon ruskeaa vuotoa. Sitä tiputtelua kesti iltaan asti, ja oikeastaan vasta seuraavana päivänä alkoi aivan järkyttävät kivut ja runsas vuoto :( Kipuja ei siis ollut alussa ollenkaan. Silloin vuotoa edeltävänä yönä heräsin sattumalta ja mietin, että onpas kummallinen ja "normaali" olo. Kaikki oireet siis tuntui hävinneen. Nämä nyt varmasti on yksilöllisiä, mutta näin se minulla meni. Nyt hirmuinen pelko persiissä, että kaikki olisi hyvin...

ON: kovat kivut tuntuu loppuneen, nipistelee kuitenkin silloin tällöin - varsinkin munasarjojen kohdilta. Muita oireita ei olekaan. Parina iltana on nyt päätä särkenyt, ja tissejä on alkanut nipistelemään iltaisin. Pitäisi ottaa rennosti, mutta ei pysty... joka kerta vessassa käydessä on ihan varma että nyt se vuoto on alkanut. Huomenaamulla pitää testailla uudestaan ja katsoa olisiko viiva jo yhtä tumma kuin kontrolli. Eilen illalla tein huvikseni ovistestin ja se testiviiva oikein räjähti siihen tikkuun :D!

SenSen ja rv 4+2
 
Musta ei tunnu yhtään että raskaana ollaan, oireita on mutta en vaan jotenkin usko että tuolla masussa jotain olis.

Eilen testasin vielä varmuudeks ja olihan se viiva vahvistunu, mutta ei sekään kai nyt takaa mitään.
Tuulimunaa pelkään, enkä oikein osaa iloita tästä koko odotuksesta. Vaikka monta vuotta vauvakuumeillu niin tuntuu hassulta ettei osaakaan iloita siitä plussasta.

Vielä olis 5 viikkoo sinne ultraankin...odottavan aika on tosiaan pitkä :)

Turhaa lätinää, mutta pakko jonnekin purkaa ajatuksia.

Nijan 6+2
 
ihan vaan tuossa siivotessa tuli sellaisia mietteitä...että jos nyt kävisi huonosti tämän raskauden kanssa.... kun koko ajan pelkää että jtn käy... Mietin että en tiedä uskaltaisinko enää yrittää... vai päätyisinkö koiranpennun ostoon. Saas nähdä...onko iimukalla tammikuussa koiranpentu vai ihmisvauva.... voi näitä murheita kun pitää miettiä jo etukäteen... :ashamed:
 

Yhteistyössä