Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Onnea Sadie, eipä tuossa tilanteessa muuta voikaan kuin olla onnellinen omasta navasta :heart:

Nallu, repsahdin kyllä noille punasille silmille..tuo ois aika hyvä :LOL:

Kävin ostamassa LadyVitan raskausvitskua ja oliki tommosissa laatoissa nuo vitamiinit eikä purkissa. Oli vähän pettymys, kun tykkään että ne on purkissa..siistimmän näköstä. Ja toinen se, että siinä on vähemmän melkeen kaikkea mitä multivitan raskausvitskussa..paitsi jotain oli kyllä enemmän (kalsium muistaakseni) ja jotain smemosia oli, mitä multivitan raskausvitskussa ei lainkaan. Mutta aattelin vähän vaihteluvirkistää menolla, kun on kerta yks paketti syöty multivitaa niin mennään nyt tolla..noita pitää tosin popsia kolme, etät multivitan raskaudet taitaa tulla vähän edullisemmaksi.

Hei, ja kiitos vielä kun huolitte mut uutena mukaan tähän ketjuun.
Olen vähän laskeskellut, ja tutkinut kalenteria taapäin, ei sillä että sinne olisin mitään merkinnyt, mutta muistan jotain että menkat oli lentokoneessa silloin, jne.
Tuloksia: yk1, siis, ja kp 25/24-30 tai jotain. Ehkä opin nämä tässä vielä. Veikkaan myös että kp12 aamulla vatsakipukramppi ja pahoinvointi oli jotakin ovikseen liittyvää. (ennen tai jälkeen...?) Niin, jatkossa voin kiinnittää asiaan huomiota ja osua oikeaan aikaan.

Hauskaa on jännittää teidän puolestanne, ja kohta omastakin puolesta.
Onnea puuhiin!

Moi moi :wave: Ja anteeksi, käyn niin harvoin etten jaksa kaikkea kommentoida =)

Mulla on koko ajan ollut ostoslistalla noi mehut, mutten vieläkään oo niitä muistanu. Jos huomisella kauppareissulla. Mietin noita vitamiineja, kun se foolihappo on ymmärtääkseni tärkeä. Jos kävis katselemassa niitäkin.

Olikos täällä uusia plussia?? Onnea kauheasti, tarrasukkia matkaan :heart:

Omaa napaa: Menossa ekan yrityskierron 20/28-30. Kiertopäivät on sen mukaan miten ne oli ennen pillereitä ja siitähän ei voi olla varma että kierto heti tasaantuu, joten yli meneminen ei heti tarkoita raskautta (kunhan itsekin muistaisi sen). Tehokkaasti ollaan peittoja heiluteltu, mut ei mitenkään tasan tiettyinä päivinä (vaan fiiliksen mukaan). Tänään nippaili vatsasta kun olin töissä, ja heti olin et jes jes... Tää vauvakuume sekoittaa pään :ashamed: Ensi viikonloppuna (15.-18.) olis ystävän luokse reissu, ja hän puhui kovasti baariin menosta. En tiedä pitäisikö varmuudeksi testata perjantaiaamulla, pe 15 pv ois mulla 28 kiertopäivä. Vai olisko kokonaan ottamatta mitään holillista...??

