Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4

Noista kierukoista vielä sen verran, että meillä saa ensimmäisen ilmaiseksi :wave: Joten kannattaa tuotakin kysellä. Eli sama oikeastaan ottaako sen hormoni- vai kuparikierukan näin aluksi, hinnalla ei silleen ole väliä. Mun on pakko sanoa, että tiedä nnoiden väliltä varmaan vasta sitten kun otan sen joku päivä =) (Ja Puskajussi tämän jo mainitsikin, nyt vasta pääsin sivun loppuun). Tuosta hormonien paikallisuudesta, että en tiedä onko hormonikierukassa vähemmän hormonia kuin Nuvaringissä, ilmeisesti? Koska aurallisellekin migreenille sopisi, ainakin neuvolan tädi mukaan (en ole lääkärin kans puhunut). Mutta jotenkin ahdistaa tuo, kun Nuvakin on vaan paikallinen ja siinäkin aika vähän hormonia, niin mulla alko sekin jo kiukuttaan. Tunnen semmosen kiristävän vanteen päässä, siis ihan oikeesti, ja tiedän että se on hormoniehkäisystä johtuva..tuota ei ole siis koskaan muulloin. Voihan toki jotenkin liittyä tuohon mun auralliseen migreeniinki, mut tuo kiristävä vanne on usein kylässä..että siks tuo hormonikierukka epäilyttää, muuten ilman muuta sen länttäisin.

Kotona olemisesta. Täällä ois tarkoitus tosiaan suorittaa opinnot heti loppuun, joten en ajatellut kotiin jäädä. Tosin hyvähän se on nyt sanoa. Mutta nuo riippuu noista lukukausittaisistakin asioista miten menevät, mutta sen vuoden nyt kotona olen joka tapauksessa..eikö se virallinen äitiysloma ole yhteensä sen 9kk? Jos oikein muistan. Noh, voi toki olla, ettei jää opintoja kesken jos kovin viipyy tämä homma. Jos joskus tulee lisää lapsia, nii nsitten on vähän eri juttu kun on työpaikka ja kaikki, että voi olla pitempäänkin kotona. En ehkä kolmea vuotta kuitenkaan.

Nallu, joo Fertility friend on englannin kielinen, mutta ei ole kyllä mitään vaikean tason enkkua. Ja pikaohje löytyy suomeksi tuolta Metku.netin sivuilta, mihin linkki oli tuolla ylempänä.

Perämaan emäntä, onnea yritykseen =)

Huhhuh, kylläpä saa muuten panadolia popsia. Peräti kaksi päivässä. En muista millon olisin joutunut tämmösiin menkkaoireisiin jne noita syömään, varmaan sillon viimeksi kun on ollut e-pillerit (vaikka eihän ne oikeet menkat sillon ole, mutta anyway)..eikä silloinkaan kyllä koskaan kahta särkylääkettä saatika että useampana päivänä :LOL: Muistaakseni ensi viikon torstaina alkais täällä ovistikuttelu. Noissa ei lukenut mitään, että saako ottaa aamupissasta..suositeltiin klo 10-12, mikä on huomattavasti vaikeampi aika jo. En yhtään ihmettele, että on noita huulipunan muotoisia sylkiovistestejä jne, kun työpaikalle raahaa esimerkiksi B)

Novelle78, eihän sitä tartte kuin ne mahdolliset ovisajat mennä vaikka joka toinen päivä tai joka päivä. Sitten muullon menee miten huvittaa. Tekis jonku pienen spurtin siinä, urheiluahan se sekin on B)

voivoivoivoiv menkat missä ootte |O tosin taisin bongata oviksen tuossa toissapäivänä, ainakin liman mukaan, niin saa tässä sen 2 viikkoo sitä viel ootella |O voi että kun sitä on kärsimätön :whistle: sen kerran kun niitä menkkoja haluaa niin sit ei kuulu :whistle: :whistle:

