Talvi odotus!

Hei!

Mistä saisi mamma takkeja tai sellaisia mitkä on talvella sellasia mukavia eikä jätti kokoisia telttoja eli yli isoja takkeja? :D
nyt viikkoja 17+3 joten maha alkaa kasvaa jo huimasti ja omaan takkiin ei meinaa mahtua.. :I

ja miten muuten olette pukeutuneet talvella ? käytittekö mahan lämmitintä ? missä vaiheessa otitte käyttöön ym..

Ensimmäinen odotus ja talvi .. :)
 
Itellä kanssa eka odotus ja päädyin pitkän pähkäilyn ja etsimisen jälkeen panostamaan Polarn o pyret merkkiseen syys- ja talvitakin yhdistelmään. En normaalisti, enkä koskaan ennen ole panostanut takkiin niin paljoa ja aluksi koitinkin löytää käytettynä ko takkia, mutta kun niissä käytettynäkin hinnat kipusi korkeiksi, niin hain sen liikkeestä uutena. Takki on siis maiharitakki mallinen musta ja täysin sateen pitävää materiaalia. Kuitenkin takki hengittää hyvin, eikä siinä ole tarvinnut hikoilla sen takia. Takissa on irrotettava paksu teddy/toppavuori, jota siis voi irroittaa tai laittaa takas kylmyyden mukaan. Takkissa on rintojen alapuolella (sisäpuolella takissa) säätökumppari, jonka ansiosta takin saa istuvaksi kasvavan mahan päälle. Tämän ansiosta takkia voi käyttää myös raskauden jälkeen perus ulkoilutakkina. Hommasin takin syys-lokakuun tietämillä ja oon ollu siihen enemmän kuin tyytyväinen - muita takkeja en ole tarvinnut. :) Nyt kun tuli nämä ekat pakkasetkin (-6), niin ei oo vilu yllättänyt ulkoilessa siltikään. Mulla on raskausviikkoja nyt 30+4 ja vielä menee hyvin kiinni takki. :) Loppuaikoja ajatellen oon miettiny, et vetoketjun saa tarvittaessa alhaalta avattua ylöspäin ja masun voi suojata fleecellä/villapaidalla tms. Mut uskoisin et aika pitkälle vielä menee ihan nätisti kiinnikin. Jos ei välitä tästä mainitsemastani merkistä, niin kannattaa katsella vastaavan mallisia takkeja muilta valmistajilta. Malli ja monipuolinen käyttö eri säissä ovat aivan loistavia olleet meinaan!
 
Itse kun odotin esikoistani talvella ja olin viimesellä kolmanneksella jo, niin en tahtonut löytää mistään äitiysvaatteita.. Saati sitten takkeja.. Ostin sitten itselleni sellasen mustan pitkän toppatakin tyylisen (ohuempaa kangasta), jossa oli sellaiset ns. kiristysnarut, lantion kohdalla jne.. Se on vieläkin kätevä takki, kun sen sai raskausaikana löysättyä masun kohdalta ja sitten synnytyksen jälkeen sen sai taas tiukennettua..

Enpä vain tiedä mihin se takki on joutunut.. No, tämä raskaus on vasta niin aluillaan nyt, että kerkeää talvi jo mennä menojaan ennen kuin LA on edes lähellä..
 
3 raskaus menossa ja ostin pari numeroa liian ison takin. Muutenkin on mummo-olo kun ei meinaa päästä oikein eteenpäin eikä taaksepäin ja pelkää kaatuvansa jäisellä tiellä, sitten vielä valtava takki. Mutta on muuten hyvännököinen vaikka onkin vähän iso muualt akuin mahan kohdalta. Vetskari menee kiinni :D
 

Yhteistyössä