Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Hei kaikki.
Kumppani vastaili minulle pitkin syksyä että kyllähän sitä keväällä voisi pistää vauvan tilaukseen. Olin käsittänyt asian siten, että kevät alkaa heti talvipäivänseisauksesta eteenpäin, eli jo ennen joulua. Nähtiin joulupyhinä erinäisten matkailujen jälkeen ja minusta oli ihan kevät jo. Ehkä hänestäkin, kun ehkäisy jäi vähemmälle huomiolle jotenkin ihan vahingossa ja kun asiasta seuraavana päivänä juteltiin, ajateltiin, että nyt voisi antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Jännittää.

Tarkemmin en ole laskeskellut kun menkat tulevat ja menevät miten sattuu. Kohta ollaan kai kierron puolessa välissä..? Ehkä asialla ei niin kiire kuitenkaan ja kulta on matkoilla niin että turha laskeskellakaan tämän kuun aikoja.

Toinen asia sitten että tuon jouluvisiitin jäljiltä tuli aamulla kamalan huono olo ja vatsakipu ja sittemmin aamuisin on huipannut, ei kuitenkaan sattunut. Se minut tänne palstallekin ajoi ihmettelemään. Kalenterillisesti ei tuolla päivällä ole mitään tekemistä ovulaation kanssa, mutta ehkä tuntemusten tarkoitus oli saada minut kiinnittämään asiaan vähän huomiota jatkossa. Niin että liityn sitten tähän ketjuun ja jännitän kanssanne kevään edetessä! Muualla täytyy kuitenkin jutella järkeviä eikä näillä munasolujutuilla voi piinata lähimpiä, jotka painivat ihan muunlaisten huolten kanssa.

Hymyä!

Kultasiipi, toivotaan että tulee ne kaks viivaa tai +..ihan testimallista riippuen :xmas:

Ginger-lemon-honey, tervetuloa! :flower: Kerrotko vielä iän (vapaaehtoinen)..ja laitetaanko yk1, vai mitähän me laitettais..vai onko helpompi, jos laitetaan että ehkäisy jätetty joulukuussa? Ilmeisesti ensimmäinen haaveissa? Hauskaa tosiaan nuo määritteet, meillä oliki aika tarkasti että tyyliin huhtikuu jne..mutta varaslähtö mekin otettiin vielä siitä muutetustakin. Mieski jo kattelee tuolla farmareita, niin mikäs siinä B)

Vähän nukahdettiin kellon soitua ja onneks heräsin siinä kahdeksalta ees sitte..mies lähtiki jo töihin ja itekki pitää kohta lähteä. Että tämmöstä täällä :D Eilen oli sellainen olo, että vois se tyhjennysvuoto tullakki ehkä hyvän sään aikana. Ai mahtuuko mun elämään nyt hirveen monta muuta asiaa kuin tämä? No ei oikeestaan..pitää siis varmaan jo heti vuoden alusta alkaa taas vähä aktiivisemmin urheilemaan, se on semmonen juttu nimettäin että vetää väkisinki mielenkiintoa muualle. ETtä on muutaki ajateltavaa ja tutkimista. Ja siitä ei kerrassaan ole mitään muuta kuin hyötyä, jos on hyvin suoritettua ja hyvin palautumisaikaa :xmas:

Mukavaa keskiviikkoa!

Ginger-lemon-honey tervetuloa mukaan kuumeilemaan :flower:

Kultasiipi pidän täällä peukkuja pystyssä et saisit plussan :heart:

Käytiin eilen leffassa ja sen jälkeen kaupoilla. Olis niin tehnyt mieli ostaa lindexiltä vauvan vaatteita, mut ei vielä. Odottelen sinne ultraan niin sit voi kunnolla hehkuttaa ja käydä jotain pientä shoppailemassa.

Metsätähtönen kyselit niistä vauvan vaatteista et paljonko maksaa ja minkä kokoisia. No mä oon aikaisemmin ostanut h&m:ltä, ellokselta, lindexiltä, kappahlista ym. Ihan sopu hintaisia on ollu, mitää kovin kallista vaatetta en oo hommanut kun käyttö aika on niin lyhyt. Koko on ollut aika usein 62cm. Tosin on meillä ollut 52/58cm vaatteitakin, mut jos vauva on iso niin kuin meiän keskimmäinen, ei noita kokoja juuri tarvittu :LOL:

KP 28 (norm.27) menossa eikä tätiä vielä näy. Eilen testattu nega.

