tammikuu 2008

  • Viestiketjun aloittaja carla-81
  • Ensimmäinen viesti
Täytyy vaan toivoa et kuuluu asiaan,pojasta oli vaan mahasärkyä.
Eikös yksityiselle ultraan voi mennä perjaatteessa sitten kun haluaa mutta rv 7 voisi näkyä sit sydämmen lyönnitkin,jos olen nyt oikein ymmärtänyt.
 
Halinappi: Mullakin on ollut jo nyt etovaa oloa muutamana päivänä ja esikoisesta oli vasta kun 8 viikkoa oli täynnä. Esikoinen on siis poika.

Mullakin on ollut alaselkäsärkyä ja samoin oli esikoisesta.

Lellu
 
kahdenemo
Hyvää vappupäivää kaikille!!
Täälä siis mennään JO 4+4, hui.. Ei ois enää kuin 35+3 jäljellä, ei paljoo eihän ;)

Minulla alaselkäsärky sekä ne pienet tuhruttelut loppuneet, joten on parempi mieli. Selkä on tosin kipee, tai jotenkin omituisen tuntuinen. Aina kun kumartuu tai nostaa jotein tms. niin vihlasee, mutta luulenpa sen johtuvan hormooneista ja paikkojen löystymisestä. Masusta ja kohdunkohdalta nippailee ajoittain, ja kun esim. yskäsee niin repäsee ilkeesti. VÄSYTTÄÄ!! Ihan kauheesti väsyttää. Eilen tuntui ihan toivottomalle, mitään ei jaksanu, mikään ei kiinnostanu, hyvä että jaksoi jalkojaan siirrellä. Tänään tosin ollu vähän parempi päivä. Mulla kans sellanen tökkö olo jatkuvasti, ja palelee.. Villasukat jalassa hiippailen menemään. Riinat suurentuneet ja kaikenlainen hyppiminen käy tosi kipeetä. Muuten eivät onneksi ole kauheen arat. Kaikki asiat jotenkin herkistävät ja itku tulee herkästi

Ajattelin varata kans ajan tonne vko 7, koska ainakin kuopuksesta sydän näkyi jo sykkivän ruudulla :heart: Haluan varmistaa, että pikkuinen on oikeessa paikassa ja oikeessa muodossaan. Vasta sitten kerrotaan läheisille (jotka varmasti kauhistuvat :p ) ja ehkä sitten np ultran jälkeen kavereille. Jos tämä raskaus etenee kuten aiemmat, niin sinne n.12 viikolle ei edes vois pitää salassa vaikka haluasiki. Kuopuksesta maha näkyi jo selvästi ja esikosta oksentelin jatkuvasti. Kyllähän sen sitten immeiset tajus, mistä on kyse :)

Mutta jos joku osaa/viitsii kerätä listaa niin mun tiedot tässä

RV 4+4, LA 4.1.08, 3 lapsi (sisarukset 10/04 ja 03/06) ja Toiv. pääsen jälleen Kättärille, jos en niin sitte Hyvinkään aluesairaala.

Kaikkien pikkuisille lämpimiä ajatuksia, ja äideille kans :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:29 Sirpukka kirjoitti:
Onkos teillä muilla ollut oireina selkäsärkyä?Minulla nyt parina päivänä ollut ja tietenki olen heti yhistämässä keskenmenoon kun sen verran tuoreessa muistissa...Ootteko aatellu alkuraskauden ultraan mennä ja jos niin millä viikoilla?
Mulla kans alaselkää jomottelee, mutta toisaalta en tiä onko se työstä väsynyt vaikko muuta. Mua kanssa pelottaa koko ajan että se jotenki enteilee keskenmenoa. Mulla viime lokakuussa todettiin keskeytynyt keskenmeno, jossa kylläkään ei ollu oireena selkäkipua. Mutta sitä nyt on vissii vain niin paniikissa että kaikkia mahollista miettii joka kolotuksesta ja vihlasusta. Pahoinvoinnin vähyydestäkin panikoi, vaikka nyt on vasta 5+2 ja edellisistä raskauksissa en ole tähän aikaa etes testiä tehnyt vielä. Jospa se vielä tulee. Mä ajattelin mennä ultraan vasta vk 9 ku se ois sitten yli sen mitä viimeksi päästiin. Paitsi saa nähä jos pahoinvointia ei kuulu saatan mennä aikaisemminki, hysteeripaniikki iskee..

Onnea suurpeerheelliselle sykkeestä!
Kuin myös kahdenemolle tuhnun loppumisesta.
Tsempiä ja vauvaliimaa kaikille meille!!
 
Rentouttavaa vappua kaikille odottajille!
Eilen oli käynnissä pieni huijausyritys, ja toivon mukaan se meni läpi. Lonkeropulloihin olin nimittäin vaihtanut tilalle greippilimua. Mun yks kaveri halusi sitten maistaa sitä... Ei ainakaan sanonut mitään. Onneksi tilalla ei ollut vettä tms! Sitten illalla huolestutti, kun puhalsin alkometriin ja se näytti promilleiksi 0,2! Vaikken mielestäni edes juonut mitään alkoholipitoista. No toisaalta, miehen lukemat oli 3,7 (seuraava mittaus meni yli testausrajojen) ja oli kuitenkin pyöräilykunnossa yms, joten ilmiselvästi testeri on rikki.
Aloin sitten kuitenkin pienessä mielessäni kuvitella kaikenlaista, että joku oli lorauttanut lasiini jotakin.. yms. tyhmää.

