Tämän päivän saldo päiväkodista: 2 lasta 21:stä paikalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jee jee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jee jee

Vieras
Tänään oli sitten jo aika "hyvä" tilanne eli hyvin kaatuvat pojan päiväkotiryhmässä lapset sairaspetiin. 21 lapsen ryhmästä oli paikalla tänään vain 2 lasta, joista toinen oli oma poika. Kukaan ei ole vahvistanut että mikä tauti on kyseessä eli voi olla ihan mikä tahansa, mutta ei mikään tauti kyllä ennen ole tällä tavalla levinnyt...

Hoitajista oli poissa vaan yksi kolmesta. Toistaiseksi.

Meillä tuo tauti oli viime viikon lopulla ja viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tavallista rajua kuumeflunssaa myös liikkeellä. Lapsen päiväkodissa vähän sama tilanne. Puolet poissa, aikuisista vain 2.

Näinpä. Minulle on ihan sama, mikä tauti on kyseessä. Kunhan ihmettelen, että on kova tauti leviämään, kun en moista ennen muista olleen.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
ois helmee olla nyt töissä siel, rahaa tulis ja vähän töitä! eikä meteliä!

No ei ne aikuiset tuntuneet pistävän pahakseen ; )
Pääsivät lumileikkeihin parin lapsen kanssa. Ihanan rauhallinen päivä ollut kuulemma.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tavallista rajua kuumeflunssaa myös liikkeellä. Lapsen päiväkodissa vähän sama tilanne. Puolet poissa, aikuisista vain 2.

Näinpä. Minulle on ihan sama, mikä tauti on kyseessä. Kunhan ihmettelen, että on kova tauti leviämään, kun en moista ennen muista olleen.

Mä luulen että vanhemmat ottavat nyt herkemmin lapsia pois hoidosta jotkut pitävät kotona vaikka ei edes ole kipeinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä luulen että vanhemmat ottavat nyt herkemmin lapsia pois hoidosta jotkut pitävät kotona vaikka ei edes ole kipeinä.

Sekin voi olla. Mutta näistä lapsista kyllä ainakin suurin osa on oikeasti kipeitä, kun tunnen vanhemmat ja on soiteltu puolin ja toisin.

mä uskon, että moni vanhempi pitää nyt pienet kotona ihan joka köhän takia - mikä on HYVÄ :) vihdoinkin ne "meidän petripontus on ihan terve, vaan yski koko yön ja kuumetta oli vaan eilen" jää kotiin! jesh! jotain hyvää tässä possuilussa on ;)

Pääsivät lumileikkeihin parin lapsen kanssa. Ihanan rauhallinen päivä ollut kuulemma.

Onpas tylsä asenne hoitajilla :/ Kyllä mä itse päiväkodin työntekijänä pitäisin mielummin ne lapset terveinä ryhmässä kuin sairaina kotona. Toki joskus on mukavaa, kun on pienempi ryhmä, mutta ei silloin kun poissaolot johtuu lasten sairaudesta. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Jee jee:
Tänään oli sitten jo aika "hyvä" tilanne eli hyvin kaatuvat pojan päiväkotiryhmässä lapset sairaspetiin. 21 lapsen ryhmästä oli paikalla tänään vain 2 lasta, joista toinen oli oma poika. Kukaan ei ole vahvistanut että mikä tauti on kyseessä eli voi olla ihan mikä tahansa, mutta ei mikään tauti kyllä ennen ole tällä tavalla levinnyt...

Hoitajista oli poissa vaan yksi kolmesta. Toistaiseksi.

