Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

erka jos sulta tekeminen loppuu niin meillä ois yks törkeän siivoton huusholli, tuu kylään :wave:
Onnea plussanneille! Tullaan perässä...
Lily-Jane onnea uuteen kiertoon! Täytyy myöntää että aivan pikkuisen kateellisena jo ajattelin että eiköhän se tuo Lilykin ole jo raskaana, ja kohta kaikki muutkin, ja mä olen täällä ypöyksin, byäää. Ja mulla yritystä siis takana jo reilut kaksi kuukautta :whistle: Mut tolle tielle ei kannata lähteä, että alkaa kadehtimaan niitä joilla käy tuuri, enemmänhän se on niin että siitä saa itsekin toivoa kun toiset plussaa =)

Mulla terolutit menossa ja kaikki sinänsä ihan jees, ei ole tullut haittavaikutuksiakaan. Sunnuntaina syön vikan tabletin ja sit toivotaan että menkat alkaa ja päästään uuteen kiertoon. Mulle on kyllä ollut sopeutumista tässä kun olin jotenkin niin varma että tärppää heti, pitihän mun tietää paremmin mutta kun viimeksikin kävi niin... Olin nyt niin kärsimättömänä liikenteessä ettei mitään rajaa. Sinänsä ihan oikein mulle ja opettavaista jos nyt joutuu vähän odottelemaan. Nyt tietysti harmittaa se että odotettiin näinkin kauan ennen yrityksen alkua, lasten ikäeronkin vuoksi. Ja tietysti tää mun työpakoisuuteni pahentaa asiaa, haluaisin niin jo alkaa laskemaan päiviä äitiyslomaan :D
Onko teillä miten hyvin joululomia? Mulla ne neljä päivää pyhiä ja sitten uudestavuodesta loppiaiseen, välipäivinä töitä :/ mutta onhan tuo aika hyvä kuitenkin. Mun sisko on opettaja ja kadehdin aina sen lomia. Itse työtä en välttämättä niinkään...

Viikonloppua odotellessa :wave:
 
Heippa kaikki vauvahaaveilijat!

Kultasiivelle; Itse työskentelen esimiestehtävissä ja kyllä mä ainakin ajattelen, että jokaisen täytyy ajatella elämäänsä itsensä eikä työpaikkansa kautta. Muuten elämästä tulee kovin raskasta, ja hyvinvoiva työntekijä on myös työpaikan etu! Sitäpaitsi, uskon että toimeen halutaan palkata se sopivin työntekijä pitkällä tähtäimellä, eli jos tulet valituksi niin olet varmasti juuri se ihminen, jonka työpaikka sitten haluaa pidemmäksi aikaa töihin. Äitiysloman ei pitäisi siihen vaikuttaa. Ja olethan jo ollutkin siellä töissä vaikkakin määräaikaisella sopimuksella, niin miksipä äitiysloma ei sinulle kuuluisi? Itse olen kyllä päivähoitoalalla, jossa lasten tekemiseen ehkä alastakin johtuen suhtaudutaan positiivisesti. Kannustan, onnea vakipaikan saamiseen!
:)

Hyväsetille kaikkea hyvää ja parempaa oloa!

Minua vaivannut hirveä väsymys viime päivinä, ei jaksaisi mitään tehdä. Onneksi viime yönä sain nukuttua paremmin niin jaksaa taas hymyillä. Tyhjennysvuoto tuli ajallaan heti ehkäisyrenkaan poiston jälkeen, toivottavasti kuukautisetkin (luomu) alkaisivat pyöriä suht. normaalisti. Aiemmin hormonaalisen ehkäisyn lopettaessani on joskus voinut mennä parikin vuotta, sitä en haluis nyt...

Ihania vauvatuulia!
 
Kultasiipi, reippaasti vaan haet sitä paikkaa. Niillä ei myöskään ole oikeutta kysellä sun perhesuunnitelmista. Jos kysyt, voit ihan pokkana valehdella niin paljon kuin lähtee omaksi eduksesi. Noin tekee kaikki muutkin, jos ei tässä, niin jossain muussa asiassa. Että kyllä se pitää hakea kun mahdollisuus on.
 
heippa taas naiset :)
Täällä ollaan tosi iloisella milellä ootellaan menkkojen loppumista :) Mites muuten nyt sitten kun kierto oli siis sen 45päivää nii miten voin helpoiten laskea koska suurinpiirtein olisi ovulaatio ?
Luulen kyllä että tunnistan sen fyysisillä oireillakin, mutta olishan se kiva tietää noin päivä.