Noi antit saa kyllä pahan olon aikaan :x kefexin ja trikozol ja maha ja suoli laulaa hoosiannaa |O siihen päälle vielä maitohapot että ei menis niin hoosiannan puolelle ja lekuri meinas et ois pitäny syyä vielä muutaman päivän kuurina buranaa, juu ei kiitos, kun ei oo kipujakaan...muutenkin tuo maha ny kärsiny kaikista lääkkeistä :x

hcg oli vielä 20 maanantaina, ens maanantaina uusintamittaus sille ja crp:lle, et ovat varmasti sit tipahtaneet, crp ei ollu noussu yhtään, mut varmuudeksi sekin

Heippa taas.. pitää tulla vielä avautumaan noista oireista..
Viime viikonlopuna voin pikkasen pahoin ja olin kamalan väsynyt, sitten vielä päikkäreille mennessä ärsytti ihmeellinen metallin haju. Nuuhkin tota sohvaa nenä kiinni ja etsin että mikä hitto siellä haisee.. Sit öisin oon joutunu herää pissalle, tosin koiran herättämänä. Mut oon koko ajan yrittäny poissulkee nippailut ja muut juilinnat ja painontunteet.
Eilen sitten salilla kattelin, et mulle on ilmestyny aikamoiset ratsarit tohon sivuille. Yleensä on vaan sellanen sopiva pyöreä kaari lantiolla, mutta nyt oli oikeen terävät kulmat ja sit muistin yhen työkaverin joka sanoi et mun raskaus näkyy ekä persauksissa kun se leviää.. Sit mietin koko päivän et jos sittenkin. Oon ollu hajamielinen koko viikon ja eilen vasta sitten olinkin kun nuo jutut pyöri mielessä. Illalla kävin tos 40+ pinossa lukee ja siellä oli juttua noista kuumista aalloista kiinnittymisen aikoihin ja jumaliste niitä mulla oli tos reilu viikko sitten. Kauhistelin työkaverille et aikaseen on vaihdevuodet tulossa.
Sit tossa aamulla kun aloin pukemaan, niin mulla oli alavatsa ihan pömpöllä. Vaikka veti vatsaa sisään, siinä se oli. Kumpare, napa oikeella kohillaan, mut siitä alaspäin.. Sit tuli kyyneleet silmiin ja aattelin ekaa kertaa, et jumaliste mä oon raskaana. Kattelin profiilii peilistä niin lantio ja vatta oli oikeesti erilaiset kuin muuten.
Kävin sitten siellä apteekis äsken ja tein heti testii kotona. Ja itkuksihan se meni, vollotin ihan ääneen, kun siihen piirty kaks viivaa ihan heti... Voi ihmiset, ette voi uskoa mitkä fiilikset... Meille tulee vauva. Itkettää nytkin kun kirjotan tätä =) =) =) =) =)
Voi että...
:wave: +++++++++++ :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja puskajussi:
Heippa taas.. pitää tulla vielä avautumaan noista oireista..
Viime viikonlopuna voin pikkasen pahoin ja olin kamalan väsynyt, sitten vielä päikkäreille mennessä ärsytti ihmeellinen metallin haju. Nuuhkin tota sohvaa nenä kiinni ja etsin että mikä hitto siellä haisee.. Sit öisin oon joutunu herää pissalle, tosin koiran herättämänä. Mut oon koko ajan yrittäny poissulkee nippailut ja muut juilinnat ja painontunteet.
Eilen sitten salilla kattelin, et mulle on ilmestyny aikamoiset ratsarit tohon sivuille. Yleensä on vaan sellanen sopiva pyöreä kaari lantiolla, mutta nyt oli oikeen terävät kulmat ja sit muistin yhen työkaverin joka sanoi et mun raskaus näkyy ekä persauksissa kun se leviää.. Sit mietin koko päivän et jos sittenkin. Oon ollu hajamielinen koko viikon ja eilen vasta sitten olinkin kun nuo jutut pyöri mielessä. Illalla kävin tos 40+ pinossa lukee ja siellä oli juttua noista kuumista aalloista kiinnittymisen aikoihin ja jumaliste niitä mulla oli tos reilu viikko sitten. Kauhistelin työkaverille et aikaseen on vaihdevuodet tulossa.
Sit tossa aamulla kun aloin pukemaan, niin mulla oli alavatsa ihan pömpöllä. Vaikka veti vatsaa sisään, siinä se oli. Kumpare, napa oikeella kohillaan, mut siitä alaspäin.. Sit tuli kyyneleet silmiin ja aattelin ekaa kertaa, et jumaliste mä oon raskaana. Kattelin profiilii peilistä niin lantio ja vatta oli oikeesti erilaiset kuin muuten.
Kävin sitten siellä apteekis äsken ja tein heti testii kotona. Ja itkuksihan se meni, vollotin ihan ääneen, kun siihen piirty kaks viivaa ihan heti... Voi ihmiset, ette voi uskoa mitkä fiilikset... Meille tulee vauva. Itkettää nytkin kun kirjotan tätä =) =) =) =) =)
Voi että...
:wave: +++++++++++ :whistle:
Paljon onnea :hug: :hug: :heart: :heart: :heart:

Onnea Puskajussi :heart: Olipa mukava plussa-avaus sopivasti loppuviikkoa kohden =)

Plussia 21, tosin noita on enemmän kun keskenmenot/kemialliset eivät mukana. Näistä kuitenkin siis 16 plussaa on tullut yk0-3 ja neljä plussaa yk4-5 ja sitten yksi pitemmän ajan yrittäjä. Että kaikille toivoa on, yleistä näyttäis olevan tuo yk1-3. Kiva tietää =)

Tämä tyttö lähtee tästä töihin :wave:

Muoks! Muokkailin tuota, olin vahingossa laittanut yk1-3, ku ntakroitin yk0-3 (2 plussaa yk0 meillä).

Paljon onnea kaikille plussanneille :heart:

:hug: kaikille joille täti on saapunut kylään ja jotka ovat saaneet negoja.

Oon ollu koko viikon sairaslomalla. Mul on kurkunpään tulehdus ja pitkittynyt flunssa. Syön sitten antibioottia ja nuhalääkettä.

Täällä loppui tiputteluvuoto keskenmenon jälkeen jota kestikin sellaiset kaks ja puol viikkoo |O Mun pitäis kans mennä tervariin mitatuttaa toi hcg, mut en oo viel ees aikaa varannu.
Nyt sitten aletaan odottaa et täti saapuis kylään jossain vaiheessa ja sen jälkeen oviksen tikuttamista.
Tuntuu tosi pitkältä tää odottelu :ashamed:

Mukavaa loppuviikon jatkoja kaikille =)

puskajussi :flower: :heart: =)

Novelle78 meillä on tosiaan helppohoitoinen vauva, en ole vielä toista yhtä kilttiä tavannut :) mitenkään siis kehumatta tai leuhkimatta mutta vauvaelämä on ollut helppoa. mutta raskausaika olikin niin hankala että onneksi kompensoi. ja tuskin meillä ois heti tullut näin suuri toisen vauvan himo jos pitäisi yöt valvoa tai koko ajan kannella itkevää lasta. ja tuo peittojen heiluttelu: pakko olla aktiivinen koko ajan ku ei tiijä jos se ovis on just sillon :D

..eilen tuli kahdella vessareissulla pyyhittäessä hieman kirkkaanpunaista verta..hmm.. nyt elän toivossa oisko ollut kiinnittymistä. vai onko sittenkin täti tulossa. esikoisen kans tuli myös kiinnittymisverta, tosin silloin en tiennyt sillä hetkellä mistään kiinnittymisjutuista tai ovulaatioajankohdista tai mistään muustakaan ku eka yk onnistu sillon ni ei ollut perehtynyt vielä asiaan. nyt jänskää!

