Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Voi meidän valoa! En edes osaa lohduttaa, tuntuu niin pahalta vuoksesi. Kovasti voimia sinulle ja miehellesi tuleviin koitoksiin. Elämä on tosi epäreilua. Muista ettet syytä itseäsi, tämä pieni ei vain kasvanut meidän maailmaamme varten.

Jokainen tässä ketjussa oleva tietää, että kaikilla tämä raskaus ei välttämättä pääty hyvin. Alku on ihan kamalaa piinaa ekaan ultraan asti. Sitten sama piina jatkuu np-ultraan saakka. Me ei todellakaan olla ekoja vaunukaupassa. Koko ajan aikaa kuluu ja haaveet kasvavat. Ja mitä myöhemmin huonot uutiset tulevat, sitä korkeammalta tippuu. Mutta kuulkaas siskot, me ollaan vahvaa tekoa. Välillä itketään, mutta ei luovuteta. Meillä on TOIVOA ja meillä on toisemme ja puolisomme. Itse lohduttauduin alussa sillä ajatuksella, että jos raskaus menisi kesken, niin ainakin nyt tiedän että voin tulla raskaaksi uudelleenkin. Lopullisen lapsettomuuden pelossa se tuntui helpottavalle. Mutta mitä enemmän viikkoja kuluu, sitä laihemmalta tuo ajatus enää tuntuu. Toivon kovasti sitä onnellista loppua meille kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: joku_raja
Mitkään sanat eivät riitä valoa, olen niin pahoillani. Toivon sydämeni pohjasta teille voimia tästä selviytymiseen. Elämä on todellakin epäreilua. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Ennemmin tai myöhemmin. Mielummin ennemmin, muista että teillä ON toivoa.
 
Voi Meidän Valoa miten kurja tiedän että sanat eivät riitä mutta pahoittelut ja paljon voimia sulle:hug: tuon tunte on kokenut vuosi sitten ja oli todella iso pudotus mutta muista se että kun kerran olet tullut raskaana niin tulet uudestaan.. koita jaksa<3
Kiitos kaikille ihanasta viestista olin ollut niin kipeenä että en jaksanut tulla lukemaan, eilin kävin lääkärissa ja minulla on turvotus nenän sisä puolella joka aiheutti kovan pään särkyn ja kurkku tulehdus et sen takia oli korkea kuume, tänään on parempi olo.
Joka päivä pelkän vielä että mitä jos ja mitä kun tiistaina on ultra ja ei ole kaikki hyvin? voi voi tämä on pahin piina päivät pelko on kova..noh tiistai on kohta eikohan se siellä meidän pikuinen kaikki kunossa.
En nyt yksittelen nimeä mutta kaikille kella on menyt ultra hyvin niin onnittelut vielä ja toivotaan että kaikki hyvin lopuun matkaan... huh huh Valoan kohdalla tuli kynelet en voinut uskoa..halauksia kaikille sisaruksille<3
Mirdav ja bambino 11+0
 
Kiitos teille kaikille ihanille kanssasisarille tsemppaavista viesteistä ja kauniista sanoista!! Päivä on itketty silmät päästä, onpa se puhdistavaa. Kellekään en toivo samaa kohtaloa, mutta on lohduttavaa lukea muiden kokemuksia saman kokeneena. Nyt oottelen vielä mikä on maanantaina tuomio. Toivon, että vuoto alkas luonnollisesti eikä tarvittas lääkkellistä tyhjennystä tms. Sen päätin et tähän en jää nyt märehtimään. Tästä kokemuksesta selvitään ja pikkuhiljaa katseet tulevaa kohti. Kyllä se meidänkin aika koittaa joskus. Miehen kans sovittiin, että jos vapaat järjestyy niin lähetään keväällä jonnekin lämpimään hermolomalle. :) Kerrankin jotain kivaa odoteltavaa. Mä niin toivon, että te kaikki saatte nyt pitkän odotuksen jälkeen sen pikkunyytin syliinne. Vielä ei ollut meidän aika.
 
Voimia valoa! Tuo samahan on omissakin peloissa ja mitä pidemmälle pääsee, sitä korkeammalta tippuu. Toivottavasti et tarvi lääkkeitä tyhjennykseen vaan pääset aloittamaan toipumisen myös fyysisesti mahdollisimman pian. Ihanalta kuulostaa teidän hermoloma! Tekee varmasti hyvää viettää aikaa ihan kaksin lämmin hiekka varpaiden välissä :)

Tässä olisi vielä tasan viikko hermoilua ennen omaa ultraa ja aika tuntuu niiiin pitkältä. Ei kait se auta kuin mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta.
 
