Tammikuiset 2021

Heippa! Täällä plussattu eilen puolen vuoden yrityksen ja yhden keskenmenon jälkeen. Täällä vähän samoja fiiliksiä kuin edellisillä. Aikaisempi keskenmeno kummittelee niin fiilikset on vähän sekavat. Oireitakaan ei juuri ole, niin jotenkin on vaan pessimistinen olo. Pientä nipistelyä tuntuu silloin tällöin alavatsassa, mikä välillä muistuttelee onneksi, että kyllä siellä jotain varmaan tapahtuu. Tuntuu kurjalta kun ei pysty iloitsemaan tästä niin kovasti kuin haluaisi.

Kukkameri, la. 6.1, 1. lapsi, SATKS
 
@Santso Mulla on jatkuvasti sama olo, että missä vika kun ei ole paha olo! Täytyy vaan pitää pää kylmänä, yleensä raskausoireet kuitenkin kai on voimakkaimmat vasta myöhemmin, tyyliin 8. viikosta eteenpäin. Tai sitten mitään kovin voimallisia oireita ei edes tule Voi myös olla että myöhemmin kaduttaa kun toivoo että olisi edes vähän huono olo Outo toi pallura, ehkei se nyt kuitenkaan voi tosiaan mitenkään olla alkio, eihän sitä vielä vois tuntea noin selvästi?
Kiva kuulla että on muitakin ihmettelijöitä :D veikkaan kystaksi tota palluraa, mulla isoja munasarjakystia ollut aiemminkin aika tavalla, mutta voiko ne kasvaa tässä alkuraskaudessa näin? Ihmeellistä! No, täytyy seurailla ja käydä siellä gynellä kyllä jossain vaiheessa.
 
Heippa! Täällä 5.1. laskettu, HeidiKoo, 4.lapsi (ollaan uusperhe, mulla on kolme lasta, miehellä 2 ja tää on meidän ensimmäinen yhteinen ja kummankin viimeinen :) ja synnytyssairaalasta en vielä tiedä, papereiden mukaan se olis Hämeenlinnan sairaala mutta jos pystyn, vaihdan sen Hyvinkään sairaalaksi. Laskettu aikakin on vähän hämäävä, on siis erittäin tarkka mutta monien miljoonien syiden vuoksi olen ajatellut haluavani suunnitellun sektion. ENKÄ OSAA VÄRJÄTÄ TEKSTIÄ!
 
Kuinka tarkkaan muuten arvelette lasketun ajan olevan "oikea"?
Täällä nyt kun ovis oli niin myöhään, niin la siirtyy varmaan viikolla eteenpäin - ehkä :D Millähän perusteilla la:ta lähdetään neuvolassa siirtämään? En halua paperilla yliaikaista raskautta:D
 
Kuinka tarkkaan muuten arvelette lasketun ajan olevan "oikea"?
Täällä nyt kun ovis oli niin myöhään, niin la siirtyy varmaan viikolla eteenpäin - ehkä :D Millähän perusteilla la:ta lähdetään neuvolassa siirtämään? En halua paperilla yliaikaista raskautta:D
Mulla oli kans raskautumiskierrossa muutaman päivän myöhässä tullut ovis. Mä tiedän ihan tunnin tarkkaan koska mulla ovis tapahtuu, se aiheuttaa sellaisen räjähdyskivun alavatsalla joka on pahempi kuin menkkakrampit ikinä. Ensin sitä edeltää aina kolme päivää kestävä tärinäarkuus alavatsalla, ja päättyy tohon ovisräjähdykseen. En pysty tekee yhtään mitään sen noin 15 minuutin aikana, edes kävelemään. Lisäks tikutin vielä. En uskonut koskaan vuosia pillereitä syöneenä että oviksen voi tuntea, mutta voi helv**** kun ne pillerit lopetin ni johan tuntu! Tarkempi kaiketi se laskettu aika on ovulaatiosta laskea kuin edellisistä kuukautisista, varsinkin jos se ovis on tullu vähä myöhässä. Ei kai ne ihan ilman ultraa sitä laskettua aikaa siirräkään, vaan ultran sikiön mittojen perusteella.
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Kuinka tarkkaan muuten arvelette lasketun ajan olevan "oikea"?
Täällä nyt kun ovis oli niin myöhään, niin la siirtyy varmaan viikolla eteenpäin - ehkä Millähän perusteilla la:ta lähdetään neuvolassa siirtämään? En halua paperilla yliaikaista raskautta
Laskettuaika tarkentuu ultrassa kun sikiö mitataan päästä peppuun. Koko alussa aika standarkti viikkoihin+päiviin
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Olipas tänne tullut paljon uusia ja paljon tekstiä eilisen jälkeen, kivaa! Tervetuloa kaikille. :) Uudet lisätty listaan ja laitoin myös facebook-ryhmään kutsut kaikille, jotka olivat pyytäneet.

