Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Hei kaikki,

Tervetuloa uudet tulijat!! :)

Mulla on ollu tooosi pitkä tauko tänne kirjoittelusta, mutta olen lukenu teidän kirjoituksia. Mulle on sellaista etovaa oloa lähes kokoaikaisesti ja oikein mikään ruoka ei oikein meinaa maistua. Appelsiini tuoremehua voisin juoda koko ajan :LOL: Nauroinki miehelle, että saletisti raskaana ku näitä ihme mielitekoja tullu :D Tuon etova olo vetää aika veteläksi, ja sen päälle aika helposti menen sohvalle eikä ajatus kulje yhtään. Ja tämä turvotus!! Mää olen jo saanu hakea äippähousuja apuun, että maha menee illalla housuihin ilman nappien lentelyä :LOL:

Pirppis: Missä sää käyt varhaisultrassa, kun maksaa "vain" 50e? Mää oon varannu Mehiläisestä ajan ja siellä maksaa 110e... ei haittais, vaikka pääsisin halvemmalla :D Mulla on kans siis synnäri OYS...

Lara: Toivottavasti siellä olis kaikki pienellä hyvin :hug:


Paljon kaikille vauvoille tarrasukkia jalkaan ja voikaa hyvin!
 
pirppis79, tervetuloa mukaan! :wave:

Lara_84, toivotaan parhaita mahdollisia uutisia ultrasta! b=)d Paljon jaksamista odotteluun. :hug:


Mullakin on noita ailahtelevia tunteita raskaudesta ja niitä olen kokenut myös kaikissa aiemmissa raskauksissa. Kuulunee varmaan noihin hormonien aiheuttamiin omituisuuksiin. Tänään on varsinkin heitellyt mielialat raskauden suhteen ihan laidasta laitaan. Mun pitäisi ensi viikolla mennä käymään töissä ja mietin kertoako työnantajalle vai ei. Tiedän, että hänen suhtautumisensa tulee olemaan ainakin jossain määrin negatiivinen. Toisaalta jos en kerro nyt, hän osannee laskea sitten myöhemmin, että olen tässä vaiheessa tiennyt enkä ole kertonut... Kyllä on hankalaa. : / Ja ihan turhaan sitä näillä asioilla itseään kiusaa. Mikään pakkohan ei ole kertoa ennenkuin 2 kuukautta ennen äitiyslomalle jääntiä. Ja jos kerron, niin hittoakos sen äijän mielentila mua hetkauttaa, kun olen jokatapauksessa hoitovapaalla äitiysvapaan alkuun saakka. Toisaalta jos sattuis tulemaan keskenmeno, joutuisin sitten sille avautumaan siitäkin, jos tietäisi raskaudesta. Ei kiitos! Eli taidan olla ainakin tuonne kesämmälle ihan hiljaa aiheesta. :$ Täytyisi vaan päästä näistä liiallisen tunnollisuuden aiheuttamista tuskista. :saint:

Sydänääniä-ohjelmasta satuin näkemään sen lopun ja itkuhan siitä pääsi. Niin surullista ja sellainen kohtalo vanhemmilla, ettei pahimmille vihamiehilleenkään toivoisi. :'(


Nyt takaisin kisakatsomoon jännittämään!



Neljän suora 5+6
 
Mulla kans tunteet vaihtelee alas ja ylös tän raskauden suhteen. Jotenkin tuntuu, että kun on jo kaksi tervettä lasta, niin miksi riskeerata kaikki? Jos vaikka tulee sairas lapsi tai kaksoset (niitäkin suvusta löytyy). Mutta kai nää tunneailahtelut kuuluu asiaan...

Oireita ei edelleenkään, paitsi huonosti nukutut yöt. PItäiskö käydä vielä ostamassa uus testi? toi varhaisultra olis kyllä kiva juttu...