Mutzilla :hug: :hug: :hug: sanatomaksi vie :'(
Unikeiju mulla kävi esikoisen kanssa, että oli kovia vatsakipuja ja menin äitiyspolille siinä liki puolessa välissä raskautta. Hoitaja alkoi jo ennen kuin edes oli tutkittu, puhumaan kuolleesta vauvasta ja mitä sitten tehdään, kun sydänääniä ei todeta.. Olin ihan kauhuissani ja tyrmistynyt! Vatsakipu oli todennäköisesti ilmaa, tai kohtu painoi suolenmutkaa ja tämä "kuollut" vauvani on nyt esimurkkuinen reipas miehenalku.. Ja tämä ei todellakaan ollut ainoa kerta, kun tämäntyyppisiä töksäytyksiä on kuullut.. Tämä oli varmaan pahin :headwall:
Juu, vatsatautia liikkeellä. Mulla oli lapset yrjötaudissa tässä alkuviikosta ja olen kuullut että tautisia on siellä täällä. Eilen yksi kollegan asiakas kävi kaksi kertaa vessassa (piiitkään) hiusten värjäämisen aikana, kertoi olevansa sairaslomalla. Mietittiin, että eikaise kipeenä tullu tartuttamaan meitä ja muita. No voihan olla, että sillä oli kova vatsa. :whistle:
Jos kävis vaikka pissaamassa tikkuun, mietin että seuraavassa kierrossa mennään tikuttamatta. Kyllä tää peittojen heiluttelu on näköjään aktiivista anyway, mut on kyllä joteskin kiva kun tietää tarkalleen.
Kp10/18-29
Plussatuulia :heart:

Onnittelut kaikille plussanneille :heart:

Mutzilla voimia ja jaksamisia hautajaisiin :heart:
Tänne saa tulla purkamaan omaa pahaa oloaan :flower:

Täällä mennään aika vaihtelevin mielin eteen päin. Väliillä tulee itkettyä silmät punasiks :'( ja välillä sit taas aattelee jo uutta alkion siirtoa ja oviksen tikuttamista =)
Meillä oli silloin tuon kolmannen alkuraskaudessa samanlaista tiputtelua ja vuotoa, silti kaikki meni hyvin. Mut nyt on jotenkin erilainen olo et kaikki ei pääty hyvin :'(
Tää on ihan kamalaa kun joutuu odottaa viel ens viikkon torstaihin ennen kuin pääsee ultraan. Aattelin kuitenkin tehä vaik keskiviikkona r-testin ja jos näyttää negaa niin sit en mee ollenkaan ultraan.
Tulipahan purettua pahaa oloaan sit tänne, anteeksi :ashamed:

Vatsatautia liikkeellä. Poika eilen valitti mahaansa mut ei kuitenkaan oksentanu eikä ripuloinut, mut oli muuten vaan heikossa kunnossa.
Tyttö oli eilen kaverin luona kyläilemässä koulun jälkeen ja vasta tänä aamuna sanoi et kaveri oli pari kertaa käyny oksentamassa :eek: . Toivotaan ettei ollu vatsatautia :x

Perjantai päivän jatkoja ja mukavaa viikonloppu kaikille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ginger-lemon-honey:
Hei, ja kiitos vielä kun huolitte mut uutena mukaan tähän ketjuun.
Tosiaan otetaan koko ajan uutta porukkaa kyllä ketjuun, että ei sen puolesta tartte arastella =) Vähän tarkotuksena olisi se, että ketjun nimi muuttuu vaan ja jäsenet (osa nopeammin ja osa on sitten pitempään) mutta ketju sinällään pysyy. Tai uuttahan se pitää välillä vaihtaa, mutta käytännössä aika samanlai taitaa isompi osa ketjuista toimia. Alunperin tämä taisi olla "syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat" =)

MinkuK, ladyvitan raskausvitskuissa ja multivitan raskausvitskuissa on molemmissa tuota foolihappoa 400 mikrogrammojako ne oli. Mutta ladyvitaa pitää nappailla 3 kpl ja multivitaa 2, että on ton verran. Ite oon vetäny noita maksimimääriä, kun oon muutenki sairuli.