Samaan kerhoon taidetaan liittyä valoan kanssa. Tänään ultra, viikkoja 6+4, ja tyhjältä näytti. Meillä on uusi ultra 27.2., mutta mitä todennäköisimmin siellä ei näy mitään silloinkaan. Tuntuu niin epäreilulta. Onneksi tänään alkaa loma ja saan muuta ajateltavaa seuraavaa ultraa odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
valoa: kouraisee mahasta, kun luki tällaisia uutisia täältä:( Sanat eivät riitä varmasti tuskaanne helpottamaan, mutta voimia teille ja kohti parempia aikoja:hug:

Aretha: :( voimia ja toivoa teille sinne seuraavaan ultraan asti:hug:


Susirouva: ihan samankaltaisia oireita ollut täälläkin, eli epämääräisiä tuntemuksia tuolla alakerrassa, vihlontaa yms....kroppa alkaa pikkuhiljaa muotoutua uuteen uskoon. Tosin hitaasti, mutta varmasti;)

Haaveilija: onnea teillekin ultran tiimoilta ja hyvistä tuloksista=)
 
oivoi.. miten huonoja uutisia täällä on ollut :(
Jaksamista valoa... :hug:
Aretha: Toivottavasti seuraavassa ultrassa se syke löytyisi :hug:

Itse täällä odotan kauhulle ensi viikon ultraa ja pelkään huonoja uutisia. Meillä lapsettomuudesta kärsivillä tämä raskautuminen on ensimmäinen haaste ja sen jälkeen tulee, kuten Haaveilija 82 sanoi, ne uudet pelot ja haasteet.
Itse en uskalla yhden yhtä vauvan vaatetta ostaa. Välillä mieli lipsahtaa äippäloman alkamispäivän laskemiseen tms. mutta sitten kyllä pitää palauttaa itsensä "ruotuun". Olen nostanut kilpparilääkkeen annostusta ohjeen mukaan, ja alkanut syömään mammavitamiineja ja foolihappoa. Jättänyt viljojen syönnin vähemmälle (lamaa kilpparin toimintaa) yms. että alkiolla olisi mun puolelta mahdollisimman hyvät edellytykset jatkaa. Mutta silti se pelko hiipii mieleen.
Oireita on, mutta kuten tässä ketjussa kirjoittavat tietävät, ne eivät välttämättä kerro mitään. Rinnat ovat superkipeät lugeannoksen laskemisesta huolimatta ja farkut ahdistaa. Mies on aivan varma, että sieltä on tulossa hänen suurimpien toiveiden täyttymys, hän kun on aivan superlapsirakas. Hämmentävää, kun mies kyselee, että mites Tyyppi voi :D

Voimia kaikille kanssa odottajille, ja uskoa siihen, että kyllä se jonain päivänä tärppää... jos ei ole nyt tärpännyt jo.
 
Miten teillä on menetelty Luge tai Lutinus -lääkitysten kanssa plussan jälkeen? Itsellä on käytössä Lutinus (3 krt päivässä) ja sain ohjeeksi jatkaa sitä ensi viikon ultraan saakka ihan samalla annostuksella. Onkohan se varmasti tarpeellista ja turvallista? Ei viitsisi soittaa ja kyseenalaistaa lääkärin määräyksiä, mutta jostain syystä se vain vähän mietityttää.
 
Mää sain ohjeen jatkaa lugeja 2 vkoa plussan jälkeen niin, että kun alkuperäinen annostus oli 3 krt /vrk, niin ensin oli viikon ajan 2 krt/vrk ja nyt on enää 1 krt/vko.
Ei pitäisi olla haittaa, koska kyseessä on keltarauhashormooni, jota muutenkin erittyisi raskausaikana. Ja mun tapauksessa ainakin sitä käytetään varmistamaan, että alkio pysyy sisällä, eli tekemään sille olon mahdollisimman mukavaksi :D
Tarpeellisuus on varmaan yksilökohtaista. Itsellä on olleet niukat vuodot aiemmin, ja keltarauhashormooni on auttanut kasvattamaan kohdun limakalvon riittävän paksuiseksi, jotta sinne voi alkio kiinnittyä.
 