Meillä meinataan täyskestoilla, ostin jo kirpparilta pari nauhavaippaa. Kokemusta löytyy jo kahden lapsen kohdalta. Kaikki vanhat kestot oon tehokkaasti lahjoittanut eteenpäin. Toivottavasti edes osa niistä palautuu takaisin...: /

Nyt lasten kans leikkipuistoon ennenkuin sade yllättää :D
 
jjuuli tää on tosiaan mun neljäs raskauteni ja eka kerta, kun syön ylipäänsä mitään vitamiinilisiä :)
Nyt kun ei oo ruoka oikein maistunut ja muutenkin syömingit olleet aika yksipuolisia jne. oon ottanut ton ladyvitan varmistamaan, et saan ja vauva saa kaiken tarvitsemansa, olkoonkin, että siinä sanotaan, ettei saa käyttää monipuolisen ruokavalion korvikkeena. Noh, kun olo tästä paranee ja ruokahalu palaa entiselleen niin varmaan jätän nuo vitamiinit sitten pois :) Noi ladyvitat nyt kestää pari kuukautta, kun otan sen 2/pva niin tuskin sen jälkeen enää ostan.

Mäkin olen vakaasti sitä mieltä, että monipuolinen, terveellinen ruokavalio kyllä riittää, eikä noita lisäravinteita tarvita :)

Mulla on rauta-arvotkin aina odotusaikana pysyneet hyvinä, leipänä syön ainoastaan ruisleipää, viime odotusaikana tuli syötyä paljon pinaattia jne.

jahas, jos vyöryis kattoon telkkaria :D


Ainiin ja onnittelut taas uusille plussanneille!! Etenkin Mairalle kun on tuttu jo toukokuisista 2010 :)

4skö ja toukko 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Lara_84 Toivottavasti kaikki olisi ok!Tsemppiä kovasti tilanteeseen.. :hug:

Ravintolisiä Syön jos muistan, en esikoisenkaan aikana syöny vitamiineja, itsekkin luotan siihen monipuoliseen ruokavalioon..

Ajatuksia raskaus herättää minullakin, ei sillä tunnu olevan väliä onko kyseessä ensimmäinen vai toinen, aina se vaan mietityttää et tulikohan siltikään tehtyä oikeaa valintaa ja että onko minusta tähän, musta se on vaan tervettä että asioita miettii. :)

Oireita Ei juuri ole, vähän ällötystä, mut ei nyt muuta, en jaksa olla siitä huolissani kun ei niitä oireita ollut esikoisestakaan.. :) Mielummin niin kun oksentamista 24/7 ensimmäiset 20 viikkoa.. :D Mitään kohdunulkoisia tms. en osaa oikein enää pelätä kun viiva on testissä vahvistunut tasaisesti, ku:ssa kun ei meinannu hcg:t nousta millään..Nyt lähinnä vaan ravaa vessassa tarkistamassa ettei ole vuotoa, saa nähä koska tässä osaa rauhottua.. :D Tuskin ennen varhaisultraa..

Mutta eipä mulla muuta, mukavaa lauantaita kaikille! :)

Maira ja kirppu 4+3

Muoksis.

Niin ja 4skö mukava olla taas samassa porukassa.. :) :heart:

Sissus mikä väsymys on vaivanu koko iltapäivän! :O Tää on jo pelottavaa, ei mulla esikoisesta tällästä ollu...Olo on ihan vetämätön, hyvä et sohvalla istuessa ei ala nuokkuu ja ellottaa niin pirusti.. :x Mulla on vähän paha kutina et pääsen vielä kokemaan miltä se oikea raskauspahoinvointi tuntuu.. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Tääkin ilmoittautuu mukaan :) Plussan tein jo vajaa 2 viikkoa sitten ja pari päivää sitten cleablue näytti 3+. Menkkojen mukaan laskettuaika olis 15.1. Todellisuudessa ovulaatio ollut varmaan lähes viikko aikaisemmin, mutta korjaillaan myöhemmin sitten (jos sinne asti päästään). Esikoinen kyseessä ja TYKS olis synnytyssairaala. Helmikuussa mulla oli keskenmeno viikolla 6. Nyt vointi hyvä, ei mitään kummempia oireita (mitä nyt tissit ehkä vähän aristaa ja vessassa saa juosta). Tälläistä täällä siis, nyt siis virallisesti 4+6, oikeasti ehkä jopa viikko aikaisemmin :)
 
jonzcu84
Heipsan kaikille =)