nuista työjutuista.. välillä miettiny et pitäiskö hylätä vauvahaaveita toisen osalta koska meillä on töistä jäämässä pois muutama työntekijä parin vuoden sisällä. niiden myötä tulee avoimeksi parempia paikkoja joista jonku ehdottomasti haluisin kun koulutuskin on just sopiva.. sitte kuiteski miettiny et ei nuita lapsia niin vaan tehdä eli lapsi ennen työjuttuja. ja kun olen vielä pienellä paikkakunnalla niin täällä on melkeinpä etu työnhaussa että on perheellinen. ollaan tuttavien kans huomattu että perheelliset saa paremmin vakituiset virat täällä koska heistä tietää etteivät ole parin vuoden sisällä luultavasti muuttamassa pois. jospa ne työasiat kuitenkin odottaa ja se parempi asemaki :)

Ei hitsi, kirjoitin pitkät sepustukset tähän ja sitten hävis kaikki taivaan tuuliin.. |O

Puskajussille älyttömästi onnea! Mä jotenkin arvasin heti, kun aloit selostaa oireistas, että plussa on tullu! Ihanaa! :flower:

Vaniljaiselle :hug:

Perämaan emännälle ja Novellelle onnea alkavaan yritykseen!

Mutzillalle ja Unikeijulle toivon pikaisia menkkoja! Se oli niin ihanan vapauttava tunne, kun menkat vihdoin alkoi.. Ai että. :)

Toivottavasti oli Tasse kiinnittymisvuotoa sulla!

Mä varmaan haluaisin olla kotona ainakin sen vuoden tai kaksi. Ihan miten hermo kestää. :) Jos vauva on suhteellisen helppo tapaus, niin sitten mahdollisimman pitkään. Tai eihän sitä niin voi ajatella, että sysää vaikean vauvan heti hoitoon, mutta kyllä se varmasti omaan jaksamiseen vaikuttaa. Kuten myös siihen, kuinka pian haluaa toista alkaa yrittää. Olis ihan kiva, jos sais sen kakkosen melko pian. Vois keskittyä lapsiin tietyn aikaa ja sitten alkaa suunnitella omaa työuraa vähän tarkemmin. Nyt oon sellaisessa paikassa, jossa en taatusti halua jatkaa enää äitiysloman jälkeen. Sinänsä työ on ihan ok toimistotyötä, mutta se on niin nähtyä ku vaan olla voi. Ei mitään motivaatiota enää oppia tai kehittää itseensä. Lisäksi työilmapiiri alkaa käydä melko tukalaksi. Muutama ihana työkaveri mulla on, mutta osa aika hankalia tapauksia. Ei varmaan ole ainut työpaikka, jossa näin on. ;)

Tois kovasti vaan turvallisuuden tunnetta, jos olis joku kiva paikka odottamassa ä.loman jälkeen, mutta toisaalta voi ehkä olla helpompaa ettiä uutta työtä rauhassa kotoa käsin.

Pian alkaa viikonloppu! :wave:

Kultasiipi ja puskajussi paljon onnea plussista!! :heart: :flower:

Ja metsätähtöselle onnea tyhjennysvuodosta, onneksi ei tarvinnut kauempaa odotella :)

Noista kierukoista...Mulla oli synnytyksen jälkeen kuparikierukka, otin sen kun ilmaiseksi sain, mutta sitä en kyllä enää uudestaan halua. Mulla kesti menkat sen kanssa aina sellaset 2 viikkoa ja monta päivää tuli melkein kuin saavista kaataen...Ja kiitos sen kierukan mulla oli elämäni ensimmäisen kerran myös menkkakipuja. Normaalisti kun omat menkat oli täysin kivuttomat, aika niukat ja kesti 3-4 päivää niin toi oli jotain ihan kamalaa :eek: Ehkäisyneuvolassa rauhoiteltiin, että siihen menee 2-3kk, että oma kroppa tottuu ja sen jälkeen tuo tasoittuu, mutta se vaan jatkui ja jatkui ja puolen vuoden jälkeen otin sen pois. Hormonikierukkaa voisin mäkin seuraavaksi harkita, siitä oon kuullut enemmän hyvää...

Hei!!