Joku kyseli siitä foolihaposta niin miulla on bio-folin missä on 400 (mikrogrammaa? )

Kultasiipi aina kannattaa ainakin hakea! Muuten jää ihan varmasti harmittamaan jos antaa noin hyvän tilaisuuden lipua ohi. Sit jos raskaudut voit vain ilmoittaa että vahinko pääsi käymään :)

Iloista viikkoa kaikille ja onnea kiertoihin sekä plussiin :heart:
 
R86
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Ensinnäkin metsätähtönen, älä poista mua listalta pliis! Olen ollut joitakin viikkoja hiljaiselossa, koska on ollut tosi paljon koulu- ym. kiireitä. Jotenkin on tää kirjottaminen joskus niin vaikeeta, vaikka tarkotus on ollut:(

Ensiksi Jonettalle ja Adamalle :flower: alkaneesta raskaudesta. Pidän teille peukkuja, toivottavasti kaikki menee hienosti:) Lily Janelle :hug: negasta ja villivadelmalle :hug: aikasesta keskenmenosta :'(
Uusille tervetuloa yrittämään:)

Mulla on jotenkin epätoivoinen olo ja siksi en oo käynyt hetkeen kirjottamassa:( Meillä on meneillään kaiketikkin yk 3 ja kp14/32-40. Eihän aikaa ole edelleenkään paljoa mennyt, mutta mun hormonit ei toimi oikein :'( :'( :'(
Olen jo syksyn mittaan vahannut kaksi kertaa karvaa nenän alta. Nyt huomaan, että leukaan ja vatsaankin on tullut vähän lisää karvaa. Siis ei mitään partaa tms. vaan semmosia haivenia :'( :'( :'(
Lisäksi mun kakkosmenkat oli ykkösmenkkojen kaltaset: verta tuli niukasti ja pätkissä. Kesto oli 5pv. Viime kuussa tikuttelin ovista, enkä saanut missään vaiheessa kunnon ovisplussaa. Tummia haamuja oli pari jossain kuun vaihteen tienoilla:(

Huoh, kun olis tuo karvankasvu ees pysyny poissa:( V*tuttaa kun mies sanoi, ettei mulla mitään karvaa ole kun kysyin ja ajattelin jo olevani vainoharhanen tai jotain. Olin nimittäin päättänyt et kaikki näkyvä ylimääränen karvotus lähtee pois, koska mua kiusattiin hirveesti niitten karvojen takia sillon teinivuosina. "Kattokaa siinä menee R86, maailman rumin mies" tai "Hyi helvetti!! R86 tulee, varokaa sen radioaktiivista säteilyä" :'( :'( :'( Kaikkien mielestä mä olin vaan tosi ällö ja vastenmielinen sillon :'( :'( :'(
No ostin sit vahaliuskoja ja vetäydyin yöllä (miehen nukkuessa) vessaan kokeilee niitä. Arvaatte varmaan, et liuskoihin jäi karvaa. Ja mä menin sit ihan johonki transsiin ja ihan hysteerisenä hillittömän vihan vallassa vahasin kaikki nenäalusen karvat - niin kovakourasesti, et mun ylähuulet oli 2vk ruvella. Näytti ku niis ois ollu kuivunu herpes tai jotain:(

Joo, toivottavasti mä en saa paskaa keltään niskaan enää, koska tuntuu ihan he*vetin pahalta. Huomaatte varmaan jo tulevan pappisnaisen kielenkäytöstäkin :'(

Eipä täs muuta. Kiitos ja anteeksi, että purin tänne. Toivottavasti ette potki mua pois, vaikka mulla on nyt vähän tällänen vaihe. Paitti mä oon jo kyllä ihan tottunut jo siihen, että mulla on väliä tasan niin kauan kun musta on hyötyä jollekin. Siksi kai läksin tämmöselle alallekin - että mulla olisi väliä.
 
