Talvella/keväällä synnyttäviä LPKS:n alueelta!

Löytyisikö vertaisia?? Olisi kiva löytää täältä alueelta muita suunnilleen samoissa meneviä odottajia!! Yksäriäkin voi laittaa jos ei halua julkisesti tähän ketjuun alkaa kirjoitteleen!

-Eina
 
Hei satuham! Kiva kun joku edes ilmoittautui ;) Sulla on kohta np-ultra luvassa? oi miten jännää! Me kävimme np:ssä viime viikolla. Silloin oli viikkoja 12+1, kaikki oli oikein hyvin <3 :) Oli ihana nähdä pikkuinen siellä ruudulla! Minulla on menossa kolmas raskaus, nyt LA 26.2. Esikoinen minulla on syntynyt jo -05, eli on 8vuotias, tämänhetkinen kuopus on n.1,5v., syntynyt -12 tammikuussa. Molemmat ovat tyttöjä <3 Itse olen 29v. ja asutaan Keminmaassa. Torniossa olen asunut lapsuuteni ;)

-Eina
 
Juu mulla on 10.9. se. Kyllähän se jännittää! =) Huomenna menen kuitenkin jo varhaisultraan, koska on tullut vähän verensekaista vuotoa... :| tarkistetaan että kaikki on ok. Tänään kuului ainakin sydänäänet. :heart:
Hienoa että sulla kaikki mennyt hyvin tähän saakka! Oletkin jo ns " turvallisella puolella" kun vko 12 ylitetty... :)
 
Pidän kovasti peukkuja että siellä on kaikki ok! Todella positiivinen asia että sykkeet on kuitenkin kuulunut! <3 Minä olen onneksi säästynyt joka raskaudessa ylimääräisiltä vuodoilta!! Ne kyllä säikäyttävät vaikka useimmiten ovatkin harmittomia vuotelemisia.

Tulehan huomenissa kertomaan että miten meni käynti!
 
Ultrasta tulin juuri ja kaikki oli siellä ok! Kovasti pikkuinen potki ja huitoi, ja sydän löi kovasti :) vuoto ilmeisesti tuli kohdunsuulta, koska kohdussa ei näkynyt jälkiä minkäänlaisesta vuodosta. Eli nyt rauha maassa :) kuvia sain tietysti pikkuisesta mukaan ja nyt olen niitä ihastellut ja ihastelen varmaan pitkin päivää... ;)
 
Voi miten ihanaa! Hienoa! Ja onnea tottakai :) Eilen ehdin vain pikaiseti kännykällä kurkkaamaan kuulumisia, mutta kommentoimaan en viitsinyt alkaa sen voimin :/

Missä sulla oli tuo ultra neuvolassa vaiko tuolla Kemin päässä?
 
Kiitos kiitos:)
Mulla oli täällä torniossa neuvolassa, onneksi sattui olemaan just yks peruutusaika ainoalla neuvolalääkärillä, niin pääsin tosi pikaisesti :) nyt sitten innolla odotetaan nt-ultraa... Hiih :) nyt muuten 10+0, mahtavan nopeasti tämä aika kuluu... :)
 
kiva että pääsit sinne! Olen kuullutkin että Torniossa on nykyisin ultralaitteet olemassa. 2005 kun sain esikoisen (olen silloin asunut torniossa) niitä ei vielä ollut. Tuli muistaakseni just sen jälkeen :/ Täällä keminmaassa meillä ei taas ole muuta kuin iänikuisen vanha doppleri.

Onnea pyöreistä <3 Kohta se nt-ultra ajankohtakin tulee! :)

Eikö muut lpks:n alueen synnyttäjät meinaa ilmottautua ;) Miellään otettais lisää keskustelijoita mukaan!!
 
Joo lisää vois toki porukkaa tulla keskusteluun!

Ihanaa, 10. päivä se ootettu nt-ultra tosiaan jo on... ja pahoinvointiki on nyt alkanu pikkuhiljaa näköjään lieventyä! Mulla onki ollu tosi paha se, onneksi ei enää niin kova...

