talvihaalarin koko

• Viestiketjun aloittaja pojanviikarin äippä
  • Ensimmäinen viesti
pojanviikarin äippä
Eli syyskuussa syntynyt lapsi käytti vuosi sitten 80cm talvihaalaria, välikausihaalari oli 86cm, jota käytimme kevät04 ja syksy04.Täksi talveksi on 92cm haalari sopiva.Ensi talveksi ostimme sen 98cm.Ainakin tähän mennessä ikä ja koko ovat menneet puvuissa käsi kädessä.Ja kaikki puvut olleet Travallen Remuja.Onko siis odotettavissa kauhea kasvupyrähdys, että vaatisi koon 104cm? ;)

No meidän poika, joka täytti helmikuussa-04 3v. käytti viime talven Travallen Remua 98cm, ja nyt täksi talveksi ostin 110cm, joka on passeli. Eli kyllä mun mielestä kannattaa ostaa se 12cm suurempi koko kuin viimeksi.

poppaloora
Meillä poju täytti joulukuus 2v. Lassie puku, jonka nyt syksyllä ostin on 104 cm ja varsin passeli. Uskon et menee vielä seuraavilla kipakoilla syysilmoilla ja parhaas tapaukses viel alkutalvea...

Kahden äiti
Meillä kaksivuotiaalla nyt 92 cm Lassie ja neljävuotiaalla on
104 cm haalari. Ostin ensi talveksi jo 110 cm, kun varmaan tuo 104 menee jos sitten pikkuveikalle, joka kasvaa kohisten.

kotiäitykkä
järkytän nyt täälläkin eli meidän 2,5v pojalla 116cm puku ja 6kk 86cm...tai en tajua miks järkyttäsin mutta tuolla lastentarvike osastolla sain ihmettelyjä pukujen koosta...mulla on isot pojat siis pituudeltaan muuten kyllä langan laihoja...ja ei varaa sijotella reimaan 2x vuodessa =)
mutta puvut eivät myös ole LIIAN isoja että liikkuminen hankalaa :heart:

Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 18:53 kotiäitykkä kirjoitti:
järkytän nyt täälläkin eli meidän 2,5v pojalla 116cm puku ja 6kk 86cm...tai en tajua miks järkyttäsin mutta tuolla lastentarvike osastolla sain ihmettelyjä pukujen koosta...mulla on isot pojat siis pituudeltaan muuten kyllä langan laihoja...ja ei varaa sijotella reimaan 2x vuodessa =)
mutta puvut eivät myös ole LIIAN isoja että liikkuminen hankalaa :heart:
heh, miepä järkytän sit toiseen suuntaan...meidän pojalla 2 vee 5kk on lassiehaalari kokoa 80 cm... :whistle: (suurin osa vaatteista kyllä 86 cm) Poika on pitkä n. 86 cm ja painoa löytyy huimat kymmenen kiloa... :) meillä kyllä pienikokoisuus kulkee geeneissä, poitsun iskä on pienikokoinen ollut koko lapsuutensa kunnes sitten vähän päälle kakskymppisenä kasvoi...

Mamis74
Minä ostin pojalle, joka nyt 3v, ensi talveksi Reiman haalarin kokoa 104. Vielä on aika iso, eiköhän ens talvena ole hyvä. Toinen poika ens talvena 1.5v, ostin Lassien haalarin koko 92.

Peikkomuori

[/quote]
heh, miepä järkytän sit toiseen suuntaan...meidän pojalla 2 vee 5kk on lassiehaalari kokoa 80 cm... :whistle: (suurin osa vaatteista kyllä 86 cm) Poika on pitkä n. 86 cm ja painoa löytyy huimat kymmenen kiloa... :) meillä kyllä pienikokoisuus kulkee geeneissä, poitsun iskä on pienikokoinen ollut koko lapsuutensa kunnes sitten vähän päälle kakskymppisenä kasvoi...
[/quote]

Meillä tytöllä 2,5v toppapuku(reilun kokoinen) 86 cm 80centtinen mahtuu, mutta tykkään että puku on hieman iso, pituutta 82 cm, painoa 12kg eli hoikkakin on.. Meillä myös kasvetaan suvussa vasta murrosiässä..

Yhteistyössä