Kultasiipi kyllä ehdottomasti kannattaa hakea sitä työpaikkaa ja eihän sun haastattelussa tai missään muussakaan vaiheessa tarvii kertoa että olet suunnittelemassa perheenlisäystä =)

Lily-Jane :hug: ja onnea uuteen kiertoon.

Erka meillekin saa tulla jos hommat kotona loppuu kesken, olis kaiken näköistä siivoushommaa.... :LOL:

Sokeripala onneks et kuitenkaan yksin jää jos moni vielä plussaa. Mä olen jo asennoitunut siihen että meillä tulee menemään viel pitkään ennen kuin tärppää :heart:

Loppuviikon jatkoja kaikille :wave:
 
R86, en tietysti tarkoittanut sinuakaan. Sinähän sitä paitsi pistit alun perin muistaakseni koko ketjun pystyyn :heart:

TArkoitin siis tuolla siivousuhkalla noita, joita tuolla jo joskus tässä uudessa ketjussa huhuilinkin. Tuolla on aika monta, joilla on varmaan yrityskin alkanut, muttei ole kylä mitään kuulunut. Mutta en vielä siivoile, varmaan tossa tammikuussa voisi vähän ensin huhuilla sitten ottaa pois, jos ei kavereita näy.

R86, yritähän kestää. Veikkaan, että on aika isot hormonit jylläämässä sulla. Aina kun tuntuu pahalta, niin voit ajatella vaan, että näistä se johtuu..koska noista se aika todennäköisesti johtuukin. Se on aika hämmentävää, kun se keho herää ruususen unesta.
 
Terve!

Olen 21 vuotias 1 lapsen äiti ja päätettiin miehen kanssa että 1.1.2010 aloitetaan yritys.
Meillä on 1v2kk ikäinen tytär ja yritimme raskaaksituloa silloin aikoinaan 1v8kk.Ilman ehkäisyä olimme pidempään.

Voisko liittyä seuraan ja listaan? :)
 
Hei kaikki, uudet ja vanhat:)

Täällä kp 31/? meneillään, eikä tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Yhen negatiivisen r-testinki ehdin tekemään, kun se niin poltteli vessan kaapissa :D Mutta onneksi sentään ei iskenyt kauhea pettymys. Ois kiva, jos ei turhaa stressiä vetäis asiasta.

erka, 200 milligrammaa foolihappoa syön tällä hetkellä.

Lily-Jane, oottelen kauhulla minkälaiset kivut pärähtää, kun ekat luomumenkat alkaa. Ne oli jo pahat, vaikka pillereitä popsinkin.. Mutta onnea uuteen kiertoon :)

Onnea jo raskautuneille ja tsemppiä sitä yrittäville :heart:
 
Vieläkään ei tätiä kuulu. Pitänee tänään käydä ostaan testi, niin kyllä ne menkat sitten alkaa ;) Tosin edelleenkään ei oo minkäänlaisia oireita, ei etes niitä mitä on ennen menkkojen alkua.

Minä en edes tuota foolihappoa oo syöny ku en sitä syöny etes sillon ku tuota esikkoa yritettiin. Mutta ajattelin että jos ostas sitä uutta Multivita - Raskaus ja Imetys :)
 
Tervetuloa Ralliperuna :flower:

Marlin syön ite noita uusia multivita raskaus ja imetys tabletteja sen yhden päivässä. En tällä hetkellä mitään muuta koska siinä on ihan tarpeeks ja aikaisemmissa raskauksissa en syönyt mitään ylimääräisiä tabletteja. :heart: ja kolme tervettä lasta ollaan saatu :flower:

Aloitin jo oviksen testauksen, mut eihän se vielä voi ees mitää näyttää ku kp 8/28. Jotenkin on paljon rennompi olo kuin viimeks ku testailin ovista =)

R86 koita jaksaa ja tsemppiä sekä :hug:
 
unikeiju-79 täällä kans metsästetään jo ovista vaikka tiedän ettei se vielä muutamaan päivään edes voi olla :LOL: . Vaihdoin ovistikkumerkkiä ja huomasin et nyt näyttää jo hailakkaa viivaa kun ne kotitestin one step tikut ei ollenkaan näyttänyt kahta saman vahvuista viivaa vaikka CB:llä silloin vahvistin että ovulaatio oli meneillään. Nut on rfsu:n liuskat ja vaikuttaa lupaavalta.
 