Aretha voi ei, en voi uskoa tätä :hug: Olen niin pahoillani, voimia myös teille! Nyt on vähän liikaa surua mahtunut lyhyen ajan sisällä tähän ketjuun :( Onneksi pääsette kuitenkin irrottautumaan edes vähän loman ajaksi!

Susirouva piti jo aiemmin sanoa, että nyt sinä puolestaan valoit minuun uskoa. Itse nimittäin onnistuin (tietenkin!) eksymään vaan sellasiin keskusteluihin tai artikkeleihin missä alkiot oli samoilla viikoilla "paljon" isompia! Mites, joko sinun vuoto on loppunut? Uskon, että säikäyttää vaikka kuinka tietää että etenkin rusehtava vuoto on ihan normaalia alkuraskaudessa. Toivottavasti siellä on pienellä kaikki hyvin :)

Hautomo76 aivan ihanalta kuulostaa tuo sinun miehesi :) Meillä miehellä ei ole lähipiirissä ollenkaan pieniä lapsia ja on siksikin aika tottumaton. Nyt on kuitenkin ollut ihana huomata, kuinka saattaa spontaanisti kiinnittää huomiota ja kommentoida esim. pieniä (ja suloisia!) taaperoita, lastenvaunuja jne, joihin ei ehkä aiemmin olisi niin reagoinut. Pieniä asioita, mutta silti enemmän kuin olisin ajatellut vielä tässä vaiheessa. Yleensä kai miehille toi lapsen saaminen alkaa enemmän konkretisoitumaan sitten kun ihan oikeesti jotain alkaa näkymään :) Tosin tätä on kyllä nyt jo tässä ketjussa poikkeuksetta sen verran kauan tahkottu, että ei se nyt ainakaan yllätyksenä tule :LOL:

Ronja R mua ohjeistettiin lopettamaan luget jo heti plussatestin jälkeen ja aluksi olin ihan kauhuissani että nyt se vuoto sitten tulee! Siitä on kahta koulukuntaa, toiset jatkaa ekaan ultraan asti ja toiset lopettaa heti plussaan. Mulle sanottiin, että ei siitä lugejen käytöstä ole mitään haittaa vaikka jatkaisikin, mutta ei hyötyäkään? Tämä siis yksilöllistä ja toisethan voivat selkeämminkin tarvita tukea siihen omaan keltarauhashormonin tuotantoon. Eli ihan rauhallisin mielin voit jatkaa niiden käyttöä, tosi moni on saanut ihan samat ohjeet!
 
Ehkä uskallan jo hieman piipahtaa tällä puolella, kun keskustelitte aiheesta, jota olen miettinyt. Mulla virallinen testipäivä tänään ja vahva plussa tuli (tuli tosin jo viime lauantaina ensimmäisen kerran). Oulussa on tapana, että luget lopetetaan seinään heti kolmen viikon jälkeen punktiosta, mutta mua pelottaa lopettaa ne. Mulla on ollut aikaisemmin tiputteluvuotoja eikä koskaan plussaa, mutta keltarauhasen toimintaa ei ole koskaan tutkittu. Mietin, uskaltaisinko toimia ohjeen vastaisesti ja jatkaa varhaisultraan asti ja sen jälkeen lopettaa pikkuhiljaa.
 
Aretha, :hug: toivotaan nyt että seuraavassa ultrassa näkyy syke!

Ronja, uskon että tietävät mitä ovat määränneet. Tuohan on "vaan" keltarauhashormoonia, ja oma elimistö ei sitä kaikilla tuota riittävästi ennen kuin istukka on riittävän suuri ja alkaa tuottaa sitä munasarjassa olevan keltarauhasen sijaan. Tuo keltarauhashormooni on siis todella tärkeää. Eli turvallista on ainakin :)

Mökkelö, rusehtavaa valkovuotoa tuli vain sen kerran, mutta sen verran pelästyin että varasin väkisin tänään (työnnyin jonojen väliin :D) ajan yksityiselle. Mitään vuotoja ei ollut missään näkyvissä ja kaikki oli muutenkin hyvin, munasarjassa oli iso keltarauhanen jne. Siellä se pienen sykekin sitten näkyi :heart:. Alkio oli 4,6mm pitkä. Mun mies sanoikin tuossa kotimatkalla, että sun kannattaa varmaan nyt pysytellä pois niiltä nettisivuilta mistä luet kaikkea raskauteen liittyvää kun menet aina niiden pahimpien mukaan :saint:.

