** Talviunelmasta 2008-2009 - haaveilevat (vol. 2) ** UUSI PINO AVATTU - Talvi- & Kevätunelmasta 2009 haaveilevat

tikruliini ihan selvästi raskausoireita :LOL: aitoja vai kuviteltuja, selviää sitten myöhemmin. Toivottavasti aitoja! =)
Mulla kans puhti pois pari päivää ihan täysin. Ehkä johtuu siitä et pitäis lukea pääsykokeisiin... Tai SITTEN: Karkkilakko väsyttää! mä en saa normaalii päivittäist sokerihumalaani :LOL:
 
miracle :hug: Luin vasta nyt muutaman nettipimentopäivän jälkeen ketjua :ashamed:
Olen kokenut sekä keskenmenon että vastasyntyneen kuoleman, ja valitettavasti kokemukseni on, että neuvolat ovat todella kykenemättömiä kohtaamaan suuren surun murtamia :/ Puolisolla on varmasti tukevin olkapää näissä tilanteissa, onhan suru kuitenkin yhteinen. Mutta toivon, että rohkenet pyytää apua tai keskusteluseuraa - vaikka suurimman surun, vihan ja huonon olon keskellä kenenkään ei pitäisi joutua apua hakemaan, vaan sitä pitäisi ulkopuolelta tuputtaa.
Voimia teille kovasti! Ja vaikka tietyllä hetkellä tämän kuuleminen tuntuu pahalta, olen saanut itse huomata, että totta tämäkin: Aika auttaa :hug:
 
Sitten omaa (.) Mulla kiertopäivät nyt 14/28 eli puolivälissä kiertoa mennään. Pupuiltu on joka päivä :p paitsi tietty eilen jäi väliin :headwall: Mulla oli jo kp8 reilua valkovuotoa ja nippailua munasarjojen kohdalla (luulin ovikseksi), mutta nyt sitten tuli tänään kipuilua vasemman munasarjan kohdalle ja selkeitä oviskipuja, muttei mitenkään erikoista valkovuotoa, ennemminkin vähemmän kuin tavallisesti :eek:
Meniköhän tämä kierto taas metsään, jos ovis olikin vasta tänään ja peittojen heiluttelua toissailtana :headwall:
Sitten se oiskin talvi/kevät09 vauvan odottelua :(

Onko täällä muuten muita, joilla oviskipuja? Eli onko ne just ovispäivänä, onko joku tikutellut lisäksi ja varmistanut tuntemuksiaan oikeiksi?
;)
 
Esikoisesta Haaveilevat



Sirja...................kp 2/30...................yk 8..............KHKS
vauvahaaveita...kp12/27-30...yk alk. 12/07
nti......................kp 11/28-31...............yk 6................PHKS
Möhky...............kp 12/28-32...............yk 5................K-S KS
Arcatha.............kp 12/27-37................yk 6...............KYS
Nanniina...........kp 12/32-34...............yk 7............SATKS
kiharapää..........kp 12/32-35(-46)........yk 8............TYKS
emiliana...kp 15/28-33....yk 1?
Ouska................kp 17/28-35.............yk 3
astydameia....... kp 21/28-30..............yk 14.............LAS/KHKS
Sirpula..............kp 22/34-71..............yk 10
JJ-t....................kp 22/??....................yk 07/07 alkaen
Suikku...............kp 20/29-32..............yk 10
Linna.................kp 25/28-78..............yk 4..............KOKS
Tikka81.............kp 26/30-38.............yk 8...............LKS
Charlott.............kp 40/30-57..............yk 3..............KYS
kaa....................kp 9/32......................yk 4..............KYS
Laala.................kp 57/??....................yk 1.............TYKS
Hennarukka...... kp 11/n.30..................yk 3
piksu.................kp 10/30......................yk 11
Magic................kp ??/??....................yk 8
kissendaal..........kp ??/??..................
Miracle.....km 04/08.......Aloittaa pian kuumeilun