Tuli mieleen, että en oo nyt niin sairastellukkaan, että flunssaa on yrittänyt pukata mutta se on jäänyt..että liekö noilla järeämmillä vitamiineillakin osuutensa? Mulla oli eilen kyllä semmonen päivä, ettei tolkkua..en meinannu yölläkään saada nukuttua kun kolotti ihan hirveesti niveliä ja luita ja sitten jotenkin heijastu kipu tuolta häntäluun tienoilta ihan koko vasempaan jalkaan ja kannikkaan :kieh: Sitten ku unohdin ottaa sen himputin panadolin reseptin mukaan eilen apteekkiin, niin ei turhaan niitä ostettu kalliimmalla hinnalla (varsinki ku se mun resepti on 100kpln). Että pitää käydä hakeen, jos uudestaan iskee. On siis varmaan nyt joku vatsataudin tyylinen ollu mulla liikenteessä, vaikka onneksi sen aamun jälkeen ei mitään. Että oisinko taas onnistunut torjumaan sen! :heart:

Mulla on MinkuK vähän sama tilanne, että tiedän ens kuussa ystävälläni olevan pippalot. Ja on mut jo viime vuonna alkusyksystä (!!!) kutsunut..että tosiaankin. Jos en juo alkoholia varmuudeksi, niin se todellakin herättäis ihan älyttömästi ihmetystä. En tiiä mitä ihmettä teen, paitsi ellei ole ihan täysillä päällä sillon jotku menkat tai tämmöset :LOL: Sitten kun tavallaan en haluaisi hyvälle ystävälle valkoisesti mitään valehdellakaan, mutta toisaalta ei oikein huvittais kertoakaan vielä mitään kun tiedä millanen prosessi se tämäkin tulee olemaan. Sit ku tiedän, että toinen on ollut masentunut pitkään ja on nyt piristynyt..ja todellakin innoissaan noista juhlista :|

Puskajussi, kamalaa! :eek: Miten voi ennen tutkimuksia jo alkaa hutkimaan tommosilla asioilla? Tuntuu jotenkin uskomattomalta..ei sentääs noin negatiivinen tartte olla hoitajienkaan, vaan ensin pitäis tutkia asiat.

Meillä alko mies yhtäkkiä aamulla puhumaan, että pitäiskö yrittää vaihtaa tässä samassa talossa kolmioon. Asutaan siis asoik.asunnossa. Tuo on vähän semmonen, että periaatteessa kannattaa varmaan saman tien laittaa hakemus, koska noita on aika vähän ja meille kelpais vaan 2 eri kerroksesta..eli ei noista alemmista. KUn on koiria kuitenkin, niin reagoivat käytävämeteliin (vaikkakin tottuvat)..mutta joo, tykätään asua rauhassa. Eli tuo haku varmasti kestää aika pitkään. Nyt olin vaan heittänyt talon pohjapiirrokset roskiin, että harmittaa..nimettäin ihan äsken heittelin! Mutta just muistin, että on onneksi tuo kotikansio..jos siellä ois ne pohjapiirrokset. Noissa on vielä sekin surkea juttu, että jos se pohjapiirros on ihan surkea niin ei se kannata :LOL: Noh, pitää ensin tutkia minkä hintaisia ovat. Me kyllä mahduttais tähänkin hyvin, mutta toisaalta lisätila varmaan tois enemmän lisähermojakin :LOL: Koska kyllähän se on totta, että mitä ahtaampaa, nii nsitä enemmän varmaan asiat ärsyttää..jos ei toinen, niin ainakin siivotessa sitten ja näin.

Hmm, mulla oli mukamas joku tärkeä kysymys jo niille, joilla kokemuksia raskaana olemisesta..mutta en millään muista sitä. Oikeen aamulla mietin sitä :saint:

Mukavaa viikonloppua! Ja plussatuulia, nythän niitä on taas pari rytisten tullut. Oletteko muuten huomanneet, että heti kun puhutaan ettei plussia näy niin niitä tulee heti läjä? :D Että pitäiskö meidän päivitellä vähän lisää, niin niitä tulis isompia läjiä :saint:

Muoks. Unikeiju, onko sulla mahdollisuutta käydä vaikka ihan tavallisella puolella verikokeessa? Esimerkiksi maanantaina? Koska oishan se aika monta päivää vähemmän jännitettävää.

