Talvihaalarien mitoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhden lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhden lapsen äiti

Vieras
Mulla reilun vuoden vanha ja n. 85cm pitkä lapsi. Onko eri merkeillä mitoituseroja? Meidän lapsella pitkä selkä, tosin jalatkin kyllä aika pitkät ja hoikka on. Ostaako 86cm vai 92cm haalari? Sisävaatteet 86cm, jotkut housut 80cm menee just ja just. Kuinka paljon lapsi kerkeää kasvaa talven aikana?

Talvihaalareissa on kuulemani mukaan paljonkin mitoituseroja.
Itse ostin 10kk ikäiselle lähes 80 cm pitkälle pojalle 86cm haalarin, merkki Lenne. En tiedä mennäänkö sillä koko talvea kun nyt jo osa sisävaatteista kokoa 86. Toivon kuitenkin että tämä hurja pituuskasvu alkaisi hiljenemään...

Mein, viikon päästä 2v, on n. 86cm ja mulla on sille 92cm haalari. (reimatec ja KappAhl) Sisävaatteet 86/92, jotkut 98 esim Lindexin plyysihousut. Pussittaa kivasti, kun niissä on se resori ja menee pitkään, ellei äiti kyllästy ensin...

Liian isossa haalarissa on pienen paha liikkua ja talvihaalareissa mitoitus vasta aika hyvin kokoa eli jos on 90 cm pitkä, niin osta 90 cm eikä 100 cm jne. Myös lapsen pulleus vaikuttaa siihen tartteeko enemmän pituutta, meillä hoikat lapset ja menee pienempikin haalari kuin pulskalle. Luulen ap että teillä riittää 86 cm kun on hoikka ja ainakin Jonathan on reilu eli jos ostat 86 cm Jonathanin niin pärjää sillä varmaan kevääseen, luulisin. Lassiet ovat yleensä vähän pienempiä kuin muut, mutta niissäkin on eroja, meillä meni viime vuonna 80 cm Lassien suprafill-haalari melkein 90 cm pojalle.

Kyllä meilläkin menisi pienempi, jopa 80cm reimatecista. Mutta mä tykkään että saa olla liikkumatilaa. Ja ikinä ei ole leikkejä haitanneet. Ja lapset on hoikkia. Tyttö 2v n.10-11kg

muoks* nyrkkisääntönä on, että aikuisen pitää saada nyrkkiinsä haarovälistä kangasta se nyrkillinen hyvin, niin lapsella on liikkumatilaa niska-haarassa tarpeeksi. Ettei krinnaa touhuillessa. Jos ymmärsit mitä tarkoitin? :D

Yhteistyössä