Ompa hyvä kuulla etten oo ainut tuommosten mietteitten kans, vaikka ensimmäinen ei oliskaan kyseessä...se on kuitenki loppuelämän asia et varmaa senki takia tulee mietittyy. Ja vaikka mulla ei muita vaihtoehtoja oiskaa nii siltiki niitä miettii ja tänää tuli mielee et miksei ku kuitenki ikääki alkaa oleen (kohta sen 27) ja raskaus ku ei ole mitenkää itseestäänselvyys niitten muniskujen ja muitten vaivojen takia, ihmettelin et ees voin tulla raskaaksi. Ukkeli aiko (eilen kännisä sano) ryypätä seuraavat 9kk ku vielä voi, mä TODELLAKIN toivon että se oli vitsi ja ku ei se yhtää oo semmone juopon olonen...kuha v*ttuili varmaa ku kaveri oli vieresä nii piti machoilla :D

Mulla eilen alko taas vatsanipistelyt mutta huonot olot pysyy pois...viimeyönäki heräsin vähä väliä ku se pistely ja jomotus oli jotaki aivan hirviää, mut huomasin sen et pissan piättäminen saatto kans vaikuttaa siihen ja pierun :D hhahhaahhaaa :D Jotenki ukkelin naama, sen tekemiset ja sanomiset ottaa niiiiin päähän ettei ikkään...se ei mittää sano tai tee oikeen, ei aattele ku ittiä vaan...tai johtuskohan hormooneista nämäkin olot :D Katoin animal planetilta ku sielä musta tanskandoggi (samalainen ku meillä) oli syöny rotanmyrkkyä ja sitä koitettii pelastaa ja se omistaja itki siel ootushuoneesa ku lääkäri kävi sille välillä infoa antaan...mä itkin niiiin vuolaasti (kyl varmaa muutenki oisin ku nii eläinrakas)...siis tosi surullista ja ku vielä omaa koiraa kahto ja aatteli omalle kohalle nii joha sydämmestä riipas :'( Meiän doggi on pentu ja sen kans pitäs sit oppia olee vauvanki kans..hölöppänä ku vielä on.


Oi Lara_84, toivottavasti kaikki ois hyvin :hug:

tervetuloa uusille myös :) huomena sitte jännätäänki kultaa vaiko hopiaa leijonille :eek: ja eiköhä se kullalle mee :p

jonzcu84 6+ 3/4...en tiiä vieläkää varmaksi :)
 
Moisp!
Joskos jo uskaltaisin ilmoittautua tänne? Raskaus ihan ihan alussa. Nyt 4+0 (?). Positiivisen tuloksen sain torstaina :heart:
La laskurin mukaan 21.1.

Lapsia ennestään kaksi, poikia kummatkin. Toinen syntynyt 03/09 ja toinen 04/10.
Synnytyspaikka Satks, jos sinne saakka pysyy pieni kyydissä.
Takana neljä alkuraskauden keskenmenoa viikoilla 6-8, joista kaksi viimeisen synnytyksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki! :wave:

Oon ehkä vähän aikaisessa täällä, mutta tänään tein semi-haalean positiivisen raskaustestin :heart: Menkoista laskettuna on viikkoja tänään 3+6. LA olis sitten 22.1. ja synnytyspaikka on TAYS. Ikää mulla on 24 ja esikoista tässä odotellaan.

Yritystä on takana yhdeksän kuukautta. Tammikuussa oli kemiallinen raskaus, joten vähän jännittää nyt, miten viivat lähtee vahvistumaan. Lohduttaudun sillä, että kemiallisessa sain vielä haaleampia viivoja ja ekan haamulaiseni "vasta" kp 30, kun nyt on meneillään kp 28. Rintaan on ilmestynyt aika paljon finnejä, samoin kasvot rasvoittuu ja finnejä pukkaa. Tissit tuntuu pinkeiltä ja hieman herkiltä. Katsellaan miten tilanne kehittyy!

