Talvihaalari-kääk-apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nasu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nasu"

Vieras
Taas tämä ensimmäisen lapsen äitien kesto-ongelma. Eli millaisia talvihaalareita suosittelette?? Kyseessä 1-vuotias muksu, joka ensi talvena varmaan osittain kävelee, mutta varmasti myös konttaa ja istuskelee aika paljon. Joko talvihaalarit yms. talvipipot ja - hanskat on kaupoissa vai onko ne vasta tulossa? Kaveri sanoi, että olen jo auttamattomasti myöhässä tän asian suhteen!

Inhoan tätä jatkuvaa kuluttamisen pakkoa kun pitää koko ajan maksaa itsensä kipeäksi ja ollaa ravaamassa kaupoissa vertailemassa muksun vaatteita. En ole mikään shoppailuihminen ja olen sitä paitsi köyhä ja pihi :D Hjälp! (Toisaalta, köyhällä ei ole varaa halpaan, joten antakaa vinkkejä laadukkaista, kestävistä talvihaalareista pliis...)

Ostaisin ihan ehdottomasti vedenpitävän haalarin. EI sitten haittaa vaikka konttailisi missä loskassa. Hyvä ja halpa on Jonathan (tähti-versio, ei kaikki JOnathanit olet vedenpitäviä).

Edullisen haalarin ostajalle: lassietech, löytyy prismoista/ cittareista ainakin. Vesiloskalle vetäisee kurahousut päälle, muuten pitää pientä kosteutta kyllä.

Tuskin nyt myöhässä olet....en mäkään ole vielä 6veelle ostanut talvivaatteita.

Katsele vaikka huutoneti tarjontaa talvihaalareissa. Meillä on kummallakin lapsella 1v:nä ollut sama Jonathanin (käytettynä ostettu) toppahaalari.
Ja mä olen muutenkin tykännyt Jonathanista.

Muoks vielä, meillä kyllä on ollut vaikka minkä merkkistä haalaria lapsilla ja kaikki on olleet ihan päteviä (on ollut Jonathania, Reimaa, Travallea, Lenneä, ensi talveksi toiselle tulee käyttöön Motions merkkinen haalari, uusi tuttavuus mulle mutta vaikutti ihan asiansa ajavalta)

Viimeksi muokattu:
Vedenpitävä kannattaa ostaa. Mä ostin meidän pojalle Remun haalarin, joka maksoi muistaakseni 80 euroa. Saa nähdä millainen on, hinta-laatusuhdetta on kehuttu ja merkki on suomalainen, niin päädyttiin siihen.

Meillä oli viime talvena 74cm tähti-Jonathan, muksu oli tuolloin vuoden.

Haalari oli hyvä ja lämmin, on edelleen kuin uusi enkä maksanut siitä kuin parikymppiä, ostin huutonetistä käyttämättömänä.

Myöhässä et varmana ole, ehkä olisit keväällä saanut alesta haalarin mutta on niitä vieläkin ihan hyviä ja edullisia, katsele kirppiksiltä ja huutonetistä. Tuon ikäiselle ei onneksi vielä kovin teknistä vaatetta tarvitse ollakkaan, riittää kun on kuiva ja lämmin :)

Kiitti vinkeistä! Jonathanista onkin kuulunut nyt jo muutamalta taholta hyvää palautetta, voisin sitä harkita...Mitä kaupat/kauppaketjut myy Jonathanin haalareita?

Kintaina meidän lapsilla on ollu Hans Companyn vedenpitävät. Esikoinen ei tainnu viimetalvena muita käyttääkään, vaikka vaihtoehtoja olis ollu. Niitä saa ihan prismoista.

Meillä on ollut Remun haalareita ja ovat kyllä loistavia, melko keskihintaisia ja hyvin pitävät veden ja kestävät kulutustakin. Ja varsinkin jos on mahdollista päästä tehtaanmyymälään Tampereella, niin saa hyvinkin edukkaasti. Ja kyllä marketeista esim. Prisma myy myös.

Täältä lähtis lassien suprafill kokoa 86 ja lassien tavallinen talvihaalari kokoa 92 (rinnakkain laitettuina ovat samankokoisia) kympillä.....siin ois kurakelille ja pakkasille omansa!

Tähti Jonathania suosittelen ehdottomasti. Molemmilla (vilkkailla) pojilla oli viime talvin Tähdet ja minkään näköistä kulumaa ei niissä ollut. Ainoastaan rinnan kohdalla ollut tähtiheijastin kului, kun pojat rymysivät ulkona. Tämän vuoden mallisto ei silmiä hivellyt, joten ajattelin kokeilla Name It:in haalaria. Vedenpitävä taisi olla, muita ominaisuuksia en muista. Maksaa 80€.

Sama täällä, eli köyhällä ei ole varaa halpaan... Tämän viime talvena taas karvaasti opin, kun ostin äitiyspakkauksen haalarin lisäksi H&M:lta söpön vähän pienemmän haalarin, ettei siro vauva ihan hukkuisi sinne pukuunsa. Höh, ihan peestä oli, kova ja tönkkö ja esim. autoistuimessa tuntui että on tosi epämukava lapselle kun oli tosiaan niin kovaa materiaalia. Vetoketjujen keskelle jäävä osa painoi ikävästi naamaan.

Nyt ostin Ticket to heavenin viime kauden mallia olevan talvihaalarin Stockmannilta 120 eurolla. Uudet (uuden malliston) Ticketit ovat 160 e, joten ihan hyvä diili mielestäni. Ovat pehmeät ja taipuisat ja laadusta olen kuullut pelkkää hyvää (veden ja tuulenpitävät).

Alkuperäinen kirjoittaja Myöskin pihi..;24564465:
Tähti Jonathania suosittelen ehdottomasti. Molemmilla (vilkkailla) pojilla oli viime talvin Tähdet ja minkään näköistä kulumaa ei niissä ollut. Ainoastaan rinnan kohdalla ollut tähtiheijastin kului, kun pojat rymysivät ulkona. Tämän vuoden mallisto ei silmiä hivellyt, joten ajattelin kokeilla Name It:in haalaria. Vedenpitävä taisi olla, muita ominaisuuksia en muista. Maksaa 80€.

Mistä tuota Name It-merkkiä löytyy? Stockalta?

Vauvahaalarit on joka merkin mallistossa halvempia kuin vyötärömalliset, siinä jo säästät. Jonathania myy JesperJunior. Remu on hyvä, mutta siinä on tosi lyhyet lahkeet ja hihat, mikä kannattaa ottaa huomioon jos on pitkäraajainen lapsi (meille ei siksi enää tule, kun käyttöikä liian lyhyt kokoluokkaan nähden).

Huutiksesta saa kyllä edullisestikin varsinkin noita pienempiä kokoja, ja ne ovat yleensä huippukunnossa, kun ovat vähäisemmässä käytössä kuin isommilla.

[QUOTE="tiina";24564485]Mistä tuota Name It-merkkiä löytyy? Stockalta?[/QUOTE]

Stockalta myöskin.
Name It:illä on myös oma liike, ainakin Kampissa, sieltä tänään nuo haalarit bongasin :)

Yhteistyössä