Joku_raja, oooo, ihanaa, Onnea :flower: :heart:!!
Ehkä noudattaisin kuitenkin niitä annettuja ohjeita, tai ainakin vähän varmistelisin joltain lääkäriltä.

Paljon voimia Sinulle valoa jatkoon. Me odotellaan täällä sinua kunnes tulet takaisin :heart:!
 
  • Tykkää
Reactions: Meg ja Sartsa00
Valtavasti onnea joku_raja plussasta ja tervetuloa alati kasvavaan - eikä toivottavasti enää yhtään pienenevään - joukkoomme :)

Täälläkin elätellään vielä varovaisia toiveita Arethan suhteen, jos kuitenkin oli liian aikaista ultrata..

Aivan ihania uutisia Susirouva :heart: Ja eipähän nyt tarvinnut kärvistellä sinne alkuperäiseen ultra-aikaan :) Ihanaa että kaikki näytti hyvältä! Meidän pikkuiset kasvaa ihan samaa vauhtia :heart: (nyt viimeistään lupaan olla murehtimatta sitä alkion kokoasiaa)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Ronja R Minua mietitytti ihan sama asia, meillä sama ohje, että Lutinusta käytetään varhaisultraa asti. Meidän polilta sanottiin, että se on TAYS:n yleinen ohjeistus, että ennen varhaisultraa ei voida tietää, että kehityykö omassa kropassa tarpeeksi hormonia, varhaisultrassa nähdään se "rakkula" kohdussa jolloin tiedetään voidaanko lääkkeet lopettaa.

Tilasin meidän apteekkiin edellinpäivänä lisää Lutinusta ja kun olin tänään hakemassa niitä, ni ei niitä ollutkaan tullut :eek: Ne on kuulemma maahantuojalta loppu! Nyt täytyy lähteä tänään ajamaan noin 100km, että saan lutinukset yliopiston apteekista! Huuhuh!

Susirouva Ihanaa, oikein paljon onnea ihanista ultrakuulumisista!!:heart: Nyt voi hetkeksi taas huokaista!

Mökkelö ja susirouva Minulla myös alavatsalla vähä väliä pientä nippailua ja vihlontaa, ei oikeastaan kipua vaan sellaista outoa tuntemusta. Toivottavasti enteilee yhtä hyvää kun susirouvallakin :) Itsellä kun noita oireita ei sitten muita olekkaan, rinnatkin ovat arat siitä tunnustelusta ja vellomisesta että "eikös ne nyt edes vähän kipeät olisi" :snotty:

joku_raja Onnea plussasta! Tännepuolelle on aina ilo ottaa uusia palstailijoita vastaan! :D Sinuna soittaisin polille ja kysyisin, että saatko jatkaa lääkitystä. En usko siihen olevan mitään estettä ettetkö saisi jatkaa, onhan se yksi "turva" lisää :)
 
Viimeksi muokattu:
Mökkelö, nyt ei keksitä enää lisää murehtimisen aiheita. Sunkin alkio oli tosiaan ihan hyvän kokoinen, tai siis meidän alkiot :) :heart:. Hassua ajatella että joskus saadaan pitää sylissä noita pikkuriikkisiä :D.

Sartsa ja muutkin, mulla on ollut jonkin verran niitä kipuja, ja lääkäri sanoi, että nyt kaikki venyy, muuttuu ja kasvaa, että varsinkin ensimmäisessä raskaudessa niitä tuntemuksia ja kipuja voi tulla kyljistä, alaselästä, nivusista, vatsasta, mistä vaan, ja normaalia on! Minä muuten heräsin menkkamaisiin kipuihin viime yönä.

Mulla ei ole rinnatkaan kipeät, muuta kuin nännit arastaa vähän. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Mulla ei ole pahaa oloa, eikä mitään erityisiä mielitekojakaan. Ja keltarauhanen oli iso (normaalisti), alkioi oikeassa paikassa ja oikean kokoinen, kohtuontelo vastasi viikkoja 7+2 ja sen semmoista. Eli oireettomuus ei todellakaan tarkoita mitään huonoa. Eikä muuten se rushetava vuotokaan kuulemma tullut luultavasti kohdusta.