Hyvä homma, Dakota Paws. Enää loppusuora siis, että pääsee taas toiseen odotusjännittelyyn
:D

Mua alko naurattamaan..oon tainnu tarkottaa tota MultiTABSia enkä MultiVitaa..köhköh B) Ei mitään käsitystä, onko multivitallakin raskausvitskuja..taitaa olla vaan ladyvitalla ja multitabsilla (jospa ne nimet meni nyt oikeen!).

Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Hyvä homma, Dakota Paws. Enää loppusuora siis, että pääsee taas toiseen odotusjännittelyyn
:D

Mua alko naurattamaan..oon tainnu tarkottaa tota MultiTABSia enkä MultiVitaa..köhköh B) Ei mitään käsitystä, onko multivitallakin raskausvitskuja..taitaa olla vaan ladyvitalla ja multitabsilla (jospa ne nimet meni nyt oikeen!).
Nyt vaan toivon ettei tule mitään mulle tyypillisiä megakiertoja! Vähän kuin tulisilla hiilillä -olo jo nyt :D

Mulla on juurikin tuota Multitabsia, tosin muistelin noita apteekista hakiessani että viimeksi olisin popsinut Multivitaa, mutta ei sellaista ainakaan enää näkynyt hyllyssä...

Sadie Onnea!

Metsätähtönen Mä ostin juuri sen takia multitabsin raskausvitamiineja, kun laskin että halvemmaksi tulee. Koin myös että yksi tabletti on kivempi kuin kolme päivässä. Mun kun on vaikea niellä tabletteja muutenkin.

Unikeiju-79 Jaksamisia paljon :) Älä pelkää pahinta vielä, koita jaksaa odotella torstaihin. Voi olla että saatkin positiivisia uutisia. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty. Jaksamisia kuitenkin :hug:

Mulla on jo melko lailla hyvä olo, olikohan joku ruokamyrkytys? Makea saa olon hetkeksi heikommaksi ja vahvat hajut oksettaa, mut ei enää ole muuten paha olo. Jano on kyllä kova, taisi tulla nestehukkaa kuumeen takia. Tuli juotua niin vähän sillon. Mutta mun tarvii kai mennä kun tuo mies odottelee jo et lähdetään kaupungille!

Kp 26/32

Hyvää viikonloppua kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Nallu:
Metsätähtönen Mä ostin juuri sen takia multitabsin raskausvitamiineja, kun laskin että halvemmaksi tulee. Koin myös että yksi tabletti on kivempi kuin kolme päivässä. Mun kun on vaikea niellä tabletteja muutenkin.
Joo, tosin siinä yhdessä tabussa ei ole saman verran (multitabsia siis) jos verrataan multivitan kolmeen. Mutta ite vertailin siis annoksella kaksi multitabsia ja päivittäisannos (eli kolme) multivitaa. Tosiaan ite vetelin kaks noita multitabseja ja oon oikeesti nyt ollu vähemmän sairaana, että en tiiä liekö liittyy siihen. Mutta kalliimmaksi taitaa tuo multivita tulla ja saa mun annoksella sen yhen enemmän syödä. Pitää nyt kuitenkin kokeilla, että voi sitten hyvillä mielin palata takaisin multitabsiin. Oon tämmönen, että tykkään kokeilla eri tuotteita.

Hirveitä nämä mun kolotukset kuitenki on. Aattelin iskee vähän tätä patteria vierestä lämpimämmälle, kun tulee kuitenkin koneen edessä roikuttua. Ei liikaa viittis kun tää on makkari kuitenki. Siis hirveesti särkee tuosta selästä jalkaan enkä viitti tuota ibuprofeiinia ottaa. Pitänee tuota vehnätyynyä alkaa lämmittelemään ja istua sen päälle tai jotain :LOL:

Tältä päivältä työt pulkassa. Joten plussailuonnea testipäiväläisille.

mulla on kamala olo.. enää tää ei voi olla vatsatautia.. silti heikottaa, on huono olo, ei tee mieli syödä, ja väsyttää....
jos en oo raskaana, lähen kyllä lääkäriin selvittään tän.. maanantaina tulee kai testit mut ehkä ne ei vielä näytä...
olin kyllä esikoisesta varsinki ihan poikki koko raskauden, mut en muista et heikotus ois näin aikasin alkanu... kultaako aika muistot
ja munhan ei siis pitäny mitään oireita kehitellä...

