Talvirenkaiden vaihto!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi autonomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen käsittänyt, että on myös paikkoja jossa saa vaihdettua aikaa varaamatta. Mut suositelkaa myös ajanvarauksella toimivia paikkoja. En tiedä yhtään mikä olisi hyvä.

Olen käsittänyt, että on myös paikkoja jossa saa vaihdettua aikaa varaamatta. Mut suositelkaa myös ajanvarauksella toimivia paikkoja. En tiedä yhtään mikä olisi hyvä.

Eiköhän missä tahansa lafkassa osata nostaa auto ilmaan ja pyssyllä aukasta pultit..

Eikö pääkaupunkiseudulla tosiaan pääse renkaita vaihattaa ilman ajanvarausta?Mä en ole ikinä varannut aikaa, en edes sillon kun Jyväskylässä asuin... :D

Miks et vaihda ite?

mä naisena, 26v hienohelmana päätin viime vuonna etten tod vaihda ite.. samalla kadulla jolla asumme saa vaihdatettua renkaat 20EUR. Se vaiva siinä että vekslaa tunkilla autoa edes takas, tarkistelee lähihuoltoasemilla ilmanpaineita sotkee itsensä, kätensä vaatteensa tms tms niin maksan oikein mieluusti 20EUR siitä että joku tekee sen puolestani ja huolehtii kaiken parilla kympillä. vois sitä mennä rahaa turhempaakin.

[QUOTE="annastina";22316914]mä naisena, 26v hienohelmana päätin viime vuonna etten tod vaihda ite.. samalla kadulla jolla asumme saa vaihdatettua renkaat 20EUR. Se vaiva siinä että vekslaa tunkilla autoa edes takas, tarkistelee lähihuoltoasemilla ilmanpaineita sotkee itsensä, kätensä vaatteensa tms tms niin maksan oikein mieluusti 20EUR siitä että joku tekee sen puolestani ja huolehtii kaiken parilla kympillä. vois sitä mennä rahaa turhempaakin.[/QUOTE]

Fillarit vaihtaa puolessa tunnissa, joten siitä saa neljänkympin nettotuntipalkan. Aika harva palstalainen tienaa sen verran, ehkä sinä kuitenkin.

[QUOTE="vieras";22317000]Fillarit vaihtaa puolessa tunnissa, joten siitä saa neljänkympin nettotuntipalkan. Aika harva palstalainen tienaa sen verran, ehkä sinä kuitenkin.[/QUOTE]

Minä ainakin tingin parista muusta ostoksesta sen vaivaset pari kertaa ja vaihdatan renkaani myös muualla vaikka olen yh äiti!

Aikaa menee saman verran vaihtaa sitten renkaat itse tai vaihdattaa ne liikkeessä. Vaatteet sotkeentuu joka tapauksessa kun joutuu likaisia renkaita nostelemaan varastosta autoon ja taas takaisin.

Erään sählingin seurauksena paikallinen autoliike halusi vaihtaa mulle renkaat viime viikolla. Saivat tuhrattua siihen kaikkinensa aikaa 70min. Mulla menee yleensä puoli tuntia ja siinä on jo se aika mukana mikä menee varastoon siirtelyssä ja työkalujen etsimisessä.

Olen vaihdattanut jo kauan renkaat rengasliikkeessä (katso luettelosta-varmasti löytyy niitä ihan sieltä pääkaupunkiseudultakin), maksaa juuri tuon pari kymppiä. Mutta siihen hintaan vaihtavat renkaat, katsovat ilmanpaineet ja pesevät alta tulevat renkaat pesurissa. Kotona toki joudun nostamaan renkaat autosta varastoon, mut silloin voin vaihtaa huonon pihatakin päälle eikä tarvitse kauppa/työmatka vaatteita sotkea. Kyllä minä ainakin osaan arvostaa palvelua ja lisäksi saan vielä tarvittaessa arvioin renkaideni kunnosta. Tänä syksynä piti kyllä ostaa ihan uudet ja ne menevät tänään alle.

Yhteistyössä