tammikuu 2008

  • Viestiketjun aloittaja carla-81
  • Ensimmäinen viesti
carla-81
Kukkuluuruu :wave: en nyt huomannut että olisi tällästä ketjua vielä perustettu, joten päätin sen tehdä. =)

Elikkäs löytyykö kohtalotovereita, itellä ois laskettu aika sit
2.Tammikuuta 2008. tuntuu niin pitkältä ajalta vielä. Tässä ootellaan että tulis jo pientä kumpua tuohon vatsan seudulle. :D Nyt siis menossa rv 5+3 Esikoista odotellaan, joka oli kiven takana...3 vuotta häntä toivottiin.

Ois kiva vaihdella kuulumisia :)
 
kahdenemo
Moiks!
Mulla laskettu 4.1.08,jonne kyllä ihan kauheen pitkä aika.. Ja kun olo on niin epävarma, ettei tässä uskalla kovin suuria toivoa. Plussasin siis perjantaina, jolloin olis ollu ensimmäinen tätipäivä. Eli, onko mulla nyt siis 4+2 vai mikä..? Kun en edes muista, miten rveet laskettiin, vaikka kaksi raskautta jo takana eikä niistä edes kauaa ole.. :ashamed:

Alaselkä ja mahapolttelua on ja nyt toista päivää pari kertaa tullu paperiin rusehtavaa valkkaria, joten pelottaa.. Saas nähä miten käy, mut toivo on korkeella.

Onnea odotukseen!
 
Heipsan! Mietittiin tuolla vk 17 piinailijoissa just uuden pino aloittamista. Mulla laskettu aika on 29.12, mutta muut raskaudet tuntien, tämäkin syntynee vasta sitten tammikuussa:)
Mullakin hirvee epätodellinen olo, pahoinvointia odotan kovasti, pientä etomista on kyllä jo nyt. Ei aiemmissakaan raskauksissa kunnon pahoinvointi ole iskenyt vielä tähän aikaa. Mutta suurta paniikkia kylvää edellinen raskaus joka päätyi keskeytyneeseen km ja lääkkelliseen tyhjennykseen vk 14. Oli kylläkin menehtynyt jo vk8, joten nytkin huokasen vasta kun ultrassa on käyty vk 9. OIs niin ihan nauttia täysillä, mutta pelottaa niin hirveesti. Tässä vaiheessä ku nyt ei oikee voi muuta ku odottaa ja toivoa että pienokainen jaksaa ja kaikki menee hyvin.

Saaru 5+1 ,3.lapsi
(olipa viikot väärin vk 6 on ny menossa :))<br><br>
 
carla-81
Kahdenemo-tsemppiä sulle, aika pelottavaa kun on tuota rusehtavaa vuotoa...tässä sulle voimahali :hug:

Itellä ei ole rusehtavaa vuotoa tullut. Ekan testin tein keskiviikkona, menkat oli päivän myöhässä. Nyt oon kaikenkaikkiaan tehnyt 5 testiä, kun ei meinaa uskoa. Eilen viimeksi aamupissasta testasin, isäntä pitää mua ihan pöhkönä ja toppuuttelee mun testausintoa. :LOL:

Eikös ne raskausviikot lasketa viimesten menkkojen alkamispäivästä. Mulla nyt 5+4. Ja odottavan aika on piiiiiiiitkä....Menis nyt pian viikot ja alkais pieni kumpu jo tulemaan. :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 09:30 kahdenemo kirjoitti:
Moiks!
Mulla laskettu 4.1.08,jonne kyllä ihan kauheen pitkä aika.. Ja kun olo on niin epävarma, ettei tässä uskalla kovin suuria toivoa. Plussasin siis perjantaina, jolloin olis ollu ensimmäinen tätipäivä. Eli, onko mulla nyt siis 4+2 vai mikä..? Kun en edes muista, miten rveet laskettiin, vaikka kaksi raskautta jo takana eikä niistä edes kauaa ole.. :ashamed:
ihan oikeessa taidat olla viikkojen suhteen, ite täällä niitten kanssa sekoilen vaikki kiekkoa pyörittelenki :LOL: taitaa olla mullaki vk väärin, pitäneeki korjata.. <br><br>
 
suurperheellinen
Mä alan varovasti suunnistamaan kanssa tänne,kun viikkoja on 5+..huomenna tas ultraan kun edellinen raskaus oli kohdun ulkopuolinen..mutta meillä vitonen tulossa,ja ilmeisimminkin tammikuussa :heart: Toivottelen niitä kuuluisia tarrasukkia kaikkien pikkusinteille ;) !
 
kahdenemo
Hepsan taas!
Kiitos carla voimahalista =) Olo onkin jo vähän positiivisempi, siis myös tuolta päänsisältä ;)

Surffailin hieman ja sain onnekseni lukea, että jopa 25% odottajista kokee niukkaa vuotoa alkuraskaudessa, juuri silloin kun kuukautisten pitäis olla. Toinen sivusto kertoi, että juuri näin alkuviikoilla alkio kiinnittyy ja jakautuu, joka voi aiheuttaa vaaratonta vuotoa. Mutta mulla nyt ei ole onneksi oikeestaan vuotoa, vaan muutama hassu rusehtava viiva paperissa. Voihan se tosin tarkoittaa jotain muutakin, ei niin mukavaa asiaa (en edes kirjoita) mutta mitäänhän en asialle siinäkään tapauksessa voi..