Muistelen, että niissä Ladyvitan vitskuissa se kolmas tabu ois kalsiumia. Vai onko ne nykyisin muuta..? Mä hain kesäkuun alussa gyneltä foolihapporeseptin, kun tehtiin päätös kierukan poistosta. Oli laskettu et ehtisin syödä niitä ainakin sen tarvittavat minimi kolme kuukautta ennen yrityksen aloittamista. Syön Folvite 1 mg:n tabun päivässä, c-vitamiinia ajoittain, omegaa/D-vitamiinia päivittäin ja kalsiumia napsin epäsäännöllisen säännöllisesti. Kaikki muut vitamiinit ja hivenaineet pyrin saamaan hyvästä, terveellisestä ja monipuolisesta kotiruuasta. Mikä taas maistuu taivaalliselta kaikkien joulumässyjen jälkeen. Tein muuten tänään päätöksen karkkilakosta, houkuttelin työkavereita mukaan, mutta ei kuulema pysty. :) Aattelin jos kokeilis tonne kesään asti ekaksi, kattois sitten jatkoa
Hyväsetti miten ois testi, ihan alkoi jännittää sun puolesta..?
Niin, ei näkyny aamulla ovistestissä viivan viivaa. Toisapäivänä ja eilen oli haamua.. Odottavan aika on pitkä

puskajussi viimeks kesti kierto 33 päivää, nyt vasta kp 24.. ja maanantaina tulee varmaan testit postissa niin testaan sit kyllä heti jos tää jatkuu... sain syötyä puolet yhestä lämppäristä ja siinä kesti vaan puoli tuntia... :$ muaki jännittää.....

Hyväsetti, onpa jännittävää :heart: Toivotaan plussaa kovasti =)

Mulla tänään kyllä meinas taas oksennus tulla, että piti pönttö käydä putsaamassa valmiiksi. Meillä se on aina siis siisti, mutta kun noiden oksennusmigreenien takia en voi sietää sitä vessanpöntön veden tuoksua..eli pitää haista pesuaineelle B) Aloin miettimään, että jos mulla isllon viikolla meinas se vatsatauti tulla, niin liittys varmaan tohon greippimehuun. Keväällä kans ku oli oksennustauti, niin sen jälkeen ne samat juomat ja ruuat ei enää mitenkään maistunut ja meinas heti tulla ylös.

Onneksi meni ohi tuo, niin voi keittää rauhassa kahvit :LOL: Mies lähti ylitöihin ja mun pitäis varmaan vähän kouluhommia raapustaa koneella.

Puskajussi, minusta ne kaikki tabletit näyttää ihan samalta eikä toisella puolella lue mitään. Noissa on tosiaan es hyvä, että on enemmän kalsiumia kuin Multitabsin raskausvitskuissa..mutta muuten mun mielestä jo ihan siivousteknillisistä syistä semmonen purkki on parempi ja vie vähemmän tilaa. Että se ärsyttää noissa Ladyvitan tuotteissa, kun ne on vaan liuskoissa. Mulla tosiaan maitotuotteita menee tosi vähän kun en oikeen siedä esim raakamaitoa juoda (siis purkista). Mut seuraavat taidan ostaa taas Multitabsia, ellei nämä nyt jotenkin oleellisesti ole paremmat. Sit vois kalsiumia ostaa erillisenä..oiskohan niitä purutabletteina? Noh, pitää miettiä.

