Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Noonie :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon.

Sokeripala voihan harmi kun olitte vatsataudissa, mutta onneks joulu tulee joka vuosi :xmas:

Metsätähtönen toivotaan että tyhjennysvuoto alkaisi mahdollisimman pian ja sitten pääsisitte yritys puuhiin :heart:
Hyvä kun vaihdoit ketjun nimen =)

R86 teillä ainakin ovisajat hyvin hyödynnetty vaikka onkin ollut "häiriö" tekijöitä =)

Moi kaikki!

Metsätähtönen Yk 1 alkaa varmaan silloin kun menkat alkaa.. :) Toivottavasti tulee pian, ja nyt pääset jännäämään meidän kanssa, onpas kivaa!!! :)

Sokeripala Voi miten inhottava tuo oksennustauti :( Mullakin alkoi just yk 3 ja vähän sellainen olo, et tuleekohan sitä plussaa ikinä. Vaikka siis tietenkin mä lupasin itselleni etten turhaudu ennen kuin on joku 10 kk täynnä ja sit meen lääkärille.

Elikä Metsis pääsee päivittämään, mulle siis yk 3. Alkoi jouluaatto-aamuna menkat, kiitos joulumielestä :LOL: !! Mut kierto oli 28 päivää, mikä on hyvä. Huomenna suunnataan Thaimaaseen, ja siellä ehtis se oviskin olla (seuraava siis) joten lomavauvaa toivotaan ihan kauheasti :)

Lumina83 Tervetuloa meidän iloiseen joukkoomme :)

Nallu Uutena vuotena sitten paljon seksiä :D Tärppionnea!

Mä en varmaan tuolta reissulta ehdi kirjoittelemaan, joten en siis katoa minnekään, palailen tammikuun puolessa välissä. Eli kaikille ONNELLISTA UUTTA VUOTTA ja paljon plussia vuodelle 2010!!!

Halit,

Lily-Jane

Huomenta!

Lumina83 tervetuloa mukaan kuumeilemaan :flower:

Nallulla on hyvät uuden vuoden suunnitelmat ja kannattaa käyttää tärppi mahdollisuudet :heart:

Lily-jane pahoittelut tädin saapumisesta kylään :hug:
Lämmintä ja aurinkoista thaimaan matkaa! Hyvää uutta vuotta myös sinulle ja käytähän ovis ajat hyvin siel rannalla loikoillessa :heart:

Omaa napaa pikaisesti tein aamulla toisen r-testin ja nyt siihen tuli ihan selkeä toinen viiva, jee :heart:
Täytyy kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti kun klinikalle pääsen vasta vuoden vaihteen jälkeen :heart:

Mukavaa maaanantain jatkoa teille kaikille ihanaisille ihmisille :wave:

Onnea Lily-Jane Uudelle Vuodelle, varsinkin tärpin kanssa :heart: Mukavaa reissua!

Tervetuloa Lumina :flower: Haluatko, että laitan ykn ennemmin? Onko yk1?

Onnea Unikeiju!! Voi että oikein eilen yöllä mietin, että toivottavasti plussaat :heart: Onnea matkaan! :heart:

Täällä on tosiaan yö valvottu :LOL: Huomaa, kun ei ole hormoneita, niin vatsakivut on kyllä sen mukaiset..tai varmaan liittyy siihenkin, kun sekoilee tämä mun pakka tässä hormonien muutoksen takia. Tosiaan veikkaan ja toivon, että tyhjennysvuoto tulee ihan näinnä päivinä, oli nimettäin sen sorttiset kivut eilen, että näin varmaan on. Sitä odotellessa..piti muuten yöllä ottaa särkylääke..