Tsemppiä ja uskoa kauheasti kaikille, ja edes vähän stressittömämpää oloa mitä täällä ollaan vietetty. Ensimmäisen viikon olin ihan hulluna pelosta :ashamed:. Toivon sydämeni pohjasta teille muille leppoisampaa odotusta! Oli helpottavaa nähdä miten suojassa se alkio siellä onkaan.

Vielä uskoa Arethalle ja voimia valolle :heart:!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Aretha, olen todella pahoillani! Kurjaa, kun vielä joutuu odottamaan sinne saakka ennen kuin asialle saadaan piste. Se on epäreilua, ei kukaan ole ansainut tuollaista surua. Lomailkaa nyt ja olkaa toisianne varten, toivottavasti satte voimia kestää tämän. Olet ajatuksissa! :hug:

Ronja R Mulla oli alakutta Lugesteron 200 mg 3xvrk plussaan asti, sitten 2xvrk rv 7+5 ultraan saakka ja sitten vielä viikon 1xvrk kunnes loppui. Ei lugesta haittaa ole, päin vastoin auttaa pientä pitämään kiinni

Hautomo76 Meillä kans mies jaksoi alusta asti aina iltaisin sanoa "hyvää yötä Pallero", minä en... Nyt jo minäkin toivottelen :)

Susirouva onnea! Tuotya tunnetta ei voita mikään, kun näkee pienen sykkeen eka kertaa. Itse itkin niin paljon siinä pöydällä, että ultraajallakin oli vaikeaa saada kunnon kuvaa...

joku_raja Onnea plussasta! Uskoisin, että lääkäri on tapauskohtaisesti harkinnut oikean ohjeen, mutta soita ihmeessä ja kysy perustelut, miksi noin sinun tapauksessasi toimitaan. Täällä oli kyllä joku muukin, jolla luget lopetettiin, ilmeisesti siitä on kahta koulukuntaa. Aina kannattaa kysyä, eikä murehtia turhaan.

Sartsa Tuleepa melkoinen ajomatka! Mutta mitäpä sitä ei tekisi tämän asian vuoksi! Sinullhan on selviä kasvun merkkejä masussa, kun se noin kipuilee. Mulla on samanlaisia vieläkin, ja joskus vähän koskeekin kauemmin aikaa. Olen siitä oikein onnellinen, siellä se Palleron yksiö vaan venyy! Jätä nyt ne tissiparat rauhaan ;)

Kurjaa Mirdav kun sait noin kovan flunssan. Lepäile nyt vaan kovasti!

Täällä on ollut vähän väsähtänyt viikko, ehkä se kaikki jännitys ja pelko ja huonosti nukutut yöt ennen ultraa nyt ottaa veronsa. Odotan jo kovasti, että masu alkaisi kasvaa ja huutaisi maailmalle, miten onnekkaita me olemme. Paino on edelleen kilon vähemmän kun ennen raskautta, mutta eiköhän se siitä nouse :D Mulla laski paino sen kovan mahataudin aikana, mutta hyvin Pallero onneksi siitäkin selvisi.

Haaveilija ja Pallero 12+2
 
Tulin vain huikkaamaan moikat ennen lomaa. Olen luultavimmin ensi viikon loppuun asti nettiyhteyksien tavoittamattomissa.

Täällä oli hurjan paljon iloisia uutisia, mutta valitettavasti myös surullisia. valoa ja Aretha, onko noin pienillä viikoilla vielä varmaa, että jotain on pielessä jos ei näy alkiota tai sykettä? Mä olen ollut siinä käsityksessä, että alle rv 7 ei välttämättä näy, ja silti kaikki voisi olla hyvin. Kai se riippuu ultralaitteistakin... Toivoisin niin vielä onnellista käännettä.

Oma ultra vasta 1.3. eli 8+0 eli ikuisuuden kuluttua. Nyt on kyllä alkanut tulla oireita, hyvä mieli siitä :) Tänään 6+1.
 