Onneksi olkoon Puskajussi ja maitsu83 !!!! :flower:

Pahoittelut niille joilla nega tai täti tullut kylään.... :hug:

Mutzilla
: Toivottavasti vointisi paranee, kaikkea hyvää!!!

Metsätähtönen: Onnea yritykseen, pidetään peukkuja!!!

Kiitoksia onnitteluista!! Epäuskoisena tein sit vielä useamman eri testin ja kaikki sitä plussaa näyttäneet eli pakko uskoa! Eli.. mä nyt jätän teidät ja siirryn tonne plussa puolelle... =) Toivottavasti myös pysyn raskaana, se kyllä pelottaa... Käyn kyllä lukee teidän kirjotuksia ja kerron sit välillä kuulumisia =) Toivon teille kaikille pian PLUSSIA eli oikein paljon Plussatuulia tähän pinoon!!!!!!!!!!!!!!! :whistle: +++++++++++++++++++++

Mukavaa kevään jatkoa!

Vaniljainen Pahoittelut negasta :hug:

perämaan emäntä Onnea yritykseen!

puskajussi Onnea plussasta! Kiitos tuosta kuparikierukka-tiedosta! Mulla on tosi pahat kivut aina menkkojen aikaan, joten on hyvä tietää.

Unikeiju-79 Toivottavasti paranet pian ja toivotaan että menkatkin alkaisi, niin ei tarvisi kauan odotella.

Kultasiipi Onnea jatkoon! Toivotaan että kaikki menee hyvin jatkossakin :)

Mulla on yk4 meneillään, mikä sinänsä ei ole paljon, mutta kuitenkin on sellainen pelko että jokin on vialla. Ei ole syytä olettaa niin, mutta on vain sellainen tunne. Otan yrittämisen paljon raskaammin kuin aikaisemmissa kierroissa. Mietin vaan, että miksi meitä ei ole onnistanut. Voi kun edes tietäisi onko jokin vialla, toisaalta tieto lisää tuskaa..

Kultasiipi, onnea vielä ja käyhän kertomassa kuulumisia =)

Täällä on ihan järkyt menkkaoireet, vaikka muistan että on joskus todella satunnaisesti ollut kyllä pahempikin. Mutta se vaan, että näitä nyt on ollut parikin päivää. Mulla on korkeintaan ennen ollut yhden päivän jotain tuntemusta, sekin vain sen ekan. Että tänään en oo muuta ajatellutkaan kun menkkakipuja, särkylääkettä on rouhittu. Että pitäiskö laittaa menkoista selviytymisneuvoja kehiin? :LOL: En muita muistanut kuin lämmin suihku ja vehnätyyny -kipulääkkeiden lisäksi. Myös kuumaa oon yrittänyt juoda. Hitto, ei näihin mikään auta. Toivottavasti huomenna ei enää tarttis..

Nallu, sehän voi olla, että yk4 jääkin sitten viimeiseksi ja pääset plussalistalle :heart: Mulla on ainakin kovat toiveet, niin itelle kuin muillekkin, nimettäin juuri äsken päätin..että minähän en kovin montaa kertaa halua näistä menkkaoireista kärsiä! :LOL:

Unikeiju, kylläpä keljult akuulostaa. Toivottavasti toivut pian =)

P.S. Korjailin vähän ylempänä noita mun yk-laskuja, missä vaiheessa plussat tullut. Vahingossa oli tullut yk1-3, vaikka piti lukea yk0-3.

No tuli ne menkat sieltä sitten. Eli yk5 ja kp3. :| Ja kierron pituudeks tuli sitten 39 päivää..:( Enpä tiedä ovuloinko edes näin pitkillä kierroilla. Plää, sanon minä. Melkeen enemmän kun se, etten oo raskaana ärsyttää se, että joudun taas kaikille kertomaan et eipä tärpänny vieläkään.. Ei olis pitänyt sillon mainostaa että jätin pillerit pois.