Mun työkaveri on tehnyt mulle varmaan jonkun käytännön pilan.
Mun työpisteessä tuoksuu suklaa
:kieh:
Koko huoneessa ei takuulla ole suklaata, mutta mun nenään leijailee kokoajan sellainen tasainen konvedin tuoksu. Tosi kivaa, onko nämä jotain vieroitusoireita? :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Mousse:
Mun työkaveri on tehnyt mulle varmaan jonkun käytännön pilan.
Mun työpisteessä tuoksuu suklaa
:kieh:
Koko huoneessa ei takuulla ole suklaata, mutta mun nenään leijailee kokoajan sellainen tasainen konvedin tuoksu. Tosi kivaa, onko nämä jotain vieroitusoireita? :LOL:
Epäilen itseni kohdalla vierotusoireita :LOL: Mulla oli nimettäin ihan sama homma, että ihan nakilla haistoin suklaata ja ei kyllä ollu mailla eikä halmeilla. Olin siis ivelä metsässä koirien kanssa :D Sulla taasen vois olla jostain vähän mukavammasta jutusta kiinni, toivottavasti =)

Yks työkeikka tehty ja toinen ehkä edessä, en ole varma vielä mutta kohta selviää..on muuten pienoisemmat "vierotusoireet" näistä minipillereistä kuin yhdistelmistä. En muista sanoinko jo, mutta kertaus on opintojen äiti :p Ihan selvä ero kyllä, mutta on näistäkin vähän rinnat arat ja semmosia epämääräsiä tuntemuksia vatsassa..mutta yhdistelmien jälkeen oli kyllä ihan eri malliin.

Heippa taas :wave:
Pitäs tenttiin lukee, mutta täällä mä taas istun ja haaveilen, huoh.. En ymmärrä, miksi mie olen taas niin vauvamaailmoissa! Jotenkin ihan ärsyttääkin. Mä oon jotenkin nyt sillä fiiliksellä, että mä raskaudun tästä kierrosta ja se ärsyttää mua ihan suunnattomasti. Siis haluan raskaaksi ja sen eteen on tehty kyllä töitä - viimeeksi viime yönä;) Ärsyttää vaan siis se, että mulla on toiveekkaampi olo kuin kertaakaan koko yrityksen aikana. Tai siis ekan kierron aikana leijailin ihan pilvilinnoissa ja oli muka huono olo, mutta sitten kierrot kaks ja kolme meni jo tasasemmin. Siis toki menkat harmitti molemmilla kerroilla, mutten totaalisesti romahtanu niinkuin ekalla yrityskierrolla. Nyt tuntuu, että aika vaan matelee ihan älyttömän HITAASTI. Ja mie sitten välillä olen tuntenut tänään muka ällöä oloa. Siis eihän mulla nyt voi mikään ällö olo olla, kun mennään vasta kp 20 ja jos kierto olis 30pv niinkuin vikat kaksi kiertoa niin mulla olis ollut mahdollinen ovis jotain 4-6pv sitten..

Näin se vaan ajatukset taas kulkee taas miten sattuu, kun on muka liikaa aikaa ajatella. Pitäs tenttiin lukea ja tehdä kandia varten tutkimussuunnitelma ja täällä mä vaan istun. Huomenna tosin lähettään Etelä-Karjalaan uuden vuoden viettoon ja ollaan siellä melkeen loppiaiseen asti, niin saan seuraavat 5pv menemään nopeemmin. 8.1 mulla on tentti. Jos mä malttasin odottaa kuukautisia 15.1. asti ni voisin tehä testin ihan hyvällä omatunnolla... Siis jos on mitään testattavaa. Olisi silloin kp 36 tai vaihtoehtosesti vk 5+ 1 :)

Potkaskaa sillä välin joku mua hanuriin ja käskekää ottamaan niskasta kiinni, että pääsen käsiksi taas muuhunkin elämään |O En halua pudota niin korkeelta ja vaan vollottaa kolme päivää niinkuin lokakuun alussa :( :'(

Unikeijulleonnea plussasta! Toivotaan että kuulet hyviä uutisia ultrassa ja on pieni matkassa :heart: Siirrettiinkö sulle nyt yksi vai kaksi alkiota?

