Tämä päivä hipoi täydellisyyttä :) <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Ai että. Jotkut päivät on vaan sellaisia että meinaa pakahtua onnesta ja tämä oli just sellainen :).

Aamulla mut herätettiin (ihanien) lahjojen kera ja sen jälkeen syötiin miehen ja poikien tekemää herkkuaamiaista.

Pojat häipyi ulos leikkimään isänsä kanssa ja mä aloin tekemään ruokaa appivanhemmille jotka kutsuin meille syömään. Meillä on ikkuna keittiössä ja siitä oli NIIN ihana seurata poikien touhuja samalla kun puuhastelin kokkausteni kanssa.

Ruoka onnistui mainiosti ja jopa appiukko kehui alkuruokaa. Yleensä jokin menee ainakin pikkuisen pieleen, mutta nyt oli kerrankin alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka just eikä melkein :). Eikä tullut kiire, en ollut väsynyt ja nautin puuhastelusta hyvin toimivassa keittiössäni :heart: .

Meillä oli hyvät keskustelut ja suunnitelmat anopin kanssa tulevaa varten, miehet oli poikien kanssa taas ulkona ja kaikki oli hyvällä tuulella. Lopuksi juotiin vielä kakkukahvit ja kakkukin oli sangen hyvää :p .

Appivanhempien lähdettyä vaihdettiin ulkoilutamineet päälle ja lähdettiin koko perheen voimin samoilemaan metsiin. Se on aina vaan yhtä mieletön tunne lähteä kotipihalta kiipeilemään kallioille ja ihastelemaan mielettömiä näkymiä: merta, metsää, kallioita... niin kaunista kaikkialla :heart: .

Tehtiin reilun mittainen lenkki, jonka jälkeen tultiin kotiin ja saunaan. Ihanaa kun koti on siisti ja niin hieno. Tönössä asumisen (siis meidän väliaikaisen kodin ennen muuttoa) jälkeen tämä talo on aivan mielettömän upea ja saan tästä hirmuisesti kiksejä.

Ja nyt lapset nukkuu ja mä mietin josko menis miehen kainaloon katsomaan telkkaria. Kohta menenkin :).

Kaikki on vaan niin hyvin. NIIIN hyvin :heart:

Hullu. Ei tämmösiä saa tänne kirjottaa, täällä pitää haukkua lahjat (mikäli on mitään edes saanut ja jos ei, niin sit haukutaan se mies. Tai vaikka anoppi, pääasia, että joku) ja vetää marttyyrin viitta päälleen :saint:

Niin, mutta kiva kun oli kivaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja sari:
ihanaa! :)

mitäs söitte?

ja minkä bisneksen olet aloittamassa?

Niin tavallista, mutta NIIN ihanaa :heart: .

Alkuruoaksi oli salaattipedillä (lehtisalaattia, rucolaa) paistettua halloumia, pekoniviipale ja paahdettuja pinjansiemeniä. Balsamicoa ja oliiviöljyä, kirsikkatomaatteja.

Pääruoaksi oli itse marinoituja fileestä leikattuja pihvejä jotka grillasin, kuorineen tehtyjä lohkoperunoita yrttimausteella, kermaista pippurijuustokastiketta, salaattia, salaattikastiketta sekä tsatsikia. Kaikki tietty itse tehtyjä.

Jälkiruoaksi oli paahtovanukasta ja marjasosetta.

Täytekakun tein suklaakakun, johon väliin tein limemoussea. Kuorrutus oli kahta eri suklaata, valkoista ja maitosuklaata :p

Bisnes on vahvasti liioiteltu sanavalinta meikäläisen pienimuotoisesta siivous- ja leivonta/ruokapalvelusta :D. Ja nyt tuo leivonta- ja ruokapalvelu on ehkä jäämässä pois, sillä kotoa käsin ei ilmeisesti voi moisia tehdä. Mutta mua on pyydetty yhteen paikalliseen kahvilaan tekemään yrittäjänä lounasta ja leipomaan. En nyt tiedä mihin ja miten päädyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Hullu. Ei tämmösiä saa tänne kirjottaa, täällä pitää haukkua lahjat (mikäli on mitään edes saanut ja jos ei, niin sit haukutaan se mies. Tai vaikka anoppi, pääasia, että joku) ja vetää marttyyrin viitta päälleen :saint:

Niin, mutta kiva kun oli kivaa :)

Ei kait täällä palstalla roikkuis ellei olis vähän hullu :xmas: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Pisti silmään: hyvin toimiva keittiö, hieno ja siisti koti... Aika materialistisia ilmaisuja :/

Joo, sitä mäkin mietin että olenko nyt vähän turhamainen kun saan kodistani tämmöisiä kiksejä. Mutta sitten totesin että en kyllä ole, sillä tönössä asuminen oli yhtä helvettiä. Ei ihme että sen jälkeen nauttii suunnattomasti ihan vaan materiastakin. Tai siis tästä ihanasta kodista, joka niin monen mielestä olis pieni ja sangen tavallinen, mutta mun mielestä täydellinen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

mitäs söitte?