Erka, itellä on 400 mikrogrammaa ja vissiin niillä kieppeillä se on kaikissa noissa raskausajan vitskuissa. Ja jostain luin tämmöstä suositustakin, mutta kun en enää muista mistä, niin menkööt mutu-tiedoksi. Voi olla, että tuo 200 mikrogrammaakin riittää, kun muistaakseni jos otan yhden tabun niin siinä on se 200. Ja annostus tuossa 1-2 tabl per pv. Mulla on muistaakseni Multivitaa. Se on varmaan noissa määrissä, että kunhan vähän ottaa jos muistaa. Jossakin oli kuitenkin tarkemmin noita, oisko ollut jossain neuvolaohjeissa jossakin. Voithan vähän googletella, jos ahdistaa =)

Tervetuloa Ralliperuna :flower: Tsekkaappa, ettei tullu mitään virheitä tuohon sun riviin.

Ja Marlin, toivotaan parasta =)

Mulla on niin kaamea väsymysk, etten edes nyt ymmärrä oikein. PUh. Tänään mennään miehen kans syömään ja metsästetään mulle vihkisormus :heart:
 
Onnea plussanneille :heart: ja tervetuloa uusille!

R86 :hug:

Mulle vois päivittää yk 3 :wave: Kierto venähti 43 päiväiseksi ja ehdin viime viikolla parit negatkin jo testata. Liekö sitä ovista edes ollut, kun ovisplussa tuli kp 23 ja siitä meni kuitenkin noin kauan että menkat alkoi...Tai sit se ei ollut kunnon ovisplussa ja ovis onkin oikeasti ollut myöhemmin. Tai sit mulla on vaan hormonit sekaisin :whistle: Mä taidan tässä kierrossa jättää greippimehut ja ovistestit käyttämättä ja kokeillaan ilman mitään kikkoja ettei tuu turhaa stressiä.

Metsätähtöselle onnea sormuksen metsästykseen :heart:
 
Heipparallaa kaikille! Olen yrittänyt pitää taukoa palstailussa, mutta jostain syystä aina eksyn lukemaan kuulumisianne :) Onnittelut kaikille plussanneille :heart: Mulla on kp11, joten oviksen aikoja elelen. Testaillut en ole, päätin, että nyt loppuu testailut ja stressailut, ja jos tärppää niin sitten tärppää =)
 
Noniin, elikkäs tein sen testin.

Kolmen minuutin jälkeen...ei mitään, ja nakkasin roskiin. Oli kuitenki pakko käydä vielä kurkkaan, ennen ku 10min menee umpeen. Ihan haaleanhaalea viiva siinä näkyy. En nyt silti uskalla luottaa siihen. Pitää huomenna tehä uus testi JOS ei menkat ala.

Mutta IIK, apua, en tiiä että mitä nyt pitäs ajatella. Itteni tuntien oon aivan täpinöissään, mutta ei saa olla...vielä :p

Mitä jos mulla mieli tekee tepposet, ja nään testissä sen, mitä haluankin nähä? :ashamed:
 
Marlin toivotaan että nyt sitten viiva testissä vahvistuisi... :) Olen muistaakseni kuullut että raskaushormoni kehossa nousee joka toinen päivä eli huomena ei välttämättä vielä vahvempaa viivaa näy vaikka raskaana olisitkin.

Hyväsetti ovulaatio on noin 2 viikkoa ennen kuukautisten alkamista ja silloin juurikin on se raskauden mahdollisuus :D

Täällä alkaa hartiakivut hellittämään (johan tässä viikko onkin kärsitty...) ja tänään ovistikkuun tuli haalea viiva, joten silti ajattelen että nämä kivut enteilis ovista kun viime kierrossakin samat ongelmat oli. Oikein aloin miettimään että elänkö jotenkin erilailla aina tähän aikaan kierrosta kun muutama ehdotti että kivut johtuisivat siitä, mutta en mä kyllä keksinyt mitään eroa tekemisissäni...Toivotaan nyt vaan kovasti että se ovis sieltä kohta tulee tai jotakin...Mulla on yksi tai kaksi ovistikkua vielä jäljellä, sit loppuu tikuttaminen jotta mielenrauha pysyy :)
 
