Tammikuiset 2021

tarviiko olla huolissaan jos viikko sitten rtesti näytti 2-3vk ja nyt näytti edelleen samaa?
Voihan se olla että huomenna se näyttäisi jo 3+.... mulla muuttui tuo lukema kahdessa vuorokaudessa 2-3 => 3+ . Sehän voi olla että testasit eka ihan alarajoille ja tokan kerran ihan ylärajoille. :)

Suunnittelitko käydä ultrassa?

Täällä varattuna ar-ultra vasta n. viikolle kasi eli kahden viikon päähän vasta!
 
vierailija
Voihan se olla että huomenna se näyttäisi jo 3+.... mulla muuttui tuo lukema kahdessa vuorokaudessa 2-3 => 3+ . Sehän voi olla että testasit eka ihan alarajoille ja tokan kerran ihan ylärajoille.

Suunnittelitko käydä ultrassa?

Täällä varattuna ar-ultra vasta n. viikolle kasi eli kahden viikon päähän vasta!
suunnittelin kyllä, mietin vielä pyytäisinkö neuvolan kautta kun viikot on epäselvät vai maksanko kiltisti vaan yksityisen varhaisultran
 
pöäsin kirjautumaan vanhalla tilillä. mimos4 on siis tästä eteenpäin maisa93

voinko soittaa neuvolaan ja pyytää sieltä varhaisultraan? kuinkahan helposti pääsee?
Mulle ainakin varattiin aika heti kun asiasta kysyin kun mulla on viikoissa epäselvyyksiä, ei voi laskea kuukautisten mukaan koska heittoa ehkä jopa 3 viikkoa myöhäisen oviksen takia.
Ja tosiaan tuossa ekassa varhaisultrassa ei näkynyt vielä mitään kun pääsin sinne tosi nopeaa ja ne viikot selkeästi vähemmän mitä neuvolassa olettivat, mutta sitten varattiin vain samalla heti uusi aika, joka on ensi viikon maanantaina (y)
 
  • Tykkää
Reactions: maisa93
Minä tuolta joulukuisten puolelta huikin. Itsellä on ollut todella stressaavaa tämä viikko, kun ensin digi ei näyttänytkään 3+ kun piti, sitten päätin olla stressaamatta sitä. Lauantaina kävin ultrassa, kun ilmaantui pientä vuotoa pyyhkiessä. Lauantaina kaikki oli muuten niinkuin pitää mutta ei sykettä. Lääkäri kyllä lohdutteli, että pari päivää, niin olisi varmasti näkynyt, mutta en uskonut millään. Menetin toivon täysin, koska ensimmäiset haaleat plussat sain jo hyvissä ajoin. Lääkäri ehdotti hcg mittausta, mutta päätin yksityisen sijaan pyytää mittauksen neuvolasta julkisella puolella. Sunnuntai aamuna tein vielä digin ja se näyttikin sen 3+ kuitenkin. Tänään soitin, eikä neuvolasta voineet tehdä lähetettä yksityisen puolen käynnin perusteella vaan pyysivät ultralle neuvolaan. Ja tänään se syke sieltä ja alkiokin selvösti erottui. Noin 6 viikkoinen, mutta kyllä se lääkäri tiesi raskauspussin koosta, jotta saatetaan olla paripäivää aikaisessa. Todennäköisesti laskettu aika siirtyy tammikuun puolelle muutaman päivän. Menkkojen mukaan se on 30.12 tai 31.12, kun täysin varma en ole menkkojen alkupäivästä, kun en ollut merkannut kalenteriin. Mutta siis, ei kannata sokeasti luottaa siihen digiinkään, koska ne voi näyttää sitä 1-2 viikkoa hyvissä ajoin, ennen kuin on edes se 3 täynnä. Kätilö sanoi testeistä, että nykyään ne on niin herkkiä, että todistetusti ensimmäiset haaleat plussat on saatu 2+ viikoilla jo, vaikka se kuulostaa oudolta. Myös digillä. Itse olen todennäköisesti tehnyt ekan digin rv3+0 ja se on näyttänyt sen 1-2. Mutta joo. Hulluksi noilla testeillä itsensä kyllä saa. Liuskoilla ja puikoilla testi vahvistui kyllä koko ajan. Jos tämä vielä kesken menee, ja joskus uudelleen raskaudun, niin en kyllä enää tee kuin yhden ainoan digin, koska nousu on niin yksilöllistä ja viikkojen mukaan hcg verestäkin on niin suurella haarukalla eri viikoilla.

minä teidän pinoa olen lukenut koko ajan, kun osa menee niin samoissa ja moni tuolla joulukuun pinossa on jo niin pitkällä. Toki olen synnyttänyt kaikki 5 edellistä 2-3 viikkoa ennen, mutta uskon että joku muukin täällä synnyttää joulukuussa. Listoille ei tartte laittaa, katsotaan viikon päästä tarkistus ultrassa, onko pienellä vielä syke olemassa.