Puskajussille ja Kultasiivelle sylin täydeltä onnea =)

Täällä taas aika sekalaiset fiilikset. Mulla alkoi viikonloppu (teen nelipäiväistä viikkoa) ja huomenna lähdetään vielä laivallekin, mikä on kivaa. Mutta meninpä taas tekemään negatestin :( ja se veti mielen niin maahan että. Eihän tässä nyt mitään syytä epätoivoon ole, kp 31 vasta ja näillä mun kierroilla ei koskaan tiedä. Mutta kun yritin oikein tarkkailla tässä kierrossa mahdollisia ovisoireita ja olin bongaavinanikin niitä, ja niistä päivistä on nyt tasan 2 viikkoa, eli pitäisi jo herkässä testissä näkyä jos olisi tärpännyt. Eli joko oli ovis ja ei tärpännyt (missä tapauksessa menkat alkaa päivän parin sisään) tai sitten mä en ole ovuloinut ollenkaan, tai sitten (tää olis se hyvä vaihtoehto) mun ovikset on täydellisen oireettomia. Ensi kierrossa hommaan kyllä ne testit. Onko joku vertaillut, mistä saa halvimmalla? En viitsisi noihin ihan hirveästi rahaa laittaa kun en hirveästi usko että niistä on apua - lähinnä haen omaa mielenrauhaani jos saisin tietää että ovuloin, plus jonkinlaista osviittaa milloin odottaa menkkoja.

Ensi kerralla jos kolmatta joskus aletaan suunnitella, vaihdan hormonit kondomeihin vuotta ennen kun aletaan yrittää, ja jätän sitten kondomitkin pois vähintään puoli vuotta etuajassa... kun ei tämä stressin rääkkäämä kehoparka näköjään mihinkään kykene |O

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Ensi kerralla jos kolmatta joskus aletaan suunnitella, vaihdan hormonit kondomeihin vuotta ennen kun aletaan yrittää, ja jätän sitten kondomitkin pois vähintään puoli vuotta etuajassa... kun ei tämä stressin rääkkäämä kehoparka näköjään mihinkään kykene |O
Ite taas mietin, että mikähän ehkäisy olis hyvä, jotta ei tarvi kärsiä minkään maailman tyhjennysvuodoista :saint: Hirveä päivä ja vielä pahenee vaan iltaa kohti! Huomenna tulevat vielä appivanhemmat viikonlopuksi! Voi surkeus! Olispa ollut joku toinen viikonloppu, tosin ei sentääs ovis :D Noh, jospa tämä huomiseksi jo alkais hellittämään..toivotaan..nyt on ollu siis kaks kunnon vuotopäivää ja ne pari aiempaa oli semmosta mitä ne mun tyhjennysvuodot minien kans oli.

Elina-87, toivotaan että tärppää tästä kierrosta :hug:

suuren suuret onnittelut puskajussi ja kultasiipi :flower: :flower:
ja isot halit niille joille tädit tuppaavat kysymättä kylään :hug:

ehkäisystä: mulla oli tosiaan se hormonikierukka (ekaa kertaa) ja ilmeisesti sillon th-täti sössi sen laiton oikein kunnolla, ja vaikka kävin siihen kuuluvissa tarkastuksissa eivät mitään outoa huomanneet vaikka valittelin mahakipuja ja jatkuvaa tiputtelua. Kunnes sitten menin yksityiselle kierukkaa poistattamaan kun en kunnalliselle päässyt (kiitos H1N1-paniikin) ja siellä sitten lääkäri ihmetteli että ei kummakaan kun on sattunut ja vuotanut kun kierukka oli ollut huonosti paikallaan, melkein irti tai jotain.
jos vielä kolmatta joskus haaveillaan tai tuo toinen siis tulisi niin jatketaan vanhoilla kunnon kondomeilla. niillä pärjättiin aiemminkin monta vuotta (e-pillerit kun ei oikeen sopineet mulle)

omaa napaa: muutama päivä vielä edelliseen kp-summaan, tänään alkoi rintoja aristaa,että sieltä se täti tulla jolkottaa ilmeisestikin... :|

Eikös sen kierukan aina laita kuitenkin lääkäri? Tuossa tosiaan on semmonen juttu, että voi olla noita inhimillisiä virheitä eli asennusvirheitä. Ne ei sitten ole välttämättä kovin kivoja. Mutta toisaalta niinhän muissakin kaikissa on noita samoja lapsuksia, eli jos otetaan pilleri väärään aikaan tai jotain tämmöstä. Mulla on muuten jännästi, että nuo kumit ei sovi oikein pitkällä käytöllä. En allerginen ole, mutta kai se jotenki vaikuttaa ettei paikat tykkää kyllä ollenkaan.