Onko sulla ollu mitään erityisiä himoja nyt raskauden aikana, tai jotain mitä et voi sietää?
 
Mulla ei onneksi niin pahaa pahoinvointia ole ollut! Se on kamalaa jos oikein kiusaa huonot olot :( Esikoista odottaessa oksensin päivittäin puoleenväliin raskautta saakka :( Seuraavassa raskaudessa huonot olot kävivät vaan siinä 7-8 viikkojen taitteessa, kertaakaan ei tarvinnut oksentaa! Tässä raskaudessa sitten on ollut alusta saakka vaihtelevasti tähän päivään asti huonoa oloa. Kerran olen oksentanut, muuten saanut pidettyä sisällä vaikka tiukkaa onkin tehnyt!! Mutta en tosiaan pidä tätä pahana, etenkään kun vertaa tuohon minun ekaan raskauteen ;)

Ei mulla oikeastaan ole ollut mitään kummempia himoja. Alussa teki mieli kebabbia mikä on mulle melko ihmeellistä :) Se meni joidenkin viikkojen jälkeen ohi. Ja jossain välissä sitten maistuikin hedelmät! Nyt on jo aika tasaista elo, ei ole mielihaluja. Mitään ällötyksiä ei ole ollut missään vaiheessa. Kaikki on ollut ihan ok. Mites sulla?
 
Hei mahtavaa, tervetuloa Nitta ja asukki :)
Mulla kestikin tässä ennen ku pääsin taas koneelle, on ollut kiireisiä päiviä... :/ mutta nyt kaksi päivää ettei ole ollut pahoinvointia ollenkaan! Mahtavaa, josko se nyt alkaisi jäädä kokonaan pois kun viikkojakin on kuitenkin jo 11+1.
Mulla oli silloin aika alussa kamala inho sipulia kohtaan, ja fetajuustoa :D en kyllä mielelläni niitä vieläkään syö... Ja nyt pari viikkoa sitten on alkanut haluttaa ihan valtavasti appelsiinimehua ja porkkanoita! :)
 
Tervetuloa Nitta+ma mukaan! :) Kiva että saadaan lisää porukkaa! Ja Paljon onnea :) Teillä tuleekin nuorimmaisille sitten pieni ikäero ;) Meinaatko mennä alkuraskaudenultraan?

satuhamilla vielä 5 päivää odotusta! ;) Sitten kyllä viimeistään tänne kertoileen kuulumiset.

minä olen puolestani ollut nyt kiireisenä. Töitä sun muuta ollut niin paljon että olen ehtinyt tänne vaan vilkaisemaan. Ihan kiva että on kiirettä niin päivätkin menee nopeaa! Muutaman viime viikon aikana olen ollut tuntevinani jotakin tuolta masusta :O Ja koska ne samanlaiset tuntemukset vaan jatkuu samanlaisina ja silloin tällöin tulevina, niin kyllä näiden on liikkeitä oltava! :heart: etenkään kun tuollaisia tuntemuksia ei muuten ole kyllä aiemmin ollut.

-Eina 15+1
 
No niin, nyt ehdin piipahtamaan hetken koneella! Käytiin siis tänään siellä nt-ultrassa. Kyllä se jännitti se odotus, ajat oli vieläpä myöhässä... Mulla oli lääkärinä se mehmet, ihan mukavalta vaikutti vaikka olen kuullut negatiivisiakin kokemuksia. Miten teillä? Niin, ultrassa näkyi pirtsakka (minusta poika) sikiö :) mittaa oli 6,3cm ja turvotus 1,6mm, lääkärin mukaan ei hälyttävää. Minähän tietysti heti hätkähdin, kun lukema oli yli yksi... Mutta verikokeittenki tuloksethan siihen vaikuttaa, että mikä on riskiluku, sitä meille ei vielä kerrottu.
Tutkittiin sekä vatsan päältä että alateitse, että saataisiin mahdollisimman hyvät näkymät. Mieskin oli selvästi innoissaan, olipa ihana nähdä hänenkin ilme kun eka kertaa näki pikkuisensa ;) <3
Noh, nyt sitten odotellaan rakenneultraa, joka on 5.11. Huoh, miten pitkä aika! Mitä, minäkö malttamaton.. :whistle:
Pahoinvointi ei vielä hellittänytkään. Olen saanut oksentaa vähintään sen kerran päivässä, hohhoijaa. Nytkin kuvottaa. Toivotonta. :headwall: noh, ehkä tämä tästä pikkuhiljaa...
Mutta kertoilkaahan tekin taas kuulumisianne!