R86 Ikävä kuulla, että olet joutunut kiusatuksi tuon asian takia :hug: Minulla myös sisko on kärsinyt varsinkin teinivuosina runsaammasta karvankasvusta. Siis että karvaa on ollut vähän enemmän kuin jollain muilla tytöillä. Hormoneista se tosiaan johtuu. En osaa sanoa mikä olisi avuksi, mutta osaisikohan lääkäri antaa vinkkejä asiaan? En tiedä.. Luultavasti tilanne tasaantuu itsestään kun hormonit rauhoittuvat. Mun mielestä jokainen saa tänne pahaa oloaan purkaa, ei sitä tarvitse anteeksi pyydellä.

Tervetuloa ralliperuna :)

Sadie Toivotaan että menkkoja ei kuulu ja sulla nega vaihtuisi plussaan! Niin kauan on toivoa kun ei menkkoja tule.

Marlin Toivottavasti sullakin se plussa vahvistuu :heart:

Multitabsin raskausvitamiinissä on ainakin 200mg foolihappoa per tabletti. Annostus on 1-2 tablettia. Mä käytän niitä ja otan vain yhden tabletin päivässä. Saahan niitä vitamiineja muualtakin.

Mulla taitaa olla jännät paikat kun laskennallisesti ovulaatio on viikonloppuna :D Tiedä sitten onko sillon vai oliko se jo.. Onko teillä ovulaatiosta oireita yleensä ennen ovulaatiota vai sen aikana?

Kp 15/32
 
Hauskaa, Marlin! Nimettäin roskishaamu mutta ei ole varsinainen roskishaamu kun testiajalla :LOL: Toivotaan vahvistumisia. Ja jos tuntuu, että mieli tekee tepposet, niin hae vaikka parin päivän päästä joku eri testi..siis vaikka apteekin oma. Eikös seki oo aika selkeä? Samoin clearbluella on useampi aika selkomalli, varsinki digitaalinen, mutten muista sen herkkyyttä.

Hyväsetti, ei mullakaan ollut mitään käsitystä lapsen "tekemisestä" ennen ku eksyin palstoille. Nauratti vielä, kun joku jossakin joskus söpötti, että kyllähän kaikki naiset tietää millon on ovulaatiot ja paras aika kuukaudesta..kröhöm, en minä tiennyt. Sen tiesin, että ovulaation aikaanhan se ois jne, mutta ei mitään käsitystä ollut omista ajoista. Ja vielä kun tähän asti sitä on yrittänyt olla tulematta raskaaksi, niin onhan se vähän erilaista vaihtaa se ajatusmalli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Ja vielä kun tähän asti sitä on yrittänyt olla tulematta raskaaksi, niin onhan se vähän erilaista vaihtaa se ajatusmalli.
Just muuten puhuttiin muutaman kaverin kanssa siitä kun aiemmin (ja etenkin nuorempana) oli aina että voi kauhea jos yksikin pilleri unohtuu, tai kondomi menee rikki, niin raskaaksihan siitä tulee ihan varmasti... Ja nyt sit on semmonen 60-70 pilleriä unohtunut eikä vieläkään. Eli ehkä niitä yhden pillerin unohduksia ei olis tarvinnut niin hirveesti stressata :D Ja se kans on huvittanut jälkeenpäin kun kaikissa yläasteen aborttiväittelyissä oli aina tosi vahva ja paljon käytetty argumentti se että mitä jos tulee raskaaksi raiskauksesta, kun tuohan on varmasti ihan hirveän yleistä noin niinkuin väestötasolla... Silloin oli se mielikuva että on hyvinkin tavallista, ihan jokapäiväinen ilmiö. No, jokainen tapaus on tietysti liikaa ja vakava asia kyseessä.

Onko muilla hassuja muistoja koulun valistuksista? Mulle ainakin on jäänyt myös mieleen se miten koko ajan korostettiin että tytön pitää pihdata seksiä, ettei turhaan pidä kalleimmastaan luopua ja pojille ei pidä liian helpolla antaa, tosi rakkaus odottaa... Siitä ei taidettu paljon mainita että tytötkin voisi seksistä nauttia :eek: Ja olen kuitenkin vm -82 eli ei ihan viiskytlukua eletty. Onkohan tuosta päästy vieläkään eteenpäin?