Kukas se kyselikään siitä minun leikkausoperaatiosta joskus ja unohdin vastata :LOL: Tosiaan mulla se omalääkäri passitti erikoisen puolelle, että pääsisin irti noista nielurisoista ja hänen mielestään tuo mun nokkakin pitäis korjata (kai se väliseinä vinossa). Noh se erik. lääkäri passitti minut puolen vuoden päästä takaisin ja kotihoitoon siis allergialääkitys+nokkakannu. Ja auttoi se siihen pahimpaan limakalvojen (nenän) turvotukseen, mutta..nyt on kyllä taas niin hirveitä ongelmia yöllä ollut, että varmaan pakko soitella sinne. Toisaalta ei kyllä innosta pitää yrityksestä taukoa, että jos nyt sittne tärppäis niin sitten tärppäis..mutta käyn siellä kuitenkin että saisin sen lähetteen leikkaukseen. Jospa sen vois sitten jotenkin aktivoida puhelinsoitolla, en tiedä :LOL: Ymmärrän kyllä, että hän halusi ensin hiotaa nuo limakalvot kuntoon, mutta toisaalta kun sanoin että mulla on aina ollut tota kuorsausta ja kun en ole edes ylipainoinen enkä mitään. Että se ei kyllä lopu siihen, vaikka limakalvot ois kuinka hvyässä kunnossa. Noh, hvyä puoli on se, että nenäverenvuoto on loppunut. Joten oon tyytyväinen, että se sano mulle ton nokkakannun..käytän sitä jatkossakin. Mutta tuo kuorsaus on ihan kamalaa, koska siihen herää mies ja se herättelee mua pitkin yötä kun koko ajan kuorsaan..niin sitten mulla on aamulla vissiin kuivuneen kurkun takia tosi kipeä kurkku ja vielä huonosti nukuttu yö molemmilla. Niin onpa kiva. Jotenki vielä vaikea hyväksyä itekki tuota kuorsausta, kun on nainen ja kun ei ole ylipainoa :ashamed: Mutta toisaalta kun tiedän että mulla on kamalat möykyt kurkussa tota nielurisaa ja vielä toinen puokli sieraimesta hvyä ku menee ilma läpi, niin ei sitä yhtään ihmettele. Mutta on sitä ongelmat! Joten ajattelin, että soitan jo nyt..munhan pitää ehkä lie käydä omalääkärin kautta, tai ajattelin että jos saisin hälle soittoajan. Kun turhaa sielä omalääkäriläl käyn kuormittamassa, kun hänen mielestään ne piti jo alunperinkin ottaa pois. Että siitä kiva tuo mun nuori mieslääkäri, kun otti heti tosissaan..tosin hänellä oli kuulemma itellä ollu sama ongelma -vähän pahempana B) Toinen on se, että tietysti kuorsaus on pahempi kun väsyttää paljon. Joten jos vaikka imetän öisin, nin varmaan ne parisen tuntia siinä välissä kuorsaan ihan täysillä :LOL: Miesparkaa!!! Että tänään soitan tonne kyllä.

Mulla on menkkaoireet nyt hellittäny ,samoin vuotokin..joten liittynevät toisiinsa. Kiva fiilis. Ja jää se kuohuviini nyt istten juomatta, kun tuleekin appivanhemmat kylään. Noh, huomasin että oonki sitten viettänyt tipattoman tammikuun :D Ja niin on mieski tainnut..