Satuham & pikkuinen 12+3
 
Onnea satuham hyvistä kuulumisista <3 Kyllä se on todella liikuttavaa nähdä se pieni sieltä ruudulta! Miksiköhän sulla oli lääkäri tekemässä ultran? Yleensä sen suorittaa kätilö. Ja kätilön tekemä on maksuton ultra. Mutta luulisi että sullekki toi on maksuton jos se vaan sattui jostain raskaudesta riippumattomasta syystä olemaan lääkärin tekemä. Mulle varhaisultrassa käydessä (lääkärin tekemä) sanottiin kun aikaa varasin sitten seuraavaan eli nt-ultraan että tuleeko se kätilön tekemänä vaiko lääkärin, tuosta maksullisuudesta. Mutta minulle varattiin ihan normi kätilön tekemä ultra koska varhaisultra ei antanut viitettä että olisi tarvetta olla lääkärin tekemä seuraava ultra (jos olisi ollut kaksosraskaus, niin olisi pitänyt valita lääkärin tekemäksi seuraava ultra). Meillähän on tämäkin raskaus saatu alulle hoidoilla ja kaksi alkiota oli siirretty joten siksi oli minulle tämmöinen varhaisultra "tarjolla" tuolta länskän puolelta.

Mulla on ihan vasta nyt 15 viikon jälkeen oikeastaan alaknut pahoinvointi helpottaa. Oksentelemaan en ole onneksi tosiaan joutunut, mutta sellainen huono-olo on seurannut päivästä toiseen. Tällä viikolla 16+ oli huono-olo ainoastaan enää sinä päivänä kun käväsin sokerirasituksessa. Tuloksia en ole tuolta reissulta vielä saanut. Saa nähdä miten käy! Toivotaan että sullakin satuham helpottaa pian tuo olo!

Me käytiin tällä viikolla ylimääräisessä ultrassa :) Käytiin siinä Meri Oulun neuvolassa jossa työskentelee kätilö. Hän käy viikon-kahden välein Torniossa. 50e maksoi. Oli käyllä rahanarvoinen käynti <3 Kaikki mitä tähän mennessä näkyi vaikutti olevan oikein hyvin. Eli paljon "normaaleja ja toimivia elimiä" :) Sukupuolestakin saatiin pieni vilaus nähtyä, mutta koska viikot oli kuitenkin vielä niin pienet, niin ihan varmasti ei kätilö uskaltanut "lupailla" eli pidetään mieli vielä avoimena ;) Meillä on rakenneuä sitten 18.10. rv21+2 Eli kuukauden verran vielä.

Mitä Nitta+masuasukille kuuluu? Miten neuvolassa meni?

-Eina ja Herpertti rv 16+3
 
Niin tosiaan kun mulla on epilepsia ja siihen lääkitys niin siksi lääkäri ultrasi. En ajatellutkaan että muutoin kätilö olisi ultrannut... :) ja laskuhan sieltä tuli.
Paha olo on viimein hellittänyt ja olen päässyt koirankin kanssa oikein kunnolla liikkumaan, ihana olo :) joko olet tiedon saanut sokerirasituksesta?
Mistä tuov meri-oulun neuvolan tyypin saa kiinni? Itsekin ihan mielelläni kävisin ylimääräisessä ultrassa kun tuntuu että tämä aika np-ultran ja rakenneultran välillä on niiiin pitkä!!! :)