Lasketun ajan ja viikot kävin laskemassa sivuilla, joilla kierron pituuden sai vaihtaa siitä normi 28:sta. Kun mullahan kierto on aina tasan 25, joten tänään olis se 4+2 ja laskettu siis 4.1. Mutta neuvola sitten varmaan laskee taas sen 28 mukaan, jolloin lasketuksi määräytys 7.1. Mutta tammikuun puolella kuiteski ;) Esikko meni 10 päivää yli lasketun mut kakkonen syntyi vko 38+2, joten ei voi kyllä muuta kuin arvailla tän kolmannen kohdalla.. Joka tapauksessa, jos sinne asti selvitään kahtena kappaleena yhdessä, niin jännä joulu on tulossa :whistle:

Hirveästi tarrasukkia ja liimaa meijän pikkuisille!!
Toivottelee kahdenemo (ja vähän jo kolmenkin)
 
carla-81
Heippa...täällä taas kirjottelen. Hih, anoppi teki mulle vanhanajan testin langalla ja neulalla ja sen mukaan meille tulee kaksoset!!! :D Hui kauheeta...ei vaan, oishan se aika vipeltämistä sitten. Noh, ultrassahan tuokin sitten selviää B) Miehen puolen suvussa on kaksosia...Jännäää!!!
 
Hei vaan!
Siirrynpä minäkin viikon 17 jännääjistä tänne, vaikken olisi ikinä uskonut!
Laskettu aika on laskurin mukaan 4.1.2008 ja nyt viikot 4+2.
Ensimmäistä odotellaan.

Oireita välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan, jolloin taas pelkää että jokin on vinossa. Rinnat hieman arat ja turvoksissa, alavatsa tuntui tänään kävellessä kipeältä myös. Välillä hieman etova olo (vasta parin päivän ajan).
Yritän vielä hieman toppuutella innostustani palauttamalla mieleeni faktoja siitä, että jonkun infon mukaan n. 30% raskauksista menee kesken, kun kuukautiset alle 2 viikkoa myöhässä. Ja sen jälkeen siis 10-15 %. Vaikea kuvitella että tuo luku on niin iso, voiko se olla?! No, joka tapauksessa voin ainakin olla iloinen tässä vaiheessa siitä että on jatkossakin mahdollisuus tulla raskaaksi, vaikka kesken menisikin. Anteeksi pessimismi :)
Täytyy ajatella niin, että paljon suurempi todennäköisyys on raskauden jatkua normaalisti!
SE ON VAAN NIIN USKOMATONTA ETTÄ ON RASKAANA! =) <br><br>
 
Vappuja!
Täälä vielä odotellaan kunnon oireiden alkamista. Oon ihan neuroottisena! Huono olo ja etomnen on niin vähäistä, mutta koitan koko ajan topuuttaa itteeni että muissa edellisissä raskauksissa en ollut näihin aikoihin testiä vielä tehnytkään, ja pahoinvointia ei vielä silloin ollutkaan. Se viime vuotinen keskenmeno niin kummittelee ettei uskalla yhtää vielä oikein nauttia :( Onneksi on nämä palstat että täällä voi murheita kirjoitella:)
Eilen mies kertoi omalle perheelleen tästä meidän uudesta mahdollisuudesta. Tänään mäki varmaa tiedotan omalle suvulle. Vain lähimmille kerrotaan ja odotellaan sitten vielä ennen kuin muille kerromme.
Eilen illalla alkoi taas jomotella tuota alaselkää :( Ja aamulla kun heräsin olo niin krapulainen, mutta ku pötkötteli ensalkuun sohvalla vähän olo parani hiukan. Nyt keitin aamukaffet, ku vielä ehkä maistuu ja voi juoda. Eilen kyllä kahvin jälkeen alkoi etomaan aika paljon.

Mitä kahdenemolle kuuluu? Vieläkö siellä jomottaa selkää?
 
Amira-78
Hei,

Minäkin hyppään tänne vkon 17 pinosta. La 2.1. eli vkot 4+5. Kakkosta odotellaan meidän perheeseen. Ylpeä isosisko 4 v on vielä autuaan tietämätön asiasta ;) .

