Talvihäät :)

Nyt me vihdoin päätettiin meijä hääpäivä! :) Ekaks ajateltiin, että mentäisiin perinteisesti kesällä naimisiin, mutta tänään keksittiinkin, että mennäänpäs vuoden päästä joulukuussa! :xmas:
Olisiko kellään hyviä ideoita talvella vietettäviin häihin? Koristeluun, tarjoiluun ymsyms jotain kivaa talvista ja jouluista. Ei siis mitään tonttuja tai sellasia, mutta esim väreinä kulta, helmi.. Vinkkejä kaivataan :) itellä ei kauheesti tuota mielikuvitusta ainakaan tässä vaiheessa kovin oo (tyttö 5kk ja mulla ei oo väsymyksen takia aivotoimintaa ) hirveesti tekee mieli jo alkaa suunnitteleen kun päiväkin jo päätettiin :))
:D
 
Rouva
Tuikkukippoihin voi laittaa pohjalle karkeakiteistä merisuolaa (vähän niinkuin jäätä ja halpaa). Jossain häälehdessä oli ihan kiva koristeluidea. Kuusi oli koristeltu muistaakseni valkoisin koristein (valkoisia paperisia lumitähtiä tms.) Sitten oli tehty tarjolle sydämenmuotoisia piparkakkuja.
 
Kannattaa sitten todella hyvissä ajoin kertoa päivämäärästä vieraille, kun useimmilla joulukuun viikonloput on kiireistä aikaa. Mullakin, antisosiaalisten kuningattarella, on joulukuun viikonloput buukattu täyteen jo aikoja sitten.

Minä panostaisin enemmän siihen talvisuuteen kuin jouluisuuteen. Vietetäänkö häät niin pohjoisessa, että on oletettavasti lunta? Sehän jo kaunistaa ympäristöä. Yhden tutun talvihäissä morsiuskimppu oli korvattu kauniilla, isolla lyhdyllä, jota morsian kantoi.
 
MAP
Valkoinen, tumma liila ja hopea. Paljon kynttilöitä, helmiä, huurteisia oksia... Tunnelmaa! Viettäkää häät Lapissa, tunnelmaa on PALJON :heart:

Jos olisin viettänyt häitä, olisin tehnyt juuri noin, talvella. =)
 
me mentiin
11.2 naimisiin
koristelussa oli paljo paljon kynttilöitä ja värinä kulta,valokonen ja ripaus lilaa
minulla oli puvun päällä valkoinen tekoturkki ja tiarassa paljon timantteja ja puku aika pelkistetty mutta upea korsetti yläosalla. olin "jääprinsessa" kakku oli valkoisella sokerikuorutuksella kuorutettu yms.. se oli ihana ja tunnelmallinen päivä
 
No pohjois-pohjanmaalla asustellaan, luulisin että olisi lunta silloin. TOIVOTTAVASTI!! sillä lumi on juuri itsessäänkin niin kaunista, kirkko näyttäisi lumen keskellä varmasti myös kauniilta :). Ehkä haluan teemaan enemmänkin talvea, mutta joulua siinä mielessä, että olisi sellainen lämmin tunnelma :) piparitkin kuulostaa aika kivalta idealta, lapset varmasti tykkäis :)
 
mä vaan
vaihtakaa tammikuuksi, joulukuussa on tosi vaikee saada paikkaa + porukoilla on niin paljon pikkujouluja et osa jää tulematta tai sitten ne on jo niin paljon juhlinu ettei enää jaksa + joulustessi. Me mentiin noista syistä tammikuussa (vaikka ensin oli marras-joulukuu suunitelmissa)

Meillä oli havuja ja gerperoja + kynttiöitä pöytäkoristeena, sit mä ostin ison kasan kynttilämansetteja alesta joista askartelin koristeita
 
jo naimisissa
Oi, mä haluan uudelleen naimisiin ja nimenomaan talvihäät Lapissa. Olis kyllä ihanat! Mutta ideoita: ulos koristeeksi jäälyhtyjä, havuja. Sisälle kynttilöitä, valkoista, hopeaa. Kerää ensi kesänä käpyjä ja suihkuta ne sit juhliin sellaisella lumispraylla. Hääkimppu esim. valkoisista tulppaaneista.

