Tämän vuoden äitiyspakkauksen toppapuku,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
mitä luulette, voiko sen laittaa päälle, kun lähdetään synnäriltä kotiin? Olettaen siis että lapsi on noin 50 cm pitkä? Pukuhan on 64-70 cm. Isohan se on, mutta onko liian iso vastasyntyneelle?

[QUOTE="aapee";24608066]La on 26.12. Mietin vaan, pitäsko ostaa toppapuku, mutta kun ei tiedä kumpi tulee...[/QUOTE]

Osta turvakaukaloon lämpöpussi! On tosi kätevä talvivauvalla.

Meillä ainakin kaukalo matkasi aina lapsen mukana sisälle. Lapsi puettiin kaukalopussiin sisällä valmiiksi. Erittäin kätevää kun kaupassa esimerkiksi voi vaan avata vetoketjun, ei tarvii riisua pientä.

Miten se lämpöpussi toimii kaukalossa? Entä puetaanko lapsi siihen jo sisällä, olen kuullut, että jotkut pitää sitä koko ajan autossa valmiina.

Kaukalo kannattaa ottaa sisälle, ainakin pakkaskeleillä. Joten siinä se on valmiina sisällä se pussi kaukalossa. Laitoin itse villapuvun/kevyttopan vauvalle ja pipon ja hanskat ja vauvan pussiin, joka oli jo valmiiksi kaukalossa. Sitten kannoin kaukalon autoon ja napsautin paikoilleen.

Tän vuoden äp:n toppapuku on kyllä hieman pienempi kuin edellisvuosien haalarit, mutta luulen, että on silti liian iso. Itse haaveilen, että voisin pitää pukua edes lopputalvesta marraskuun alussa syntyvällä vauvalla kun se haalari on niin ihana. Ja itse ostin jo tuon kaukalopussin, toimii varmaan ihan hyvin äp:n vanupuvun kanssa.

Miten se lämpöpussi toimii kaukalossa? Entä puetaanko lapsi siihen jo sisällä, olen kuullut, että jotkut pitää sitä koko ajan autossa valmiina.

Tuon lämpöpussin ja toppapuvun hyvä välimuoto on toppapuku, jonka saa myös pussiksi, jossa on reikä turvaistuimen vyölle :)

Mä en muista minkä kokoinen toppapuku viime vuoden äp:ssä oli, mutta synnäriltä huonekaveri lähti vauva siinä äp:n puvussa. Oli vielä pienikokoinen vauva, niin olihan se puku ihan hillittömän iso, mutta ilmeisesti ajoi asiansa silti :) Olen mä nähnyt kaupassakin ihan pieniä vauvoja äp:n puvussa. Meillä oli reimatecin pussimallinen toppapuku ja tavallinen toppapuku, jokta oli pienempiaä kuin äp:n puku, ostin kirpparilta.

Kyllä me viimetalvena puettiin äp toppahaalariin synnäriltä lähtiessä 46cm vauva. 2010 äp:ssa oli ainakin se kaksivetskarinen malli ja vetoketjua sai jätettyä vähän auki ja käännettyä se keskiosa siitä ettei peitä vauvan naamaa. Ja pipot sun muut suojaa päätä kun huppu jää hieman korkeammalle. Kyllähän se oli iso, mutta hyvin selvittiin kuitenkin.

Voithan toki ostaa pienemmän haalarin vaikket sukupuolta tiedäkään, joku neutraalin värinen mikä menee kummalle tahansa.

Yhteistyössä