Puskajussi, ite oon syöny varmaan pari vuotta koko ajan melkeen tavallista multivitamiinia, jossa on foolihappoa (joten puutosta tuskin on). Ja nyt söin sitten kunnon tehokuurin ennen yrityksen aloitusta, eli söin purkin multitabsin raskautta 2 tabua päivässä. Itekki aattelin, että on fiksumpi mun kohdalla ainakin alottaa tuo vitskutankkaus jo hyvissä ajoin, vaikka syönki terveellisesti. Kun mulla nuo homeasunnon jälkeiset sairastelut taitaa vaikuttaa paljonkin. Mietinki, että nyt mulla on selkeesit ihan erilainen pillerimix menossa, koska nuo sairastelut on enemmänkin kolkutellu ovella eikä ole tulleet päälle niinku normaalisti. Että kai noista on hyötyä isommilla annoksilla =) Ja onhan se ihan hyvä tankata nyt noita ku voi, koska sitten alkuraskaus voi pahoinvoinnin kannalta olal sellainen ettei kovin kummosia ehkä voi syödä saatika sitten vitamiinipillereitä :x Näin ainakin mulla parilla kaverilla on ollut, ettei ole mikään pysynyt alussa sisällä. Toivottavasti mulle ei tule sellasta, tykkään ruuasta :LOL:

Mukavaa lauantaita! =)

Voi että nyt iski taas paha mieli kun facebookissa entinen koulukaveri oli eilisestä asti ootellu saliin pääsyä ja tänä aamuna päässyt sinne..jotenkin niin kateellinen hänelle kun hällä pian pieni vauva sylissä ja miun omat on taivaassa.

Kaupassakin miulla tekee pahaa nähdä vastasyntyneitä ja raskaana olevia, tekee niin pahaa kun miunkin pitäisi olla ison mahani kanssa heidän keskellään.

Toissapäivänä käytiin marketeissa ostoksilla ja sukkahyllyllä olin parahtaa itkuun, siellä oli niitä pienenpieniä 17-18 kokoa olevia sinisiä muumisukkia joita miun oli tarkoitus ostaa kun sukupuolet olisi selvinneet eilen (olisi ollut rakenneultra) miun pitäisi olla viikollla 19 raskaana ja tuntea poikien potkut, iskiakseni pitäis vaivata, kenkien laitoin, masullaan olemisen sun muun pitäisi olla hankalaa ja aina olla väsynyt jajajajaja.... :'( :'( :'(

Mutzilla :hug: Onko teillä on hautajaiset vietetty? Voisin nimettäin kuvitella, että asian oikein kunnolla niin sanotusti loppuun asti vieneenä se oma olo pikku hiljaa helpottaa ja asiaa alkaa hyväksymään. Aikaahan se vie, mutta itselläni on ainakin helpottanut aina nuo hautajaiset (vaikken koskaan ole halunnut nähdäkään sitä kuollutta ihmistä). Tai oikeastaan hautajaisten jälkeen on tullut konkreettisesti esiin se, että toinen on nyt ihan tosissaan lähtenyt ja sitä on ensin surrut. Ja sitten on tullut se helpotus, että kaikki on kuitenkin nyt hyvin hänelläkin ja ei ole kipuja eikä mitään. Toivottavasti sinullakin oma mieli hyväksyy sen menetyksen ja huomaa jossakin vaiheessa elää myös tätä päivää ja tulevaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Mutzilla :hug: Onko teillä on hautajaiset vietetty? Voisin nimettäin kuvitella, että asian oikein kunnolla niin sanotusti loppuun asti vieneenä se oma olo pikku hiljaa helpottaa ja asiaa alkaa hyväksymään. Aikaahan se vie, mutta itselläni on ainakin helpottanut aina nuo hautajaiset (vaikken koskaan ole halunnut nähdäkään sitä kuollutta ihmistä). Tai oikeastaan hautajaisten jälkeen on tullut konkreettisesti esiin se, että toinen on nyt ihan tosissaan lähtenyt ja sitä on ensin surrut. Ja sitten on tullut se helpotus, että kaikki on kuitenkin nyt hyvin hänelläkin ja ei ole kipuja eikä mitään. Toivottavasti sinullakin oma mieli hyväksyy sen menetyksen ja huomaa jossakin vaiheessa elää myös tätä päivää ja tulevaisuutta.
viikon päästä lasketaan pojat hautaan :'(

Voi Mutzillaa! :hug: Kyllä kaikenlaisia tunteita varmasti tulee mieleen vielä pitkään! Tuu purkaan mieltä vaikka meille, millon vaan! Paljon jaksamista! :heart:

Mä oon miettiny noita foolihappoja. Riittääkö tosiaan se määrä, mitä esim. raskausvitamiineissa on vai pitääkö sitä foolihappoa syödä erikseenki vielä??