Haaveilija jo kiitos nyt on paljon paremin:) kuume ei ennä.. ja voi miten ihanaa kun kuulet siitä sydän äänikin kotona minun varma pitäisi hankia myös..Mistä muuten ostit? Ja oletkin niin pitkälle jo että riski on jo ohi sinulla.. ihanaa.
Suosirouva tuhru vuoto mulla on ollut useimaan kertaa ja vieläkin siitä tule en itsekaan ymmärrä mistä niitä tule, mutta yksi syy on se että kun kuukautiset piti tulla ja kun ei siitä tule kun oot raskaana niin se rytmi jollan laila reakoi sen takia.Neuvola täti ainakin sanoi mulle nain.. mutta kun minulle tule milloin vaan:)
noh tiistaina se näke että onko pikuinen kaikki ok..kyllä tämä odotus on niin pitkääää ja vielä sen jalkeen:(
Arehta pahoitelin toivotavasti se syke näky vielä ultrassa.
Tervetuloa kaikki uusi ja paljon onnea plussa:)
Mirdav ja bambino 11+2
 
Valoa: :hug: Tää on niin väärin, että me jotka ollaan ensin hoidoilla saatu raskaus alkamaan vihdoinkin, niin vielä pitää tämmöisiä mutkia matkaan tulla!

Aretha: :hug: Jospa hedelmöittyminen ois tapahtunu myöhemmin? Ja siksi ei vielä sykettä näkynyt... Ainakin kovasti näin toivotaan... tuo odottaminen on vaan yhtä piinaa!

Luget: Täällä on keskusteltu siitä minne asti lugeja tms. käytetään. Itsekin olen tullut siihen tulokseen, että ohjeistukset on lääkärikohtaisia ja niistä ei ainakaan mitään haittaa ole. Itselleni määrättiin yksityiseltä luge 200 mg otettavaksi 2 x päivässä, jota tosin en ennättänyt kokeilla kun siirryimme lapsettomuuspolille julkiselle hoitoihin. Lapsettomuuspolilla annettiin ohjeeksi ottaa joka ilta yksi 200 mg luge ovulaatiota seuraavasta päivästä alkaen ja jatkettaisiin varhaisultraan asti viikolle 8. Joka tapauksessa käytin niitä viikoille 9+4 asti ja lopetin kerralla käytön. Lääkäri kehoitti lopettamaan vähitellen eli tiputtamaan annnostusta muutamaksi päiväksi siihen 100 mg, mutta sitten sanoin että mulla on käytössä nuo 200 mg, jolloin totesi keltarauhasen olevan jo tässä vaiheessa riittävässä toiminnassa ja määräsi luget lopetettavaksi kerralla. Kertoi, että toiset lääkärit heilläkin määrää lopetettavaksi kertaheitolla luget vaikka annostus olisi 600 mg/vuorokausi. Eli jos raskaus on jo edennyt tarpeeksi pitkälle, oma keltarauhanen toimii jo riittävästi tukeakseen raskautta. Ja pitää muistaa, että meille näitä lääkkeitä on määrätty vähän eri tarkoituksiin (siis toisilla on todettu keltarauhasen vajaatoiminta ja toisilla se on vaan varmuuden vuoksi). Toiset lääkärithän ovat sitäkin mieltä, että keltarauhasen vajaatoiminta alkaneessa raskaudessa ei korjaannu lugeilla tms. vaan on merkki epäonnistuvasta raskaudesta... tiedä häntä sitten...

Nyt pitäs päästä pikkuhiljaa ostelemaan itselle suurempia vaatteita... netistä katselin mammahousuja/paitoja, mutta on kyllä aika hinnakkaita. Kotiin olisin halunnut lökärit/kollegehousut, niin jossain maksoi jotain 80 euroa... ehkä kotona välttäis vähä edukkaammat... toppatakki ja toppahousut ois uusissa, mutta kun ei oikein osaa varautua kuinka jättimaha mulle kasvaa tämän kylmän kauden aikana, että miten iso sitä pitäs ostaa???

Nippe + tuplat 15+4
 
Tuosta keltarauhasesta vielä, eli aluksi keltarauhanen tuottaa progesteronia raskauden alkuvaiheessa ja sitten rv 7 istukka alkaa myös tuottaa sitä. Lopulta 12 rv alkaen pelkkä istukka huolehtii progeeronin tuotannosta. Progesteroni ylläpitää kohdun limakalvoa ja osallistuu synnytyksen käynnistymiseenkin jollain tapaa. Itse olen miettinyt sitä, että kun keltarauhanen muodostuu puhjenneen munarakkulan soluista ja ivf-hoidossa ne rakkulat tyhjennetään keinotekoisesti, niin tuleeko ivf:n tuoresiirrossa normaali keltarauhanen ja montako? Kun niitä rakkuloitakin on niin monta. Olen ajatellut, että sen vuoksi noita lugeja käytetään.