Jomi 3+6
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista :heart: Kiva kun porukka kasvaa =)

Täällä on ollut puhetta raskauden/vauvan tuloon liittyvistä ajatuksista. Mielestäni ristiriitaiset ajatukset on ihan normaaleja, onhan kuitenkin kyseessä lopullinen ja suuri elämänmuutos. Mäkin välillä mietin, että mitä sitä onkaan tullu tehtyä, oonko oikeesti valmis tähän ja haluanko tätä sittenkään? Elämä yhden (helpon) lapsen kanssa on ollut mukavaa, miten toisen tulo sitten muutta tätä kaikkea? Lisäks oon murehtinu sitä kun oon saamassa nyt vakkaripaikan ja jotenkin hävettää samantien pamauttaa että oon raskaana ( joudun kertoon tämän vielä koeajalla!) No mutta luulen että nämä on kuitenkin täysin normaaleita ajatuksia ja onneksi meillä on se 9kk aikaa sopeutua ajatukseen! Muistan kuinka esikoisen aikaankin alkuraskaudesta mietin näitä asioita mutta mitä pidemmälle raskaus sujui sitä paremmalle ajatus vauvasta tuntui!:heart:

Sitten omaan napaan: mulla on ollut tänään ihan karmea olo koko päivän, olo on kun jyrän alle jääny. Paha olo aamusta iltaan ja siihen vielä järkky väsymys päälle. Seesteistä keskiraskautta odotellen..

Ellen 6+1
 
Moikka ja onnea kaikille uusille plussanneille! :wave:

Täällä ollaan myös myllertävissä ajatuksissa raskauteen liittyen. Onnellisuus ja huoli tulevasta on päällä yhtäaikaa. Olen myös miettinyt että miten elämä tulee muuttumaan, kun on tähän asti ollut vain yksi (joskaan ei mikään hirveän helppo) lapsi. Tuleeko toinen yhtä tempperamenttinen tapaus, miten sitä jaksaa jne. Mutta toisaalta niin sitä ensimmäistäkin odottaessa mietti samantyylisiä ajatuksia. Täytyy vain uskoa ja luottaa että asiat jotenkin suttaantuu. Tällä kertaa en kyllä jännitä töissä raskaudesta kertomista niin kuin ekalla kerralla. Ekassa raskaudessa jotenkin tuntui siltä että petän työnantajani tms. kun en kovin kauan kerennut olla nykyisessä työssä ennen kuin tulin raskaaksi. Nyt taas pystyy ajattelemaan enemmän siten että tämä on minun elämääni, eikä muiden ajatuksilla ole niin väliä.

Mä olen ollut pari päivää kuin p*rseeseen ammuttu karhu. Varsinkin miehelle on tullut räyhättyä ties mistä, pinna on vaan niin lyhyellä :kieh: Syytän hormooneja... :ashamed: Samoin pahoinvointi on taas palannut hetken poissaolon jälkeen.

sheebis 7+0
 
Maira Mä kans ilostuin kauheasti, kun huomasin, että onhan täällä ainakin yksi tuttu nimi :heart: Vaikkei samassa pinossa ollakaan kirjoiteltu, niin oon seurannut sitä X-kuussa plussaavat, Y-kuuta suunnitelevat -pinoa aktiivisesti lähes koko yrityksen ajan. Tavallaan oot siis tutuksi tullut :)

Muoks. Ja onhan täällä myös Ella83, puusilmä minä...

Mä oon edelleen niin puulla päähän lyöty, etten osaa oikein muuta kommentoida vielä :D Tunteet on kyllä tänään vaihdelleet ääripäästä toiseen, mut päällimmäisenä tunteena on semmoinen pirskahteleva ilo, että meinaa ihan haljeta!
 