Hauskaa viikonloppua ja adventtia :xmas:
 
Kp11 täällä ja mies on aika haluton . Tuli taas aloitettua liian aikaisin...itse yritinkin toppuutella miestä et "säästetään siittiöitä H-hetkeen". Mut ei kun sitä vaan nauratti . Nyt on sitten pakkopuurtamista kun on liian usein pupuiltu ja iltaisin mies väsynyt. Sitten hänellä varmaan takaraivosssa tuo ajatus syksyisestä karhunmetsästysreissusta joka osuisi juuri mahdollisen vauvan syntymäaikaan... joten hän ei ole kauheen innostunut tässä kierrossa...mutta minä olen.

Ollaan muuten Selina76 edelleen ihan samoissa vaiheissa kiertoa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Just muuten puhuttiin muutaman kaverin kanssa siitä kun aiemmin (ja etenkin nuorempana) oli aina että voi kauhea jos yksikin pilleri unohtuu, tai kondomi menee rikki, niin raskaaksihan siitä tulee ihan varmasti... Ja nyt sit on semmonen 60-70 pilleriä unohtunut eikä vieläkään. Eli ehkä niitä yhden pillerin unohduksia ei olis tarvinnut niin hirveesti stressata :D
Itekki oon tuota miettinyt, että kuinka todennäköisesti yks pilleriunohdus loppupeleissä viakuttaa tulokseen. Joillaki joo, mutta ehkä siihen voidaan tarvita muutenkin semmosia epäsäännöllisiä pillerinnauttimisaikoja. Ja todellakin otolliset hetket. Joten aika harvinaisista määristä puhutaan, että onnistuu yhdellä unohtamisella hankkiutumaan raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Onko muilla hassuja muistoja koulun valistuksista? Mulle ainakin on jäänyt myös mieleen se miten koko ajan korostettiin että tytön pitää pihdata seksiä, ettei turhaan pidä kalleimmastaan luopua ja pojille ei pidä liian helpolla antaa, tosi rakkaus odottaa... Siitä ei taidettu paljon mainita että tytötkin voisi seksistä nauttia :eek: Ja olen kuitenkin vm -82 eli ei ihan viiskytlukua eletty. Onkohan tuosta päästy vieläkään eteenpäin?
Meillä kyllä samaan malliin opetettiin, -85 oon siis. Aika erikoista, että poikia rohkaistaan hakemaan kokemuksia ja tyrkytetään kumeja, kun sitten tytöille se seksi ois vähän kuin suurinpiirtein joku pakkopulla? Ihmeellinen ajatusmalli, koska parisuhteessa kuitenkin seksi on yksi todella tärkeä osa-alue (ja totta kai muokkautuu parisuhteen "vanhetessa"). Mutta hassua se on, että naisten pitäis sitten ikään kuin kärsiä vähintäänkin ko. operaatiosta :D Sitten meillä oli erikseen semmosia seksivalistusseminaareja, tai miksi niitä kutsuis, ja niissä oli nämä vetäjät tyyliin "ottakaa tästä kumeja mukaan ja harrastakaa seksiä" jne. Meidän koululle ei yllättäin noita tullut, mutta joihinki kylläkin :LOL:

Marlin, Onnea!! :heart: Ihanaa, lisää plussia! Kyllä tässä jaksaa vielä työkeikan käydä heittämässä! =) En kyllä enää edes muista kuinka plajon plussia meillä on, kun niitä ropisee koko ajan =)

Tämä tyttö lähti nyt päivittelyiden kautta töihin vielä jatkamaan. Tuossa jo aamusta kävin ja mietinki, että pitää tänään laskeskella minkälaisesta palkasta puhutaan. Jotenki vaikka joka päivä käy jotain, niin tuntuu silti turhan pieneltä tuo summa. Että onneksi opiskelen toista ammattia, vaikka iepä se sairaanhoitajillakaan kummoinen palkka ole. Mutta ihan tarpeeksi hyvä verrattuna näihin kaiken maailman kotiapulais- ja siivoushommiin. Pyörryn varmaan aikanaan siitä ensimmäisestä palkasta :LOL:

P.S. Marlin, oliko sulla yk1?
 

Yhteistyössä