Vastailen nyt samalla kaikkeen mitä tuolta jäi mieleen:
@Loree Kannattaa varmasti ainakin pyytää tuota varhaisultraa, koska noissa kierroissa on yli kolme viikkoa heittoa ja ne kaikki tutkimukset on tärkeää tehdä oikealla viikolla. Toivottavasti pääset, mun mielestä se kivasti rauhoittaa mieltä! :)

@Babyfever1 Kiva kuulla että teillä on toiminut tuo 3,5 vuoden ikäero, koska meillä olisi nimenomaan tulossa sama. Musta on myös kiva ajatella, että esikoinen on jo vähän isompi ja omatoimisempi sekä ymmärtää puhetta, mutta oon saanut niin paljon kauhisteluita osakseni siitä, että odotetaan näin pitkään että oon ruvennut stressaamaan. Meidän esikoinen oli tosi pitkään tosi mustasukkainen jos pidin jotain toista lasta sylissä, mutta nykyään jo välillä toivoo pikkuveljeä. Ihana tuo teidän vauvafani isoveli!

@Santso ja @Kukkameri Mulla myös heti kaivelee mieltä, jos on liian normaali olo ja tosiaan keskenmeno taustalla pelottaa. Vaikka sitten toisaalta tiedän paljon myös ihmisiä, joille alkuraskaus on mennyt melkein "huomaamatta", ja tosiaan tilastot on jo meidän puolella tässä vaiheessa. Tsemppiä!

Omaa napaa sen verran, että aamulla raaskin vihdoin testata viikkodigillä, ja se näytti ihan oikein 3+ (tänään 5+2)! Hetkeksi taas huojensi mieltä. :D Oon kyllä ollut myöskin aivan kuolemanväsynyt koko päivän, ihan fyysisestikin. Piti aina välillä oikaista sohvalle huilaamaan ihan normaalien kotipuuhien välissä kun ei vaan muuten tahdo jaksaa. Ja yöt on edelleen aivan kauheita, ei ihmekään kun väsyttää...
 
vierailija
Mulle voi laittaa yksityisviestillä sen sähköpostiosoitteen jota käytät facebookissa niin laitan kutsun ryhmään. tulee siis linkkinä sähköpostiin.
Mä en voi laittaa sulle viestiä kun oon vaan vierailijatunnuksilla :D
Mutta jos viitsit lisätä mut, marjo913@hotmail.com ei tää niin salaisuus ole :D

Ja tein uuden rt tänään neuvolan ohjeen mukaan ja vahva plussa on edelleen <3 Siellä vaikuttaa olevan kaveri mukana vielä kaikesta huolimatta! Pitää muistaa neuvolaan soittaa.