Tässä sulle jotain kuvia: http://www.beyondthebride.com.au/files/WinterWeddingBoard.jpg
 
äiti
Siirtäisin niitä kyl tammi-helmikuulle. Ihmisillä vkl:t täys pikku jouluja ja joulutohinaa. Jos menisin talvella niin haluaisin oikeasti et olis lunta, nyt ku on tupannut olemaan hiukka vähä lumisia jouluja.
 
höh
No, ei mitään siirtelemään. Jos ap haluaa häät joulukuussa, niin siitä vaan! Kannattaa tosin miettiä päivä tarkasti. Just ennen jouluaattoa ihmisillä kiirettä, mutta esim. joulukuun alku sopii vallan mainiosti. Itsenäisyyspäivähän olisi hieno hääpäiväkin.
 
No niinpä en minä niitä halua alkaa siirteleen tammikuulle :) tulee ne jotka tulee ja jos on pikkujoulut nii sitte menee sinne. Paras päivä olis siinä joulukuun toisella viikolla, ehtiihän siinä ihmiset vielä joulukiireensä hoitaa :) ihanaaaa en malta nyt oottaa!! :D
tosi hyviä ideoita saa nuista kuvista kans! nyt pukkaa vaan ehkä liikaakiin ideoita, pitäs niistä sitte alkaa jotain karsimaan :p
 
siis mun mielessä pukkaa :D ku kattoo esim kaikkia nuita kuvia nii tulee vaan että "tuo on ihana ja tuo ja tuo! oi tuoki ois ja tuo" :D vinkkejä saa vielä laittaa jos jollakin niitä tulee mieleen :) nii ja jos tulee mieleen joistaki/omista talvihäistä, että mikä ois voinu olla paremmin tai ois pitäny ottaa paremmin huomioon.
 
Kannattaa hankkia jo nyt sopivia kankaita koristeluun. Esim. Anttilassa on ollut myynnissä (nyt en löytänyt kuin kultaista versiota) sellaista kangasta joka kivasti kimaltelee, ei ole jouluinen vaan talvinen. Sitä ei voi pestä, on halpaa ja helppo käyttää koristeluun!
 
Tätä tarkoitin. Itse ostin viime vuonna valkoisena ja sitä olikin valkoisena/hopeakoristeluin myynnissä vielä vähän aikaa sitten. Liikkeistä voisi löytää vielä.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=422813&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=28151&compartmentId=29158&categoryId=29182#
 
Pampulakorva
Meillä häät 20.2.2010 ja väreinä tulee olemaan: kuinkas ollakaan, hopea, lila, valkoinen :) Kyllä se vaan niin on jotta tarjontaa ideoiden suhteen on ihan liiankin kanssa! Ja kun niitä ihastelee liikaa niin häviää se viimeinenkin OMA ideointi ja maku :( hui... Kannattaa pitää mielessä se mitä itse haluaa ja sopii omaan tyyliin ja budjetti kokoajan takaraivossa, karkaa muuten käsistä hyvinkin nopiasti...
 
.
En olis kyllä yhtään inoissani, jos joku järjestäisi joulukuussa häät. Rikkonainen kuukausi muutenkin ja paljon vierailuja ym. rahanmenoa. Mutta toki jokainen tyylillään.
 
-DLD-
Jossain näin sprayattuja risuja. Olivat ihanan yksinkertaisen näköisiä.

Haaveilen itsekin talvihäistä, teema väreinä: hopea, pinkki ja ripaus mustaa (viimeistä lähinnä kutsuissa, menuissa jne). Paaaaljon kynttilöitä. Kenties peilejä joiden päällä sitä merisuolaa.

Vielä mietinnässä moni asia.

Löysin ihanan ruusujen teko ohjeen, ruusut tehdään kahvin suodatinpussista. Naikkareiden askartelu sivulta löytyy linkki.
 
Inkanen
Juhlapaikallehan voisi teettää myös lumiveistoksen, valaisee sen sitten värillisillä tai kirkkailla väreillä tai roihuilla. Olisi varmasti aika upean näköinen :) Suomessa niitä ei vielä oo kovin paljon ollut. Yksissä häissä vihkiminen tapahtui ulkona, lumialttarilla, lumesta tehtyjä joutsenia ja tuikkuja siellä täällä, kyllä oli kauniit!
 

Yhteistyössä