Ja siitä tuli mieleen, että miten nuo särkylääkehommelit? Panadolia ilmeisesti saa ottaa, toisaalta kuulin mainoksessa että vasta viimeisellä kolmannella ei jotain ibuprofeiinia saanut ottaa mutta muuten kyllä..Ja toinen on se, että estääkö se todellisuudesssa esimerkiksi ovulaatioita vai onko se vähän palstalegendaa? :saint:

Noh, täällä nautiskellaan ihanaista greippimehua eikä tää musta nyt pahaa ole. Tuommonen Lidlin 100% greippimehu on kierroksessa, ei sokeria jne. Ainakaan pitäis olla. Tosin taidan tällä hetkellä juopotella tätä turhaan, kun odottelen sitä tyhjennysvuotoa, kun se tais alkukierrossa olla? Ihan sama k yllä, kun on okn makuista :saint:

Meillä on kuulkaas jo 19 plussaa :heart:

Kiitos metsätähtönen onnitteluista, mutta pysympä vielä tällä puolella ainakin sinne asti kun oon klinikalla käynyt ja saanut ultrassa varmistuksen et siel ihan oikeesti on jotain :heart:

Mä en noista särkylääkkeistä tiedä muuta kuin sen että mä oon jokaisen raskauden aikana ottanu tuota panadolia ja jättäny buranat kokonaan pois. Muistaakseni neuvolassa täti sanoi että panadolia jos pitää jotain ottaa =)

Onneksi mulla on 100kpl panadol-resepti, että pitänee käydä hakemassa :xmas: Ja jäljellä on ivelä kaapissakin muutama. Harvemmin tosiaan vatsakipuihin näinä pilleriaikoina on joutunut särkylääkkeitä ottamaan, tuli juuri mieleen. Kyllä ne on enemmänki tullu otettua johonkin lihassärkyyn tai kolotukseen tai pääkipuun. Noh, vaihtelu virkistää.

Unikeiju, joo täällä kyllä saa pyöriä =) Ja tulla kertoilemaan kuulumisiakin kans.

Oon vapaalla tänään, joten arvatkaas vaan mihin aion ihan oikeesti _hyvillä mielin_ koko päivän käyttää :LOL: Surffailen kyllä tasan kaiken maailman vauvakuumesivuilla ja luen odotussivuja (nitiä on kiva lukea nykyään, varsinkin vatsakuvia katsella) ja apuva. Oon päättänyt, että tänään saan kuumeilla kun en ole koko joulukuussa ehtiny :D

Lisäksi huomasin jo bongailevani potkupuku-aleja jne. Tai bodyja..mitä ne on, onko se sama asia..anyway. Oon ihan onneton näissä, joten tästä lähdetään. Näin tosi kivan potkupuvun, jonku vähän kalliimman..noita ei ilmeisesti ole kovin järkeä kovin kalliita ostella? Tai oon jotenkin ymmrätänyt, ettei ilmeisesti kovin pitkään ehdi käyttää. Mietin, että tietysti tulee jotkut kivat heti ostettua, kun ei se meidän perhe vararikkoon potkupuvuista mene :xmas: Oletteko netistä jostain tilanneet? Mikä ois hyvä paikka?

Apuva, nyt se tais alkaa! Kuumeilu taas. Nyt on jotenki kiva fiilis, ku tässä on kupponen kahvia edessä ja aikaa. Voisin pitkästä aikaa alkaa tutkimaan vaunuasioita, kun oon taas unohtanut että millaset ne kannattais sitten olla. En ymmärrä oikein noiden kova- ja pehmeäkoppaisten eroja..mulla on nimettäin jotenkin hassu tilanne, että kaikki raskaana olevat tuttavat ovat heti ihan varmalla mielipiteellä tietäneet millaset haluaa ja millä kopalla..ja minä reppana en vieläkään ymmärrä, tosin en ole kyllä raskaanakaan :saint: Noh, heillä on kyllä ollut enemmän tuttavia raskaana, joten mielipiteitä on varmaan saanut kuulla siitä ja tästä mallista. Lisäksi meillä mies puhuu hulluna auton vaihdosta. Haluaa farmarin ja läpäläpä. Mua jotenki huvittaa, kun mies haluaa farmarin ja kuumeilee siitä..kun tuo farmarihan on tollanen tylsä perheauto eikä ne nyt niin mahetsulta edes näytä B) Mut ollaan jo suunniteltu, mitä ominaisuuksia ainakin pitää olla, että mahdutaan koko lössi kyytiin. Eri asia minä päivänä seki on ajankohtaista.