Onnea uusille plussanneille, mahtavaa <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Vesinokkaeläin
Kuinka tarkkaan muuten arvelette lasketun ajan olevan "oikea"?
Täällä nyt kun ovis oli niin myöhään, niin la siirtyy varmaan viikolla eteenpäin - ehkä Millähän perusteilla la:ta lähdetään neuvolassa siirtämään? En halua paperilla yliaikaista raskautta
Meillä meni pari kk onnistumiseen niin seurasin tän kierron ovulaatio testeillä
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Olipas tänne tullut paljon uusia ja paljon tekstiä eilisen jälkeen, kivaa! Tervetuloa kaikille. Uudet lisätty listaan ja laitoin myös facebook-ryhmään kutsut kaikille, jotka olivat pyytäneet.

Vastailen nyt samalla kaikkeen mitä tuolta jäi mieleen:
@Loree Kannattaa varmasti ainakin pyytää tuota varhaisultraa, koska noissa kierroissa on yli kolme viikkoa heittoa ja ne kaikki tutkimukset on tärkeää tehdä oikealla viikolla. Toivottavasti pääset, mun mielestä se kivasti rauhoittaa mieltä!

@Babyfever1 Kiva kuulla että teillä on toiminut tuo 3,5 vuoden ikäero, koska meillä olisi nimenomaan tulossa sama. Musta on myös kiva ajatella, että esikoinen on jo vähän isompi ja omatoimisempi sekä ymmärtää puhetta, mutta oon saanut niin paljon kauhisteluita osakseni siitä, että odotetaan näin pitkään että oon ruvennut stressaamaan. Meidän esikoinen oli tosi pitkään tosi mustasukkainen jos pidin jotain toista lasta sylissä, mutta nykyään jo välillä toivoo pikkuveljeä. Ihana tuo teidän vauvafani isoveli!

@Santso ja @Kukkameri Mulla myös heti kaivelee mieltä, jos on liian normaali olo ja tosiaan keskenmeno taustalla pelottaa. Vaikka sitten toisaalta tiedän paljon myös ihmisiä, joille alkuraskaus on mennyt melkein "huomaamatta", ja tosiaan tilastot on jo meidän puolella tässä vaiheessa. Tsemppiä!

Omaa napaa sen verran, että aamulla raaskin vihdoin testata viikkodigillä, ja se näytti ihan oikein 3+ (tänään 5+2)! Hetkeksi taas huojensi mieltä. Oon kyllä ollut myöskin aivan kuolemanväsynyt koko päivän, ihan fyysisestikin. Piti aina välillä oikaista sohvalle huilaamaan ihan normaalien kotipuuhien välissä kun ei vaan muuten tahdo jaksaa. Ja yöt on edelleen aivan kauheita, ei ihmekään kun väsyttää...
Niin se on kyllä totta, että jotkuthan ei edes tajua olevansa raskaana pitkään aikaankaan kun ei oo mitään oireita! Pitäis tuo takoa omaan päähän ja lakkaa synkistelemästä :D Eilen olin ihan hirveen väsynyt ja jonkin verran oli huimaustakin välillä, mut oon niin pessimistinen että aattelen sen voivan johtua jostain muustakin. Tänään ei oo ollut enää edes sitä nipistelyn/paineen tunnetta mahassa mitä viime viikolla oli lähes joka päivä :/ pitää itsekin ostaa viikkodigitesti ja katsoa mitä se näyttää.

Mä voisin liittyä siihen facebook -ryhmään sitten kun mulla alkaa olla vähän varmempi olo tästä raskauden jatkumisesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Sain varhaisultraan ajan jo tälle viikolle torstaille (y) (y) josko ne viikot tarkentuis siellä sitten:unsure::giggle:
Neuvolaankin päästään jo 20.5:love:
Varattiin aika myös verikokeisiin ja lääkärin ultraan, mutta luulen että tuo lääkärin ultra vielä siirtyy kun ne viikot tarkentuu(y)
Ja isä ei pääse mihinkään mukaan:(:(
 