Rinnat on edelleen kipeät ja vatsaa vihloo. Aamupahoinvoinnin alkamista "odottelen" :x , viimeksi ei sairaalahoito ollut kaukana.

Raitista ja (ja ilmojen puolesta toooosi) raikasta Vappua kaikille!

-A-
 
Hei, minäkin ilmoittautuisin mukaan!

Plussasin viime perjantaina ja uutta tulokasta odottelen tammikuun alkuun, LA ehkä 4.1. (epäsäännöllinen kierto). Pieni puolitoistavuotias löytyy jo kotoa.

Suuri ero ensimmäisen odotukseen on tässä mahtavassa tunteessa: meille tulee taas vauva! Ensimmäisellä kerralla alun onni oli kovin pelonsekaista, enkä uskaltanut iloita/kertoa odotuksesta kenellekään tosi pitkään aikaan. Ehkä suurin pelko oli se, että onko minusta olemaan äidiksi kun en ole koskaan ollut mikään lapsirakas. Nyt ei enää sitä pelkoa ole, nyt tiedän että me olemme jokainen parhaita äitejä lapsillemme! Ajatukset muuttuvat odotuksen myötä näköjään taas kovin tunteellisiksi/syvällisiksi...

Kummasti sitä tuntuu, kuin aloittaisi taas kaiken alusta eli ensimmäisen raskauden jutut tuntuvat jo unohtuneen. Kyselen jatkuvasti mieheltä, että milloinkas se viimeksi alkoikaan se pahoinvointi jne. Vaikka niinhän sitä sanotaan, että jokainen raskaus on erilainen. Omalta osaltani niin toivoisinkin, sillä edellinen raskaus johti sairaslomalle jo puolestavälistä raskautta. Nyt sellainen ei taaperon kanssa onnistu!

Onnellista odotusta kaikille!

-kerttu
 
suurperheellinen
Jes!!!!Ultrassa näkyi tänään vapun kunniaksi sydän,ja kaikki on kunnossa pienellä..la menee nyt ilmeisesti tammikuun loppupuolelle,eivät osanneet ihan varmasti vielä sanoa kun mulla sotkee nuo km ja Ku kiertoja..
Aurinkoista Vappendahlia vaan jokaiselle!! :flower:
 
Heips,meille kanssa eilen plussattiin,viime plussasta tasan vuosi joka sitten meni rv6 kesken,nyt vaan tarvii toivota että pieni pysyy matkassa. Laskettuaika ois varmaankin 10.1 ja toinen olisi tulossa, poika 05/05 syntynyt.
 
Hei!

Tänään testattu plussa! LA olis vissiin 6.1 (oletetun oviksen mukaan 8.1, mutta olkoon tuo 6.1 kun melko varmasti neuvolassa mennään sen mukaan. Siellä kun lasketaan la 28 kiertopäivän mukaan. )

Kotona on tuollainen elokuussa 06 syntynyt poika ja ikäeroksi tulisi siis sellainen 1v5kk. :D

Täällä vasta totutellaan asiaan ja neuvolaan soittelen vasta parin viikon kuluessa.

Lellu
 
Heipat kaikille! Kiva juttu että täältä löytykin jo valmis pino tammikuisile, veinasin jo että pitääkö minun se perustaa, mutta olittekin vaan pudonnut toiselle sivulle. Plussasin siis sunnuntaina ja laskurien mukaan la 4.1. niinku aika monella muullakin näytti olevan, jännää :wave: Meillä siis odotetaan esikkoa ja eihän tätä raskautta ole vielä etes tajunnu todeks. Suurimman osan aikaa unohdan olevani raskaana. Vähän pelottaa mitä tuleman pitää, pysyykö pikkunen kyydissä jne. Ja jos ja kun raskaus jatkuu, niin eniten tässä vaiheessa pelottaa pahoinvointi. Palveluammatissa kun ois tosi inhaa olla naama kalpeena ja syöksähdellä välillä yökkäilemään, kun ei se oikein olis edes mahdollista...huih. Mutta ihan turhahan noita on nyt miettiä. Kyllä sitä sitten keksii keinot selvitä jos niikseen tulee ;)
Mutta niitä oireita. Olen ollu ihan uskomattoman väsyny ja vähän kipeen olonen jo pari viikkoo vaikken kipee olekaan. Tuo olikin ensimmäinen "outo" asia, josta aloin epäillä että saattasin olla raskaana. Sitten palelen koko ajan ihan mahdottomasti, aamusin on krapulainen olo, ei okseta eikä yökötä, mut pää on ihan jumissa, silmiä kirveltää, ruoka ei maistu, maha on sekasin :ashamed: Sitten on niitä alavatsan viiltelyjä ja nippailuja ja välillä polttelee niinku ois menkat alkamassa. Tuo jälkimmäinen on vähän huolestuttanu. Onko teillä muilla ollu tuommosia menkkamaisia tuntemuksia?? Onkohan se ihan normaalia? Nyt sit ihan viimesimpänä oireena on nämä aikaset aamu herätykset. Herään ennen kuutta enkä saa enää nukuttua vaikka väsyttääkin.
Jokos te muut olette soitelleet neuvolaan? Mie en vielä, jotenkin vaan tuntuu vielä niin aikaselta ja enkä oikein etes tiiä että missä vaiheessa sinne pitäs soitella... Entäs ootteko käyny varmistamassa raskauden terkkarilla verikokeissa, oiskohan se tarpeen??? En ole tehny kun yhden testin ja se oli niin selvä +, et en ole asiaa etes osannu epäillä.
Mutta... tarrasukkia meidän kaikkien pikku salamatkustajille ja aurinkoista vappu päivää! Täällä se ainakin vielä paistaa B)
 