Että tämmönen kuumeilupäivä täällä, lähti lapasista :D

Metsätähtöselle kuumeiluintoa, se on kyllä hauskaa... :D Ja ihanaa että mieskin omalla tavallaan kuumeilee mukana. Meilläkin tuo ukko alkoi eilen puhua josko hänkin vaihtaisi farmariautoon (meillä siis 2 autoa kun minä vuorotyössä ja opiskelen ja julkiset ei täällä maalla kulje, mulla jo farkku koirien takia). Saas nähdä kuin käy, mun mielestä kyllä riittäis yksikin farkku :D

Pakko kai se olis kohta alkaa työmotivaatiota keräilemään kun iltavuoro häämöttää jo aika lähellä, viikon kun oli lapissa ja vaan löhöili niin ei tuo työinto kovin korkealla ole. Huoh.

Tervetuloa Lumina
Hienoa Metsätähtönen, nyt sitten oot sinäkin päässyt tositoimiin. Toivottavasti pääset vaunu- ja potkariostoksille pian ;)
Noista särkylääkkeistä.. luin juuri jonkun uutisen tutkimuksesta, missä todellakin oli, että joidenkin tulehduskipulääkkeiden todettiin häiritsevän ovulaatiota ja jopa estävän hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohtuun. Ibupfofeiinihan kuului näihin lääkkeisiin. Oisiko ollut jollain tohtori.fi sivulla tai jotain. Raskausaikana saa käyttää ainoastaan parasetamolia.
Täällä isäntä kumeilee ihan tosissaan, kirjailin ensi vuoden kalenteriin työaikoja ja pelejä. Hän sitten helmikuun kohdilla sanoi, että tässä kuussa ei toivottavasti enää ole menkkoja ja oltais raskaana. Oli ovisviikonloppu ja on ahkerasti laitettu kavereita matkaan joulunaluspäiviltä saakka. Nyt sitten ristitään kädet ja toivotaan parasta.. :heart:
Autojakin se on kattellu netistä ihan innoissaan, meillehän vauva tarkottais tila-autoa tai muuten kuudelle/seitsemälle rekisteröityä. Nyt ajellaan maasturilla, mikä on ollut sopivan kokoinen meiän perheen menoille. Talolaajennustakin aloitellaan keväällä, kiva saada lisää huoneita ja tilaa. Että tervetuloa vauva vaan meille :hug:
Tästä kierrosta näyttäis tulevan normimittainen, laskin että menkkojen pitäis alkaa mun synttäripäivänä..
Oikeen hyvää matkaa Lily-Janelle ja kaikille mukavaa viikonalkua!

Moikka!

Täällä olis yksi uusi kuumeilija taas tulossa mukaan :wave:
Alkoi tuntua siltä, että nyt pitää jo päästä jonkun kanssa jakamaan näitä kuumeiluja ja jännityksiä. Ja mitä nyt vähän pinoa lukaisin, niin täällä on ollut ihanan positiivista taikaa ilmassa.

Taustaa sen verran, että toinen lapsi olisi meillä haaveissa. Ensimmäinen on nyt 1v2kk vanha ja uusi vauva siis saisi tulla kaveriksi pojalle. Ehkäisy on jätetty jo syksyllä pois, mutta varsinaista yritystä ei ole aloitettu. Ja tuo 1-vuotias tuntuu olevan vieläkin aika hyvä e-pilleri, kun väsyttää vanhempia sen verran, ettei iltaisin usein jaksa ajatella mitään erityistä vauvanyritystä. Eli ehkä me vaan TJOTtaillaan vielä jonkin aikaa.