Toista Toivovat


mariq....................kp 2/29-31..............yk 12..........L-PKS
Tuulia79...............kp 14/30-34..............yk 4............PHKS
mama-84..............kp 15/26-28..............yk 17...........SATKS
Mamamin.............kp 16/28.....................yk 2...........kätilöopisto
outo-tyttö..............kp 17/??........................yk 4........HYKS
minime.................kp 19/45.....................yk 2
Heidsu..................kp 22/??....................yk 3
erzi.......................kp 23/33-35..............yk 4.............PKKS
ipanapa-08...........kp 24/29-37...............yk 6
Ninnurainen.........kp 27/27-65..............yk 12..........K-HKS
aini.......................kp 38/28....................yk??
meilinde............ ..kp 37/30....................yk 6
Vilinäiti................kp 46/58...................yk 19..........TYKS
mussu...................kp 12/28................vuosia
Pixie.....................kp 105/24-28................yk 8






Kolmatta Toivovat



TMK.......................kp 28/28...........yk ?
Mammutti-Mamma.kp 3/25-30........yk 5 (taustalla)
Maria-08.....kp 21/31-33....yk 3
Elriina......kp 7/28-31...km 10/07..KOKS
Neilikka77............. .kp 11/30..............yk 4
Matonen..................kp 26/31..............yk 6
Käärme....................kp 31/26-27........yk 1...........KYSS
tikrulini....................kp 36/28-33........yk 3............SATKS
jonttu79....................kp 39/29.............yk 3...........TYKS
umayya....................kp 8/28................yk 2..........PHKS
Odenia.....................kp ??/??...............yk 1






Neljättä Toivovat


Tuulia78....................kp 5/36............yk 3
Lapinmaria...............kp 11/31...............yk 4...........KOKS (taustalla)
Päppä........................kp 17/25-30.......yk 13.........PHKS
RouvaPikkumyy.......kp 25/32.............yk 1..........TYKS
Aurora72...................kp 40/34-39.......yk1







Viidennestä Haaveilevat


Millukka....................kp 19/28-33.......yk 10







Kuudetta Kaipailevat


tuttemui..................kp 15/28..............yk2........OYS






Seitsemännestä Haaveilevat


Rouva Bennet..........kp ??/??..............yk ?........K-PSHP





:heart: Haamuilijat :heart:




:heart: Plussanneet :heart:


maitooo...................??.??.2008...................yk 3...........................3
Red Dragon.............2.11.2008...................yk 8...........KYS.........3
Luminka..................1.11.2008...................yk 3
kutmula....................??.??.2008.................yk 2
ipapii.......................15.10.2008.................yk6............phks
Emiliina...................??.??.2008
Maotao....................??.??.2008..................yk 5
Mayah.....................??.??.2008..................yk 1
Pamu k....................24.11.2008.................yk 4
HepsKatti................19.11.2008.................yk 2
TähtiTaika................1.12.2008..................yk 3...........P-KKS
Caffee81...................?.?.????.....................yk 13





PLUSSATUULIA PUHALLELLEN +++++++++++++

 
Vihdoin ja viimein mä bongasin ne paljon puhutut ovislimat eilen. Sellasta täysin kirkasta venyvää kananmunan valkuaista! Joo tiedän ällöä, sori! :x Pakko vaan hehkuttaa! =) Tosin peittoja heiluteltiin toissapäivänä, mut eiks se pitäiski etukäteen? Tänään ei oo niitä limoja ollu, ainakaan vielä..

Miracle: Tosi outoa mun mielestä että neuvolasta tai yleensäkään mistään ei saa kunnon tukea keskenmenon kokeneet. En tiedä ajatellaanko sitten niin että ne on niin yleisiä vai mitä, mutta onhan se aina suuri menetys! Voimia kovasti sinne! Onneksi voit miehelle edes purkaa pahaa oloa ja tietenkin tänne! :hug:
 
Niin ja miracle, mä voin osittain ymmärtää kuinka pahalta susta tuntuu. Sain itsekkin keskenmenon syksyllä, mutta se oli niin aikaisessa vaiheessa etten vältämättä olisi edes tiennyt jos en olisi testiä tehnyt. Ja sillonkin itketti! :'(
 
Moi!
Mustahan tulee kohta varsinainen riesa täälä :D
Piti vaan tulla kertoon että oli varsin outoo kun eilen ja toissapäivänä,siis kp 26 ja 27 oli ihanku ovis :eek:
Tai ehä mä tarkkaan tiiä,mutta voisin aatella että se oli sitä.
Toki ois vallan mainio juttu jos se oiski ollu jotain ennakko-oireita menkoista,kun JOS ois normaalikierto,niin kohtahan ne alkais.
JA sehän ois tosi jees jos mn kierto ei enää heittelis sataa päivää... :whistle:
Mutta oli niin ovun tuntunen ja limatki semmosia.
Tosin eilen illalla vasta pupuiltiin että jos vaikka ovis oiski ollu,niin ois tainnu mein hommelit myöhästyä.
Mutta eipä se mitään.
Nyt toivotaan että se täti sieltä muuttais tänne hetkeks.
Tai mikä ilis ihanenpaa,saada positiivinen testi,mutta eipä ilkee alkaa intoilla jottei sit tartte putoo korkeelta...
No juu,näillä ajatuksilla...
Aurinkoista päivää kaikille!!! :wave:


Ninnurainen
 
Tuttemui ja minime, kiitos teille :) Nii... tuo nla täti ol vaan et no jälkihoitoa ei tarvita et se on vain se psyykkinen puoli johon tarvitsee ja et harmi ku et sillon halunnu asiasta puhua (sairaalas).. nii no ehk siin on semmone et olin viel aika järkyttyny enkä osannu pelätä kohtutulehusta ja kysellä siitä tai mitään.. Enkä myöskään osannu muuten siit puhua ku se kunnon itku oli sillon kotona ku alkio tuli pois ja sit olin siis sairaalas ja sillo olin suht ok ku tiesin et no se on selvä nyt et kesken meni. Ja myöhemmin se iski sit pahemmin ni sit just tulee olo et nla tätiki syyttää et no oma moka, mitäs et jutellu (suunnillee)..

Ja sit ku lääkärit oli et no ne on hirmusen yleisiä ja et no luonto korjaa vialliset et suunnilleen tämmöstä ny sattuu kaikille.. siel ol ainoastaa yks sairaanhoitaja joka oli semmone kunnollisen empaattinen ja sano et hällä kans ollu et onhan se todella raskasta yms.. ni sit tul vähä semmone olo noist lääkäreistä et no niille en ainaskaa puhu ja muuteskii just se tilanne et ei se aina just sillon iske se suru.. Et no nyt puhu tai sit on vähä voi voi... Ku just mul aaltoilee hirmusti tää riippuen siitäkin et onko kipuja ja kui paljon vuotaa..

Ni senkää vuoks sit ei sillo huvittanu puhuu tai ei vaa siltä tuntunu et tarvis ku sillo olin aika tyynenä. Mut sit alko kuohuun taas uudelleen ku se on niin hetkellistä. Ja sillo ko sen mailin pistin sille nla tädille ni sillo oli taas pahempi olo.. :( :'( eikä sillonkaa sit mitää muuta saa ku suunnillee et no ei oo aikaa et mee pois. Vaiks kyl se jotai alkuu laittoki lohduttavaa mut sit se töykeys aika lail pilas sen koko viestin.
 
TMK
En päässyt eilen illalla ollenkaan tänne, jostain syystä näytti vain valkoista sivua :(

No mutta tänään taas toimii loistavasti.
Arcatha:: Meillä on 3. lapsi haaveissa =) En tiedä pitäisikö vielä odottaa huomiseen, tänään kun on kp28/28 tai siis jos oon laskenut oikein. Täti tuli viimeksi kylään 8.3
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Ja sit ku lääkärit oli et no ne on hirmusen yleisiä ja et no luonto korjaa vialliset et suunnilleen tämmöstä ny sattuu kaikille.. siel ol ainoastaa yks sairaanhoitaja joka oli semmone kunnollisen empaattinen ja sano et hällä kans ollu et onhan se todella raskasta yms.. ni sit tul vähä semmone olo noist lääkäreistä et no niille en ainaskaa puhu ja muuteskii just se tilanne et ei se aina just sillon iske se suru.. Et no nyt puhu tai sit on vähä voi voi... Ku just mul aaltoilee hirmusti tää riippuen siitäkin et onko kipuja ja kui paljon vuotaa..

Ni senkää vuoks sit ei sillo huvittanu puhuu tai ei vaa siltä tuntunu et tarvis ku sillo olin aika tyynenä. Mut sit alko kuohuun taas uudelleen ku se on niin hetkellistä. Ja sillo ko sen mailin pistin sille nla tädille ni sillo oli taas pahempi olo.. :( :'( eikä sillonkaa sit mitää muuta saa ku suunnillee et no ei oo aikaa et mee pois. Vaiks kyl se jotai alkuu laittoki lohduttavaa mut sit se töykeys aika lail pilas sen koko viestin.
Musta kyky empatiaan on ehdottoman tärkeä osa lääkärin ja/tai kätilön ammattitaitoa. Vaikka kaikesta mahdollisesta raskauteen, synnytykseen ja lapsen kasvuun liittyvästä tulee heille väkisinkin hyvin arkista ja jokapäiväistä rutiinia -sekä jotkut seikat näyttävät heidän näkökulmastaan katsottuina varmasti hyvin huvittavilta-, nämä asia eivät ole sitä kuitenkaan meille jotka olemme heidän potilainaan (vai pitäisikö sanoa asiakkainaan tms?). Sen sijaan huolet, surut, kivut, kysymykset jne ovat aitoja ja totisinta totta, minkä vuoksi minusta niihin tulisi suhtautua vakavasti, olla läsnä ja tukea.

Juuri tästä syystä mun on pakko tunnustaa, etten pelkää kipua, mutta pelkään lääkäreitä, hoitohenkilökuntaa siksi, ettei minua oteta vakavasti yhdessä elämäni tärkeimmistä asioissa -lapsen saannissa.

Huh, tulipa vuodatus ;)
 
emiliana, niinpä.. siks mua ärsyttiki ku siel oli vaan yks ainoo sairaanhoitaja joka aidosti oli empaattinen eikä koko aja toitottanu et no se o normaalia, mitä sä sitä suret, mee eteenpäi.. Mut minkäs sille tekee... Pittää vaa jaksaa yksinään..
 
Emmiekään tänne eilen päässyt.
Ja Orionille sitten hyvää jatkoa :wave:

Päätä särkeny tänää niin että saattais vaikka sekin olla oire tädin tulosta...
Toiveajattelua...?!
Ihana ilma ulkona!Jätkä on papan kans ulkosalla.
Ite vaan täälä sisällä...Syntinen minä!!! :kieh: .... :LOL:

Jaa,katos vaan,toivotellaas Luppanallekkin sitten tervemenoa.Ja tervetuloa takaisin sitten kun aika on parempi :)

Pah,mulla on nenän alla karsee finni :x
Varsin mielenkiintoinen uutinen...Että ihan piti seki ilmottaa tottakai... :ashamed:
Raskausaikana oli kyllä niin hirveetä ku lärvi kukki koko ajan.
Sit luulin että finnit ja näpyt jää synnärille,mutta nepä vaan seuraskin mua kotiin.Ja viipy meillä pitkän aikaa.
Jos ja kun vielä raskaaks tulen,ni toivoisin että se oli tällä kertaa ilman aknee..
Mutta jos se on raskauden hinta,niin ei mulla sitten mitään niitä vastaan oo... ;)

Joh,sonmoro taasen :wave:


Ninnurainen
 
Tänään päättyi kasvun tukemisen ja ohjauksen näytön harjoitteluosuus..
Viikko koulua ja sitten kaksi viikkoa jonka aikana näyttöä suoritan.

Ja ohjaajani antoi minulle numeerisen arvosanan, vaikkei olisi tarvinnut.. Ja K5! :eek:

Lapset laskivat päiviä, että milloin tulen takaisin, en kuulema saisi olla poissa lainkaan.. Tippa tuli kieltämättä linssiin kun lähdin.. :'(
 
Arcatha mullakin loppui tänään kasvun tukemisen ja ohjauksen näyttö.
itku meinas mullakin tulla, kun olivat tehneet muistoksi kortin ja sainpa vielä laatikollisen suklaatakin :)
Ai, sulla loppukin näköjään harjottelu.. mulla siis oli näyttö siihen heti perään. arviointitilaisuus on tässä joskus lähitulevaisuudessa... jännittää ihan mikä numero tulee, tuskin ainakaan tuota K5:sta :D
 
Hei, listan päivittäjät.. mulle saa laittaa sairaalaks LAS/KHKS... Loimaalla synnäri loppuu tän vuoden lopussa, joten jos tässä kierrossa tärppää, niin sinne mut sen jälkeen synnäri onkin tuo KHKS....
 

Yhteistyössä