Puskajussi: mä voisin alkaa sun kans karkkilakkoon!:) Menee karkkia ja muita herkkuja nimittäin törkeen paljon!!

Halit kaikille vatsatautia sairastaville! Jospa se edes jollakin olis sitä toivottua "tautia"!! :)

Metsätähtönen Niin, mä oon ajatellu kuitenkin saavani lisää vitamiineja myös ruoan mukana. Mulle riittää tuo yks ainakin nyt hyvin, siitäkin saa kuitenkin tosi hyvin vitamiineja. Kattoo sit raskausaikana lisäänkö määrää. Heh, mä en voi migreenin aikana sietää mitään hajusteita, en pesuaineita, kynttilöitä jne.

Mutzilla Kaikki nuo tunteet on täysin ymmärrettäviä. On täysin luonnollista olla kateellinen toisen onnesta ja tuntua pahalta katsoa/nähdä pikkuisia. Muista kuitenkin, että kyllä se aurinko vielä sinullekin paistaa :heart:

Bigwish Ainakin multitabsissa pitäisi olla riittävä määrä foolihappoa, en noita muita olekaan niin tutkinut.

Kp 27/32

Nallu, meinasinkin siis kun tuolla heti voivottelin noita Ladyvitoja, että niissä on yleisesti ottaen melkee kaikkea vähemmän. NIin se annostus mulla oli 3xladyvita (eli päivän annos) ja verrattuna siihen Multitabsin raskaus x2. Tuosta tuo ykski tabletti käsittääkseni riittää, mutta minä tämmösellä huonolla vastustuskyvyllä vetelen maksimiannoksia :xmas:

Bigwish, http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys7-03.pdf tuolla ainakin on että ainakin se 400 mikrogrammaa. Ja saa olla aika reippaasti ylöspäinkin. Mutta tuossakin on se, että ruokavaliostahan saa osan. Joten siinä multitabsissa yhdessä tabletissa tais olla 200 mikrogrammaa, niin sekin varmaan riittää. Ja kahdessa (maksimiannos) on 400 mikrogrammaa. Sitten jos oli diabetestä ja noita riskejä muita, niin sitten varsinkin enemmän.

Mutzilla, jaksamista hautajaisten odotukseen :hug:

Kiitti linkistä metsis! Vilisi tekstissä paikoin niin hienoja termejä, ettei tällanen tavis kaikkea tajunnu. :D Mutta oleellinen kyllä selvisi. :)

Nyt on siis tullut saatua n.puolet tarvittavasta annoksesta. Jostain vaan lisää foolihappoa hommaamaan..

Vau, taas plussia, onneksi olkoon Haikailija ja Sadie ! Ja kyllähän tuo Unikeijun viivojen vahvistuminen kuulostaa hyvältä vaikka varovaisella asenteella kannattaa tietysti olla. Ikävää kun joudut odottelemaan, mutta toivotaan hyviä uutisia sitten!