Nyt vaan on justiin tosi jännät päivät menossa! Mulla on ollut minipillereiden lopettamisen jälkeen (muutama kierto jo luomuna) tosi lyhyt luteaalivaihe (eli oviksesta menkkoihin), vaan 11 päivää. Mutta tänään on jo dpo 15 menossa. Kerkisin jo yhden raskaustestin tuhlata hätäpäissäni eilen aamulla, mutta negaa se näytti. Nyt kyllä yritän malttaa odottaa keskiviikkoon ennen kun testaan uudestaan. Ne testit ei ole mitään herkkiä edes, joten ihan turhaan sen menin kokeileman eilen, mut kun ei malta niin ei malta. Koko ajan tuntuu, että ihan just alkaa ne menkat, ja eilen alkoikin tiputteluvuoto. Tänään edelleen pientä tiputtelua vaan. Varmaan vaan jännittää niin paljon koko juttu, että ihan sillä se täti nyt viipyy ja kiusaa mua. :D

Tervetuloa Novelle :flower: Toivottelempa heti plussia testiin. Mitenkä muuten lähti minien jälkeen kierto rullaamaan? Tuliko ekaa tyhjennysvuotoa siinä alussa? Luin tuolta joistain taas, että kaikilla ei noita olekaan tullut ollenkaan..jännää. Itellä siis minit ollu käytössä.

Ei täällä mitään. Oon koko päivän uhrannu vauvakuumeilulle, niinku uhkailinki :saint: Ja koirien kanssa ulkoiluun tietysti. Että eipä sen kummosempia.

Metsätähtönen Yk1 on hyvä. Hih, olen itsekin tiiraillut kaikkia potkupukuja ym. Ihania on... ja kaipa sitä voi muutaman "vähän paremman" ostaa sitten joskus. Itse olen sanonut miehelle että menen potkupuku ostoksille heti kun näyttää plussaa ;) Mutta katsoo nyt uskaltaako (taikauskoinen kun joskus olen).

Alkuperäinen kirjoittaja Lumina83:
metsätähtönen tai siis noin on oikein hyvä miten laitoit... kesti hieman tajuta... ;)
Voin laittaa sen yk1:ki, jos haluat. Ei oo iso homma :LOL: Mietin vaan, että kumman haluat. Yhtenäisempihän se on, jos on yk1 mutta sopii myös vaan pelkkä aikakin kun osa haluaa niinpäin.

Puh, se ois huomenna sitten yks työhomma ja tämmöstä. Ei oikeen nappais suoraan sanottuna :saint:

Mulla tekis mieli ostaa kaikkia mamma-vaatteita ja tavaroita tulevalle muksulle... Varsinkin kun elloksen ja henkkamaukan lehdet molemmat tipahtivat tänään luukusta, henkkamaukalla ihania mamma-kuteita :D En viel viiti kuitenkaan, odotellaan plussa ja edennyt raskaus ensin...

Tosin yks asia ostettiin ihan tulevaa vauvaa varten, kolmen euron apinahuopa jyskistä :LOL:

Oli liikkeen vika, ja ekasta liikkestä minne mentiin ei edes tällasta löytyny kun olivat loppuneet...

Heips!

Ryöminkäinen, Noonie ja Lily-Jane
, pahoittelut menkoista... tsemppiä uuteen yritykseen!!

Onneksi olkoon Unikeiju-79!!!! ja pidetään peukkuja että ultrassa kaikki niinkuin pitääkin

Sokeripala
: toivottavasti olette jo toipuneet taudista!

Omaa napaa sen verta, että mulla nyt kp 27, viime kierto oli 28 päivää mut odotan menkkoja alkavaksi kp 29, koska kahtena edellisenä kiertona menkat on alkanut tasan 12 päivää oviksesta... no mun oli pakko tehdä töissä raskaustesti koska oli niin menkka oireet enkä halua turhaa toivoa... no negahan se oli... toki se testi oli sellainen 3 tipan perustesti mut silti... olen jo menettänyt toivoni ja toivon että ne menkat vain alkais niin sais uuden kierron käyntiin... mut jos ei ala niin toki testaan uudelleen =)

Metsätähtöselle
onnea yritykseen ja toivotaan plussia!!! Plussatuulia myös R86 sekä nelli-86 sekä kaikille muillekin+++++ :whistle:

Niin ja tervetuloa uusille :flower: !!!

Kiitoksia onnitteluista :flower: Toivon että saisin jo ens viikolle sen ultra ajan.

Mun olis mieli tehny lähtee ostoksille ja ostaa kaiken näköisiä vauvan juttuja ja vaatteita, mutta pakko maltaa viel et jos sattuu jotain ihmeellistä :ashamed:

Minkuk mä myös ihailin niitä mamma vaatteita, mut viel en uskaltanu mitää tilata :heart: Aika kivan näköisiä huopia.