Täällä on mahataudista toivuttu ja kiireessä tulin vaan omia kuulumisia sen verran päivittämään että täällä nyt kp 2 ja yk 3 =) Olen iloinen kun alkoi menkat ja kierto oli nyt tasan 30 päivää siitä Terolut-vuodosta. Eli jospa meikäläinenkin alkaisi jotain säällistä kiertoa tässä käynnistelemään! No, kyllä nää menkat sit riittääkin mulle, kiitos, seuraavia ei tartte enää tulla :D

Lily-janelle aurinkoista matkaa ja Metsätähtöselle pikaisia ja kivuttomia tyhjennyksiä - ja mitäs muuta? Hassua kun pidän tätä palstaa myös niinkuin päiväkirjana kuumeilusta, että kaikki oman tilanteen muutokset pitää kiireesti tulla kertomaan, tehän varmaan kuolisitte jos ette heti saa tietää mun kuukautiskierron vaihetta ;) No, mutta nyt laittamaan tyttöä unten maille, iltoja :wave:

Ginger-lemon-honey terppatuloo.

Meillä ei sukulaiset hirveästi tiedä vauvaprojektista, ei kerrota ennenku se oikeesti on tulossa... Äiti puhuu et ei kai me vielä lapsia tehdä, mut on oikeesti sit varmaan innoissan kun kerrotaan. Sisko tietää vauvakuumeesta muttei mitään ehkäisyjen poisjättäajankohtia yms, mut ei varmaan ylläty kovin paljoa kun kerrotaan :LOL:

Kolme mun parasta ystävää tietää ja niille pitäis muka heti kertoa :D Vaikka nekään ei kaikki kertonu mulle heti. Kaikilla noilla on siis lapsia, ikähaarukka 8v-2kk joten heidän kanssaan on tullut asiasta ja lapsista paljon juteltua. Kyselyjä asiasta tulee paljon, mutta ei se haittaa, voihan sitä vähän "sumuttaa" jos ei halua kertoa heti, ja onpahan ainakin juttelukavereita :D

Mun pari viime päivää on menny Ikean, Elloksen, Henkan ja Huutiksen sivuilla vauvatarvikkeita ja mammavaatteita selatessa... Et aika innoissaan olen näköjään edelleen vaikka eka YK menossa vasta B)

Plussanneille onnea ja plussatuulia kaikille muille

Sokeripala siirrettiin kaksi alkioo ja sehän tästä varsin jännittävän tekeekin ku ei tiedä montako on matkassa :heart:

Mä kävin netissä ihailemassa vaunuja, niissä on sitten iso hintaero, et kannattaa vähä katella mistä tulee sit ostettua =)
Mies on tänää selaillu autoliikkeiden netti sivuja, meillä kun pitää olla sitten 7 paikkanen auto, ainakin yhtenä autona =) , mut tää on miehen lempipuuhaa :LOL:

Mulla ei taas tällä hetkellä tee yhtään suklaata mieli mut suolasta voisin syödä senkin edestä :LOL:

Tervetuloa Lumina83, ginger-lemon-honey ja Novelle78 :) Novellelle pahoittelut menkoista :hug:

Uskon että me miehen kanssa juhlitaan huomenna kunnolla. Käydään ulkona syömässä ja elokuvissa. Saas nähä mitä illalla tehdään ;) Osaako joku sanoa että millainen tinakuvio ennusti perheenlisäystä? Sisko sai kerran vauvan mallisen tinamöykyn, mutta ei tullut vauvaa seuraavana vuotena.

Metsätähtönen Onnea yritykseen! Kyllä mäkin olen halvalla muutaman vaatteen ostanut, tarjouksessa olleita tai kirppikseltä. Ei ne mua tuolla kaapissa häiritse vaikkei plussaa tulisikaan hetkeen. Musta on mukava niitä ostella, vakavissaan tässä kuitenkin ollaan. Niin samapa se kai ostaako ne nyt vai sitten kun plussaa :) Isoja hankintoja en kuitenkaan tee. 56cm on musta kaikkein turvallisin koko ostaa, ja tietty isommat. 50cm voi olla pieni, sen näkee sitten kun vauva syntyy. Kerkeehän sit mies niitä kaupasta hakemaan jos pikkasempi tulee. Ja kun niistä asenteista kysyit, niin meillä ei kukaan tiedä yrityksestä. Osa kavereista varmaan "kauhistuu", mutta tiedän myös kavereita jotka odottavat innoilla meille lapsia. Sukulaisissa myös mielipiteet jakautuu.

Perämaan emäntä :hug: Paranemisia!

Unikeiju-79 Paljon onnea teille! :flower: Itsekin olen huomannut että liikkeillä on kauheita hintaeroja.

Panadolia tosiaan saa ottaa, eikä esim buranaa. Mulle ei vaan tuo panadol auta kunnolla :|

Mä olen tehnyt täällä tilaa syyskuiselle vauvalle. Jotenkin vaan odotan, ja ennen kaikkea toivon saavani sen oman pikku käärön silloin :heart: Taidan puhjeta rakkaudesta jo ennen kuin vauvaa edes on :D

Hei...