Miumau: Mä soittelin esikoisesta melkein heti, mutta meillä eka neuvola sijoittuu vasta 9+ viikoille niin ei ole kiirettä. TOisilla paikkakunnilla sen saa jo 7+ viikoille joten kannattaa sitä varmaan pian soitellakkin.

Täällä ollaan vieläkin ihan sekaisin onnesta! Tänään tuli vielä vähän vahvempi viiva, vaikka ei tuo haamu alunperiin ollutkaan. Mulla on vielä kolme aconin liuskaa niin teen vaikka kaikki. :LOL: VOishan ne tietenkin jollekkin lahjoittaa, mutta taidan vaan ihan viivan näkemisen ilosta ne käyttää.

Lellu rv4+2
 
suurperheellinen
Joo täällä kanssa yksi jolla muutama ylimääränen testi..ja kovasti koitan vastustaa kiusausta testailusta enää kun on jo 2 ultraakin ollut :LOL: !Vaikka on se vaan niin mahtava tunne nähdä ne 2 viivaa!
 
:heart: :heart: :heart: TAMMIKUISTEN 2008 LASKETUT AJAT :heart: :heart: :heart:

29.12

Saaru, 3.lapsi
Sofianna, 1.lapsi

2.1

carla-81, 1.lapsi
Amira-78, 2.lapsi

3.1

Halinappi, 2.lapsi

4.1

kahdenemo, 3.lapsi
hazelnut, TyKS, 1.lapsi
kerttu, 2.lapsi
Miumau, 1.lapsi
ekomamma, 7.lapsi

6.1

Lellu1, SeKS, 2.lapsi

10.1

Sirpukka, 2.lapsi

Ilman laskettua aikaa:
suurperheellinen, 5.lapsi

Lisäilen päiviä sitä mukaa kun väki lisääntyy. Ehdotuksia listateon suhteen otetaan vastaan. :D <br><br>
 
:wave: minäkin ilmoittaudun tähän pinoon... Eilen plussattiin :heart: ja la ois vauva-lehden sivujen laskurin mukaan 3.1.2008.
Huomenna ajattelin jo soitella neuvola aikaa :D
Eli pikkukakkonen on nyt kasvamassa masussa, Pojasta 9/05 tulee isoveikka.. =)

Tää odotus vaikuttaa nyt jo erilaiselta kun silloin ku poikaa odotin. Eilen oli aamulla jo pahoinvointia ja samoin on ollut tänään. Poitsua kun ootin niin pahoinvointi tuli vasta n. vkolla 7... Ja mitään painavaa en uskalla nyt nostaa kun sattuu mahaan jos nostan.<br><br>
 
Onkos teillä muilla ollut oireina selkäsärkyä?Minulla nyt parina päivänä ollut ja tietenki olen heti yhistämässä keskenmenoon kun sen verran tuoreessa muistissa...Ootteko aatellu alkuraskauden ultraan mennä ja jos niin millä viikoilla?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:29 Sirpukka kirjoitti:
Onkos teillä muilla ollut oireina selkäsärkyä?Minulla nyt parina päivänä ollut ja tietenki olen heti yhistämässä keskenmenoon kun sen verran tuoreessa muistissa...Ootteko aatellu alkuraskauden ultraan mennä ja jos niin millä viikoilla?

Mulla on ollu kans alaselkä kipuja. Esikoista ku odotin niin silloin ei ollut, tällaisia selkäkipuja, mutta jokainen on niin yksilöllinen ja jokainen odotusaika erilainen.

Tuosta haluaisin kysyä että pääseekö sinne ultraan jos pyytää niin näin aikaisin?? ku mulla on nyt ollu masu kipuja välillä niin kävisin kyllä mielelläni katsastamassa että kaikki on kunnossa.
 

Yhteistyössä