Tänään aamulla oli krapulainen olo, paha olo ja väsytti kauheasti. Piti ottaa vielä kahden tunnin päikkärit. Juuri tällä hetkellä taas ei ole oirettakaan siitä, että olisin raskaana.
En tiedä menenkö varhaisultraan. Täytyy miettiä. Enkä vielä pariin viikkoon ajatellut soittaa neuvolaankaan aikaa varatakseni.

Listaajalle(itse en halua edes yrittää moista, menisi kuitenkin miten sattuu
:) : Laskettu aika 4.1.2008, paikka TYKS, ensimmäistä odotetaan. Ilmoitin muuten viimeksi viikot väärin, nyt 4+3.
Mukavaa loppuviikkoa! Nautitaan nyt vielä vähäoireisuudesta kun voidaan!
 
suurperheellinen
Saaru,tää on nyt mun 9.raskaus(ja 5.joka toivottavasti johtaa synnytykseen)..ja eka kerta kun mullakin pahoinvointi vähäistä..mutta kait se on sitten vaan niin yksilöllistä =) ..ja saattaahan se olla että tuosta vielä alkaa ja kunnolla :D !Koitetaan nauttia suht hyvästä olosta,ja olla huolimati.
Iloista illanviettoa immeisille!
 
Mä voin tehä kyllä uuden pinon , mutta kyselen vielä teiltä mielipidettä? Kuinkas tään pinon aloittaja haittaako? Älkää sitten välittäkö tuosta kesken eräisestä listasta tuolla kakkos sivulla kun painoin jotakin huti nappia niin lähetti kesken kaiken. Teen sen listan tuonne nyt ja tehdään sitten myöhemmin uusi pino jos se vain sopii.

:wave:
 
Amira-78
Huomenta! :)

Vaput tuli juhlittua hillitysti. Esikoisen kanssa kävästiin vapputorilla ja karusellissa. Suuremmin ei biletetty, niin ei tarvinnut kenellekään peitellä mun entistäkin vähäisempää juomista.

Oireista: Rintojen arkuus jatkuu edelleen. Oikein pitää nukkuma-asentokin miettiä erikseen. Maanantaina oli kiireinen päivä ja illalla vatsaa juili aika kovastikin. Vakioaamupalani, juomajogurtti, maistui jo maanantaina ihan ?&¤@:lta :x . Mutta oksetusta ei liioimmin ole ollut.

Mitäs mieltä te olette tästä urbaanilegendasta, että tyttöjä odottaessa pahoinvointi olis voimakkaampaa?

Päivänjatkoja kaikille!

-A- 5+0 *näin ne viikot vaihtuu* ;) :whistle:
 
Huomenta ja tervetuloa ekomamma!!!!

Täällä iski nyt sellainen, että nälkä on hirveä, mutta mitään ei tee mieli. Jogurtin tuossa justiin ja justiin sain vedettyä. Etoo ihan ihmeen paljon ja kun jääkaappi haisee ihan hirveälle.

Amira-78:Niin tuo onkin hankala tuo urbaani legenda... Eikös se Kirsi Salo ole saanut kaksi poikaa ja on oksentanut itsensä sairaalakuntoon. No mulla on tuo esikoinen poika ja siitä alkoi pahoinvointi vasta rv8+ ja oksensin kyllä, mutta pystyin menemään töihin normaalisti jne. Nyt on alkanut etomaan jo monta päivää ennen plussaa.

Kertokaapa mielipiteitä tuosta uuden pinon tekemisestä! Näin saisin sen listan sivun ekaksi. ja laittakaa synnytyssairaala jos tiedätte. Ja jos tiedätte lyhenteen niin sen paprempi. :D
 
Amira-78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:00 Lellu1 kirjoitti:
Kertokaapa mielipiteitä tuosta uuden pinon tekemisestä! Näin saisin sen listan sivun ekaksi. ja laittakaa synnytyssairaala jos tiedätte. Ja jos tiedätte lyhenteen niin sen paprempi. :D
Tehdään vaan uus pino. On se selkeämpää, jos lista on heti ekalla sivulla.

-A- *vuodenvaihteessa suuntana VKS*
 
Nyt on sitten soitettu neuvolaan. Eka ultra 29.5.07:)
Nyt on kuulemma viikot 4+5 eli sit olis jo 8+4!
Toivottavasti kaikki menee hyvin, nuorin lapseni on nyt 3 ja puoli vuotta.
Sain pahan keskenmenon kesällä 2005, silloin oli viikkoja jo muistaakseni 9.
Sillä pyysinkin ultran jo vähän aikaisemmin. Täällä meilläpäin on vaan alkuraskauden ultra. Päivä kerrallaan tässä mennään... B)
 

Yhteistyössä