Viimeksi muokattu:
Ela
AnPellina kyseli kissoista. Mulla on kissoja (aina tosin ollut) ja putsailen hiekka-astiaa entisen tapaan. Ensimmäistä lasta odottaessa nakitin miehen siihen hommaan, mut sen jälkeen olen kyllä siivoillut itse. Huolellinen käsien pesu vaan, ei se toksoplasma sieltä kimppuun käy ;)

Mun on varmaan pakko kertoa melko pian töissä, ensinnäkin sen takia, et olen töissä paikassa, jossa väkivallan uhka on kohtalaisen suuri. Kertomalla pystyn välttämään paremmin uhkaavia tilanteita, sillon kun niitä on havaittavissa. Toinen syy on ihana pahoinvointi, joka on rantautunut mulle. Oksennus lensi jo kaarella ykspäivä töissä ja ei edes tarvinut kertoa työkaverille, kun se arvasi heti :D

Rv 6+6
 
Tervetuloa taas kaikki uudet mukaan :wave:
Täällä se meno jatkuu lähes ennallaan =)
Kauhia väsymys on iskenyt ja veto on ihan veks |O haukottelusta ei tuu millään loppua....
Ja tää nälkä mikä ei lähde syömällä... :O
Tätä menoa jatkan niin lihoan varmaan 50kg tän raskauden aikana :kieh:
Pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa tarkkailemaan noita syömisiä... :whistle: (joka päivä jädepuikko tai kaks menny...)
Mulla on muuten tän raskauden suhteen hyvä mieli.. Mitä nyt jännään isovanhemmille ja sukulaisille kertomista :O
Sieltä tulee varmaan taas kommenttia et "ei just teidän tarvitse koko maapalloa kansoittaa..." ym.. sitä tulee miettineeksi et mitä muut ihmiset sanoo ja ajattelee meidän lapsiluvusta! Vaikka eihän se muille kuulu... Tollasia vaan tulee välillä mietittyä :ashamed:
Tällä hetkellä ei tiedäkään kun yksi hyvä ystävä... ja muille ei kerrota vielä hetkeen ;)

 
Railakasta euroviisuiltaa :)

Tervetuloa kaikki uudet plussaneet :) Niin se porukka vaan kasvaa, hieno juttu. Mä en vielä tiedä mitä tekisin varhaisultran kanssa, peruutanko vai mitä? Pitäskö vaan antaa olla ja odottaa siihen varsinaiseen oikeaan ultraan..
Mulla alkoi eilen tulemaan haaleaa ruskeaa vuotoa, tällä kertaa en jaksa ressata, samaa tuli n.viikon ajan esikoisen kanssa. Kamala kiukku vähän väliä, kaiken se mies joutuu kestämään. Alavatsasta alkanut nipisteleen kunnolla, ja väsymys on aika tuskaista. Muuten menee ihan kivasti :)
 
Jul
Euroviisuiltaa! Hyvä Suomi! Hyvä Kreikka!
Sori pelkkää omaa napaa, vointi on huono koska oksennan noin 4 krt päivässä. Ihmettelen että paino on noussut vaikka oon vaan oksentanut.. Turvottaakin tajuttomasti. Voiko johonkin kerääntyä nestettä? Olkaa onnellisia jos olette pahoinvoinnilta säästyneet, en toivois tätä pahimmalle vihamiehellekkään.. Mun unelmat ihanasta raskaudesta on musertuneet ja alun vauva-innostus on vaihtunut jopa masennukseen koska elämä ei oo tällähetkellä muutakuin pahoinvointia ja yrjöömistä. :'(
 
Täytyy olla onnellinen kun pahoinvointia ei vielä ole ilmaantunut pientä kuvotusta lukuunottamatta. Esikoisen kans oksensin alkuraskaudesta viikolle 20 aamusta iltaan ja laihduin lähtöpainosta 5 kg. Se oli kamalaa!!!!!! Tsemppiä pahoinvoiville toivottavasti helpottaa pian...
 
Pitkästä aikaa kuulumispäivittelyjä. Taustalla olen seuraillut kun vointi on edelleen niin kehno. Minusta on lohduttavaa kuulla että meitä oksentajia on muitakin kuin mie, vaikka tätä en ikimaailmassa kenellekään haluaisi toivoa. Ihana auvoinen odotus on kaikkea muuta kuin kivaa. Ihan kauhea masennus ja epätoivo päällimmäisenä tunteena. Vaikka toki ajoittain on myös onnellisia ja iloisia hetkiä, niin ei tämä oksentaminen, jatkuva kamala kuvotus ja voimattomuus vedä mieltä kovin iloiseksi. En tiedä edes millainen minun olo olisi ilman näitä rannekkeita enkä uskallan edes kokeilla :(.