muoks. Toki tiedostan, jotta kaikki ei välttämättä vieläkään ole hyvin, mutta ainakin parissa päivässä se syke on sinne ilmaantunut ja lääkäri raskauspussin mitan perusteella osasi arvioida, jotta ollaan pari päivää liian aikaisessa etsimässä sitä sykettä. Se antaa toivoa, jotta viikonkin päästä asiat olisi vielä hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin hyppään tänne mukaan. Hailakka plussa ilmestyi vihdoin, ehti olla menkat yli viikon myöhässä ennenku sai näkyviin. Kolmas tämä tammikuinen meille. Viikot pitäis olla 5+jotain. Uutta testiä himottas tehä ku jotenki ei vielä sulata tätä. Aiemmin oireet alkanu tosi aikasin ja nyt ei mitään jos ei laske turvotusta ja melkosia juilimisia.
paupiu / la 10.1/ 3. lapsi/ OYS
 
Mäkin hyppään tänne mukaan. Hailakka plussa ilmestyi vihdoin, ehti olla menkat yli viikon myöhässä ennenku sai näkyviin. Kolmas tämä tammikuinen meille. Viikot pitäis olla 5+jotain. Uutta testiä himottas tehä ku jotenki ei vielä sulata tätä. Aiemmin oireet alkanu tosi aikasin ja nyt ei mitään jos ei laske turvotusta ja melkosia juilimisia.
paupiu / la 10.1/ 3. lapsi/ OYS
Oisko mahdollista, että olis ollu myöhäisempi ovis ja pidempi kierto, jos testi näytti nyt vasta haamua? :unsure:
Millä testillä testasit?
 
Oisko mahdollista, että olis ollu myöhäisempi ovis ja pidempi kierto, jos testi näytti nyt vasta haamua?
Millä testillä testasit?
Voi olla. Edellisen raskauden jälkeen ollu vasta 2 menkat nii mitää hajua mun kierrosta.. Mä en oo koskaan saanu ovistesteihin kunnon viivaa niin en kyllä osaa ovista arvioida. Normaalisti sen oon tuntenutkin mut nyt en. Mut viikkoja on todennäköisesti vähemmän joten aattelin malttaa ultraan niin siellähän tuo selviää ellei aiemmin neuvolasta laita. testinä pregcheck liuska mikä aiemmin kyllä pelannu hyvin.
 
Viikot 4+1 jee!! mut ei vieläkään mitään kunnon oireita?! Aikaiset viikot mutta ahdistaa tää oireettomuus päivä päivältä enempi, satunnaista kuukautiskipumaista kipua. Eilen tuli seksin jälkeen ihan vähän verta:eek:. Mun mielestä edellisissä raskauksissa mulla oli tässä vaiheessa jo selkeet oireet. Tai sit muistan väärin :unsure: :D
 
Viimeksi muokattu:
Voi olla. Edellisen raskauden jälkeen ollu vasta 2 menkat nii mitää hajua mun kierrosta.. Mä en oo koskaan saanu ovistesteihin kunnon viivaa niin en kyllä osaa ovista arvioida. Normaalisti sen oon tuntenutkin mut nyt en. Mut viikkoja on todennäköisesti vähemmän joten aattelin malttaa ultraan niin siellähän tuo selviää ellei aiemmin neuvolasta laita. testinä pregcheck liuska mikä aiemmin kyllä pelannu hyvin.
Hei mulla oli sama! Siis normisti tosi kipeä ovis ni nyt luulin et jäi väliin ni oli aika ylläri toi plussa! Testasin myös samalla testillä ja aika haaleeta näytti, apteekin omalla oli sitte heti leffaviivat
 
Viikot 4+1 jee!! mut ei vieläkään mitään kunnon oireita?! Aikaiset viikot mutta ahdistaa tää oireettomuus päivä päivältä enempi, satunnaista kuukautiskipumaista kipua. Eilen tulis sekasin jälkeen ihan vähän verta:eek:. Mun mielestä edellisissä raskauksissa mulla oli tässä vaiheessa jo selkeet oireet. Tai sit muistan väärin :unsure: :D
Mulla ollu kans paljon menkkakipuja ja aika vähän mitää muuta, nyt 5+2 ja muakin vähän ressaa.... mullaki tuli verta seksin jälkeen joku aika sit...
 
Minä vielä erosin kuitenkin fb ryhmästä, ehkä pääsen takaisin jos raskaus sattuukin ihmeen kaupalla jatkumaan. Tänään alkoi kuukautisten tyyppinen vuoto, joten varmaankaan raskautta ei ole tai se ei ainakaan jatku. Tunteet aika pinnassa joten koin parhaimmaksi kumminkin poistua vielä ryhmästä...
 
  • Surullinen
Reactions: Vesinokkaeläin
Minä vielä erosin kuitenkin fb ryhmästä, ehkä pääsen takaisin jos raskaus sattuukin ihmeen kaupalla jatkumaan. Tänään alkoi kuukautisten tyyppinen vuoto, joten varmaankaan raskautta ei ole tai se ei ainakaan jatku. Tunteet aika pinnassa joten koin parhaimmaksi kumminkin poistua vielä ryhmästä...
Jaksamista. Tosin aika monilla on vuotoa... sekin ihan normaalia. Mulla keskenmenossa tullut ensin rajut kivut...
 
Tsemppiä @Mans115 ! Toivottavasti olisi vain harmitonta ja pääset takaisin ryhmään. Jaksamista tilanteeseen joka tapauksessa, tiedän kuinka raastavaa tuo on.

Mä päädyin kertomaan mun pomolle ja lähiesimiehelle, koska olo on niin järkky etten meinaa pystyssä pysyä. Ei tarvi sitten heidän ihmetellä jos olen välillä päivän tai kaksi sairaslomalla...
 

Yhteistyössä