Voikaamme paksusti!
-satuham ja pikkuinen 14+1
 
Mie tulen tänne välliin huuteleen...Itellä pienokainen tieossa kesän alulle..Toivottavasti vain pysyy matkassa kun kaksi kesken menoa ollut jo peräkkäin tääle keväälle ja kesälle..:'( Satuham Ite kävin torniossa siinä merioulun äitiys neuvolaassa nyt alku kesästä niin eikait se ollut ku soittaa sille naiselle niin se varasi ajan..Tosi mukava ja asiallinen nainen kävin esikoistaki oottaessa siellä..mutta tuolta osotteesta löytyypi yhteys tieot.. Merioulun neuvola | Etusivu
 
Okei satuham.. No ihan selvä syyhän teillä sitten lääkärin tekemään ultraan. Miten sulla muuten tuo sairaus? Onko lääkkeillä kurissa? Hyvä että olot alkaa helpottamaan! On mukavaa kun pääsee erilailla nauttimaan odotuksesta! Mikä koira teillä on?

Sain joo tiedon rasituksesta. Ja rd-diagnoosin jälleen. Paastoarvo taas ylitti sallitun! Eipä tullut yllätyksenä. Mutta kyllähän tämän kanssa menee ihan hyvin. Kaksi kertaa viikossa harrastan kotiseurantaa päivän ajan. Ja jos ylityksiä ei tule niin kaikki ok. Kaikki arvot on tähän mennessä onneksi pysyneet rajoissa! :)

Hei iitu! Onnea raskautumisesta :heart: Olen todella pahoillani noista keskenmenoista :( Todella ikävää että ensin annetaan ja sitten otetaankin pois. Toivotaan nyt oikein kovasti että tämä nyt mukana oleva kaveri pysyisi mukana loppuun asti! Onko kaikki edelleen kuitenkin hyvin? Millä viikoilla noi aiemmat on menneet kesken? Ja tulehan ihmeessä tänne mukaan kirjoittelemaan ;) Vaikka laskettu olisikin kesällä!

Mä jouduin siirtään meän ultraa! Huomasin jossain vaiheessa että tuo 18.10. menee syyslomaviikolle ja todennäköisesti ollaan silloin juuri loppuviikosta reissussa joten tosiaan vaihtoon meni aika :/ ONNEKSI! VOI ONNEKSI kuitenkin sain ajan siirrettyä aikaisemmaksi enkä enää yhtää myöhemmäksi!!!! :) Eli nyt meidän aika onkin sitten 14.10. Eli tasan kaksi viikkoa pitäisi jaksaa vielä odotella!

Meän asukin liikkeet on alkanut nyt tuntumaan ihan selkeästi. Mieskin on tuntenut jo niitä <3 Ihanaa! Kokoajan tulee todellisempaa tästä kaikesta!

-Eina rv 18+5
 
Mulla on ihan kurissa pysyny sairaus lääkkeillä, yhtään kohtausta ei ole tullu lääkityksen alotamisen jälkeen ja siitäki on jo vuosia :) kohtaukset oliki vaikeita havaita epilepsiaksi koska mulla ei tullu kouristuksia, menetin vaan tajuntani.
Meillä on suomenlapinkoiranarttu, 10 kk eli ihan kakara :D

Harmi ku oliki se raskausdiabetes sulla :/ äitilä oli aikoinaan kahessa raskauessa se, ja oli tosi vaikea. Äiti laihtu kauheasti ja joutu vielä piikittämäänki itteään tiukan ruokavalion ja liikkumisen lisäksi.

Mahtavaa, teillä on ihan kohta ultra! <3 meilä on ihan ikuisuus vielä omaan ultraan... Mutta ens viikonloppunapa lähetään teneriffalle! Siis viikon päästä. Jee :) tehdään häämatka nyt, tuskin tulee enää vauvan syntymän jälkeen missään käytyä...

Ollaan kuulolla taas pian :)

-satuham ja pikkunen 15+5
 
Hei! Tulee aika paljon myöhässä tämä vastaus kun en näköjään täällä muista ikään käydä, mutta mulle ultraus tehtiin äitiyspoliklinikalla. Eli siellä naistenosastolla.
Olikohan tästä vastauksesta enää mitään hyötyä :)
 

Yhteistyössä