Novelle78 tervetuloa mukaan ja toivotan heti myös plussa tärppiä sinne päin :heart:

tervehdys :wave:
selkäleikkaus nyt takanapäin, epäonnistuneena :kieh: kipeämpänä tulin kotiin kuin sairaalaan mennessäni. välilevyyn jäi hermokudosta ja 2kk ajan katotaan menisikö itsestään ohi. :snotty: :/ |O antoivat kovat kipulääkkeet mukaan, mut nyt tänään lopetan kaiken muun paitti paratabsin, tosin siitä ei paljon apua hermosärkyyn ole :ashamed: mut en ala mitään mömmöjä syömään kyllä kilokaupalla :kieh:
v*tutuskäyrä on aika kohollaan, nyt sitten täytyy miettiä että haluaako alkaa yrittämään tähän lasta vai odottaako taas (odottavan aika on h*elvetin pitkä) :headwall:
sori purkautuminen mut kaikki suunnitelmat meni uusiksi :(
onnea raskautuneille ja tsemppiä yrittäville :wave:

Perämaan emäntä, toisaalta voi olla, että sitten kun ei ole sitä kunnon särkylääkettä niin alat varomaan ja oot kohta kahta kauhiammassa solmussa. Mulla itellä nimettäin on niin, että jos on kova särky, niin pitää ottaa särkylääkkeet kans, koska sitten mulla saattaa tulla niin järkyttävät lihasjumit että en saa paitaa päälle tmv sen lihasjumin takia eikä itse vaivan tähden. Kyllä ymmärrän, että nuo jutut veetuttaa. Nimettäin just se, että piti sattua just omalle kohalle. Toivotaan nyt, että menis itsekseen ohi, niin ei tarttis taistella ja pääset taas kuntoon :hug:

Munki tekis mieli ostella kaikkia vauvajuttuja, vaikka ei ole edes tyhjennysvuotoa näkyny :xmas: Oon kattokaas taas niin intopinko tästä aiheesta, mutta ihan selkeesti eri tyylillä kun ennen yrityksen alottamista. Nyt ei silleen ahdista ja ärsytä, kun nyt on oikeestikki yritys päällä. Että on tosiaan rauha mielessä, mutta islti voisin vähän shoppailla :heart: En varmaan saa aikaseks, kun en noita kokohommia ymmärrä. Taitaa olla minun pelastus tuo :saint: Oliko se nyt koko 56cm semmonen turvallinen? Muistaakseni Nallu taisi mainita sen tuolla aiemmin, että pitänee kaivella. Vai oliko se ainakin liian pieni, äh..voi että. Pitää kirjottaa kohta lapulle!

MinkuK, ihana apina-huopa =)

Meillä on muuten äiti niin innostunut tuolle esikoislapsenlapselleen tekemään kestovaippoja, että sieltä saan varmasti nuitakin..jännittää vaan, että entä jos en osaakkaan niitä ja alanki kertavaippailijoiksi..toivottavasti ei sentääs, kun onhan se jätemäärä vähän omalle tunnolle käyvä kyllä mulla..vaikken muuten mikään hirveä ekoihminen olekaan, mutta yksinkertaisesti kun sen viappavuoren näkee aika konkreettisesti, niin se voi olla mun mielelle liikaa B) Äitillä oon nähny kans huopia, että on tehny niitäkin kun eihän nitiä silleen tartte hirveesti tehäkkään..ja muutenki kaikkea tuollasta, kun se väkertää yhtä ja toista. Häissäkin multa kysy, että joko täsäs ruvetaan tekemään kestovaippoja :D Minä sanoin, ettei nyt ihan vielä tartte kuitenkaan.