Mulla kp 12/? (viime kierto oli 30 pv mutta ei voi paljon sen varaan laskea, uskoisin että heittelee vielä). Aika matelee. Ovista en testaa, vähintään joka toinen päivä -taktiikalla mennään ja toistaiseksi ollut vähän tiuhempaakin joten ei pitäisi olla siitä kiinni ;) kun nyt vaan ovuloisin. Muuten olen päättänyt näin uuden vuoden kunniaksi että kaikenlaiset oireiden kyttäämiset ja lämpöjen mittailut saa jäädä, testaan kalenterin mukaan ja muuten yritän keskittyä muihin asioihin, kärsimättömyydellä ei voiteta tässä mitään. Tämä on siis periaate, käytännössähän täällä ollaan taas :ashamed:

Olen iloinen plussauutisista ja toivon testailijoille onnea, mutta välillä nostaa kyllä kateus päätään. Tai ei puhdas kateuskaan vaan kauhistus kun alkaa katsoa että tuokin aloitti myöhemmin yrityksen ja on jo raskaana. Aloin kerran tytön ollessa n. 1-vuotias katsella vauvakuumepalstaa ja siellä oli edelleen ensimmäistä yrittämässä yksi joka kuumeili mun kanssa silloin lähes 2v aikaisemmin kun itse en vielä edes ollut aloittanut ekaa yritystä. Ja sillä ei ollut ainakaan niihin aikoihin mitään lapsettomuusongelmaa tiedossa, optimistisena ja iloisena ekoja kiertoja yritteli :| Ikävältä tuntui, en olisi kyllä voinut samaan pinoon mennä kuumeilemaan eikä silloin vielä ollut ajankohtaistakaan. Mutta tällaisia synkkyyksiä ei kannata alkaa miettimään, näillä yritysajoilla varsinkaan mitä useimmilla tässä pinossa on, kyllä tämä vielä iloksi muuttuu ja toivottavasti pian =)

Testeistä sen verran että olen tilannut kotitestiltä superhalpoja liuskatestejä 10 pakkauksissa, hyvin tuli toimitukset ja halpaa oli mutta sain niillä kyllä ne pari turhaa heikkoa haamuviivaa testiajallakin ja useamman heikon roskishaamun, eli taitaa olla vähän turhan herkkiä ainakin tällaiselle toiveikkaalle tiirailijalle. S-ketjun Pregentiä käytin aiemmin ja mulla toimi hyvin, sillä plussasin esikoisestakin :) Taidan óstaa niitä jatkossa.

Mukavia viikonloppuja ja plussatuulia kaikille!

Hei!

Kiitos Metsätähtönen ja ryöminkäinen vastauksistanne ja tuesta tuossa iho-ongelmassa, nyt mulla on paljon parempi mieli!! Siis ikävää että sulla Ryöminkäinen myös iho-oireita mutta oli huojentavaa kuulla että en ole yksin!

Onnittelut Sadie ja haikailija!!!!!!!!! :flower:

Hyväsetti tsemppiä ja toivotaan että oireidesi taustalla olisi raskaus =)

Lily-Jane
ihanaa, mukavaa ja antoisaa reissua!! Toivotaan että lomavauva tulee =)

Unikeiju-79
: Hoitajan käytös kyllä täysin asiatonta.. elä menetä toivoa, pidetään sulle peukkuja!!!

Mutzilla: Oikein paljon paljon paljon jaksamista sinulle, uskon että kun aika menee eteenpäin rupeaa tuntumaan jo hieman helpommalta. Tule ihmeessä tänne purkamaan, me kuunnellaan!!! Paljon haleja ja voimia tämän kaiken kanssa!!!! :hug:

Sellaista olisin tässä vielä kysynyt kun on ollut keskustelua noista raskausvitamiineista, niin niitäkö tosiaan voi ja kannattaa syödä jo nyt kun yrittää? Siis niinhän niissä purkeissa taitaa lukeakin... Itse olen syönyt nyt tavis Multivitaa ja kalsipos-D:tä (kun kalsiumia vähän muuten käytän)... Voiko niitä raskausvitamiineja syödä pidempäänkin siis jos kestää ennenkuin tärppää? Mikä siinä on se juju ja hyöty (verrattuna tavis vitamiineihin), oliko se se foolihappo? Kertokaa mulle kun en tästä asiasta juurikaan tiedä kun en ole riittävästi perehtynyt asiaan vaikka kai pitäisi!! :LOL:

t. Kultasiipi kp 11/n.30

Yhteistyössä