Että tämmöstä tänne tänään :D Plussausonnea viikonloppuna testaaville! Ja tsemppiä meille muille tähän uuteen kiertoon.

tuli täti aamulla rytinällä :'( :'( luulen et on tullu varhainen keskenmeno,ku mielestäni siin testis oli sillo iiihan haalea viiva :ashamed: vuotaa melko paljon..en jaksa nyt ainakaan lukea teidän muiden juttuja jos myöhemmin.. melko paska fiilis :headwall: sunnuntaina ois eskoisen(pojan) 5v synttärit :heart: pitää jotenki koittaa ryhdistäytyä,ku ei kukaan tiedä meidän vauva haaveista eikä haluta etes kertoa enneku masustani huomaa sit joskus.. eli mulla kp 1/29 yk 3 jospa nyt tärppäis kuopus(tyttö)sai 3 kierros alun. :headwall: voiko teidän mielestä lihaskuntojumppa(aika rankka) vaikuttaa kiinnittymiseen näin alku raskaudessa,KE kävin?

maitsu83 olen pahoillani, varsinkin jos luulet, että kyseessä on aikainen keskenmeno :hug: :hug:
Mä en osaa tohon jumppa juttuun sanoa mitään varmaksi, mutta jotenkin luulisin, ettei sillä ole merkitystä. Kyllähän sitä sanotaan, että ihan normaalisti voi jumpata?

Pahoittelut täältäkin Maitsu! :( :hug:

En usko, että tuolla jumpalla on merkitystä. Eikös se niin ole, että jos tiettyä liikuntaa on harrastanut ennen raskautta, niin siitä ei raskaana haittaa ole. Tietysti erikseen jotkut kamppailulajit??

Mut älä ainakaa mitenkään syyllistä ittees tai mieti, että siitä olisi tullut keskenmeno! Ne vaan tulee, jos on tullakseen, niin ikävää ku se onkin. :'(

Viettäkää mukavat synttärit!! :heart:

Maitsu :hug: myös täältäkin

En minäkään usko että jumpalla on ollut osuutta asiaan. Ei kannata alkaa itseensä syyllistämään.
Mukaavaa synttäri viikonloppua koko perheelle :heart:

Mä aattelinkin jo nyt alkaa tikuttaa sitä ovista vaikka ei sitten viel tästä kierrosta tehtäiskään alkion siirtoa. Mut sais vähä tuntumaa tuohon kierron pituuteen ja oviksen ajankohtaan.

Niin ja metsikselle onnittelut tyhjennysvuodosta, tulihan se sieltä sit vihdoinkin =)

Mulla ihan sama juttu ton nenä homman kanssa. Poskiontelot pitäis tyhjentää ja nenän välilevyä korjata. Viimeks kyl lääkäri sanoi et välilevyn korjaus ei olis pakollinen tehdä koska ei kuulemma auta tilanteeseen mitenkään. Laittoi mut kiireellisyys luokassa 2 eteen päin ja kolme viikkoa ennen toimenpidettä on kontrollikäynti sairaalassa ja sit tehdään lopullinen päätös et mitä korjataan ja mitä ei. Nyt sain kortisoni pohjaisia nenä tippoja ja tuon saman kannun käyttöön. Kesään menee varmaa ennen kuin toimenpiteeseen saa kutsua, mut jos hyvin käy niin voisin olla vaik raskaana niin eipä tarvis siihenkään sitten mennä :LOL:

Sokeripala :hug: negan johdosta

Perjantai illan jatkoja :flower:

Pitää välillä kyädä täällä kurkkimassa.. =)

Onnea plussanneille :flower:

Ja :hug: huonoja uutisia saaneille

Pluusatuulia kaikille ja tsemppiä yrittämiseen...

Mulla viikkoja nyt 6+2 ja kauhee olo, eilen oksensin 9 kertaa, ja pääsen neuvolaan jo viikoilla 6+5 kattoon hemoglobiinit ja suola-arvot.. tarvittaessa päivystykseen ja tippaan, sano neuvolan täti..

Yhteistyössä