Lähipiiristä taas..onko teillä muuten näkynyt asennemuutoksia? Vaikkapa lasten jälkeen, tai raskautumisen tai vaikkapa naimisiinmenon? Itelle tuli mieleen, että mun äidin mielipide lapsista on selkeesti muuttunu. Ennen se oli selvästi sitä mieltä, että ensin opinnot pulkkaan, mutta nyt on muuttanu mielipidettä. Sitten melkeen veikkaan, että osa kavereista oottelee vauvauutisia jossain vaiheessa tulevaksi..ja osa tietenki ilosemmin kuin toiset. Eipä noista koskaan tiedä. Mulla on sekin, että tuo nyt ei niin kauheasti ystävyyssuhteisiin siinä mielessä vaikuta, että kun asun joka tapauksessa kauempana ystävistäni, niin yhteydenpitokanavat säilyy kyllä ennallaan. Onneks mun kaks parasta ystävää pitää kummatkin lapsista. Mites teilä muilla?

Hintapolitiikasta tuli mieleen, että minkä hintaisia bodyja ja tommosia ostelette? Suurinpiirtein. Aattelin vaan, ettei mua "huijata" heti ja ostan jonku kivan bodyn tyyliin 20 euroon :LOL: Oon niin ihanasti pihalla, että itteeki naurattaa :heart:

Jaksamista vielä Perämaan emännälle ja muille tsempitystä kaipaaville :heart:

Mä en oikeestaan ole huomannut lähipiirissä vielä minkäänlaisia asennemuutoksia, tosin vasta kihloissa ollaan ja kovin moni ei sovittua hääpäivää vielä tiedä. Ne kyllä, ketkä tietää niin on mun mielestä kaikki ollut tosi ilosia ja onnellisia. Myöskään kovin moni ei vauvapuuhista tiedä (kaasolle oli pakko kertoa kun polttareita alko suunnittelemaan :D ) joten senkään vastaanotosta ei vielä ole kokemusta. Mutta onneks munkin ystävät on lapsirakkaita ja aika monella niitä omiakin lapsia on.

Noita bodyja ym on varmaan ihan älyttömän monen hintasia, riippuu aika paljon merkistä ja ostopaikasta. Mun mielestä (kun aika usein niitä ihastelen...) sellanen aikalailla perusbody maksaa noin 10? (ja siinä taitaa ollla 2 samassa paketissa) ja sit yhet potkarit ehkä sen saman 10?. Vauvanvaatteita on kyllä hyvä kierrättää koska ne ei samalla lailla kulu kun isompien lasten vaatteet ja esimerkiksi Lahdessa on ihan lastenvaatekirppari, jossa on usein tosi laadukastakin tavaraa. Itse en varmaan ostais mitään monen kympin vaatteita (siis peruspotkareita ym) vauvalle ainakaan kovin paljoa kun ne niin äkkiä sit jää pieneksi.

Omaa napaa sen verran että täällä on tänään kp 20/23-25. En tiedä onko ollut nyt mielikuvituksen tuotetta vai ihan jotain muuta, mutta eilen oli jostain 5 eteenpäin tosi kuvottava olo koko illan (voi toki johtua liiallisesta suklaansyönnistäkin...) ja 2 viime yönä olen herännyt aamuyöstä ja en oo saanut uudestaan unta, vaikka yleensä en heräile tai jos herään niin nukahdan samalla sekunnilla taas. Toivottavasti nyt vaan ei mieli tee tepposia vaan olis tosiaan tärpänny, vaikka nää oireet onkin aika mitättömät...Se on vaan niin iso pettymys taas jos se täti tulee, vaikka ei nyt kovin vahvastiu ajattele raskaana olevansakaan. Vielä pitäis melkein viikko malttaa ootta testaukseen, ajattelin et aikasintaan kp26 testaan jos tarve vaatii.

Mä taidan lähteä alennusmyynteihin penkomaan niin saa jotain tekemistä tälle vapaapäivälle... :D

Unikeijulle onnittelut plussasta!!! :heart: :flower:

Perämaan emännälle voimia ja pikaista paranemista!

