Talvihaalarien käyttäjistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten vanhat käyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten vanhat käyttää

Vieras
Minkäikäiset nykyään käyttää haalareita? Reiman sivuilla näytti olevan 140 senttiin saakka kokoja. Itse kun olin ala-asteella, niin monilla oli vielä 5-6-luokallakin haalareita. Onko nykyään haalari leimattu ihan "lapselliseksi"? Itse muistan, että koulukavereiden kesken ei mitenkään huomioitu, onko toisella haalari vai kaksiosainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
En vois kuvitella että neljäluokkalainen enää laittais haalaria päälle edes laskettelurinteeseen.

Mikäköhän se "juttu" tossa haalarissa on? Tarkoitan, että silloin omassa lapsuudessa 4-luokkalainen piti ihan hyvin haalaria vaikka koulussa. Mikä sen on nyt tehnyt lapselliseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ekaluokkalaisella oli viime talvena 140cm haalari. Tykkäsi kovasti ehti kuulemma hyvin ulos eikä palellut eikä selkään mennyt lunta kuten kavereilla.

Onks 140-senttisissäkin vielä ne saapasrenksut lahkeissa?

Mietin just että ostanko haalaria meidän 3-vuotiaalle (täyttää marraskuussa 4)..mutta päädyin ostamaan. Onhan se päiväkodissa helpompi kuitenkin. Tyttö on vaan tosi pitkä ikäisekseen niin siksi mietin.

Esikoisella oli eskarissa oli vielä haalari, kouluun ei sellaista enää hankita.

Ihan 1-vuotiaasta asti noilla on ollut kaksiosaisiakin asuja kyllä. Nopsaan nekin pukee, eikä niissäkään palele.

Meidän ekaluokkalainen halusi viime talveksi koulun pihaan jo kaksiosaisen. Kirppikseltä sitten onneksi saatiin halvalla kokopuku oman pihan lumileikkeihin + pulkkamäkeen.

Meillä on eskarissa ollut vielä haalari, sen jälkeen kaksiosaiset puvut.
Viime talvena tosin ekaluokkalainen halusi pitää haalaria ja monella luokkakaverillaankin oli, mutta ensi talveksi hänelleki pelkät 2-osaiset.

Meillä lähti tyttö nyt kolmannelle, viime talvena piti vielä omassa pihassa haalaria, olisi käyttänyt koulussakin, mutta jotkut tytöt kuulemma kiusaa siitä (ja näillä tytöillä ei ollut ollut edes toppahousuja, farkuilla kulkivat läpi talven :O).. Koulussa oli sitten kaksiosainen asu. Toinen lähti nyt eskariin, ja katotaan nyt, vieläkö käy haalari.. Nuo on jotenkin niin tyhmiä juttuja, että jos muksu ite tykkäis käyttää jotain vaatteita, niin niistä aletaan haukkumaan..:/

Meneeköhän se lasten logiikka niin yksinkertaisesti, että koska vauvoilla on haalarit ja aikuisilla ei ole haalareita -> haluan olla aikuinen enkä vauva enkä halua siis haalareita...

Mun mielestä voisi ihan hyvin olla edelleen ala-asteen loppuun asti käytössä noita haalareita ilman mitään vauvaleimaa.

Yhteistyössä