Niin ja mulla on täältä hankittu doppler ja tämä malli
Angelsounds doppler JPD-100S kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd

Kaikista halvin, mutta toimi ihan hyvin. Se ei vaan näytä sykkeen nopeutta, eli pitää itse tunnistaa kumpi on omaa ja kumpi vauvan. Mutta vauvan on tuplasti nopeampi, eli kyllä sen tunnistaa helposti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Heips!
Onpas ihanaa olla taas kotosalla, kun joutui lähtemään tänään liikenteeseen tonne järkky lumipyryyn...enpä muista, milloin olis ollu noin surkee keli! Kaiken huipuks meidän auton etupuskuriin peruutettiin oikein vauhdilla...ite oltiin paikallaan vielä taskuparkissa, ja joku peruutti meidän eteen, niin ettei ilmeisesti edes tajunnut meidän olevan siinä (tutka ei kuulemma toiminu).. no, onneks oli kuitenkin suhteellisen pieni töyssy, eikä tuntunu missään; luojan kiitos:|

Haaveilija: vitsit, varmasti mahtavaa saada se syke itse kuulumaan kotioloissa! Se kun ei ilmeisesti ihan helppoa aina ole... saa nähdä, tuleeko itsekin hankittua moinen laite!

Nippe: noi vaateasiat alkaa muakin kauhistuttaa jo nyt, vaikka vasta 9. vko alkamassa...On se kyllä jännä, miten mikä tahansa hyödyke on tilaisuus rahastaa lisää, kun sen eteen lisää sanan "äitiys"!
Ite kävin jo malttamattomana ihan Henkka&Maukalta hommaamassa parilla kympillä sellaiset tiukat farkkuleggingstyyppiset housut, jotka kuitenkin mukavasti joustaa sitten tarvittaessa vyötäröltä...Oon muuten hoikka, mutta vatsa ollut aina ns. pömppömallia, puhumattakaan nyt, kun on alkanut turvottaa sattuneista syistä....Painoa ei oo kertynyt vielä yhtään lisää, mut pikkuhiljaa housut alkaa kiristämään...Toivotaan nyt vaan, että ilmat lämpenis mahd. nopeasti, niin ei tarvis enää tunkea niitä hiton sukkiksia ja välikalsareita, jotka ainakin mua ahistaa tällä hetkellä suunnattomasti, kun muutenkin alkaa se housunnappi kiristämään...

joku_raja: onnea kovasti plussasta ja tervetuloa tällekin puolelle jännäilemään:wave:

Omalta oirerintamalta kuuluu uutta: ystävämme kuvotus tuntuu vaan haluavan päivä päivältä tehdä enemmän tuttavuutta meikäläisen kanssa...Samaa vauhtia herkistyy myös toi hajuaisti: tänään teki ruokakaupassa jo hiukan pahaa kävellä eri osastojen läpi: kalat ja juustot oli pahimmasta päästä.
Oltiin ystävien luona syömässä ja ruoka maistui muuten ERITTÄIN hyvin, mutta ekaa kertaa kahvi ei tahtonutkaan mennä alas.....tähän asti oon pystynyt juomaan, vaikka se tosi vähäistä on ollutkin...
Tähän päälle vielä kolmas uusi tuttavuus, ilmavaivat, niin ei tarviikaan enää piinailla oireettomuutta. Juu, ei:LOL:

Mangu & Pingu 8+0
 
Iltaa kaikille...

Vieläkin surettaa toi Valoa ja arethankohtalo... Isot halit molemmille... Omaan ultraan vielä viisi yötä, ja kyllä: lasken minuutteja! Kyllä se kovasti pelottaa että mitä siellä näkyy. Toivon niiiiiiiin kovasti että molemmat pikkuiset olis vielä mukana pelissä. Sydäntä riistää ajatellakin että siellä ei näkyisikään sykettä... Lääkäri sano että ultrapäivänä ollaan 7+1. , joten pitäisi siellä jotain näkyä jos kaikki on hyvin. Elikkä Susirouva taitaa tuo tohtorin laskutapa vähän poiketa siitä sun, kun sun mukaan mulla olis jo päiviä enemmän.

