Tammi-Helmikuun Taaperot 2014

  • Viestiketjun aloittaja miss_piggy
  • Ensimmäinen viesti
miss_piggy
Täällä varmaan nyt tehdään noita viimesiä kulmahampaita. Ne toiset poskarithan tulee varmaan vasta paljon myöhemmin. Mutta monta levotonta yötä ollut ja välillä kuolaa joten hampaisiin uskon liittyvän. Hitaasti nousee pintaan.

Eipäs mitään muuta erikoista. Innostuin taas käsitöitä tekemään ja ompelukone onkin hurissut aina iltaisin kun poika nukkuu. On tullut tuttinauhoja, hanskan pidikkeitä, patalappuja ja neuvolakortin kansia. Tosin kukaan ei oo halunnu ostaa vaikka hullun halvalla myyn :D
 
Meillä ei pojan flunssa meinaa parantua sitten millään. Yskää ja nuhaa edelleen, joskin nyt viimein ehkä hieman jo helpottamaan päin. Tekee myös hammasta/hampaita ja ne lisää levottomuutta etenkin öisin.

Päiväkotiin poika jää jo ihan mielellään. Tänään oli ensimmäinen aamu kun ei edes alahuuli pojalla väpättänyt kun lähdin töihin.

Pottailutreenit etenee, vielä ei ole pottaan saatu saalista, mutta ihan mielellään jäbä käy siinä istuskelemassa.

Duploilla tuo on innostunut rakentelemaan, mitä korkeamman tornin saa kasaan, sen tyytyväisempi on.
Äitiä ja isiä tanssittaa ahkerasti. Pyytää lastenlauluja ja sitten laitetaan jytäjytä. :LOL:

Meikäläinen opiskelee töiden ohessa, ensi syksynä olisi tarkoitus saada opinnot kasaan.

Jos sitten sen jälkeen sitä pikkusisarusta miettisi tuolle supersankarillemme... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Täällä ei mitään erikoista. Terveenäkin on pysytty. Pojulla on nyt joku todellinen kasvukausi menossa. Syö ihan tajuttomia määriä ruokaa 3h välein, nukkuu yöllä 10-12h ja päivällä 3h päiväunia. Vaatteita onkin saanut haalia isompaa kokoo nyt urakalla. Just kävin kaverilta hakemassa sen poikien vanhoja 98/104 kokoa. Tosin vielä huoletta mahtuu tovin nuo 92 kamppeet.

Kiva seurailla kun niin kivasti leikkii ja alkaa olla jotainnideaakin tuossa leikissä. Puhetta tulee päivä päivältä enemmän ja huulia seuraa tarkkaan kun puhuu. Pusuttelee paljon.

Meillä oli tiistaina tämän sisaruksen rakenneultra vaan eipä tuo suostunu paljastaa sukupuoltaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Meillä vaatteet on kokoa 86 ja 86/92. Taitaa jotain koon 80 vaatteitakin olla vielä käytössä, tosin pieneksi ovat jäämässä kovaa kyytiä.

Tuli juuri tilattua uusia vaatteita isot läjät, otin vielä koossa 86. 92 on varsinkin housuissa iiiiiiihan liian isoja tuolle tirriäiselle. :D
 
miss_piggy
Täällä poika osaa vain muutamia sanoja. Enimmäkseen puhuu tavuilla, eli kukka on ka, vettä on tä, leipä on pääpä, vaippa on paippa. Kananmuna on se sana jota höpöttelee koko aika. Joskus yölläki kuuluu pinniksestä että kananmuna :D Ja eilen oppi sanomaan mango.
Potalla ei viihdy. Karkaa heti kun siihen pistää istumaan. Kusee kyllä mielellään lattialle kun on hetken ilman vaippaa :D
 
Meillä potalla istutaan vaatteet päällä mielellään, muutoin ei olla vielä edes kokeiltu.
Vaatteissa paidoista käytössä 86/92 ja housuista 92/98. Housuja pitää vaan metsästää kapeita malleja joissa kuminauhakiristys vyötäröllä, jottei tipu puikulan päältä ...
Purkkiruoka ei meinaa upota enää edes hätätapauksessa tai kyläillessä. Tuo vähän haasteita kun AINA pitäisi olla itse tehtyä.
 