Pitää tulla teille heti kertomaan... että menkat alko juuri äsken :( ... Eli taas tasan 12 päivää oviksesta...kiero 29 päivää.. Kävin jo päiväl ostaa testin ja tarkotus oli huomen testailla mutta täti kerkes aloittaa vierailun... Tuntuu niin turhalta ja pahalta vaikka olenkin kerennyt surra tätä asiaa jo monta päivää koska ollut vaikea uskoa raskauteen... Mä luulen että minussa tai miehessä on jotain vikaa... kuitenkin just oikeina päivinä pupuiltu... no kai se on vaan niin vaikeeta... mut miksi jotkut tulee raskaakasi tahtomattaan ja samantien... Tuntuu jotenkin tyhjältä... ei oikein jaksa mitään... ei jaksais juhia huomenna uutta vuotta :(

Anteeksi kun purkaudun ja otan tämän näin raskaasti mutta mulle se on... tiedän että moni on yrittänyt kauemmin mutta silti musta tuntuu tältä...

Metsätähtönen, mulle voi siis nyt päivittää että yk5, kai sitä silti pitää vielä yrittää...puuh...

mutta mukavaa ja ihanaa uutta vuotta teille kuitenkin, toivotaan että vuosi 2010 on meille kaikille onnen täyteinen ja plussatäyteinen!!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kultasiipi:
Hei...

Pitää tulla teille heti kertomaan... että menkat alko juuri äsken :( ... Eli taas tasan 12 päivää oviksesta...kiero 29 päivää.. Kävin jo päiväl ostaa testin ja tarkotus oli huomen testailla mutta täti kerkes aloittaa vierailun... Tuntuu niin turhalta ja pahalta vaikka olenkin kerennyt surra tätä asiaa jo monta päivää koska ollut vaikea uskoa raskauteen... Mä luulen että minussa tai miehessä on jotain vikaa... kuitenkin just oikeina päivinä pupuiltu... no kai se on vaan niin vaikeeta... mut miksi jotkut tulee raskaakasi tahtomattaan ja samantien... Tuntuu jotenkin tyhjältä... ei oikein jaksa mitään... ei jaksais juhia huomenna uutta vuotta :(

Anteeksi kun purkaudun ja otan tämän näin raskaasti mutta mulle se on... tiedän että moni on yrittänyt kauemmin mutta silti musta tuntuu tältä...

Metsätähtönen, mulle voi siis nyt päivittää että yk5, kai sitä silti pitää vielä yrittää...puuh...

mutta mukavaa ja ihanaa uutta vuotta teille kuitenkin, toivotaan että vuosi 2010 on meille kaikille onnen täyteinen ja plussatäyteinen!!! :heart:
Tulin ihan pikaseen antamaan sulle lohtuhalit :hug: :hug: :hug:
Mulla on ihan samanlaiset fiilikset itellä. Yk 4 on loppupuolella ja just nyt vauvan kaipuu on niin kova, että rysähän kovaa ja korkeelta, jos menkat alkaa 10pv sisään (tai sen jälkeenkin tietty). Ja juurikin mietin noita samoja asioita että minussa on vikaa jne. Ei sitä auta muuta kuin toivoa ja rukoilla, vaikka kipeetä se ottaa. Jotkut oikeesti pystyy nauttimaan vauvan "tekemisestä" :O Siis onhan se kivaa, mutta nää piinaviikot vois mennä hyvin jollain pikakelauksella yli..

Unikeijulle onnittelut tärpistä:) Tulehan sitten infoomaan, montako pienokaista on tuloillaan:)

Nyt on rinnat arkoina ja mahaa nippailee. Luultavasti täti on siis vihdoin ovella :) Hiukan kyllä ihmetyttää tuo lämpöily, nytkin 37.1 ja posket helottaa. Kaipa se on vaan hormonitoiminnan käynnistymistä. Tulee vaan mieleen se kun esikoisesta lämpöilin raskauden alkuvaiheessa ja nyt olen nukkunutkin taas enemmän. Sen vaan sanon että jos siitä yhdestä kerrasta tärppi tuli niin menen lottoamaan! Nyt olis jo dpo 17 että taidan testailla aamulla varmuuden vuoksi. Uskaltaa sitten ottaa sitä uudenvuoden kuoharia :LOL:

Huomenta!

Kultasiipi pahoittelut tädin saapumisesta kylää ja oikein paljon voimia sekä iso :hug:

Dakota Paws mulla oli samalaisia oireita eli posket helotti punasena ja rinnat oudon oloiset. Lämpöjä en sillon mittaillut. Mitä muuten testi näytti?