Luge keskusteluun en voi paljon kommentoida, ku mä joudun kärsimään näitten piikkien kanssa... Takapuoli on ihan loppu! Hyvä että pystyy istumaan :( :(

Mehujää on mun uusi ystävä!! Niitä menee nyt paljon kun ruoka on alkanut tökkimään. En tiiä ovatko kovin terveellisiä (???) mutta ne helpottaa äklöä oloa.
 
Dreamer, mulla taas lääkäri pysyi menkkojen mukaan lasketussa, siinä siis minkä itsekin olin laskenut, mutta alkio vastasi viikkoja 6+2, ja silloin oli 6+4. Eli luulen että mullakin tarkistetaan tuota vielä kun sinne naistenklinikalle pääsen torstaina. Tuolla ylimääräisessä ultrassa siis mentiin vain mun menkkojen alkamispäivän mukaan, ja sanoin että alkio oli ehkä 5 pv vanha kun se istutettiin. Mun käsittääkseni noita aikoja tarkistellaan muutenkin sitten alkion koon perusteella uudestaan. Saas nähdä mitkä "lukemat" mulle tulee torstaina.
Sulla onkin muuten jännä noiden sydän äänien suhteen, varsinkin jos meinaat kotikonstein alkaa kuuntelemaan. Aika laukka on siellä mahassa menossa :).

Mangu ja nippe muakin ahdistaa tämä sukkahousuelämä. Istun töissä aina housujen vetoketju auki, ja paidat tietenkin päällä niin ettei sitä näe. Kai sitä kannattaisi jotain löysempää vaatetta ostaa ettei tarvitse housut auki kulkea :D. Sen verran on kyllä tuo alavatsan osuus turvonnut että on epämiellyttävää istua niin että on vetskari kiini. Talvitakkia mun ei kyllä tarvitse ostaa koska maha ei ehdi talven aikana niin suureksi kasvamaan.

Haaveilija, tuo kotidopler kyllä kiinnostaa muakin. Luulen että tulee sellainen hankittua. Kiitos linkistä :)!

Haluattekos kuulla mun uusimman pelon? Meillä oli jokavuotiset illan istujaiset lauantaina miehen serkulla, mutta koska siellä haisi tupakka (vaikka parvekkeella polttivat), niin ajattelin heti että täällä en pysty olemaan, ja keksin tekosyyn että en voi jäädä, olen tulossa kipeäksi. Tosi pitkin hampain lähdin sinne alun perinkin.

Noh, mies jäi sinne (mistä oltiin jo aiemmin sovittu että jää vaikka minä en) ja tuli sitten joskus yöllä kotiin. Aamulla mulla oli kuin krapula kun olin nukkunut siinä miehen vieressä kun juotu alkoholi höyrysi hänen hengityksestään ulos. Nyt olen ihan paniikissa että voiko tuo olla vaikuttanut niin että mun elimistöön on mennyt siitä alkoholia? Laitoin kyllä yöksi vielä ikkunat auki makkarissa, mutta silti, mulla oli koko päivän aivan järkyttävän paha olo, ihan kun krapula. Argh.

En pääse tuosta ajatuksesta eroon että mun elimistöön on mennyt alkoholia tai jotain muita myrkyllisiä hengitystuotteita. Järki sanoo että ei ole voinut mennä siinä määrin että on vauvaa vahingoittanut, kyllähän monissa perheissä mies juo naisen raskauden aikana. Meillä juomista tapahtuu n. 2 kertaa vuodessa, joten ehkä siksikin olen niin ihmeissäni tämän asian sutheen. Ja tietysti mitään raskausajan juomisia ei ole ollut. Tuokin oli sellainen mistä ei oikein enää voinut kieltäytyä (vaikka monesti yritettiinkin) kun niin kauan oli jo suunnittelun alla, ja tosiaan on jokavuotinen juttu.

Järki kyllä sanoo ettei sitä siinä määrin ole voinut mennä, ja vauva taitaa ottaa kuitenkin kaikki parhaat "materiaalit" ensin. Sellaista ainakin se terveydenhoitaja kertoili kun neuvolan aikaa varailin, mutta onko sinne voinut menä myös alkoholihöyryjä :(?! On kyllä vaikea käsittää miten joku voi juoda tai polttaa raskausaikana!

Susirouva ja sudenpentu 7+0 (tosin ehkä muuttuu torstaina)
 

Yhteistyössä