Ja Metsätähtöselle vielä hiukan myöhäiset onnittelut rouviintumisesta!! :heart:

Mun kans tekis mieli kauheesti ostella kaikkea vauvajuttuja..Pojallekin kun vielä ostellaan vaatteet vauvaosastolta niin aina samalla tulee ihasteltua niitä pikkuruisia 50cm bodeja ym. :heart: Meillä on vaan pojalta kauheesti säästetty vaatteita seuraavalle niin ei kovinkaan paljon pääse shoppailemaan...Mutta täytyy sitä varmaan sit jotain uuttakin saada ostettua ettei ihan kaikki oo isoveljeltä perittyä :) Mutta taidan vielä malttaa mieleni ja odottaa siihen, et tulisin edes ensin raskaaksi ja silloinkin varmaan odotan rakenneultraan asti, jos sais taas sukupuolen selville.

Metsätähtönen, se 56cm on kyllä aika turvallinen valinta. Ja kyllä niitä 50cm kannattaa muutamia ehkä olla muttei liikaa, kun ne jää nopeesti pieneksi. Meillä oli alussa 50cm käytössä varmaan ekan kuukauden ajan ja suurinpaan osaan 56cm vaatteista poika alussa vielä hukkui, kun oli sen verran hintelä ja painonnousu oli alkuun melko hidasta. Mutta sitten taas jos sattuukin tulemaan iso vauva, niin niillä 50cm ei juurikaan käyttöä ole :)

Mä oon vauvanvaatteissa ostanut sellaisia aika edullisen hintaluokan vaatteita, kun ne ei tosiaan kauaa mahdu. Esim. H&M perusbodyt maksaa 4,95e. Ja lisäks oon ostellut paljon kirppareilta ja huutonetistä ihan sellaista perusvaatetta käytettynä ja ne menee varsinkin kotikäytössä hyvin. Muutamia hienompia ja kalliimpia merkkijuttuja ostan silloin tällöin, mut ne on sit meillä enemmänkin sellaisia kyläilyvaatteita :)

Ja pikaisesti vielä omaa napaa: mulla taitaa olla nyt kp 35 ja odottelin jo menkkoja alkavaksi, kunnes viime viikonloppuna ainakin luulen bonganneeni ovislimat ekaa kertaa elämässäni. Alkanut nää kierrot näköjään vähän venähtämään kun edellinenkin kierto meni yli 40. Nyt sit vaan odotellaan ja jännäillään...

Mies kävi viime viikolla katsomassa kaverinsa kuukauden ikäistä vauvaa ja tais miehelläkin vauvakuume hiukan taas kasvaa..Mies soitti ja selitti innoissaan kuinka pieni ja söpö se vauva on :heart: Ja seuraavana päivänä hän tulikin kaupasta greippimehupurkin kanssa vaikka tässä kierrossa mun ei sitä pitänyt juoda, ihan itse oli siis päättänyt mulle sitä ostaa :LOL:

Kiitos Fistik =)

Heh, ihana kun oikeen miehes ite raahaa purkit ja mehut, että varmasti tärppi kävis =) Ite kans ostin tuota, en tiiä onko hyötyä, mutta oikeestaan tykkään tosta mausta. Että hyvä kun muistutit, meinas tämän päivän lasillinen unohtua :xmas:

Jahas, noniin..nythän täsäs uskaltaa jo ostellakin jotain bodya ja tämmöstä. Mua ei silleen häiritte, että jos mulla muutama on ja vaikka yritys venyiski. Kun survoo vaan johonki kaappiin :saint: Mutta jos enemmän tavaraa ois tässä näkösällä, niin sitten ei ehkä kiva homma ollenkaan..kun ei niitä muutenkaa tartte vielä pitkään aikaan kun tuo odotuskin.

Ahistaa, kun olin jo etukäteen päättänyt pitää tämän viikon lomaa ja tehdä kouluhommia. Niin nyt jotkut asiakkaat jo ahdisteleekin, että haluaisivat että kävisin ennen uutta vuotta. Ärrärrä! Sit kun otin kaks asiakasta siihen, että voin heidät ottaa kun oli niin pikkujutut..mutta nyt alkaa ahdistamaan, kun toisaalta tuntuis siltä että kun kerta vapaata on niin pitäis..varsinkin jos ois mukamas jotain akuutimpaa. Että tämmöstä. Musta vaan tuntuu jotenki tuon häiden ja kaikkien jälkeen silleen, että väsyttää..varsinkin kun meinas se anoppiki kupsahtaa siinä just ennen häitä..niin haluais hetken istahtaa sohvalla ja juoda vaan kahvia kupin. You know! :saint: Voin vaan kuvitella, mitä se kampaaja ens kerralla sanoo, kun viimeksikin jo hyvissä ajoin ennen näitä kaikkia anoppi-stressejä jne mulla kuulemma tippu hiuksia paljon. Että oon kohta varmaan sitte kalju :LOL: Onneksi on paksu tukka..huh..