Mutta on ihanaa että teitä normaaleja odottajiakin on suurin osa, jotka olette hyvävointisia ja osaatte iloita tästäkin ajasta. Toivotaan meille muillekin auvoisempia aikoja.

Eveliinukka 6+6 (tai jotain sellaista)
 
Mamu82: Minä jännään myös valmiiksi jo muiden kommentteja, en niinkään lähipiirin, vaan tuttavien. Nimittäin jo kakkosen odotusaikana muutama totesi "muka niin vitsikkäästi", että meinaatteko koko maapallon kansoittaa.. Silloin se kirpaisi, koska kunnon yritystä oli takana 4v. Nyt täytyisi vaan ottaa sellainen asenne, ettei loukkaannu, mutta kun sitä on muutenkin aika herkillä näidn hormonien kanssa ;)

Euroviisut eivät mitenkään yllättäneet, lähinnä joka kerta ärsyttää se, kuinka Suomella saa olla mitä tahansa siellä niin ei kymmenen parhaan joukkoon yllä. Naapurimaat vain äänestää toisiaan, pr- suuressa asemassa jne, eihän tuolla ole mitään tekemistä musiikin kanssa! Mutta hyvä Paradise Oskar, hienosti onnistu poika omassa esiintymisessään.

Ja sitten vielä oloista, täälläkin on kuvotus ja väsymys pikku hiljaa tulleet kuvioihin. Huimaakin ihan pirusti. Mutta nytpä on niitä oireita, mitä toivoin.. Huh, miksi mikään ei oo hyvä.

Amom rv6
 
Lara_84: jaksamisia sinne suuntaan!

Täällä olotila ennallaan, lähinnä vaan palelee ja väsyttää :) Missä vaiheessa muuten näitä vitamiinitabletteja ja foolihappotabletteja pitäisi alkaa syömään? Nyt jo?
Meillä olisi aika varhaisultraan 25.5., kallistahan tuo kyllä on, 118€ taitaa jäädä maksettavaa Kelan korvauksen jälkeen! Mutta en saa sielunrauhaa ennenkuin saan tietää onko kaikki hyvin..


Milkaliina ja pötkylä 6+1
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! :hug: Kyllä se joskus helpottaa...

Mua vähän pelottaa et jos toi kunnon pahoinvointi tosissaan tulee päälle, kun kuitenkin pitää ton juniorin kanssa olla ja touhuta.. : / Esikoisen odotusaika oli kyllä sinällää helppo kun pysty nukkuu jos nukuttaa jne. Nyt on vaan pakko jaksaa..
Toivottavasti nyt kuitenkin ei mitää sen kummempaa tule ja kyllä se väsymyskin jossain kohtaa taas helpottaa.. :)

^Niitä vitskuja suositellaan heti raskauden alusta asti. :)

Hirmuisesti on muuten hintaeroja noissa ultrissa, kannattaa oikeasti kysellä niitä hintoja, jopa naapuripaikkakunnilta, meillä tosiaan omalla kylällä ei moinen maksa kun 50€, joten sinne olisin ajan tilannut jossei th tekis lähetettä ä.polille..Tulee kyllä tuskasen pitkä odotus kun tietää ettei sinnekkään saa aikaa kun varmaan jonnekkin 3-4vkon päähän.. :rolleyes: :D

Näin kotiäitinä ollessa ei tarvitse murehtia onneksi työnantajalle kertomisesta, mutta muuten koitetaan pantata tietoa raskaudesta vielä jonkun aikaa..Vanhemmille kerrotaan EHKÄ alkuraskauden ultran jälkeen, sen tiedän että omilta vanhemmiltani en tietoa pysty pimittämään kovin kauaa, mutta yritetään nyt edes pari viikkoa vielä..

Mutta ei mitään uutta täällä, oikein mukavaa sunnuntaita ja tsemppiä kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä