Talvirenkaat

Heips,

näin syksyn ensimmäisinä pakkasaamuina tulee mieleen, et kenellä on jo talvirenkaat alla? Ja jos on niin missä päin Suomea asut?

Itse tääl Oulun seudulla ja aamulla oli viel 9 aikaan pakkasta, nytkin vain 2 astetta plussalla ja tuli mieleen, et joko pitäis alkaa laittaan talvirenkaat alle.
 
Ei olla vielä laittamassa, vaikka aamulla oli -8c ja joka aamu viiden jälkeen ollaan liikenteessä.
Onneksi on ollu nyt kuivat tiet niin ei oo jäätä vielä.
Vanhat talvikumit pannaan jossain vaiheessa alle ja uudet sit kun alkaa tosissaan tarvita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Ei olla vielä laittamassa, vaikka aamulla oli -8c ja joka aamu viiden jälkeen ollaan liikenteessä.
Onneksi on ollu nyt kuivat tiet niin ei oo jäätä vielä.
Vanhat talvikumit pannaan jossain vaiheessa alle ja uudet sit kun alkaa tosissaan tarvita.
Sun talvirengaspolitiikka on samanlaista kuin mulla:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Ei olla vielä laittamassa, vaikka aamulla oli -8c ja joka aamu viiden jälkeen ollaan liikenteessä.
Onneksi on ollu nyt kuivat tiet niin ei oo jäätä vielä.
Vanhat talvikumit pannaan jossain vaiheessa alle ja uudet sit kun alkaa tosissaan tarvita.
Sun talvirengaspolitiikka on samanlaista kuin mulla:)
Ei kulu heti uudet paskaksi kun ei vielä niin paljon jäätä ole, mut tuo ne vanhat talvikumit enemmän turvaa aamujäille ku kesäkumit :D
 
huhhu
Alkuperäinen kirjoittaja Grr.:
Kai niitä tosiaan käyttää saa, jos lunta sataa! Me kaikki kun ei asuta siellä kehäkolmosen sisäpuolella..! Meillä varmaan viikonloppuna vaihdetaan alle..
ja kaikki eteläsuomessa asuvat ei varmaankaan asu kehä3 sisäpuolella....
 
vieras
Savossa asustetaan ja just ukolle puhuin, et oiskohan syytä harkita jo talvirenkaita alle. Lauantaina tiedän että menee myöhään kotiin tulo ja ei hirveitä haluja oo liukastella jäätikällä sitten. Ja viikon päästä ollaan lähös pitempään reissuun, ni sillo viimestään talvikiekot alla, ettei tule ilmiötä talvi yllätti kuljettajan...
 
Mulla ei oo ku yhdet talvikumit, kun auton ostin vasta ja ne kumit aika hyvässä kunnossa. Mut taidan ne vaihtaa alle varmaanni viimestään ens viikolla. Kyl oma turvallisuus on kuitenki tärkeempää. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
Mulla ei oo ku yhdet talvikumit, kun auton ostin vasta ja ne kumit aika hyvässä kunnossa. Mut taidan ne vaihtaa alle varmaanni viimestään ens viikolla. Kyl oma turvallisuus on kuitenki tärkeempää. :)
Joo niin on. Viime talvena yritin säästää väärässä asiassa ja ajoin huonoilla kumeilla loppuviikot. Tuloksena oli sit se, et auto katolleen ja hirvee remppa :headwall: :headwall: Tyhmästä päästä kärsi auto ja rahapussi, mut ei onneksi mikään muu,
Enää en yritä säästää tommosissa asioissa!
 
meil olis tuossa viime vuotiset nastarenkaat. Nisiä vaan o tovi vähän nastoja alla, joten saakohan niitä käyttää niin kko talvea, että otta KAIKKI nastat pois. Ajatella vaan yhden taven käytetyt , muuten hyvässä kunnossa mutta nastat lähteneet. vai laitetaanko missään rebnngasliikkeesä enää nastoja vanhoihin renkaisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
meil olis tuossa viime vuotiset nastarenkaat. Nisiä vaan o tovi vähän nastoja alla, joten saakohan niitä käyttää niin kko talvea, että otta KAIKKI nastat pois. Ajatella vaan yhden taven käytetyt , muuten hyvässä kunnossa mutta nastat lähteneet. vai laitetaanko missään rebnngasliikkeesä enää nastoja vanhoihin renkaisiin.
Kai ne nastat lähtevät jos nastarenkailla ajetaan kesäkeleillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
meil olis tuossa viime vuotiset nastarenkaat. Nisiä vaan o tovi vähän nastoja alla, joten saakohan niitä käyttää niin kko talvea, että otta KAIKKI nastat pois. Ajatella vaan yhden taven käytetyt , muuten hyvässä kunnossa mutta nastat lähteneet. vai laitetaanko missään rebnngasliikkeesä enää nastoja vanhoihin renkaisiin.
Kai ne nastat lähtevät jos nastarenkailla ajetaan kesäkeleillä.
ei niillä ole ajettu kesällä, vaan viime talven ajalla loka-toukokuu.
Talvi on ollut täälä Rovaniemellä aika outo, välillä oli kuiva satoi vettäkin jne. mua kesärenkaita ei voinut käyttää
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
meil olis tuossa viime vuotiset nastarenkaat. Nisiä vaan o tovi vähän nastoja alla, joten saakohan niitä käyttää niin kko talvea, että otta KAIKKI nastat pois. Ajatella vaan yhden taven käytetyt , muuten hyvässä kunnossa mutta nastat lähteneet. vai laitetaanko missään rebnngasliikkeesä enää nastoja vanhoihin renkaisiin.
Kai ne nastat lähtevät jos nastarenkailla ajetaan kesäkeleillä.
ei niillä ole ajettu kesällä, vaan viime talven ajalla loka-toukokuu.
Talvi on ollut täälä Rovaniemellä aika outo, välillä oli kuiva satoi vettäkin jne. mua kesärenkaita ei voinut käyttää
Jos ei ole lunta tai jäätä niin silloin se on nastarenkaille kesäkeli, joka vie nastat mennessään.
 

Yhteistyössä