miss_piggy
Meidänki poika on semmonen luikero, että tosi kaponen lantio. Sen takia varmaan meinaaki aina falskata yöllä ja päikkäreillä vaipat kun jotenki valuu ja sitte vyötäröstä pääsee pissa valumaan.. Sama onko teippi vai housuvaippa.
Justiin oli jätkä flunssassa niin taas on pärskiny koko päivän ja räkää valuu nenästä :sick:
 
Meillä nannette ihan sama homma.Aina pitää olla kotiruokaa, ei ees kaupan mitkään einekset maistu. Meillä on pakkasessa onneks kotiruokaa aina, ihan siks pakastettu ku ei vaan joka päivä jaksa tehä ruoka. :D Sit jos ruoka aikaan ollaan jossai kylässä, niin mennään hedelmillä ja jollain muulla helposti mukana kuletettavalla. Tai pakkasesta ruokaa mukaan :)

Kauheesti tullu lisää sanoja ja kahen sanan lauseita. Ihanaa.

Otatteko te influenssarokotetta lapsillenne?
 
miss_piggy
Maksaako tuo rokote jotain? Tekis kyllä mieli ottaa... Meillä on nyt minä ja poika lenssussa. Poika kuumeillu jo 5 päivää. Tai no lämpöä ainaki. Toissa päivänä oli 38,8. Itellä ei oo kuumetta ollu mutta nenä vuotaa ja ihan tukossa. Poikaa käy sääliks ku välillä yöt ollu hankalia... koittaa tutti suussa nukkua mutta on ihan tukossa ja sitte heräilee vähä väliä. On kokeiltu nostaa sängyn päätyä, ruiskuttaa suolavettä nenuun, laittaa vakosipulia yms... Tää on nyt jotain sitkeää flunssaa mitä on täällä liikkeellä. Ja itekään en oo saanu nukuttua ku poikaa oon hoidellu sitte yöllä ja vaihtanu asentoon että saa happea ja ite sitte niin tukossa ettei saa nukuttua. 5 yötä nyt menty jollain 4-5h unilla ja ihmettelen ku ei ees väsytä yhtään.
 
Long time, no see! Unohdin salasanan ja täällä käynti loppui! Hyvin näyttää ryhmä silti porskuttavan :) Meilläkin pikkujätkä kasvaa ja oppii hyvin ja puuhaa sitäkin enemmän. Äitiä vähän väsyttää.

Sattuipa yhtenä päivänä myös, että tikkuun ilmestyi taas ihan pyytämättä ja yllättäen kaksi viivaa. Nyt siis yhdistelmänä paha olo, jatkuva ärsytys, väsymys ja supervauhdikas uhmaviikari.

Miten tästä eteenpäin... vain luoja tietää.
 
Onnea Sunya! :)

Mulla on kroppa ihan sekaisin, kiitos edelleen jatkuvan imetyksen (johon olen kyllä itse jo täysin kypsä), vähäunisten öiden ja stressin vuoksi. Menkat tulee näemmä miten sattuu. Ennen raskautta ja synnytystä kierto oli tasaiset 32 (+/- 1) pvää. Nyt kierto on ehkä 28 tai 30 tai 25 tai 21 päivää...
Imetys taitaa olla se mikä tehokkaimmin sotkee kierron ja siksi tässä haaveilenkin, että saisin lopetettua imetyksen mahdollisimman pian. Kuitenkaan en halua poikaa liian yhtäkkisesti vieroittaa vaan hellästi ja rauhassa. Realistinen tavoite voisi olla imetyksen loppuminen ennen pojan 2-vuotispäivää. Poika itse varmaan vielä eskariin mennessäkin kävisi rinnalla jos saisi niin päättää. :rolleyes:

Ei tuollaisella sekavalla kierrolla (ja siis ovuloinnilla) kannattaisi edes yrittää uutta raskautta, joten senkin vuoksi toivon imetyksen loppuvan suht pian. Imetyksen loppumisen jälkeen kun voi mennä vuosikin ennen kuin kierto palautuu säännölliseksi. Mulla kuitenkin on toiveissa ensi vuonna ryhtyä pikkusisarusta yrittämään tuolle pienelle sankarille. Ei muuten mitään kiirettä, mutta alan olla vaan niin mummoiässä ettei lapsentekovuosia ole enää kovin paljoa jäljellä. ;)
 
miss_piggy
No mullahan on ikää jo 34, poika vaan tuo omat haasteensa vaikka se pikkukakkonen onkii haaveissa. Clomit mulla oottaa kaapissa, ja teroluteja oon nyt syöny muutaman kierron, joilla kierto pysynyt siinä 27 päivää suurinpiirtein. Nyt taitaa olla kp 26 ja menkat pitäis siis alkaa taas huomenna tai ylihuomenna... Ei oo nyt mitenkään yrittämällä yritetty pikkukakkosta, ja oviskin on ollut terolutien kanssa vähän vaihtelevasti. Clomeja en oo vielä halunnut aloittaa sillä aika varmasti tiedän että jos on yhtä hyvä vaste kuin ennen niin niillä oon raskaana tyyliin heti.
Varasin kanssa pojalle neuvolaan influenssa-rokotukseen aikaa ja samalla laitetaan mullekin. Ilmaiseksi saan, kun kuulemma joka vuosi jääny yli niitä rokotteita. Normaalisti vissiin pitäis resepti hommata vaikka apteekin kautta.

Meillä sitte pojalle tuli korvatulehdus. Pari iltaa sitte lähdettiin päivystykseen 22 aikaan kun poika heräsi ihan kamalan kuuloiseen yskään ja kaikki ei ollu ihan kohillaan...lääkäri katto että korvatulehdus ja antoi antibiootit. Nyt alkaa poika olla kunnossa, mullaki lenssu alkaa olla ohi mutta nyt on ääni ollu lähes kokonaan hukassa.
 
Tänään mä oon tuon pojan kans ollu helisemässä. Aivan uskomaton!
Mies on yrittäny tota pojan huonetta uusata, et saatas fiksummin sitä laitettua ja vauvanki vaatteet sit sinne kaappiin. Mutta ette te arvaa!!! :devil:Tossa klo 17 oltiin lähössä sit pojan kans käy mummolassa hakee laminaatti leikkuria ja jiirisahaa lainaa. Tunnetusti leikki ja pelleili ja teki kaikkee muuta, kun tuli pukemaan. Sitte... RYSK ja huuto. :cry:Ipanalla tippu telkkari lattialle. :whistle: Voin sanoa, ettei isi ollu kovin mielissään.(y)
Tänään on sit illasta ollu aikaa puuhailla kaikkee muuta, ku telkkaria ei voi kattoo. Kotivakuutuksestakaa maha mitään omavastuun jälkeen saada, ku kumminki 5v vanha töllö.
Onneks noi nykyajan littana telekkarit on keppeitä, eikä ipana itteesä satuttanu. Mahto vaan säikähtää enemmän. Josko nyt oppis ja uskos, ku kieltää? :cautious:

Mulle passas fb ryhmä. Vaikka roikun täälläKIN, silloin kuin aikaa on. Varsinki näin iltasin. :whistle:
 
Faceryhmä vois olla hyvä idea. Tosin toki täälläkin käyn aina katsomassa onko tullut uusia juttuja.

Meillä olis ens maanantaina korvakontrolli, mutta mies jää tänään pojan kanssa kotiin kun yhtäkkiä alkoi poika taas yskimään öisin ihan mahdottomasti ja nenästä valuu vihreää räkää. Ilmeisesti korvatulehdus jälleen päällä. (n)
 
Hei mäki oon faceryhmän kannalla ! Sinne tulee paljo helpommin kirjotettua ku siel tulee roikuttua muutenki !! :) mulla ei tää kaksplussa ees toimi puhelimella kunnolla nii turhauttaa ees yrittää kirjottaa tääl :(
 
miss_piggy
Mulla sama ku lulinalla. Mää voin tehä ryhmän, laitan salaiseks, joten laittaisko joku mulle vaikka yksärin täällä kaksplussassa ja oman nimensä niin klikkaan kaveriks ku muutenkan ei voi sitä ryhmää tehä. Ottaa sitte vaikka pois kaverilistalta :D
 
miss_piggy
ryhmä pystyssä. lisäilen kaikille ylläpito-oikeudetki niin jokanen pystyy lisätä poarukkaa. Nyt siis pystyy mulle tai lulinalle pistää viestiä niin pääsee mukaan, ja kohta Hortensialle kans :D
 

Yhteistyössä