Mä varasin viime viikolla varhaisultran viikolle 7+1 yksityiselle. Äsken soitin neuvolaan ensimmäisen ajan sekä lääkäriajan sain samalla, jolloin ultrataan ja se lääkärin ultra on viikon päästä siitä kun olis varhaisultra. Nyt mietin et jos perun kuitenkin sen varhaisultran kun toi lääkärin ultra on niin nopeasti, säästäisin sen kustannuksen. Osaako joku sanoa näkeekö lääkärin ultrassa/kertooko se siellä yhtä kattavasti kuin jos menisin sinne yksityisen ultraan? Saan nähdä sydämen sykkeen ynnä muut samalla lailla? Tästä on hetki aikaa kun on noissa neuvoloissa ja lääkäreissä juossut, ja silloin asuin toisella paikkakunnalla niin ei siellä lääkärintarkastuksissa ultrattu...
 
Täälläkin varattu varhaisultra yksityiselle 7+2 ja neuvola siitä viikon päähän. Neuvolaan pitää mennä yksin mutta tuonne yksityiselle saa tulla terve puoliso mukaan :) Jännittää ihan järkyttävästi että onko siellä mitään taaskaan..
 
Hei kaikille, ilmoittaudun mukaan :) ensimmäistä lasta odotellaan miehen kanssa, molemmille on ensimmäinen. Vuoden alusta ollaan yritetty raskautta ja nyt tikutin myöhäisen ovulaation ja testi näytti positiivista 30.4. Testasin jo 28.4 ekan kerran ja tulkitsin negaksi, mutta olin näkevinä haamuviivan tietyssä valossa niin takaraivoon jäi ajatus siitä että jos kuitenkin... Onneksi tein 2 päivän päästä uuden testin, silloin ei ollut epäilystäkään :)

Laskettu aika omien laskujen mukaan ovulaatiopäivästä olis 8.1.2021. Jos kuukautisten alkamispäivästä laskee niin LA ois 31.12, mutta oon varma että toi 8.1. on oikeampi.

Perjantaina on eka käynti gynellä raskauteen liittyen (asun ulkomailla, täällä ei ole neuvolaa mutta gyne on oikea osoite ainakin tässä vaiheessa). Toivon kovasti että jo silloin voisi sydämen sykkeen kuulla, mutta saattaa olla liian aikaista.

Oireita ei ole ollenkaan. Toivoisin että olisi edes jotain niin tuntuisi siltä että on raskaana. Aluksi oli neulamaista kipua alavatsassa ja nyt myöhemmin välillä sellaista polttavaa tunnetta. Oireita odotellessa siis...

Olisin kans kiinnostunut salaisesta Facebook ryhmästä. Tässä vielä tiedot:

Siljis, la 1.8.2021, 1. lapsi, synnytän ulkomailla
 
Mä varasin viime viikolla varhaisultran viikolle 7+1 yksityiselle. Äsken soitin neuvolaan ensimmäisen ajan sekä lääkäriajan sain samalla, jolloin ultrataan ja se lääkärin ultra on viikon päästä siitä kun olis varhaisultra. Nyt mietin et jos perun kuitenkin sen varhaisultran kun toi lääkärin ultra on niin nopeasti, säästäisin sen kustannuksen. Osaako joku sanoa näkeekö lääkärin ultrassa/kertooko se siellä yhtä kattavasti kuin jos menisin sinne yksityisen ultraan? Saan nähdä sydämen sykkeen ynnä muut samalla lailla? Tästä on hetki aikaa kun on noissa neuvoloissa ja lääkäreissä juossut, ja silloin asuin toisella paikkakunnalla niin ei siellä lääkärintarkastuksissa ultrattu...
Mulla oli esikoisesta ultra 6+3 ja silloin vaan kurkattiin että siellä on viikkoja vastaava olento ja sydän sykki. En tiedä kuinka paljon kattavammin ne pystyy noilla viikoilla mitään katsomaan. Itse ehkä odottaisin tuon viikon, mutta tiedän kyllä että se tuntuu pitkältä ajalta nyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Heidikoo

Yhteistyössä