Talvihäiden kengät??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kenkäpaniikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kenkäpaniikki

Vieras
Elikkä onko etikettiä mikä kertoo millaiset kengät on oltava talvihäissä? saanko olla koko ajan saappaat jalassa vai pitääkö sisällä juhlapaikassa (entä kirkossa) vaihtaa jotku pikkuruiset juhlakengät?

Olen tosi viluinen ja siksi mielelläni olisin pitkävartisissa saappaissa niin ei palelisi niin paljon ja voisi laittaa myös paksut sukkahousut (ohuiden juhlasukkisten sijaan) ilman että ne näkyis.

Muuten en niin hermoilisi, mutta olen kaaso ja kirkossa ainakin myös minun pukeutumiseeni kiinnitetään huomiota. Itse hääjuhlassa en ole esillä sillä juhlassa on seremoniamestari.

luin asiaasta muualla ja monet olivat sitä mieltä että pitää vaihtaa kengät sisällä. Ilmeisesti pitää sitten myös kirkkoon vaihtaa ne kengät. Tulossa kalliit häät mulle jolla ei oo rahaa paljon....mulla ei ole mitää entuudestaan. :(

En mäkään vaihtaisi kirkkoon, mutta koska olen kaaso niin mietin että mun varmaan tarvii vaihtaa.

Mun jaloille ei tuu kuuma saappaissa sisällä talvella koska olen todella viluinen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kenkäpaniikki:
Elikkä onko etikettiä mikä kertoo millaiset kengät on oltava talvihäissä? saanko olla koko ajan saappaat jalassa vai pitääkö sisällä juhlapaikassa (entä kirkossa) vaihtaa jotku pikkuruiset juhlakengät?

Olen tosi viluinen ja siksi mielelläni olisin pitkävartisissa saappaissa niin ei palelisi niin paljon ja voisi laittaa myös paksut sukkahousut (ohuiden juhlasukkisten sijaan) ilman että ne näkyis.

Muuten en niin hermoilisi, mutta olen kaaso ja kirkossa ainakin myös minun pukeutumiseeni kiinnitetään huomiota. Itse hääjuhlassa en ole esillä sillä juhlassa on seremoniamestari.

Maalaisjärkeä saa ja pitää minusta tässä asiassa käyttää. Kenenkään ei etiketin takia tarvitse jäädyttää itseään hengiltä!

Laita reilusti saapikkaat, jotka sakastissa vaihdat toimituksen ajaksi pikkukenkiin.

luin asiaasta muualla ja monet olivat sitä mieltä että pitää vaihtaa kengät sisällä. Ilmeisesti pitää sitten myös kirkkoon vaihtaa ne kengät. Tulossa kalliit häät mulle jolla ei oo rahaa paljon....mulla ei ole mitää entuudestaan. :(

Sinulla siis ei ole saapikkaita, eikä pikkukenkiä?

Olin viime talvena talvihäissä ja sekä itselläni, että morsiammella ja kaasoilla oli ulkona eri kengät kuin sisällä, mutta myöskin ne paksut sukkahousut. Morsiammella ja toisella kaasolla oli pitkät helmat, joten se ei näkynyt, mutta minulla ja toisella kaasolla lyhyet. Jos kuitenkin vihkiminen on kirkossa, niin eihän siinä edes tule juuri ulkonaoloa, joten minusta voit laittaa joko pelkästään pikkukengät tai laittaa ulkoilujen ajaksi ihan tavalliset talvikengät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sinulla siis ei ole saapikkaita, eikä pikkukenkiä?[/qu

Taitaa mulla olla saapikkaat (jos tarkoitat lyhytvartisempia kuin saappaat)

juhlakenkiä mulla ei ole sisätiloihin semmoisia mitä voisi talvella käyttää. vain kesäkäyttöön semmoisia missä jalan päällä menee nyörejä.... ovat hullun näköiset minusta talvella.

No jos kuitenkin joudut ostoksille, niin voisitko ajatella ostavasi sellaiset saapikkaat, jotka sopivat juhlapukuusi niin hyvin, ettei niitä tarvitse edes sisätiloissa vaihtaa? Et siis osta mitään karvareunaisia jotka suorastaan huutavat olevansa talvikengät, vaan etsit jotkut nätit, jotka eivät ole niin paksut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olin viime vuonna talvihäissä ja siellä sekä morsiammella että kaasolla oli saapikkaat jalassa. Todella kauniit saapikkaat olikin.

Mielestäni kaason kenkävalinnan tulisi hieman seurata morsiammen kenkä valintaa. ELi mikäli morsiammella pikkukengät, niin sitten kaasollakin ja päinvastoin.

Kuumimmat

Yhteistyössä