Tänä aamuna testasin sit taas vaihteeks ja tulihan sieltä se kolmas plussa. En vaan sitä vielä usko et raskaana olisin :heart:

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE JA PALJON PLUSSATUULIA 2010
:heart:

Suruja tuon pinoon, minut voi plussanneista poistaa, eilen ei löytynyt enää sydänääniä ja kysissä todettiin menehtyneiksi kumpikin vauva, toinen 3 viikkoa sitten ja toinen näinä päivinä :'( :'( viikkoja oli eilen 17+5 ja huomenn menen kysiin takaisin heidät synnyttämään :'( :'(

Kultasiipi :hug: Tekis oikeen ite mieli täältä asti tulla antamaan potkut tädin persuksille, perkule. Jos silleen miettii, niin ihan normiahan se on vuosikin yritellä, mutta eipä se kyllä yhtään lohduta.

Tänne kyllä ite toivon tsiljoona plussaa ja tädeille potkuja, niin voidaankin saman tien laittaa ketju pystyyn tuonne odotuspuolelle B)

Dakota Paws, toivotaanpa että jää kuoharit ensi vuoteen. Meilläki on jo kylmässä ollu pari päivää odottelemassa, että on sitten varmaasti tarpeeksi kylmää tuo kuohuviini =)

Sokeripala, onhan nämä muiden päivitykset semmosia tärkeitä tietoja :LOL:

Unikeiju, teillä ei enää paremmin voisikaan uusi vuosi alkaa kuin pikkuisen liittymisellä matkaan :heart:

Haaveilija 86, haluatko muuten että vaihdan tuon vai pidetäänkö r86 listoilla? Asetuksissa sulla on varmaan vähän häikkää, että on se sisäänkirjautumistunnus sama kuin se itse nimimerkki? Vai onko, että muuten vaan kiukuttelee?

Mutzilla, pahoittelut :hug: En kyllä oikein sanoja löydä, kun tilanne on niin lohduton. Hurjasti voimia huomiseen.

Voi Mutzilla.. olen todella, todella pahoillani :hug:
Nallu, mulla samanlaiset fiilikset. Sydän ihan pakahtuu, kun ajattelee pientä kääröä, toivottavasti pian tulevaisuudessa..
Täällä on ihan outoja juttuja. Eilen illalla tuli ihan kamala painon tunne alavatsalle ja rintoihin tuli aivan kuin puristava "kuori", en meinannut edes saada unta, kun oli niin epämukava olo. Nyt on sitten vuotoa, enemmän kuin tuhrua. Mietin, että onko tässä kierto ihan päin peetä, kun pitäis olla kp 19/25-29 ????? Alavatsa on edelleenkin kuin möykky, ei ehkä ihan menkkakipua, mutta lähelle.
No seurailen tilannetta, miten vuolaaksi tämä äityy..
Oikein hyvää alkavaa uutta vuotta kaikille!

Onnea Uudelle Vuodelle täältäkin kaikille! :heart:

On ainakin selkeen näkönen ilma, että pitäis raketit näkyä jos samanlainen ilma on illalla. Täällä pitää lähteä nyt koirat lenkittämään, kun ei oikeen kohta enää voi..kuitenkin jotkut penikat aloittaa sen rakettipoksunnan jo hyvissä ajoin B) Ja meillä nuo reppanat pelkäävät.

No joo, mutta iloa jokaisen iltaan -oli se sitten mieli millainen tahansa :heart:

Mutzilla :hug: Jaksamista ja voimia huomiseen!

Tsemppiä kaikille negojen kanssa tuskaileville! Mulle ainakin antaa lohtua se että on meitä täällä aika monia ja harvalle on tärpännyt heti ekasta tai tokasta kierrosta. Tai no joo, itse on hyvä puhua kun on tuo esikoisen tärppi yk 1 taustalla, antaahan se luottamusta niin etten yhtään paniikissa vielä ole. Mutta eihän sekään mitään takaa tätä yritystä ajatellen. Silti mulla on nyt taas ollut jotenkin toiveikas ja valoisa mieli kun oma kierto osoittaa palautumisen merkkejä. Katselin tänään taas töissä raskauskiekkoa ja tajusin että jos tästä kierrosta tärppäis niin la olisi lokakuun alussa, tasan kuukautta aiemmin kuin esikoisen laskettu aika. Ne oli niin mukavia aikoja, jospa sen saisi vielä kokea toistamiseen :heart:

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Yhteistyössä