Alkuruoaksi oli salaattipedillä (lehtisalaattia, rucolaa) paistettua halloumia, pekoniviipale ja paahdettuja pinjansiemeniä. Balsamicoa ja oliiviöljyä, kirsikkatomaatteja.

Pääruoaksi oli itse marinoituja fileestä leikattuja pihvejä jotka grillasin, kuorineen tehtyjä lohkoperunoita yrttimausteella, kermaista pippurijuustokastiketta, salaattia, salaattikastiketta sekä tsatsikia. Kaikki tietty itse tehtyjä.

Täytekakun tein suklaakakun, johon väliin tein limemoussea. Kuorrutus oli kahta eri suklaata, valkoista ja maitosuklaata :p

Bisnes on vahvasti liioiteltu sanavalinta meikäläisen pienimuotoisesta siivous- ja leivonta/ruokapalvelusta :D. Ja nyt tuo leivonta- ja ruokapalvelu on ehkä jäämässä pois, sillä kotoa käsin ei ilmeisesti voi moisia tehdä. Mutta mua on pyydetty yhteen paikalliseen kahvilaan tekemään yrittäjänä lounasta ja leipomaan. En nyt tiedä mihin ja miten päädyn.

Nam.

Pisti silmään: hyvin toimiva keittiö, hieno ja siisti koti... Aika materialistisia ilmaisuja :/

Joo, sitä mäkin mietin että olenko nyt vähän turhamainen kun saan kodistani tämmöisiä kiksejä. Mutta sitten totesin että en kyllä ole, sillä tönössä asuminen oli yhtä helvettiä. Ei ihme että sen jälkeen nauttii suunnattomasti ihan vaan materiastakin. Tai siis tästä ihanasta kodista, joka niin monen mielestä olis pieni ja sangen tavallinen, mutta mun mielestä täydellinen :heart:

No millainen talo teillä on?

No mullakin meni päivä ihan putkeen.

Lapset ja mies on laittanna molemmat ruoat, esikko leipoi ihanan kinuskikakun, aamulla tuli ihanat lahjat lapsilta (eikä mieheltä, en ole sen äiti). Anoppi kävi päivällisellä ja yhessä istuttiin iltaa ja juteltiin. Miehen kaa mentiin lenkille ja nyt vielä illalla pelailtiin lasten kaa. Hyvä päivä, kertakaikkiaan.

Kyllä näillä "eväillä" taas jatkaa :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No millainen talo teillä on?

Ihan tavallinen kolmen makuuhuoneen ja tupakeittiön talo, missä on kaikki hurjat 110 neliötä :D. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta tönössä asumisen jälkeen tosiaan maanpäälinen taivas. Siellä kun oli talvipakkasilla 9 astetta lämmintä, vesiputket jatkuvasti jäässä, vesi juomakelvotonta, vessanpytty ei toiminut, tilaa oli 40 neliötä, hiiret vilisti pitkin kämppää (kunnes hommattiin hiirenkarkotin) jne. jne. Väkisinkin tuollaisen kokemuksen jäljiltä on vähän materialistinen :snotty:

kivalta ja kodikkaalta touhulta kuulosti! :) Taidatte olla ulkoilma ihmisiä kuten mekin.. :D
Mullakin oli kiva päivä, me käytiin syömässä ravintolassa ja kaikkea muuta kivaa.

Tuon menun olisin minäkin kysynyt, mutta joku ehti ensin.

Oisko liikaa vaivaa kertoa tuo kakun ohje ja varsinkin limetäytteen ohje? Kuulostaa niin namilta. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:
No mullakin meni päivä ihan putkeen.

Lapset ja mies on laittanna molemmat ruoat, esikko leipoi ihanan kinuskikakun, aamulla tuli ihanat lahjat lapsilta (eikä mieheltä, en ole sen äiti). Anoppi kävi päivällisellä ja yhessä istuttiin iltaa ja juteltiin. Miehen kaa mentiin lenkille ja nyt vielä illalla pelailtiin lasten kaa. Hyvä päivä, kertakaikkiaan.

Kyllä näillä "eväillä" taas jatkaa :).

Ei se onni tarvi mitään sen suurempia ihmeellisyyksiä. Ihanalta kuulostaa sinunkin/ teidänkin päivä :heart: :flower:

mitäs söitte?

Nam!

Entä sitten?
Mun mielestä saa ja pitääkin iloita ja olla tyytyväinen siihen mitä on!
Mä olen asunut tässä nykyisessä asunnossani kaksi vuotta ja eilen siivosin kunnolla ja sen jälkeen kiersin huoneesta toiseen ja mietin miten ihana koti mulla on! Ensimmäinen ikioma :)

Alkuperäinen kirjoittaja hk:
"Hipoi", ahaa, se ei ollutkan ihan täydellinen. Mitä siis olisit vielä toivonut? Anna tulla vaan.

Mä jätin viime tinkaan liiketoimintasuunnitelman laatimisen sekä starttirahahakemuksen. Huomenna olis aika yritysneuvojalle ja nuo pitäis olla valmiiksi tehtynä. Joko valvon tänään pitkälle yöhön tai sitten siirrän tapaamisen. Oma saamattomuus tuon asian kanssa on vähän harmittanut.

Yhteistyössä