Miten te muut ootte jakselleet? Joulut ja kaikki? =)

Eipä sentään vielä tullu täältä plussatuulia mun matkaan! Tänään alkoi menkat. Mut ei se oikeestaan harmitakaan. Otan oikein hyvillä mielin vastaan tämän pidentyneen luetaalivaiheen. Jospa se mun hormoonikierto nyt vihdoin lähtis oikeille raiteille. Sehän edistäisi vauva-asiaa kummasti!

Metsätähtönen, kyllä mulla tuli alkuun niukahko tyhjennysvuoto minipillereiden lopettamisen jälkeen. Olisko ollut pari viikkoa pillereiden jättämisestä. Ja sen jälkeen alkoi ihan ok kierto, mutta tosiaan vaan 11 päiväisellä luteaalivaiheella. Nyt ekan kerran oli sitten oikeanlainen kierto. Jee! Kyllä se pikkukakkonen varmaan jossain vaiheessa saadaan alkuun. Ei tässä kauheasti kuumetta vielä ole, mutta vähän jo kuitenkin. :D

Novelle, eiih..hitto ei jaksais kyllä paria viikkoa odotella :ashamed: Himpura. Nyt nimettäin ei oo yhtään enää semmonen tyhjennysvuoto-olo, mikä oli tossa viikonloppuna. Että näinköhän tässä saa odotella. Tai sitten jos käynnistyis suoraan se kierto, niinku joillakin, mutta taitaa olla harvinaisempaa..ja ehkä s on parempi, että ne limakalvot ees vähä vaihtuis siellä B)

Heipä hei!

Kyselit Metsätähtönen siitä lähipiirin suhtautumisesta... mulla kans vanhemmat olleet sillai että opiskelut ensin yms yms. mut sen jälkee kun mentii syksyllä naimisiin niin äiti jakssa muistuttaa koko ajan niistä lapsenlapsista=) No, onhan ne opiskelutkin jo opiskeltu... Ollaan oltu miehen kanssa pitkään yhdessä mutta vasta nyt häiden jälkeen on tuttavat ruvenneet kyselemään että milloinka niitä jälkipovia tulee...monet kaveritkin kyselee että joko sitä aletaan yrittää.. No, mä olen kertonut tästä yrityksestä ainostaan siskolle ja parhaalle ystävälle... Mulla vain ongelmana se että en enää osaa sanoa mitään fiksua noihin vauva vihjailuihin... kun en halua kertoa että yritetään koska sitten se vasta alkaa se kysely-- kaverin mielestä se on outoa koska se kerto heti kaikille tuttaville että vauvaa yritetään ja toki sitten heti kertoi kun tuli raskaaksi... Mulla ehkä mulla on pelkona se että jos en voikkaan saada lapsia niin en halua siitä siksi puhua... no joo, ehkä olen vain outo :LOL: No joo...mulla ei ole lähipiirissä kamalsti lapsiperheitä, sisaruksillani ei ole vielä lapsia ja ainoastaan tällä parhaalla ystävällä lapsi... tämänkään vuoksi en ehkä asiasta ole puhunut....

Mulla tosiaan nyt kp 28... huomenna pitäs alkaa menkat. Vähän on sellaisia menkkamaisia tuntemuksia ollut, joskin ei niin voimakkaita ennakoivia kipuja kuin viimeksi... Toivon että menkat ei alkais ja voisin tehdä testin 31.12...niin ja toivon että saisin edes pienen haamun... se olisi toiveena :heart: mut voipi olla että petyn taas...

Perämaan emäntä
: Jaksamista ja voimia leikkauksesta toipumiseen!!!!

Yhteistyössä