Meillä tuo tauti oli viime viikon lopulla ja viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Niin mitäs se tavallinen raju kuumeflunssa oikein tarkottaa? Kausiflunssaa vai? Mitäs tarkottaa tavallinen nuhakuume? En ymmärrä

mitä yleensäkkin marraskuussa. Nuhaa, yskää,kuumetta, semmosta räkätautia.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:

Onpas tylsä asenne hoitajilla :/ Kyllä mä itse päiväkodin työntekijänä pitäisin mielummin ne lapset terveinä ryhmässä kuin sairaina kotona. Toki joskus on mukavaa, kun on pienempi ryhmä, mutta ei silloin kun poissaolot johtuu lasten sairaudesta. :|

No eivät he sitä ääneen sanoneet, tietenkään. Ja tottakai jokainen hoitaja mielummin suo että lapset ovat terveinä. meillä on aivan mahtavia hoitajia, jotka aidosti välittävät hoitolapsista.

Joten älä nyt turhan vakavasti lue rivien välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja taavi:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Niin mitäs se tavallinen raju kuumeflunssa oikein tarkottaa? Kausiflunssaa vai? Mitäs tarkottaa tavallinen nuhakuume? En ymmärrä

mitä yleensäkkin marraskuussa. Nuhaa, yskää,kuumetta, semmosta räkätautia.

Mutta ei koskaan ole näin tarttuvaa "kausiflussaa" vielä kohdalle osunut. No, kerta se on ensimmäinenkin.

En tunne yhtään sairasta, en ole kuullut yhdestäkään tietystä koulusta päiväkodista tai koulusta jossa olisi edes normaalista poikkeava määrä ihmisiä sairaana. Juu, juttuja on tyyliin: "naapurin serkun lapsen koulussa ei ole kuin kolme tullut tänään kouluun". Mutta kun kysyn että mikä koulu niin eipä osata sanoa.

Niin että voisiko joku sanoa että mikä tietty paikka se on missä näin tapahtuu? Ennen en usko sanaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
En tunne yhtään sairasta, en ole kuullut yhdestäkään tietystä koulusta päiväkodista tai koulusta jossa olisi edes normaalista poikkeava määrä ihmisiä sairaana. Juu, juttuja on tyyliin: "naapurin serkun lapsen koulussa ei ole kuin kolme tullut tänään kouluun". Mutta kun kysyn että mikä koulu niin eipä osata sanoa.

Niin että voisiko joku sanoa että mikä tietty paikka se on missä näin tapahtuu? Ennen en usko sanaakaan.

Pahoittelen, mutta en viitsi sanoa, kun päiväkoti on suht pieni kuitenkin ja kaikki tuntevat toisensa. Mutta ei minua haittaa, jos et usko. Ihan vapaasti ole uskomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Aika hyvin ku tossa "meidän pk:s" on n. 100 lasta yhteensä ja ihan normaali määrä tuntuu siel viilettävän. Tirpan ryhmässä ei kukaan ole sairastamassa

Ei kai se mikään universaali juttu olekaan, että jos muutamassa päiväkodissa on paljon lapsia poissa, niin sama tilanne on kaikissa päiväkodeissa...?

Lopettakaa jo se "tavan kausiflunssasta" jauhaminen. Eilen just joku kerto, et Oyssissa ottivat pikatestin, joka näyttää "tavan" a-viruksen, mutta totesivat samalla että kun tavan kausiflunssa EI todellakaan ole vielä rantautunut Suomeen, niin positiivinen testi on 100 %:nen sikis.

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Lopettakaa jo se "tavan kausiflunssasta" jauhaminen. Eilen just joku kerto, et Oyssissa ottivat pikatestin, joka näyttää "tavan" a-viruksen, mutta totesivat samalla että kun tavan kausiflunssa EI todellakaan ole vielä rantautunut Suomeen, niin positiivinen testi on 100 %:nen sikis.

Eihän a-virus olekaan mikään kausiflunssa, vaan kausi-INFLUENSSA, jota tosiaan tavataan yleensä vasta talven puolivälin jälkeen. Tämä kausiflunssa, jonka joku on maininnut, tarkoittanee ihan tavallista räkätautia mahdollisine kuumeineen.